***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Alkuperäinen kirjoittaja mirabel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Kuka on salkkareiden salla :x :LOL:
Samaa mietin. Tiedän, että Salkkarit on joku sarja telkkarissa, mutta en tiedä, mitä siellä tapahtuu. No kai se Salla on joku raskaana oleva hermoheikko.
Ei ole raskaana, mutta aivan järjetön drama queen ja mustasukkaisuuden huippu. Itkeä pillittää milloin mistäkin, viskoo tavaroita ihmisten päälle jne. Mun mielestä aivan kamala hahmo, sori vaan. :whistle:

Juu, Salla onki aika karsee....
Mut sen mielialat passaa nyt muhun ku nakutettu...
Tosin, mä en nakkele ihmisiä hedelmillä =) Tai millään muullakaan, mut saatan kyllä suuttua ihan yhtä nopeesti, mut lepynkin yhtä nopeesti ku suutuin, toisin ku salla...

Mut miehelle tulee kiukuteltua ja v**tuiltua mitä tyhmemmistäkin asioista... :ashamed:

No se Salla jääki onneks siitä sarjasta pois ;) Oikeassa elämässä ei ole enää kuvauksissa mukana, jääny jo toukokuussa pois. Ja oikeassa elämässä Sallan näyttelijä on raskaana, ens vuoden alussa saa vauvan :)

Niin huomentapäivää vaan tännekki :wave:

Ihanaa, tuliskoha se talvi nyt oikeesti ja pysyski noi lumet. Eihä toi oo vissiin ku kolmas kerta kun lumet tulee maahan ja pari viikkoa pakkasta. Nyt sais ainaki tammikuuhun asti pysyä ja mielellään ihan kevääseen asti. Vähän piristy aamulla kun nousi sängystä ylös ja näki, että ulkona sataa lunta! :heart:

Liikkeistä Täällä vajaa tunti heräämisestä ainaki 100% varmuudella tuntuu möyrintä. Tänään erityisesti oli pahalla tuulella, meinaa pyöri ja potki niin, etten oikeesti ees tienny mihin monotti tai huito. Välillä en pysty hahmottamaan mihin Tuittu venyttelee itteesä, kun muksauksia kyllä tuntuu, mutt en osaa paikallistaa niitä. Potkisko se sillon tonne taakse? Eteen ne tuntuu ihan selvästi ja kohdanki aina tietää. Töissä ollessa jossain vaiheessa iltaa kans alkaa bileet. Illalla oon saanu tähän asti olla rauhassa nukkumaan mennessä. No kai se hetki vielä tulee, ett toivos välillä olevan paikoillaan :)

Oma napa. Vihdosta viimein oli palkanlaskija paikalla. Tällä kertaa olin vähän hätänen. Minun ois kannattanu ensin metästää se palkanlaskija ja kysyä siltä näitä äitiysloma- juttuja. Nyt selvis, ett se täyttää ton työnantajan lomakkeen ja tarttee sen neuvolasta saadun todistuksen. Kuulemma sieltä oisivat suoraan laittanu Kelalle noi paprut. No tänään joka tapuksessa vien ton työnantajalle tarkotetun lomakkeen ja kopion siitä neuvolan todistuksesta. Eihän työnantajalle tarkotettuja lomakkeita ole kuin tota yhtä sorttia? Kyselee yks tietämätön ihan pihalla oleva esikoista odottava äiti :whistle: Soitin sit jo Kelalleki, että onko jo minun paperit lähteny eteenpäin. Olivat kuulemma vielä jonossa, joten hyvin ehtii vielä toi työnantajan lappu mukaan. Ei kannattas aina olla hätähousu :ashamed: Pääasia, että asia selvis nyt. Se tosin ei selvinny maksaako mulle työnantaja palkkaa vai ei, mutt kaipa seki sit Kelan päätöksen tullessa selviää. Muutenki ois miljoona kysymystä lomista yms, mutt onhan mulla koko kevät aikaa käydä kiusaamassa kysymyksillä (palkanlaskijaa siis ;) )

Eipä tähän rauhaan muuta...

