** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Supistelut ja iskias kivut ovat palanneet :kieh: :|
viikko meni töissä hyvin ja tänään supistelut alkoi taas.. selkä oli jo viime viikolla "melkein" kipee mut tänään meno on ollu huonompaa :(
Onnex viikon päästä perjantaina neuvola, pääsee taas kertomaan vaivojaan.. :(
Oskari kumminkin jumppaa joka päivä kunnolla eli ei sen puoleen hätää :heart:
potkut ja möyrimiset tuntuu oikein kunnolla, ihanaa =) :heart:

Nina ja Oskari 25+1
 
Kaunis aamu valkenee, puut ovat komeasti lumihuurteessa. :heart: Ihan kuin jouluaamu olisi ollut. :xmas:


Heräsin viime yönä yks kaks ja tajusin, että piru ; meillähän ei ole hoitopöytää. Ei ole käynyt kertaakaan mielessä edes moinen. :eek: Siinä sitten pikku tunneilla mietin että millaisenhan sitä ostaisi ja mihin sen sijoittaisi :whistle: :D


Kelan paperit on osittain edelleen lähettämättä :/ Kukas muu oli kaupan alalta? Joko olette paperit täyttäneet ja toimittaneet? Oliko se niin että kaupanalalla tuli muutos ja saamme sen kolme ekaa kuukautta täyden palkan verran rahaa? Työnantajan pitää täyttää lomake Y17? Kovin kimurantteja nämä, viimeksi kun jäin mammalomalle, ei ollut moisia kolmen kuukauden palkkoja saatavilla..
 
Tosi nättiä täälläkin kun lunta on satanut...

Eilen oli lääkärineuvola, eka semmonen virallinen. Ja viikkoja 27+4.
Paino 73,6kg (72,7kg rv24+5)
RR 104/59 (105/60)
Hb 122 (121)
Kohdunpohjan k. 25cm (23cm)
syke 140 (150)

Eli kaikki ihan kunnossa! Kohdunsuukin oli kiinni vaikka supistellut on. Kyseli joko oon miettiny synnytystä ja kerroin et kyllähän se hirvittää... meneekö verta yhtälailla kuin viimeksi ja on sit heikossa hapessa sen jälkeen monta viikkoa. En vaan tykkää tuosta lääkäristä kun tuntuu et sillä on kiire koko ajan johonkin. Ei jotenkin jaksa keskittyä vaan tuntuu et sen ajatukset harhailee jo seuraavassa potilaassa. :|
No ens viikolla on mentävä siihen RH- verikokeeseen sairaalaan, senkin ne on keskittäny vaan yhteen paikkaan :kieh: onneksi sattuu nuorimmaisen astmakontrolli samalle päivälle ettei tarvi vaan verikokeen takia sairaalalle ajella..

Hoitopöytä meillä on kylppärissä. Siellä on semmonen pöytätaso jonka alla pesukone ja kuivuri on. Siihen vaan se pehmuste (mikä se onkaan virallisesti..) ja kori jossa on tarvikkeet. Yläpuolella on kaappi jonne mahtuu vaatteet ja vaipat, ainakin sit kunhan järkkään sinne tilaa :LOL:
Nyt pitää mennä kuopuksen vaipanvaihtoon :x
:wave:
 
:wave: Kävin torstaina äitipolilla ja päättivät sitten jättää minut sairaalaan lepohoitoon, kun en kuulemma osaa kotona levätä tarpeeksi. :attn: :LOL: Kotonakin pitäisi ihan kunnolla istua tai maata jalat ylhäällä, pelkkä sohvalla istuskelu ei ole lepoa. Eilen pääsin sitten kotiin, kun lupasin jatkaa petilepoa. B) Kotona on vaan niin paljon kaikkea kivaa puuhasteltavaa, ei huvittaisi pelkkä pötköttely sängyssä.

Sairaalassa minulle tuikattiin possurokote, kun olin siinä samalla tarkkailun alla. Rokotteesta ei seurannut mitään kummallisia oireita. Puolitoista tuntia oli pientä pääkipua ja käsi oli hiukan kipeä. Mutta odotin kyllä kovempaa särkyä kädessä, kun mitä se oikeasti sitten oli. Itse ainakin nukuin tuon käden päällä, jne.

