Huomenta ja Zuhille synttärionnittelut! Ikävältä kuulostaa nuo supistelut, mutta toivottavasti saat sieltä äippäpolilta hyviä uutisia. :hug:
Täällä ruokahalu on aivan mieletön, voisin koko ajan syödä tai napostella jotain ja sen kyllä huomaa. Syön päivittäin jotain makeaa vähintään annoksen (eikä mun annokset ole mitään maailman pienimpiä). :ashamed: Selkä on täynnä isoja ja erittäin kipeitä finnejä, ja epäilen, että osasyynä ovat myös herkutteluhetkeni. Ruoansulatus on selvästi hidastunut, ja kylläinen olo kestää nykyään kauemmin kuin ennen, mutta siitä huolimatta syön usein jo ennen kuin kylläinen olo edes häipyy. Kahden viikon kuluttua saan varmasti karun herätyksen todellisuuteen neuvolassa. Tätä menoa paino nousee paljon enemmän kuin pitäisi. Neuvolantätihän ei painostani ole huolissaan, vaan ilmoitti, että voi nousta vaikka 20kg. No, jos pituuteni on 156cm ja lähtöpaino 50kg, niin kyllä kaksikymmentä ylimääräistä kiloa levittäytyisi jo aika moneen muuhunkin paikkaan kuin mahaan. Alle 15kg saa painonnousu ihan mielellään jäädä. Ja herkutteluhetkien lisäksi mulle maistuu erittäin hyvin myös terveellinen ruoka.
Eilen vähän ärsytti töissä, kun työkaverit ihmettelivät, että missä mun maha oikein on. Olen siis töissä sairaalassa ja ne työvaatteet ovat enemmänkin työkaapuja, eikä niiden alta kukaan mun mahaa vielä näe, jos ei tiedä, että olen raskaana. Kuitenkin tuli inhottava olo, että kyllä se maha siellä on ja voi hyvin ja paksusti, mutta piruakos kommentoitte mahani kokoa tällaisissa tamineissa.
Vauva on alkanut liikkua ihan mielettömän paljon, tai sitten sen liikkeet ovat voimistuneet niin, että tunnen niitä ihan jatkuvasti. Kireästä paidasta näkee ihan selvästi mahan heilumisen vauvan möyrytessä. Näyttää ihanalta ja mieskin on ihan innoissaan liikkeistä. En ole aiemmin herännyt vauvan möyryntään enkä yöllisten vessareissujen yhteydessä ole tuntenut/jäänyt tunnustelemaan liikkeitä, mutta viime öinä olen öisinkin tuntenut liikkeet. Niin ihanaa, että enää 15 viikkoa laskettuun aikaan! Ja laskin eilen, että mun pitäisi vielä kuusi viikkoa jaksaa töissä. Olen kuitenkin asettanut omat rajani siihen, että jos marraskuun loppuun asti pystyn töissä käymään, olen enemmän kuin tyytyväinen.
Täällä edessä työviikonloppu taas kerran.
Ikuisuus ja masuasukas 25+1