** HELMIKUUN HURMAAJAT ** marraskuussa

Mulla on ihan kamala olo kun on ruvennu ihan tosissaan ahdistaan et mitä jos/kun meidän tyttö saa possutaudin ja kuolee siihen?!? pelottaa ihan kamalasti. :'( Rokotteen hän sais vasta 16.11... aikasemmin en ollu näin hysteerinen mutta nyt kyllä pelottaa tosissaan.

Töissä tuli tänään hyvä mieli kun yks asiakas ihan spontaanisti sano vaan yllättäen että näytän ihanalta! Olin hetken et häh, kunnes tajusin et se tarkotti mun masua. Siitä tuli kyllä kiva mieli. :)
 
Zuh
Ruokahalusta: Maistuu, vähän liiaksikin. Ja varsinkin kaikki sokerinen.. normaalistikin olen karkkihiiri, mutta pidän visusti näppini erossa leivonnaisista yms. Nyt vaan himottaa jo nekin!!

Jadel84: Sähän voit jo valmiiksi valkata pintamateriaalit ja värit, maalien valinnassa kannattaa aina maalata testineliö seinään jne. Näitä varmasti pystyt tekemään. Ja onhan siihen maalaukseen jatkovarsia niin voi käytännössä vaikka istua jakkaralla maalatessaan, näin minä ajattelin meidän eteisen hoidella :LOL:

Tämä nainen vanhenee jälleen tänään, eli develly päivitätkö iäkseni 28 vee! Hurjan pussillisen oli mies hommannu lahjoja, taitaa tuntea mut jo vähän liiankin hyvin. Tosin avaan ne vasta illalla kun ei tartte miettiä töihin lähtöä tms. Mitähän ihanan käytännöllistä saankaan? Tosin tasohiomakonetta ei tainnu olla, ei ollu niin isoa pakettia :LOL:

Mun vasen jalka muuten sanoo sopimuksensa irti, on ihan pirun kipeä nivusesta. Kävelin eilen harvinaisen paljon ja tässä on lopputulos.. Meinasi töistä lähdettäessa matka katketa puiston kohdilla kun supisti niin maan julmetusti. Nyt voi ainakin sanoa hyvällä omalla tunnolla että supistukset ON kipeitä..

~POKSUVAT Zuh & Naatti 28+0
 
:flower: POKSUU 27+0!!! :heart: Sieltä se kolmikymppinenkin lähestyy... Jokos sitä ollaan viimeisellä kolmanneksella, vai miten ne menikään...

Nimistä, tai sen antamisesta: me ei kuuluta kumpikaan kirkkoon, ollaan annettu nimi heti vauvan syntymän jälkeen. Meillä kun käytännöllisinä on jo esikoisen aikaan mietitty muutamat nimet valmiiksi mitä käytetään, jos ne näyttää sopivilta sit kun vauva syntyy. Mitään juhlia sen kummemmin ei olla pidetty. Tervetuliaiskakun on sisko tehny kun päästään kotiin sairaalasta ja mies jotain pientä yllätystä siihen mukaan. :)
Ruokahalusta: Makea maistuu, joka päivä täytyis saaha jotain karkkia, jäätelöä, pullaa tms. Karkkia oon vähenäny kun se tuntuu et nostaa painoa ihan urakalla. :whistle: Mut pitäähän sitä jotain kivaakin olla, kun muuten tuo olo ei ole aina niin kehuttava. Liitoskivut ja supistelut vaivaa, vaikea välillä hahmottaa mikä on mitäkin kipua. Ens viikolla ois lääkärineuvola, sit kuulee onko mitä tapahtunu vai ei. Siihen asti en jaksa huolehtia, sittenkin ehtii jos on aihetta. Mutta jos joku vois ottaa nää liitoskivut pois niin se ois hyvä :kieh: Ärsyttää suunnattomasti, että kun jotain pientä tekee kotona niin sit menee loppupäivä kipuillessa. :| Ja tulee olo et vaan laiskottelee... :p
Possurokotteen sain reilu viikko sitten. Samat oireet tuli kuin teille muillekin. Nyt pitäis varata aikaa pojalle ensviikolle kuuluu astman takia riskiryhmään. On nyt kylläkin flunssassa, jo se saa paikat tukkoon, niin saatikka joku vielä pahempi virus. :/ Tytölle ei varmaan vielä pitkään aikaan sitä saadakaan. Kun on ihan normitapaus :D .

