** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

mulla viikkoja 26+5 ja painoa tullut n. 2 kg raskauden alusta. Vasta jossain vkolla 22 alkoi paino noustakin, eli suht äkkiä se 2 kg on tullut. Sf-mitta silti koko ajan yläkäyrän päällä, eli vauveli ainakin kasvaa niinkuin pitäisi.
Turha kai niistä kiloista on murehtia, juuri juttelin tuttuni kanssa, joka kertoi keränneensä raskausaikana 35 ylimääräistä kiloa, mutta imetyksen jälkeen oli taas hoikempi kuin alunperinkään, eli helposti ne lähteekin sitten! :)
 
Maanantaina poksuu viikko 26 :heart: ja kiloja tullu tähän mennessä 3
Esikoisestakin tuli vain 10 kg.. en mäkään niistä kiloista murehtisi, lähtee ne si kumminkin pois =) ens perjantaina olis neuvola, katotaan si taas paljonko on kiloja tullu =)

Nina ja Oskari
 
Nosto etusivulle ja mukavaa maanantaita kaikille!

Mulle tuli esikoisesta painoa huimat 24 kg. Puolessa vuodessa lähti kaikki ja iso osa jo muutamassa viikossa. Nyt en tiedä tän hetken tilannetta, mutta vähän parempi taitaa olla tilanne tällä kertaa, kun turvotusta ei vielä ole ilmaantunut.

Mini77 ja Pompidou 26+3
 
Moikkelis!

Kirjaan itseni kartalle ja perehdyn taas juttuihinne ajan kanssa kun on mahdollista. Olen ollut viikonlopun poissa koneen ääreltä niin en tiedä yhtään missä mennään! :)

Täällä alkoi eilen illalla supistella todella kovasti ja yölläkin heräilin kipeisiin supistuksiin. tänään on supistanut heti jos liikkuu. :( ja tiedätte varmasti että makaaminen paikoillaan on vähän vaiketa ton meidän kaksi vuotiaan kanssa :)

Mut juu yritänpä saada ton lapsosen päiväunille jos vaikka sitten ehtisin lukemaan

samariini ja o 29+5
 
Painoa on tullut ekasta neuvolasta reilut 4kg ja ajasta ennen raskautta reilut 6kg. En ole viime viikkoina kyllä kovinkaan ahkerasti itseäni punninnut, mutta torstaina on lääkärineuvola ja sitten tietää taas enemmän näistä painoasioista. En ole juurikaan jaksanut stressata asiasta, kun painoa näyttää kertyvän pääasiassa mahan seudulle.

Selkä on jo parempi kuin lauantaina, mutta en uskalla nostella mitään tai muutenkaan rasittaa itseäni. Olen kyllä todella huono olemaan rauhassa, kun nytkin ajattelin, että voisin käydä kaupassa, kun mies kerran on koulussa. Vaan enpä lähe nyt raahaamaan monen kilon kauppakasseja tuolta kaupungilta kotiin, ettei ilta mene taas itkiessä.

Soitin Kelaan tuossa ja tiedustelin äitiyspäiväraha-asioita. Minulla loppuu työsopimus 20.12, mutta äippäloma alkaa virallisesti 13.1. Viimeksi mulle sanottiin, että voisin ottaa joulukuun vikasta päivästä taaksepäin työtuloja, mutta nyt sanottiinkin, ettei se onnistu, ellen ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi ajanjaksolle 20.12-13.1. No, voinhan toki ilmoittautua, mutta mitenköhän siellä suhtaudutaan, kun olen kuitenkin sairaanhoitaja, ja keikkatöitä olisi tarjolla vaikka kuinka. Vaan oma oloni alkaa olla niin romu, että kun nyt tuohon 20.12 jaksan töissä, niin mun työt on vähäksi aikaa tehty. Kai se täytyy sitten hakea lääkärintodistus asiasta, jos ei muuten onnistu? On tämäkin yhdenlaista touhua. Ja nyt palkkatoimistosta sanottiin, että mun vikat lomarahat maksetaan 16.2. Voi *elvetti suoraan sanottuna, tuo on kolme päivää myöhemmin kuin äippäloma alkaa ja tarvitsisin nuokin rahat kipeästi niihin edeltävien 6kk tuloihin. :kieh: En ymmärrä näistä raha-asioista näköjään yhtään mitään, ja parempi kai olla vaan ajattelematta ja odottaa mitä päätöksiä Kela nyt sitten jossain vaiheessa tekee.

