***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Fantastic4, kiva kun joku muukin innoissaan tästä aiheesta :) Sitä kirjaa en löytänyt, kun katoin kirjaston hausta. Ehkä se on ihan divarikamaa jo... Se aktiivisynnytyshän löytyis, voisihan sen lukaista... Yksi tuttava kovasti kehui sitä joogaa, ei käynyt edes tavallisissa valmennuksissa, kun sieltä sai niin hyvät eväät silloin 10 vuotta sitten ennen esikoistaan. Nyt on viisi poikaa synnyttänyt :D Olen kyllä valmistautunut siihen, että synnytys etenee omalla tavallaan ja täytyy tilanteen mukaan mennä. Mutta valmistautumisesta on ainakin henkisesti se hyvä puoli, ettei synnytys tällä hetkellä ainakaan pelota niin paljon, kuin jos ihan tietämättömänä menisin puskemaan :)

Sain mieheltä lokakuussa synttärilahjaksi lahjakortin kasvohoitoon, kun olin kuulemma ilmaissut sellaista hoitoa tarvitsevani (itse en muista :eek: ) Ja nyt varasin ajan, reilun viikon päähän. Ihanaa, en ole koskaan ollut :ashamed: Nolo nainen...
 
Empuuu, hyvä etten ole ainoa :D Kampaaja onkin varmaan ainoa missä olen naista itsessäni ehostanut, ja sekin on enimmäkseen nopea latvojen pätkäisy :D Nytkin pitäisi varata kotikaupunkiin aika joululomaksi, saisi halvemmalla... Nämä kasvaneet nyt 1,5 vuotta ja sen on näköisetkin...
 
Sun Rise syy varmaan mikset löytänyt on se että kirjan nimi onkin oikeasti Luonnonmukainen synnytys tekijänä Michel Odent.. :) Jonkun raskausdementia vaivaa pahemman kerran.. :ashamed: :saint:

Nyt takasin leikkimään.. =) Sopinee aivotoimintaan paremmin.. :LOL:
 
Yeb
Mun täytyy kommentoida tyttöjen keskustelua kosmetologeilla ja muilla käymisestä: mä en oo myöskään ikinä käynyt kosmetologilla tai missään hoidoissa.. Viimesestä kampaajakeikastakin on vissiin nelisen vuotta :ashamed: Oon itse lyhennellyt mutta nyt kyllä tekis mieli mennä kampaajalle, täytynee alkuvuodesta varailla aikaa. Kiva kuulla että on muitakin :) Kyllä mä silti huolehdin ulkonäöstäni vaikka tää varmaan kuulostaakin siltä etten :LOL:

Unipusseja on kyllä kaikenlaisia. Monesti luullaan että vauva ei tykkää unipussista, vaikka voi olla kyse vain siitä että pussi on liian lämmin. Meidän tyttö nukkui pussissa suunnilleen kaksivuotiaaksi, semmosessa ohuessa missä ei ole ollenkaan toppauksia. Suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan :) Pitäisi itsekkin tilailla niitä pieniä kokoja, meillä ei nyt ole kuin noita 1½-3-vuotiaiden kokoisia.

Hapsiainenko se oli jo saanut äitiyspakkauksen? Tosi nopeesti :) Mä laitoin tänään Kelan paperit postilaatikkoon, saas nähdä kuinka pian pakkaus tulee. Laitan sen kyllä jatkamaan matkaa Hemmille Norjaan :D Kuvittelin että pakkauksen tulemisessa kestää kauan.

Ihanaa talvista viikonloppua kaikille!

Yeb 24+0
 
Tänään 23+0! B) Kylläpä aika rientää. :)

Kosmetologeilla en minäkään koskaa oo käyny. En oikein luota niihin (mitä tuokin nyt tarkoittaa). :whistle:

Mulla oli pienenä unipussi. :D Haluisin sellaisen vauvallenikin, on niin suloinen. =)

Kelan paperit tarvis tosiaan viedä, pääsis hypistelee pikku vaatteita! :heart:

Feles 23+0 <3
 
Heräsin sit puol kolmen aikaan enkä saanu enää unta. Tässä nyt kukun :kieh: Jospa sit jossain vaiheessa vaikka aamu-unille...