Olikohan siinä kaikki? Lisäillään jos jotain unohtu kommentoida..
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Rokotteesta, kaipa minäkin sen sitten ehkä menen ottamaan mutta vasta ensi viikolla. Eilen ja toissapäivänä olis ollut mahdollisuus käydä se ottamassa mutta päätin odottaa ens viikkoon kun mulla on neuvola ja ajattelin vielä asiasta tätin kanssa jutella ja sitten sinä päivänä kun rokotteen saa olen jo valmiiksi paikalla kun aamulla sokerirasitus. Enemmän kuin itseni puolesta hirvittää miten lapset selviää taudista jos se on tullakseen ja jos menen itse ottamaan rokotuksen niin kyllä sitten samalla linjalla jatketaan ja lapsetkin saavat sen. En tiedä milloin täällä alkaa lasten rokotus, naapurikunnassa ainakin ovat jo lapsia rokottaneet. Onneksi meillä on mahdollisuus maastoutua kotiin kun ei lapset ole hoidossa eikä koulussa joten ei tarvitse olla lapsiryhmien kanssa tekemisissä mutta voipi tuon taudin saada kaupan kassaltakin, kai. Ahdistaa ja pelottaa, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän.

Painonnoususta ei ole hajuakaan ja vähän hirvittää mennä maanantaina neuvolassa vaa'alle. Tässä vaiheessa mulla paino edellisillä kerroilla lähtenyt hurjaan nousuun ja epäilen käyvän niin tälläkin kertaa.

Olo on ollut kaikenkaikkiaan suht hyvä. Aamuisin on usein heikko olo eikä oikein jaksa aloittaa päivän askareita. Jaksaminen vaihtelee päivittäin mutta aika väsynyt olo tässä on ollut jo muutaman viikon.
Vauva tuntuu liikkuvan aika paljon ja eilen oli hauska juttu kun huomasin aikani tulleen kun lapset katsoivat televisiota, kaivoin kynsilakan ja ajattelin piitkästä aikaa lakata kynnet kun hetki oli siihen sopiva. No käsi lepäsi vatsan päällä kun kynsiä lakkasin niin eikös masuasukki sitten mojovasti potkaissut käteen niin että lakat meni ihan jonnekin muualle kun piti. =) Heti jo uusi tulokas häiriköi äipän "tärkeitä" toimia ja vapaahetkiä. :)

Kaikille oikein oikein hyviä vointeja ja mukavaa viikonloppua!

Alina ja 23+6(vissiin) :heart: =)
 
Huomenta ja Zuhille synttärionnittelut! Ikävältä kuulostaa nuo supistelut, mutta toivottavasti saat sieltä äippäpolilta hyviä uutisia. :hug:

Täällä ruokahalu on aivan mieletön, voisin koko ajan syödä tai napostella jotain ja sen kyllä huomaa. Syön päivittäin jotain makeaa vähintään annoksen (eikä mun annokset ole mitään maailman pienimpiä). :ashamed: Selkä on täynnä isoja ja erittäin kipeitä finnejä, ja epäilen, että osasyynä ovat myös herkutteluhetkeni. Ruoansulatus on selvästi hidastunut, ja kylläinen olo kestää nykyään kauemmin kuin ennen, mutta siitä huolimatta syön usein jo ennen kuin kylläinen olo edes häipyy. Kahden viikon kuluttua saan varmasti karun herätyksen todellisuuteen neuvolassa. Tätä menoa paino nousee paljon enemmän kuin pitäisi. Neuvolantätihän ei painostani ole huolissaan, vaan ilmoitti, että voi nousta vaikka 20kg. No, jos pituuteni on 156cm ja lähtöpaino 50kg, niin kyllä kaksikymmentä ylimääräistä kiloa levittäytyisi jo aika moneen muuhunkin paikkaan kuin mahaan. Alle 15kg saa painonnousu ihan mielellään jäädä. Ja herkutteluhetkien lisäksi mulle maistuu erittäin hyvin myös terveellinen ruoka.

