** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Zuh
Nuunuu84: Mulla ihan samaa painontunnetta, päivä päivältä enenevässä määrin. Uskoakseni on ihan normaalia, paikat kuitenkin jo "valmistautuu" tulevaan koitokseen?

Isyysvapaa: Kai luitte että isyysvapaa pitenee kahdella viikolla?!? Annettiin Naatille eilen ultimatum että on pysyttävä messissä ensi vuoden puolelle :D -> ilmeisesti HS puhuu / ja sisko sen lukijana puppuja, eli en tiedä minkä mukaan määräytyy...

Tänään siis lääkärille ja sieltä lähetteellä äippäpolille. Saa nähdä milloin saan ajan.. No, kunhan kaikki on suurinpiirtein kiinni niin mikäs hätä tässä! Tosin en luota yhtään siihen lääkäriin, ei puhu kunnolla suomea niin vie jostain syystä uskottavuutta kaikesta mitä yrittääkään sanoa..

~Zuh & Naatti 28+3
 
Zuh:
Isyysvapaa: Kai luitte että isyysvapaa pitenee kahdella viikolla?!? Annettiin Naatille eilen ultimatum että on pysyttävä messissä ensi vuoden puolelle :D
Luulin ihan et äippälomankin on alettava vasta ens vuoden puolella. Itellä jää kiinni kahesta päivästä :kieh: jos asia on niin. Muutenhan ei sit oiskaan niin hätää...
 
Mukavaa viikonalkua kaikille!

Nuunuu84:itsellä tulee joskus tuo paineen tunne jos oikein kovin töissä kävelee, olen olettanut sen olevan niitä turvallisia (vaikkakin epämukavia) supistuksia. Tähän asti nuo supparit ei ole haitannut, mutta nyt mietityttää:
* anteeksi liian tarkka tuleva selostukseni*

- Eilen seksin jälkeen tuli hieman verta, en tosin tiedä tuliko limakalvoilta vai kohdusta, mutta oli sellaista limansekaista. Mullahan on kontrolli kuun lopulla sairaalassa siitä istukan paikasta (takana, mutta kohdunsuun lähellä) ja lääkäri sanoi viimeksi, että saattaa johtaa pieniin verenvuoteluihin.

Nyt en vaan kuollaksenikaan muista, että oliko se normaalia / turvallista, että verta tulee vai sanoiko lääkäri, että pitäisi mennä tarkistuttamaan paikat. Pari aiempaakin kertaa on tullut verta, mutta niin, että juuri ja juuri huomasi. Nyt aamullakin tuli hivenen limaista verta vessassa käydessä. En ehkä miettisi, jos muuten tuntemukset olisivat normaalit, mutta seksin jälkeen supisteli aika lailla koko mahaa. Ei nyt varsinaisesti sattunut, mutta tuntui tosi kurjalta.

Onko muilla vastaavaa / muistaako kukaan, voiko olla vain huoletta?

Lisää omaa napaa :) Tänään saikkua, jäin omatoimisesti pois töistä, kun koko viikonloppuna en pystynyt istumaan / seisomaan varttia kauemmin ilman, että selkä/rinta olisi alkanut krampata / poltella. Huomena vapaa ja päätin piristää itseäni oikein toden teolla: varasin ajan kampaajalle ja meinaan tulla takaisin kotiin ihmisen näköisenä :) Miten voikaan yksi kampaajalla käynti tuntua näin mahtavalta!!! :)

Illalla tiedossa ensimmäinen synnytysvalmennus ja odotan kyllä innolla! Mieskin tuntuu odottavan pääsevänsä hieman enemmän mukaan tähän kaikkeen :heart:

Zuh: tulehan kertomaan mitä lääkäri sanoi, toivottavasti kaikki on hyvin!

MULLE KOLAHTI EILEN, ETTÄ NÄÄ VAAVIT SYNTYY OIKEASTI PIAN!!! :heart: :heart: :heart:
 
Isyysvapaasta Mä luulin, että se isyysvapaa on nyt sitten tosi pitkä aika ja oltiin jo suunniteltu, että mies pitäisi kesäloman yhteydessä kaikki ne extrat pois. Siis olisi kotona vauvelin syntymästä ainakin pari viikkoa ja sit olin laskenut että se on neljä viikkoa jäljellä, eli tavallaan 8 viikon kesäloma. Mut ei se niin mennytkään. Mies voi pitää syntymästä 1-18 päivää lomaa ja sitten sen isyyskuukauden kun mä lähtisin takaisin töihin! Jotenkin oli kova pettymys, mulla ei oikein ole vielä edes töitä tiedossa, joten ei kai sillä isyyskuukaudella sit niin väliä, paitsi olisin ilman tukia 12 päivän aikana. :(

Mihin väliin se kaksi viikkoa oikein tulee? Tuollalailla ne tänään ohjeisti Kelasta.