No käytän ajan hyödyks ja meen tekeen kohta noi joulukortit valmiiks mitkä on lojunu pöydällä viikon koskemattomina. Teen joka vuos (paria vuotta lukuunottamatta) ite joulukortit.

Kosmetologista Yksi lisää joka ei oo käyny kuin yhden ainoan kerran elämänsä aikana. Sitäkään kertaa ei ois ollu jos en ois saanu synttärilahjaks lahjakorttia. Joten ei tääkään tollasia oo pahemmin harrastanu ;) Ja tosta kampaajalla käynnistäkin voi sen verran sanoo, ett kyllä mullaki aika harvoihin kertoihin vielä muutama vuos sit jäi. Äiti tai sisko nyrsi aina latvoja + kaupan väreillä värjäsin pään. Nyt kun avokin sisko on ammatiltaan kampaaja tulee siellä käytyä ihan säännöllisesti värjäyttämässä ja leikkauttamassa tukkaa...jotain "luontaisetuja" siis tullut vuosien varrella matkaan ;)

Pitäsköhä minunki kokeilla tuota unipussia uudelle tulokkaalle, kun niin moni tuntuu sitä käyttävän ja ylipäätään antavan positiivista palautetta siitä. Tarttee kyllä laittaa mietintään moinen jos vaikka ois kevään hankintalistalla.

Mutt jos menis tekeen niitä joulukortteja ja kokeilis saisko unta jossain vaiheessa...

JääKyynel ja Tuittu 23+5
 
Huomenta!

Täälläkin heräilty, ei taas saanut nukkua, mut tälläkertaa vihottelee vain toinen lonkka. :kieh:

Kosmetologilla ei tääkään varsinaisesti oo koskaan käyny, mun ystävä on ammatiltaan kosmetologi ja se on joskus tehny opiskeluaikoinaan mulle jonku hoidon. Sit tää samanen ihminen oli mun kaaso, joten meikit sun muut sain sit kyllä ihan ammattilaisen tekemänä. Oli siis tuolloin ja valmistunut.
Mut kampaajalla sitä vastoin käyn ja tavaksi on tullutkin käydä hiushoidossa n. kk välein. On hiuksetkin tosi hyvässä kunnossa pysyneet. Mut sit vaihtelevasti tulee värjättyä tukkaa kaupan väreillä ja sit toisinaan käyn kampaamossa. Mulla onkin yks ja sama ihminen kenen luona käyn.

Tuosta unipussista niin mä en tiedä vielä hankitaanko me sitä, kun esikoinenkin on sellanen joka "vihaa" peittoa. Ei tykännyt siitä vauvanakaan, eikä nuku peitolla vieläkään. Tosi tosi harvoin tulee pojalla nukuttua peiton kanssa, yleensä silloin ku on kuumeessa ja palelee.

Mulla oli eilen muutenkin ihan juma ressi päivä....
Miehen kanssa oli sit ihan kunnon figtinki päällä. Inhottavaa jos mies tekee ja mokaa jotain, ni mä saan ensin haukut niskaani ja sitten vielä tunnen syyllisyyttä siitä, että mä olisin tehny jotain väärää, vaikka asia ei liittyis minuun millään tavalla (paitsi siis sillä et mua on loukattu tietyllä tapaa). No, onneksi asiat saatiin sit illemmalla sovittua, mutta oli kyllä aika ahistava päivä. Vauvakaan ei päivällä liikkunu yhtään.
liikkumisesta puheenollen, ni myy eilen potkas/nyrkkeili tuonne kohdunsuulle päin ja kaikki liikkeet tuntu siis tuolla alapäässä alkuillasta ja voi tsiisus että se oli yhtä epämiellyttävää kun mä muistinkin sen olevan. Toivottavasti ei kovin ala sinne jystämään, se ei tunnu yhtään mukavalta, lähinnä tosi tosi epämiellyttävältä. Enää keskiviikkoon odottelua ja sitten vihdoinkin päästään sinne ultraan. Oysissa on vaa noi ajat aina iltapäivällä/illalla ni koko päivän on odottelua sit sinne kuitenkin.
mahan kasvusta piti laittaa, kun eilen huomasin tuossa peilin ohi kävellessäni, että mulla on maha noussut nyt jo navan yläpuolelle, on sen verran pystyssä masu, että kyllä sen jo erotti. Saman kun vetää mahaa sisään, ni menee selvä raja siitä, mistä kohtu alkaa jo. =)

