Hoidot syys/lokakuussa

Onnittelut Kanelille :flower: Soittelin itse eilen klinikalle ja kyselin, että saako siirron jälkeen olla normaalisti ts. urheilla tms. Hoitaja kertoi lääkäreiden suosittelevan, että pitäisi ottaa rauhallisesti testiin saakka. Esim. kuntoillessa ei saisi tehdä mitään äärisuorituksia. Itselläni on menossa vasta pp 5 ja tämä aika tuntuu loputtomalta.... Eilen alavatsassa tuntui repivää ja vihlovaa kipua pitkin päivää, mutta tänään olo on ihan normaali; edes rinnat ei ole enää kipeät. Töitä pitäisi tehdä, mutta mielessä pyörii koko ajan, voiko oloista (tai niiden puuttumisesta) päätellä yhtään mitään suuntaan tai toiseen. Huh huh :p
Onnea matkaan! Ja perempia hermoja, kuin minulla ;)
 
Voi räkä...just kirjoitin pitkän pätkän ja sitten se vaan katosi... :kieh:

Eli Onnittelut plussista kaikille plussanneille ja tsemppiä melle piinailijoille !!!!

Omasta passista on nyt viikon verran jo kulunut aikaa. Toisilla piinailijoilla tuntuu olevan selkeästikin erilaisia tuntemuksia...mulla ei ole mitään. Mutta eipä mulla ollut edellisestäkään passista mitään tuntemuksia...muuta kuin lugejen aiheuttamat finnit :LOL:
 
Nala78: sillä sitä lääkkellisyyttä hoitojen osalta kyselin, kun mulle just kävi ekan ivf:n jälkeen niin että hieman liian innoissani menin testailee ja se pettymys oli aivan mieletön kun selvis ettei se mikään oikea plussa ollut vaan ihan vaan hormonihoitojen harhatulos :ashamed: ja siitä viisastuneena en aio nytkään kovin nopeasti testailla vaan annan ajan kulua ehkäpä hieman yli sen 14vrk (niin kuin mä siihen pystyisin :LOL: ). Aiotko mennä Felicitakseen veritestiin vaiko teetkö kotona testin ? Mä oon vielä kahden vaiheilla mitä teen...ellei tosiaan menkat ilmoita ennen sitä että testin tekeminen on siinä kohden turhaa. No mutta toivotaan ettei näin kävisi :heart:
 
jeps1: Mie ajattelin apteekin testillä testata. en muuten ole vielä ees ostannu, vaan lauantaina aattelin. :LOL: Mie en tiiä, kun miulla on semmonen häilyvä olo... Välillä tuntuu, että voisi olla tärpännyt, mutta välillä taas tuntuu, että ei. Yleensä miulla on ennen menkkoja (muutamaa pv.) alavatsa kipee. Nyt ei oo ollut kipeä ollenkaan. Rinnat aristaa ja hajut etoo... :eek: Voi tietysti olla ihan lääkkeiden aiheuttamaa oiretta. En tiiä pitäskö testata sunnuntaina, kun maanantaina vois sitten heti olla klinikkaan yhteyessä jatkosta. Sitten menis vaan se sunnuntai pilalle, eikä tarviis töissä tsempata niin kovasti... Mie en voi mitään kun oon tämmönen negatiivinen... :ashamed:
Ai niin! Onko menkat yleensä alkanut ennen virallista testipäivää, vai voiko ne alkaa vasta kun luget loppuu/lopettaa? Mie en muista, miten se oli inssissä... En kyllä kertaakaan päässyt testaamaan... :/
 
Nala78: En välttämättä suositele testausta liian aikaisin. Kuten sanoin, edellinen raskaus aloitti tiputtelun ja näkyi haamuna testipäivänä, seuraavan päivän veritesti vahvisti raskauden. Saa nähdä kävikö nyt samoin. Virallisena testipäivänä oli aamulla haamu, päivällä kans ja veritestiin on aika huomiselle. Vuotoa on ollut, mutta niin oli viimeksin ja edellisellä kerralla kans.
Yks elävä lapsi meillä on...
Mutta tosiaan viikolle 16 saakka on ollut vuotoa eli mikään ei ole varmaa.
 
Mithril: Koska sulla on virallinen testipäivä? Aika samoissa mennään. Mun pitäis maanantaiaamuna mennä verikokeeseen, mutta en töiden puolesta pääse :kieh: Menee varmaan keskiviikolle...
Mulla olo ollut normaali, ts. ei tuntemuksia. Yhtenä päivänä oli menkkamaisia kipuja, mutta sitten ne loppui, onneksi. Olin jo niin maassa siitä. Jos vähän edes sais pitkitettyä tätä, niin olis myös toivoa... :whistle: Oonkohan mä ainut piinailija, joka ei halua tietää totuutta, vaan 'nauttii' tästä (kyllä se totuus sieltä vielä joskus iskee päin kasvoja).
Nala78: Mulla ainakin Luget pitäneet menkat poissa ja vasta kun lääkitys loppui, niin menkat alkoivat. Toki voi toisilla olla toisin..
 
