*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Zuh
Joulusta - minä kauhukseni tajusin etten vain yksinkertaisesti VOI jäädä aiemmin saikkulomalle kun sitten ei voi joulushopata :LOL: Oikeasti täällä istuu melkoinen jouluhöperö, jota onneksi normaalisti rajoittaa melkoisesti se töissä käynti -> tänä vuonna ei sekään :p Tulis jo!
 
Maanantaita kaikille!!!

Esikoinen kipeenä, ja huomenna ois rakenneultra, jonne siis oli tarkoitus mennä koko perheen voimin, poika ei nyt sitten näillä näkymin mukaan pääse ja saapi kattoa pääseekö mieskään, kun ei tietoa saadaanko lapsenvahtia :( Itellä olo hyvä, ja toivon etten saisi tuota pojan tautia itekkään, flunssista olen selvinnyt vaikka muut ovatkin sairastelleet....koputtaa puuta....

Rakas myllertää masussa....on se vaan niin ihana tunne!! :heart:

Palailen huomenna kertomaan ultra kuulumisia, ja ehkäpä sukupuolenkin???

maaliskuu ja Rakas :heart: 19+6
 
vakuutuksen olen ajatellut ottaa tapiolasta kun sieltä ovat muutkin vakuutukset.

joulusta: mä alan laitella joulua aina ajoissa. :) mä rakastan sitä tunnelmaa mikä joulussa on. en niinkään sitä lahjahässäkkää!! ja mä nautin kun nyt saa viettää joulua omassa kodissa!! ei tarvi lähtee kiertää sukulaisia missään! viime joulu oli ensimmäinen kotijoulu ja olihan ihanaa olla kotona!! siis se armoton tavaroiden roudaaminen ja lasten lahjat kuskata ees ja taas monta sataa kilometriä.. huh huh.. kyllä me toki joulunpyhinä sit käydään vierailulla mut ne ovat vain päivävierailuja.

liitoskivut saapuivat.. |O arggh!!!

22+5
 
Moi taas!

Kävin lapioimassa ja kottikärräilemässä. Uutta kukkapenkkiä yritin perustaa vielä viimeisillä voimillani.. Isosta alueesta pari- kolme neliöö raivattu, huh. Siirsin sinne sitten kuunliljoja sellasen iiisoon sammalesen kiven ympärille. Oliko järkee näin myöhään syksyllä siirtää, ken tietää, mut aattelin et keväällä voi olla muuta intressiä... Paljosti olis pihahommaa, mut pikkuhiljaa tehtävä kun syö rahavaroja (sekä voimia).

Tunnustaudun jouluhulluksi. Yleensä melkein tähän aikaan on jo kortit kirjoitettu ja paketit, jos ei paketoitu, niin ainakin ostettu. Lahjoja en kyllä hirveesti ostelekaan, ja nekin vähät hankin pitkin vuotta kun sopivaa osuu kohdalle.
Mutta nyt saa jo poltella kynttilöitä =) =) !

Jännittävää rakenneultraa maaliskuu! (täällä vielä 2 vkoa odottelua)
 
Sen takia varmaankin tuota joulua murehdin, kun tykkään joulusta ja kaikkeen siihen liittyvästä. Ei meilläkään nuo lahjat näyttele pääosaa, mutta jotain on aina hankittu. Tiedän vaan jo etukäteen, etten pääse jouluostoksille. Muutenkin pidän ruuanlaitosta ja jouluksi tulee aina tehtyä kaikenlaista. Eikä minulla normaalisti ole tällaista stressiä joulusta! Nyt vaan sitten käy mielessä kaikki vaihtoehdot, että täytyykö meidän luopua kotijoulusta, jne? :eek: Sitä saa kuulkaa pienet asiat isot mittasuhteet, kun niitä oikein pyörittelee mielessä. :D Täytyy nyt vaan rauhoitella itseään ja asennoitua sillai, että tänä jouluna asiat on juuri sillai kun niiden on tarkoitus olla. :heart: Näin syksyllä on kyllä ihana polttaa kynttilöitä ja laittaa takkaan tuli. :heart: :)
 
Heippa!!

