** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa




Raskauden suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä



25.1.2010
Hopeakaisla - 23 - KOS - kolmas

27.1.2010
Samariini - neljäs - "O"

28.1.2010
piiuli82 - 27 - KOKS - kolmas - "TOUKKA"
KiaralA - 20 - PHKS - toinen - tyttöolo

29.1.2010
Minnea - 23 - esikoinen
Zuh - 28 - EKKS - esikoinen - - "NAATTI"

30.1.2010
Sero - 24 - SatKs - esikoinen

31.1.2010
Farfalla - neljäs
Äityli 30 - 33 - SAS - kolmas

1.2.2010
Mimmi1981 - 27 - NKL - toinen
Miiuli07 - 24 - LUS - kolmas
maukkanen - 26 - Jorvi - esikoinen
Nennu08 - 28 - toinen
Dolly04 - 24 - Kätilöopisto -

2.2.2010
Helmihaave - 30 - esikoinen
Pöhinä - toinen

3.2.2010
parpai - toinen
pilli- - 21

4.2.2010
Enkelipoika
Miz- 27 - Kätilöopisto - esikoinen
Avilla - 28 - PHKS - kolmas - poikaolo
krisu - 26 - Lohja - toinen

5.2.2010
äitilintunen - 32 - kolmas
Suzyco - 24 - TAYS - toinen
taapero - 25 - OUS - neljäs

6.2.2010
Helmiläinen - 26 - phks - kolmas
MiinajaManu - 33 - KYS - kolmas

7.2.2010
Lilo - 32 - neljäs
matami-mimmi - 26 - PHKS - toinen

9.2.2010
Develly - 29 - HYS - kolmas - - "POTKUTTELIJA"
Anni1976 - ulkomailla

10.2.2010
Piipiäinen - 35 - viides
Rautahammas - 28 - toinen

11.2.2010
Siisami - esikoinen
Jadel84 - 26 - kätilöopisto - esikoinen - "TOUKKA"
Tansuli - 28 - PHKS - toinen
Fi0na - KOS - toinen -
titta-83 - 26 - SatkS - toinen - "JJ"

12.2.2010
Jiina - kolmas -

13.2.2010
mor78 - 30 - kolmas

14.2.2010
Nimbe - 26. - SEKS - esikoinen
Veeruska-81 - 27 - EKKS - toinen
celia81 - 28 - Naisten klinikka - esikoinen
iidesy - 20 - TAYS - esikoinen
yykaakoo - 22 - SeKS - kolmas -

15.2.2010
Millie80 - 28 - HYS - kolmas
Tanya90 - 19 - KYS - esikoinen

16.2.2010
Sessi - 22 - toinen
MintCandy - toinen - poikaolo
Polttaja - 20 - KEKS - esikoinen
Maaliskuu - 29 - Tyks - toinen - "RAKAS"

17.2.2010
Pojatx2 - 24 - KYS - kolmas
Pikkuronsu - 28 - TAYS - esikoinen

18.2.2010
hope08 - 32 - kolmas
Helinä28 - 28 - PHKS - toinen - poikaolo
Äpyli - OYS
Ikuisuus - 22 - esikoinen - HYS - - "KERTTU"
Pikkukakkonen22 - 22 - VKS - toinen - - "POTKIJA"

19.2.2010
Sarina - 39 - TAYS - esikoinen -
kattiMam - toinen
eemeli89 - 19 - OYS - esikoinen
Athena - SeKS - toinen
Tuulia79 - 30 - PHKS - toinen
jontsulii - 28 - Kätilöopisto - kolmas -
Mini77 - 32 - TYKS - toinen - - "POMPIDOU"
Mavi - toinen

20.2.2010
mariska77 - toinen

21.2.2010
high5 - 34 - POS - viides

22.2.2010
Nemu - toinen -
Tehilla - 37 - esikoinen - "E"
muhvi - 24 - SEKS - kolmas
Halinalle75 - 34 - toinen
Nina1 - 29 - toinen - "OSKARI"

23.2.2010
CrazyInLove - 28 - SAS - kolmas - "RÖLLYKKÄ"
Annien - 25 - HYS - toinen
Nanna1980 - 29 - VKS - toinen
mervi-elina - 32 - TAYS - kolmas - - "PIENI"
HubaG - 34 - HYAS - kolmas - - "ALIVUOKRALAINEN"

24.2.2010
Huopatossu - 34 - PHKS - toinen
Äiskä-75 - 34 - kolmas
Pikkupulla79 - Jorvi - esikoinen
NuuNuu84 - 25 - esikoinen

26.2.2010
Nanna1981 - toinen
pocks - Kättäri - esikoinen -
Malinda - 31 - TYKS - toinen -
pojat3äiti33 - 33 - Jorvi - neljäs -

27.2.2010
Alina78 - KOKS - kolmas
kanella - 40 - Naistenklinikka - esikoinen -

28.2.2010
prinpressa - KokS - toinen
Piipi Pöppiäinen - 28 - PHKS - esikoinen - "PAPU"

2.3.2010
serratus - 20 - esikoinen


Liinuleenu
Cherrylee
Mariska77 - toinen
Zanthia
Mansikkamäki - 32 - KAKS - neljäs
 
Kiitos Develly uudesta pinosta!

