Hoidot syys/lokakuussa

Nala78, alkion kiinnittyminen tapahtuu noin viidennen päivän tienoilla. Mulla toi 7 päivä oli viimeksi se kun alkoi tuntumaan menkkamaisia tunteita, halus selkeesti eroon ylimääräsistä siirtolaisista. Ei pitäs miettiä asiaa koko ajan mutta koetappa olla miettimättä...
 
Oon tässä sivusta lueskellut teidän kaikkien juttuja ja jännittänyt teidän puolesta! Oot SaaraX niin ihanasti kirjoittanut Huuru-Inkusta :) Oonkin jännittänyt täällä et pysyykö pikkuinen kyytissä mukana, oli hienoa lukea että olit plussannut! Mahtava juttu!
Meillä hoidot vasta alkuvaiheessa, kolme clomikuuria syöty, tämä kierto vielä luomuyritystä ja ens kierrossa sit eka inssi. Mulla lievä PCO ja miehellä tosi huonosti liikkuvat simpat.
 
Moikka kaikille! Tänään oli se toinen uä seurantakäynti. Lääkäri vahvisti ensi maanantaina punktio ja keskiviikkona siirto. Reilut kymmen follikkelia sieltä tänään löytyi, olisin odottanut, että niitä olisi ollut ehkä hiukan enemmän. Mutta täytyy tähänkin olla tietty jo tyytyväinen :D

Voi kun tuo ensiviikon toimenpide sujuisi hyvin eikä jäisi kovia traumoja kivuista... Mitä luulette, paljonko lääkäri kirjoittaa saikkua, ma-ke? vai ma-pe??

Ihan ensikertailainen IVF jutuissa olen... ja kaikki on niin uutta.

Terkkusin,
Kaneli-07
 
Meillä molemmilla kerroilla on sairasloma ollut punktio päivästä - siirtopäivään. Meillä tosin molemmilla kerroilla on siirtopäivä ollut perjantai ja minulla ei ole töitä viikonloppusin.

t. Mari pp8

 
Nyt on siirto takana! Niistä seitsemästä munasolusta ainoastaan 2 hedelmöittyi ja vain toinen niistä lähti jakautumaan normaalisti eli pakkaseen ei jäänyt yhtään... :'( Tuntuu tuskalliselta ajatus aloittaa kaikki alusta, jos tämä yksi ei nyt päätä kiinnittyä kunnolla.

Olo on sekava. Olen iloinen, että edes yksi oli kelvollinen, mutta mutta...
... missä vika, kun yksi ainukainen oli tulos niistä yli 20 follista, jotka näkyi ultrassa??

t: Frida ja Ainu(kainen)
 
Hei! Pp 2 (elikkä toinen päivä siirrosta, eiköstä vaan?) meneillään ja jo on outoa nippailua tuolla alavatsassa... :/ Tiiä onko hyvä vai huono merkki... Lugesteronit aiheuttaa hirveitä ilmavaivoja kyllä kanssa, että oisko osittain niitä. Mitään uuta tuntemusta ei nyt ole, paitsi se iänikuinen pessimisti siellä takaraivossa... :attn: "Ei voi eka onnistua!" ja "Ei se kiinnity kumminkaan.." :kieh: Perkule, en tajua että mistä tuo oikein tulee, vaikka kuin yrittää ajatella positiivisesti. Pitäsköhän tuolle alkiolle ruveta puhumaan? Äänettömästi olen kyllä häntä anellut kiinnittymään ja pysymään matkassa... :D No, toivossahan on tunnetusti hyvä elää... Koitetaan pitää lippu korkealla, mie todella yritän! :D
 
SaaraX: ymmärrän hyvin "risteilevän" mielesi. Toivotaan että tuo vuoto ei merkkaa mitään vaan plussasi senkun vahvistuu! Oliko sulla perjantaina vielä verikoe?