Frida74: et oo ainoa joka haluaa piinailla ilman testausta...mä ainakin yritän olla mahd pitkään etten testais...se että kauan siihen pystyn niin on sitten toinen juttu :LOL:

Nala78: mulla eivät luget estäneet menkkojen tuloa..mutta jokaisen meidän kroppa tietty reagoi noihin hormoneihin ni eritavalla.

Mulla on tuo virallinen testipäivä ens viikon tiistai...katsotaan miten paljon tässä rupee jänskättää ennen sitä että pystyykö sitä olee testailematta vai ei.

Mutta näin...piinailun iloa meille kaikille ja paljoooon plussatuulia !!!
 
Frida74: Sullahan on alkaa käydä vähiin piinailut. Jospas se totuus ei iskisikään vasten kasvoja vaan heittäisi perhosella =)

Etkä muuten ole ainoa, joka ei kiirehdi tuloksen kanssa: minulla ei ole aikomustakaan testata ennen ensi perjantaita; joka on siis virallinen testipäivä. Jos nyt sinne asti päästään ilman, että vuoto alkaa... Mutta jos päästään, en tiedä teenkö edes kotitestiä vai menenkö vaan suoraan verikokeeseen. Mulla ei myöskään ole sen kummallisempia oloja. Pari päivää sitten alavatsaa repi ja viilteli pitkin päivää. Kipu oli sen verran kovaa, ettei voinut olla kuvittelua ;) Mutta sekin loppui sen päivän jälkeen. Nyt on vaan lämmöt koholla ja siitä syystä höntti olo. Rinnatkin tuntuu ihan normaaleilta. Yritän vaan olla ajattelematta edes näitä vähiä tuntemuksia: veressä oleva hormonicocktail pistää vibaa vähän sinne sun tänne...
Onko tämä muuten sun eka hoito? Mulla nimittäin on ja olen senkin takia hieman pihalla :LOL:

Hurjasti plussaonnea kaikille piinailijoille!
 
Pitänee vissiin malttaa mieli ja jättää se testaaminen tosiaan tiistaihin kun tulee kaksi viikkoa sillon ylitettyä... Ei se odottelu kyllä kivaa ole, mutta kurja jos näyttää "valeplussaa" testi. Hirveesti väsyttäisi, mutta on kyllä ollut rankka viikko... :attn:
 
Pitänee vissiin malttaa mieli ja jättää se testaaminen tosiaan tiistaihin kun tulee kaksi viikkoa sillon ylitettyä... Ei se odottelu kyllä kivaa ole, mutta kurja jos näyttää "valeplussaa" testi. Hirveesti väsyttäisi, mutta on kyllä ollut rankka viikko... :attn:
 
Täällä testaamaan ei päästy. Menkat alkoivat tänään :'( eli poistun takavasemmalle :'( Oon nyt vasta toipumassa kivuista, ihan samanlainen kipu on ollut kuin punktion jälkeen. Koko keskivartalo ihan säteilevästä kivusta kankeana ja istua ei voinut. Aamulla ihmettelinkin että miten kävelemisestäkin aiheutuva tärähtely voi ottaa kipeää ja oon joutunu silleen hiljakseen tallustelemaan koko päivän. Onkohan tämä ihan normaalia? Luultavasti sillä nyt särkylääkkeiden jälkeen ei ole enää mikään. Toivottavasti te muut plussaatte mun puolesta.

Maanantaina soitan sairaalaan ja kysyn miten on 3. ICSI:n aloituksen laita. Hoitajien mahdollisen lakon takia tuskin osaavat sanoa.
Yritän käydä tsekkailemassa teitä täällä, mutta tällä hetkellä oon niin rikki henkisesti että pakko keksiä jotain muuta...

Siitä huolimatta hyvää viikonloppua kaikille.
 
Marilia: tosi paljon :hug: ja tsemppiä että pääset ton tilanteen ylitse ja jaksat lähteä uuteen yritykseen.
Muistan jokseenkin hyvin kun eka inssi meni reisille...sitä oli jotenkin ollut niin latautunut siihen että nyt tärppää ja sitten kun ei tärpännytkään niin ei sitä tunnetta voinut edes kuvailla..tuntui vaan ihan helv...n pahalta ja ahdistavalta.

