**Helmikuun Helmet** marraskuu

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle-Puh:
Mitkäs on teillä mammat voinnit tänään? Mulla on jotenkin todella ahdistava mahassa, jotenkin paha olla.... olen sitten miten päin vain.
Kuulostaapa tutulle.. Mietin edelleen kehtaisiko huomenna neuvolassa valittaa tätä selkää ja oloa niin paljon että saisi saikkua..
 
Heips.

Kiin Saan kyllä olla kiitollinen ja onnellinen sen suhteen että kaikki on sujunut hyvin ja ei ole ollut mitään hälyyttävää. MUTTA silti tulee jotenkin sillanen olo että ketään ei edes kiinnosta. :ashamed:

Noh kyllä tässä vielä kerkii sattumaan ja tapahtumaan jos jotain tapahtuu ennen synnytykseen lähtöä. Tuskimpa. =)

Nalle-Puh Täällä ainakin tämä mamma on todella ahdistunut masun kohdalta! kaikki vaatteet puristaa ja misään asennossa ei ole hyvä olla. Kauheesti ei voi edes vaatteita lähinnä housuja vaihdella kun tekee niin kipeetä nostaa kinttua! On vauveli jotenkin tuolla alhaalla painamassa. Odotan jo viikonloppua innoissani kun sillon ei tarvitse heti aamulla vaatettaa kaikkia vaatteita vaan voi lököillä kotona.

Sunnuntaina olisi ristiäiset ja meistä tulee miekkosen kanssa ihanan pikku neidin kummit. Hiukan jännittää miten jaksan seistä ja pitää vauvelin tyytyväisenä sylissä. ;)

Noh ei ne nyt niin kauaa kestä.

2 yötä olen nukkunut ihan kivasti. Viime yönä en edes herännyt... kait.
Ja sekin sai mut huolesta sekaisin että vauvelilla joku hätä kun ei ollenkaan ahdistanut mistään suunnasta. On tää niin perseestä ressata kaikkea. :kieh:

Voi vitsit enää vajaa 4 viikkoa äippäloman alkuun. Ja sit tää mamma nukkuu varastoon kaikki päivät. Ja pistelee samalla joulua esille!

Kortteja täytyy ruveta askartelee piakkoin kun viim 14.12 täytyy postittaa. =)

Tais tulla taas pitkä stoori mut tätä tää sit on ainakin mun kohdalla. Kaikki sepustan tänne. :D

Niisku-neiti & rinsessa 29+0
 
mulla oli ultra ja sisätilatutkimus,lapsen kokoarvio 790g ja virtaukset sykkeet yms hyvät,kohdunsuu kiinni ja kanavaa 4cm,,,kätilö tuumas viimeksi että 2cm,,,,se on niin kahtojasta ja mittaajasta kii,,,tän viikon olen saikella ja sovimme että kokeilen töissä käyntiä ensviikolla,mutta pitää kuulema herkästi hakea uutta saikkea,,,eniten nyt vaivaa väsymys kun ei saa nukuttua,raskausmyrkytysvaaraa ei nyt ole.ja oireetkin on onneksi hävinny...
 
Pöhinä Ai sukunimen voi vaihtaa myöhemminkin...laitetaan harkintaan. Fiksu likkahan toi on, kehen lie tullu, kun tollasia kysymyksiä esittää. :D

Tehystä Mä kans vähän kummastelen tota taistelua... Yli neljässä vuodessa n.20 % inflaatiostakin jo tulee 12%. Mut hyvä että päättyi...Akoi jo pelottaa.

Nyt syömän, tuli paha olo taas. :headwall:
 
Uijui, tulin äsken töistä ja mikä ihana ruoan tuoksu lehahti nenään! Mies on tehnyt lihapullia, ruskeaa kastiketta ja keittäny perunoita...Vähänkö kultanen=)

Töissä seinälle oli tullut joulukuun työvuorolistatkin. Siellähän se häämötti 31.päivä millon pitäis alkaa viikon vuosiloma ja sen jälkeen äippäilyloma!
Joulun + muut vapaat laskettuna yhteen ois neljä vapaata kuun aikana ja hommat vaihtelee lähes joka päivä, mutta tuntuu siltä että ellei tule aivan kakkakelejä niin pärjään... Ja voinhan edelleen pomolle sanoo, jos polkeminen ja kiipeily alkaa olla ylivoimasta.