Täällä tavallinen maanantai, huonot yöunet ja possupiikki takana. Saa nähdä miten alkaa kroppa reagoida, ei vaan viitsisi sairastaa... Huonot unet johtui nyt vaihteeksi siitä, että esikoinen tuli taas eilen mun luo ja nukkui huonosti, näki unia ja tuli mun viereen joskus aamuyöllä. Ja sitten mä en enää pystynytkään nukkumaan kun oli ahdasta ja muutenkin hankalaa. Saa nähdä miten ensi yö menee, jos on vielä käsi kipeenä.

Masussa ollu aika hiljaista eilen ja tänään, välillä vaan pieniä tökkäisyjä ihan tosi alhaalla lantiossa. Miten ihmeessä se vauva siellä oikein majailee?? :)

Mini77 ja Pompidou 24+3
 
Täällä on nyt virallisesti todettu raskausmyrkytys. Olin jo pari yötä tarkkailussa. Ja lääkitys aloitettu. Varsinkin öisin on hankalaa kun mulla siis mm. korkea rr, mihin lääkitys, ja veren hyytymistekijät koholla, siihen ei vielä aloitettu lääkitystä, joka aiheuttaa mulla sen että alaraajoihin sattuu. Siihen sitten taas auttaa kun hakkaan kipukohtia.. Kuulostipa hölmöltä, mutta näin se on.
Nyt sitten neuvolassa käytävä kaks kertaa viikossa ja äitiypolilla parin viikon välein ainakin. Ja sairaslomaa loppuaika..

Minä saan rokotteen torstaina. Aika hurjalta kuulostaa joidenkin rokotuksen jälkijutut, apua..

High5 24+
 
Aloitin nyt uuden pinon :D

Jos haluatte lisätä/korjata jotain tietoja niin laittakaa boldattuna mun nikki ja tiedot perään - kiitos :flower: :flower:
Toivottavasti en tehnyt kovin montaa virhettä :LOL:


Develly ja Vauva 25+6 :heart: :heart:
 
Heipparallaa täältäkin suunnalta pitkästä aikaa :wave:

Lukemassa ahkerasti käyn kyllä,mutta jotenkin sitä ei ole itse taas osannut kirjoitella,kun mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut :)

Tänään tuli sitten käytyä sokerirasituksessa. Hyvin meni,mutta pirun tylsäähän se on istua siellä sen pari tuntia. Mutta onpahan nyt sitten käyty. Ja luottavaisin mielin olen tuloksia ajatellen,kun ei edellisessäkään raskudessakaan mitään ollut.

Minä olen nyt talvilomalla ja tyttö on silti tänään ja huomenna päiväkodissa :ashamed:
Hieman on syyllinen olo istua tässä koneella kahvikupposen kanssa,mutta täytyyhän sitä välillä saada hieman levätäkin,eikös vaan? Ja tänään kun tosiaan oli aamusta tuo sokerirasituskin niin eihän sinne ois voinu tollasta 2-vuotiasta apinaa ottaa mukaan :D
Lisäksi mun pitäs alotella vaatehuoneen siivousta :| se kun on lattiasta kattoon täys roinaa ja rompetta :kieh:

Viime viikolla oli neuvolaa ja lääkärin tarkastusta ja kaikki oli pojalla masussa hyvin :heart:
Oma painon nousukin on pysynyt kohtuullisena,jeee :D
sf-mitta oli 24 ja viikkoja sillon siis 25+6..itestä jotenki tuntuu,että tää masu ei ny kasva tästä taas mihkään :/ ,mutta kyllä sitä kerkiää vielä muutamaan otteeseen tätä mahan tiellä oloa kirota :)

nyt lähden hakemaan toisen kupillisen kahvetta ja näin ollen saan taas siirrettyä siivouksen alotusta ;)

Mukavaa viikonalkua kaikille :wave:

krisu ja poika 26+4(kai?)
 
Ainiin pitihän mun vielä muutamaan asiaan kommentoida...

