Hoidot syys/lokakuussa

Nala78 ja Marilia: tehtiinkö teillä nuo siirrot lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon ?
Mulla tehtiin eka tuoresiirto lääkkeelliseen kiertoon ja minä sitten innoissani testailin ja ihmekkös tuo että plussaa näytti kun oli kaikki hormonit sekaisin vielä siitä lääkityksestä....sillä kertaa tipuin sieltä onnellisuuden pilvistä lujaa alas.
Mulle on nyt viime tiistaina tehty pas luonnolliseen kiertoon ja tässä samalla fiilistelen teidän piinailua omani ohella. :flower:
 
Veritestitulokset selvisivät tänään ja olen todellakin raskaana ja siitä todella onnellinen. Poistun täten tästä pinosta ja toivon sydämestäni kaikille onnea ja voimia hoitoihin ja piinailuun. :heart:

Käyn teitä silloin tällöin tsekkailemassa!

:wave: Saara ja Inkku
 
...haluaa liittyä keskusteluun. Menossa 2. ivf:n tuoresiirto, pp6. Pakkaseen saatiin 4 alkiota. Takana 1 tuoresiirto, 1 pas, 4v yrittämistä, pelkkää negaa. Nytkään ei ole mitään poikkeavia tuntemuksia, joita voisi mahdolliseksi raskaudeksi aavistaa. Kertokaa jos teillä on kokemuksia että missä vaiheessa siirron jälkeen voi tuntea raskauden oireita? Se on tietysti tosi yksilöllistä ja oireet voi olla epämääräisiä tai tuntua kuvitelluilta...Mutta tämä pelonsekainen odottelu tuntuu tosi rankalta, ja olen kiitollinen kaikista vinkeistä.
Ja onnea Saaralle, ihanaa että joku aina joskus onnistuu!
 
jeps1: Mulla oli lääkkeellinen kierto, koska luomusti ei tapahu mittään. Sitten on nyt vielä lugesteronit tosiaan käytössä. Kyllähän nuo lääkkeet varmasti jonnii verran vääristääkin testitulosta plussaan, mutta kaipa se kaksi viikkoa on riittävä aika..? En tosiaan rupea yhtään aikasemmin testailemaan. En ees ole vielä testiä ostanut kummittelemaan turhaan kaappiin. :D
Tämän hetkinen olotila on.. No, en oikein osaa sanoa. Lugesteronien sivuvaikutuksia on reippaasti, mutta muuta ihmeempää en ole huomannut. Ihottumaa kyllä pukkaa, mutta se johtuu todennäköisesti siitä, että mie alotan uudessa työpaikassa huomenna ja jännittää ihan hirveesti!! =) Eli on vähän muutakin ajateltavaa kuin tuo hoitojen onnistumisprosentti. :D Onneksi. Päivät menevät varmasti tosi vinhaa vauhtia nyt sitten, toivottavasti.
 
SaaraX, paljon onnea plussatuloksesta!:flower:
Tämä antaa taas lisää puhtia ja toivoa meille muillekin =)

Celia, tervetuloa joukkoon!

Itsellä huomenna edessä ensimmäinen IVF punktio ja jännittää kovasti.
Olo mahassa tosi pinkeä ja pömpöllään kuin potkupallo. Sängyssä kun kääntyy niin koskee molempiin munasarjoihin. Onneksi nyt nuo piikittelyt on nyt ainakin hetkeksi takanapäin, erityisesti tuo Pregnyl ampullien sekottelu tuntui kyllä hankalalta.

Paljon tsemppiä kaikille ja kuulumisiin! :hug:

Terkuin, Kaneli-07 =)
 
SaaraX: Vielä kerran paljon onnea varmistuneesta plussasta! Täällä nämä raskaus-uutiset ovat kyllä ihan toista kuin 'siviilissä'. Antaa toivoa tähän kierteeseen. Toivottavasti Inkku nyt pitää kynsin-hampain kohdusta kiinni. Onko sinulla ollut muuten raskausoireita?

Mulla koko viikko ollut vatsa tosi turvonnut ja aika kipeäkin, vaikka punktio oli jo ma. Nyt alkaa jo vähän helpottaa.
Vielä on mooooooonta päivää testaukseen....

Kaneli-07:lle onnea huomiseen punktioon!