Tässä vielä minun masupäivitystä tältä aamulta:



Ikuisuus ja potkija 26+4
 
Viikon eka työpäivä takanan ja olen ihan loppu :ashamed: :ashamed: Selkää juili koko päivän ja joka kerta, kun nousi lattialta tai nosti lapsia niin sai "palkaksi" supistuksia :headwall:
Neuvolalääkäriin ei pääse ennen perjantaita, joten mun nyt sitte pitäis mennä päivystykseen ja mua ei hirveästi houkuttele kyseinen paikka, koska en todellakaan haluais sitä sikatautia itselleni |O |O

Tässä olis 4 viikkoa töitä jäljellä ja nyt jo tuntuu, että ei tule mitään. Edellisissä raskauksissa olen pärjännyt noin 32 viikolle asti, joten... Tämä ei nyt mene sitten ihan yhtä hienosti näköjään.

No, pitää katsoa fiiliksiä aamulla ja kai se on sitten mentävä sinne tautihelvettiin... Itku!!


Develly ja Potkuttelija 27+6 :heart: :heart:
 
Develly :hug: Jaksamista töihin, mulla on ihan samanlaisia vaivoja töissä ja tiedän, miten ikävää se on.

Saatiin äsken ilouutisia! Me nimittäin saatiin asunto Etelä-Suomesta ja nyt mulle voisi päivittää tuohon etusivulle synnytyssairaalaksi Hyvinkään sairaalan. Vaan mikäköhän se sairaalan lyhenne on. :ashamed: Joka tapauksessa aivan ihanaa, että kohta pääsee pakkaamaan ja saadaan muutettua ennen joulua! Sitten voi laittaa kodin kuntoon vauvaa varten ja asettua aloilleen. :heart:
 
Suosittelen kaikille seuraavaa reseptiä; Oltiin miehen kanssa kaksin kotona. Ensinnäkin mies passasi minua ja laitoi ruuat. Muuten sitten vaan rentouduttiin, takassa paloi tuli, poltettiin kynttilöitä ja löhöiltiin sohvalla. Oli mukava aloittaa uusi viikko ja maanantai. :heart:

Aivan ihania vauvamasuja kaikilla! Täytyi napata omastakin vatsasta kuva. Alkaahan tuota vatsaa olemaan... :ashamed: :D



-mervi-elina ja poju rv 25+6
 
Ikuisuus :flower: Jotkut inhoavat muuttamista, mutta minusta on aina ihanaa päästä uuteen kotiin (jopa siinämäärin että nyt kun on ostettu eka talo niin melkein ahdistaa etteikö tässä enää pääsekään muuttamaan) .
Siis pakkailu-intoa ja varovaisia kantamuksia sitten!

 
Oi mitä masuja! Lisää kuvia!

Terveisiä rempan keskeltä! Nyt on viisi täyttä päivää paahdettu työmaalla, selkä tuntuu menneen ihan rikkipoikki, mutta kuukausi sitten alkaneet supistelut on pysyneet poissa. 10 h joka päivä on tullut siis rehittyä, enää ehkä max. 2 viikkoa niin homma on valmis! :D

Tykkään myös muuttamisesta. Kaikista pahinta siinä on kuitenkin vanhasta luopuminen, siis vanhasta kodista. Vaikka muutetaan kerrostalosta toiseen, niin jotenkin jää niin ikävä omaa rappua ja jopa naapureita. Ja oma katu ja kaikki. Tosin meidän vanha asunto on pieni yksiö (5v asuttu) ja uusi on kolmio, joten niin paljon enemmän saa. Mä oon kyllä aina kiintynyt kaikkeen vähän liikaa, muistan itkeneeni lapsena kun isä vei vanhan auton pois uuden tilalta. :ashamed: Ja siis mun oma ensimmäinen auto on mun kaverin autotallissa, se on ihan romu eikä sillä ole voinut moneen vuoteen ees ajaa. Mutta en vaan pysty luopumaan siitä. :ashamed:

Lastenhuoneeseen olen muuten löytänyt ihania sistustsustarroja! Niitä löytyy varmasti ihan jokaisen makuun, meille tulee seinile maatila, jossa kaikki eläimet ja koneet yms. Seinien yläpuoloi on taivaansininen ja alapuoli beessi. Aivan ihanaa! :)

Reipasta viikon jatkoa,
Jadel84 & Toukka (viikot hukassa, 2? + ?)
 