Ens viikolla on sitten se eka "kunnollinen" neuvolalääkäri. En pysty yhtään tietämään mitä odottaa, kun kyllä noita kipuja ja kiristyksiä on ollut, mutta en tiedä onko niistä mikään niin vakavaa että ois tehnyt kohdunsuulle jotain. Se oiskin paukku kun kiellettäs työnteko! Hyppisin kyllä kotona seinille, jos tänne joutusin jo jäämään. Mutta kun nyt on näin hyvin mennyt niin en usko että siellä mitään ilmenee... :)

Tänään iski aivan järjetön joulupuuhasteluhalu, mutta oon päättänyt että mitään joulujuttuja en laita ennen joulukuuta. Ostella silti taidan jotain kivaa jo ennen sitä, hirveesti ideoita pukannut koko päivän :D
En ole aikasempina jouluina ehtinyt edes ajatella joulun laittoa, kun oon painanut hommia kun eläin... Nyt aion nauttia oikein kunnolla! :xmas:
 
Pusuapina mie oon oikeesti melkeen kade, kun sie vedät siellä vielä suunilleen kieli vyönalla :LOL: :LOL:
Ja kun tosiaan työnlaadun jne tiedän, ettei tosiaan ihan helpoimmasta päästä ole, niin... :LOL: :LOL: Mie täällä kotona makaan puol kuolleena...hyvä kun vajaan kilometrin köpöttelylenkin pystyn vetämään ja 3 rappua nousemaan kotiovelle!!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Palkankorotus tulee kaikille sairaanhoitajille työtehtävän mukaan riippumatta siitä, mihin liittoon kuuluu.
Näin mäkin käsitän asian olevan, mutta Tehyn mukaan korotukset tulee vaan tehyläisille ja superilaiset, jytyläiset ja järjestäytymättömät saa aiemmin sovitut korotukset. Samoillehan sitä suurinpiirtein varmaan mennään, kun muilla Tehyä lyhyempi kausi sovittuna.

Ihania massuja teillä! =)

Kestoista: Ohjeita villavaippahoisuihin saa myös hahtuvalankaa ostaessa/ tilatessa, esim. www.pikku-eero.net ja ohjeita löytyy myös: http://www.kolumbus.fi/wilhelmiina/index.htm
Mä oon jotenkin hurahtanu noihin kestoihin. Joku täällä tais sanoakin, että kestoilu vaatii jonkunlaisen hurahduksen. Oon samaa mieltä täyskestoilun osalta, mutta osakestoilua varmaan harrastaa nykyään aika monet ihan vaan ympäristösyistä. Tai taloudellisista. :/

Haettiin pakkaus tänään! Ihanaa!!!! :D :D Mun mielestä noi vaatteet ja muut oli oikeestaan kaikki ihan kivoja ja kivanvärisiä. Hempeitä tosin, mutta yhdistettynä johonkin vahvempaan väriin oikein ihania! Erityisesti ihailin sitä vihreevalkosta bodya ja niitä vihreitä puolipotkareita! Harmi vaan, et toi toppapuku taitaa meidän vauvoilla jäädä käyttämättä: on varmaankin liian suuri tänä talvena ja liian pieni seuraavana. Vai mitä arvelette? (Tästä on taidettu kyllä puhua jo aiemminkin?) Kyllä toi pakkaus on hieno juttu, samoin kuin lapsilisä: mielestäni pitää olla joitain tuloista riippumattomia sosiaalietuuksia kaikille tarjolla. =)

Nyt jumpalle ja suihkuun. Oon tehny joogavenytyksiä myös kotona, ja täytyy sanoa, että selkä ainakin tykkää!

e & helmi 28+5 :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Tänään iski aivan järjetön joulupuuhasteluhalu, mutta oon päättänyt että mitään joulujuttuja en laita ennen joulukuuta. Ostella silti taidan jotain kivaa jo ennen sitä, hirveesti ideoita pukannut koko päivän :D
En ole aikasempina jouluina ehtinyt edes ajatella joulun laittoa, kun oon painanut hommia kun eläin... Nyt aion nauttia oikein kunnolla! :xmas:
Mä en oo aiempina jouluina juuri koristeita kotiin laitellu, kun on oltu muualla aina, mutta nyt meillä on jouluvalot partsilla! :xmas: Ja aion jotain muutakin pientä puuhastella! :)
 
Äh, työjutut masentaa :(
Mulla on jo pitempään ollut sellainen tunne, että toinen työkavereistani yrittää parhaansa "houkutellakseen" mun omat asiakkaat itselleen.

