*Helmikuun hurmaajat lokakuussa*

:wave: Heippa! Täällä on oltu taas sairaalassa punasolutankkauksessa. Hb laski alkuviikosta alle 90. Olo oli yllättäen niin uupunut ja leposyke korkea. :( Nyt tankkauksen jälkeen hb 106. Olo on loistava! =)

Pojua ultrattiin tässä sairaalajaksolla. Painoarvio on nyt noin 600 g. Poju kasvaa tasaisesti ja istukka toimii hienosti, joten toistaiseksi kaikki on hyvin, vaikka äidin vointi ajoittain tosi kehno. :attn: :heart: Mutta tämän oman olotilan kestää, kun tietää, että masussa kaikki on hyvin.

Sykkeistä: Meille lupailtiin poikaa ja hänen sykkeet olleet noin 140-145.

Sisarukset: Meillä tyttö 9v on pitkän tauon jälkeen alkanut leikkiin nukeilla. Muutenkin on kiinnostunut enempi minun voinnista. Sitten poika 9v ei ole kovin kiinnostunut minusta ja raskaudesta. Poikaa kiinnostaa lähinnä vauvan sukupuoli.

Possurokotteesta: Ensin oli ihan ehdoton ei. Nyt olen kuitenki harkinta vaiheessa. :attn:

Seksistä: Harvemmin kuin yleensä. Ei edes joka viikko. Mies ei ainakaan ääneen valita. Itsellä ei ole kovasti haluja seksin suhteen, väsyttää ja rasitusta pitäisi välttää, joten eipä tuolla sängyssä mitään kovin villiä tapahdu. :LOL: :headwall: Mutta eiköhän asiat tästä jossain vaiheessa korjaannu.

Piipiäiselle :hug:

-mervi-elina ja poju rv 23+3

Ärsyttää tää sairastaminen |O ...tai siis yskiminen.
Olis jo ihan kiva olla terve ja pystyä esim. kävelemään koiran kanssa normaalisti ilman, että tarvii yskiä keuhkot pihalle :kieh:

Seksistä sen verran, että täällä ainakin on erittäin hiljaista. Ehkä kerran kahteen viikkoon jos sitäkään. Sitähän mä ihmettelin, kun testin tein, että on siinä osumisprosentti ollut kohdallaan :LOL: Itse kyllä vois useamminkin, mutta miehellä ei oikein riitä mielenkiinto, kun tekee tota yötyötä eli meidän rytmit on ihan sekaisin.

Meidän muut lapset odottaa vauvaa innolla. Varsinkin tuo 6,5 vuotias kyselee tosi paljon asioita ja juttelee usein masulle omiaan B)

Develly ja Vauva 25+3 :heart: :heart:

Viikonlopun alkua!

Täällä on nyt sikarokotus otettu. Itse rokottaminen ei sattunut ollenkaan, eikä käsi ole ainakaan vielä kipeä. Jos rokotuskohtaa oikein painelee, niin tuntuu siinä jotain arkuutta, mutta tilanne vielä toistaiseksi hyvä. Kuumekaan ei ole noussut, vaikka rokotuksesta on kohta jo viisi tuntia. :D No, ehtiihän tässä tulla vielä vaikka mitä oireita, mutta toivossa on hyvä elää. Nyt ei auta enää lueskella mitään sikaflunssarokoteuutisia, kun päätös on kerran tehty ja rokotetta ei enää saa pois elimistöstä. Vauva ainakin potkii kovaa kyytiä ja elän siinä uskossa, että rokote on hyvä juttu. Minua muuten ohjeistettiin, että Panadolia ei saisi rokotteen jälkeen ottaa kipuihin tai kuumeeseen, ettei rokotteen teho alene. Buranaa suositeltiin, mutta sitä nyt ei voi ottaa, eli ei auta kuin kärvistellä, jos oireita ilmaantuu.

Kävin aamulla siellä sokerirasituskokeessa, että tänään on ainakin neulalla tökitty, kun labrahoitaja pisti vielä kerran suonesta ohi. Olo oli aivan kammottava sen sokerilitkun juomisen jälkeen, olisi tehnyt mieli juosta vessaan oksentamaan, mutta jotenkin pystyin kuitenkin sen olotilan sietämään. Tuonne oli tilattu jotain uutta litkua, joka oli tänään ensikertaa käytössä, ja se ei kyllä maistunut tippaakaan kokikselta vaan oli sellaista kammottavaa imelää lientä. Huitaisin sen naamaan alle puolen minuutin ja täti katsoi, että ihanko tosi sen noin nopeasti joit.