Nyt tuntuu oikeesti ettei jaksa, ei yhtään mitään... Voisin oikein hyvin jäädä jo kotiin, mutta ei kai näillä syillä vielä. Liitoskivut vaivaa tosissaan ja väsyttää ihan hirveesti. Esikoinen herätti varmaan 3-4 kertaa viime yönä, joten se ei ainakaan helpottanut oloa. Ymmärrettävä toki häntäkin, että elämänmullistukset (äidin uusi vauva, isän uusi tyttöystävä) tulee uniin ja kaipaa läheisyyttä enemmän kuin ennen, mutta silti.

Vauvakin on ollut tosi rauhallinen jo pari päivää, jotain ihan pieniä liikkeitä ja tökkäsyjä välillä tuntuu, mutta kai siellä kaikki on kunnossa? Kai niitä nukkumispäiviä vielä onkin välillä?

Haukotellessa taitaa mennä tääkin päivä. Oi ihana marraskuun pimeys ja kurjuus!
 
Minäkin tykkään muuttamisesta. On ihanaa käydä läpi kaikki omistamansa tavarat ja luopua turhasta. Minusta on kyllä tullut viime vuosina oikea muuton ammattilainen, kun olen alle neljässä vuodessa muuttanut kolme kertaa kokonaan ja yhdeksi kesäksi eri paikkakunnalle ja nyt tulee neljäs oikea muutto neljään vuoteen. Tällä kertaa välimatkaa on tosin sellaiset 300km, joten itse muuttamisen järjestelyt vähän mietityttävät. Vaikka kaipa nuo miehet hoitavat käytännön asiat ja mä vähän siivoilen sitten tätä vanhaa asuntoa. Olen yleensä sellainen tehomuuttaja, että jos tänään muutetaan, niin huomenna on tavarat paikoillaan. Tällä kertaa tahti saattaa olla vähän hitaampaa, mutta onhan mulla siinä kaksi kuukautta aikaa purkaa laatikoita aivan omaan tahtiini. :LOL: Ja kaksioon ollaan muuttamassa, eiköhän me siinä ensimmäinen vuosi pärjätä, kun ei nyt ole oikein muitakaan vaihtoehtoja tässä konkurssissa.

Eilen illalla otettiin piiiiitkästä aikaa miehen kanssa oikein tosissaan yhteen. Sillä ei ole vielä oikein selvillä ensi kevään työkuviot, mikä tietysti stressaa meitä molempia. Koko asiasta ei näköjään pitäisi edes puhua, kun kumpikaan ei osaa keskustella asiasta mitenkään järkevästi ja tulee vaan paha mieli molemmille. Ja kun kuitenkin tiedän, että mies on tehnyt kaikkensa löytääkseen töitä. Eikä se mitään auta, että yhdeltätoista illalla huudetaan kotona täyttä kurkkua. :ashamed: Inhottava olo ja tuli sellainen olo, että olen aivan kohtuuton. Oikeasti mun pitäisi olla miehen tukena ja uskoa siihen, että kyllä me yhdessä selvitään.

Torstaina lähdetään taas viikonlopuksi Etelä-Suomeen. Mennään allekirjoittamaan vuokrasopimukset ja mennään miehen vanhempien luokse ja minun äitini luokse. Tämä onkin viimeinen kerta, kun tarvitsee tätä välimatkaa reissata. Seuraavan kerran on jo muuttokuorma mukana.

Mini77 olen huomannut noita hiljaisempia päiviä olevan. Viikonloppuna vauva oli melkein koko päivän ihan hiljaa. Yritin heilutella mahaa ja syödä sokeria ja vaikka mitä, mutta vauva vain olla möllötti hiljaa masussa. Kyllä se sitten nukkumaan mennessäni aloitti potkuttelut, mutta nekin tavallista vaimeampina. Tuon päivän jälkeen onkin taas ollut riehakkaampia päiviä, ja käsittääkseni nuo hiljaisemmat päivät kuuluvat asiaan.