Mut nyt lukeen muut jutut ja odotteleen et josko porukka pikkuhiljaa heräilis...

buam ja myy 20+4
 
KAUNISTA LUCIAN PÄIVÄÄ KAIKILLE! :heart:



Fantastic4 Nyt löytyi, varasinkin tuon nyt heti omaan kirjastooni :)

Meitä on siis paljonkin, jotka eivät säännöllisesti käy ammattilaisella naamaansa hoitamassa :D Muistan kuinka lukion vessassa vanhemmat tytöt puhuivat ihonpuhdistuksessa käymisestä ja saivat sen kuulostamaan siltä kuin kaikkien teinityttöjen sitä kuuluisi harrastaa, nolotti jo silloin :) Tosin ei kyllä olisi ollut varaakaan! Hiuksia olisi kiva käydä säännöllisesti hoitamassa. Etenkin, kun vauva syntyy niin siitä voisi tulla semmoinen oma säännöllinen luksushetki, semmoista varmaankin tarvitsee jokainen perheenäiti. Ekokampaajaa tietenkin olen halunnut kokeilla, mutta en ole saanut aikaiseksi, kokemuksia? (tämä taitaa taas kuulua kategoriaan Sun Risen hörhöilyt... :xmas: )

Eilisen päivän vain lojuin kotona, kun mahaa kiristi, etenkin oikealta puolelta... Oli hankalaa seistä suorassa. Heräsin jo aamulla siihen kipuun. En tiiä oliko vauvaan liittyvää kipua vai mitä lie suolisto-oiretta. Kun ei vielä näitä tunnista. Huomenna neuvola, niin saan kysyttyä.
Tänään siis pakko vihdoin ja viimein raahautua sinne jouluostoksille... ehkä käyn vilkaisemassa luciakulkueenkin samalla :saint:

RAUHALLISTA 3. ADVENTTISUNNUNTAITA MYÖS :heart:
 
Hyvää Lucian päivää täältäkin :wave: ja apua, onko se jo kolmas adventti. Lunta satelee hiljalleen, talvi on :heart:

Mulla on eilisen ja viime yön aikana tullut toisesta rinnasta pikkiriikkisen jotain nestettä. Kiva huomata jotain muutoksia noissakin. =)

Nyt nautiskelen tuoretta omena-korvapuustia. :p
 
Tallinnasta kotiuduttu viime yönä :)
Tissi keskustelua on paljon ollut :D Täällä on nännit edelleen todella arat, ja nännipihat.. sattuu kun paitakin liikkuu iholla ilman rintsikoita kun on ja nestettä erittävät.. tänään oli yöpaidassa muutama ihan läikkä..
Eilen poksuttiin 22+0! :) <3 Mutta muuten ei ihmeitä.. Tiistaina neuvola.. mietinnässä on myös mitä teen tuon töihin menon kanssa, sairaslomaa on nyt 19.päivään asti mutta ehkä tästäkin voisin neuvolassa keskustella.. :) Kivaa kun pääsee täyttään ne kelan laput ja sit pääsee odotteleen sitä äitiyspakkausta! :) <3

jastu 22+1
 
Hyvää Lucian päivää täältäkin!!!