Frida ja Ainu pp4

 
Frida74: Kiitos onnitteluista! Vastaan tuohon kysymykseen mitä raskausoireita on ollut. Ennen plussausta rinnat olivat arat ja alavatsassa nippaili, mitkä oireet ovat tosin olleet silloinkin kun negasin, eli hormoonihoidoista enimmäkseen. Nyt erilaista oli se että palelin ja tuli hirveä nälkä ja paino laski, nämä oireet johtuvat aineenvaihdunnan kiihtymisestä. Omituisin oire on tuo hajuaistin terästyminen, tuntuu kuin kaikki hajut olisivat 5 kertaa vahvempia kuin tavallisesti. Lisäksi tuli pp 11-pp12 pieni töhryvuoto, joka ilmeisesti johtuu siitä kun alkio alkaa työstää istukkaa limakalvoon.

Nyt on tullut lisäksi väsymys oireeksi, uni maittaa! Puutarhatöissä ei oikein puhti piisannut eilen entiseen malliin.

Saara + Inkku
 
PP12 ja aivan uskomattoman olematon haamu. Torstaina virallinen testauspäivä, odotellaan. Isäntä sanoi että mun rinnat on kasvaneet :LOL: Varmaan joo, se vaan toivoo ;) Mutta torstaihin piinaillaan, ainakin. Lekuri pyysi laittamaan tekstaria, on itse ulkomailla (ja kiinnostunut silti tuloksesta :p )
 
Vieläkö mahtuu keskusteluun yksi piinailija?
Mulla tehtiin ensimmäisen ivf:n tuoresiirto perjantaina eli nyt on siis lopuillaan pp3, kai? Vai lasketaanko se pp4...? Hitaasti tuntuu aika matelevan joka tapauksessa. Olen tässä odotellut Lugesteronien aiheuttamia oireita. Ensimmäinen selkeä ilmaantui vasta tänään: paleltaa ihan kamalasti ja kuumemittari kertoikin lämpöjen olevan koholla reilut puoli astetta.

Hurjasti onnea teille plussanneille. Ihanaa lukea tällaisia uutisia =)
 
Oottelen vielä sitä torstain testiä, jännittää ja pelottaa josko ne menkat sieltä tuliskin vaikka kaikki oireet sotii sitä vastaan. Koskaan kun ei tiedä..Ja entistä enemmän jännittää kun lukee noita miten mikäkin testi on näyttänyt väärää plussaa :LOL:
 
1. pp (?). Eilen siis tehtiin 1. IVF:n 1. PAS. 2 alkiota sulatettiin, toinen vain selvisi, joka sitten eilen siirrettiin. 5 jäi vielä pakkaseen.
Pas tehtiin luonnollisella kierrolla ja lääkityksen alotin sit eilen illalla. Onko muilla mennyt pregnyl 1/3 ampullia joka 3. päivä (yhteensä 6 kertaa) lugesteronin sijasta????? Eli tämmönen lääkitys mulle eilen alotettiin. Oon tyytyväinen kyllä että ei tarvi noita "emätinpampuloita" käyttää, tää on huomattavasti siistimpää, kun ei toi pistäminen oo mitenkää kauheen vastenmielistä (sairaanhoitaja kun olen...). Ainut harmittava seikka on että lääkkeen sisältämän HCG:n takia voin tehdä raskaustestin vasta kun lääkitys on ohi... eli n. 3 piinaavaa viikkoa edessä... Ton lääkityksenhän täytyy kokonaan poistua elimistöstä et nähdään se todellinen HCG pitoisuus...
Eilen oli tuntemuksia alavatsalla koko illan, mietin vaan oliko itse toimenpiteen aiheuttamia vai olisiko todellisia "kiinnittymiskipuja"???? Miten nopeasti alkuraskauden oireet teillä on ollut havaittavissa tai minkälaisia oireita??? Toisaalta vaikea sanoa mitkä oireet on pregnylin aiheuttamia... :/
Kauheeta itsensä kuuntelua tää nyt on koko ajan, joka napsahdusta analysoi!!! :eek:

 
Mariska75: Tutulta kuulostaa tuo oireiden tarkkailu. Mulla on menossa pp4 ja viime yönä jouduin pois tolaltani, kun heräsin menkkamaisiin kipuihin. Sitä kuuntelee itseään niin tarkasti: normaalitilassa tällaisia pikkujuttuja ei edes huomaisi :p Pitää vaan muistaa toistella itselleen, että Lugesteron jo pelkästään pistää olon ihan sekaisin.

En tiennytkään, että PAS:in jälkeen tulee noin pitkä odotus. Miellyttävän helpolle kuitenkin kuulostaa tuo saamasi lääkitys. Rautaisia hermoja ja tietenkin onnea matkaan =)
 
Mulla on aina ollut lugesteron PASsin tukena. Ihana sana toi emätinpampula :LOL:

Ekat ns. raskausoireet on mulla aina ollut ihan lääkkeestä johtuvia. Alkiohan kiinnittyy siinä viidennen päivän tienoilla. Yleensä niissä tienoin mulla on alkanut olemaan menkkakipuja ja tuntemuksia, jos menkat ovat meinanneet tulla. Lämmin suihku on hyvin paljastanut kaiken. Ja yleensä on jossain vaiheessa alkanut vuotokin tulla läpi ihan kunnon verenä.