Eilen vähän ärsytti töissä, kun työkaverit ihmettelivät, että missä mun maha oikein on. Olen siis töissä sairaalassa ja ne työvaatteet ovat enemmänkin työkaapuja, eikä niiden alta kukaan mun mahaa vielä näe, jos ei tiedä, että olen raskaana. Kuitenkin tuli inhottava olo, että kyllä se maha siellä on ja voi hyvin ja paksusti, mutta piruakos kommentoitte mahani kokoa tällaisissa tamineissa.

Vauva on alkanut liikkua ihan mielettömän paljon, tai sitten sen liikkeet ovat voimistuneet niin, että tunnen niitä ihan jatkuvasti. Kireästä paidasta näkee ihan selvästi mahan heilumisen vauvan möyrytessä. Näyttää ihanalta ja mieskin on ihan innoissaan liikkeistä. En ole aiemmin herännyt vauvan möyryntään enkä yöllisten vessareissujen yhteydessä ole tuntenut/jäänyt tunnustelemaan liikkeitä, mutta viime öinä olen öisinkin tuntenut liikkeet. Niin ihanaa, että enää 15 viikkoa laskettuun aikaan! Ja laskin eilen, että mun pitäisi vielä kuusi viikkoa jaksaa töissä. Olen kuitenkin asettanut omat rajani siihen, että jos marraskuun loppuun asti pystyn töissä käymään, olen enemmän kuin tyytyväinen.

Täällä edessä työviikonloppu taas kerran.

Ikuisuus ja masuasukas 25+1
 
Täällä menossa kiva etätyöpäivä, meillä on yksikön esimiespäivä kokonaan etäpalaverina eli vajaa 30 ihmistä istuu kuka missäkin koneen ja puhelimen ääressä. Ihan toimivaa ja ainakin mun selälle ja nivusille sopii palaveerata kotisohvalla. Eilinen olikin vähän liian rankka päivä, olin autolla Helsingissä ja ajelin kaameassa kelissä illalla kotiin. Taidan tehdä suosiolla loput työreissut junalla vaikka aikaa sitten kuluukin enemmän.

POKS 25 :) ja hyvää viikonloppua kaikille!
 
Täällä porskutetaan eteenpäin.
Taralla oli nyt 4.pvä 1v-synttärit ja väänsin sitten ekaa kertaa elämässäni siihen kakun päälle marsipaaniruusuja koristeeksi ja aika hyvin onnistui kun ottaa huomioon etten aiemmin ole marsipaania käsitellyt. Oli varsin rentouttavaakin. :D

Huomenna minä itse täytänkin sitten vuosia.
Develly viitsisitkö siis päivittää minulle iäksi 23v?

Saas nähdä saanko aamulla herkkuja sänkyyn vai jättääkö mies noteeraamisen päivemmälle...joskus se on niin aamu-uninen ettei mitään rajaa... :D

Pitäisi nyt tänään vähän siivoilla kun muutamia kavereita pistäytyi muksujensa kera kylässä ja muksuista vanhimmat oli 3v joten saivat ihan kivat sekamelskat aikaiseksi leikkiessään. Onneksi riittää kun kerää lelut kokoon ja imuroi lattiat.
Sitten pitäisi leipoa jotain torttuja tai pasteijoita kun on torttutaikinalevyjä sulana jääkaapissa kun meinasin jo eilen leipoa mutta sitten olikin niin paljon muuta syötävää ettei tarvinnutkaan.
On vaan paha aavistus että paino noussut varmaan kymmenellä kilolla kun on tullut kiskottua kaikkia herkkuja koko viikon aikana suunnilleen ja vasta sunnuntaina tää mein pippaloputki loppuu isänpäivään... :D

Tuosta sikainfluenssasta en edelleenkään jaksa stressata. Vähän pitää olla varovaisempi isoihin väkijoukkoihin menemisen kanssa mutta muuten aion kyllä elää ihan normaalia elämää...
 