Kävin sitten vielä Kelassa toimittamassa äippärahapaperit. Melko nuiva täti oli tiskin takana, enkä ole nyt ollenkaan varma siitä, oliko paperit oikein täytetty vai ei. Jätin sen neuvolasta saadun raskaudenkestoselvityksen sille tädille, mutta nyt aloin miettiä, että eihän sitä pidä palkanlaskentaan toimittaa?

Seksiä harrastetaan täällä enintään kerran viikossa, että hiljaista on sillä saralla. Miehellä on stressiä kouluasioista, eikä kiinnostus tunnu olevan huipussa siis meidän kummankaan osalta. Ja touhuun ryhtyminen tuntuu kauhean vaivalloiselta, vaikka onhan sitä välillä ihan kiva harrastella. :D

Ikuisuus ja masukki 24+1

Oltiinpas tipahdettu jo toiselle sivulle..

Possurokote: ens viikolla

Seksiä harrastetaan kyllä jos vain mun vointi antaa myöten. Olen vain välillä niin kipee ettei yksinkertaisesti kykene. Mies on kyllä valmis aina :D itsestä välistä tuntuu etttä on kaikkea muuta kuin halutatva ja eroottinen mutta eihän tuo ole miestä hidastanut. KOvasti kehuu masua ihanaksi. Se mikä häiritsee itseä eniten on tuo turvonnut alapää.. tuntuu että se näyttää ja tuntuu kauhealta. :/

Omassa voinnissa ei muutosta suuntaan eikä toiseen. Paino on alkanut nousta hurjaa tahtia. ihan hirvittää! :eek: kipuja riittää mutta niiden kanssa on vain elettävä.

samariini ja O 27+3

Onpas täällä meidän pinossa hiljaista näin viikonloppuna. :wave:

Tulin vain kertomaan, että possurokotteen ainoa sivuvaikutus tähän asti on ollut käsivarren lihaskipu. Eilen illalla kipeytyi kyllä niin kovasti, että nukkuminen oli hankalaa, kun tuntui, ettei mitään hyvää asentoa löydy. Kuumetta ei ole nostanut eikä mihinkään muualle satu, toivottavasti muita oireita ei tulekaan.

Tänne kuuluu hyvää, masu kasvaa hurjaa vauhtia, ja etenkin iltaisin vauva potkii kovasti, ens tiistaina olisi sikainf.rokote, aion sen ottaa.
sokerirasituskoe on mulla 17.11, se on vähän inhottava kun aamulla ei saa syödä mitään.
Töissä kerroin pomolle eilen raskaudesta,ihan hyvin otti tiedon, työkaverit oli yllättyneitä, eivät olleet yhtään huomanneet raskautta, vaikka mennään jo yli puolivälissä :LOL: äippäloma alkaa virallisesti 19.1.2010. Yöunet maistuu ja olo muutenkin ihan jees.

Nanna ja pieni 23+4 :heart:

Malinda
Ei kuulu ihmeempiä, mutta aattelin kirjottaa jotain kun tää meidän pino on taas niin hiljentyny. Hassua kun noitten muitten kuukausien pinoissa on noin tuplasti kirjotuksia meihin helmikuisiin verrattuna. Ollaanko me laiskoja vai onko meitä vaan vähemmän? No, ehkä tää tästä aktivoituu kunhan alkaa porukkaa jäämään äitiyslomalle :)

Kävin tiistaina neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin paitsi että hemoglobiini oli laskenu, nyt 111, eli aloin syödä rautaa. Kukas se kysykään niistä sykkeistä? Meille on tulossa poika ja aina on ollu sykkeet noin 150.

Viimeksi kun kirjotin, taisin valitella olematonta mahaani, mutta nyt se on kyllä ottanut todellisen kasvuspurtin ja nyt musta näyttää siltä niinku olisin pidemmälläkin raskaana. Kilojakin on alkanut tulla, yhteensä 5kg tähän mennessä.

Sikapiikille oon aatellu mennä, vaikka vähän jännittääkin. Täällä ne alkaa ens viikolla ja nyt mietinkin, että kannattaisko mennä heti ekana päivänä, kun siinä on kuitenkin se 2 viikon vaikutusaika vai vasta loppuviikosta, ettei sitte mee arkipäivät hukkaan, jos oikein huonoa oloa ja kuumetta pukkaa. Olis kivempi potea viikonloppuna. No, katotaan. Menossa oon kuitenki.

