*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

toivottavasti nina 1 on kaikki hyvin...

kovat on bileet mahassa päivittäin, on se jotenki niin hienoo tuntee pieni n.3cm jalka monottavan sinne tänne :) täällä myös kauhuissaan odotellaan perjantaista rakenneultraa.. huomenna pitäisi vanheta taas vuodella.. =) täällä on olohuonetta tapetoitu ja saatu valmiiksi.. kyllä tuli hieno. Toivotaan että tuo mies valmistuu loppuvuodesta insinööriksi vihdoin ja viimein.. onhan sitä odotettu :heart: :heart:

eikös se vaan niin ole jos 20 viikkoa tule täyteen, alkaa 6 raskauskuukausi.

Pia & potkija 19+4
 
Ultra takana ja kaikki olo ok :saint:
Vauva vaan olisi mielummin nukkunu ja antoi mitata kiltisti ;) Sukupuolikin selvisi ja meille on tulossa tyttö :heart: Eli hirveitä hankintoja ei tarvi tehdä.
Mutta parasta on kuitenkii, että kaikki kunnossa!

Onnea vanhenemisen johdosta ainakina Mini77 ja Pikkukakkonen21 :flower:

Fi0na
 
Noista liikkeistä eli meillä tämä vauva on ollut vilkas liikkeinen ultrissa sekä doplerin alla. Monot senkun vaan heiluu! :heart: Mutta läheskään kaikkia veuhtomisia en vielä tunne, vaikka esim dopleriin kuuluu mojovia potkuja.

Maanantaina 5.10. on rakenneultra. En malta odottaa! Hiukan jännitääkin. Jotenkin tuo poikaolo on alkanut kääntymään tyttöoloksi. Toiveissa olisi saada tietoon sukupuoli. Mutta voihan olla, että sukupuolta ei saada selville ja jännitys säilyy syntymään asti.

Täytyy mennä tästä välipalalle. Tämän raskauden aikainen villitys on voileipäkeksit. Onneksi itsellä on tuo diabetes, joka paljolti sanelee määriä, mitä voi syödä. Onko teillä minkälaisia mielitekoja? Itsellä on just noi voileipäkeksit. Sitten useasti tekee mieli wokkivihanneksia.

Sipsejä ja pähkinöitä tekisi mieli, mutta tuolle himolle en ole antanut periksi, kun pelkään turvotusta. :'( :LOL:
 
Synttärionnea huomiselle mini77 ja pikkukakkonen21! :flower: :flower:
Ja [/b]Fi0nalle tyttöonnea! :heart:

Ja samaa vikaa täälä kuin
Samariinillä, päätä särkee. KOkeiltu ulkoilua, syömistä, nukkumista, kahvia, mikään ei auta. nyt sitten panadolia.

mervi-elina mielihaluja on, mut tuskin raskaudesta johtuvia (ilmennyt aina :) ). Mut nyt niitä voi toteuttaa rauhassa ja laittaa raskauden piikkiin.... No aiemmin en ole himoinnut mitään kahvileipiä, mutta nytkin tekisi mieli ajaa kauppaan (10km)ja hakea KÄÄRETORTTUA!
Ja tätini 60v.-päivillä mätin kaksin käsin herkkupöydän antimia :ashamed: .

Painokin alkanut nousta.. PItäiskö sitä yrittää hillitä vai ANTAA MENNÄ?

 
tehilla minä ainakin uskottelen itselleni, että nämä mieliteot johtuvat raskaudesta. En minä normitilassa mieti esimerkiksi uunimakkaraa ja perunamuusia. :ashamed: No onneksi sitä saa miettiä kaikenlaisia ruokia, mutta toteutus on sitten ihan eri asia. Itsellä ei paino anna myöten liialliselle herkuttelulle.
 
