*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Zuh


Helmikuun hurmaajat

Pinoutumisen suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä

*80* toistaan upeampaa naista


Nimimerkki.....ikä..............paikka..........tilausnumero...tyttö/poika

25.1.2010
Hopeakaisla....22................KOS....................kolmas

27.1.2010
Röllimuori.................................................neljäs

28.1.2010
piiuli82............27..............KOKS.............kolmas...........toukka
KiaralA............20..............PHKS..............toinen............tyttöolo

29.1.2010
Minnea............23...................................esikoinen
Zuh.................27..............EKKS..............esikoinen........poikaolo/Naatti

30.1.2010
Sero................24..............SatKs..............esikoinen

31.1.2010
Farfalla....................................................neljäs
Äityli 30...........33..............SAS................kolmas

1.2.2010
Mimmi1981......27...............NKL.................toinen
Miiuli07............24...............LUS................kolmas
maukkanen......26..............Jorvi...............esikoinen
Nennu08........28.......................................toinen

2.2.2010
Helmihaave.....30.....................................esikoinen
Pöhinä......................................................toinen

3.2.2010
parpai.......................................................toinen

4.2.2010
Enkelipoika
Miz..................27...........Kätilöopisto........esikoinen
MiinajaManu....33.................KYS...............kolmas
Avilla..............28...............PHKS..................kolmas
krisu..............26...............Lohja...............toinen

5.2.2010
äitilintunen......32.....................................kolmas
Suzyco...........24................TAYS................toinen
taapero..........25.................OUS................neljäs

6.2.2010
Helmiläinen.....26...............phks...............kolmas

7.2.2010
Lilo.................32........................................neljäs
Malinda..........30................TYKS................toinen
matami-mimmi..26.......................................toinen

10.2.2010
Piipiäinen..........35......................................viides
Anni1976
Rautahammas.............................................toinen

11.2.2010
Siisami........................................................esikoinen
Jadel84............26...............kätilöopisto......esikoinen
Tansuli.............28...................PHKS...............toinen
Fi0na..................................KOS...................toinen

13.2.2010
mor78..............30........................................kolmas

14.2.2010
Nimbe..............26...............SEKS...................esikoinen
Veeruska-81.....27...............EKKS...................toinen
celia81.............28...............Naisten klinikka....esikoinen
iidesy...............20...............TAYS...................esikoinen

15.2.2010
Millie80............28................HYS..................kolmas

16.2.2010
Develly.............29..............HYS...................kolmas
Sessi................22......................................toinen
MintCandy..................................................toinen...poikaolo
Polttaja.............20.............KEKS.................esikoinen

17.2.2010
Pojatx2............24..............KYS..................kolmas
Pikkuronsu........28.............TAYS................esikoinen

18.2.2010
hope08............32......................................kolmas
Helinä28...........28.............PHKS................toinen....poikaolo
Äpyli.................................OYS.....................
Ikuisuus...........21.....................................esikoinen..poikaolo

19.2.2010
kattiMam....................................................toinen
eemeli89.........19..............OYS..................esikoinen
Athena..............................SeKS.................toinen
Tuulia79.........30..............PHKS..................toinen
jontsulii..........28..............kättäri.................kolmas
Mini77.............31..............TYKS...................toinen

21.2.2010
high5..............34..............POS....................viides

22.2.2010
CrazyInLove...28...............SAS...................kolmas
Tehilla.............37.......................................esikoinen
muhvi..............24................SEKS..................kolmas
Pikkukakkonen21...............VKS.....................toinen
Halinalle75....34........................................toinen

23.2.2010
Annien............25................HYS...................toinen
Nanna1980.....29.............VKS....................toinen
mervi-elina......32..............TAYS..................kolmas

24.2.2010
Huopatossu....34...............PHKS..................toinen
Äiskä-75.........34.........................................kolmas
Pikkupulla79......................Jorvi..................esikoinen
NuuNuu84........25.....................................esikoinen

25.2.2010
yykaakoo.........22..................SeKS.............kolmas....poikaolo

26.2.2010
Nanna1981..................................................toinen

27.2.2010
Alina78..............................KOKS..................kolmas

28.2.2010
prinpressa........................KokS....................toinen
Piipi Pöppiäinen................PHKS...................esikoinen

2.3.2010
serratus.........20.........................................esikoinen


Liinuleenu
Cherrylee
Mariska77....................................................toinen
Zanthia
Mansikkamäki..32............KAKS...................neljäs
 
Zuh
Noni, ollaan taas ajantasalla! Hieman kestää tämä luku-urakka, mies jo huuteli aikoja sitten että onko kaikki kunnossa :D

Ikuisuus: Onnistuin hävittämään kaikki tietosi kun painoin delliä väärässä paikassa.. eli ilmoitatko vielä uudestaan ne tiedot mitä haluat listaan!