Itse aloin vasta nyt pitämään päiväkirjaa oireistani siirtojen jälkeen, on sitten viisaampi tulevissa siirroissa. Tämän viimesimmän siirron jälkeen suurin ero muihin on ollut että rinnat ovat olleet täynnä, eikä se olo ole hävinnyt, sekä lämpöä on piisannut, alin on ollut 37, sekin aamulla ja ylin 37.6, normaalilämmön ollessa 36.6. Ja lääkkeen vaikutus on muutamia kymmenesosia, ei noin paljon.

Paljon piinahermoja, se on raastavaa! :hug:
 
Samji: Onnea plussasta :flower: !!! Iloinen uutinen tämäkin!
Saanko tiedustella vähän tarkemmin; onko sulla ollut lämpöä jo pitkäänkin ja missä vaiheessa rinnoissa on alkanut tuntua 'täydeltä' :) ?
Mulla pp6 menossa ja itseasiassa nyt huomaan alavatsassa kipua, taitaa olla menkkamaisia ... Niin, ja vielä tyhmä kysymys mitä tarkoitit lämpimällä suihkulla?

SaaraX: Anteeksi, vielä häiriköin sinua; onko sulla edellisissä yrityksissä noussut hcg arvo negasta huolimatta eli onko jo aiemmin ollut kiinnittymisyritystä vai oliko tämä 1.kerta? (Sorry, tämä kysely). itseäni mietityttää, kun aiemmilla kerroilla hoitaja on todennut hormoniarvot 'lähelle nollaa' eli ei pienintäkään merkkiä kiinnittymisyrityksestä. Jotenkin se aina tyssää siihen. Lääketiede ei kuulemma voi tehdä asialle enempää, niin se sitten varmaan on
- huokaus-

Aurinkoista päivää kaikille!

Frida ja Ainu pp6
 
Huh! Eilen aamulla oli sitten elämäni ensimmäinen punktio takana ja täytyy kyllä sanoa, että olipas se kokemus. Minulla ei kipulääkkeet vieneet kaikkea kipua ja tuntoa pois. Olen ollut tosi kipeenä eilisen illan ja tänään tämän aamun. Verivuotoa tullut edelleen jonkin verran ja alan huolestumaan onkohan tämä enää normaalia??
Hyviäkin uutisia, eilen punktiosaalis oli 11 munasolua ja tänään aamulla soittelivat, että 10 oli hedelmöittynyt! Puolet IVF ja toinen puolsi ICSI.
Huomenna aamulla pitää soitella kysellä mikä on lopullinen tilanne, kuulemma vielä tilanne voi muuttua. Mutta jos kaikki ok huomenna iltapäivällä siirto, toivottavasti tämä veren tulo vaan alkaisi tyrehtymään.

Paljon tsemppiä kaikille! Ollaan me vaan sitkeitä naisia! =)

Terkuin, Kaneli-07 :hug:
 
Todellakin, lääketiede ei voi tehdä kiinnittymisen suhteen sen suurempia, ärsyttävää mutta totta. Luonnon valinta, kai ne hyvät alkiot vaan kiinnittyy! Aloin kirjottamaan juttuja PP5 kohdalla, samoin mittailemaan lämpöjä. Eli viikon verran on sitä lämpöä pitänyt, ei ole olo sairas vaan lämmin vain. Normaalisti näissä säissä mun rinnat meinaa paleltua ulkosalla, nyt ei oo ollut sitä ongelmaa.

PP5 mulla oli rinnat kipeet, mutta ne on ennenkin olleet, lugejen takia.

PP7 lämmöt oli 37,5, ajattelin että olenko tulossa kipeäksi kun sitä on ollut töissä liikenteessä..Rinnat ei olleet enää niin kipeät mitä edellisenä päivänä, vaan täyden tuntuset. Illalla töissä juili oikealta ja närästi töistä tullessa ihan hirveästi. Ajattelin että täti on tulossa kylään.

PP8 Pienen pientä juilimista. Rinnat pehmentyneet ja täyttyneet entisestään, nännit vaan töröttää koko ajan eivätkä hellitä
:LOL: Aamulämpö sen 37. Töissä portaissa tuntui että tissit painaa ainakin tonnin..

