***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Poks:



Empuuu: Meillä on kyllä ollut käytössä fleecestä ompelemani unipussit ja hyvin on toiminut.. :)
Makkarin tykkään kuitenkin aika viileänä pitää (edelleenkään en ole pattereita kääntänyt päälle.. ) joten pikku jalat pysyy hyvin lämpimänä. Kesällä / lämpimämmällä kelillä sitten pelkässä vaipassa olen nukuttanut, tai ohuen puuvilla bodyn tai paidan kanssa (paidat vaan tuppaa nousemaan yön aikana.. :) )
Eli älä ainakaan sen materiaalin takia hylkää.. :)

Sun Rise kuulostaa kyllä ihanan aktiiviselta.. :) Oletko lukenut jo kirjaa aktiivinen synnytys? Kirjoittajaa en tähän hätään muista, on vanhempi kirja (siis -80 luvulta) mutta itse tykkäsin siitä, lähinnä kuinka synnytys on naisen asia eikä lääkärin.. (kiteytetysti siis ;) )
Itse meinasin vielä lainata kirjastosta Janet Balskas: Aktiivi synnytys ja Korhonen (Rautaparta) Malla: Raskaus ja jooga.
Senkin uhalla että joudun taas sectioon.. :saint:
Tuskinpa se silti pahaa tekee valmistautua.. :D

Mitähän muuta täällä oli taas juteltu.. Hitsi kun sivukin juuri vaihtui.... =)
Kun en edes muista mitä itse olen viimeksi kirjotellut.. :headwall: raskasudementia.. :)

Lähden siis viihdyttämään tuota toista unetonta poikaa.. Ennenkuin painaa tietokoneen napista sulki.. :D

Viikonloppuja mammat!!
 
Mulla on päivälläkin usein pissahätä... :( Juon ehkä liikaa vettä, sillä juon kolmelitraa vettä päivässä ja se voi vaikuttaa yö pissahätään..... Vai voiko?

Rinnoista Minulla on hyvin paljon kasvaneet rinnat (kolme kuppikoka) ja ne ovat hyvin kipeät :| Ne myös vuotavat aika reippaastii (edelleen) ja nänni alueet ovat hieman arat :( Kuulemma on ihan normaalia.... =)
Neuvolassa ehdotettiin rintapumpun ostoa, sillä jos ne vuotavat näin paljon niin ne kuulemma vuotavat paljon myös kun imetän...joten rintapumppu on ehdoton.... :D

Olkaa muuten varovaisia kun liikutte ulkona.... Täällä on ainakin tosi liukasta ja kaaduin kun olin koirien kanssa lenkillä....meni vasen ranne Onneksi ei mennyt oikea, sillä olen oikea kätinen.... Onneksi ei tapahtunut pahempaa... =)

Hyvät päivänjatkot kaikille.... :hug:
 
jennuli Joo kyllähän tuolla vesimäärällä saa juostakin vessassa. Etpä ainakaan kuihdu. :p

Fantastic4 En mä tuota unipussia hylkää. Katsoo sitten, miten käy. :) Mimmonen peitto vauvoilla yleensä on? Jos ei unipussia käytäkään...
 
jennuli eiköhän tuo juomasi vesimäärä ole se syy usen pissimiseen. Yritä vaikka illalla juosa vähemmän, jos ei yöllä sitten tarvisi niin montaa kertaa herätä vessaa. :)

Me lähdetään kohta pojan kanssa pulkkailemaan. Ihanaa kun on lunta!
 