JääKyynel ja Tuittu

Unico Oon tainnut joskus aikasemminkin mainita, että yks tuttu käytti bolakorua raskausaikana, ja vauva ei sitten millään muulla rauhottunutkaan syntymän jälkeen.. Itse en sellasta hommaa. Vaikka onhan tuokin yksilöllistä :D

Ultrakuulumisia Kaikki hyvin pikkuisella :heart: (huh!) painoakin jo huimat 296g :D
Liikkui hyvin ja sykkeet oli normaalit, hyvät ja nopeat, niinkuin pitääkin. Aivan normaaleilta näytti kaikki rakenteet, aivot yms.. Pikkasen kyllä meinasin pelästyä kun ultras sydäntä ja ensin selitti siitä jotain ja sit olikin hetken ihan hiljaa ja katteli vaan. Aattelin, että nyt siel on jotain vialla, apua! Mieskin sanoi kun lähdettiin sieltä, että ajatteli aivan samaa.. Mutta ei onneks ollut mitään! Huhhuijaa!
Sukupuolesta Pikkunen piti jalat niin visusti yhdessä, että ei sitten saatu selville kumpiko on. Ujo kaveri! :D Pikkuisen kun raotti jalkojaan, niin ultraaja sanoi että näytti ihan kuin kiveksiä siel ei ainakaan olis, että on n. 75% mahdollisuus että on tyttö, mutta virhemarginaali on aikas iso. Täytyy kattoo sitten että mennäänkö johki yksityiselle vielä ultraan =) Vaikka pääasia on että kaikki oli kunnossa! :heart:

PS. Laitoin tohon nyt tollasen punasen norsun jos siellä vaikka se tyttö sitten on tulossa :D

Katyana meille se ultraaja sanoi etukäteen, että jos hän on hiljaa, niin ei tarvii huolestua. Tutkii vaan tarkemmin niitä rakenteita. En mä ois tajunnutkaan huolestua, niin tiiviisti mä vauvaa tapitin. :D Eikös sitä sanota, että tytöt pitää usein jalkojaan visusti ristissä. Onnittelut varovaisesta tyttölupauksesta. :flower:

Mä pääsen ensi viikolla täyttämään noita lomakkeita. Ei oo hajuakaan, mikä menee mitenkin. Sen tiiän, milloin äippäloman pitäisi alkaa ja haen äippärahaa viimeisten 6kk perusteella. Ei oo varmaan mitenkään mahdollista pitää kesälomapäivä ennen äippälomaa? Himottaisi. :snotty: Talvilomaakaan ei vielä ole.

rv21+1

neuvolakuulumiset rv 20+4 :

painoa tullu +600g ja vieläkin -700g lähtöpainosta.
kehuja sain kovasti neuvolatätiltä miten mahtavasti paino on pysyny mutta vauva kasvanu :D
rr 126/76
hb 121 (viimeks oli 115)
pissa puhdas
ja liikkeet ja sykkeet löytyi mutta vilkas neitokainen kun ei paikallaa pysyny vaan viuhto menemään kokoajan doplerin alta pois :)

lisäksi neuvolatäti kehui mun mahaa :D kuulemma hyvin tilaa vauvalle liikkua ja kasvaa...sekä joustavat kohdun seinät.

maton tamppauksen kielsi kokonaan ja äkäiset äkkinäiset nostot.

Joululahjat on aika lailla ostettu ja kinkkukin jo pakkasessa :p *namskis*
voiku ois jo joulu... :xmas:

ainiin, onko kukaan käyny kpks:n pelkopolilla vai onko täälä ees sellasta? mulle tätsy suositteli käydä puhumassa siellä edellinen synnytys pois alta kun nuorimmaisen kans on ollu vaikka ja mitä ihan vauvasta alkaen niin saisin "möröt" pois.. synnytyksessä sinänsä ei mitään kummempaa tapahtunu mutta... :( jotenkin etoo jo ajatus jostain pelkopolista...kävikös joku siellä ja millasta se oli?

oijoi, kun on nälkä...isukkia odotellaan töistä ja sitten aletaan herkuttelemaan tortilloilla :p

nyt valmistautumaan...

nasum ja typy :heart: 20+4

Nasumasunen: Jos et itse koe tarvetta pelkopolille, niin en ymmärrä, miksi sinun pitäisi sinne puoliväkisin mennä. Itse olen tosin menossa ihan vapaaehtoisesti.

Huh, kun minä alan olla väsynyt tuohon meidän esikoiseen! Miten voi olla noin paha uhma ja oma tahto koko ajan? Ihan selvästi tyttö pyrkii koettelemaan mua, minkä ehtii. Ja kun saisi nukkua useammin kuin pari kertaa kuukaudessa täydet yöunet, se olis niiiiiin luxusta!