Onnea poksuneille!

Unipussia ei tullut poitsulla kokeiltua mut alkoi kovin kiinnostamaan kun olette sitä täällä kehuneet. Pitää pistää mietintään...

Ihana pakkaskeli saapunut meillekin ja pikkuisen luntakin sateli tänään. On onneksi sen verran tullut et maa on valkoinen. Pakkasta taitaa olla tällä hetkellä joku 14-15 astetta ja tuuli siihen päälle. Mut mie nautin. Ainut on et vielä meni toppikset jalkaan mut kyllä tulee tänä talvena sekin eteen ettei mahan kohdalta mene kiinni. Sitten pitänee keksiä jotain. Onneksi perjantaina kaupalla käydessä löysin ulkoiluun takoitetun toppiksen tosin on miesten malli mut pitäköön mies sen sitten tämän jälkeen. Ei meinaan mahtuntu enää viimetalvinen erätukun takki mahan kohdasta kiinni. Alla oli kyl ohut fleece takki mut kuitenkin... Olis jääny ulkoilut tältä päivältä tekemättä...

Kosmetologilla käymisen suhteen täällä on myös yks joka ei ole koskaan käyny... Parturissa tulee käytyä suht säännöllisesti. Miten nyt tuntuu nämä pitkät hiukset sitä tarvitsevan. Ehkä kuitenkin noin 3-4 kertaa vuodessa.

Omiin kuulumisiin...
Minuu on vaivannut jonkinlainen vatsatauti. Istuin toissa yön vessassa. On ollut maha ihan sekaisin ja turvottanut ihan älyttömästi. En ole oksentanu mut olo on ollu ihan hirvee... Nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa mut ei tuo vieläkään täysin kunnossa ole.
Väsymys, tää on ihan uskomatonta. Viime yönä nukuin kellon ympäri, kerran kävin vessassa. Ja silti olisi vaatinut päiväunet lisäksi. *pyörittää päätä*
Sit miulla on mahassa noin 5 cm navan alapuolella sellanen patti joka on noin pikkurillin pään kokonen mut armottoman kipeä. Päälle päin ei näy mitään mut kun vähän koittaa ni tuo patti löytyy. Sattuu kun housut osuu siihen tai kun esim tiskaa ni tiskipöydän reuna osuu siihen. En tiedä mikä se on. Mut hyvin on ihnottava ja kipeä.
Sit on päänahka taas ihan auki kun se kutiaa (on allergiaa), sinne tulee vähän niinku karstaa mikä kutisee ihan armottomasti. Jos muutaman viikon selviäisi ni sitten olis neuvolalääkäri ja voisi kysyä mitä siihen voi laittaa. Miulla kun noissa lääkkeissä mitä on ni niitä ei suositella käytettävän nyt. *huokasu*

Tulipahan taas valitettua. Sorry :ashamed:
Mut mie lähen saunaan. Voikaa hyvin j nauttikaa pakkasesta sekä alkaneesta talvesta!

Saimaanrannan äippä ja "neiti" aprillipila.
 
Sun Rice, mikä on ekokampaaja?

Kosmetologilla, joskus sellasessa koulussa käynyt kerran, siinä mut käynnit eli vähidsä ne. Patrurissa joskus en edes aina kerran vuodessa... Joten vähiin on nää jääneet.

Ihanaa kun täällä on lunta maassa et on ihan valkoinen. Ja nyt on tullut pakkasta et ei sen pitäs ihan heti kadotakkaan :D Ja olkkarissa palaa liuta kynttilöitä, ihanaa vaan pötkötellä hämärässä sohvalla ja katsella niitä.

Väsyttää vaan ihan urakalla. Yö heräilyt alkanut taa ja nyt vaan ei meinaa uni tulla ja kun tulee niin ei meinaa herätä kelloon huoh. Noo kohta pääsee nukkumaan ihan hyvillä mielin kun kello alkaa käydä jo sopivasti iltaa.