Empuuu: meillä on edelleen käytössä äitiyspakkauksesta tulleet peitot.. Ihan hyvin sillä pärjää, aiemmilla on vaihdettu vasta sitten toisenlaiseen kun on siirrytty isompaan peittoon.. :)

jennulille minusta kanssa tuo juoma määrä näkyykin noin.. ;) Ja kuten Empuu, et ainakaan kuivu ja käsittääkseni saattaa muuten auttaa turvotuksenkin kanssa, eli et pahemmin pääse turpoamaan kun suolat ym ylimäääräiset poistuu.. =)

 
Greddy Otin sen M-koon. Eikö siinä lukenut, että ihan vastasyntyneestä voi käyttää? Jos toimii meillä, niin ostan sitten isomman myöhemmin. Ja hyvä, että äitiyspakkauksessa on peitto, enhän mä sitä muistanut. :D
 
Unipussista, meillä on niin lämmin asunto (vaikka olisi patterit kiinni jne), että kaikki unipussit ovat tuntuneet liian kuumilta, lukuunottamatta trikoista "yöpuku-unipussia" (pitkä trikoomekko, jonka helman saa kurottua umpeen narulla), mulla on noita pari kpl, suoraan 70-luvulta, ja niitä on käytetty aika paljon. Olen myös pari unipussia noille edellisille itse ommellut, vaunuissa niitä tuli lähinnä käytettyä, sekä turvakaukalossa, ompelin niihin nimittäin aukot turvavöillekin. Nekin vaan olen ehtinyt jo myydä pois... Heh. Kaikki joutuu aloittamaan tällä kertaa ihan alusta. :whistle: Äitiyspakkauksen peitto on ollut kyllä "käytössä", eli illalla se laitetaan päälle, ja sitten hetkinen, ja kohta on peitto jalkopäässä myttynä. No, ei toki ihan vastasyntynyt sitä osaa pois potkia, mutta ei siihen oppimiseen kauaa mene. ;)

Mulla on edelleen lonkka ihan törkeän kipeä. Ostin jo tukivyönkin, mutta en mä kykene pitämään sitä kotona ollessa, istuminen on silloin liian ahdistavaa, ja kaikki muukin. se menettelee kyllä ulkoillessa ja kauppareissuilla, mutta muuten en pysty sitä näköjään käyttämään. Selvästi on joku hermo jumissa tuolla lonkassa, ihan älytön kipu. Kai sitä on pakko kohta lääkäriin lähteä, en vaan usko, että siitä paljoa apua on. Sairaslomaahan sitä sais, mutta kotiäiti ei sillä oikein mitään tee... ;) Ehkä mä kuitenkin vielä koitan jumppapalloa, josko se auttaisi...

Vessassa ravaamisesta, mä olen todennut myös tämän "rakon kouluttamisen" hyväksi metodiksi. Loppuvaiheessa saattaa joutua vessassa ravaamaan, ainakin sen kerran yössä, mutta alkuvaiheenkin onnistuin olemaan ilman yöllisiä seikkailuja. Mä juon myös paljon, ja varsinkin illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamulla herätessä, on "pakko" tankata oikein kunnolla vettä...

Mutta, migreenini on hellittänyt! Jotain positiivista siis tapahtuu! =) Jospa migreeni pysyisi nyt poissa ihan synnytykseen saakka!!! (Sormet kaikki ristissä ja varpaat myös!) Migreeni on kyllä tätä lonkkakipua pahempi vaiva, joten pitäisi olla ihan tyytyväinen nyt. En kyllä ole... :ashamed:

Bliss ja pikkuinen 21+3
 
Fantastic4 en ole vielä lukenut, sitä on suositeltu kyllä. Täytyykin käydä kirjastossa huomenna :) ja juuri tuon Mallan kurssille olenkin menossa. Juuri tuohon tähtäänkin, ettei mun tarvii olla siellä synnytyksessä vieraiden ihmisten pompoteltavana, kun minä sen homman kuitenkin teen ja haluan olla perillä siitä mitä teen. :)

Vauvahankintoja en ole vieläkään edes miettinyt, oikea ajankohta tulee sitten varmasti kevätpuolella. Nyt aijon vain keskittyä viettämään rauhallista joulua :heart:

Bliss onnittelut migreenin hellittämisestä! En voi edes kuvitella minkälainen vaiva se on, kun päätä särkeekin niin harvoin. Mutta uskon kyllä, että maailman kamalimpiin vaivoihin kuuluu :/ Toivottavasti siis pysyykin loitolla!
 