Ja taapero: Mun muistiinpanoissa lukee vain 4.. Onko teille tulossa neljäs lapsi? Laiska ei millään jaksaisi kahlata vanhoja viestejä enää läpi..

Ja uudet päivitetty, lämpimästi tervetuloa!!

Äpyli: Minulla on myös kohtu taaksepäin kallellaan. Eikai siitä mitään muuta vaikutusta ole, kuin että kohtu voi kasvaa ns. sisäänpäin ja maha ei kasva niin isoksi. Mutta haittapuolena sitten sisuskalut on ihan sumpussa..

Pikkupulla79: Minä kerroin raskaudesta töissä jo tosi aikaisessa vaiheessa, tosin teenkin töitä kahdestaan pomon kanssa niin tuntui tosi luontevalta. Ja ei tarvinnut selitellä poissaoloja, lääkärikäyntejä, voidaan etsiä sijaista huolella ajan kanssa jne. Ja yt-neuvottelujen suhteen on melkein sulle parempi että tietävät tilanteen, raskausaikana ei voida irtisanoa muusta kuin TOSI pätevästä syytä (töiden laiminlyönti tms) tai jos koko firma pistetään nurin.

Ikuisuus: Täällä myös pallomahaa ahdistaa, jos koira esim. nojaa vatsaan kun köllötää vieressä niin tuntuu ikävältä. Kai siellä joku greippi siis möllöttää :D

Alina78: Mikä närästyslääke sulla on testauksessa? Mulla ainakin Link teki järjettömät vatsanväänteet.

hah, minä kun luulin että meillä heiluu peitor harvoin.. Maistuu siis kyllä, tosin ukko on ollu vähän huonosti kotona..

Sero: Mulla on lääkäriaika ensi viikolla vasta, 14+5, tosin sitä viivästytettiin että saadaan vakituinen lääkäri ja neuvolatäti takaisin töihin.

Röllimuori: Mulla ainakin levolac antoi avun kovaan vatsaan. Ja tekee kyllä ensin ilmaa, mutta sen jälkeen ainakin mulla toimii. Suolen murinat ja lurinat kuuluu asiaan, vatsa alkaa toimia aktiivisemmin ja sitä mukaa myös murajaa. Mutta saa sitten sen normaalin satsin menemään ihan velliksi, eli pitää kuulostella tarkkaan milloin tarttee. Mulla vatsan toiminnan pitää hyvin yllä nykyinen hedelmä-marja-ruokavalio, ei paljon tartte odotella kun hujauttaa kipollisen mansikoita naamaan.

Visiblinistä: Omat kokemukset tästä aineesta ei olleet ollenkaan hyviä! Epäiltiin myös ärtynyttä paksusuolta, ainoa muutos Visiblinistä oli että maha oli yhä enemmän ruikulilla. Tein ruokavalioon muutoksia, jätin kauran pois miltei kokonaan (aiemmin söin kaurapuuroa joka aamu jne.) ja vatsa rauhoittui tosi paljon. En epäile etteikö toisilla varmasti toimikin, mutta mulla tuntui että vatsa menee pahemmin sekaisin paljosta kuidusta kuin vähemmästä määrästä.

Hopeakaisla: Ikävää etteivät vanhemmat tue lapsensaantiasi. Ei minullakaan ole koulut käytynä (tosin vakituinen, hyvä työpaikka sen sijaan) mutta eipä nuo vanhemmat siihen tartu. Vuosia olen itseni ja perheni elättänyt ja riittää heille. Yritä olla ns. kuuntelematta negatiivisia kommentteja, tiedät kyllä itse milloin olet onnellinen!

Ommoo nappoo: Maha kasvaa ja paino tippuu. Onneksi on mistä tippua niin ei tartte huolehtia. On tämä loma vain niin ihanaa, tänään oli ihan koomapäivä niin oon vaan makoillu sohvalla ja kattonu yleisurheilua -> LUXUSTA!