Unico ja Toukka 20+2
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja buam:
Tuosta unipussista niin mä en tiedä vielä hankitaanko me sitä, kun esikoinenkin on sellanen joka "vihaa" peittoa. Ei tykännyt siitä vauvanakaan, eikä nuku peitolla vieläkään. Tosi tosi harvoin tulee pojalla nukuttua peiton kanssa, yleensä silloin ku on kuumeessa ja palelee.
Buam, meidänkään tyttö ei koskaan nuku peiton kanssa :) Mutta unipussista tykkäsi ja se rauhoitti kivasti myös kun oltiin yökylässä jossain ja piti nukkua erilaisessa paikassa. Nyt kun unipussi on jäänyt pois niin tyttö potkii peiton heti pois ja nukkuu ilman sitä :)

Muakin alko kiinnostamaan mikä on ekokampaaja :xmas: Sekö ei käytä mitään kemikaaleja?

Yeb 24+1
 
Luettu pikaisesti vain, kampaajalla kävin viimesksi oisko viikko/pariviikkoa sitten.
Kasvohoidossa en oo nyt käynyt moneen vuoteen et hirvee hinku ois päästä käymään mut tahtoo olla vähä aina rahasta kii et millo kehtais mennä tms.

Huomenna koittaa jänskä päivä eli illalla on se rakenneultra et sitä saaki sit jänskätä koko päivä huomenna :) jospa saan noita kortteja toimitettua postiin et siinä ois vähä muuta ajateltavaa.
Meillä on -20 pakkasta vaikkei lapissa ollakkaan vaan iha pohjoispohjan maan alueella.

Mies lähtee töihin ja mulla onneks vapaata mutta äkkiä vaa nää viikot hupenee ja työtki loppuu ellei tääl omal paikkakunnalla jatku heti tai vasta vuoden alusta...

pitänee kohta painnuu pehkuihin ku yövuoros olin viimeyönä. saadaa tää rytmi taas oikeeseen järjestykseen :)

arska äippä + "poika" 21+2
 
Kaupungilla tuli käytyä ja oltua viisi tuntia :whistle: Alkoi mahassa tuntumaan loppua kohden ja nälkäkin vaivaamaan. Mutta Vanhan joulumarkkinoilta löysin siskoille lahjat, sekä äidille. Onnistunut reissu siis, eikä niin stressaavakaan, kun en stressannut =) Huominen olisi aikaa väsätä joulukortteja, saapi nähdä joudunko kuitenkin ostaa valmiit :saint:

Ekokampaaja ei juuri käytä mun tietääkseni kemikaaleja. Ne myös kai tekee erilaisia luonnonmukaisia hoitoja eri hiustyypeille sekä hierontoja. Koska en ole itse käynyt, en voi kokemuksesta puhua, mutta ilmoitan heti kun käyn :D

Nyt nukkumaan ja huomenna neuvolaan. Toivottavasti pissattaisi tällä kertaa. Viimeksi istuin vessassa kauan, eikä tullut tippaakaan. Mutta olinkin sen aamun vain oksennellut, enkä siis saanut tarpeeksi nestettä sisään... (mitenköhän on paino noussut, en ole uskaltanut kotona punnita, kun ikuisena laihduttelijana ahdistuisin kuitenkin :ashamed: )

Sun Rise ja Säde 22+1 (eilen POKSAHTI)
 
Olipas siellä viileä! Mittari näytti puoli seiskan aikaan -21. No se on talvi nyt. :D

Takana on varsinainen shoppailuviikonloppu, joululahjat on pääosin nyt hankittu ja vähän uusia vaatteita mullekin. :) Sitten lauantaina kierreltiin ja katseltiin vaunuja, kaukaloita yms. Ihan vaan katseltiin, koska joulun jälkeen aletaan sit tekeen valintoja. Nyt lähinnä käyty kyselemässä eri liikkeistä mitä missäkin suositellaan.
Edelleen taipuisin Emmaljungan yhdistelmiin, sitä millaisiin niin en vielä tiedä. Mies innostui kyllä jostain Brion Sing(?) -yhdistelmistä, mutta mä en tiiä, mulle ei oikein iskenyt.