Mutta koita päästä takaisin jaloillesi ja uuteen hoitokertaan heti kun henkinen puoli sen sallii :heart:
 
Voimia Marilialle :hug: Ei varmasti nyt tunnu siltä, mutta kyllä se siitä. Elämä voittaa ja vielä on runsaasti mahdollisuuksia edessä päin.
Mulla alkoi eilen omituinen tihkuvuoto. Nyt vaan odottelen, konsa kunnon vuoto alkaa. Alkaisi vaan pian, ettei enää tarvitsisi arvuutella... Outoa vaan kun näin aikaisin. Nyt on kuitenkin vasta pp8. Ehkäpä ensi kerralla ollaan sitten viisaampia. Voisiko joku kiltti ihminen kertoa ensikertalaiselle, miten pian ivf:n jälkeen voidaan tehdä eka Pas? Entä pitääkö luget edelleen lämmöt ylhäällä, vaikka vuoto alkaisikin? Siihen vaivaan ei nimittäin tunnu helpotusta tulevan. Huimaa ja sydän hakkaa :(
Hyvää viikonloppua ja parempaa onnea kaikille vielä piinaileville :)
 
Olen 2x kirjoittanut ja systeemi heittänyt mut ulos kesken kaiken...ei tuottanut plussaa tämä(kään) eli toinen ivf-tuoresiirto, onnea vaan kaikille plussanneille ja teille joilla vielä on piinailemista lähiaikoina. Yritän raapia uskoa ja toivoa taas kasaan uuteen yritykseen ja odotteluun...vielä ei voi luovuttaa, vaikka ihan hirveen lujille ottaakin tässä kohtaa. Mithril:Mun kokemuksen mukaan tuoresiirron ja pas:n välissä pidetään kierron tauko, loput riippuu sit hoitavan tahon aikatauluista.
 
Marilialle :hug: Pudotusta oottelen miekin, mutta veikkaan, että menkat alkaa vasta kun luget loppuu... Eli joudun sen negatestin vielä tekemään... :( Ei nimittäin vielä ole ollut semmoista menkkaoloa, vaan kaikki maholliset lugejen yms. hormonien sivuvaikutukset. Sitten tää ilmakin vielä saa jotenkin väsymään, kun on synkkää ja kylmää. Eilisestä on ollut semmoinen olo kun olisi tulossa kipeäksi. Pitäisi varmaan ulos ittesä kammeta, josko raitis ilma piristäisi. :attn:
 
Celia: mulle tehtiin epäonnistuneen ivf:n jälkeen heti seuraavaan kiertoon lääkkeetön (paitsi luget siirron jälk) pas ja se sitten tärppäsi.
Mutta toki toikin on yksilöllistä miten mikäkin juttu tehdään...ja lääkäreitä on niin erilaisia että se mikä on jonkun mielestä ihan ok niin toinen ei näe sitä mitenkään sopivana tapana.

Mithril: älä vielä heitä toivoasi menemään tämän siirron osalta sillä toisilla saattaa tulla tuollaista tihkuvuotoa alussa. Joten toivotaan että se olisi vain harmitonta tihkuttelua.

:hug:

Ja nala 78:lle hieman potkua persuuksille...älä ole noin pessimistinen...vaikka sekin on välillä ihan kivaa :whistle: mutta nyt koita vaan ajatella että kaikki menee hyvin...mä ainakin uskon että sulla tärppää :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Celia: mulle tehtiin epäonnistuneen ivf:n jälkeen heti seuraavaan kiertoon lääkkeetön (paitsi luget siirron jälk) pas ja se sitten tärppäsi.
Mutta toki toikin on yksilöllistä miten mikäkin juttu tehdään...ja lääkäreitä on niin erilaisia että se mikä on jonkun mielestä ihan ok niin toinen ei näe sitä mitenkään sopivana tapana.

Mithril: älä vielä heitä toivoasi menemään tämän siirron osalta sillä toisilla saattaa tulla tuollaista tihkuvuotoa alussa. Joten toivotaan että se olisi vain harmitonta tihkuttelua.

:hug:

Ja nala 78:lle hieman potkua persuuksille...älä ole noin pessimistinen...vaikka sekin on välillä ihan kivaa :whistle: mutta nyt koita vaan ajatella että kaikki menee hyvin...mä ainakin uskon että sulla tärppää :hug:

:ashamed: ..mutku...mutku... :/
 
jeps1: Kiitos kannustuksesta :) Yritän olla ajattelematta asiaa liikaa=koko aikaa, mutta arvaapa onnistuuko :ashamed: Tuo pas heti seuraavassa kierrossa kuulostaa lupaavalta. Toivottavasti meidän klinikalla on samanlainen käytäntö.
celia: Jos tästä lapsettomuusrumbasta alkaa hyviä puolia etsimään, niin yksi on ehdottomasti se, että on saanut huomata kuinka sisukkaita ja vahvoja otuksia naiset ovat. Voimia ja onnea matkaan :hug:
Nala78: Hienollehan sinun tilanteesi kuulostaa :) Ehkäpä tuo negatiivinen fiilis ennakoi juuri vastakkaista, elikkäs positiivista testitulosta. Plussaonnea!
 