Bliss, täytyy ottaa uus kokeilu ,josko osuis, mun mielestä se heitti mut sinne etusivulle mut tarkistetaan vielä kun puoli zombina kattelee :)

Sun Rise ou jee ;) vai että nero, tulee siis haasteellista

Rinnoista, täällä vaihtelevasti arat tai kipeät, mut liivitpäällä ei onneksi kipuile tai sitä huomaa. Tosin kun ottaa liivit pois niin aika usein kutiaa ihan hirveästi.

Unipussista, kattellaan mitä toi tykkää kun tulee, meillä on yks saatu sellanen yöpaita minkä helman saa narulla kiinni, mut on trikoinen joten kevyt se on eikä pitäs olla ees kuuma, kattoo sitten talveksi mitä tarvii. Ja vielä muuten et kun noissa mailleissa ei oo hihoja? miten eikö ne kädet sit palele? Mä tarviin ite ainakin peiton leukaan asti kun on makkari viileä.

Täällä oli hyvä aamu, mutta sitten se muuttui no ei kipuile kun tuo pakaran päällinen et kai se sitä issiasta sit on. Mut alko sen verran myöhään ettei enää lääkärille saanut aikaa, joten ens viikolla uus yritys ja kattoo miten käy, siihen asti sieltä mistä aita on matalin vaikka lusmuilemalla :( No ens viikolla sit lääkäriin jos kovasti kipuilee, kun se tekee to kävelyn turhan hankalaksi jos sais muutaman päivän huililomaa. Alkaa taas oleen muutenkin väsy. Vaikka unet loppu aamulla ennen kellon soittoa.

Sit nyt oon ihan varma et toukkis potkas mua :D ja sitä myöden sen et se on tökkinyt mua jo viikon jos ei paria ;) mut tuli niin varma et se ei voi olla muuta, nyt sitten jatkuu kyttäys. Ei tainnu välittää kun mutustelin joulutorttuja :D

Unico ja Toukkis 20+0
 
Jopas oli tekstiä tullut aamusta =)
Ei muuta, luettu mutta nyt ei muka jouda kommentoimaan.

Mitä harrastatte nyt kun odotatte?
Minä ostin tänään pitkästä aikaa sukkalankaa ja ajattelin kutoa villasukkia. Myös ompelu on ihanaa, mutta kun ei ole omaa ompeluhuonetta niin sen aloittaminen aina vaikeampaa kun joutuu siivoamaan heti kaiken.

Hurjilla viikoilla jotku jo pötkii :heart:

-Chiq
 
"Unico"]Bliss, täytyy ottaa uus kokeilu ,josko osuis, mun mielestä se heitti mut sinne etusivulle mut tarkistetaan vielä kun puoli zombina kattelee :)
Tänään taas toimii ja tottelee tämä läppärini, joten pääsin tarkastamaan linkkini sinne interlock-trikoisiin. Ja juu, linkki vie tosiaan sinne minne pitikin. :) Eli suoraan interlockeihin. Siinä on siis useaa eri väriä valikosta valittavissa samalla sivulla.

Saattaa olla, että jotain täytyy itsekin laittaa tilaukseen, joko tuolta, tai jostain muualta... :whistle:
 
Moikka ja ihhanaa viikonloppua kaikille( mulla on nimittäin vapaa viikonloppu:))! B)
En ole vielä ehtinyt lukemaan kakkien viikon kuulumisia, paremmalla ajalla sitten.
Onnea poksujille:heart:
Ja huomenna joulumarkkinoile! =) =) =)
Tämä olisi niin paljon helpompaa jos me tavattaisi jossain kahvikupposella. koska mä olen ihan surkea( laiska) kirjoittamaan. :LOL: :LOL:
Nyt vesimelonia syömään ja uutta kirja lukemaan :heart:
 
Bliss, kiitti, varmistuksesta, eikä toi nyt nii hirveän pahan hintaista olis kumminkaan :D aletaas miettiin ihan kunnolla sitten. Ja se oli sit yks liina per kerta? vai kun tossa oli leveys sen 70cm, vai tuleeko se toimimaan siis halkaistunakin mitä selitettiin kanssa?
 