Yeb Minä se olin joka oli saanut jo pakkauksen. Se tuli kyllä tosi nopeesti. Sitten kun sain Kelan paperit täytettyä, niin meni pari päivää käsittelyssä sitten näkyi Kelan sivuilla että päätös tehty ja siitä pari päivää niin paketti oli postissa. :)

Kosmetologeista yms. olette keskustelleet, täällä myös yksi joka ei turhia sellaisella ole vieraillut. :D Yhden kerran olen käynyt ja sekin oli lahja, joten enpä olisi itse saanut mentyä silloinkaan. Kampaajallakin käyn äärimmäisen harvoin, hiukset värjään itse ja sitten ehkä pari kertaa vuodessa käyn leikkuuttamassa huonot latvat pois tai saksin ite. :D
Ja kyllä mäkin pidän huolta itestäni vaikkei tuo sille heti kuulosta. :LOL:
Oon vaan niin pihi etten henno pistää rahaani tuollaisiin. Oishan se kivaa käydä kosmetologilla vaikka säännöllisesti, mutta kun ei se ole ilmaista huvia.

Nyt tulee siivooja häiriköimään mun aamuista kirjoittelua, joten pitänee päästää se tänne huoneeseen ja poistua itse hakemaan vaikka kahvia. Täytyy tulla myöhemmin kirjoittamaan lisää.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne öööö 24+5(?)
 
Huomenta!

Täällä on pakkasta vain surkeat -10 astetta, mutta on sekin parempi kuin ei mitään. Mä niin tykkään talvesta :heart:

Mies kokeili eilen vauvan potkuja mahan päältä. Minusta ne tuntui oikein superpotkuilta, mutta miehen käteen oli tuntunut vain jotain pientä. Noh, eiköhän kohta tunnu ihan kunnolla. =)

Tsemppiä niille, jotka vielä odottavat ultraa. :flower: Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:

Empuuu ja Elmer 21+5
 
Huomenta!

Täällä pakkasta on - 19.8. Ja olihan K-Y-L-M-Ä! Kävin auton laittaan lämpeneen ja tytöt käyttämässä pissalla, ni tää meidän "mettämies" dreeveri, selkä köyrällä meni, eikä tehny MITÄÄN, kun niiiiiin paleli. Toinen kyllä viipotti mennen tulleen palatessa =)

Olipas eilen niin ihanaa kun katottiin elokuvaa ni mies hiero mun lonkkia. Luoja, et se tuntu hyvältä! Mut sekin sano, et sulla vaan poksuu ja lonksuu nää lonkat...Niimpä...Nyt onkin eteen tullut ongelma. Mun ainoa nukkuma-asento on, oikea kylki. Missään muussa asennossa ei voi olla. Selälleen tietty, mutkun en osaa nukkua niin...Osan yötä "nukuin" tässä sohvalla puoli-istuvassa asennossa..
No, onneksi tänään käväsen lääkärillä pyörähtämässä. Tuttu työkaveri on lääkärinä, ni jos sille uskaltais enemmän sit valittaa...
Mut muutenkin nyt eilinen oli jotenki kiva päivä, vaikkakin oli se huge figting ton miehen kanssa ja eilenkin meni sitä osittain setviessä, mut kerranki täytyy sanoa sen puolesta se, et se kerranki tuntu ymmärtävän.