Zuh ja Hopeakaisla :flower: :flower: Onnea syntymäpäivien johdosta!

Mä meinasin koittaa väsätä isänpäiväks valkosuklaa-daim kakun,meillä ku noi tavis täyskärit tai marsipaani päälliset ei uppoo keneekään ni jos kokeilis taas jotai uutta,kuulosti ainaki erittäin hyvälle :p

Vähän matti myöhäsenä taas liikentees,mut ku aivot on aivan narikassa ja mietin tos eilen et ois kiva antaa miehelle isänpäivä lahjaks tyynyliina mihin esikoinen sais piirtää kuvan ja nuorimmainen painaa vaik käden jälet,mut mistä mä saan sellasta sormiväriä mikä kestää kankaalla?? osaiskohan joku auttaa

Piiuli ja toukka 28+1
 
Temple ohje on hellapoliisi.fi sivuilta,mä googletin daimkakkuja ni toi osu silmiin,on mulla toi ohjekin,mut en kyl jaksais sitä alkaa kopioimaan,et jos viitiv käydä tuolta kurkkaamassa,mä kun en mitään sivuja osaa linkittää :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan Tanya :D

Täällä käsi edelleen turkasen kipeä. Kaikki kosketus ja liikutus sattuu edelleen :headwall: Villakangastakki ja autolla ajo EI ollut hyvä idea lainkaan - se tuli tuossa kokeiltua kun kävin Helsingissä :kieh:
No, kai tämä tästä hellittää viikonlopun aikana...

piiuli Tuota väriä olen nähnyt ainakin Tiimarissa ja askartelutarvikekaupassa :D


Develly ja Potkuttelija 26+3 :heart: :heart:
 
Sokerirasituskoe takana ja kaikki arvot ok =) Se litku vaan oli jotenkin tälläkertaa niin hirveetä, että oksu meinas lentää. Oon aikasemminkin ollu ja sillon meni alas ihan hyvin..
Neuvolalääkärikin takana ja kaikki niinkuin pitääkin :heart:
Nyt oli vauva kääntyny raivotarjontaan, kun pitkään köllötteli peppu alhaalla. Kyljet saa siis kohta olla koetuksella.
Lisäksi arvioi, että painon kanssa mennään keskikäyrällä. Eli suunnilleen olis samanpainonen syntyessään, kun esikko ( 3700 )?!.

Piiuli82 Juu Tiimarista saa, mutta jos lähelläsi on muita askarteluliikkeitä niin sinooperi on myös hyvä?!

Meillä isille tehtiin yhdessä kortti :heart: Jonka tyttö paljasti isille jo eilen :kieh:

Synttärionnittelut vanheneville :flower: Ja muille hauskat viikonloput!

Fi0na 26+
 
Käsi on edelleen yhtä kipeä ja pistokohdassa on punainen jälki ja jonkinlainen "patti" ihon alla.

Lisäksi en ole tuntenut juurikaan liikkeitä eilisen iltapäivän jälkeen. Jotain ihan pienenpientä liikettä tuntunut pari kertaa, mutta ei mitään isompaa. Vauva yleensä potkuttelee iltaisin ja yöllä, kun vaihdan asentoa, mutta nyt vatsassa on ollut ihan hiljaista.
Söin äsken jo suklaatakin ja sokerimehua päälle, mutta ei tulosta...
Kai tästä pitäsi mennä näytille, mutta siihen on vaan aiemmien raskauksien myötä tullut aika korkea kynnys, kun tiedän jo etukäteen sen suhtautumisen... :whistle: :whistle:
 
Moikka!

