Hoidot syys/lokakuussa

Pitäisköhän ilmoittautua mukaan, vaikka täällä harvemmin tuleekin roikuttua..?
Menossa on nyt 4. IVF/ICSI ja sitä ennen pari inssiä ja välillä pari PASia.

Punktio ens viikolla. Tutkimuksiin mentiin -02 ja hoidot ovat alkaneet -03.
 
Kiva kuulla että täällä on menty eteenpäin! SaaraX toivottavasti tämä on se joka kiinnittyy =) Kyselin lääkäriltä tuosta kiinnittymisestä, kun kuulemma eivät julkisella avaa alkion kuorta. Sanoi siitä olevan ristiriitaista tietoa, ja ettei välttämättä auta kiinnittymiseen. Tiedä häntä, tuntuu kyllä siltä että jos ei tälläkään kerralla yksikään nappaa kiinni niin pitääköhän kokeilla yksityistä jossa tekevät pienen viillon alkion kuoreen. Vaikka sekään ei liene riskitöntä.
Piritalle onittelut hyvästä saaliista =)

Itsellä tänään 11 pistospäivä ja eilen alkoi jarrupiikit. Punktio näillä näkymin perjantaina ja mahd siirto maanantaina.

Marilia
 
Voi juku! Nyt iski paniikki!!! Jos sattuu tuolleen, että puntio on perjantaina ja siirto maanantaina, niin voiko siirron jälkeen mennä töihin, vai onko se sairaslomapäivä? Meillä kun on silleen, että 3 peräkkäistä päivää voi olla sairaslomalla omalla ilmoituksella, mutta jos on viikonloppu välissä niin tarttee lääkärin todistuksen... Vähänkö herää epäilykset kaikilla... Muutenkin inhottaa, kun maanantaina on se ultra niin pöljään aikaan ja myöhästyn palaverista ja joudun sitä sitten selittelemään... :attn: Inhottaa... :(
 
Moi Nala78, viime kerralla sain sairaslomaa punktiopäivän, välipäivän ja siirtopäivän, eli luulisin että nyt saa perjantaista ja maanantaista sairaslomalapun. Tuttu tunne tuo selittely =) Alkaa oleen kaikki selitykset jo käytetty noihin ultriin...
 
marilia, tuliko sun sairaslomalappuun maininta, että olet hoidoissa ollut, vai mitä siinä oli? Miulla on siitäkin inhottava tilanne, että oon vaihtamassa työpaikkaa, eikä tässä nykysessä, saati uudessa pomot tiiä tästä hoitokuviosta. Ja jotenkin en nykyseen pomoon luota, että pitäs omana tietonaan jos kertosin... Niin en hälle haluis sitä julkistaa. Maanantaina pitää vissiin keksiä joku muu syy lääkärissä käyntiin... Tai sanoo vaan, et olin lääkärissä eikä siitä sen enempää. Voihan se ajatella,et olin työhöntulotarkastuksessa, mikä tosin ois ens torstaina... :LOL: Siis apua, kun tämä menöö vaikeeksi! On kyllä ihme jos tärppää, kun on nyt ihan mielettömät jännitykset päällänsä... :/
 
Sairaslomalappuun ei tullut mitään mainintaa syystä, oli vaan sairaalan (TAYS) nimi ja päivä, lääkärin allekirjoitus. Oon jo muutaman tommosen lapun joutunu viemään palkanlaskijalle, ja aina se on ollu vähän kysymysmerkkinä, mutta eipä siitä tarvi sanoo. Yhtä hyvin voisin olla jossain syöpähoidossa (!) En oo siis töissä kertonu kellekään. Jos kertoisin niin leviäis ku kulovalakia. Enkä oo muuten ikinä edes omalle esimiehelle antanu tota sairaslomalappua, vaan palkanlaskijalle. Pitäsköhän se esimiehellekkin näyttää...? Mulla on ollu noi ultrat aina aikasin 7.30-9 välillä. Liukuva työaika kyllä antaa vähä anteeks, mutta joskus oon myös vähä "nukkunu" pommiin!
 