Sun Rise se kannattaa lukea, vähän toki "hassuja" juttuja osa kun on silleen vähän vanhahtavaan tapaan kirjoitettu, mutta itse ainakin kun tuossa viime raskaudessa sitä luin havahduin muutamaan kertaan ihan että "hei toihan oikeasti pitää paikkansa.." Harmi vaan ettei tuplaraskaus ja synnytys oikein ollut "otollista" aktiivisuudelle, ja kun menivät vielä osin "lupaa kysymättä" käynnistämään.. :LOL:

Toki aina kannattaa pitää mielessä (tai ainakin itse olen pyrkinyt pitämään) että kuitenkin tilanne sitten voikin vaihtua seesteisestä rauhasta lähes hätätilaan.. :)

Itsekin katselin tuota manipuran kurssitarjontaa ja kieltämättä vähän himottais lähteä.. Täytyis vaikka joulupukille koittaa vielä puhua josko aika ja (mieluusti tietty) lahjoittajakin löytyis.. :D :D
Eihän se jooga raskausaikana varmaan pahaa tee tosiaan vaikka leikkaukseen joutuisikin.. :)

No jo, riittäisköhän jo.. :) Anteeks että innostun :ashamed: mutta lähipiirissä kaikki on "ei niin aktiivisia synnyttäjiä" ; mm.pari syöksysynnyttäjää joten eivät paljon suunnittele, kunhan ehtivät laitokselle.. :D

Unipussista Unicolle meillä siis tosiaan ollut pussin alla lämpötilasta riippuen paita tai body, ihan hyvin on pysynyt tassutkin lämpimänä.. :heart:

Chiq kyseli harrasteista, ei paljon muuta kuin lorvimista ja kodinhoitoa.. :ashamed: Pitäis ottaa tosiaan itseään niskasta kiinni ja lähteä vaikka sauvomaan tai jotain.. No joo, tytön kanssa käydään kerran viikossa kellumassa uimahallilla.. :D

Dagger:n ajatus kahvikupposen ääressä turinoinnista kuulostaa tutulle, itselläkin kun tuntuu että ei "ehdi"/ jaksa kirjotella.. :)
(eiks ollutkin paremmin ilmaistu laiskuus.. :LOL: )

Nyt lettujen paistoon, lupasin muksuille.. Taikataikinastakin pitäis joulukoristeita askarrella.. Voipi jäädä huomiselle.. :)

Nyt toivottelen taas niitä viikonloppuja.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Bliss, kiitti, varmistuksesta, eikä toi nyt nii hirveän pahan hintaista olis kumminkaan :D aletaas miettiin ihan kunnolla sitten. Ja se oli sit yks liina per kerta? vai kun tossa oli leveys sen 70cm, vai tuleeko se toimimaan siis halkaistunakin mitä selitettiin kanssa?
Se on siis neulosputkea, ja siitä saa aina 2 liinaa kerralla. =) Pitää vaan halkaista kangas. Vähän niin kuin resorineuloskin myydään putkena.
 
Huomenta! Kirjoitustahti on selvästi hiljentynyt, taitaa olla kaikilla enemmän tai vähemmän muuta tekemistä, ehkä jouluun liittyvää? :)

Unipussista, meidän tytöllä oli pienempänä käytössä kolmekin erilaista, yks sellanen jossa neppareilla kiinnitettävä jatkopala et menee pidempään, ja sama unipussi on edelleen käytössä yöpukuna, nepparit vaan kokonaan auki. Monikäyttöinen siis. Tyttö on kovasti tykänny noista pusseista. :)

Jipii, luin et OYSiinkin on saatu synnärille Relaxbirth - synnytystuki. Hienoa, ehkäpä sitä tulee kokeiltua, oon lukenu hyviä kokemuksia siitä.