Oma napa: masu kasvaa, iskias vaivaa välillä pikkuisen ja elohiiri on nykinyt toisessa silmässä varmaan reilun viikon - onko kellään muulla samaa vaivaa? Mulla on ollut viime aikoina tosi kipeä masu, siis ihan ylempää koko masu. En tiedä, johtuuko se väsymyksestä, stressistä, supistuksista, kohdun kasvusta vai vauvan liikkeistä, mut välillä tekee tosi kipeää. Kyseessä ei kuitenkaan ole ne alavatsakivut, vaan masu on enemmän kipeä navan seutuvilta. Viikon päästä olis seuraava neuvola, joten pitää siellä kysellä asiasta, jos vaiva ei sitä ennen lähde pois.

Ai niin, te jotka asutte Etelä-Suomessa. Tiedoksenne, että Orimattilan Finnlaysonin / Virken tehtaanmyymälässä on parhaillaan megamyynti ja siellä näkyi olevan myynnissä Remu Travallen -talvihaalareita hintaan 55euroa. Eilen käytiin siellä ja pikkuisen harmitti, kun oltiin ehditty ostaa tytölle jo haalari melkoisesti kalliimmalla.

Pitäisköhän ottaa mukillinen vihreää- tai rooibos-teetä, jos se rentouttaisi hieman tätä ylikireää viulunkieltä...

Piipa rv 22+3

Piipalle voimahalaus uhmailujen keskelle. Täällä myös neiti esikoinen vetää kunnon uhmakotauksia ja on NIIIIIIN draamaqueen, jos kaikki ei mene ihan just niin kuin oli suunnitellut. Ja sama noiden yöunien kanssa. Mutta sovitaanko niin, että tämä vaihe todellakin menee ohi ennen kevättä ja neitokaiset nukahtaa kiltisti ajoissa yöunille ja nukkuvat sikeästi aamuun asti. Wishful thinking...

Omaa napaa (joka on toistaiseksi vielä kuopalla) pikku suppareita tulee silloin tällöin, mutta ei onneksi kipeitä. Sulo jumppailee välillä säännöllisesti ja välillä milloin sattuu. Kunnon jytypotkuja alkaa jo tuntumaan. Olen melko pitkä, joten kohdulla on hyvin tilaa eikä potkut tunnu missään vaiheessa (ainakaan esikoisesta) häijyiltä.

Ihanaa kun on lunta maassa, vaikkei sitä nyt metritolkulla vielä olekkaan. Ja ensi viikolle luvassa kunnon pakkaset. Taitaa se talvi vihdoin tulla ja juuri sopivasti jouluksi!

Lupsakkaa loppuviikkoa huhtimammoille!

manteli ja Sulo 23+0 *POKS*

Alkuperäinen kirjoittaja jennuli87:
Mikä on uipussi? En pääse koneella oikeen mihinkään netti sivul...tännekin sain tapella vaikka kuinka kauan.... :'(
Näkyykö tämä?

http://2.bp.blogspot.com/_1MpMceDPHG8/Sid6LShjPbI/AAAAAAAAAEk/PUHszFlt-Po/s400/unipussi.jpg

Siinä jonkinmoinen kuva unipussista, korvaa peiton.

Tässä vähän lisää tietoa :)

http://www.vaippatalo.fi/cat/product_list.php?c=36

Hei vain =)

Väsy on kova töiden jälkeen, mutta on silti ihanaa olla töissä taas :heart: Siellä on nyt niin jouluistakin jouluaskarteluineen ja joulusatuineen (steinerpuolella kun tunnelmoidaan oikein extrasti :) ) Olo on ollut nyt normaali reilun viikon ja sekin on ihanaa :heart: Mulla on siis alkanut tämä ihana keskivaihe, josta nautin täysillä. Tänäänkin söin kaksi annosta lounasta! On niin ihanaa syödä!
Huomaattehan, että kaikki on tällä hetkellä ihanaa mulla :p

Haikaranpesästäkin tuli tänään tervetulo-toivotus valmennuspäivämäärineen. Siellä on tosiaan kaksi valmennusta, jotka on pakollisia, jos meinaa sinne päästä synnyttää. Lisäksi oli teemailtoja: seksuaalisuus, mielialat, isien keskusteluryhmä ja äitien rentoutusryhmä. Ihan luksusta. Lisäksi työviikkoni muuttuu tammikuussa nelipäiväiseksi, joten saan maanantait vapaaksi, jolloin voin käydä Kampissa Studio Manipurassa joogaamassa ja tutustumassa aktiiviseen synnytykseen. Ja olen myös miettinyt doulan hankkimista. Hän tukisi myös ennen ja jälkeen synnytyksen. Kun ei mulla oikein vauvakokemuksia ole, yhtään :( Kellään lähipiirin ihmisellä ei ole lapsia... niin ois sit joku, joka tietää ja voi auttaa esim. imetyksessä ja hankinnoissa.
Teen siis kaikkeni, jotta ensisynnytykseni olisi mahdollisimman positiivinen kokemus! Saa nähdä kuinka käy... Tämä hyöty on Helsingissä asumisessa, kun tähän kaikkeen on mahdollisuus, muuten kaipailisinkin täältä pois :D