Tänään taas tapahtui sellaista, että kuulin sen puhuvan musta negatiiviseen sävyyn eräälle ihmiselle.

Totta kai toivon, että mulla olisi edes jonkunlaista asiakaskuntaa jäljellä sitten kun palaan töihin äippälomalta.

Muutenkin on jotenkin haikeaa, kun tietää ettei näe joitakin läheiseksi käyneitä asiakkaita pitkään aikaan :'(

No joo, eiköhän tää tästä.

Huomenna on aika fysioterapeutille, saan sieltä toivottavasti jumppaohjeita selkää varten, ja tukivyön lainaan. Aion myös kysyä siitä lymfahieronnasta.

Vauvan tuleva sukunimi: isän nimi ehdottomasti. Toivottavasti joskus vielä ollaan kaikki saman nimisiä.. Meillä molemmilla on "harvinainen" sukunimi, on siis vaan meidän suvut ko. nimiä. Mulla ei vaan ole mitään hinkua säilyttää omaani naimisiin menon jälkeen, vaikka hyvä nimi onkin :D

28+2 (hui!!)
 
Kiitos Zuku ja muut kaikista vaippakaavavinkeistä! Hyvät neuvot otetaan aina ilolla vastaan!
Kävin kirjastossa muutaman kerran noita kaavoja katsastamassa, mutta taitaa olla juuri nuo vaippakaavalliset kovassa kierrossa.
Minäkin sitten liityn tunne PUL kangasjonoon ja painostamaan, että hankkikaa jo! :LOL:
Tuolla Wihelminan ohjeilla olen muutamat merino/hahtuvavillahousut väsännyt... ehkä kuitenkin kannattaa satsata noihin malleihin, joihin voipi ommella säätövaraa!

Mukavaa kuulla, että muillakin on jouluvimma päällä! Olen yrittänyt miettiä tälle vuodelle ideaa joulukorttiin. Meillä on miehen kanssa yleensä vietetty joku ilta pikkujoulua ja samalla väsätty kortit kasaan! Oon saanut aina miehen jollain ihmeellä innostumaan tähän projektiin
:saint: Kertokaas kuinka siellä askartelut sujuu/etenee!

Minäkin hikoilen täällä öisin kuin pieni porsas!
Pupi
 
Heissan!

Jepsulle jaksamista, varmasti säikäyttää tuollanen :hug: . :hug: myös kaikille vaivaisille!

Hyppään taas heti omaan napaan :ashamed: , anteeksi. Olikohan täällä joku, jolla oli joskus neuvolassa pissassa proteiinit plussalla? Mulla on semmonen hämärä muistikuva, mutta voi olla että muistelen väärin...

Mä olin nimittäin tänään lääkärineuvolassa ja proteiinia löyty virtsasta...tarkkaa arvoa en tiedä, mutta terkka sanoi, että itseasiassa oli hiukan enemmän kuin vähän (1+), mutta merkkasi korttiin kuitenkin yhden plussan. Paineet ei ollut erityisemmin koholla, mutta turvotusta on kyllä viime aikoina jonkin verran ilmestynyt :( .

Menen antamaan ensi viikolla uuden näytteen, mutta nyt pelottaa ihan hirmuisesti. Kuitenkin mennään vasta viikoilla 29+3.
Huah, kaikki onkin mennyt "liian" hyvin tähän asti... pitihän se arvata, että jotain tulee :'( .

Se neuvolalääkäri (jolla olin nyt siis vasta ensimmäistä kertaa) oli kyllä niiiiin onneton ettei paremmasta väliä. Koko "tutkimus" kesti varmaan 2 minuuttia, mihinkään ei saanut vastausta ja muutenkin se tuntui olevan niiiin pihalla. Tulin oikein kiukkuiseksi siellä...eikö sinne nyt saada yhtään pätevämpiä lääkäreitä, tämä käynti oli ainakin ihan yhtä kanssa :kieh: .

Onko täällä kellään kokemusta tuosta raskausmyrkytyksestä? Netistä olen lueskellut, mutta... huolettaa niin kovasti. Jos se todetaan, niin joudunko sairaalaan (töihin menosta taitaa ainakin olla turha enää siinä vaiheessa haaveilla) ja kuinkakohan kauan yleensä kestää, että tilanne etenee siihen että vauva pitää saada ulos...raasu on kuitenkin niin pieni vielä :'( .
Noh, yritän nyt olla murehtimatta, jospa huoli vaikka osottautuisikin vielä turhaksi.

