**Helmikuun Helmet** marraskuu

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
jahvetti: eiks sulla oo 30+0 :whistle:
On :LOL: :LOL:
kato mä tiiän paremmin :D :LOL: muistan et mulla vaihtuu maanantaina ja sulla torstaina, tärkeitä asioita B)

Mie elän vähä aikaani edellä B) :LOL:
Eiku just mietin ku kirjotin, et mulla on huomenna neuvola, eli 30+1...ja tietty sit sen kirjotinkii tonne :LOL:
 
Voi elämä. Hauska kuunnella tytön ja sen kaverin juttuja kun ne leikki kotia tossa likan huoneessa tai sen liepeillä oikeestaan. Kuulee niin selvästi mitkä jutut on omasta suusta lähtöisin ja mitkä taas kaverin äidin suusta. Hassua.

Muuten ei olekaan mitään tekemistä. Mies on kuumeessa ja nukkuu, on nukkunut koko päivän. Pyykkikone ja astianpesukonekin on päällä, joten niitäkään ei tarvi laittaa nyt just. Eikä vielä ole ruoan laitonkaan aika. Ulkona on muuten niin harmaa ilma et näyttää kuin kello olis jo vähintään kuus. Inhaa. Kävelylle en kyllä vois lähteä muutenkaan, mut olishan tota ikkunaakin kivempi katella kun olis mitä katella. =)
 
^^ On se hyvä, että joku muistaa muidenkin viikot ;)

Uusi masukuva päivitetty profiiliin.
--- Uskomatonta että eletään jo viikkoa 28+1 :eek: Jossain vaiheessa kävin kurkkimassa Helmikuun Helmien ihan alkupään juttuja.. :D ollaan pitkälle jo päästy itse kukin!!! Toivottavasti kaikki menee edelleen suunnitelmien mukaan!!!

Piiju ja pikkulikka rv28+1 :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Siitä onkin hieman aikaa kun olen viimeksi ehtinyt mitään tänne näpytellä, taisi olla ennen 4d-ultraa :ashamed:

Remonttia tehty ja nyt alkaa tällä erää olla suunnilleen valmista vaikka ainahan sitä kohteita löytyisi lisääkin. Pakko saada kuitenkin pitää taukoa niin saa keskittyä jouluun ja sitä ennen esikon synttäreihinkin.

Kaikille joilla vaivoja tai ongelmia ilmennyt raskauden aikana :hug: Supisteluja oli ainakin monella, täälläkin lisääntyvään tahtiin.

Palloa päivitin myöskin profiiliin vaikka ei sekään ihan uusi otos ole =)

Pienellä kaikki oli 4d:ssä hyvin kaikin puolin, sydämen rakenteet olivat kunnossa joten iso helpotuksen huokaus :heart: Ja kyllähän sukupuolikin selvisi ;) Varmistus asiaan saadaan sitten helmikuussa :D

Mehän ollaan jo hurjan pitkällä kaikki jo odotuksessa, loppusuora alkaa vähitellen häämöttää. Hui, mihin tämä aika onkaan mennyt :eek: Kohtahan tulee kiire laitella kaikki kuntoon, vaikka onhan sitä tammikuussa sitten aikaa kun loppuvuoden juhlat on vietetty.

Puudutuksista oli juttua, ekassa sain sekä spinaalin että epiduraalin kombina, toi taivaallisen helpotuksen kolmen vuorokauden kipuihin ja silti ponnistamisen tarve oli ihan selvä. Toisessa ehdin nipinnapin saamaan spinaalin ja sillä kertaa ei selvää ponnistamisen tarvetta tullut. Lyhyet pinnistusvaiheet mulla silti on ollut eka poitsu painoi 2725g ja ponnistin 3 min ja pikkujunnu oli 3220g ja ponnistelin 5 min. Nyt yritän taas sinnitellä mahdollisimman pitkään, ehkäpä tällä kertaa loppuun saakka, ilman puudutuksia. Vaikka tilanteesta riippuen asiaa sitten katsotaan enkä halua mitään suunnitella liikoja.

Sokerirasituksessa paastoarvo oli koholla joten mittari tuolla odotteleen mittailuja :| Täytyy kyllä skarpata oikein tosissaan syömistenkin kanssa niin saisi arvot pysymään kurissa. Tsemppiä vaan muillekkin saman asian kanssa painiville!!