Liikkeistä nekin on ihanat, ja aika samaa rytmiä kuin täällä muutamalla muullakin. Aamulla, keskipäivällä, alkuillasta ja nukkumaan mennessä. Yöt oon saanut nukkua.

joululahjoja hankittu : 0. Paniikki. Kaksi viikonloppua vielä aikaa... kyllä tämä tästä...

Ekat äitiysfarkut ja -paidat hankittu tiistaina! Kävin hm:llä. Kokemus oli yllättävän tunteikas. Etenkin sovituskopissa, kun puki ne mammahousut jalkaan ekan kerran. Konkretisoitui jollain tapaa tämä raskaus. Seuraavana aamuna huomasin rintaliiveissä nännin kokoiset tahrat, eli jotain on erittynyt ja epäilen tuota hetkeä äitiysvaateosastolla...

Voimahalit kipuilijoille :hug:
ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Sun Rise ja Säde 21+5

Täällä vauva potkii usein tuonne taakse ja alas, ihan kuin pieru olisi matkalla mutta ei olekaan. :D Juuri parhaillaankin tekee niin. Sori kuvaus. :p

Mahakuvaa...Ei näy seistessä semmoinen kiva pallo niin kuin maatessa. Kaippa se kasvaa. :)

rv21+1

Katyana, varovaiset onnittelut tyttösestä =) ja onnea poksuista.

Sun Rise, ihanaa kun ennakoit noin tuota synnytyspuolta ja muutakin, aktiivinen äiti palkitaan, toivon :heart: Itsekin ottaisin kaiken avun mielellään vastaan jos aihe olisi hiukankaan "tuntematon".

Tuotakin kannattaa lukea jo hyvissä ajoin www.imetys.fi siellä on myös niitä ongelmia joita ei välttämättä tiedosta ja jos ongelmia tulee voi olla aivan sekaisin että eikös se imetys sujukaan itsekseen... Voin kertoa että ei läheskään aina :D nimimerkki, joutunut tappelemaan kaikkien mahdollisten ongelmien kanssa.

-Chiq

Piti tulla vielä kommentoimaan, ku mulla on tapana kans lukee (joku muukin täällä joskus mainitti lukevansa) tuota sen kuun synnyttävien pinoa ja tossa muutamaa synnytys tarinaa lueskelin, niin tuumasin miehelle, et kyllä taas muistu mieleen mihin sitä on päätänsä laittamassa...
Ei mua edelleenkään pelota, mut tuli jotenki niin elävästi mieleen se mielen myllerrys ja uimarenkaat sun muut kun niitä lueskelin... :D

:wave: luettu

Väsy ja särkee. Miettinyt et kumpikohan olis parempi olla töissä särkylääkkeillä vai kipeänä sairaslomalla. Täytyy kattella miten menee mut tää päivä on ollu aikalailla särkyä säryn perään lonkat ja alaselkä kiukuttelee ja ilmeisesti bonuksena vielä issias et jipii huoh.
Hiukka yöks olo mut onneks ei oo tullu ylöskään. no maha kasvaa :)

Unico ja Toukka 19+6

Tervehdys täältäkin!!! :wave:

Kyllä mie olen teidän juttuja käyny lukemassa mut jotenkin en ole mukamas ehtinyt kommentoimaan... :ashamed:

Onnea kaikille ultrassa käyneille. Ja :hug: kaikille kipuilijoille ja sitä muuten vaan tarvitseville.
Oli tänne tainnut uusikin tulla mukaan et Tervetuloa miunkin puolesta!

Oliko Katayana jolle lupailtiin tyttöä. Meille myös tuumasi ultraaja et ei ihan sata varmaksi tytöksi sano mut ei kuulemma mitään "ylimääräistä" jalkojen välissä näkyisi. Totesi kuitenkin et ei lähtisi pelkkiä rimpsumekkoja tuon perusteella ostamaan. Mut sen sitten näkee kun tulee huhtikuu ja jos yhtä ajoissa tulee maailmaan kun poistu aikanaan ni se tietää jo helmikuun lopussa rv 35+1... Toivottavasti ei kuitenkaan ihan niin aikaisin tulisi.