Tää väsymys työpäivän jälkeen on jotain ihan kamalaa |O |O |O Tuntuu, että nukahtaa kirjaimellisesti pystyyn :/
Syötyä tulee vähän yhtä ja toista - eikä kaikki ole niin terveellistä lainkaan :whistle: :whistle: Normiruokaa ei uskalla edes kuvitella syövänsä... Onneksi töissä sentään tulee syötyä joka päivä ihan kunnon ruoka :)


Develly ja Vauva 21+0 *pooooks* :heart: :heart: :heart:
 
Heipsankekkaa täältäkin! :wave:

Kovat bileet tuntuu täälläkin masussa pojulla olevan :heart:
Välillä ihan jopa häiritsee tuo ainainen muljunen ja potkiminen :LOL: mutta hyvähän se vaan on.
Väsymys myös vaivaa kovasti..juurikin näin työpäivän jälkeen,mutta oikeestan myös aamulla,päivällä ja illalla eli kokoajan :D
Mieskin tekee nyt lähes ympäri pyöreitä työpäiviä,niin tuntuu aika rankoilta nää illat tuon kohta 2vuotiaan uhmakkaan kanssa *huokaus* noh,ens viikolla sitten helpottaa sillä saralla ainakin.

Torstaina ois taas neuvola ja oikeen pelottaa kuinka tuo paino on noussut,kun syötyä tulee mitä milloinkin :headwall: :p

Nyt täytyykin taas mennä viihdyttämään tuota neitokaista...

krisu ja papu 21+5(kait?) :heart:
 
Huh huh.. kaikki oli onneksi oikein hyvin :heart: syke oli 160 paikkeilla ja terkka kuuli liikkeet vaikk minä en niitä tuntenutkaan =) on se vaan uskottava et aina ei liikkeitä tunne..
masussa asustelee kuulemma semmoinen kaveri et menee kovaa vauhtia pakoon :heart: =) mutta, ny saa taas huokasta.

Kiitos kaikille kannustuksista :hug:

Rakenneultraa odotellessa se olis si 13.10 eli ei kauaa..
MAALISKUU: teil saa tulla poika mukaan?? mä oon kans miettiny jos ottaisin esikoisen mukaan, haluais nähdä vauvan =)

Nina ja AinoOskari
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Ja hienoa nina1, että kaikki on hyvin.

Mulla on ollut nyt kaksi todella huonoa päivää. Töissä on ollut niin kamala kiire, että työpäivän jälkeen on saanut ottaa Panadolia päänsärkyyn, molempia lonkkia särkee ja kesken työpäivän tuntui tänään siltä, että supisteli kipeästi. Itkin tunnin töistä päästyäni sitä, miten väsynyt olen ja miten en näe jaksavani tuolla töissä mitenkään edes joulukuun puoleen väliin saakka. :ashamed: Tuo osasto, jolla olen töissä, on todella vaativa ja raskas, sekä fyysisesti että henkisesti. Olen ihan loppu työpäivien jälkeen, enkä jaksa paljoa muuta kuin istua sohvalla. Jos nyt lokakuun ja marraskuun jaksaisi, niin kaikki olisi hyvin. Vaikka saa nähdä, miten kauan mun fysiikka kestää, kun se alkaa jo nyt osoittaa huonoja merkkejä. Mutta en millään viitsisi jäädä vielä pitkiin aikoihin sairaslomalle, kun juuri vasta olin.

Onneksi huomisen jälkeen on kaksi vapaapäivää ja torstaina on 4d-ultra. :heart: Odotan ultraa ihan älyttömästi, ja samalla kuitenkin vähän pelottaa. Kaiken lisäksi vakuutusasioissa kävi niin, että vakuutusta ei ole vielä rakenneultraan mentäessä, kun tuli näitä kaikkia vastoinkäymisiä Ifin kanssa. Eli todella sietää toivoa kaiken muun lisäksi myös tältä kannalta, ettei ultrassa selviä mitään ikävää. Hui. Ihanaa päästä näkemään pikkanen.
 
Ultrassa käyty!

Kaikki oli hyvin! Pikkuisen painoarvio oli 315g, mikä vastasi viikkoja 19+5, kun mulla niitä nyt tänään on 19+6 eli hyvin mennään lasketun ajan mukaan. Sukupuolenkin saimme tietää :heart:

Miten muuten teillä on aiemmissa raskauksissa nuo sukupuolen arvailut pitäneet paikkansa? Siis mitä lääkärit/kätilöt on arvailleet, niin onko mennyt oikein? Meillä on nuo kaksi aiempaa olleet sitä, mitä ultrassakin on sanottu.

Huomenna poks! Puolivälissä mennään, ihanaa.

pojatx2 ja vauveli 19+6
 
IKUISUUS: :hug: mä olen kanssa monesti miettiny kuinka jaksan tammikuun puoleenväliin töissä.. munkin työ on vaan pelkkää seisomista ja kävelyä koko päivän.. jäät saikulle jos siltä tuntuu, älä vaan vedä itseäsi liikaa piippuun..se ei tee hyvää :hug: yritetään jaksaa..
 