Seksiä meillä harrastetaan suunnilleen vanhaan malliin pari kolme kertaa viikossa. Itellä ei tee kyllä niin hirveesti mieli, mutta mies on ihan intona niin pakkohan se on aina yrittää virittäytyä tunnelmaan. Jonkin verran rajottaa nuo mun lantiokivut, mutta muuten homma toimii ainakin vielä ihan hyvin. Katotaan kuinka käy kun maha tästä vielä kasvaa ja alkaa olla pahasti tiellä...

Viikonlopun jatkoja kaikille! Mitähän Piipiäiselle muuten kuuluu?

Malinda 23+

Huomenia!
Täällä yks joka pyörii jo öisinki sängyssä huolissaan piipiäisestä,on se jännä miten sitä voi ventovieras ihminen saada mielen sekaisin,toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin hyvin :heart:

Eipä tänne juuri muuta sit kuulukaan!

Piiuli ja toukka 27+4

Vähänkö nyt oon ylpee itsestäni. Sain vihdoinkin siirrettyä muksujen ja mein makkarit keskenään. Nyt on muksuilla käytössä tuo isompi makkari niin on tilaa leikkiäkin. B)

Seksiä meillä harrastetaan edelleen joka päivä joskus jopa useammankin kerran päivässä. Tuskin tulee muuttumaan jos edellisiä raskauksia on uskominen. Ainoa mitä on pitänyt rajoittaa on se ettei mies työntele ihan pohjaan asti kun hällä tuo sukukalleus on sen 21cm pitkä niin liikaa jos innostuu niin sitten on meikäläisellä lantion lihaksisto aika kipiänä kun muutenkin on nyt kovassa rasituksessa. Ei tosin onneksi tunnu tekevän tuo pohjaan asti työntäminenkään mitään sen kummempaa eli ei tule ylimääräisiä supisteluita tms.

Uuden takin jouduin ostamaan että mahakin mahtuu mukaan takin sisään nyt kun ilmat kylmenee. Näiden aiempien kanssa ei ole tarvinnut saadakaan takkia kiinni kun molemmat kerinneet syntyä ennen kunnon pakkaskelejä.

Tara-tyttösellä onkin synttärit sitten keskiviikkona ja pitäis varmaan ens viikonlopulle miettiä jonkun sortin kakkukahvituksia sen kunniaksi. Mitään isoja juhlia en ala järjestää mutta kakkukahville saa tutut tulla jos haluaavat. :D

Mut nyt pitäis alkaa siivoilemaan. Mieheke taas reissussa Lahden suunnalla niin on hyvin aikaa järkkäillä kotia uuteen uskoon. :)

Marraskuun alkua arvon odottajat!

Täälläkin on oltu huolissaan piipiäisestä. Toivottavasti kaikki hänellä kunnossa.

Zuh, minulle voisi marraskuun pinoon päivittää iäksi 22-vuotta. Tänään on synttärit, ja eilen vietettiin niitä jo etukäteen miehen kanssa sauna- ja leffaillan merkeissä. Tänään illemmalla ajattelin leipoa suolaista ja makeaa kaapin täydeltä. Täytyy yrittää saada joku kaveri kylään, ettei tule itse kaikkea syötyä.

Olen yrittänyt tuohon neuvolasta saatuu Vau-kirjaan kirjoitella silloin tällöin ajatuksista ja tuntemuksista, että voi sitten seuraavassa raskaudessa (miehelle kun tämän sanoin, hän oli hieman järkyttynyt siitä, että ajattelen seuraavaa ennen kuin ensimmäinen on edes maailmassa :D ) vertailla ja muistella, miten tämä raskaus sujui. Olen myös ottanut muutaman viikon välein masukuvaa ja ajattelin niitä kehittää ja liimata tuon kirjan sivuille muistoksi.

Rokotuskäsi ei ole enää juurikaan kipeä, ja taisin selvitä rokotteesta ilman muita sivuvaikutuksia.

Ikuisuus ja masuasukki 24+3 :heart:

Tein tänään kirpparilöydön. Saatiin pikkuiselle kunnon sitteri hintaan 5 euroa. Ei hullumpi ostos ja tässä rahatilanteessa myös sopivan hintainen.