Sit omat kuulumiset:
Viime perjantaina kävin neuvolassa kaikki oli hyvin
Paino: +300g/vko
Paineet: 117/71
Hb: 134 (enkä syö rautaa)
Pissa: puhdas
Sykkeet: 133-139
Liikkeet: ++

Ja tänään on sit 24+0. Niin se aika vaan menee.
Joku älytön väsymys on iskeny tänne. Tekisi mieleni vaan nukkua. Tää on melkein pahempi kun sillon alkuraskaudesta. *Huoh*
Iskias vaivaa aina välillä ja reippaamman kävelemisen jälkeen tulee jotenkin huono olo ja mahaan sattuu. Ei kuitenkaan miusta ole supistuksia. Pitänee hiljentää vauhtia ja ettiä tukivyö josko se auttaisi asiaan. Edelleen vaivaa kipu tuossa häpyluun päällä sellainen et olis lihakset jumissa ja kipeet.
Kyselin niitä neuvolassa, mut ei tuo täti osannut sanoa mitään. Ei yleensäkkään osaa vastata mihinkään mitä kysyy mut jaksaa "paasata", joka hiivatin käynti kerta samat jutut ottamatta huomioon koskettaako ne minuu millään tavalla. Mut kysyttyyn asiaan ei varmasti saa vastausta.
Sorry purkautuminen.

Voikaa hyvin. Mie poistun iltapalan kimppuun.

Saimaanrannan äippä ja "neiti" aprillipila 24+0

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mirabel:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Kuka on salkkareiden salla :x :LOL:
Samaa mietin. Tiedän, että Salkkarit on joku sarja telkkarissa, mutta en tiedä, mitä siellä tapahtuu. No kai se Salla on joku raskaana oleva hermoheikko.
Ei ole raskaana, mutta aivan järjetön drama queen ja mustasukkaisuuden huippu. Itkeä pillittää milloin mistäkin, viskoo tavaroita ihmisten päälle jne. Mun mielestä aivan kamala hahmo, sori vaan. :whistle:

no juu en mäkään tykkää, osaa kyl olla ärsyttävä =)

tänään on ollu vauvalla lepopäivä, välillä on muks tuntunu mut ei oo tullu ollenkaan semmosta kovaa myllerrys vaihetta.

voi että nautin, kiva viikonloppu tulossa, siis että ei oo mitään ressattavaa tällä hetkellä, pääsen paketoimaan lahjoja ja muutama kiva juttu on tulossa.. =)

19+3

Yöllisiä terveisiä...

Täällä kuunnellaan kuopuksen yskää, ja toivotaan, että saisi jossain vaiheessa nukuttua edes vähän. Huomenna taitaa olla viisainta soittaa Mehiläiseen ja käydä tsekkauttamassa pienen yskijän tilanne, sen verran pitkään tätä taas kestänyt on.

Unico Sen linkin pitäisi tosiaan viedä suoraan interlock-trikoisiin. En voinut nyt tarkistaa linkkiä, kun jostain syystä tämä kone tökkii tänään ja kunnolla. Edes lainausta viestistäsi ei antanut ottaa. :/

Pikkuinen tyyppi mahassa potkii juuri nytkin, ihan samanlainen rytmi tuntuu olevan tällä tulokkaallakin, kuin kahdella aikaisemmalla. Saa siis nähdä menevätkö ensimmäiset viikot vauvan kanssa valvoen pikkutunneille, aiemmilla on ollut juuri puolenyön molemmin puolin se kaikkein seurallisin hetki vuorokaudesta. Heh, äitiinsä tulleita... ;)

Nyt voisi kuitenkin koittaa, josko sitä untakin tänä yönä olisi luvassa... Kohta kyllä varmaan saa käydä kuopusta sylittelemässä tai jotain muuta...

Bliss ja pikkuinen 21+2

Chiq kiitos paljon, lisäsin heti sivun kirjanmerkkeihin, jottei unohdu =)

Unico Meille tuli ilmainen näytekappale seiskalehteä eilen, ja siinä oli pieni uutislaatikko tutkimuksesta, jonka mukaan raskauspahoinvointi ja älykkäät syntyvät lapset liittyy yhteen, valmistaudu siis neron kasvattamiseen :D Sitä en tiiä mitä nuo kivut site enteilee, jaksuja niiden kanssa :hug:

Yhteistyössä