Joulua mä odotan ihan innolla. Tai siis niitä valmisteluja :) Ajattelin tehdä laatikot itse (saas nähdä mitä niistä tulee) ja sit odotan esikoisen ilmettä kun joulupukki tulee ekaa kertaa käymään :D

Olin tänään neuvolassa ja sieltä kuulumiset:

rv 20+1
Painoa 403g/vko
RR 109/54 (Sijainen oli ihan kauhuissaan kun noin alhaiset, mutta mulla on aina ollut matalat paineet)
Hb 118 (Laskenut vaan vaikka syön rautatabletteja :/ )
Sf- mitta 21cm! Yläkäyrän yläpuolella. No, kyllä se siitä vissiin tasoittuu :)
Vauvan :heart: - syke 140

Kaikki hyvin siis =)

Ajattelin kokeilla onneani päivällä ja soitin äippäpolille ja kysyin pääsisinkö jo tällä viikolla rakenneultraan. Muutoinhan se olis ollut 2viikon päästä. Mukava täti siellä katsoi aikoja ja keskiviikkona aamusta oli vapaa aika. Varasin sen heti itselleni. Oon niin iloinen kun sain aikaistettua sitä aikaa :)

Tänään lapset menee mummolaan pariks tunniks. Ihanaa, rauha tulee hetkeks taloon :p

yykaakoo 20+1
 
Zuh
Joulusta - se on kyllä totuus että se joulu tulee joka tapauksessa, ehti hössäämään tai ei.. Meillä siskon kanssa menee hyvin vuorotellen, viimeksi sisko oli viimeisillään ja vietettiin joulu meillä, tänä vuonna toisin päin. Ehtiiköhän sisko sitten taas vatsakkaaksi vuodelle 2010 :D Meillä on ollut talo ihan remontissa viime jouluna ja laittenut jäi tosi vähälle, tänä vuonna oikein innolla odotan mitä kaikkea ehdinkään kehittelemään. Mun tuurilla tietysti makaan puolikuolleena sängyn pohjalla järjettömän mahani kanssa :p

Kaikenkaikkiaan Joulu on minulle ihanaa perheen aikaa, voi huomoida läheisiään, kukin omalla tyylillänä ja nauttia hiljaisuudesta. Parhaita hetkiä onkin hiljaiset illat miesten kanssa sohvalla, joulukuusenkynttilöiden tuikkeessa ja takkatulen loimutessa. Ahhh..

~Zuh
 
Zuh :LOL: Voi jukra, mutta tuosta sinun kirjoituksesta voisin kehitellä oikein kauhuskenaarion. Eli tuosta sängyn pohjalla makaamisesta... Pahin tilanne minkä nyt saan kehiteltyä päähäni, on se, että makaan joulunpyhät sairaalassa ja muu perhe viettää joulua sukulaisten hoivissa. :'( :LOL:
 
Meillä myös mietitty tota vakuutusta syntymättömälle lapselle. Kyllä otetaan vaikka hurjan hintanen onkin. Esikoisella on ja omavastuu maksetaan kerran. Omavastuun saa vakuutusta ottaessa valita siis suuruuden, mutta ei niissä hirveitä heittoja ole. Vaikuttaa sitten vakuutusmaksuihin.
Meillä on tapiolassa ja ihan tyytyväisiä ollaaan oltu. Tosin tuo ilman omavastuuta olis kivempi :D

Rakenneultra huomenna :heart: ja kyllä jännittää :kieh:
Mieskin pääsee mukaan kun saatiin tytölle hoitaja!
Saa nähdä selviääkö sukupuoli? Vaikkei se tärkeintä ookaan niin olis päästä ostoksille ;)

JOulua odotellaan hiukan epävarmoin fiiliksin :/ En haluaisi olla kotona ja häärätä kaikenlaista. Lähinnä mietityttää tuo jaksaminen, kun meilä ollu tapana tehdä monia eri ruokalajeja :p
Mutta teen sen minkä jaksan en yhtään enempää :)
Muuten kyllä tykkään joulusta ja sen tuoksuista yms.

Nyt ruokaan laittamaan, että ei pääse laihtumaan :kieh:

Fi0na 20+5
 
Meillä on lastenvakuutukset Tapiolasta, muut muualla... Saatiin niin et otettiin ihan minimi kotivakuutus Tapiolasta, onkohan jotain 20euroa/vuosi. :D Ja olen ollut tyytyväinen, varsinkin nykysin se korvaushakemus netissä on tosi hyvä ja toimiva. Mutta nyt omavastuu on 100 euroa/vuosi, ennen oli jotain 60 euroa. Onhan ne vakuutukset kalliita, mutta kiva kun voipi mennä minne lääkärin vaan. :)

 
Huomenna kuunteluttaan neuvolaan sydänäänet.. melkein viikkoon ei minkäänlaista eloo masussa :( tätä ennen aina joka ilta tuntunu myllerrystä ku rauhoitun ja joskus kesken työpäivänkin ja ny ei mitään :( ihana terkkani varas mulle huomisex ajan et saadaan varmuus
Mä en vaan kestä tätä epätietoisuutta :'( koko paivän ollu itku kurkus töissä, kaippa ne hormoonitkin vaikuttaa asiaan :( no, huomena saadaan asiaan varmuus..