Eli possurokotteen aattelin nyt sitten varmaan ottaa,vaikka alkuun kovin vastaan olinkin,mutta jos se sitten suojaisi pikkuista synnyttyään. Torstaina ois täällä rokotukset sitten edessä.

seksistä vois melkeen kysyy,että mitä se on :ashamed: itellä halut ihan nollassa,kun masu möyryää. Plussauksen jälkeen voi kerrat varmaan melkeen laskee kahden käden sormilla :/ . Tosin tytön syntymän jälkeen sillä saralla ollut jo ennestäänki toooosi hiljasta,kun sitä on aina niin väsynyt jne..
 
Kiitos Develly uudesta pinosta!

Tänään aamulla oli neuvola, kaikki ok. Sf-mitta oli 20,5cm eli keskikäyrillä mennään edelleen. Jos sais vielä painon piettyä kurissa, eli, jos menis loppu aika about 500g/vko (mieluiten alle), niin olis kuulema hyvä.

serratus ja :heart: 22+6
 
Zuh
Ollaanpas me hiljainen pino varsinkin viikonloppuisin :) Ehkä me ollaan niin ahkeria ja touhukkaita ettei ehditä netissä pyörimään :LOL:

Possupiikille vie tämän naisen tie muutaman tunnin päästä. Siinäpä sitten ollaankin jos tulee oireita, huomenna pitäisi palata työpöydän ääreen viikon saikun jälkeen, khe! Supistelut on helpottaneet kun on vaan löhönnyt sohvalla/ sängyssä 22h/vrk, sitten varmaan taas pahenee kun alkaa touhuamaan.. Miksei vain Piipiäinen ole ilmoittanut että on kunnossa?!?!?

Piipi Pöppiäinen: Minulla ainakin tehtiin tuo äippäpakettipäätös erikseen, vaikka äippäraha päätetään vasta joulukuun palkan jälkeen.

Maha on turkasen iso, siihen koskee jo öisin kun painaa alaspäin. Heräsinkin yhtenä yönä 4 kertaa SELÄLLÄÄN nukkumasta, sitähän ei saisi tehdä mutta minkäs minä sille unissani mahdan?! Naatin liikkeet on muuttuneet selkeästi hienomotorisemmiksi, enää ei hakata neljällä raajalla tasatahtia vaan uiskennellaan paljon hillitymmin ja nätimmin :D

~Zuh & Naatti 27+3
 
Heippa ja aurinkoista marraskuuta kaikille!

olenkohan mä ainoa, joka ei sitä rokotetta ottanut???Meillä olisi ollut rokotukset viime viikon torstaina, mutta itse en pahemmin edes sen ottamista harkinnut. Toivottavasti tein oikein, kun nyt vaan pysyisi terveenä!

Mahallaan nukkumisesta: Miten mä en ole edes huomannut missään kieltoa moisesta, ainakaan neuvolassa ei ole asiasta mainittu :/ Mulla on kyllä tapana nukkua selällään, joten kait sitä pitää opetella uusi asento :)

Seksistä:
kyllä meilläkin on vähentynyt, itseäni haluttaa ehkä hieman harvemmin kuin ennen, mutta mielestäni suurin syy on kyllä se, että vaistoan, etten ole miehen mielestä kovinkaan haluttava. Kun olen asiasta maininnut, saan vastaukseksi, että maha ei haittaa lainkaan, vaan on HASSU!!!! :kieh: Sillä hetkellä kun kekkuloin uusissa pitsipukimisssa, en todellakaan halua kuulla näyttäväni hassulta... :'(

Painosta:Pitäisi varmaan alkaa jo seuraamaan, painoa tullut viime neuvolaan mennessä (viikko sitten) kuutisen kiloa, mikä on kaiketi ihan hyvä mun painoiselle, mutta nyt kyllä herkut maistuu ihan liikaa ja kun tän selän takia liikunta on jäänyt kokonaan, ei oikein tää kroppa anna anteeksi syötyjä herkkuja, ennen kun sai syödä vaikka hevosen, eikä se enää seuraavana päivänä näkynyt vaaalla.

Nyt siivoamaan, masentavaa....
 
Zuh
Nimbe: Selällään ei saisi nukkua koska kohdun ja selkärangan välissä kulkee iso verisuoni, joka kuljettaa verta pääasiassa äidin sydämeen (?) sekä vauvalle. Kun kohtu ja vauva painaa jo melkoisesti, niin kohtu voi painaa suonta lyttyyn ja heikentää veren liikkumista.

