**Helmikuun Helmet** marraskuu

Nalle-Puh mulla oli tässä joku viikko sitten...olin ilmeisesti juonut liian vähän, ku petrasin juomista oli viikonpäästä puhdas näyte. Sano että voi nousta myös jos rakossa ei ole ollu tarpeeksi virtsaa ja ne viimesetki pisarat piristelee sinne purkin pohjalle
 
Miut oli kanssa poistettu kerhosta :whistle: :attn:

Mulle on iskeny ihan mieletön väsymys...ei mitään rajaa, nukkuisin kellon ympäri ihan kepeesti :ashamed:
Varmaan HB alhaalla, mutkun en saa sitä rautaa syötyä, niin en :/ Syy syömättömyyteen muistissa ja saamattomuudessani ;) :whistle:

Supistelee aika ajoin, napakastikin välillä, muttei kipeesti (no eipä mulla juurikaan tee kipeetä supistukset). Alakerran vihlonta ehkä vähän helpottanu, mut tuntuu et housut ois märkänä koko ajan :ashamed: Vähän noloa :saint: Pitää nyt seurailla ja toivoo ettei ainakan lapsivettä olis :/

Yhden tutun näin tänään pitkästä aikaa ja se kysy, et millon mulla onkaan LA, kun maha on aika pieni, mut se on NIIIN alhaalla jo |O :LOL: :LOL: Heh...roikkuu kuulemma polvissa :p Vaikka itestäni tää on selkeesti ylempänä, kun edellisestä, joka kirjaimellisesti roikku polvissa :LOL:

Paastoarvon kävin tänään taas labrassa antamassa, tuloksen kuulee sitten perjantaina neuvolassa. Samoin kuin sen, kuin paljon mun paino on noussu...turvotus alkaa aika mageeta taas olla :'( :'(

Niin ja lonkkakipuun on auttanu aika hyvin nyt, ku oon nukkunu tyyny jalkovälissä :D :D

Sellasta tälläkertaa, huomenna alkaa viimeinen (toivottavasti) kymppi :attn: :attn:

Jahvetti 29+6
 
minulla oli viimeviikon päänsärkyä,pahaolo,silmissä vilisi,kauhee väsymys,,,kaikki mahd kokeet otettiin,verenpaine ok ja kaikki muukin ok,eli ei raskausmyrkytystä,niinkuin ite pelkäsin. sanoivat että väsymyksestäkin tulee noita oireita,kun en oo saanu aikoihin(vuosiin)nukuttua,,,,ja nyt entistä vähempi...tosi tympiää...mulla on ollu valkuainen plussal joskus,mutta terkku on sanonu että valkovuodosta tms voi johtua.kun ne on ollu yksittäisiä kertoja,ei jatkuvia....ei jaksais yhtään mitään tehä ,,,ja kokoajan pitää tietty jaksaa jotain kun on noita lapsia jo muuan kipale =) nooo,vanhana nukutaan sitten,kai,,,,mulla oli sitä kaulaa jäljel se 4cm ni lääkäri oli sen merkannu vahingossa etttä paikat auki ois 4cm!!!!!!!hui ku säikähin kauheena :eek: voimia kaikille tuskaileville...pitää lähtee kuskaan muksui harrastuksiin
 
terveep,

:hug: kaikille! täällä ollaan niin onnellisia! :D Sokereita on seurattu tällä viikolla ja arvot on olleet hyviä! Pissa myös puhdas ja verenpaineet jees! :D Jippii!!! Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin! :D Vauva taitaa olla pää alhaalla nyt, maanantaina oli perätilassa. Muljahteli eilen siihen malliin, että tais ainakin osittain kääntyä. Voihan se kääntyä vielä monta kertaa...

Hilari: Mä taas ihmettelin vähän, ku lekuri oli maanantain ultran jälkeen laittanu liikeisiin vaan yhen plussan vaikka tää vaavi liikkuu mun mielestä aika paljon... :/ Enkä muista, et lääkäri ois kysyny noista liikkeistä... Laittokohan se sit liikkeet sen mukaan, mitä Helmi liikkui ultratessa? :/ Outoa...