~Zuh & Naatti 14+2
 
Zuh, ikää on 21, esikoinen tulossa ja poikaolo. Synnäriä en osaa vielä sanoa, kun muutetaan joulun alla eri paikkakunnalle, enkä tiedä siis vielä lainkaan, minkä sairaalan piiriin tulen kuulumaan. Kiitokset päivityksistä!

Kerroin tänään lähisukulaisille tulokkaasta, ja kaikki ottivat asian onneksi todella hyvin. Tuli todella helpottunut olo, kun näin yhtenä yönä jo unta siitä, että uutiseeni suhtauduttiin hieman negatiivisesti.

Ihanaa, enää viisi päivää töitä ja sitten on edessä kuukauden kesäloma! :heart:

Ei muuta kuin ihanaa elokuuta kaikille helmikuisille!

Ikuisuus ja maha-asukki 11+3
 
ja työt alkaa huomena. Töitä on tosin vain parisen viikkoa, jonka jälkeen on vielä viikon verran lomaa =)
Meillä on np-ultra ensi viikon perjantaina, jolloin pitäisi olla 12+4, lueskelin tossa, että 12. viikko on viimeinen vko, jolloin tuo niskaturvotus mitataan? Aika jännä, että jos la siirtyisikin muutamalla pv:llä aikaisemmaksi, niin tuo ajankohtahan sitten olisi liian myöhään? Tosin, uskon la:n siirtyvän eteenpäin.

Keskiviikkona neuvolalääkäri toivottavasti kuunnellaan sydänäänet, jos ne kuuluvat ihan normaalisti, niin sitten tohtisi jo kertoa työkavereillekin.

Maha on turvonnut eikä asiaa yhtään lievennä se, että ensimmäistä kertaa elämässäni mun maha on lakannut toimimasta!!! Oltiin viikko mökillä, eikä mitään eloa mahassa. Palattuamme hain apteekista siihen lääkkeet, mutten sitten joutunutkaan niitä käyttämään...ainakaan toistaiseksi :LOL: En olisi ikinä uskonut, että maha voi reagoida noin, oon toki syönyt sipsejä yms herkkuja, mutta ruoaksi olen valmistanut koko ajan pastaa tai muuta vastaavaa, en siis mitään raskasta. Tarvii lienee seurata tilannetta.

Ja mulle saa siis päivittää tiedot:
nimbe 26 v. Esikkoa odotetaan ja sairaala seks (tyttöolo, mutta sitä en kyllä sano ääneen:))
 
Tämä osti ekat vauvan vaatteet tänään alennuksesta :ashamed:
Olin kyl luvannut että vasta vko 20 alan ostelemaan, mut sattui löytymään pari bodya ja yks paita+housu yhdistelmä. On muuten todella vaikea löytää unisex-vaatteita jotka olis muutakin kun vaaleita.

Kertokaas mulle, vaik kysymällä se selviää.. hierojalla käynnistä, olen käynyt 1krt/kk, mut nyt raskausaikana en viel oo ehtinyt.. kesäloma oli välissä. Joten sinne meno olis edessä.. miten ne hieroo sen jälkeen kun masu kasvaa?

Huomenna soittelen neuvolaan, on sellainen olo et tarvis jo mennä :)

Niin ja huomenna paluu arkeen ja työpäivä!
 
Moips.

Täällä olis liittolainen rv 12+0 tänään ja la olis 14.02.2010.

Viime ke (29.7.) oli nt-ultra ja turvotusta oli sen 0,76mm ylärajan ollessa 2,9mm. Riskit muutenkin pieniä. Helpotus oli suuri. Konkretisoitui asia itsellekin, kun niin epäileväinen on ollut, että onkohan siellä nyt oikeasti yhtään ketään. Ultra osoitti asukin olevan oikeassa paikassa ja oikean kokoinen.

Esikoinen on siis tulossa ja mulla on ikää pian 20v (12.pv täytän). Paikka on tod.näk TAYS.

:heart:
 
Kiitoksia uudesta pinosta :flower: :D

Täälläkin työt alkais taas huomenna,pläääh..
Huomenna ajattelin myös töissä kertoa raskaudesta. saas nähdä miten uutinen siellä otetaan vastaan..ei vaan,ilosia kaikki ovat varmasti puolestani eikä mitään hämminkiä aiheudu.