Kyllä mä varmaan meen vielä huomenaamulla tuohon verikokeeseen, vaikken enää raskauden mahdollisuuteen uskokaan. Testasin tänään tollasella 10mIU testillä aivan onnettoman haamujen haamun ja seuraavalla vessakäynnillä olikin jo verta pikkuhousunsuojassa. Ehkäpä tollanen kiinnittymisyritys sitten ollut tjn..? Oli muuten eka ja vika kerta kun rupeen testailee etukäteen, ei siitä saanut kun pahemman piinan/olon itselleen!

Tsemppiä kuitenkin kaikille uudessa piina-aallossa surffailijoille! Älkää antako näiden epäonnistumisten lannistaa. Ajatelkaapa vaikka niin että jos onnistumisprosentit on sitä 25-30% luokkaa, on kaikki negat vain teidän eduksi eli parantavat teidän mahkuja päästä tohon onnistuneiden porukkaan.

Vaikka kyllä sitä täällä niin toivois onnistumista jokaiselle!
 
Eilen illalla yltyi kivut ja turvotus niin kamaliksi että oli pakko lähteä käymään päivystyksessä. Nestettä oli lisääntynyt vatsaonteloon. Otettiin keuhkokuvat ja verikokeet ja kaikki oli ok. Kotiin nukkumaan ja aamulla takaisin poliklinikalle kontrolliin. Hyperihän mulla on mutta lievänä. Nyt olen nestemäisellä dieetillä ja vuodelevolla loppuviikon. Maanantaina tarkistetaan vointia taas.

Tänään saatiin myös tietää että 5 kaunista alkiota on pakastettu. Kaikki eri olkeen. Nyt en voi muuta miettiä kun että saisi lähetettyä suojelusenkeleitä heidän ympärille sinne sairaalaan...Aikamoinen kato kun 58 oli alunperin.

Seuraavaan kiertoon ei siirretä vaan sitten seuraavaan jos tilanne on rauhoittunut ja päivät osuu nappiin kun luomukiertoon ollaan siirtämässä. Että tässä voi mennä vielä monta kuukautta.
Nyt täytyy vaan ajatella omaa terveyttä ja saada itsensä kuntoon. Onneksi mies jaksaa aina olla positiivinen ja kannustava! :heart:

Kiitos kaikille kun olette olleet tukena ja kaikista lohduttavista sanoista! :hug: :heart: Mä pidän teille kaikille peukkuja ja käyn aina välillä tarkistamassa tilanteen täällä! Toivottavasti tulee paljon plussia! :heart:
 
Onko teillä kellään kokemusta lääkityksen väliin jäämisestä. Mulla jäi nimittäin työmatkalla 1 sumutus väliin. Soitin paniikissa Diacoriin ja sieltä hoitaja sanoi, että yhden annoksen unohtaminen ei haittaa. Mulla on punktio todnäk ensi viikon ma-ke. Tällä hetkellä sumutus toiseen sieraimeen ammuin illoin + 350IU Puregonia.
 
Pirita-76: Minulla se tiputteluvuoto lakannut ja tänä aamuna Acon 10 testi näytti hieman vahvempaa plussaa, joten vähän taas toivo on herännyt. Ehkä vuoto tuli istukan kiinnittymisestä sinne limakalvoon. Huomenna kokeilen tavallisella raskaustestillä. Jos sinun vuotosi ei ole runsas, on kaikki syyt vielä pitää peukut pystyssä huomiseen verikokeeseen, etenkin kun sait tuon haamuplussan! Kerro heti miten kävi! Minulla veritesti perjantaiaamuna ja tulokset saan sitten myöhemmin iltapäivällä. Anteeksi kun narrasin sinut etukäteen testaamaan kanssani, minä kun olen niin kärsimätön luonne ja haluan tietää heti pian aina kaiken.

Miehenikään ei tiedä vielä uskoako vaiko epäillä, mutta naama on kuin Hangon keksi! Odottaa veritestiä kuin kuuta nousevaa.

Amelia3, onneksi olkoon viidestä alkiosta. Kyllä ne hyvin siellä pakkasessa pärjää. Nyt vain pidä itsestäsi huolta ja tervehdy!