Nyt pitää vähän miettiä noita järjestelyitä, mut vaadin että mies on niin paljon kotona kuin mahdollista... Opiskelen tässä samalla töiden ohella ja vaikka työt jää tauolle (enkä enää aio sinne palata) niin koulua olen vakaasti päättänyt jatkaa keväällä...

Jadel84 + Toukka 26 + 4
 
Zuh
Hemmetti ton lakiuudistuksen kanssa.. Näin lukee eduskunnan papereissa

"Voimaantulo

Laki tulee voimaan vuoden 2010 alusta. Lakiehdotusta sovelletaan niiden lasten osalta, joiden perusteella ensimmäinen äitiyspäiväraha maksetaan vuoden 2010 puolella. Näin ensimmäiset pidennetyt isäkuukaudet tulevat pidettäviksi lokakuun lopulta alkaen."

Koskeeko tämä nyt sitten niitä joille fyysisesti maksetaan sitä rahaa vasta 2010 puolella vai määräytyykö sen päivän mukaan josta äippärahat alkaa vaikka maksetaankin vasta päivänä x. Barrikaadeille pitää lähteä jos ei saada extraviikkoja :D

Jadel: Isyyskuukausi pitää pitää heti vanhempainvapaan perään jos äiti ei jää hoitovapaalle. Jos jää niin sitten se aika pitenee jollon isä voi pitää sen kuukauden - eli äiti ei saa mennä takaisin töihin oman vapaansa ja isän vapaan välissä. Näin olen minä suomeksi ymmärtänyt. Se kaksi viimeistä oman perusvapaasi viikkoa on sulle rahatonta ja siirretään isälle.

Nimbe: en halua masentaa mutta meillä nuo valmennukset oli vähän turhia.. Ei mieskään niistä kovin innostunut kun ideana on isommassa porukassa jakaa tuntemuksiaan, joka taas ei ole mun miehelle yhtään omiaan. Tosin jos teillä on jo ihan synnärivalmennus niin se on kuulemma asiaa ja tosi hyvä! Mullakin muuten epäillään että istukka olisi kohdunsuun päällä, mutta ei mulla mitään vuotoja ole ollut..

~Zuh
 
jätän merkkiä.. :wave: zuh sitten kertomaan kuulumisia!!

ja olikos se nimbe joka oli vuodellu.. mee vaan näytille jos yhtään itsestä tuntuu epäilyttävälle. ei se ole hyvä hermoillakaan. itsellä ei kylläkään mitään vuotoja ole koskaan ollut etten siihen osaa sanoo mitään. mut seksin jälkeen supistelee välillä ikävästikin.

samariini ja O 28+5
 
Hei!!

Täällä hillutaan jatkuvassa, vahvassa sokerihumalassa....

Sitä tulin jakamaan, että eilen todentui tämä vauvan olemassaolo konkreettisesti. Eka kerran tunsin vauvan jalat kättäni vasten. Vaikka elämää (potkuja ja muuta) kovin on tuntunutkin, mutta nyt päästiin kontaktiin. Vauva jaloillaan muljutteli ja työnteli ja tuntui että välissä olisi ollut vaan mun nahka. En tiedä, tuntui aika hurjalta, enemmän tätä!!

Tuo alaselkä, tai paremminkin yläperse, kun vie jalat alta välillä. Fys.terapeutti kirjoitti lapun jolla saan sairaalasta lainaksi Si- tukivyön. Eli Si- nivel tuossa lantiossa vaivaa, varmasti monella teillä muillakin. Katsotaan auttaako.

Seksistä: mitäs se olikaan?? Ei kiinnostusta. Miehellä kyllä olisi, mutta itsestä tuntuu kuin koko alapää olisi luotu vain kuona-aineiden poistamiseen. Ei sitten minkäänlaista ajatustakaan. Aika kammottavaa..

Tehilla ja E 25+0
 
Huoh!! Työpäivä takana ja olo on karmea :kieh: Supistaa kun nousee lattialta ylös tai kantaa niitä pikkusia sylissä. Täytyy nyt katsoa mitä mä tän asian kanssa oikein teen.