Mulla on ollu pää ja niskasärkyä perjantai illasta lähtien :( . Pamolf on jonkin verran auttanu ja lämmin kaurapussi,mutta kovin särkee aina kun lääkkeen vaikutus lakkaa.
Kuinkakohan monta päivässä ja montako päivää tuota paracetamolia uskaltaa syödä?
Aikuisen päivä annostushan maksimissaan 6x500mg,mutta voiko raskaana ollessa niin monta ottaa? Huomenna jos kipu ei hellitä meen lääkäriin :/

Kovin on epäuskonen olokin ollut viime päivinä,että onko tuolla masussa enää elämää???
maanantainahan käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin,mutta silti ruvennut pelottaa :ashamed: Ei enää oireita ei masun kasvua ei mitään...
Joko kaikilla on masu kasvanut tai turvonnut? Tokihan mulla tuota vatsamakkaraa hieman,mutta...

Äh,josko sitä kömpis jo punkan puolelle,jotta jaksaa klo.5 herätä |O |O

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

krisu(eli entinen dejavuu :D ) + papu 13+3
 
Kyllä on nopeasti mennyt taas aika, en voi uskoa että ollaan jo elokuussa! Raskausviikot sen sijaan tuntuu matelevan!? En millään malttaisi odottaa ensi torstaista np-ultraa...

Kiitos kaikille yt-neuvotteluasiaa kommentoineille! Katselin vielä, mitä työsopimuslaissa asiasta tarkkaan ottaen sanotaan:

9 § Raskaana tai perhevapaalla olevan työntekijän irtisanominen

"Työnantaja ei saa irtisanoa työsopimusta työntekijän raskauden johdosta eikä sillä perusteella, että työntekijä käyttää oikeuttaan 4 luvussa säädettyyn perhevapaaseen. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys raskaudestaan.

Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan tai perhevapaata käyttävän työntekijän työsopimuksen, katsotaan irtisanomisen johtuneen työntekijän raskaudesta tai perhevapaan käyttämisestä, ellei työnantaja voi osoittaa sen johtuneen muusta seikasta.

Työnantaja saa irtisanoa äitiys-, erityis-, äitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla olevan työntekijän työsopimuksen 3 §:ssä säädetyillä perusteilla vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan."

Eli lienee tosiaan parempi kertoa raskaudesta töissä, ennen kuin yt:t alkavat. Perheillemme ollaan jo kerrottu jokin aika sitten ja samoin muutamalle parhaalle ystävälle... tiedän, viikkoja on vasta aika vähän, mutta ollaan vaan niin innoissamme, ettei olla maltettu olla kertomatta!:)

Jaahas, kohta pitäis varmaan mennä jo unten maille, aamulla taas töihin... Hyvää yötä ja alkavaa viikkoa kaikille!

T. PikkuPulla79, rv 10+4

muoks* Niin juu, ja kiitos Zuh uudesta pinosta ja päivityksistä! :flower:
 
Täällä vähän apeat tunnelmat... Poitsun päiväkoti ei alkanut kovinkaan kivasti :( :(

Olivat sitten jo UNOHTANEET, että poika on tulossa tänään :eek: Katsoivat vaan suut auki, että mitä sä tota tänne tuot :headwall: :headwall:

Ja juuri keskiviikkona viimeksi käytiin tutustumassa... :eek: :eek:

Muutenkin kun poika on lievästi kehitysvammainen (meni erityisryhmään) niin alku tulee olemaan "hieman" hankalaa ja tämä ei ainakaan yhtään helpottanut tilannetta :'( Lisäksi sain huudot kun vein eskarilaisen väärästä ovesta sisään (tästäkään ei ole mua infottu kertaakaa!!!) :whistle:

Tais olla vähän vaikeuksia sopeutua taas työhön loman jälkeen :ashamed:

Tuosta hieronnasta niin mä ainakin olen ollut sellaisessa tuolissa selkä hierojaan päin ja tämä asento on ollut ihan ok ihan loppuun asti (raskauden suhteen siis ;)) Vähän kun istuis selkänojallisessa tuolissa väärinpäin ;)

Tänään olis sitten se np-ultra :/ Vois sanoa, että vähän jännittää... Miten sitä onkin niin kyyninen aina kaikesta ja pelkää vaan pahinta :ashamed:
Tulen sitten kertomaan kuulumiset iltapäivällä :) Meni miten meni... :whistle:


Develly ja Sintti 11+6 :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta, Zuh! :flower:

Develly
Mua kanssa jännittää, kun pojalla alkaa viikon päästä päiväkoti (päivähoito määrättiin pojalle hoitomuotona, ja senkin takia mua jännittää, kun on tavallaan sitten erityislapsi siellä vaikka mistään vakavammasta ei olekaan kyse ). Jospa teillä jatkossa menisi sitten paremmin, alku aina hankalaa jne. :headwall: Ja tsemppiä ultraan! :heart:

Itse soitin äsken sinne äitipolille ja yritin saada sitä ultra-aikaa aikaistettua. (Aikahan mulla olis ens maanantaina kun viikkoja on jo 12+5 ja neuvolassa kätilö epäili, että olisin jo pidemmällä kuin mitä luullaan, ja jos se pitää paikkansa, niin ei pystyis tuolloin maanantaina enää niska-turvotusta välttämättä kattomaan ). Sanoi hoitaja ensin, että koko viikko on ihan täynnä, eivät voi antaa uutta aikaa. Melkein itkua sitten tihrustin, että kun edellisessä raskaudessakin jäi niskaturvotus kokonaan mittaamatta tuon myöhäisen ultra-ajan takia, että jos taas käy niin. No, oli sitten armollinen ja antoi minulle ajan torstai-aamuun. Silloin viikkoja näillä näkymin 12+1 :heart: Olivat kuulemma jo ylimääräsiä aikoja antaneet muillekin ja sanoi sitten vain, että hänellehän se lääkäri siitä marmattaa eikä asiakkaille. :) Jännittää!!

Ja nyt jo uskaltaa ehkä tuulettaa, en ole kahteen päivään oksentanut ollenkaan, ja väsymys on kaikonnut. Hassua, kun tuntuu että nyt energiaa olisi vaikka kuinka paljon, tästä se ihana odotus alkaa :D


 
Krisu, mulla on mahan turvotus laantunut, ja näytän aivan samalta kuin silloin, kun en raskaana ollutkaan. Malttamattomana odottelen, että maha aloittaisi kasvamisensa. Kaipa tämän kuun aikana pitäisi jotain muutoksia jo tapahtua?

Pojatx2, mullakin on väsymys helpottanut ja pahoinvointi loppunut kokonaan jo noin viikko takaperin. Aika hurjaa, mutta yritän nauttia ja ajatella, että energinen toinen kolmannes, täältä tullaan. :D Ja hienoa, että sait aikaisemman ultra-ajan!

Nyt on kyllä töihin menon kanssa valtavasti motivaatio-ongelmia. Tekisi jo mieli jäädä lomalle.

Ikuisuus ja asukki 11+4
 
Täälläkin on nyt kolmas päivä alkamassa ilman yökkimistä. Tosiaan irtokarkit on ainoa asia, mikä aiheuttaa huonoa oloa, kun joudun niitä matalaan verensokeriin syömään. Muuten tämä olotila on taivaallinen! :saint:

Minulla on neuvola nyt perjantaina 7.8. ja sitten np-ultra on maanantaina 10.8. Jännittää, että onko tuo kaveri vielä kunnossa.

Minulla on jotenkin sellainen olo, että tuolla vatsassa on poika...? :heart: Ehkä?

Itse muistan, kun käytiin kaksosten kanssa tutustumassa mahdolliseen päiväkotiin. Olivat silloin 2-vuotiaita. Tyttö sopeutui heti, mutta poika nökötti koko sen ajan puisessa keinuhepassa, kun me juttelimme henkilökunnan kanssa. Silloin sitten päätin, ettei toinen vielä ole valmis päiväkotiin. Olin kotona siihen asti, kun täyttivät 3 vuotta. 3-vuotiaana poika oli heti erilainen, kun aloitti hoidossa. Tiedän, ettei aina ole mahdollista olla niin pitkään kotona, kun itse haluaa!

Minä kerroin tänään pomolle ja lähemmille työkavereille, että olen raskaana. Ihan hyvin suhtautuivat! :whistle:

-mervi-elina ja pieni rv 10 + 6
 
Heippatirallaa!