Vauvaa ultrailtiin pariin otteeseen. Torstaina pojun painoarvio oli 620 g. Ilmeisesti ihan hyvän kokoinen viikkoihin nähden. Muutenkin on virkeän oloinen vauveli. Istukka ja napanuora toimivat vielä moitteetta, joka on aina yhtä helpottava uutinen. :heart: =)

Painosta Itsellä paino oli laskenut melkein kaksi kiloa viime punnituksesta. Täällä on kyllä vaikka muille jakaa noita kiloja, joten minun puolesta paino saa jatkaa laskua, jos vaan ei vaikuta pojun vointiin.

Ruokahalusta Ruoka on kyllä jatkuvasti mielessä. Pää keksii kaikenlaisia ruokia ja ruokayhdistelmiä, mitä voisi syödä. Itsellä tuota syömistä hillitsee se, että vauva on vatsassa melko ylhäällä, joten vatsa tuntuu melko täydeltä. Syön siis kerralla pieniä ruokamääriä, kun tuntuu ettei tuo vatsa vedä isoja annoksia.

Vaan täytyy taas oikaista itsensä tuonne sänkyyn, etten vähään aikaan joutuisi sairaalaan.

-mervi-elina ja poju rv 25+1
 
Sokerirasitus takana ja voi ällö sitä juomaa :x :x Vikat suulliset meni kyllä ihan pelkokerroin -meiningillä alas :LOL: Siellä oli kiva istua 2 tuntia, kun Vauva myllersi vatsassa ja sai aikaan kivoja suppareita :kieh: :kieh: *mur* No, onneksi se on nyt ohi ja toivottavasti ei enää tarvii (ikinä) mennä moiseen.

Meillä hoitopöytänä on yläkerrassa Cam -merkkinen pöytä, jossa hoitotason alla on amme. Alakertaan hankin vielä jonkun edullisen ratkaisun, koska tuskin aina jaksaa lähteä vaatteita/vaippaa vaihtamaan yläkertaan - esim. yöllä.

Nyt tuoreita sämpylöitä ja juustoa kera kuuman kaakaon :p


Develly ja Potkuttelija 27+1 :heart: :heart:
 
Matami-mimmi täällä on kanssa ihasteltu lunta ja valkeutta. :heart: Yön aikana on satanut todella paljon lunta ja näkymä parvekkeelta on todellakin postikorttimainen. Nyt vaan pakkasta ja lunta tänne kiitos!

nina1 tiedän just, miten inhottavia noi iskiasvaivat on. Mulla meni viime viikonloppuna tunto jaloista ja oli ihan helvetillinen yksi ilta, kun en pystynyt kuin maata tossa kovalla lattialla. :hug: Mulla on neuvola ens viikon torstaina ja ajattelin purkaa kaikki vaivani.

äitilintunen, jos oikeasti et tartte niitä kestovaippoja, niin mä voin vaikka ostaa ne sulta? Ajattelin nyt ainakin toistaiseksi uskotella itselleni, että jaksan sitä kestovaipparumbaa edes kotioloissa. :) Mulle tuli viikko sitten Kelalta päätös äitiyspakkauksesta, ja siinä luki, että kahden viikon sisällä sen pitäisi tulla postiin. Joka päivä odottelen, että tuoko posti ilmoituksen saapuneesta pakkauksesta.

Yksiön asukas on päättänyt, että paras paikka mahassa on oikea puoli. Eilen melkein koko päivän oikea puoli mahasta oli aivan kivikova ja vasen puoli pehmeä ja tyhjä. Alkaa olla toinen kylki melko hellänä, kun toinen yrittää puskea siitä läpi ja potkii samaa kohtaa toista vuorokautta. Maha on aivan hassun näköinen ja toispuoleinen.

Nyt täytyy suunnistaa kohti työiltaa!
 
Hei kaikille!

Taalla yksi tai siis kaksi =) uutta ilmoittautuisi pinoo jos sopii nain myohaan viela angeta. Itsella takana lapsettomuushoitoja, joten kestanyt jonkin aikaa ennen kuin uskaltauduin mukaan. Nyt mennaan jo rv 25+5 joten eikohan tassa uskalla jo vahan rentoutua.

Itsekin miettinyt tuon hoitopoydan tarvetta, mutta ajattelin tehda samalla tavalla kuin aitilintunen. Kiitos vinkista!

Possurokote myos taalla haettu, eika muita oireita kuin parin paivan pistoskohdan sarky. Onneksi. Ja perjantaina tuleekin jo se kaksi viikkoa ja suoja pitaisi olla saatu.