Painoa oli tämän viikon neuvolakäyntiin mennessä tullut lähes 10kg mutta juoksulenkille kiloja karistellaan sitten synnytyksen jälkeen ja ratsatuksella treenaillaan vatsa- ja lantionpohja kuntoon :D

Olen yrittänyt aina ehtiessäni käydä lueskelemassa kuulumisisanne ja kommentoitavaa olisi hurjasti näiden viikkojen aikana kertynyt mutta suonette anteeksi etten siihen urakkaan nyt ala vaan yritän vaan jatkossa taas ehtiä jutustelemaan kanssanne aktiivisemmin niin en jää kyydistä =)

Illanjatkoja kaikille mahakkaille Helmille :wave:

äitsy ja pieni 27+5 :heart:
 
Jahvetti ei mulla mitää ennakkoasetusta minkään suhteen ole, ku että TOIVON todella, että jonkun puudutuksen ehtisin saada. Ja ponnistusvaiheen toivon olevan samaa luokkaa ku aikasemmin. Vaikea ja hirvittävä kuvitella edes vartin ponnistusta, mutta kun sillekkään ei mitään voi! Avoimin mielin menossa, kovasti kyllä odotan synnytystä ja rauhallinen olo on sen suhteen. Kadena kuuntelin maanantaina KYSillä, ku naapurihuoneessa joku ponnisti puolisen tuntia, rääky ja karjui, ja sit itkikin jo vauva :heart: :) . Synnytys on hieno kokemus, jos vaan kaikki menee hyvin. Toivon sitä kaikille! :)
 
Puudutuskeskusteluun osallistun minäkin. Mie olen niin kipuherkkä, että ihan ehdottomasti haluan epiduraalin ja isolla annoksella :kieh:
Ottaa niin päästä, kun miun kiputuntemusta ei olla ikinä otettu vakavasti, kun olen siitä puhunut esim. niissä lapsettomuushoidoissa. Aina on vakuuteltu, että kyllä siellä saa kunnon kipulääkityksen plaaplaa ja aina minnuu on sattunu aivan hitosti :ashamed: Ainut paikka missä minnuu on kuunneltu ja kipua hoidettu asianmukasesti on hammaslääkäri! :eek: Siellä on aidosti ymmärretty pelon ja kivun vaikutus toisiinsa.

Piijulla ja äitsyllä on södet massut :heart: :wave:

Sokerit pomppas tänään 8.0:aan aamupalan jälkeen :eek: Hitto, että oli huono olo :x Söin taas aamupalalla jogurttia, vaikka entuudesta tiesin, että se nostaa sokereita. Mutta ei se koskaan tuolleen ole nostanu! :eek: Asiaa avitti vissiin se, että söin kans ranskanleipä... :/ Join siinä vettä ja pötköttelin, kun rupes taas tuntumaan olo heikolta niin eikö sokerit ollu sitten pudonnu 4.0:aan ja siitä tietysti tuli taas kamala olo :snotty: Koko päivä meni lepäillessä ja sokereita mittaillessa, illan sitten nukuin ja heräsin tuossa reilu ½h sitten. On tääkin paska tauti.... :ashamed:

ärrinmurrin-fiiliksellä oleva Kiin ja My 29+3
 
Niin vielä, Tarppa Ai että mua ottaa aivoon tollaset mummelit :kieh: :kieh: . Mä olisin varmaan avautunut..tuskin ois auttanu asiaa, korkeintaan paikallislehdessä yleisöpalstalla olis haukuttu agressiiviseksi äidiksi tmv. Mutta olen tiettyjen vanhusten suhteen varmaa vanhus rasisti. Kunnioitan kaikkia, niin kauan, kunnes jotai tollasta just tulee. Pahimpia onm uute Stockan mummot turkikset päällä hulluilla päivillä..saa kassista ohtaan tasan, jos sattuu kulkemaan väärästä kohtaan.
No, se siitä ja loput kirjeessä.
 