Huomenta kaikille!!!!

Elikkäs eilen rakenneultra, jossa kaikki hyvin :heart: Nyrkkiään kovasti suuhunsa tunki, liikkui valtavasti, täytyy myöntää, etten minäkään noita kaikkia liikkeitä tunne!! Painoa pikkuisella 335g, kaikki muodostuneet niinkuin kuuluukin, syke tasainen 162!!! :heart: :heart: Kysyin ultraajalta sukupuolesta, vasta kun esikko ja mies huoneesta lähtivät, hoitaja sanoi ettei niinkään tarkkaillut jalkojen väliä, kun ei tiennyt että sitä kysyttäisiin, mutta sanoi, että yleensä POIKIEN "vehkeet" hyökkäävät esiin, jossain vaiheessa mittauksia, vaikkei tahtoisikaan, näkyy kuulemma selvästi, tässä tapauksessa niin ei kuitenkaan käynyt......että oisko tuo TYTTÖ??!! Nooh, jotain viitettä, mutta selviihän se synnytyksessä viimeistään ja ehkäpä se tunne sukupuolesta itellekin jossain vaiheessa tulee ;) Pääasiahan että kaikki niin kuin kuuluukin!!!Viikot vastasi 19+6, ja eilen oli 20+0, eli samoilla mennään! Niin ja kyllähän tuo syke ihan tytöltä vaikuttaa, vaikkakaan se ei aina totuutta kerro, pojasta oli 145 paikkeilla, ja tyttöä neuvolassa veikasi, kun syke niin vahva, vaikka tunsin poikaa odottavani, niin nyt tuo syke on kyllä huomattavasti vahvempi!

nina1 Onneksi kaikki hyvin, ja lohdutuksen sanaksi, etten minäkään tosiaan niitä kaikkia liikkeitä tunne, ja joskus on toooosi hiljaista! Ja meillä oli poika mukana, kyllä sinne huoneeseen yksi pieni ihminen mukaan mahtuu, isukin syliin istumaan, meillä poika oli kovin kovin tohkeissaan, sydäntä ihmetteli, ja kun selkäranka näkyi, kutsui vauvaa luurangoksi, ehkäpä tuo vauva muuttui näin kongreettisemmaksi pojalle, kun vähän näki häntä, tähän asti kun on kuitenkin ollut se ainokainen, ja kovasti ite tykkäsi!!! Illalla suukotteli ja halaili masua kovasti ja mietti mahtaako pikkuinen nyt tietää että hän halailee sitä. :heart:

Onnellinen maaliskuu ja Rakas :heart:
 
Zuh
Mini77: Seuraavaksihan odotellaan viikkoa 24, jolloin vauvan selviämisen mahdollisuus on 1/10. Sitten viikkoa 30, jolloin todennäköisyys selviämiseen taas nousee kohisten jne.. Ja joulua :)

Väysymyksestä: Mua väsyttää aivan sairaasti nimenomaan päivällä, illalla on ehkä enemmänkin virtaa. Tietysti voi motivaatiokin tuota teettää, työt ei oikein kiinnosta mutta kotiremontoinnit sitäkin enemmän :D

Painon nousu & syönti: on tässä tullut mässättyä, täälläkin. Jotenkin vaan tekee ihan koko ajan mieli makeaa, karkkia jne. Ei tuo paino onneksi kauheaa vauhtia nouse, mutkun ei tartteis nousta oikeastaan ollenkaan vielä tässäkään vaiheessa. Toiveena olisi että synnäriltä palaisi hoikempi nainen kuin raskaaksi tullessaan!

Esikoinen ultraan: Meillä ainakin lukee siellä seinällä ettei lapsia saa tuoda mukana ultraan. Taitaa vaihdella paikkakunnittain / paikoittain.