Itsella tuo sokerirasitus testi edessa ensi viikolla. Kauhulla odotellaan... Ei tieda miten suoriudun tuosta kaikesta oksentamatta. Kun jos oksentaa, niin kasittaakseni testi silloin pilalla. Olenko oikeassa?

Anteeksi oma napaisuus tassa viestissa :ashamed:

Develly 19.2.2010 Sarina-39-TAYS-esikoinen-tytto
 
tulin vaan poksumaan...25+1

Väsymys on niin todellista et saa kyl käyttää triplatahdonvoiman et jaksaa pysyä hereillä päivisin.
Nyt kun selkävaivat tekee elämisen entistä vaikeemmax mä voisin hyvin mielelläni kömpiä talviunille ja nukkua synnytykseen saakka =)

HubaG & Alivuokralainen 25+1 :heart: :heart: :heart:
 
Malinda
Tervetuloa sarina13 :)

Mulla onkin tänään yllättäen "lepopäivä" kun esikoinen on kuumeessa. Taitaa olla possurokotteen oireilua vaan. Sai rokotteen maanantaina ja nyt on ollu vähän lämpöä ja itkuinen mieli. Toivottavasti menee ohi nopeesti! Säälittää pikkunen, jos silläkin kovasti särkee tuota jalkaa johon pistettiin, kun itelläkin oli käsi hetken aika hellänä.
Täällä ei vielä oo talvesta tietoakaan :( Äsken jo ehdin innostua kun näin muutaman hiutaleen leijailevan, mutta kyllä se taisi jäädä niihin muutamaan tältä erää... Toisaalta ihan hyvä kun mun mies ei oo vielä saanu aikaseks vaihtaa autoon talvirenkaita.
 
Mun on pakko tulla hehkuttamaan, kun meillä on lunta sen verran että ollaan perjantaista asti ulkoilut vietetty pulkkamäessä. Ja tosiaan on ulkoiltu tuntitolkulla kun sitä lunta ja intoa nyt on. Ihanaa!!! Tehtiin mäkeen hyppyri, josta voi pulkalla pomppia. Kai se on turha valitella supisteluja ja kohtuviiltoja kun tukka putkella painelee pitkin rinteitä. Onneksi olen älynnyt jättää sentään hyppyrin vain lasten käyttöön :LOL:

Avilla 27+6
 
vaasassa ei enää tietoakaan lumesta :( lauantaina oli ja kyllä oli mukavaa.. mut siihen se jäikin.. tuntuu että joka vuosi tää syksy aika on kaikista harmain ja pisin.. mä rakastan lunta.. aha nyt sataa räntää.. noh ainakin märkyyttä riittää. pikku potkijalla mahassa taas liikettä.. kyl tuo 10 liikettä päivässä ylittyy jo heti aamu tuimaan :heart: :heart:

Pia & Potkija rv 25+6 =)
 
Ei lunta hippustakaan täällä! Tai päivällä kyllä aurinko paistoi ja lunta satoi, mutta maassa ei ole mitään. Surkeaa! Ja nyt näköjään sataa lisää, mutta ei jää maahan.

Vauva on oleillut mahassa poikittain ja niin alhaalla lantiossa kun vaan pystyy. Tänään on ollut muutamaan otteeseen ihan mahdoton myllerrys, joten oliskohan kääntynyt? Huomenna viimeistään selviää siellä 4d:ssä. Istuminen töissä on nyt ihan ok, mutta kävely ja pystyssä olo vihloo nivusissa ja koko alapäässä. Ei ollenkaan kivaa :(

Meillä tulee hoitopöytä kodinhoitohuoneeseen työtasolle, vieressä pesutorni ja toisella puolella kunnon kokoinen pesuallas. Siihen siis vaan hoitoalusta ja tarvikkeet viereen. Ja vaatteille ja vaipoille on pakko saada tilaa kaapista yläpuolelta, en vaan tiedä mihin sitten laitan kaikki pyyhkeet... Tai ehkä 3,5 hengen talous ei tarvitse 15 isoa pyyheliinaa... :)

Työmotivaatio hiipuu koko ajan. Toisaalta haluaisin sinnitellä 15.1. asti, mutta voipi olla että nämä vaivat oikeesti vaatisivat lepoa ja leppoisampaa oleilua. Lääkäri on parin viikon päästä ja siihen mennessä pyysi neuvolasta miettimään, että jaksaako vai eikö jaksa olla töissä. Mutta kun sijaistakaan ei ole vielä nimetty, saati sitten perehdytystä aloitettu...