Kiin täällä toinen kipuherkkä :LOL: Mie pyörryn jo pelkästä ajatuksesta, etä pitäs mennä hammaslääkäriin, verikokeisiin jne |O Paras oli, kun kerran lääkäri sanoi, että suosittelisi, että menisin viikon sisään verikokeisiin, ei siis edes käskenyt, niin pyörryin 2 kertaa sen huoneeseen pekästä siitä ajatuksesta :LOL: :LOL:
Mut synnytyskipu on oikeesti niin paljo erilaista, et ei sitä voi oikeestaan ees muuhun kipuun verrata :hug: =)

äitsy80 no kerro nyt kumpaa ne siellä sanovat? :D Täällä on kaikki ihan uteliaina :D :kieh:

Piiju, juu myö muut voijaan unohtaa nuo viikot kokonaan...cruella saa hoitaa jokaisen viikon päivityksen aina :D :LOL:

Mulla on auttanu levottomiin jalkoihin VILLASUKAT...kuuma on, mut pysyypä jalat aloillaan :LOL: :LOL: Onkin muuten niin maan viheliäinen vaiva :/

Olin jo aika varma, että Tyyppi oli muutaman päivän rt:ssa, mut nyt on ihan varmasti joko poikittain tai pt:ssa... :(
Että semmosta...

Jahvetti 30+0, omaan aikaansa taas palanneena :LOL:
 
Veljeni vauva meinaa jo tulla tähän maailmaan :eek:
Heillä saman verran viikkoja kuin meillä (28+). Paikat ovat auki, ja vauva on laskeutunut. Painoa ei ole vielä edes kilon vertaa :( Tässä ei nyt oikein voi muuta tehdä kuin odotella puhelimen ääressä...
 
Pessi, oijoi :hug: :( Mutta onhan 28 viikko jo sikäli hyvä, että usemmiten sen ikäsenä syntyvät selviytyvät!!!
Sanoit että paikat auki..siis ihan kokonaanko?? :eek: :hug:
Enkeleitä veljesi vauvalle mukaan!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Sanoit että paikat auki..siis ihan kokonaanko?
Näin mä ymmärsin.
Olivat käyneet eilen rutiinitarkastuksessa, ja siellä oli huomattu tilanne. Supistuksia ei ollut siihen mennessä ollut, ainoastaan paineen tunnetta alhaalla (toinen lapsi kyseessä ).

Veljeni avovaimo hoitaa sairasta äitiään (syöpä ), ja stressi siitä+ruumiillinen rasitus (nostot, käännöt jne hoitotoimenpiteet) varmasti ovat johtaneet tähän :'(

Vuodelepo olisi nyt paikallaan, mutta vauvan äiti ei halua laittaa omaa äitiään sairaalaan.

Kyllä kai niillä viikoilla on jonkun laisia mahdollisuuksia selviytyä?
 
Pessi Oi kauheeta! :eek: :hug: Ei se siellä montaa tuntia enää sisällä pysy, jos kerran on jo ihan auki :(
Jotain tilastoja kun muistelen niin viikolla 28 syntyneellä keskosella on 98% mahdollisuus selvitä hengissä tehohoidossa :wave: Toivotaan siis parasta ja hyvät haltijat veljesi perheen kanssa :hug:

Hitto, että on janottanu tän päivän sokerien sahaaminen :p Join litran laimeeta mehua ennen saunaa ja toisen saunan jälkeen... Nyt onneks sokeri taas tasanen, mittasin ennen saunaan menoa 5.5.
 
huomenta kaikille :wave:

aikasin taas noustiin, toi muu perhe pitää niin kovaa mekkalaa lähtiessään :kieh: no onneks noi kaks isompaa lähtee tänään äidilleen ni rauha maassa 2 vkoa. tänään meinattiin lähte vähän taas ihmisten ilmoille ja ostaa robbarista sellaset toppasaappaat B) hitto noita nauhakenkiä enää saa jalkaan |O

kiin: mäki pelkäsin synnytystä sen puoleen kun oon niin kipuherkkä, olin varma et pökrään kivusta ja joudun sectioon. mut niinku jahvetti sanoki se synnytyskipu on niin erilaista, kovaa tietty mut palkinto siitä niin hyvä et kai sen alitajusesti ottaa toisella tavalla ja kestää paljo paremmin. ja se epiduraali on kyllä taivas B)

pessi: hyvät mahdollisuudet tosiaan vauvalla jo selviytyä, voimia sinne :hug: toi vähän säväytti että ei oo suppaillu yhtään ja silti paikat auki :eek: itekki joutunu kuiteski välillä aika koville ton esikoisen kanssa enkä paljoo oo lepäilly. ja alhaallahan toi vauva on. no ni, kattokaa millanen hysteerikko mä oon :ashamed: en voi ees lääkärikirjaa lukee ku löydän heti kaikki taudit itestäni :whistle: :snotty:

jahvetti: eipäs nyt innostuta :LOL:
 