~Zuh
 
selällään nukkumisesta..minä olen ainakin siinä käsityksessä,että SAA nukkua,jos vaan oma vointi sen sallii eli kyllä se kroppa sitten kertoo,että nyt ei ole hyvä olla,jos siitä haittaa on.
Toisillehan tulee jo hirmu varhaisessa vaiheessa huono olo selällään olosta ja silloin sitä ei tietenkään suositella.
Itse kyllä useinkin nukun selälläni.
 
Heissan! Jospa minäkin saisin taas ilmastua että remmissä ollaan edelleen. Viimeksi olen kirjotellut joskus lokakuun alkupuolella, muistelisin. Ihmeitä ei kuulu. Lapset sairastaa ja olenkin ollu heidän kanssaan kotona jo kaksi viikkoa ja nyt sitten itsellä mahtava flunssa. Onneksi oli pyhä lauantaina niin ei tarvinut olla viikonloppuna töissäkään.

Piipiäinenkö se on hukassa? Toivottavasti kaikki ok. Onkohan pojatx2 maisemissa? Ihan kuin puuttuisi myös, mutta voi olla etten ole flussan sokaisemilla silmilläni kaikkea rekisteröinyt.

Muuten kaikki liikunta on jäänyt minimiin, mutta seksi luistaa. Sitä on päivittäin, ainakin melkein.

Touhuaminen meinaa aiheuttaa supisteluja ja olenkin koittanut ottaa iisisti. Vielä olisi kuitenkin jaksettava tehdä töitä kaksi kuukautta.

Kai minäkin sen possurokotteen otan, mutta luulen ettei sitä mulle nyt anneta, kun on näinkin kamala flunssa. Ehkä sitten kun paranen.

Ensi viikolla on neuvola lääkäri ja siellä ultrataan. Toivottavasti selviää sukupuoli. En jaksaisi odottaa helmikuulle asti.

Avilla (laiska kirjottaja) oisko nyt 26+4
 
Oliko täällä muita Turun seudulta? Tuli aamulla tuolla rokotusjonossa mieleen, että mullahan ei ole nyt ollenkaan "vertaistukea" lähipiirissä... Kukaan ystävistä ei ole raskaana eikä ole ihan pieniä vauvojakaan. Viimeksi viisi vuotta sitten oli vähän sama tilanne, kun ystävät eivät vielä saaneet lapsia ja nyt sitten muutamilla on kaksikin. Tämä palstahan on oiva paikka vertaistulle nyt, mutta sitten vauvan synnyttyä olisi kiva olla joku, jonka kanssa purkaa arkisia vauvamurheita vaunulenkillä...
 
Zuh
Piipi Pöppiäinen - ihan automaattisesti tehtiin erikseen päätös paketista. Kun netistä sitä haki niin piti täyttää kaksi eri lomakettakin muistaakseni, eli tietysti edellyttää että hakemus on laitettu perille asti. Mutta kannattaa Kelasta kysyä miten sun on helpoin hakea vaan se paketti, kun muut päätökset odottaa palkkatietoja. Meillä paketti ollut kotona jo viikon :)

~Zuh
 
Malinda
Kävinpä jonottamassa tunnin Kelalla ja nyt on sitte äitiysrahapaperit matkassa. Päädyin lopulta ottamaan äitiysavustuksen rahana, vaikka niitä pakkauksen vaatteita oliskin ollut ihana hypistellä, mutta kun kuitenkin tuota tavaraa sen verran esikoisen jäljiltä, että kyllä meillä on enempi rahalle käyttöä.

Selällään nukkumisesta. Kyllä munkin käsityksen mukaan selällään voi nukkua ihan hyvin, jos oma olo antaa myöten. Kyllähän siihen sitte herää, jos ei veri kierrä. Itse en pysty selällään nukkumaan, mutta se johtuu kyllä siitä, että se aiheuttaa eniten mulle noita iskiaskipuja, joten siitä luovuin jo aika alussa.

Develly, kiitos uudesta pinosta. Voit päivittää mullekin iäksi 31. Pari viikkoa sitten vanhenin... Ja lisää myös sellanen sininen sydän :)

Mini77. Mä oon ainakin Turusta eikä munkaan lähipiiristä oikein vertaistukea löydy :( Missäpäin Turkua asut? Ties vaikka törmätään synnärilläkin, jos sä oot vähän myöhässä tai mä etuajassa... Millasta muuten oli rokotejonossa? Oliko siellä hirveä ryysis? Ite aattelin mennä vasta loppuviikosta ihan siltä varalta, jos nousee vaikka kuume niin on kivempi viikonloppuna sairastaa.
 