Tänään oli sit ultra. Pikkuinen vastas viikkoja 10+0, eli minun laskujen mukaan LA. ois 1.3 (?), mutta neuvolakortissa lukee että 2.3.. (Alun perin luki et LA. 23.2, mut siirtyikin sit hiukan myöhemmäks, oma arvio ei heittänyt kuin yhdellä päivällä. ) No anyway, oli mukava nähdä et siellä oli elämää, näkyipä jopa kun pikkune nyrkkeili ja potki. Tullu äitiinsä ;) Niskaturvotusta oli 0,7mm eli vissiin ihan normaali. Harmittaa kun tuo oli ainut ultra minkä kunta tarjos, pitänee mennä rakenne ultraan yksityiselle.

Onko minun korrektia pysyä tässä ketjussa, vai siirtyisinkö maaliskuun puolelle.. ? Tosin oon jo sen verran kauan tätä ketjua lukenu ettei millään jaksa alottaa alusta lukemaan jotain toista ketjua.. :whistle:

Mukavaa elokuun ensimmäistä viikkoa! =)

serrarus & Jamppa 10+0
 
Sero, mä olen myös malttamaton ja haluaisin jo kovasti ostella pieniä vaatteita. Tosiaan on vaikea löytää molemmille sukupuolille sopivia. Olen ostanut muutamia ruskea-valkoisia ja valkoisia. Käytin paljon valkoista edellisilläkin vauva-aikana. Ja ruskeaan on helppo yhdistellä muita värejä.

Just joo, minä ja mun tavoitteet! Tavoitteena siis oli ettei paino nouse ennen 20. viikkoa, mutta nyt on pamahtanut jo 3 kiloa. Super! Täytyy tosissaan yrittää välttää sokeria, ettei masu-asukki kasva mahdottoman suureksi. Molemmat edelliset on ollu karvan alle neljä kiloa ja itse olen aika pieni. En osta yhtään 56 cm vauvanvaatetta, kun ne ei ole mahtunut edellisillekkään enää ekan viikon jälkeen.

Kerrottiin eilen lapsille tulevasta vauvasta. Eivät olleet järin kiinnostuneita. Ovat 3 ja 4 vuotta ja voi olla etteivät vielä sisäistäneet asiaa. Vähän jotain kyselee, mutta ei mitään ihmeellistä. Mä olen varautunut mistä vauvat tulee-uteluihin ja lainasin kirjastosta lapsille sopivia kirjoja aiheeseen liittyen. Haluan heti kertoa faktaa, eikä mitää haikarateoriaa.

Avilla 13+4
 
Ai joo, unohti kirjottaa tosta hieronnasta raskauden aikana, kun siitä joku kyseli..

Nyrkkisääntönä on, ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana hierota ollenkaan alaselkää, jotkut eivät hiero ollenkaan, riippuu hierojasta. Jos asiakas pystyy makoilemaan mahalleen, niin silloin voidaan hieroa normaalisti, mutta raskauden edetessä se on mahdotonta, jolloin voidaan hieroa istuvassa asennossa tai kylkimakuulta, riippuu taasen hierojasta, kukin tyylillään.. ;)
Hieronnassa voi käydä koko raskauden ajan, jos raskaus on edennyt ongelmitta. (jos lääkäri ei ole kieltänyt käymästä hierojalla)

Sori, tuli vähän pitempi vastaus, kuin oli kysymys.. :D
 
Zuh Kiitos uudesta pinosta ja päivityksestä! =) Epäilen että se Gaviscon-närästyslääke olisi aiheuttanut noita vatsakipuja. Tosin minulla on hankala vatsa muutenkin ja ärtyy monestakin asiasta ja aineesta. Nyt ostin Rennietä vaikka ensin olin sitä mieltä ettei se auta mutta taitaa se auttaa kuitenkin. On se ainakin miellyttävämpi ottaa kuin tuo Gaviscon. Muistin apteekissa että kirjoitit Link:n aiheuttaneen sinulle vatsavaivoja ja ajattelin etten sitä vielä osta.

Isoista lapsista joku kyseli(anteeksi en muista kuka :ashamed: ) ja minulla ensimmäinen painoi 4,400 ja toinen 4,800. Oliko sinulla siinä joku jatkokysymyskin..? Käyn vähän puolivaloilla tänään kun on niin väsynyt olo.

