Hei kaikille tooooodella pitkästä aikaa! Lukemassa olen käynyt teidän juttujanne ahkeraan, mutta vielä on tuntunut siltä ettei ole oikein itsellä ollut mitään erikoista sanottavaa.. Mutta jos minä nyt yritän rohkaistua sen verran =)
Viikkoja on kasassa tällä hetkellä 15, ja tänään käytiin neuvolassa, jossa todettiin kaiken olevan hyvin. Verenpaine vähän koholla, tai lähinnä vaan yläpaine, mutta muuten kaikki jees. Vauvan sydämen syke on 148. Istukka on etuseinämässä, joten saa nähdä kuinka myöhään potkut tuntuu käteen.
Mahassa tuntuu jo muljahduksia, ei potkuja eikä mitään napakkaa liikehdintää, mutta isoimmat pyörähdykset kylläkin.
Mielialat vaihtelee, on pirteitä päiviä, toisinaan tuntuu että ei jaksa eikä pysty mitään, ja siitä seuraa huonoa omaatuntoa, kun tiski- ja pyykkivuori vaan kasvaa ja pölypallot pyörii nurkissa. Mies hoitaa todella kiitettävästi oman osansa kotitöistä, mutta ei varmasti tunnu hänestäkään kivalta aina tehdä niitä yksin. Toivottavasti energiaa alkaisi tulla pikkuhiljaa hieman enemmän.
Muuten kaikki on sujunut rauhallisissa merkeissä. Np-ultra oli normaali ja sokerirasitus pysyi myös sallituissa rajoissa. Isosisko (5v) on tyytyväinen tulevasta pestistään, tosin välillä muistaa mainita että olisi kivempaa olla isosisko ilman että se vauva tulisi kotiin.
Maha on kasvanut selkeästi, eikä houosut mene enää päälle. Nyt mennään sitten ainoastaan yhdillä housuilla mitkä olivat liian isot mulle aikaisemmin. Tosin mulla on painoa sen verran enemmän päällä, että selkeää vauvamahaa ei näe, vaan enemmänkin se näyttää siltä että olen vain turvonnut ja lihonnut entisestään. (bmi on 40, muistelen lukeneeni että jollakin muulla bmi oli näin korkeissa lukemissa??)
Temple: Itse olen miettinyt samaa, että mistäköhän johtuu, että herätessä ja seksin jälkeen maha on kovempi, kunnes taas sitten löystyy. Jos makoilee kyljellään vaikka televisiota katsellessa, niin silloinkin kohdun kovettumisen huomaa. Jos joku tietää vastauksen, niin täällä on toinen asiasta kiinnostunut.
Tietääkö kukaan mistä saattaisi löytyä isompikokoiselle odottajalle äitiyshousuja? H&m:ssa kun kävin äiitiysvaatteita katsomassa, niin saattaa olla aika turha toivo niiden päälleen ahtamisesta enää parin kuukauden kulttua vaikka ne nyt ehkä vielä menisikin. Joten isokokoiset odottajat, mistä olette löytäneet tarpeeksi isoja äitiysvaatteita, lähinnä housuja ja alushousuja?
Edellisessä raskaudessa onnistuin löytämään yhdet college-kangasta olevat äitiyshousut, mutta päätin etten enää koskaan kulje julkisilla paikoilla niin rumissa housuissa kuin silloin jouduin kulkemaan. Oli ne aika kamalat