Devellylle todella iso kiitos uudesta pinosta :hug:

No todentotta porukkaa on nyt pimennossa ja se tietysti mietityttää?! Toivotaan vaan , että on ollu muuta kuin omaan tai vauvan vointiin liittyvää :/

Minäkään en vielä ole rokotusta saanut, mutta loppuviikosta olen th menossa käymään..
Vieläkään en ole 100 % varma mistään. Mutta epäilen etten ota, kun olen sillä kannalla ollut koko ajan.
Hyvä, että ottaneilla oireet eivät ole olleet suuria. Tietysti prosentuaalisesti osuu sellaisia kohdalle joilla se aiheuttaa enemmän reaktioita.

Minäkin sain ylimääräisiä tietoja vauvasta :heart:
Hän on vajaat 900 g painava ja on nyt tällähetkellä perätilassa. Kovin on aktiivinen ja masusta näkee kyllä milloin neiti suvaitsee potkia tms. :D
Kaikki on kunnossa, mutta selkäkipuja on ilmennyt ja vatsa senkun kasvaa ( normi käyrillä kuitenkin) ;)

Fi0na 25
 
Tuli tuossa mieleen, että missä vaiheessa olette hankkimassa mm. vaunuja ja kaukaloita?


Mä varasin tänään vaunut ja kaukalon - yhdessä lastentarvikeliikkeessä oli "hieman" alennettu noita vaunuja, joten päätös oli aika helppo tehdä :whistle:
Tällaiset vaunut tulossa:
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/brio/briokombi/briokombi-blackgrey618/

Ja tällainen kaulalo:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/002407-0803_lim_full.jpg

Olen ehkä "vähän" etuajassa, mutta mä vähän luulen, että meidän taloudellinen tilanne ei tästä ainakaan parane joulun ja vuodenvaihteen jälkeen ja lisäksi nuo vaunut oli just NE mitä olen halunnut ostaa - ne on vaan olleet hiukka hintavat normihintaisena ostaa :ashamed: Myös tuo kaukalo oli tarjouksessa :ashamed:

 
Otin rokotuksen siis viime torstaina ja kuume oli lopullisesti poissa lauantai aamuna, mutta kättä kolottaa edelleen. On ollut todella todella hankalia öitä, kun ei siis selälleen tai mahalleen voi nukkua ja sitten vasen käsi niin kipeä että oikea kylki on ollut ainoa vaihtoehto. Noh, ehkä ensi yö olisi sitten vihdoin helpompi.

Katsoin tuossa taas yhtä synnytysohjelmaa televisiosta ja tajusin, että olen erittäin turhamainen ihminen... :ashamed: Varasin nimittäin siinä samantien ajan ripsien ja kulmien kestovärjäykseen, ne kun ovat minulla luonnostaan vaaleat vaikka tukka on luonnostaan tumma. Ja olen aina käyttänyt meikkiä, tosin pystyn kyllä käymään kaupassa ilman mitään, mutta silloin jotenkin hävettää... Ja valmistaudun jo hyvissä ajoin sitten näyttämään edes vähän normaalilta synnärillä. Oh, miten turhamaista. Siis ihan hävettää. :ashamed:

Eikö vaunuissa ja kaukaloissa kannata ottaa huomioon se, että ne sitten sopii yhteen? Siis joku kiinnitysmekanismi pitäisi olla samanlainen? Olin jo ostamassa käytettynä edullisesti turvakaukaloa kun mies sanoi, että ne pitää miettiä etukäteen mitä ostaa. Ei voi vaan "shoppailla" mitä tahansa, jos ne ei sitten jotenkin käy yksiin. Ostin siis jo innoissani matkarattaat, jotka eivät sitten kuulemma käy tämän takia. :(

25+3
 
Jadel84: Älä huoli, täällä on siinä tapauksessa toinen turhamainen. Itse en todellakaan ole niin kovinkaan tarkka ulkonäöstä, kulmat ihan ok väriset ja ripset kanssa, mutta meinaan silti päivittää itsetehdyillä kestovärjäyksillä noita koko tammi-helmikuun, jotta olis synnärillä ihmisen näköinen. Mä uskon, että se on ihan normaalia, että nyt miettii noinkin turhamaisia asioita, muuten kun tuo arki tulee varmasti pyörimään täysin sen pikkuisen ympärillä.

Ostoista:
me ei olla ostettu vielä mitään muuta, kun sukulaiselta Gracon käytetyn turvakaukalon, sen pitäisi käydä aika lailla kaikkiin Grecon vaunuihin. Tokihan se pitää mukaan ottaa, kun vaunuostoksille mennään. Muuten luulen, että tullaan olemaan varsinaisia mattimyöhäisiä ostojen kanssa, vielä tuntuu vaan niin kaukaiselta.
 

Yhteistyössä