Nimigalluuppiin: Miehen nimelle tulee, kun minunkin ois tarkoitus ristiäisten yhteydessä siirtyä samaan sukuun :)

Pessi: Tosi ikävää tuo työkaverin toiminta, murrrr.
Mulla kans on jo nyt haikea olo, kun "joutuu" eroon työkavereista...tai näkeehän niitä, mutta tippuu ulos niistä päivittäisistä jutuista. Tosin, enköhän mä kuitenkin mieluummin äippälomaile :LOL: .

Piti vielä kysästä, että missäs yhteydessä te ootte saanut noita koko/paino arvioita? Tää lääkäri ku ei maininnut mitään, eikä saanu ees mitään selkoa siitä miten päin pikkuinen tuolla masussa majailee :| . Tehdäänkö kaikille vielä raskauden jossakin vaiheessa se painoarvio ja tarkistetaan jotenkin (ultralla?), että miten päin vauva on ja mahtuuko syntymään alakautta...? kertokaa nyt tyhmälle...! :ashamed:

 
iltoja :wave:

vauhdikas päivä ollu, pikkumieski tipahti alta aikayksikön vaikka oon koneella samassa huoneessa B) vauveli taas potkinu oikeen kunnolla, mun äitiki sai ekan kerran tuntea tän vauvelin raajoja ku yritti tunkea niitä mun mahanahkasta läpi :D

mirtsu: noi ultrien määrät riippuu paikkakunnasta mut ensisynnyttäjille tehdään kaikille synnytystapa-arvio loppuraskaudessa. joissain paikkakunnilla kaikki saa sen 3 ultraa. meillä päin toi synnytystapa-arvio tehdään aika myöhään, vasta vkolla 38, ainakin -05 oli näin. kaveri ei ees ehtiny siihen kun heidän poika synty vkolla 37. mulla siis viimeisin painoarvio on tehty rakenteessa eikä mulla enää oo yhtään ultraa, neukkukäynnit vaan. seuraavaksi sairaalaan sitte synnyttämään. mun mielestä toi viimonen ultra pitäs olla rutiininomasesti kaikille, mut se on vaan mun mielipide.
 
Mirtsu Älä nyt hätäile sen proteiinin kanssa :hug: Se saa olla ihan reilusti plussalla, esim. 2-3+, että viittais raskausmyrkytykseen. Ja paineet kohoaa ihan pilviin.
Miulla oli kans yhellä plussalla protskut keskiraskaudessa.
Tuossa on matskua pre-eklampsiasta: http://www.kookas.fi/articles/read/2895
 
Iltaa. Hirmusesti juttua eilisestä :eek:

Sukunimiin meidä pojulle tulee miehen sukunimi..vaik oisin kai tahtonu tyttöjen kaa samalle nimelle, eli siis mun nimelle. Mä vaihdoin tyttöjen ja oman sukunimen, ku avioero oli vireillä, yh:na ei tarvinnu ees lupia kysellä. Eniten mua nyt ärsyttää, että etunimi on päätetty, sukunimi tulee mieheltä, ni mä oisin halunnu pojalle toisen nimen oman isäni puolelta, mutta ei! :kieh: Pitää saada miehen puolella kiertävä nimi. Mun mielestä epistä..uskon että tästä keuhkotaan vielä.

Mitähän muuta te jutskailitte :ashamed: . Kaikenmoisia kipuja tullu monelle ja ei tää oikeesti herkkua kaikille enää tässä vaiheessa ole. Kovasti sitä mahaa alussa kaipaili, mutta kyllä se tuo tullessaan ne ongelmatkin, ainakin monella tuntuu näin olevan. Harmittaa ite valittaa, ku toi maha on musta aivan ihana ja raskaana oleminen on maailman hienoin asia ja vain meille naisille suotu etuoikeus! Harmi kun sen täytyy ottaa niin koville.

(.) Olin puhelimessa eilen KYSin päivystävä synnytys lääkärin kaa ja kehotti tulemaan viimestään tänä aamuna. Käytiin sitten eilen illasta synnärillä näytillä. Kaikki olikin todella hyvin ja kipeätkin supistukset olleet tehottomia, toistaiseksi ainakin. Paineentunteesta ei varmaa voinut sanoa, liitoksiin liittyvää ilmeisesti, mutta oikein laajasti jomottaa.
Cervix 4cm suljettu. Näin hyvien viikkojen takia ei kontrollikäyntejä varattu, koska rv34 jälkeen ei synnytystä estellä ja lääkärin mielestä on turha tässä välillä sitä alapäätä koplata, koska tilanne nyt hyvä viikkoihin nähden, ja noihin suppailuihin nähden. JOten hyvä mieli tuli, Painosti kyllä, että heti jos supistaa kipeemmin ja useesti, pitää päivystyksenä mennä..pääsee päiväsaikaan äitipolille ja illasta suoraa synnärille.
Poju oli 1300g ja rt. Pääkään ei vielä kohdunsuulla asti, vaikka alhaalla tuntuukin, vettä mahtui hitusen väliin..joten sekin tekee kohdunsuuntilanteesa hyvän, kun ei vielä suoraan sinne paina. Napanuoravirtaukset erinomaiset, vauvan koko vikkoja vastaava, liikkeet hyvät ja sydänkäyrä erinomainen. Eipä tässä siis hätää ole. Kuitenki lepo jatkuu samanlaisena, koska tilanne voi nopeasti muuttua. Viime raskaudes paikat oli auki rv32 alkaen..about.

:heart: nelli&pulla-poju 28+5
 
Hei..mä taas myöhään hereillä. Mut raskausmyrkytyksestä. Mulla oli ekassa raskaudessa. Tuli jossain vko 30 paikkeilla ekat oireet. Paineet nous vasta 34 vkon jälkeen.Proteiinit oli maksimissaan yhellä plussalla ja verenpaine oli 150/90 tai jonkin verran päälle pahimmillaan. Ja olo oli ihan kamala. Jouduin viimeseks viikoks sairaalaan, kun kotona huimas koko ajan, mut siinä vaiheessa en muutenkaan estellyt sinne menoa. Tyttö syntyi 39+6 vkolla terveenä alateitse ilman käynnistystä. Eli pitkään menee että kehittyy, jos rauhallisesti ottaa ja välttää turhaa rehkimistä ja suolan käyttöä. Mulla auttoi. Mut nyt hyvät yöt ja melkein jo huomenet.
 
keskiviikkohuomenta :wave:

vauvalla oli taas eilen illalla hikka :D :heart: nyt tuntu ihan tuolla alhaalla et raivotarjonnassa on. aika pitkään on nyt ollu et oisko jo pysyvästi, tiiä sit. potkuja satelee kylkiin ja ylös niin voimalla et tosiaan tekee kipeetä välillä B) ens vkolla ois neukku taas, rupeekohan tän jälkeen käynnit tihentymään? ens vkolla ois jo rv 30 kuiteski. aika paljo :eek: kohtahan on jo helmikuu =)

eilisestä vielä, käytiin hautausmaalla viemässä kynttilöitä ja samalla tuli tietty mieleen meille tää pienten lasten äiti kenestä on kertonu kuka kuoli syöpään vähän aikaa sitte. hänet siunattiin perjantaina ja lapset ei ois millään halunnu jättää äitiä sinne eikä ymmärtäny et miks. mun tekee niin pahaa tän perheen puolesta :'( :'( vanhempi tyttö oli illalla huutanu ikäväänsä, oli kuulemma kuulostanu siltä kun sairas eläin huutais tuskissaan :'( elämä on kyllä niin epäoikeudenmukasta :'( tuli itkettyä siellä hautauumaalla taas niagaran verran ja sitte sattu silmään hautakivi missä luki vaan pieni tyttö ja syntymä- ja kuolinpäivä oli sama, sitä sit kans itkettiin :'( :ashamed: herkkä on mieli kyllä nyt...
 
Zuku Lääkäri kirjoitti lähetteen sydänfilmille ja olisi kirjoittanut kilpirauhastestinkin, jos sitä ei olisi pari viikkoa sitten otettu. Huomenna ajattelin mennä labraan aamuruuhkan jälkeen. Ei kai sillä niin kiire ole, että mun olisi pakko paappojen kanssa tuntia istua ja odottaa yhtä pientä käppyränottoa...

Tänään menen käymään töissä jättämään sijaiselle ohjeita. Haikeaa.
 
c81
mut oli erotettu kanssa.. josko kerho hävinnyt kun ei olla enää kirjoiteltu?

(.) Terkkuja neuvolasta.. mie jään sitten ainakin viikoksi saikulle selän ja suppareitten takia. Hemppa oli 101, ja pitää lisätä raudan syöntiä. Ja RR 137/80.. mutta siihen ei kommentoinu muuten mitenkään. Vaavilla kuitenkin kaikki hyvin, kohdunkaulla 3cmja kohdun suu pehmennyt. Nyt otan vaan rauhallisesti kotona, ja siirryn heti pois koneelta, kun selkä ei tykkää YHTÄÄN :(

C 81 rv 26+2
 
Joku neuvolakäynneistä kyseli, niin mulla ne vaihtu nyt neljästä viikosta, kolmen viikon välein.
Ja sitten mulla ainakin on yksi ultra ennen synnytystä. Se on kait joku kokoarvio tai joku.
Neuvolassa vaan mainitsi siitä, että sellanen on vielä mun kohdalla. En kyllä muista millä viikolla.
Mutta nyt aattelin siivota koko asunnon lattiasta kattoon.... hyvä fiilis siivota, kun jokin aika sitten järjesteltiin koko asunto ihan uusiksi.
Kaikki huonekalut pistettiin uusille paikoille ja tehtiin vaatehuoneeseen pieni kodinhoitohuone ja raivattiin tulevalle vauvalle tilaa ja sisustettiin isompienkin lasten huonetta. :D
Onko muilla tämmöstä "pesänrakennus" vimmaa tullut?
Ai niin ja tää hikoilu on ihan kauheeta ja sitten vielä, kun rinnat valuu maitoa, niin tuoksu aikas hmm.... kauhee!!!
Nyt 29+2
 
nelHM hyvä että kaikki on ok, minä jo huolestuin eilen että olet joutunut osastolle kun ei kuulunut mitään.. :whistle:
Onko muilla ollut kipua kyljessä? Tuossa kylkikaaressa minun pistää siihen kokoajan ja on tosi hankala olla.. :( kuten profiilistakin näkyy mun masu on toispuoleinen kun vauva tykkää köllötellä toisella reunalla... :/ mutta se sattuu tuonne kylkeen... |O ja ylä vatsaan.. se hermostuttaa ja sitten koskee päähän ja näkyy tähtiä välillä! :headwall:
Hirveetä valittaa kun pieni immeinen masussa kasvaa :ashamed: :ashamed: mutta.... tää on rankkaa...

Tarppa ja toukka 29+1

Ai niin tuli eilen HM:n paketti ja siinä muutama body ja pöksyt vauvalle :heart: On ne pieniä ja ihania... :whistle:
 
Mitäs teille mammat tänään? Mä en ole oikein saanut mitään aikaseks. Jotenkin niin löysä olo. meillä kova stressi kun ei meinaa saada helsingistä asuntoa millään, vauvan syntyminen lähestyy ja meillä tämmöinen pikku koppi mihin me ei mahduta kaikki... On tämä niin hankalaa.......
 
Tarppa mä lueskelin tossa viime raskauden aikasia ä.poli käyntejä, niin olen rv29 ollu valopallojen, päänsäryn, turvotuksen, alavatsakipujen, supistelujen ja ties minkä viel takia, mutta mitään syytä ei löytynyt ja raskausmyrkytykseen kuitenkaan ei viittetitäollut, kun paineet oli hyvät koko ajan. No nyt on taas välistä näkyny noita tähtiä ja valopalloja :/ . Mitä lie, mut aika samat viikot meneillään. Mua seurattiin ä.polilla loppuun asti kaiken noiden takia. Nyt toisaalta hyvä, että ei tartte rampata, ku Kuopioon asti pitäs lähtee. Ja sinne pääsee niin helposti sisään akuuttinakin ilman ajanvarauksia, joten jos tarvis, mä meen niin. Mutta hope not!
Tohon kylkeen pistämiseen..johtuu varmasti just siitä, ku vauva siinä asennossa. Mua ärsyttää kans valittaa,mutta niiku aikasemminki kirjotin, joillakin meillä tämä raskaus ottaa niin ylivoimasen koville eikä siitä harmi voi nauttia täysillä. Jaksuja sulle!!

:heart: nelli&pulla 28+6
 

Yhteistyössä