Vaunut haettiin tänään kotiin - ne on nyt varastossa odottelemassa sen about 13 viikkoa :D Etuajassa olen, mutta toisaalta... Ihan sama.

Nyt sohvalle vaakatasoon ja heti Diilin jälkeen nukkumaan.


Develly ja Potkuttelija 26+6 :heart: :heart:
 
Develly: :hug: jaksamisia supistusten kanssa.. tiedän itsekin et osaavat olla todella karmeita.. :( ja kannattaa mennä tohtoriin jos kovasti rupeevat vaivaamaan..

Olin tänään ekaa kertaa mammajumpassa ja oli ihanaa!! =) pelkään joka päivä et iskias kipu tulee takaisin..josko toi jumppa auttais venyttelyineen..

Tänne ei mitään sen kummallista, töissä yritän olla ja jaksaa ainakin jouluun asti.
Kävin varaamassa vaunutkin ja sielä ne liikkeessä odottaa ainakin jouluun saakka, oon jotenkin taikauskoinen :LOL: vielä täytyis löytää pinnasänky ja hoitopöytä.. onnex ei oo vielä kiirettä mut mä olen niin kärsimätön :LOL:

Nina ja Oskari 25+
 
Merkkaan välillä B)

Aika kuluu kuin siivillä, olen käynyt kyllä lukemassa kuulumisianne, mutta jotenkin tuntuu etten ehdi ikinä itse kirjoitella. Tai sitten vaihtoehtoisesti jaksa kun sopiva hetki tulisi. :ashamed:

Olen edelleen melko väsynyt, nukun mieluusti 12 tunnin yöunia jotta jaksan päivän töissä. Esikoisella melkoinen uhma, sekin verottaa.
Masussa myllerrys käy kovana, välillä tekee vallan kipeää kun toinen siellä potkuttaa. :heart:
Sokerirasitus suoritettu ja arvot olivat reilusti alle sallittujen rajojen. Minusta tämän kertainen ruskea litku ei ollut läheskään niin pahaa kuin se aikaisempi vaalea vaihtoehto :eek:
Seksi, mitä se on??? Meillä melko hiljaista ollut sillä saralla, olen vain aina niiiiiiiiin väsynyt. :/
Odottelen kovasti lunta ja joulua. Eihän siihen enää mahdottoman kauan ole :xmas: :heart:
Nyt taas sänky kutsuu. |O
matami-mimmi ja potkuttelija 27+0
 
Zuh
Kohtahan tuolla pitää alkaa kaivamaan lumikolaa esille, JOULUJOULUJOULU!!!

Lääkärissä käyty siis eilen. Kaikki kiinni ja kunnossa, mutta saikkua 2 viikkoa ja äippäpolille tutkimuksiin. Ilmeisesti ultraavat kohdunkaulan, jäi vähän epäselväksi mitä siellä tehdään kun venäläinen lääkäri käyttää latinan kielisiä termejä niin loppu tän naisen kielipää kesken tykkänään :whistle: Mutta Naatti on vielä ainakin täysillä matkassa mukana ja sehän on tärkeintä!

~Zuh & Naatti 28+4
 
Moikka taas!!

Sokerivastaukset mullakin alle rajojen, joten sillä saralla kaikki hyvin, tai siis soitin labrasta ne vastaukset, kun ei neuvolasta oo VIELÄKÄÄN mitään kuulunu, siis lähinnä sitä neuvola-lääkäri aikaa odottelen.... |O

tehilla ihana toi kuona-aineiden poistoon :LOL: Joo, no mut oma kiinnostukseni seksiin on lähinnä tota samaa....taitaa plussauksen jälkeen olla yhen käden sormissa nuo kerrat ;)

maaliskuu ja Rakas :heart: 26+0
 
Voi miten ihanaa, kun edes pieni hetki on valkoista lunta :heart: Ei oo niin synkkää ja harmaata vaan kauniin valkoista!!
Tosin vielä en ottanu pulkkaa vaikka esikoinen olisi sitä halunnutkin. Taitaa vaan olla vielä niin vähän lunta, että pohja menis rikki?!
Harmi vaan, että tuo ulos pukeminen alkaa tehdä tiukkaa :/ Saa todella miettiä mitkä vaatteet ( ulko) mahtuu päälle..