Mut nyt aamupalalle. Päivällä ois tarkotus leipoa piparit ja vähä muutakin jouluksi.

Hyvää viikonloppua!

syysmama & muru rv 24+2 :heart:
 
jo oli tullut tekstiä. uni pusseista niin meillä ollut noita äippäpakkauksen olevia pusseja käytössä vaunuissa ja hyvin ovat menneet. kohta kun joulu on ohi niin saaki ruveta vähitellen kaivamaan vauvaa varten esille vaatteita, hoitopöytää tms.

Tänään mulla onkin yövuoroon meno ja jihuu sitten onki piiiiitkä vapaaa :) eli ma-to vapaata eli pe töitä sit taas la-su vapaata :D et ihanaa yks työpäivä vaan ensviikolla mut maanantaina onkin jo se rakenneultra!! jännittää kauheena. Oysissa tehdään ultraus :)

mutta nyt pitää alkaa syömää "aamupalaa" u vasta herännyt ja typykkä ollut 3 yötä pois kotoa että hakea kotiinki kun ikävä on :'(

arska äippä + "poika" 21+1
 
En ole koskaan ollut mikään jouluihminen, mutta nyt me kihlatun kanssa koitetaan vähän saada joulua meidän kotiin pienen tulokkaan takia...(harjoitusta ensi jouluun) Samalla vietetään miun synttäreitä, joten koitetaan saada hieman joulua... Pipareita aijon leipoa... :D

Tietääkö kukaan etteä paljonko maksaa normaaleihin rattaisiin sade-ja ötökkäsuoja? me saatiin rattaat lahjaksi, mutta niistä puuttuvat ne suojat....

Hyvät joulun odotukset kaikille :hug:
 
Moikkelis vaan! :wave:

Hyvä mieli, kun olen ahkeroinut aamupäivän. :) Selkä tosin alkoi vihoittelemaan. Otettiin sitten miehen kanssa piiiitkä ja kuuma suihku, loppupäivän voi ottaa rennosti. Ellen sitten innostu vielä imuroimaan...ja kenties leipomaan. :whistle:

Vauva potkinut pitkin päivää. :heart: Eipä tässä ihmeempiä, ens viikon neuvolaa odotellessa.

jennuli Mitkä rattaat ne on? Katso, löytyykö eri nettikaupoista lisävarusteita niille rattaille, tai siis niitä suojia. En tiiä onko mitään standardimallia, mikä sopisi kaikkiin.

rv21+3
 
*merkkaus*

Ei "ehdi" kirjottelemaan enempiä. Pyykit narulle, vaatteiden vaihto ja nenä kohti joulutoria mars!

jennuli87 Sade- ja hyttyssuojia löytyy kyllä yleismalleja. Hinnat taitaa vaihdella 10? ylöspäin, ainaki ne mitä meille on esitelty. Meidän vaunuihin saatiin kaupan päälle sadesuoja 13? (musta) ja hyttyssuoja 6,50? (musta) ja ihan varmasti ajaa asiansa. Kuosit (kuvio, väri) yms. vaikuttaa hintoihin, ett ei niiden hankinta ihan liikkeestä pitäs olla hinnan kirous (niissä ei oo postikuluja niiku netissä tilattaessa). Yleensä ne vaunujen omat lisävarusteet on kalliita, tietty onhan ne niihin vaunuihin suunniteltu sopivaks. Mutt meki ostettiin esim. hoitolaukku puolet halvemmalla muun merkkisen kuin mitä vaunujen oma merkki ois maksanu ja kuulemma vielä huonoks kehuttu.

Talvista viikonloppua :wave:

JääKyynel ja Tuittu

 

Yhteistyössä