(.) olo on edelleen sitä samaa, eli vaihtelevasti huonoa oloa, ehkä aavistuksen helpottanut viimeisen viikon aikana. Tänään tosiaan mennyt päivä ihan harakoille. Onneksi lapset olleet tänään erityisen kilttejä ja leikkineet omiaan. Vähän huono omatunto kun ei jaksais juuri mitään lasten kanssa touhuta. :| Aamulla jo iloitsin kun ilma oli viileämpi ja pilvinen mutta eikös se taas porota kuin viimeistä päivää ja tosi tukahduttavaa. Tulis jo se kunnon syksy! =)

Alina ja 10+2 :heart: =)
 
Ultraterveisiä! Vikkela pikkuihminen nähtiin, liikkui reippaasti ja pomppi kuin kumipallo :) Koko vastasi 11+4 eli päivää enemmän kuin "oikeasti". Turvotusta 1,0 mm eli normaali. Kävin antamassa veriseulanäytteen samalla, niin mies saa toivottavasti sielunrauhan asiasta. Hän kun on koko ajan pelännyt että kaikki ei ole kunnossa kun hänellä on suvussa down-syndroomaa.

Jännää, että nyt kun tietää kaiken olevan kunnossa, masu ei enää pullotakaan niin paljastavasti... Ehkä taas huomenna. Aion tänään käydä kertomassa vanhemmilleni ja keskiviikkona näen pomon, joten on varmaan pakko kertoa sillekin.

 
Hauska lukea että muillakin alkaa olo helpottaa :) . Mullakin kohta viikko takana "normaalioloa".
Mutta energisyydestä ei tietoakaan :( . Kotona vaan istun ja ihmettelen. Mieskin ollu vkon reissussa ja vielä kolme edessä :'( . Voikun se energia jostain minuun pakkautuisi.
Sorry nyt tämä negistely :ashamed:

Ylihuomenna niskanmittausultraa, sitä odotellessa :wave:

Ai niin, mulla oli aluksi vahvasti kaksoset-olo. Mut sydänääniä löytyi yhdet, joten ilmeisesti yksi vauva tulossa. Sukupuolesta ei tuntemuksia. J ahalutaan pitääkin se yllärinä loppuun saakka..

Tehilla ja Erkki-Eerika 11+0
 
Hopeakaisla, sinulle piti laittaa pahoittelut vanhempiesi suhtautumisesta. :hug:
Ja taisi olla joku toinenkin joka saanut uutisen kerrottuaan ikävän vastaanoton.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa jotain tekemään kodin siisteyden eteen. Kun sais vaan nukkua nukkua nukkua...
 
perjantai iltana viimeksi ehin tääl käymää,ihan kiva urakka olikin edessä :D

Ihan ensiksi pmmj:lle iso virtuaali :hug:

Zuh kiitos taas uudesta pinosta =)

joku kyseli isoista lapsista meillä tää tän hetken kuopus painoi syntyessään vain 4488g :/ minkä seurauksena multa murtui häntäluu ja neidiltä solisluu :( et ihan varmana tuun tästä vaatimaa käynnistystä ajoissa jos näyttää isoks kasvavan tai saa sit nähä mitä mieltä ne on tost mun häntäluusta,antaako ees synnyttää.
Onks kellään kokemuksia?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista serratus ja mini77,mun puolesta voit serratus ainakin täällä pysyä,oonhan minäkin vaikka kuulun tammikuisiin =) tosin oon kyl tammikuisissakin,mut tuntuu niin hurjalle ku siel alkaa ekat olee jo puolvälissä :)

pullottava masu löytyy täältäkin,tosin se pullottais ilman raskauttakin,mut housujen kiinnilaittaminen tekee jo tiukkaa,mies eilen aamul totes et oon muuten laihtunu mut kaikki on tullu mahaa,tosi kiva :kieh: kait sen on pikkuhiljaa ruvettava tost enempi kasvamaanki ku mul oli viime raskaudes viikol 24 sellanen maha et anoppi oli sitä mieltä et syntyy viimeistää tammikuussa :kieh: la oli maaliskuun lopus ja neiti päätti syntyä huhtikuussa käynnistettynä,mul on varmaa sit se kaksosmaha yhel lapsel :LOL:

Hopeakaisla olipas vanhemmillasi suhtautuminen :kieh: mä saattaisin sanoa aika pahasti takaisinkin,mut toivottavasti he siitä lämpenevät ku saavat asiaa vähän sulateltua