Nina ja AinoOskari 19+
 
Mä en osaa yhtään olla huolissani tuosta joulusta ja jouluvalmisteluista. En kyllä edes tiedä missä ja miten joulua vietetään tänä vuonna kun tilanne on nyt vähn erilainen. Viime vuonna vietittiin lapsen ehdoilla exän luona, mutta nyt tuskin... Ja siis jaksamisesta en sen takia osaa huolehtia, kun esikoisen la oli 2.1. ja siitä huolimatta jaksoin laittaa kotia joulukuntoon yms. ihan hyvin. Pitää vaan suunnitella hyvin, delegoida hommia ja muistaa levätä :)
 
tiedättekö muuten miten raskausaikana sais käyttää nenäsumutteita?
mulla on nyt viikonpäivät aina iltasin ollu nenä tukossa ja joka ilta on joutunu sumutetta
käyttään ja NYT VASTA tuli mieleen että saiskohan niitä ees käyttää?ku se kai nenän limakalvoilta imeytyy suoraa verenkiertoon?
pakkausselosteet ja muut on tietenki laitettu roskiin tai hukkunu muuten:/ apua!

meillä mahassa on taas kokoajan kauheeta meininki päällä, en tajua missä välissä
kirppu oikeen nukkuu!:D

mulla oli miljoona muutaki asiaa, mutta nyt ku pääsi tietokoneelle nii ne tietty unohtu!
mut pittääpä kirjotella lisempää sit ku muistuu mieleen:)

pilli ja kirppu, 21+5
 
Pilli- : Periaatteessahan nenäsumutteita ei kai suositella käytettäväks raskaana ollessa, mutta mä oon käyttänyt aiemmissa raskauksissa välillä sitä otrivin- lasten nenäsumutetta kun välillä olin niin tukossa (kesällä ) . Mut siis niin. Kannattaa vaikka apteekista kysyä, mitä ne suosittelee...
=)
 
Zuh
mervi-elina: meidän pitää vaan aloittaa valmistelut riittävän ajoissa että varmasti ehditään. Ja oikeastihan joulusta "selviää" suht helpolla halutessaan, meillä joulun tekee kuitenkin eniten tunnelma ja kuusen tuoksu. Kunhan saa olla kotona.

Olenkin nauranut miehelle että kun jään äippälomalle niin joko oon ihan petipotilas tai teen tosi paljon kaikkea mahdollista. Tunnen vaan itteni ja pahoin pelkään että jos kunto antaa periksi niin aloitan joulukuussa yläkerran remontoinnin :ashamed:

pilli - nenäsumutteita ei virallisesti suositella, mutta lääkäri määräsi mullekin otrivin-suihketta. Tosin en sitä kertaakaan käyttänyt, pärjäsin tosi hyvin ihan pelkällä keittosuolaliuoksella, mitä käytetään lapsillekin. Varsinkin tommonen iltanenätukko hävisi hyvin ihan sillä ja on vaaraton!

Ette usko että juilii tonne yläpehvaan ja kovasti.. Eilen en meinannu päästä pois vessasta kun ei taipunut pyyhkimään :LOL: Ja istuminen vaan pahentaa, sitten kun pääsee liikkeelle ja tekemään jotain niin helpottaa -> eihän sen niin päin pitäisi mennä?!? Ja arvaatte varmaan teenkö juuri tätä istumatyötä päivät pitkät..

~Zuh & aamujumppa Naatti 22+4
 
Tuo oma mies osaa olla sitten yllätyksiä täynnä. :heart: Oli ostanut vauvalle pinnasängyn. Onhan nyt vielä hiukan aikaista tehdä hankintoja, mutta en voi toista moittia. :heart:

Minulle on tullut uusi vaiva. Nukun yöllä kyljelläni ja muutaman tunnin unien jälkeen lonkka puutuu. Kaksosia odottaessa oli jonkinlaista lonkkavaivaa myös. Ei kiva!