Jännittää ihan hirveästi, 1. punktio siis huomenaamulla edessä :eek: Follikkeleja tosin on vain 6 kpl, joten ei kai siinä kauaa mene. Mulla on sopivasti poskiontelontulehdus joten olen sen varjolla pois töistä. TAYSissa tosin sanottiin että sieltä saatavaan sairaslomalappuun ei myöskään tule mitään koodia.
 
Mulla sitten oli kasvanut follikkelit huimaa vauhtia! 16 millisiä parhaimmat jo, vaikka vastahan mie alotin pistokset viikko sitten. Nyt piti sitten jarrupiikki laittaa heti ja keskiviikolle sain uuden ultra-ajan. Lääkäri laskeskeli, että punktio voisi olla perjantaina, niinkun pelkäsinkin... Mut ei voi mittään. Työtiimille jo kerroin, että voi olla että oon viikonvaihteen saikulla. Semmosta.
 
Piinailua....

Ollakko vai eikö olla tällä kertaa...

Odottavan aika on todella pitkä ja näin sateisella kelillä se tuntuu entisestäkin pidemmältä...

Laskelmien mukaan Huuru-Inkerin olisi näillä main pitänyt kiinnittyä, kuulostelen kroppaani mutta mitään hormoonihoidoista poikkeavaa en tunne tai huomaa, hmm. Mieheni kanssa on kivaa ja kukerretaan todella rakastuneina, toivottavasti se auttaa tärppäyksessä. Hellyyden tarve on noussut 500%. :ashamed: :p Nuo Luget vaan vähentää romanttisuutta, sellaista söhröä kun niistä alapäähän jää... :D

Piinailijoille eli Pirita76 ja sportylle tsemppiä ja muille hoidoissa oleville myös menestystä. Nala78 ja mamselli78, lykkyä pyttyyn punktioon... olkoon munasolurikkaat!

t. Saara pp 3 ja Inkku
 
Mulla on kierto hiukan hukassa, tai no, hukassa ja hukassa, nyt pp11 ja pongasin oviksen, menin siis ekaan ultraan ennen PASsia ja lääkäri sanoi ettei täällä näy johtavaa munasolua. Kierto on säännöllinen. Ei kun kotia ja testin tekoon ja se näyttää plussaa. Näyttää kuulema plussaa niin lyhyen aikaa, että siirto tehdään sitten torstaina. Ja jatkossa LH-testit aloitetaan ajoissa.

Ei tässä oikein tiedä mitä ajatella :eek:
 
marilia: kiitti, itsekään en tahdo vieläkään uskoa tuuriamme todeksi..
mamselli78: onnea punktioon!
Nala78: huh huh, sullahan hurja kasvuvauhti on! Mulla ei ollut yhtään ton kokosta vielä vimpassa ultrassa ennen punktiotakaan..
SaaraX: Ihana lueskella toistenkin piinailusta! Mitä luulet, maltatko oottaa oikeaan testipäivään? Aattelin vaan et jos päästään testailee samana päivänä..

Mulla onkin ollu todella "muhkea" olo, siirron jälkeen. Vatsa turposi aivan valtavaksi ja kaikki liikkuminen on ollut tosi vaikeaa ja kivuliasta. Ei mulla viimeksi ollut mitään tällasta. Liekö lievä hyperi kyseessä? Aattelin jo et jos ei maanantaihin mennessä oo helpannu ni soitan tyksiin ja johan olo oli jo heti ma aamulla parempi! Jaksoin jo kävellä vähän pitemmän lenkin koiran kanssa ja housutkin menee jo jalkaan vaikka yhä turvottaa. Oireita on ja ei, ihan sen mukaan kuinka haluaa tulkita.

pp5
 
Todella "muhkea" olo täälläkin. Folleja näkyi niin runsaasti että tänään alkaa jarrupiikittely ja Puregonin annos laskettiin, 125IU. Mä en edes pysynyt mukana follien laskussa mutta niitä oli todella runsaasti. Suurin 14mm. Kävely on kivuliasta ja nukkuminen ei onnistu enää kun selinmakuulla, kyljelle ei parane mennä. Lääkäri pisti mut saikulle ja käski ottaa todella rennosti ja juoda paljon. Pistivät vielä verikokeet maanantaiksi...tuli sellainen olo että lääkäri pelkää hyperiä...Viime kerralla olin kyllä vasta näin kipee just ennen punktiota. Pitäisi vielä viikon sinnitellä... :eek: Mutta kaikkeni teen että tällä kertaa onnistuisi. Itken vaikka verta.