Esikoinen hajoitti rattaista kaaren ja nyt mietitään miten tästä eteenpäin. Täytyy yrittää korjata tai olla sitten ilman.

Hyvää marraskuun alkua kaikille!

Tuulia79 + Veikka-Johanna rv 25

Piipiäiselle ISO :hug: toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug:

Seksistä: eipä tääl sitä harrasteta kuin todella satunnaisesti :| en tiedä oikein mistä johtuu
meitä kumpaakaan ei juurikaan kiinnosta :| ehkäpä tämä tästä si tasottuu..

Huomena meen taas töihin, toivotaan et jaksaisin olla, vielä olisi 2,5 kk jäljellä äippälomaan =)

Nina ja Oskari 23+ jotakin

ikuisuus paljon onnea!! minäkin vasta kuukauden ollut 22-vuotias :)
toivottavasti piipiäinen on kunnossa, minullakin tuo rokote olisi edessä ens keskiviikkona, tosin saa nähdä kerkiääkö vaikuttaa ennen itse tautia ku asun vaasassa ja tauti riehuu kokkolassa.. että peukut pystyyn..

Pia & Pikkunen 24+3 :)

Rupee jännittämään huominen aikalailla,ois se possupiikki päivä,kyl mä sen nyt otan mutta pelottaa silti.toivottavasti ei tulis mitään kuumetta tms. kummempaa siitä niin ei tartteis olla töistä pois.
ja mulla alkaa tulemaan epätoivo ton vauvan huoneen suhteen,sielä on niin paljon kaikkea tavaraa,ylimääräistä mitä ollaan joskus ostettu mutta nyt vaan pyörivät nurkissa,ja ollaan jo muutaman kerran tavaroita käyty läpi ja heitetty pois mutta mikään ei näytä riittävän,tavaraa vaan riittää.ja mitään ei oikeen pääse tekemään enneku ne tavarat saa pois sieltä.
tää on ollu oikeen shoppailuviikko,käytiin vauvalle varaamassa vaunut,amme on nyt hankittu ja kaikenlaista muuta kivaa :D tavaraa vaan pukkaa lisää vaikka entisetkään ei mahdu olemaan :whistle: no mut nää onki tärkeimpiä tavaroita nää vauvan tavarat.
äitiyspakkauksen saan varmaan vasta joulu tai tammikuussa,äitiyspäiväraha paperit kun pitää lähettää ensin sairaskassaan mutta he joutuvat odottelemaan että saavat vuoden 08 vuoden verotiedot ja ne luultavasti tulee vasta joulukuussa ni sitä ennen ei paperit liiku sitten kelaan asti :/
Seksistä:meillä se on hiipunu oikeestaan siitä hetkestä ku tein positiivisen testin,itellä on ollu himot ku hiirellä mutta mies jarruttelee,varsinkin alussa ei uskaltanu,jos vauvalle sattuu jotain,kovasti yritin jutella asiasta ja näytin infoakin kirjoista ja netistä mutta minkäs teet.ja nyt mies on ollu tosi väsynyt että ei oo vaan jaksanu..no kaitpa tää tästä,ja jos jotain määriä pitää sanoa ni seksiä on noin kerran kahessa viikossa.

Piipi ja Papu 23+0

ai niin ja munkin iän voi laittaa tohon listaan,28 pärähti 14.10 mittariin.

Zuh Tässäpä vielä tietoni: LA 1.2.2010, ikä 24v, synnärinä Kättäri ja poika tulossa =)
Kiitos jo etukäteen!

Täällä bileistä selvitty hengissä, ilta on lähinnä mennyt nukkuessa, sen verran myöhään tuli valvottua |O Tulipahan ensimmäistä kertaa tän raskautumisen aikana käytyä ihan tanssilattialla ja ensimmäisen biisin jälkeen selkä ja polvet oli aivan muussina :whistle: Juu, taitaa tää mamma suosiolla siirtää ton bilettämisen hamaan tulevaisuuteen :LOL:

Huomenna taas työpäivä, huh huh, väsyttää jo valmiiks!