Mini77 ja Pompidou 25+5
 
Vauva on viettänyt oloaan iltapäivästä asti viistosti mahassa. Jalat potkii oikealle puolelle kylkiluiden väliin ja pää puskee läpi vasemmalta puolelta kohti nivusta tuossa kyljessä sivulla. Tuo vasen alakylki on aivan julmetun kipeä, ei pysty hengittää normaalisti, kun sattuu niin paljon. Kenkiä en saanut itse pois jalasta, kun en pysty kumartua ollenkaan. Ah tätä ihanaa raskauden autuutta. :LOL: Viimeinen kolmannes lähestyy, niin kaikki vaivat rantautuu vähitellen tänne.

Nyt bb:tä ja sitten unten maille. Huomenna viimeinen koulupäivä ikinä ja sen jälkeen vain odottelen jouluun asti, että saan paperit. Ihanaa tietää, että koulu on takana päin ja ehdin valmistua ennen vauvan syntymää.

Ikuisuus ja masuasukki 25+6 :heart:
 
Tänään olis pojan leikkaus :D Onneksi eivät enää peruneet sitä toista kertaa.
Vähän epävarmat fiilikset on, kun joudun menemään pojan kanssa kahdestaan ja olemaan illan/yön yksin pojan kanssa kotona, mutta minkäs teet, kun miehelle on tuo työ tärkeämpää. Meinas jo tulla siitäkin riita, kun tarviin auton, että pääsen sieltä lääkäriasemalta pois (toimenpide tehdään siis 17.00 jonka jälkeen tarkkailussa 2-3 tuntia). Pidin pääni ja mies joutui lainaamaan isäni autoa :whistle:

Tyttö pääsee mummilleen yöksi, joten onneksi edes tämän verran helpottaa tämä vastuu illan ja yön suhteen :)

Vauvalla on todella selkeästi jo jonkinlaista rytmiä - hereilläoloajat on pidempiä ja liikkeet todella vahvoja B) Välillä tekee ihan oikeasti kipeää :whistle:


Develly ja Potkuttelija 27+2 :heart: :heart:
 
Jos välillä kirjotteliskin pikaseen.
Uusia oli taas tullut. Ihana juttu. Tervetuloa!

Eilen oli neuvolalääkäri ja paikat oli kiinni vaikka supistellut on aika kiitettävästi ja kipeesti. Onneks ei mitään ollut kuitenkaan tehnyt tuolla alakerrassa.
Kaikki muutenkin hyvin, paitsi hb joka laskee vaan. Oli nyt 115.

Mulla kädet puutuu öisin tosi herkästi. Vähän väliä herään kun käsiin pistelee ja ne puutuu |O Mitä lie...

Pää lyö nyt ihan tyhjää...

Mervi-elina: kiva kun pääsit kotiin lepään. Ei sairaalassa varmaan niin mukavaa kuitenkaan oo =)

Vauva potkii ja muksii kovasti joka päivä. Koko maha heiluu kun pikkuherra kääntää kylkeään tai mitä lie tekeekään :D

Nyt tuli niiiin omanapaista, että anteeks. Paremmalla ajalla täytyy palata. Jaksamisia kaikille mahojen kanssa!!

yykaakoo ja pikkumies 26+4
 
Zuh
Halinalle75: Ihan epiä viedä kaikki autuus ja muille jää vaan tuskaista oloa. Vaihtaisitko kilon nivuskipua tunnin autuuteen, täältä lähtisi ja edullisesti :D

TÄÄLLÄ ON VIELÄKIN LUNTALUNTALUNTA!! Kaikki puut on ihan lumen peitossa ja lumitöitäkin piti tehdä kun niin tuprutti pari päivää. IHANAA!

Matami-mimmi: Näin lukee Kaupan TES:ssä:

2. Äitiys- tai adoptiovapaalle lähtevälle työntekijälle maksetaan 3 kuukaudelta
palkan ja sairausvakuutuslain äitiysrahan erotus, jos:
. työsuhde on kestänyt vähintään 9 kuukautta ennen vapaan alkua ja
. työntekijä palaa perhevapaalta työhön.