Eilen supisti ja aika tosi kovaa. Jäi päiväunet väliin ja selkeästi kroppa protestoi sitä vastaan.. Onneksi tänään on neuvolatätille aika niin voi samalla kysäistä tuosta. Aina yhtä aamuvirkku Naatti onneksi taas mupeltaa sellaista vauhtia ettei sillä ainakaan mitään hätää ole :heart: Yläpehva taitaa kipeytyä vaan enemmän, mitä enemmän istuu. Toisaalta "pelottaa" että neuvolatäti laittaa saikulle, kipua on alkanut tuntunmaan myös saman jalan pohkeessa, ilmeisesti askellan jotenkin eri lailla ton kivun takia tms. Ärsyttää oma mieli kun ei millään "kehtaisi" jäädä tämmösen takia pois töistä, kyllä mä vielä kävelemään pääsen.. paitti portaissa heikosti ja kiroillen :LOL:

~Zuh & Naatti 22+5
 
Ultrista taitaa juu sitten vaihdella paikkakunnittain, onpas typerää, ite kävin yksityisellä, kun meitin kunta ottaa ostopalveluna Turusta ( Medisonar), ja en kyllä edes katsonut, että lukeeko sielä jotain lappua seinässä, ilmoitin vaan että meitä tulee nyt koko poppoo :D Pokeristi lapsi mukaan vaan, ei kait ne sitä ovelta käännytä??!! ;)

maaliskuu
 
Hieno kuulla hyviä uutisia nina1 :flower: =)

Oikein paljon onnea päivänsankareille mini77 ja pikkukakkonen21 :flower: :hug: =)


Täällä ollaan hyvin väsyneitä, töiden jälkeen oikein harmittaa kun en jaksa tuon esikoisen kanssa touhuta kovasti. :ashamed: Yöt saan nukuttua joten kuten, ja iltaisin menen samaan aikaan nukkumaan kuin esikoinen.
Masussa tuntuu liikkeet kovasti, pitkin päivää. Välillä olen jo nauranut että ensin niitä toivoo ja odottaa, ja sitten liikkeet jo alkavat sattua ja toivoo että lapsi syntyisi. :saint: :xmas: Vaan jos liikkeitä ei tuntuisi niin olisin hermoraunio. Että hyvä näin. B)

PHKS on mielestäni lappu jossa käsketään lapset jättämään kotiin tms. eli eivät saisi tulla ultraan mukaan. Mutta jos muuta mahdollisuutta ei ole niin luulisi, ettei se lapsi siellä nurkassa mitään haittaa. Kunhan ei riehu tms.


Huomenna olisi piiiiiiitkästä aikaa neuvola, mukava nähdä omaa neuvolatätiä. :)

Matami-mimmi ja 21 + 3 (?)
 
Huomenta ja varovainen JIPPII!! Eilen taisin tuntea ekat monotukset :D . Menin nukkumaanmennessä mahalleni (kun muistin jonkun provosoineen vauvaa liikkumaan niin) ja sieltäpä tuntui sellaista vähän niinku elohiiri (isompi) olis nykässy, mut tuolla syvemmällä, ei iholla. Muutamia yksittäisiä töytäisyjä, niin et kerkesin fiilistelemään.
LISÄÄ!! :p

Tehilla ja E 19+2
 
pojatx2 kaksosia odottaessa lääkäri näki yhden tytön ja toisen sukupuoli jäi salaisuudeksi syntymään asti. Lopputulos oli sitten tyttö ja poika. Tytön osalta arvailut pitivät paikkansa, mutta poika osasi pitää vehkeensä hyvin piilossa koko raskauden ajan. :heart: :D

Paljon, paljon onnea Mini77 ja Pikkukakkonen21 :flower:

Mukava on ollut lueskella kaikkien hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia. :heart:

Itsellä jatkuu nuo yölliset lonkkasäryt. Tylsää heräillä sellaiseen tunteeseen, että lonkka on puutunut. Sitten sitä kääntää kylkeä ja toivoo parasta, ettei toinenkin lonkka tee samaa temppua. Ja puutumiselta ei voi välttyä ellen nuku selälläni. :eek:

Sairaslomista täytyy sanoa sen verran, että kurjaahan se on jäädä pois töistä ja samalla jättää työkaverit pulaan. Itse tunnen oloni tosi syylliseksi ja välillä on ihan epäonnistunut olo, kun en pysty oleen raskaana ja töissä yhtäaikaa. :ashamed: Mutta kyllä tässä kotona ollessa sitten huomaa, että eipä minusta tuolla töissä olisi mitään hyötyä, kun kunto on niin surkea. Ja minun kohdallani täytyy myös ajatella tuon vauvan hyvinvointia. :attn: Kyllä minä tässä syksyn aikana vielä menen töihin, jos kunto sen sallii, mutta tuskin tässä nyt tapahtuu mitään ihme parantumista. Joten itse olen hyväksynyt tämän tilanteen, vaikkakin hiukan nikotellen. B)