Päivitän hiukan noita tietojani, eli laskettu on nykyään 23.2.
4d-ultrassa käyty tällä viikolla ja meille on tulossa poika. Ei kuulemma ollut epäselvyyttä, eikä jäänyt arvailujen varaa. :) Painoarvio 750g ja pituus 32cm. Keskikäyrällä mennään. :)
Sikapiikin olen myös ottanut reilu viikko sitten, ja käsi oli ihan jumissa muutaman päivän. Mutta olen tyytyväinen, että sen otin.
2v sai myös piikin eilen.
Liitoskivut ovat nyt riesana, olinkin jo melkein unohtanut niiden olemassaolon. :kieh:
Käveleminen on aika tuskaa, jos on pitkään unohtunut olemaan samassa asennossa, esim sohvalla makoillessa. Oli pakko tilata tukivyö, vaikken usko sen apuun, mutta kokeiltava se on. Pitkä matka vielä kuljettavana. :)

Nyt täytyy mennä siivoamaan köökki, kun lapset ovat siellä hieman syöneet. :D

Crazy + Röllykkä 24+4
 
Tanya90 tervetuloa :wave:

Tiimarissa tänään käyty,kohta ruvetaan sotkemaan :D

Develly ei sulla ois masukki kääntynyt perätilaan ja siks ei liikkeitä tunnu,meillä ainaki heitti kuperkeikan mahassa heti sillo keskiviikkona ja niin tuo on siellä nyt ollu ja saa ihan todenteolla kytätä niit liikkeitä harvakseltaan tuntuu,toisinpäin olles ku ei pahemmin tarvinu miettiä et liikkuuko vai ei =) Mut hyvähän se on tarkistuksessa aina käydä,jos mieltä painaa vaikka sais minkälaista kohtelua :| täällä yks joka ei ihan helpolla lähe koksin ovia kolkuttelee :ashamed:

Piiuli ja toukka 28+2
 
Mulla poika liikkunut ainakin toistaiseksi ihan normaalisti piikin jälkeen (otosta n. 24 h).
Itse lähdin töistä aiemmin, tuli pää kipeäksi ja tosi kylmä / flunssainen olo, joten taisi tulla nyt ne jälkioireet piikistä. Nyt makoilen peiton alla, eiköhän se tästä ohitse mene :)

Develly: käy nyt silti tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa (vaikka varmasti on), ei meidän tarvitse välittää muiden mielipiteistä, tärkeintä on kuitenkin, että kaikki on kunnossa :heart:
 
Piikin kävin ottamassa tiistaina, käsi oli tosi kipeä kolme päivää sen jälkeen. Mitään muuta oiretta ei tullut. Onneksi.. ensi viikolla olis tarkoitus mennä kahden nuoremman lapsen kanssa hakemaan niille rokotus, kun kuuluvat riskiryhmään. Tosin luulen, että meillä lapset sairastivat jo viimeviikolla sen taudin. Harmittaa, kun ei käyty testaamassa. Voi olla että otetaan nyt sitten ihan turhaan se rokotus. Itse tauti ei ollut niin paha kuin jälkitaudit, keuhkokuume, keuhkoputken-, korva- ja silmätulehdus. Viimeset kaks viikkoa on ollu aika jänskiä..

Mulla vauvan liikkeet tuntunu koko ajan tosi vähäisesti, neiti on ollut perätilassa ensimmäisestä ultrasta saakka. Kävin to tarkastamassa kohdunsuun tilanteen, kun on supistellu viimeaikoina aikalailla. Kaikki oli onneksi toistaiseksi kunnossa, vauva edelleen väärinpäin. Täytyy toivoa, että kääntyy.. Mua jotenkin hirvittää ajatus leikkauksesta.
Develly, kannattaa kuitenkin käydä ennemmin vaikka turhaan tarkastamassa tilanne. Kuin stressata sitä itsekseen.Toivotaan, että kaikki on hyvin! =)

Mukavaa viikonloppua! :heart:
 
Huh. Kamala päivä. Nyt se iskiaskipu on molemmin puolin ja tänään on kaksi kertaa mennyt tunto jaloista. Töissä tuntui siltä, ettei pysty tehdä kunnolla töitä, kun osaston toiselle puolle käveleminen teki jo tiukkaa. Huomenna olisi vielä työvuoro ennen kahta vapaapäivää. Kun vaan selviytyisi jotenkin sinne 19. päivään, jolloin on lääkärineuvola. Voisi sitten kerralla valittaa lääkärille kaikki vaivat. Ei musta taida olla töissä olijaksi jouluun asti ainakaan yhtä menoa, vaikka kuinka haluaisin.