Siisami ja Frida74, kiitos onnitteluista, pidän Fridalle peukkuja että Ainu pitelee kiinni limakalvon hörhöistä kuin takiainen. Meilläkin oli 23 follia, joista 10 munasolua, josta 5 hedelmöittyi ja 3 jakaantui normaalisti. Lääkärin mukaan melko normaalia tämmönen hävikki.

Kamilla, kiitos myös sinulle, meitin Huuru-Inkku (siirto Inkerin päivänä) näyttää pitävän pintansa, PCO mullakin syynä lapsettomuuteen. Rohkeutta ja tsemppiä hoitoihin!

Nala78: Täytyy tunnustaa että minäkin höpöttelen Huuru-Inkulle, etenkin mieheni juttelee aina hyvät yöt alavatsalleni!! Tämä saa vanhat järkevät ihmiset hurahtamaan...

Sirukka: Toivottavasti vielä luet tätä pinoa! Meillä toivon mukaan tähän plussaamiseen auttoi PASsissa alkion kuoren avaus eli kannattaa lisätä onnistumisprosentteja, etenkin jos olet jo monta aiempaa kertaa yrittänyt tai jos jostain syystä kuori on paksu.

Samji: Ostin omani apteekista vaikka ovatkin aika kalliita sieltä ostettaessa.

Minttu-65: ei ole väliä vaikka yksi sumu jää välistä, aamuin illoin otat joka tapauksessa.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussatuulia puhkun jokaikiselle.

Saara ja Inkku pp 12
:heart:
 
Frida74, sama homma. Ilmoittelin viime viikolla että vain kaksi solua hedelmöittyi ja niinhän siinä kävi kun maanantaina pääsin Taysiin, että yksihän sielä vaan mua odotti.
SaaraX, mielettön paljon onnea sinulle ja miehellesi!!! Kyllä kummasti piristää kuulla tuommoisia uutisia. Ja plussasitkin todella aikaisin.
Oliko se Nala78, kun kysyi missä ollaan hoidossa. Taysissa siis, ja sielä oli joku töissä launataina ja lupasivat siitä syystä soittaa. Hyvä palvelu :)
Amelialle pikaista paranemista :flower:

Marilia pp3
 
Päivi Hei! kerroit että sulla on ens kuussa ekan ivf:n pas. Koska sulla alkaa lääkitys? Ja mikä lääkitys sulle on määrätty? Itse odottelen ohjeita klinikalta, ja aikataulu pitäs olla myös ens kuun puolen välin paikkeilla. Odotus tuntuu vaan niin piitkältä.. Mihin aikaan kuukaudesta pas tehdään sulle? Meneekö se kierron mukaan, vai miten?
 
marilia: meillä on vähän samanlainen kohtalo, myös meillä ekasta IVF:stä 8 alkiota. Siksi tämä tämän kertainen tulos oli kova järkytys. Mies jaksaa olla positiivinen, vaikka siitäkin huomas, et oli aika ällikällä lyöty.

Tässä nyt taas kiiruhdan asioiden edelle, mutta tietääkö joku viisaampi: tuleeko julkisella puolella epäonnistuneen hoidon (IVF) jälkeen pakollinen 1/2 vuoden odotus (eli tipumme jonon hännille) vai jatkuvatko hoidot tästä eteen päin 'normaalin' aikataulun/kierron mukaisesti ??

Vastauksesta kiitollinen,

Frida (ja Ainu) pp1
 
Frida47, mun mielestä tulee tauko. Siksi itse olen halukas käyttämään pakkasalkiot äkkiä pois että pääsee sit odottelemaan seuraavaa IVF-kertaa.