Punktio on nyt ma tai ti ensi viikolla. Huh. Koira saa tyytyä lähikortteliin päivisin ja pääsee vasta illalla lenkille kun mies tulee töistä. Koti saa olla sekaisin ja ruoka yksinkertaista helppoa. Millään ei ole väliä kun se on kuitenkin niin lyhyt aika ja todellakin sen arvoista! :heart:

Olo on kuin munivalla kanalla... :p

:hug: ja tarrasukkia Saaraxille ja Inkulle sekä Pirita-76:lle!

Mamselli-78: Miten meni punktio? Toivottavasti oli hyvä saalis!

Marilia ja Nala-78: Aika samoissa mennään!


:wave:
Amelia
 
Kysymystä kokeneemmille? Mistä syystä pas:sissa siirretään yksi tai kaksi alkiota? Meillä on pakkasessa vain kaksi. Ja jos tuo sulatusprosessi on hankalaa, että vain osa selviytyy, niin mitenköhän kannattaa toimia? VAi onko se lääkäri joka määrää siirrettävän määrän, tai suosittaa?? Mitkä siis vaikuttaa siirrettävään määrään?
 
Riippuu onko teidän alkiot samassa oljessa vai omissaan. Lekuri on aina tsekannut alkiot ja kunnon, viimeksi sulattivat kaksi, joista toinen päätti elämänsä siihen, ja toinen oli vähän huonompi laadultaan, olikohan luokkaa 3. Labrasta olivat sitten soittaneet tälle lääkärille että näin on käynyt, mitä tehdään, lääkäri päätti että sulatetaan lisää. Uudesta erästä toisella oli soona rikki, joten se ei jatkanut ja toinen oli parasta luokkaa. Siirrettiin kaksi. Aikaisemmin on siirretty yksi. Itsellä ei ole ollut sananvaltaa tuon asian suhteen.

Meitä infottiin siinä vaiheessa kun menimme siirtoon. Infoavat kyllä soittamalla, jos siirtoon ei pääsekään ts. alkiot ovat sulatuksessa kuolleet tms.
 
Kris: Tuossa on varmasti paljon eroja ihan hoitavan laitoksen mukaan. Tyksissä ainakin alusta asti puhuivat, että suosivat yhden alkion siirtoja. Kuitenkin meillä kävi niin että kun ekassa icsissä (josta yksi siirrettiin tuoreeltaan) ei saatu pakkaseen kuin kolme huonompaa alkiota (kaikki samassa oljessa) joista kaksi selvisi sulatuksesta, niin molemmat siirrettiin. Tämä tuli siis meille täytenä yllärinä, mutta koska olin aina salaa toivonut kaksosia, olin ihan tyytyväinen lääkärin päätökseen. Toki tuosta siis olisi varmasti saanut kieltäytyäkin.

No meillä kävikin niin kurjasti että molemmat alkiot kiinnittyivät ja toinen lähti vielä jakaantumaan niin että varhaisultrassa pongattiinkin alkanut kolmosraskaus! Myöhemmin oon vasta tajunnut kuinka harvinaista tällainen onkaan. Raskaus päättyi kuitenkin ikävästi. Ensin luovuttivat identtiset ja sitten myöhemmin, kun pelot olivat jo hellittäneet, menetimme tuon ainokaisenkin.

Seuraavalla suunnittelukäynnillä meille tokaistiinkin (hymyillen) heti alkumetreilllä että niin juu teille ei sitten yhtä alkiot enempää enää siirretäkään. Täytyy sanoa että nyt ymmärrän päätöksen oikein hyvin. Hieman kuitenkin hämmentää se että kun nyt saatiin pakkaseen kuusi alkiota (tuoresiirto masussa, toivottavasti kiinnittyneenä ) jotka kuitenkin pakastettiin kahden nipuissa, joten jos molemmat selvii sulatuksesta..