Perjantaihuomenet :xmas:

Neuvolalääkäri oli ja kaikki oli hyvin. Hemppaa ei otettukkaa ja verenpaine oli 129/73, syke kuului hyvin, oli alhaisempi ku muilla kerroilla, 135 ja liikkeet yhellä plussalla. Kohdunsuulla kaikki myös hyvin, kiinteä ja pituutta se 3senttiä mikä viimeksikin. Painoa oli tullu 700g/vko :ashamed: Vois alkaa kattomaan mitä suuhunsa laittaa, mutta ku on tämmönen herkkusuu nii minkäs teet :whistle: Sf-mitta oli 25, menee vissii viikkojen mukaan..

Ens tiistaina alkais valmennus, kolme kertaa ennen synnytystä ja kahdesti sitten kun vauva on syntynyt. Mielenkiinnolla odottelen mitä siellä on.

Huomenna alkaa jo 28. viikko :heart: ja sieltä se helmikuukin pian vastaan kävelee..

Ajattelin alkaa siivoamaan ja laittaa jouluvalot, ehkä verhotkin keittiöön :xmas: Ja leipoakin pitäisi jotain :p

Mutta viikonloppuja kaikille! :wave:

*muoksmuoks* tuli mieleen että merkataanko teilläkin neuvolakorttiin punaisella lääkärikäynnit?
 
Enpäs ole ennen asiaan kiinnittänyt huomiota, mutta kyllä vain, ultrat on merkitty punaisella. :) Muita lääkärikäyntejä ei oo vielä ollut.

Pessi :hug: Toivottavasti edelleen veljesi vaimo on yhtenä kappaleena?

Alkoi itseäkin pelottaa, kun näitä töitä olen huhkinut ja kun edes tiedä miltä supistus tuntuu, ei vaikka sitä kuinka minulle selitettäisiin että no tältähän se tuntuu, mun pitää itse tuntea, mutta en tiedä olenko tuntenut!

Tai olenhan mä tuntenut vaikka millasia epämiellyttäviä tuntemuksia, mutta revi siitä nyt sitten mikä niistä on supistus ja mikä ei. Sitä mahan kovettumistakaan en tiedä, kun välillä laittaa käden mahan päälle niin se on jotenkin kovempi vaikkei muita tuntemuksia sillä hetkellä olekaan. Ja taas kun kiskoo ympäri mahaa niin voi olla ettei maha ole mitenkään erituntuinen, sattuu vaan... Tai pistelee. Mutta suurimman osan ajasta tuntuu kun maratonin vois juosta.

Toivotaan nyt parasta sinne neuvolalääkäriin, ens torstaihin...

Mäkin laittaisin kuvani teidän kauhisteltavaks, mutta kun olen edelleen sitä mieltä että siinä on vaan ison lihavan tädin ruokailun jälkeen pullottava massu... Odotetaan nyt pari viikkoa, jos se siitä kaunistuis ja vaava tunkis itseään enempi sieltä äipän lihavuoren alta esiin... :p
 
Huomenet =)

Pessin veljen perheelle enkeleitä matkaan mutta onneksi tosiaan mahdollisuudet selvitä näillä viikoilla alkaa olla jo hyvät :hug:

Kiin, tsemppiä sulle noiden sokereiden kanssa kun niiden kanssa myös painiskelet :hug: Ikävää kun noin heittelevät kovasti.

Jahvetti, hih, pidetään jännitystä yllä vielä hetken aikaa :D Täällä myös pieni viihtyy istuvillaan , pari päivää oli kyllä myös välillä ihan oikein päinkin kunnes päätti taas kääntyä istumaan mutta onpa vauveleilla aikaa vielä kääntyillä =)

Tarpalle halitukset ikävän sattuman vuoksi myös :hug: Todella ikävää tuollainen ihmisten ajattelemattomuus!

Saanukka, kadehdin tuota sun tarmonpuuskaa siivoilun ja joulujuttujen suhteen. Täällä sataa vettä niin että joulukin tuntuu nin kaukaiselta ajatukselta :kieh: Mulla on lääkärineuvola vasta seuraavalla viikolla että en tiedä merkitäänkö punakynällä vai ei. Alkuraskauden ultran yhteydessä tehtiin ensimmäinen tutkimus mutta se on ihan mustekynällä kirjattu.