Develly olipa moka pk:n puolelta :eek: ei sinne varmaan kovin mielellään lasta jätä hoitoon,ku on noin hyvämuistisia hoitsuja :/

Uusille taas tervetuloa :wave:

Mä tossa kävin aamulla vähä purkautumassa naapurin ukolle,ku sen poika(7v) ramppaa jatkuvasti täs meiän pihalla leikkimässä yksinään,ei siis kysy ees lupaa tai et leikkiskö meiän neiti sen kans,no tänää se tuli toho aamu just ku oltii lähös koiraa lenkittää,meni meiän keinuun,mä sit sanoin sille et meiän pihal ei tarvi leikkii ku myö ei olla kotona,se sit sano et voin mä tääl oottaa,sanoin sille et et tasan oota ku just sulle sanoin et tänne ei o silloin asiaa ku myö ei olla kotona.Se meni sit toho naapurin hernepellolle ku lähettii ja mä viel aattelin maalla ku asutaa et en laita ovia lukkoo,mut ku näin ton pojan ni mietin et pitääkö mun laittaa ne sittekii siit ku ei oo mitää takeit :/ no meinasin sit kuiteski et kait se tajuu ku sanon sille et tänne ei o asiaa,myö tultii kotii,neiti vähä oikas,mä hain postin ja tulin sisälle ni neiti kysy mult et äiti mikset sä laittanu ovee kiinni,mä sanoin et en jaksanu alkaa enää ettii avaimii ni tää sano et eiku miks se ovioli rakosillaan :eek: no mähän arvasin heti kuka tääl on käynny,toi poika kun ei osaa ovea kiinni laittaa se on aina auki ku se on meil käynny :kieh: sit mul kilahti ja marssin hänen isänsä puheille,ihan asiallisesti yritin sille asian selittää vaikka päässä kiehuikin siinä kohtaa aika hyvin.Isä lupas kyllä puhua pojalleen,mut saapi nähdä mitähän siitäkin tulee :/ mä huokasen tän viikon jälkee helpotuksest ku sil pojal alkaa koulu ja lähtevät takaisin kotiin =)
Tää ku ei ollu ees eka tällänen kerta vaan näit on sattunu täs viime aikoina aika paljon :kieh: mut en nyt viitti kaikkea alkaa ruotimaan tai kirjottasin tätä stooria viel huomen aamullakin :D
Et semmosta meille tänään,huh huh pääsinpäs taas purkamaan :D

piiuli ja toukka 14+4,joka tekee nyt tilaa teille muillekin :wave:
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli ok. Niskaturvotusta noin 1 mm. En käynyt veriseulassa, koska en nähnyt siihen mitään tarvetta ja muutenkaan sitä ei ole koskaan ennenkään otettu niin... :/ Ei vaan tunnu mun jutulta... Se olis sitten ollut eri juttu, jos tuossa turvotuksessa olis ollut jotain ongelmaa tai muuta rakenteellista poikkeavuutta, mutta koska kaikki oli ok niin tähän päädyin :heart:

Sintti potki, vilkutteli ja venytteli käsiään pään yläpuolelle eikä ultraaja meinannut saada kunnon kuvaa näyttöön millään :LOL: Onneksi lopulta Sintti vähän rauhoittui ja kaikki tarvittava saatiin katsottua...

Huomenna neuvolalääkäri, jossa aion kieltäytyä myös sisätutkimuksesta, koska mua sillon alkuun ronkittiin ihan tarpeeksi ja mä aion nyt keskittyä saamaan apua tähän turvotukseen. Kaikki ei voi olla kunnossa, koska olen ihan turvoksissa jokaikisestä paikasta mihin vaan nestettä voi kertyä :x


Develly ja Vauva 11+6 :heart: :heart:
 
:D iloisia uutisia!!
tänään oli eka ultra ja kaikki on hyvin :) oon todella helpottunu ku siellä oli kaikki hyvin!! elikkäs mun lastettuaika siirty viikolla taakseppäin eli se on 16.2.2010. ja ikä on 20 (täytän tän kuun 19.päivä). sairaala tulee olemaan keski-suomen keskussairaala ja esikoista odottelen. :) että jos vois tehdä muutoksia.
Polttaja 11+6
 

Yhteistyössä