Noh, murehditaan sitä sitten kun sen aika on. Nyt toivotaan että tämä yksi tuoreverso tarraa kiinni ja päästään plussaamaan vielä ennen noiden menetettyjen laskettua aikaa (24.10.) muuten saattaa tulla aika tuskainen loppukuu.

pp6
 
Viikko Puregon-piikittelyä takana, olo jo aika kivulias. Vasta perjantaina ultra. Verikokeesta selvisi, että Puregon on tehonnut niin hyvin, että annosta piti laskea heti 100IU:hun. Jos kaikki menee hyvin, niin punktio heti alku viikosta, kenties maanantaina.
Pitkää pinnaa piinailijoille!
Toivottavasti tulee paljon + viestejä =)
 
Frida74: Ollaan aika samassa aikataulussa. Mulla on kans kipee olo. En tiedä miten jaksan maanantaihin tai jopa ehkä tiistaihin asti. Mä meen kans kokeille perjantaina ja sen jälkeen vielä ultraan.

Käveleminen ja istuminen on aika tuskaista jo. Nyt täytyy vaan toivoa ettei ole mitään hyperiä tulossa. Mä en ainakaan muista että olisin tässä vaiheessa hoitoa ollut viimeksi näin kipee...

 
Amelia3: Joo, niin ollaan ihan samassa aikataulussa. Mä myös ihmettelen, että miten kestän vielä nämä tulevat päivät. Onneksi ei tarvitse olla töissä, vaan olen pystynyt järjestämään vapaata (opiskelua). En muista minäkään olleeni viime kerralla näin kipeä. Hoitaja kyseli kyllä heti vointia, kun soitti verikokeen tuloksista (eipäilee varmaan myös mahdollista hyperiä). Käski juoda paljon vettä...

Tsemppaillaan toisiamme, ja muita samassa jamassa olevia. Se auttaa jaksamaan!
t: möhköfantti

 
Amelia3 ja Frida 74: Tsemppiä ja muistakaa juoda runsaasti vettä ja ottaa iisisti, ei mitään riehumisia. Kuulostaa siltä että teillä on tulossa enemmänkin muniksia! Minullakin oli lievä hypervaara ja jouduin sairaalaan, maha oli hervottoman kokoinen. Mieheni ystävällisesti tallensi sen kameralla :)

Pirita74: Ajattelin kyllä testailla ensi viikon tiistaina pp 11 Acon 10 testillä josko jo näkyisi jotain. Toisaalta saattaa tulla virheellinen plussa tai nega tuolloin, mutta jos olisi plussa niin kovasti ilostuisin!

Sporty, miten sulla menee piinailut?

Itselläni maha on turvoksissa ja mitään ihmeellisiä oireita ei ole. Välillä tuntuu alavatsassa niinkuin olisi joku, mutta turha on lähteä spekuloimaan. Toivossa on aina hyvä ja mukava elää.

PAS-lasku on maksettu (yksityiselle) ja kirveltää kun joudun maksamaan itse koko summan ja laittamaan sitten hakemuksen Kelalle. Jos nyt ei tärppää joudumme varmaankin pitämään pienen tauon.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että siirto olisi perjantainna. Tänään pistän vielä pregnylin ja sitten odotellaan vain perjantaita. Töissä sanoin jo tiimille, kun tietävät. Vähän hankalaan saumaan nyt sattui, kun on porukkaa poissa ollut tällä viikolla paljon. No, enhän minä tähän aikatauluun pysty yhtään vaikuttamaan... Niin. Kymmenen kelvollisen kokoista follikkelia sitten oli. Toivottavasti pysyvät tallessa påunktioon ja ovat sitten hyviä ja hedelmöittyisi mahollisimman moni. Mulle kai siirretään nyt vaan yksi, koska mulla on sectioarpi vatsassa ja monisikiöraskaus ei olisi vissiinkään oikein hyvä juttu sille. Tälleen ne sanoi sillon Naisten klinikalla, mutta eihän sitä tiiä jos nuo Felicitaksessa tekee toisella tappaa... Katellaan. Mulle muuten tuli jo se Kelan paperi. Pyysivät 1.9.2007 alkaen apteekin kuitit kaikki sinne. Aika nopeata toimintaa, mutta hyvä niin! Saa nähdä mitenkä pitkään hakuprosessi kestää... Semmosta siis tällä kertaa täällä. :)
 