Eli jos ehdot täyttyy niin 3kk tulee palkkaa. Palkanlaskijan kyllä pitäisi sitten tietää heidän osionsa, eli kysele lisää palkkiksestanne!

Mervi-Elina: Nyt lepoalepoalepoa!! Kotona on kummiskin paljon kivempi maata ketarat ojossa kuin sairaalassa..

Vitsi täällä netissä menee aikaa! Kerkes tulla jo niin nälkä että hain välipalaakin välissä.. Eilen huudettiin Emmaljungan vaunut, pitäisi maanantaina käydä ne hakemassa - yksi asia sentään hoidettu / hankittu!

~Zuh & Naatti 28+6
 
Ai että Zuh, mä NIIN tein lumitöitä tänään! =) :D Olen aina tykännyt! Tosin nyt syke heti taivaissa ja täytyy varoa kun kola tökkäilee ja vauva saa kolasta otsaansa :whistle: .

Joulukortit odottaa pöydällä kirjoittamista ja pari pakettia paketoimista. Joulu on aina IIHANATA ja nyt se tuntuu (sattuineista syistä ;) ) vielä erityisemmältä!

Ps. Eilen saatu alaselän tuki ihana!

Tehilla ja E 25+3
 
Pikavisiitillä Helsingissä ja illalla ultraan! Jännittää... :) Mennään sitten samantien ostamaan jotain OIKEAN väristä vauvalle, kun sukupuoli selviää.

Kyllä Pompidou taisi eilen kääntyillä, moneenkin kertaan. Tänään on tullut ekat potkut kylkiluihin :) Ei oikeestaan sen mukavamman tuntuista kuin lonkkaluutkaan, mutta kivaa kuitenkin.
 
Täällä eräs rokotettu voi huonosti. Eilen sain sikainfluenssa rokotteen ja nyt lämpö nousee, käsi on pikkusen kipee ja olo on nujerrettu. Jalkojakin särkee. Kai se on pakko hakee taas saikkuu huomiselle jos vaan jatkuu. En tiedä mistä johtui, mutta aamulla kohtuviiltoja oli yli kolme TUNTIA! Yleensä on pahimmillaan muutaman minuutin. Nyt nousi silmiin tuskan kyyneleet kun sattu niin helvetisti. Ei kai se rokotus sentää niitä voi aiheuttaa, kun niitä on kuitenkin ollu kokoraskauden. Nyt ei viiltele, kun istuskelen ja lepäilen. Onko kaikki muut selvinny rokotuksesta ilman oireita? Mä painelen nyt vaakatasoon.

Avilla 28+0
 
Hei vaan!

Eilen oli neuvola ja kahden viikon päästä on sitten lääkärineuvola. Painoa tullut lisää 2,5 kiloa (ei mikään ihme tällä suklaan syömisellä). Hemppa edelleen 111 joten rautakuuri jatkuu. Sf-mitta jo 27 cm, joten yläkäyrälle pompsahti. Tosin niin kävi samalla viikolla myös tuon esikon aikana ja sitten kasvu tasaantui. Nyt voi sanoa, että on kunnon vauvamasu. Ekasta ei edes kovin isoksi kasvanut, mutta terkka sanoi, että paikat on jo kerran venytetty niin kasvaa isommaksi.

Kaikkein hauskinta tässä raskauden vaiheessa on se, että pikkuisella on selkeä rytmi. Nukkuu aamupäivän ja puolenpäivän aikoihin heräilee. Riehuu massussa iltapäivän ja nukahtaa näihin aikoihin vahäksi aikaa. Heräilee seitsemältä ja riehuu jonnekin yhteentoista. Nukahtaa ja riehuu yöllä kahden tai kolmen aikoihin sen verran kovaa, että herättää äidin. Joten on vilkas vauva, kun nyt jo pitää äitiä hereillä öisin. Ei tule yövalvomiset yllätyksenä, kun nyt jo saa olla tunnin pari öisin hereillä.

Ensi viikolla sitten hammaslääkäriin putsauttamaan hammaskivet pois ja esikoisen sikainfluenssarokotus.