:xmas: hulluttelua: Ostin jouluvalot myös sisälle... Semmoset Airamin kirkkaat sydänvalot. iik! Oon varmaan seonnu, ku oon aina ennen inhonnu sellaisia. =)

*muoks* Sori tämänkertainen omanapaisuus...

:wave:

evaellen & helmi 29+0 :heart: :heart: :heart:
 
Moi,

taitaa aika monella alkaa olemaan jos jonkinnäköistä vaivaa, eli jaksuja vaan kaikille toivottelen :hug:

c81: sun neuvolakäyntisi diagnoosi on täsmälleen sama ku mulla, eli 3cm kanavaa jälellä, mutta pehmentynyt. Koitetaan vaan lepäillä!

Viime yö oli ihan kauhea, miehen työpaikalla tehään remonttia ja mies on sit nyt pariin otteeseen viikon sisällä jäänyt töiden jälkeen remppaporukan kans kaupungille "yksille". Tuli sit puoli neljältä yöllä kotiin ja olin lähes koko yön valvonu ja odottanu :ashamed: Lisäks lonkkia ja jalkoja särki ihan hirveästi, etten pystyny oleen oikeen millään tavalla. Panadol ei auttanu yhtään. Nyt meillä sit mökötetään, eli minä mökötän :kieh: V*tuttaa, kun tuntuu, et mies on 18 vee eikä 30, kun ei yhtään osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle! Vauvakin oli ihan levoton koko yön ja potki hulluna :'(

Sori vuodatus, mut pakko jonnekkin purkaa pahaa mieltä. Onko muuten kellään mitään niksejä noihin levottomiin jalkoihin? Magnesiumia syön jo, ei tunnu olevan apua ja supisteluiden takia ei kauheesti pysty lenkkeilemäänkään :/

t. Piipi + typykkä 27+5
 
jahvetti: syöt6kö mitään vitamiinivalmistetta? noissa multi tabsin raskausvitskuissa on lisätty rautaa, mulla on sillä pysyny aika hyvänä hemppa. lisärautaa oon pystyny syömään vaan hetken ja satunnaisesti. ja sitte jos tykkäät näkkäristä niin ryvitassa on kanssa lisätty rautaa. kannattaa ainaki kokeilla jos parantais hemppaa jos et kans voi tota lisärautaa ottaa muuten =)
 
Pesänrakennusvimma on täällä ihan koko ajan paikalla. Eilen ja toissapäivänä järkättiin esikoisen huonetta ja seuraavaks sitten olis olohuoneen vuoro. Siihen tarvii vaan rahaa ennen kuin saadaan olohuone uuteen uskoon.

Nalle-Puh Sama juttu meillä täällä Espoossa. Kaksio 57 neliötä ja kolme asuu jo nyt meitä tässä. Olen sisustellut kyllä tilaa kaikille ja viihdyn tässä kun vauva on pieni, mutta kun kasvaa niin asunto on pakko saada. Hakemus on sisällä, mut mitään ei kuulu. Kesällä valmistuu sit uusia asuntoja Kauniaisten lähelle ja me muutetaan sit viimeistään sinne.

(.) Kiristää!!! Ihan kamala lihasveto kun kävelee pari metriä. Haavakin vielä kipeä ja 8 tunnin kävelyn, istumisen ja seisomisen jälkeen on kauheet supistukset. En taida töissä paljon enää olla. Huomenna olis eka työpäivä pariin viikkoon ja silti olen ihan rikki koko ajan. Viltsu kuitenkin voi hyvin enkä siitä ole nyt ollut niin paniikissa kuin aiemmin. Kävin tänään Sellossa, yritin etsiä jotain vaatetta mitä laitan maistraattiin kuukauden päästä kun naimisiin mennään. En oikeen mitään löytänyt. Ahdistavaa.
 
Nalle-Puh No juu-u, kuulostaa tosi nihkeeltä. Vauvan kans turhan hankalaa kun hissikin vielä rikki, uskon että alkaa jo olla kiire pois. :/ Meillä rivari, joten ei noita ongelmia. Meil tyttö nukkuu omas huonees ja me olohuoneessa ja vauvalle sänky olohuoneeseen myös.

Onko noi multitabsin raskausvitskut tehokkaita? Ostin just tänään kun en pelkkää rautatablettia oikeen saanut syötyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
iltoja :wave:



mirtsu: noi ultrien määrät riippuu paikkakunnasta mut ensisynnyttäjille tehdään kaikille synnytystapa-arvio loppuraskaudessa. j.

Nyt täytyy kyllä tohon kommentoida että ei pidä ainakaan täällä paikkansa. Mulla ei tehty minkäänlaista kokoarviota tuosta neidistä ja jumiinhan tuo jäi kun oli liian iso (3380g että ei mikään iso kuitenkaan mutta mulle liian iso) et nyt kyllä aion sellaseen vaatia että tiedetään mahtuuko syntymään alakautta vai ei. Täällä ei ole edes neuvolassa mitään arvioita heitetty ja se ainut ultra on sillon 12 viikolla joten... Mutta nyt siis kyllä aion asiasta sanoa.

Mun täytyy varmaan tota magnesiumia kokeilla noihin levottomiin jalkoihin, tosin täytyykin eka tarkistaa onko noissa multitabseissa sitä jo että voiko lisäksi vielä ottaa. Nyt kahtena iltana oli helpompi nukahtaa (tosin olin kyllä tosi väsynytkin) kun jätin yökkihousut jalkaan kun luin jostain vinkin että kun on jalat lämpöset niin auttaa. Liekö oli siitä vai sattumaa...

Mekin saatiin pakkaus eilen ja oli kyllä ihana! Tosin musta vaatteet näytti ihan hirveen suurilta... Ja varsinkin se toppapuku oli ihana, toivottavasti pystyy käyttämään, jos vaikka talvi kestää tonne juhannukseen saakka...

Sit ois vähän arkaluontosempi kysymys :ashamed: Kun mulla ilmeisesti lirahti vähän pissat housuun tossa yks päivä :ashamed: Varsinaisesti en ees huomannu mutta tajusin että nyt jotain on tullut. Urmilla oli sillon kyllä tosi kova meno päällä ja kun senjälkeen ei ole tullut ( ei vaikka aivastelis tai mitä tekis) niin mietin että voisko olla että ois potkassu virtsarakkoa jotenkin niin ois sen takia tullut kun tosiaan oli ainut kerta. Heti jo melkein itkin että nyt sitten se on tätä ikuisesti ja heti seuraavalla vessareissulla tarkistin että onko niin heikot noi lihakset, mutta ainakin virtsasuihkun katkasu kesken onnistu ihan hyvin että tokko nyt niin surkeat nuo lihakset on. Mutta voisko olla mahollista toi?

Nyt en kyllä muista mitä muuta piti kommentoida, kirjotan kun taas muistan...

:hug: kaikille ketkä kärsii kaikista kurjista vaivoista.

 
Piipi :hug:

Jaksuja kaikille särkyjen ja kipujen kanssa kamppaileville!

Tultiin tänään kotio ja hyvien uutisten kera. Veljet voi aivan mainiosti ja serkku saa vauvan huhtikuussa. :D
Omassa olossa ei nyt ole ollut hurraamista tälle illalle sillä ylämahakipua olen potenut nyt jonkin aikaa ja tuntuu todella inhottavalle. Onneks huomenna on neuvola. Poju potkii todella paljon ja tosiaan jalkaa puskee ihon läpi ihan koko ajan. Ihan pikku jalkaa pitää kädessä =) Muutenkin tuntuu että maha on ihan tajuton ja kun vertasin tytön ja nykyisen neuvola kortteja niin nyt sf-mitta 3cm enemmän. :whistle:
Jatkuva nälkä ja makeahimo taas hiipineet kuvaan kun on yrittäny olla herkuttelematta. Tänään sitten pyöräytin tuossa torttuja ja ne oli aivan tajuttoman hyviä. :p Huomenna jos taas palais ruotuun...

Nyt pitää mennä pimua nukuttamaan...ihan pihalla tuntuu jo tuolla olevan mut ei äsken malttanu nukkua kun yritin. Nooh...tuun huomenna kertoilemaan neuvolakuulumiset...

Öitä mammat!

Jepsu ja Martti 28+1 :heart:

ps. täällä kans yksi rautatabujen unohtaja ja vitamiinienkin :whistle:
 
Vinja täällä kans pissat välillä lirahtaa housuun...jos yskii tai aivastaa niin vaara piilee...nyt kun olin flunssassa niin todella helposti kastui housut :ashamed: :whistle: mutta minkäs teet. En minäkään oo huomannu et ois nuo lihakset huonossa kunnossa ittellä. En kans osaa sanoa mistä se johtuu...kaippa tuolla alapäässä alkaa kaikki taas löystymään niin kovasti... :D
 
Olipas kertynt luettavaa muutaman päivän aikana. Pari päivää oltu isännän kanssa lomailemassa Helsingissä, käveltyä tuli aika paljon ja jalat on nyt ihan an paisuksissa. Taitaa tuo isäntä kyllä olla shoppailusta väsyneempi kun minä :LOL:
Liityn sairaslomalaisiin minäkin, selkä ei kestäny 8-10 tunnin istumista ja sit ei yöllä saanu nukuttua kun särkee joka paikkaa ja pohkeet kramppaa. Lääkäri oli sitä mieltä ettei se siitä paremmaksi muutu ja kirjoitti slomaa äippäloman alkuun asti. Ehkä nyt riittää energiaa itsestä ja kodista huolehtimiseen. Kilojakin tullut aivan liikaa :ashamed: kun ei ole jaksanut liikkua tarpeeksi.
Joku kirjoitti vauvan hikasta, miltä se tuntuu? Mietin kun parina päivänä vauveli "nykinyt" hassusti et oisko se sitä.
 
vinja: outoa kyllä et ainoo ultra np :eek: mä oon käsittäny et synnytystapa-arvio tehdään kaikille just noitten juuttumisten minimoimiseksi. kannattaa tosiaan vaatia nyt se arvio, vaikuttaa kyllä et sulla on ahdas lantio kun ei tuo sun tyttö tosiaan mikään iso ollu.

tosta pissan lirahtelusta, mulla kyllä lirahtelee jos yskin tai aivastelen kunnolla ja tää alko jo aika alkuraskaudessa. ihan normaalia uudelleen synnyttäjillä kun paikat löystyy nopeemmin. ekassa raskaudessa alko lirahtelu vasta synnytyksen jälkeen mut korjaantu ku jumppasin lihaksia et eiköhän nytteki saa taas lirahtelut loppumaan kuhan muistaa jumppailla B)

nalle-puh: ei kannata monia eri vitamiinivalmisteita syödä, multi tabsissa esim jo kaikki. rautaa tietty monet tarvii enempi mut muuten pitäs riittää. mä syön multi tabsin lisäksi kalaöljykapseleita kun meillä ei syödä kalaa.
 
Toi pissan lirahtelu aivastaessa ja kovaa yskiessä on ihan tuttua ollut. Nyt tosin helpottanut ton leikkauksen jälkeen. Missä lääkärissä te oikeen käytte kun tajuavat pistää saikulle koko loppu ajaksi?? Meillä työterveyslekuri ei ota mitään kantaa raskauden juttuihin, eikä neuvolan lääkärille ikinä pääse kun ei ole paljon koskaan paikalla. Terveyskeskukseenkaan en viitsis mennä jonottelee sen takia, kun ei päivystysasia ole kuitenkaan. Pöh.
 

Yhteistyössä