Mut nyt hakeen kahvia lisää ja sit lukeen muutkin jutut!
arskan äipälle tsemppiä ultraan ja sunriselle samat neukkulaan!

buam 20+5
 
Täälläkin on pakkasta ja lunta sataa maahan. Ihanaa jos valkoinen joulu tosiaan olisi tänä vuonna :xmas:

Kosmetologista ym. - itse käyn 5x vuodessa kampaajalla ja jalkahoidossa muutaman kerran vuodessa. Mies ostelee mielellään lahjakortteja hoitoihin joten voinen sanoa käyväni hoidattamassa itseäni säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja kyllähän sen huomaa esimerkiksi hiuksista että kampaajalla käynti tekee tukasta paremman näköisen. Tykkään kyllä hoidattaa itseäni ja hoitaa itsekin :whistle:

Unipussi meillä on Noukie'silta Paco sleeping bag http://www.babysleepshop.com/acatalog/Noukies.html
On kyllä todella pehmeää materiaalia ja ihana kuosi! Ostin aikoinaan ihan Suomesta verkkomyynnistä ja Stokkalla noita on kanssa ollut myytävänä. Jonkin aikaa on lapset siinä viihtyneet ihan vauvana.

 
Kiireinen viikonloppu takana, tuntuu että joulukuussa kaikki illat ja viikonloput täynnä ohjelmaa. Nyt hetki aikaa ja sitten meno koulutukseen.

Äitiyspakkauksesta olen melkein päättänyt, etten ota. Nyt olen lisäksi hävittänyt ne paperit, joilla piti hakea sitä pakkausta/rahaa ja muut kelalle toimitettavat lomakkeet... Ensi viikolla on seuraava neuvola, toivottavasti sieltä saisi uuden todistuksen, jos vanha siihen mennessä ei löydy mistään.

Unipussia kehun minäkin. Eiväthän ne peitot pysy päällä, ja meillä kanssa makuhuone viileähkö (18 asteeseen säädetty) ja kuulemma vauvallekin turvallisinta nukkua pää viileämmässä, vartalo lämpimässä, on jäänyt jostain kätkytkuoleman ehkäisyn ohjeista mieleen. Useita erilaisia unipusseja on ollut, sekä froteesta että kevyttoppakankaasta että 2x fleecestä, osa kaupasta ja osa itse tekemiä. Esikoisen aikana en ollut sellaisesta edes kuullut, mutta toinen nukkui vähän yli 2v iän unipussissa.

Ekokampaajista en ollut edes kuullut. Mutta tuli mieleen yksi tuttu edesmennyt hieno rouva. Hänellä oli mahdottoman hyvä hiuspehko, aina tyylikkäästi kiharrettu harmaa tuuhea tukka. Kuulemma oli ollut nuorempana todella huono ohut hiustyyppi, mutta sitten hän pesi hiuksensa munalla (muistaakseni munan keltuaisella? - äitini muistaa!), vuosikymmeniä, aina, vahvistaa kuulemma hiuksia. Olen jo pitkään miettinyt, että pitäisi joku aika kokeilla, koska rouvan hiukset tekivät kyllä kateelliseksi, mutta en ole vielä aikaiseksi saanut.

Mirabel 25+3
 
Ihanaa maa valkoinen ja pakkasta :D

Jokos on joulukortit lähetelty? Täällä hiukan vielä teko kesken, ei kai siinä kun saa vaan huomenna postiin asti :) Tänään olla ollu pahaolo possa, kivaa.

Unico ja Toukka 20+3
 
kylmä on! mutta toisaalta ihanaa, pääsee joulun tunnelmaan. lahjat ja kortit on viel aika kesken, apua kohta on jo aatto! :whistle:

jo puoliväliä poksutaan :heart: onnea paljon meille kaikille, jotka ollaan jo näin hyvällä mallilla raskauden suhteen :heart: ihanaa! =)

joka päivä tuntuu jotain liikehdintää mut huomattavasti vähemmän kuitenki mitä n. viikko sitten.. :/ oon ajatellu niin et vauva on kääntyny jotenki silleen et en liikkeitä tunne niin herkästi, tai sit se vaan lepäilee.

aivan jännityksessä ootan rakenne ultraa, torstaina koittaa tää päivä! oioi en malta oottaa!! :LOL:

20+0 pokspokspoks!! :heart: :heart:
 

Yhteistyössä