Mari66: kiitos! Tuota juuri etsinkin! Mennään aika samoissa piinapäivissä. Jännittää ja pelottaa testaus ihan hulluna. Tuntuu että ei uskalla. Ja odottaa menkkoja koko ajan alkavaksi :(
 
Onko jollain kokemusta, kuinka nopeasti ivf:n jälkeen on tehty pas? Klinikalla hoitaja vaan sanoo, että paperit on vielä lääkärillä.. ja aiemmin oli puhetta että pas tehtäisiin kahden kierron jälkeen! Ja nyt vastaus on edelleen sama. Viime kuussa oletin, että passi olisi tämän kuun vaihteessa ja nyt hoitsu sanoi, että marraskuussa tai joulukuussa! Mikä teillä on ollut käytäntö?
 
Nyt se on varmistettu, verikoe tänään ja hcg arvo oli 2!

Minä siis poistun myös takavasemmalle nuolemaan haavojani. Ehkä tästä vielä toipuu.. joskus.

Kiitti kaikille tuesta ja ylettömästi onnea teille kaikille, nyt ja tulevaisuudessa!

:wave:
 
Pirita-76: Olen niin kovin pahoillani puolestasi. Miksi tämän pitää olla niin hemmetin vaikeaa?? Minullakaan ei ole hcg arvo koskaan ollut juuri enempää kuin sinulla nyt. Siksi tämä kaikki tuntuu niin epätoivoiselta.
Toivotan edelleen voimia sinulle ja miehellesi. :hug:
 
Oonkohan kirj. väärin koska mulle tehtiin tänään se pakastealkion siirto. 2 alkiota oli pakkasessa, molemmat sulatettiin ja 1 selvisi hengissä. Aloitin viime menkkojen eka päivä Zumenon-nimiset lääkkeet 3 tab./vrk,
kierron 12 pv oli ultra eli viime tiistai, silloin aloitin lugestronit 3 kapselia/vrk emättimeen. Alkio ei ollut hyvä mutta lääkäri sanoi että huonommallakin voi raskautua.
 
Onkohan tämä nyt sitten pp 4..? (Maanantaina siis oli siirto...) No, ei ole muita kuin lugesteronien aiheuttamia oireita (ilmaa vatsassa ja nippistelee ja rinnukset hiukan aristaa.). Yritän olla toiveikas, vaan se on tuo pettymyskierre jättänny jälkensä, niin ei oikein uskalla ihan täysillä innostua. :attn: Kyllä tämä piinailu on syvältä...
 
Nala78, ihan samassa mennään! kyllä mun mielestä meillä on pp5, koska jos pp14 testataan, niin maanantai (siirtopvä) oli pp1. Näillä main vissiin sen otuksen pitäisi kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen. Odottelin jo tänään vähän jotain kiinnittymisvuodon tapaista, mutta ei ole näkynyt :/ Mites sulla? Meinaatko muuten testailla sillon maanantaina vain kenties vkonloppuna? Ajattelin tehdä testin sunnuntaina koska en halua pilata työpäivää...
 
Kiitos marilia valistuksesta! :D Pp 5 siis. Ei tosiaan ole mitään kiinnittymiseen viittaavaa oiretta, vaan eipä kait noita huomaisi ees. Lugetkin koitan laittaa silleen, etten osuisi siihen kohdun napukkaan, jonka kait pitäisi olla kova ja takana jos on alkio kiinni. Miulla menee muuten koko loppuaika pilalle... :/ Hitto, kun harmittaa tosiaan, kun ei jäänyt kun yksi alkio pakkaseen ja sitten jos sitä tarvitaan vielä, niin taas saapi jännitellä vuorostaan, et miten selviää sulatuksesta... Ja sitten tuo mietityttää, että joutuuko tosiaan sitten 1/2 vuodeksi taas jonoon... Eli käytännössä se tarkoittaisi sitä, että seuraava IVF olisi vasta kesän korvilla. Pasta! Ja oon miekin hölömö kun mietin tämmösiä tässä vaiheessa... :headwall:
Testaan muuten vasta kun on "pakko". Veikkaan, että jos se ei nyt tärpännyt, niin sitten vuoto varmaan alkaa ennen testipäivää.
 

Yhteistyössä