Meillä isänpäivää ei juuri vietetä, kun oma isäni on kuollut vuosia sitten, ja miehen isä asuu toisella puolella Suomea. Ja kun jälkikasvua ei vielä ole, niin jätetään juhlimiset ensi vuoteen. :)

Viime yönä vauva piti sellaisia potkunyrkkeilyharjoituksia, ettei unen saamista tarvinnut paljoa pohtia. Vaan täytyy sanoa, että väsymyksestä huolimatta rakastan jokaista potkua ja muksahdusta, ne tekevät maha-asukista todellisen. Tuon yön, eilisen iltavuoron ja tämän päiväisen aamuvuoron jälkeen olo on sen verran raihnainen, että taidan kaatua sohvalle ja ottaa viereeni Paradis-suklaarasian, jonka kauppareissulla ostin.

Väsynyt ikuisuus ja ahkera masuasukki 25+2
 
Vasta eilen iltapäivällä Vauva heräsi ja potkutteli ihan kunnolla :D ...vähän meinas kyllä paniikki jo iskeä, kun tosiaan ihan hiljaista oli vatsassa.

Huomenna pitäis mennä töihin taas... Saa nähdä mitä siitä tulee - vähän pelkään, että ei mitään. Mutta pakkohan se on mennä kokeilemaan. Huoh :ashamed:


Develly ja Potkuttelija 26+5 :heart: :heart:
 
Täällä kanssa vauva pitänyt lepopäiviä. Eilen ei paljoa liikkunut ja tänäänkin vähänlaisesti. Meinasi mies jo lähettää minut sairaalaan, mutta sanoin, ettei vielä ole mikään paniikki.

Keskiviikkona neuvolakäynti ja voi palauttaa sen sairaalan lapun.

Tuulia ja Veikka-Johanna rv26+0
 
Voi kerpeles sentään...
Täällä tullut viikonlopun aikana uusi ilmiö ja ei mitenkään mukava sellainen.
Vähänkin kun tekee enemmän tai kävelee enemmän vaikka ihan vain tässä kotosalla niin tulee tuonne alapäähän sellainen paineen tunne ja se kipeytyy... Osaisko joku sanoa et mistä tää johtuu ja mitä tää on? Äippäpolille en oo viittiny soitella, kun tiistaina kumminkin ois neuvolalääkäri...
Huomenna olis sit munkin aika ottaa se possupiikki. En vain tiedä et ehtiikö se suoja muodostua kun täällä Keski-Suomessa on tuota flunssaa ollut nyt aika paljon ja viikonloppuna on esim. ollut Jyväskylän päivystykset tukossa, kun sairaita ja epäilyjä ollut niin paljon.
 
tänään poksuu 24+0 :heart: kauhee ku aika menee äkkiä,kysykää sitte tammi-helmikuussa oonko samaa mieltä vielä :D
eilen oli työpäivä ja mä olin niin romuna sen jälkeen,selkä ei kestä ja mahassa ei tunnu kivalta kun pitää mennä kyykkyyn,mitähän tästä vielä tulee,tuntuu että musta ei töissä ole mitään hyötyä.täytyy jutella neuvolalääkärin kanssa parin viikon päästä näistä vaivoista,en vaan vielä haluis sairaslomalle ainakaan pitkäks aikaa,vielä kuitenkin niin paljon aikaa äitiysloman alkuun.
tänään on tullu syötyä kaikkea makeaa aikas paljon ja vauva taitaa olla sokerihumalassa ku niin paljon potkii ja möyrii :D no huomena palataan ruotuun taas,ja pakkokin ku on vähän syömiset lipsunu ja se näky heti sokeriarvoissa :ashamed: ja ai niin,tänään kun kävelin ni jestas ku tuntu inhottavalta tuola alamahassa molemmin puolin,piti vaappua ku ankka eteenpäin,nääkö ne on niitä kuuluisia liitoskipuja?

Hyviä vointeja kaikille.

piipi ja papu 24+0
 

Yhteistyössä