Vauva potkii välillä kovastikin tuolla masussa ja liitoskivut saattuu välillä enemmänkin. Kävellessä varsinkin :| Mutta kun paikalleenkaan ei voi jäädä.

Nyt nauttimaan ansaitusta päiväunesta :D

Fi0na 26+5?
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella jotain...
Joka päivä käyn kyllä kuulumiset lukemassa mutta oma aktiivisuus on vähän niin ja näin...

Neuvolassa on juuri käyty ja kaikki hyvin:)
Vauva kasvaa ja äitikin on saanut sopivasti painoa lisää.
Kovasti pieni kaverimme potki ultraajaa ja oli selkeästi sitä mieltä, että hänen
rauhaansa nyt häirittiin...

Muutenkin olo on mitä mainioin, ei kolota eikä purista mistään.
Toivottavasti tämä autius jatkuu mahdollisimman pitkään :)
 
Neuvolalääkärillä käyty keskiraskauden tutkimuksissa ja kaikki ok. Painoa on tullut kaikkiaan 8 kg, perkele! Paino nousee tarkalleen samanlailla kuin aikaisemmissakin raskauksissa. Toivottavasti myös lähtee samanlailla eli kuudessa viikossa kaikki pois, kiitos. Valittelin lääkärille supistuksia ja kohtuviiltoja, hän käski koittaa tukiliiviä. En oikeen pidä liivistä, kun joutuu ramppaamaan pissalla kun painaa virtsarakkoon. Paikat oli onneksi kiinni ja napakat. eli hyvin voin taas jatkaa työntekoa ja opiskeluita.


Valitettavasti sukupuoli ei selvinnyt. Kaikkia mittojakaan lääkäri ei saanut otettua, mutta arvioi tyypin olevan n. 1100g.

Työmotivaatio on lähellä nollaa kun kaikki on hankalaa, raskasta ja supistelee. Mä van laskeskelen viikkoja koska pääsen "lomalle". Mehän kaikki varmaan tiedämme ettei kolmen lapsen kanssa voi oikee lomasta puhua :LOL: Ei vaan, kyllä se on ihanaa vaan olla oman porukan kanssa ilman aikatauluja ja paineita.

Työt kutsuu tekijäänsä.

Avilla 27+5
 
Mitä lunta, missä? Ei meillä täällä vaan hiutalettakaan, harmaata ja pimeetä pelkästään :(

Neuvolassa tuli käytyä, taas eri täti, kun edellinen jäi äitiyslomalle (tai saikulle kk aikaisemmin kuin piti). Kaikki oli kunnossa, vauvan syke tasainen n. 140 ja sf mitta tasaisessa kasvussa. Vauva on poikittain tosi alhaalla, minkä oikeastaan tiesinkin, kun liikkeet tuntuu tuolla aivan alhaalla ja pääasiassa vaan oikealla puolella. Ihan vaan pari kertaa on tuntunut jotain navan yläpuolella. Voisi jo vähän vaihtaa asentoa, kun painaa niin kovasti tuolla ja varmaan lisää liitos-, nivus- ja selkäkipuja... Painoa oli tullut nyt "kivasti" n. 600 g viikossa, syy on selvä, herkut maistuu liikaa :) Mutta silti tilanne on parempi kuin viime raskaudessa tässä vaiheessa eli en ole vielä huolissani. Nyt pitää sitten täytellä Kelan paperit ja sairaalan esitiedot. Nimiehdotuksetkin pitää siis kirjoitella, iik!

Torstaina mennään vihdoin 4d-ultraan, jännää!

Mini77 ja Pompidou 25+4
 
Tiistaita! Täällä olen vapaapäivän vietossa ja selkä tuntuu paaaljon paremmalta kuin lauantaina. Onneksi huomenna on yksittäinen työvuoro ja sitten taas kolme vapaapäivää ennen pidempää työputkea. Katselin kalenteria ja tajusin, että vaikka olisin töissä työsopimuksen loppuun asti, on töitä jäljellä enää reilut viisi viikkoa! Ihan älyttömän vähän, ja ensimmäinen etappi, johon tähtään, on marraskuun loppu. Sen jälkeen voin ripustaa hanskat tiskiin jos vointi siltä tuntuu.