Mithril: mulla oli viime odotuksessa rv16 tienoilla ensin sellaista tuhruvuotoa ja sitten se vaan ns paheni siitä...olin ihan paskana koska luulin menettäväni muksun. Ja mies oli vielä ulkomaan matkalla...hälle en edes kertonut ennen kuin tuli kotiin. Voin vain kuvitella miltä se tuntuu kun huomaa vuodon alkavan jo ihan alkuvaiheessa, kun sitä on kuitenkin odottanut jo sinänsä pitkään ensin siellä hoitojonossa ja sitten kun tiedät toimenpidepäivän niin odotat sitä jne.

Ja tosiaan tää lapsettomuushoidoissa käyminen niin ei tätä heikkoluontoinen käy lävitse sillä tää tunteiden vuoristorata murtaa heikoimmat.

Nala78: mutku mutku ja tosiasiahan se on että pessimisti ei putoa korkealta...kirpasee se silti. Mutta mulla on vaan sellainen tunne, että sä plussaat B)

Hexa: sori en jaksanut selata ketjua taaksepäin...niin onko sulla nyt mikä tilanne ?

Mutta telkkari kutsuu... :ashamed:
 
Hexa: pidän sulle peukkuja että lukemat olisivat nousseet. Tai mistä noistakaan oikeasti tietää, sillä jonkun ihmisen hormonitasot voi olla täysin normista poikkeavat ja oot silti ihan täysin onnellisesti raskaana. Joten tsemppiä vaan !!!
 
Minun osaltani piinailu on nyt sitten tältä kertaa loppu: vuoto alkoi eilen oikein tosissaan. En edes muista, milloin on viimeksi ollut näin kipeät ja runsaat kuukautiset :( Soitin klinikalle ja eka pas-suunnittelukäynti on vajaan kuukauden kuluttua. Tässä välissä pitää kuulemma toipua muutama viikko ennenkuin seuraavaa siirtoa kannattaa ryhtyä tekemään. Vuodon alkaminen näin aikaisin johtuu tod.näk. siitä, että alkio ei ole edes yrittänyt kiinnittyä. Ja sitten se armoton hormonimäärä aiheuttaa joillain, eli ilmeisesti myös minulla, vuodon alkamisen näin pian. Eli nyt vaan sitten odotellaan. Onneksi se sujuu jo rutiinilla :LOL:
Kiitoksia seurasta ja ihan hurjasti onnea kaikille vielä tulosta odottaville sekä jo plussanneille. Toivottavasti en enää törmää yhteenkään teistä näissä merkeissä ;)
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Pidän peukkuja Hexalle, kyllä se arvo sieltä nousee. Ja totta kai kaikille muillekin piina-aikoja eläville. Näitä hoitoja kun ei toivoisi edes pahimmalle vihamiehellekään. Tehkäähän iso kasa plussia vielä tähän pinoon - puuuh puuuh (= puhaltaa plussa tuulia).

Itse poistun takavasemmalle nega tuloksen kanssa . Meidän yritykset taitavat nyt olla tässä ja elämää jatketaan eteenpäin kaksistaan.

t. Mari
 
:wave: pitkästä aikaa täällä lukemassa teidän kuulumisia. Pahoittelut kaikille joilla hoidot ei tuottaneet tulosta ja onnea plussanneille :flower:

Mulla takana 1. icsi, josta siirto 11.10. Kotitesti pp14 näytti selvää plussaa (Clear Blue) mutta mitään raskausoireita ei ole :( Pelottaa että testi näytti omiaan ja luget vaan pitää menkat poissa... Ultra on vasta kahden viikon kuluttua.
 
Mithril ja Mari66: paljon haleja teille :hug: :hug: :heart:

Mamselli78: onneksi olkoon plussasta...toivon itsekin saavani huomisaamuna plussan. Siinä ultrassa se sikiö on vasta niin pienen pieni rusina...just eilen katselin poitsun rv5 ultrakuvaa...hyvä että sen täplän siitä kuvasta erotti. Noh, onneksi tiesin mitä etsiä.

Nala78: tuuhan ilmoittelee miten hieno plussa sulle testinäyttöön tuli. Mulla on vaan niin vahva tunne siitä, että plussaat juuri nyt. :flower:

Paitsi että nyt mulla iski omalle kohdalle niin kauhea epäusko siitä että menkat eivät oo tulleet vaan siksi kun oon noita lugeja käyttänyt....kääääk !!! No toisaaltaan viimeeksi menkat kyllä tulivat lugeista huolimatta ja silloin taisin käyttää vielä suurempaa annostusta kuin nyt...hmmmm :/
 

Yhteistyössä