Cruellalla ja Piijulla on söpöt massut :heart:

Nyt maha kurnii niin että aamupalalle tieni vie, palaillaan mammat ja viikonloppuja kaikille :wave:

äitsy ja pieni 27+6
 
Huomenta vai joko se on päivää... :whistle: Nukuin 10.00 :eek: ei ole ihan heti tapahtunut, viime yönä ei edes hirveemmin suppaillut :D Toivottavsti alkavat olla vähenemään päin :whistle: Tuli eilen illalla mieleen että kattokaa vaan tämä muksu menee yliaikaseksi kaikki muut ootte saanu vauvan ja minä vielä odottelen.. :LOL: Käy niinkun edellisessä raskaudessa että oli sairaalassa tipassa jo viikolla 26 ja sitte lopuppujen lopuksi neiti synty viikolla 41+6 :eek: Ihanaa lapset tulee tänään kotiin on ollu mahoton ikävä! :heart:

Tarppa ja toukka 29+3


Ja kiitos kaikille eilisen sattumuksen puolesta lohduttaneille onneks ei mitää vakavaa sattunu! :saint: oli taas kerran mukana, olen tämmönen huono tuurinen ihminen... :ashamed:
 
moiks!mie eilen siivoilin oikei n lattiasta kattoon ja matotki tamppasin ite,,,jouluvalot on laitettu ja joululaulut soi =) kyllä illal säikähin,kun kaiken sen rehkimisen jälkeen kauhia selkäkipu ja nukkumaan mennes tuli kymmenn supparia hyvää tahtia :eek: sit ne onneksi loppui,,,,nyt on alaselkä kipee ei muuta,,,ei vissiin kannattas noin rehkiä!!pessin veljen perheelle voimia ja toivotaan että vauva virlä pysyis sisällä... mulla ainaki oli niin vähän painoa vielä vaavilla arviossa että kauhistuttas jos nyt syntyis,,,,mutta monella on noilla viikoilla jo reilusti yli kilonki vauva,..tehohoito onneksi on hyvä nykyään....voi kun saa pissalla ravata alvariinsa :| pitää lähtiä hakeen nelivuotias kerhosta.mukavaa päivänjatkoa kaikille!


hilari ja suurperhe sekä masuasukki
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Mäkin laittaisin kuvani teidän kauhisteltavaks, mutta kun olen edelleen sitä mieltä että siinä on vaan ison lihavan tädin ruokailun jälkeen pullottava massu... Odotetaan nyt pari viikkoa, jos se siitä kaunistuis ja vaava tunkis itseään enempi sieltä äipän lihavuoren alta esiin... :p
Kröhöm... B) Kerron siulle salaisuuden... Miulla on tuossa profiilikuvassa laitettu päälle kaikki maholliset rekvisiitat, että maha näyttäis mahollisimman kauniilta, kiinteältä ja pyöreeltä. On tukivyötä, napakat housut (jotka ei kuitenkaan purista makkaraa esiin vyön päälle), masutuubi... :D Ja käsi on ylhäällä, ettei allit ja nakkisormet näkyis kuvassa :x
Oikeesti miun masu on vaan ylhäältä nätti pallo, mutta mahan alla roikkuu ihana, tutiseva läskiheltta :p

Arvatkaa, kuka söi eilen illalla pussillisen sokerittomia salmiakkeja ja sai "laksatiivisia vaikutuksia" ? :attn: MINÄ-MINÄ-MINÄ :wave: Puolet yötä sai juosta vessassa, kun meinas housuun tulla ja koko aamun oon piereskelly kun pieni apina :ashamed:

Kohta olis lähtö sinne tenttiin... Luin ihan hurjana *joo-o*

hajuperse-Kiin ja My 29+4

 
Terve!

Enpä oo pariin päivään käyny lukemassa. Ei oikeen jaksa keskittyä mihinkään. Keskiviikkona neuvolassa ja kaikki ihan OK, rautatabuja antoi mukaan, sykkeitä ei laskenut vieläkään kuunneltiin vaan ja hyvin kuului. Liikkeet on jo niin kovia et välil tulee huono olo kun oikein muljaa masussa.

Eipä ihmeempiä, lepäillyt koko päivän, töistä vapaata ja mies vei lapset hoitoon aamulla. Jospa kaivais vaik käsityön esille, sormet alkanut puutumaan et kohta ei puikot pysy käsissä enää.

Victoria 27+3
 

Yhteistyössä