Ostin tänään H&M:n äitiysosastolta ihanan violetin lyhythihaisen, vähän juhlavamman paidan. Mulla on ennen helmikuuta vielä edessä koulun valmistujaisjuhla ja sukulaisille tarkoitettu pienimuotoinen valmistujaisjuhla, ja ajattelin, että olisi kiva joulunakin pukeutua vähän siistimmin. Olen niin tyytyväinen tuohon paitaan, se on todella nätti ja maha korostuu siinä kauniisti. Lisäksi tuntui mukavalta huomata sovituskopin peileistä, ettei musta näe takaapäin ollenkaan, että olen raskaana. Takaa katsottuna näytän yhä vanhalta hoikalta itseltäni, vaikka olo onkin norsumainen.

Ruokakaupasta ostin iltapalaksi puuroriisiä, että saa vuoden ensimmäiset riisipuurot keiteltyä. Täällä on joulunvietto aloitettu vähän ajoissa, kun olen ehtinyt jo syömään suklaakonvehteja melkoiset läjät ja joulutorttuja on tehty pariinkin otteeseen. :D

Ensi viikon torstaina on edessä keskiraskauden neuvolalääkäri. Ihan kiva käydä taas neljän viikon tauon jälkeen neuvolassa.

Ikuisuus ja maha-asukki 25+5
 
Tänne kuuluu hyvää, saatiin meidän rivitalokaksio myytyä, 31.12 mennessä pitäis muuttaa pois, omakotitalo meillä on haaveissa, mutta eka mennään vuokralle johonkin kolmioon, että saa sit rauhas katella taloa, ja miettiä ostaako valmiina vai rakennetaanko.jokatapaukses päästään isompaan asuntoon ennenkuin vauva syntyy :D kovin vilkas tuntuu olevan tämä vauva, varsinkin iltaisin potkiskelee hyvin vilkkaasti :D
Nanna ja pieni 25+0 "viikot poksuu"
 
ikuisuus Meillä myös keitetty jo parit riisipuurot :p Lapset rakastaa sitä yli kaiken. Olen vaivihkaa laittanut sekaan vähän vehnälesettä ja näin kuitupitoisuus on parempi, mutta kumpikaan lapsi ei ole huomannut mitään B)

Huomenna olis sokerirasitus. Saa nähdä mitä siitä tulee... Ja muutenkin pirun houkutteleva ajatus istua 2 tuntia siellä possutautisten keskellä labrassa. Täällä on vielä niin pieni tila se terkkarin labran odotustila, että kun joku toisessa päässä aivastaa niin ihan jokainen saa oman annoksen :kieh: :kieh: *oks*
 
nanna: onnea talokaupoista! :)

minäkin odotan sitä lunta että tulisi vähän valoisampaa...

onko kenelläkään tietoa että voiko tuolle suonikohjulle mitään tuolla alakerrassa?? ja milloin olisi aiheellista mennä lääkäriin? ei kyllä lääkäri maininnut siitä mitään viime viikolla ja mä unohdin kysyä. :headwall: siis se turpoaa aivan valtavaksi jos on pitempään jalkojen pällä ja tulee todella kipeäksi. makuultaan olo auttaa siihen jonnin verran.
 
Iltaa vaan kaikille täältäkin :wave:

Myös täällä joulutorttukausi avattu lauantaina ja meikäläinen sitten yksin veteli koko pellillisen omaan napaan :LOL: Olo oli kyllä myös sen mukanen :x

Täällä on koko viikon masuasukki pitänyt semmosia bileitä ettei tosikaan. Millon tulee nyrkki (tai mikälie) melkeen ulos navan kohdalta, millon tissin alta tai kyljestä. Myöskin ihan alavatsalla tuntuu muljahduksia joten ei mitään havaintoa miten päin tää kaveri täällä on ;)

Oma olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt väsyttää töiden jälkeen ihan pirusti. Mun yöunet alkaa olla 11 tunnin luokkaa joka yö ja siltikin aamulla kellon soidessa vois hyvinkin jäädä vielä nukkumaan |O No, tasan viikko töitä jäljellä et ei paha!

Viime yönä heräsin viiden aikaan hirveisiin menkkamaisiin kipuihin jotka kuitenkin meni aika nopsasti ohi, tiedä sitten mitä olivat. Nykysin huomaan myös, etten pysty yhtään kumartumaan eteenpäin ns. mahan "päälle" sillä heti tulee huono olo ja alkaa vatsaan sattumaan, muilla tämmöistä?

Torstaina taas neuvolaan, toivottavasti kaikki hyvin =) Nyt on pakko lähteä nukkumaan |O

-Dolly04 ja masuasukki 28+1
 

Yhteistyössä