-Dolly04 & masuasukki 26+6

Oi, miten ihanan pieniä massuja teillä kaikilla on! Mulla menossa viikkoja 24+3 ja maha on kuin olisin parin viikon päästä synnärille menossa. Vauva kasvaakin yläkäyrän yläpuolella, joten tiettyhän se uloskin päin näkyy =)

Seksistä piti tulla kommentoimaan. Meillä ei kyseinen toiminta ole ollut mitään hirmu aktiivistä pojan syntymän jälkeen, mutta selvästi seksi on vähentynyt sitä mukaan, kun mahani on kasvanut :/ Meinasin jo aiheesta pientä kriisiäkin itselle tehdä, kun mies ei selvästi pidä kasvavaa olemustani mitenkään haluttavana. Olen aiheesta hänelle puhunut, mutta mies vain sanoo, että kuvittelen vain koko homman. Mielessäni kaikuu kuitenkin hänen sanansa jostain vuosien takaa, milloin puhuttiin omista mieltymyksistä toista sukupuolta kohtaan. Mies sanoi, että naisen tulee olla hoikka. Vaikka mahani kasvu nyt lapsesta johtuukin, niin varmasti ulkomuotoni muhkeutuminen saa muutoin aktiivisen mieheni halut vähenemään. Toisaalta mun alapään suonikohjujen takia seksi ei kovin miellyttävältä tunnu, joten saisin toisaalta olla tyytyväinen tilanteesta. Joka päivä meillä on seksiä harrastettu varmaan joskus 7 vuotta sitten! ;) Tietty on kausia, mutta toooodella harvakseltaan, näin lapsien jälkeen. Nukkuminen on molempien autuus, kun kerran saa nukkua. Siinä ei seksi paljon mieleen tule.

Keskiviikkona olisi possurokote. Onneksi mies on kotona eikä työreissulla koko viikon, niin on sitten joku hoitamassa poikaa, jos äitille iskee kuume.

Nyt nukkumaan, kun sisustussuunnitelmat vei äitylin yöunet viime yönä!

T. Mavi

Heipparallaa täältäkin suunnalta pitkästä aikaa :wave:

Lukemassa ahkerasti käyn kyllä,mutta jotenkin sitä ei ole itse taas osannut kirjoitella,kun mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut :)

Tänään tuli sitten käytyä sokerirasituksessa. Hyvin meni,mutta pirun tylsäähän se on istua siellä sen pari tuntia. Mutta onpahan nyt sitten käyty. Ja luottavaisin mielin olen tuloksia ajatellen,kun ei edellisessäkään raskudessakaan mitään ollut.

Minä olen nyt talvilomalla ja tyttö on silti tänään ja huomenna päiväkodissa :ashamed:
Hieman on syyllinen olo istua tässä koneella kahvikupposen kanssa,mutta täytyyhän sitä välillä saada hieman levätäkin,eikös vaan? Ja tänään kun tosiaan oli aamusta tuo sokerirasituskin niin eihän sinne ois voinu tollasta 2-vuotiasta apinaa ottaa mukaan :D
Lisäksi mun pitäs alotella vaatehuoneen siivousta :| se kun on lattiasta kattoon täys roinaa ja rompetta :kieh:

Viime viikolla oli neuvolaa ja lääkärin tarkastusta ja kaikki oli pojalla masussa hyvin :heart:
Oma painon nousukin on pysynyt kohtuullisena,jeee :D
sf-mitta oli 24 ja viikkoja sillon siis 25+6..itestä jotenki tuntuu,että tää masu ei ny kasva tästä taas mihkään :/ ,mutta kyllä sitä kerkiää vielä muutamaan otteeseen tätä mahan tiellä oloa kirota :)

nyt lähden hakemaan toisen kupillisen kahvetta ja näin ollen saan taas siirrettyä siivouksen alotusta ;)

Mukavaa viikonalkua kaikille :wave:

krisu ja poika 26+4(kai?)

Ainiin pitihän mun vielä muutamaan asiaan kommentoida...

Eli possurokotteen aattelin nyt sitten varmaan ottaa,vaikka alkuun kovin vastaan olinkin,mutta jos se sitten suojaisi pikkuista synnyttyään. Torstaina ois täällä rokotukset sitten edessä.

seksistä vois melkeen kysyy,että mitä se on :ashamed: itellä halut ihan nollassa,kun masu möyryää. Plussauksen jälkeen voi kerrat varmaan melkeen laskee kahden käden sormilla :/ . Tosin tytön syntymän jälkeen sillä saralla ollut jo ennestäänki toooosi hiljasta,kun sitä on aina niin väsynyt jne..

Yhteistyössä