Tuulia79 ja Johanna-Veikka 26+4
 
Avilla kyseli mitä oireita tuli sikanfluenssarokotuksesta, mulla ei tullut muutakun käsi oli kipeä pari päivää.Esikolle haettiin tänään rokote, pienillä se pistettiin jalkaan. Tytölle ei ainakaan vielä oo tullut mitään. Nyt on alkanut taas suklaa maistua, alkuraskaudesta ei juuri maistunut..pitäis vähän rajoittaa ja kun ens viikolla on se sokerirasitustestikin...täälä kaikki hyvin, potkut on jo tosi voimakkaita, välillä oikein sattuu alamahaan.

Nanna ja muru 25+2 :heart:, enää 15 viikkoa laskettuun aikaan!!
 
Pojan leikkaus ohitse. Tais äitiä jännittää enemmän kun poikaa :ashamed: :ashamed:

On se vaan hirveä tunne katsoa, kun toinen on kipeä. Rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain niin käsittämätöntä, että sitä ei voi sanoin kuvata. Sen huomasin jälleen kerran tänään
 
heipähei taas pitkästä aikaa!:)
joka päivä käyn kyllä lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta jotenki ei saa ite aikaseksi kirjotella mitään.

kaikki menee ihan hyvin, välillä vaan tahtoo tylsää olla, ku kotosalla vain oon:D
jännä, että aika menee päivisin aina hitaasti, mutta silleen yleisesti ottaen kuitenki aika
menee tosi nopeasti, ihan hullua että laskettuun aikaan on alle kolme kuukautta!
tuntuu että vastahan oli kesä ja plussasin ja masua ei ees näkyny, ja nyt sitte ollaan tässä pisteessä:)
olo on fyysisesti ihan suht hyvä, mutta mulla on kauhea kriisi tän ulkomuodon kans, ku olo on niiiiiin iso ja kömpelö ja ällöttävä ja tympiä.. toiset oikeen "hehkuu" ja on parhaimmillaan raskausaikana, ni tuntuu että mää oon kaikkea muuta. ja kauheesti on alkanu pelottaan että lähteekö nää kilot musta ikinä:D tiiän, että täsä vaiheessa on vähä turha murehtia nuita asioita, mutta mulla on liikaa aikaa päivisin nii kerkeen miettiä vähä liikaaki:D

pikkusen liikkeet tuntuu tosi selvästi, ja välillä mietin että eikö se nuku ollenkaan!
viimesen viikon aikana liikkeet on voimistunu ihan hulluna, ja tuntuu että masuasukki pyörii ku väkkärä tuola, eikä oo hetkeekään paikallaan. kaikista tympeimpiä on, ku se potkii kylkiluihin ja sitte napaan:D vaikka välillä oikeesti menee melkeen hermot ku tuntuu niin ärsyttävältä potkimiset ja möyrimiset, nii tottakai rakastan jokaista potkua, sehän kertoo vaan että masussa on kaikki hyvin:) ja mies on ihan innossaan ku esim. saunassa maha suurinpiirtein pomppii puolelta toiselle, sen näkee jo aivan selvästi:D

seksiä meillä harrastetaan paljon vähemmän ku ennen raskautta, mutta kuitenki 2-3kertaa viikossa, mikä on jotenki vakiintunu määrä nytten, ja se passaa meille molemmille:D

mulla on muuten tosi tympiä "vaiva" ilmaantunu nyt, valkovuoto! sitä tulee ihan kauheesti, ja tää on tosi ällöttävää jo. tiiättekö mistä johtuu, ja voiko siihen vaikuttaa jotenki? vai onko nää vaan näitä raskauden "haittapuolia"? argh:/


pilli ja pikkunen, 28+1
 
develly kiva kuulla et teillä leikkaus sujunut hyvin =) saako sitä udella mitä teidän pojalta leikattiin :ashamed: ?

Mulla tää uteliaisuus ruvennu vaivaamaan ja piti jo tänään käydä pankin sivuilla kurkkimassa paljonko mä huomenna saan rahaa,mulla ku alkaa sunnuntaina vuosiloma ja tipahtaahan sinne tilille ihan mukava summa rahaa,tälleen ku on kotihoidon tuella sinnitelly ni sit ku sinne saa kerralla useamman satasen ni johan täs on ihan ihmeissään mihin niitten rahojen kans joutuu :LOL:

Nyt mä voin varmasti sanoa et pukki tuo mulle ainakin yhen lahjan :D jos vaan maltan pitää sen paketis jouluun asti :whistle: ostin nimittäin itte ittelleni :ashamed:

Piiuli ja toukka 29POKS :heart:
 

Yhteistyössä