Tänään nousin vasta 11-aikaan. Maha on kamalan turvoksissa ja liikkuminen on tuskaista. Onneksi huomenna pääsee kontrolliultraan ja verikokeille. Rupee pikkuhiljaa pelottamaan tää mun tilanne. En jaksa muuta kun juoda ja raahata itseäni vessaan.

Frida74: Mäkin opiskelen joten on helpompi olla "saikulla" kun voi itse vähän säätää tota opiskelurumbaa. Mä koitin olla ahkera ennenkuin aloitettiin tää uusi hoito ja olen laskenut että voin ensi viikon vielä olla ihan rennosti mutta sitten tarvii taas tehdä ainakin jotain.
Juu tsemppaillaan toisiamme niin eiköhän se tästä! :)

SaaraX: Mäkin rupeen pikkuhiljaa epäilemään että mulla on tulossa hyperi kun maha on todella turvonnut ja kipee. :headwall:
Kiitos tsempeistä! Niitä tarvitaan. :heart: Ja edelleen tarrasukkia kasakaupalla sinnepäin!

Nala78: Kymmenen folliahan on hyvä saalis! Nyt vaan pidetään peukkuja että mahdollisimman monta tulis ulos ja hedelmöittyisi! Tsemppiä punktioon ja tule sitten kertomaan miten meni!

 
Kiitos kaikille tseppaamisesta! Tuntuu OIKEASTI helpommalta, kun tietää että ei ole yksin tässä tilanteessa..
Amelia3: mä myös nukuin tänään tosi myöhään ja ramppaan koko ajan vessassa, ihan hullua! Vatsa on kuin potkupallo.
Onneksi voi nyt ottaa iisisti. Opiskella ehtii sitten taas myöhemmin.
Nala78: Mä pidän sulle peukkuja huomenna, että kaikki menee hyvin. Kymmenen on munkin mielestä jo tosi hyvä määrä. Toivottavasti vaan mahdollisimman moni sitten aikanaan hedelmöittyy. Olitteko muuten ostopalveluna Felicitaksessa? Me ollaan perinteisesti Naikkarilla, vaikka salaa toivoin, että päästäis sinne..

Huomenna aamulla sitten ultraan, niin kuin Amelia3:kin.
Kiva, kun on luvattu kauheata ilmaa, toiv. liikenne ei aivan sekaisin
:/
Jaksuja myös piinailijoille! Kohta (toivottavasti) liitytään joukkoon =)

 
Huh...ultrassa 58 follia!!!! Aikamoinen määrä. Viimeksi oli 27. Hiukan nestettä vatsaontelossa mutta ei hyperia. 125IU tänään vielä ja Orgalutrania. Lauantaina illalla Decapeptyl ja sitten maanantaina OPU:un! Odotan parasta aikaa hoitajan soittoa jos onnistuisi nukutus OPU:n ajaksi tällä kertaa kun viimeksi oli ihan hirvittävää. Keskiviikoksi siirto-aika varattu. Zumenon ja Lugesteron tukihoitona.

Sporty: Hyvä kun kuuluu hyvää! Lisää tarrasukkia sinnepäin!

Frida74: Mites meni ultrassa?

 
Amelai3: No, HUH!! mikä määrä folleja, en yhtään ihmettele, että olet ollut kipeenä... Mulla ultra näytti 13 ja 8 eli 21 yhteensä. Saa nähdä mikä on lopullinen saalis sitten maanantaina. Lauantaina illalla siis irrotuspiikki, kuten sinulla ja ma aamuna klo.09 ilmoittautuminen punktioon, iik!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä