Heipä hei pitkästä aikaa...
Ihan ensiksi omaa napaa. Tänne kuuluu ihan hyvää. Vauvan liikkeet tuntuvat edelleen heikosti, mutta välillä kun se saa itsensä käyntiin niin liikkeet ovat voimakkaat. Reilu viikko sitten kävin viimeeksi neuvolassa. Sydänäänet olivat todella voimakkaat ja kuuluivat kamalan selkeästi. Painoa tullut raskauden aikana 7kg. Ehkä hieman paljon omasta mielestäni, mutta en jaksa sitä nyt murehtia. Ensi viikon tiistaina olisi lääkärineuvola ja samalla otetaan verikoe sen erikoisen veriryhmän vuoksi(en enää edes muista koko litaniaa). Viime käynnillä sain mukaani Kelan laput, jotka yhdessä palkanlaskijan kanssa täytimme. Kaikki jäi sitten hänelle sinne, joten en edes tiedä milloin laittaa ne eteenpäin ja milloin äp pakkaus tulee. No sitä jaksaa odottaa, kun tietää sen tulevan joskus.
Possurokotetta mietin kovasti täällä. Joka toinen päivä olen sen kannalla, että otan ja joka toinen että en ota. Ensi viikon maanantaina alkavat sitten täällä rokottaa, joten sinne asti olisi aikaa miettiä. Mies ei asiaan sano juuta eikä jaata.
Sairaslomalla olen vielä tämän viikon, kun selkä alkoi vihoittelemaan autolla ajamisesta. Työmatkaa kun kumminkin kertyy joka päivä se 100km. Nyt kotona ollessa se ei sitten kipeä oikeastaan olekkaan. Tämän viikon jälkeen olisi enää neljä viikkoa töitä ja sitten alkaisi loma. Virallinen äitiysloma alkaa vasta 20.tammikuuta, mutta onneksi on vielä noita vuosilomia ja lomarahavapaita, jotka on ennen sitä pidettävä pois.
Raskauden oireista mulle on tullut valtava närästys. Rennietä saa syödä päivittän. Ja vaikka kuinka koittaa katsoa, että mitä syö niin närästys tulee silti..
Develly Saanko udella, että paljonko maksoitte kaukalosta tarjouksessa? Itse olen katsellut tuota Gracon Logico S kaukaloa, mutta uutena en jotenkaan raaski sitä ostaa, kun käyttöikä sille kumminkin on niin lyhyt... Huuto.netistä olen yrittänyt katsella noita, mutta sielläkin vuoden vanhat ja hieman ylikin maksavat helposti 80-100e ja siihen sitten postituskulut päälle.
Vauvan vaatteita on kertynyt yllättäen valtavasti. Toppapukua nyt vielä yritän miettiä, että onko järkevää ostaa ihan pientä, kun se äp pakkauksen puku on vastasyntyneelle niin iso. Kamalasti tekisi mieli ostaa H&M:stä sellainen nallepuku(jota ei nyt sitten ollutkaan) tai sitten tällainen harmaa puku, joka on samantyyppinen kuin se nallepuku http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_BA_YTT&modelnum=700251&originalmodelnum=700251&type=product
Uskoisin että noilla pärjää autossa ja sitten kun vaunuilemaan aletaan, niin alle vaan kunnon villavaattet, tuo puku ja makuupussi ja sitten onkin jo se vaunun pehmeä kantokoppa.
Ostoslistalla olis vielä kaikkea pientä. Leluja ja vauvan kirjoja meinasin lähteä parin viikon päästä katselaman kirpputorilta, jos jotain kivoja löytäisin. Aikaistahan vielä on niille, mutta olisivat sitten valmiina.
Tulipas taas pitkä teksti. =) Toivotaan, että ne joista emme ole hetkelleen kuullet voivat hyvin... :flower:
NuuNuu84 ja öhkömönkiäinen 23+6