-mervi-elina ja pieni rv 19+1
 
neukkulassa käyty ja kaikki ok.
-23 POKS
-pissa puhdas
-paineet 106/68
-paino +600g/vko yht. n.5kg
-sykkeet ++ 158
-hemppa 123
-sf 20,5cm
joko ne tuli kaikki?? :)
ens kerralla sit lääkärineuvola n. 5vko:n päästä. välillä käyn kuitenkin siaraalassa ultrassa kasvukontrollissa.

Mullakin tosiaan nyt on huomattavasti suurempi ruokahalu kuin aikaisemmin.. terkka sanoi ett äkyllä se on silloin syötävä kun se ruoka maistuu :D mulla on kyllä tosi ihana tuo terkka!
ja olen mä kyllä syönytkin ja varsinkin iltsella tulee se mupeltaminen.. koko ajan kaivan kaapin pohjia mitä sieltä löytyis.. :D

täällä oli myös ihania ultrakuulumisia! onnea niistä!
ja oliko synttäreitäkin jollakin? onnea!!!


23POKS
 
Huomenna rakenneultra - hiukka jännittää :kieh: Saa nähdä kertooko ne sukupuolen vai ei... Meinaan ainakaan tähän mennessä yksikään julkisen terveydenhuollon ultraaja ei ole suostunut kertomaan vauvan sukupuolta :whistle: :whistle:

Kyseessä siis Hyvinkään Sairaala eli en tiedä onko muissa sairaaloissa erilaisia käytäntöjä?!


Develly ja Vauva 21+1 :heart:
 
vähän kuulumisia täältäkin suunnalta..:)

elikkäs viimeviikkoiset supistelut on rauhottunu ihan kauheesti, oon uskaltanu jopa käyttää
koiraaki vähä kävelyllä. kunnon lenkille tekis hulluna mieli, mutta aattelin kuitenki
oottaa huomiseen neuvolaan ja kysyä sieltä, että kannattaako, ettei vaan supistelut ala taas..
aattelin tänään kirjottaa oikeesti lapulle asioita mitä neuvolassa pitää kysyä, ku ne muuten unohtuu aina:D viime neuvolasta on jo kaks kuukautta, nii kysyttävää on kertyny ihan hyvin:p

mulla on kauhea kriisi painon kans, mies on saanu kuulla tästä ihan kyllästymiseen asti:D
mulle on koko raskauden aikana tullu suunnilleen 7-8kg lisää, ja se tuntuu ihan kauhian paljolta,
vaikka ei mulla kyllä oo kauheesti vertailukohdetta, ku tää on ensimmäinen raskaus. ja varsinki, ku
alkuraskaudesta ku mulla oli pahoinvointia suurinpiirtein vkolle 14 asti, ni en syöny ollenkaan mitään herkkuja, ku ei vaan tehny mieli, ni nyt sitte KOKOAJAN tekee mieli kauheesti kaikkea hyvää ja tuntus että vois vaikka kokoajan syyä jottai:D suklaata varsinki menee ihan kauheita määriä, vaikka oonki vähä yrittäny hillitä itteeni!
pelottaa vaan että neuvolasta mut laitetaan sokerirasitukseen, koska jos se on edelleen semmonen samanlainen, että pitää sitä litkua juua, nii mää en yksinkertasesti vaan kykene siihen.
mulla on sen verran herkkä yökkäysrefleksi, että sen litkun juominen on käytännössä mahdottomuus.

mahassa on kokoajan kauhea myllerrys, tuntuu että miten loppuraskauden selviän ku
nyt jo niin kauhea vauhti kirpulla päällä tuolla:D
ja semmosen hassun jutun oon huomannu, että vaikka oisin just käyny vessassa, ja kirppu sattuu
potkaseen just tiettyyn paikkaan(johonki virtsarakon huudeille vissii:D ) ni pitää samantien käydä uuelleen vessassa.

joteni stressaan tuosta paino-asiasta niin paljo ettei oikeen voi nauttia tällä hetkellä tästä raskaudesta:/ mutta kai se tästä:)

pilli ja kirppu, POKSPOKS 22:)
 

Yhteistyössä