Eli PP5 jälkeen ei rinnat ole normalisoituneet, kuten yleensä. Vain täyttyneet ja kasvaneet ja tosiaan, nännit on esillä, koko ajan.

Sillon kun mulle on menkat pukkaamassa, kipuilua helpottaa lämmin suihku. Nyt ei ole tullut sitä oiretta ollenkaan, vaikka suihkussa on tietenkin käyty ihan normaalisti.

 
Kiitos Samji vastauksesta! Toi on hyvä idea pitää päiväkirjaa tuntemuksista, voi sitten vertailla eri kertojen välillä (ne kun ei näytä mun kohdalla loppuvan - lievää pessimismiä olen kuulevinani 'äänestäni'...).

Kaneli-07: Hieno saalis!! Muista levätä ja juoda kunnolla. Ja tietty onnea huomiseen siirtoon.

 
Mun mielestä verinen vuoto punktion yhteydessä ei kauheasti kuulu asiaan, eritoten jos se jatkuu. Mitä lekurin kans tossa viimeksi oli puhe (puhui tämmöisestä potilaasta kun mua jouduttiin tikkaamaan kädestä, mikä sekin harvinaista) niin harvinaista tuommoinen vuoto ja tämä ko. potilas oli seuraavana punktiopäivän jälkeisenä päivänä juurikin tullut takaisin vuodon takia. Ota ihmeessä yhteyttä, voivat tsekata mistä vuoto tulee! Tosin katsovat kyllä siirron yhteydessä muutenkin.

Kanelilla tosi hyvä saalis, tsemppia siirtoon!
 
Frida74: Kysele vaan! Sitä vartenhan me "siskot" täällä ollaan. Aikaisemmassa PASsissa minulla ei HCG hievahtanutkaan ei testeissä eikä veritestissä. Siitä syystä tähän toiseen päätettiin testata alkion kuoren avausta. Se kuulemma auttaa juuri "hankalissa tapauksissa", lisää minun ikäisilläni normaalisti onnistumistodennäköisyyttä jonkun prosentin... Eläköön nuo prosentit! Tietysti asiaa auttoi myös että alkio oli tosi hyvä kuntoinen ja limis oli ihanteellinen. Useiden pienten asioiden summa! Ja hyvä tuuri!
 
Kuulumisia, soittivat klinikalta ja vahvistivat alkion siirto tänään.
11 munasolusta siis 10 hedelmöittyi.

Tänään siirretään 1 alkio ja loput 9 laitetaan pakkaseen.
Sanoivat, että tämä ihan hyvä tulos.

Paljon tsemppiä kaikille, pidän peukut ja varpaat pystyssä =)

Terkuin, Kaneli-07
 
Wautsi Kaneli, toi on todellakin hyvä tulos! Meillä on vielä kaksi pakkasessa ekasta IVFstä, ja jää sinne odottelemaan, jos nyt on tärpännyt. Huomenna on torstai, apua! Sen mukaan mennään sitten tapaanko ensi tiistaina lekurini. Huh. Tää jännitys ei lopu koskaan :x
 
Tulin äsken ensimmäisestä alkion siirrosta ja se oli aika jännä kokemus. Siinä se "pieni piste" näkyi uä koneen ruudulla lopuksi. =)

Pakkaseen lopulta meni "vain" kahdeksan alkiota, kuulemma yhteen oli tullut jotain vikaa (ehkä jakaantumisessa, tiedä sitten).

Noh, onpahan siellä nyt muutamaa yrityskertaa varten jemmassa, ei tarvitse ihan heti alkaa seuraavaa punktiota suunnittelemaan...

Onko teille annettu jotain vinkkejä kuinka tuo seuraava kaksi viikkoa pitäisi elää? Onko jotain ruoka-aineita kiellettyjen listalla tai muuten vältettävää kuten alkoholi?

Oon ihan vihreä vielä näissä jutuissa :D

Terkuin, Kaneli-07
 
Onneksi olkoon hienosti onnistuneesta kasvattelusta ja siirrosta!! Meillä kans ensimmäinen ivf ja siitä tuoresiirto kaksi viikkoa sitten onnistuneesti takana. Meille ainakin sanottiin et ihan normaalia elämää tulisi viettää plussa testiin saakka, mut ei varmaan ole hyväksi humalaa ottaa. Minä ainakin nautiskelin muutaman lasin punaviiniä muutaman kerran piinapäivien aikana. En tiedä oliko se hyväksi vai haitaksi mutta plussan kuitenkin tästä kierrosta testasin!!!
Tsemppiä piinapäiviin ja tartutan täältä plussatuulia muillekkin :flower: :heart:
 

Yhteistyössä