Jospa lähtisin tästä kaupungille katselemaan vähän joululahjoja, kun palkka kolahti eilen tilille. Mukavaa tiistaita kaikille!
 
ikuisuus Meillä onkin sitten sama synnytyssairaala. Olen kummatkin lapset Hyvinkään Sairaalassa synnyttänyt ja vain hyviä kokemuksia on :D

Tänään huomasin ekaa kertaa töissä, että vatsa alkaa olla tiellä, kun pukee lapsia. Pienet lapset istuu sylissä, kun niitä pukee ja sitten kun pitää tunkea kurahousua ym päälle niin vähän tukalaa oli. Sitten supistelikin koko ulkoilun ajan kivasti :headwall:

No, vielä huominen ja sitten katsotaan jatkoa tälle tilanteelle. Ainakin nyt näyttää siltä, että tuosta työnteosta ei tule yhtään mitään - varsinkaan loppuun asti eli joulukuun puoleenväliin.


Niin ja tänään poksuu taas 28+0 :heart: :heart:
 
Neuvolakuulumisia:

Eli tänään kävin lääkäri neuvolassa. Kaikki ok.

Viikkoja 25+6
painoa oli tullut 538g/viikko edellisestä,
RR oli 115/74
Hb ei mitattu taaskaan. Mitattu viimeeks viikoilla 18+1 ja oli silloin 132
Sf mitta oli 26(edellinen mitattu rv 22+1 ja oli silloin 22)
Kohdun suu kiinni ja kaikki sielläkin muuten ok

Pissassa oli leukkarit kohollaan, huomen aamulla pitää soitella ja kysellä et miltä näyttää kun laittoivat pissan viljelyyn.

Tuota sf mittaa ja sen nousua jäin miettimään, kun lääkäri sanoi, että ilmeisesti iso lapsi tulossa. Mitataan sitten seuraavassa neuvolassa uudelleen joka onkin vasta kuukauden päästä. Kuuluuko sen olla noin, kun molemmat otetut sf:t on siellä käyrän ylärajalla...
 
En oo oikeen uskaltanu tulla ku keskenmenoja takana 5 ja ollu aina siinä pelossa et kesken menee, mut tä ei oo sit onneks menny :)

Toista siis odotellaan syntyväksi 22.2. Ja ultrassa 3 kertaa katottu ja tytöltä on aina näyttänyt (eri lääkäri ollut aina).
 
NuuNuu mulla mitattiin silloin oisko ollut jotain rv 22 paikkeilla sf-mitta, ja sen jälkeen en ookkaan neuvolassa käynyt, mutta silloin se oli JO 27??!! :whistle: Uskon sen kuitenkin ajanmyötä tasoittuvan, kävin sen vuoksi myös sokerirasituksessa, mutta siinä kaikki ok!! Tiedä sitten mitä se meinaa, toisille isoa vauvaa ja toisille ei välttämättä mitään! Itse uskon kaiken kuitenkin olevan hyvin!!

maaliskuu ja Rakas :heart: ööö 27+0 ( kait ) ??

Tervetuloa joukkoon Nemu!!
 
Tervetuloa joukkoomme Nemu :hug: =)

Minua on alkanut iskias ( tai mikä lie ) vaivaamaan, hetken kun on paikoillaan, ei meinaa päästä enää liikkeelle. Tänään kävin lattialle makaamaan ja leikkimään esikoisen kanssa, kappas en päässyt enää ylös itse. Onneksi mies oli kotona :D :ashamed:

Ensi viikolla olisi pitkästä aikaa neuvola. Täytyy kysyä pääsenkö lääkärin pakeille vai odotanko loppu raskauteen. Minä olen käynyt lääkärineuvolassa vain kerran silloin alussa. Tois synnyttäjän ei kuulema tarvi käydä useammin :/

Lumet ovat hävinneet ja samalla masennus hiipii taas luokse. Tulisipa äkkiä lunta!!! :ashamed:

Minun tarvitsisi käydä ostamassa pikkujouluvaatteet. Onneksi on vain yhdet pikkujoulut :xmas:
Olettekos mistä löytäneet mahakkaille pikkujoulu vaatteita?

matami-mimmi ja vaavi 28+2 :heart:
 
Kiva että mahdun joukkoonne :)

Olin tossa maanantaina lääkärissä suppareitten takia ja mitattiin sf ni se oli 29cm ja viikkoja sillon 26+0.

mulla on huomen aamulla sokerirasitus :eek: nyt viimiset leivät naamariin ja sit saakin syödä vasta sen jälkeen :O
 

Yhteistyössä