Zuh minä varmaan pystyn kehittelemään tässä nykyisessä tilassani pienistä asioista isoja ongelmia, kun majailen kotona ja on liikaa aikaa ajatella. Joka vuosi se joulu on tullut, eikä ole tarvinnut paniikissa hössöttää. ;)

-mervi-elina ja pieni rv 19 :heart: POKS :heart:
 
huomenia kaikille!

nyt kyllä vähän kauhistuttaa mennä neuvolaan,tätä ennen oon laskenu päiviä että pääsee sinne mutta syy miksen nyt haluis mennä on se että mulla on viime käynnistä paino noussu 3kg :ashamed: tosin mä olen aika turvoksissa,ja suurin painonnousu on tullu viikon aikana :eek: sormet on turvoksissa,sormuksia ei saa pois ku muuten ne on löysät ja naamastakin näkee että on turvonnut..oon yrittäny juoda vettä paljon mutta ei sillä ainakaan kummempia vaikutuksia oo paitsi että vielä enemmän saa vessassa ravata..toisaalta on tää vähän huolestuttavaakin tää turvotus,tuskin on normaalia.
 
Neuvolaterveisiä: vauva potkii ahkerasti ja syke oli 145 :heart: Verenpaineet koholla, alapaine 88...käytiin sitten ostamassa oma mittari, mulla kun taustalla verenpainetauti, joten varmaan parempi, että seurailen nyt ahkeraan. Olo on muuten aivan loistava, mutta nuo selän ja rintalastan krampit on kyllä todella kovat :kieh: Neuvolassa meinasivat, että kannattaisi ottaa pari päivää sairaslomaa tän päiväisen hieronnan jälkeen, mutta ihan hölmöä jäädä aamulla kotiin, kun aamuisin toi selkä on täysin normaali....

Sf mitta hieman tasoittunut, mutta edelleen mennään yläkäyrän yläpuolella :) 20,5 cm oli mitta, viikkoja siis 20+2 :LOL: Painoa tullut vajaa kilo/vko!!! mutta onneksi kaiken kaikkiaan vasta 5 kg. Nyt pitää vain alkaa seuraamaan noita paineita, niistä kaiketi kertyy juuri nestettä (painoahan siis ei suinkaan ole tullut, sipseistä, karkeista ja suklaasta huolimatta :))

Nyt hierontaan!
Viikon päästä rakenneultra!
 
Toivottavasti nina1 kaikki hyvin.. :hug: Vielä pitäs jaksaa viikko odottaa neuvolaa.. ja kaksviikkoa rakenneultraan :) Mulla oli viimeks neuvolakäynti melkeen puoltoista kuukautta sitten. Oishan se kiva käydä vähän useemmin, ku ensimmäinen lapsonen tulossa. Paitti vois jättää ton punnitsemisen poies, ku ei oo kovin mukavat lukemat miulla puntarissa :kieh:

serratus ja :heart: 18+0 *poks* :D
 
Hohhoijaa, ultra ois klo. 15, ja aika menee niiiin tuhottoman hitaasti |O Mahtaiskohan ne sielä ultrassa kirjoittaa lapulle kumpi tulossa, kun tuo esikko pääseekin nyt sitten mukaan ja isovanhemmat ei kuitenkaan halua sukupuolta tietää, ja tuo meiän poika on kyllä sellainen laululintu, että sitten kyllä koko suku tietää??!!

Toivotaan nina1 että pikkuisella kaikki hyvin masussa!! :hug:

maaliskuu ja Rakas :heart: 20+0 POKSpoks.... Eikös nyt oo muuten 6 raskauskuukaus, siis mun lakujen mukaan, mutta laskuri antaa kuukaudeks vielä 5 :whistle:
 
Ultrakuulumisia; kaikki hyvin, pikkuinen vastasi viikkoja ja nukkui melkein koko ajan. Rakenteet kunnossa, mutta asento ja nukkuminen hiukan vaikeutti tutkimuksia eli aika kauan siellä saatiin olla.

Ei saatu tietää sukupuolta, kun ei kerta kaikkiaan kääntynyt niin, että olis ollut mahdollista nähdä mitään. Ei myöskään saatu kovin hvyiä kuvia. Mies oli pettynyt, nyt on varmaan ihan pakko varata se 4D ultra-aika... Ja kyllä mäkin olisin halunnut tietää. Tärkeintä kuitenkin, että sydän ja kaikki muu oli kunnossa ja paikoillaan :)

Mitäs nyt sitten seuraavaksi aletaan odotella?? Helmikuuhun on niin pitkä aika, että joku välietappi pitäis olla.

Mini77 ja Pompidou 19+4
 

Yhteistyössä