**Helmikuun Helmet** marraskuu

Tillukas Sinuna ottaisin heti tänään yhteyttä neuvolaan/päivystykseen. Todennäköisesti ovat ns.vaarattomia rytmihäiriöitä, mutta ehdottomasti pitää tutkia!! kun ovat pahimmillaan voit pyytää esim. saku-porukkaa käymään kotona, ni saavat otettua sydänfilmin silloin kun kohtaus "on päällä".
Raskaus ja esim. väsymys altistavat ns.hyvälaatuisille rytmihäiriöille! Et en halua sinua pelotella...mut jos tällaisia kohtauksia ei ole ollut aikaisemmin (ja tutkittu) ni ehdottomasti yhteys lääkäriin!
 
ei onnistu kuvan laitto ei, lyö vaan sen vanhan koko ajan tohon, kele |O

tillukas: mulla oli ekassa raskaudessa yks kunnon takykardiakohtaus, syke nous yli kahensadan. oli sykemittari kädessä ni näin sykkeen. muutenki oli rytmäreitä niin ku on nytki. neukussa sano sillo et jos noita pahoja tulee usein ni sitte pitää tutkia joten kannattaa sun tosiaan ottaa yhteys neuvolaan. ja kysyin sillo myös tosta perhepedistä että mitä jos satutan vauvaa nukkuessa ni neuvolasta sanottiin että niitä ei oo tapahtunu ku päihteitten vaikutuksen alaisena oleville äideille, et ihan rauhassa vaan viereen nukkumaan.
 
Moikka

Mä soittelin päivällä KYSin äitipolille neuvoja tästä mun hommasta. Ohjeeksi tuli, että sinne näytille, jos ei ala helpottaa ja varsnkin, jos supistaa. Sain tossa nukuttua 2h, mutta edelleen jomottelee ja supistaaki välillä..Taidan kyllä lähtee käymään, kunhan isäntä tulee kotia, saa ees mielenrauhan ja kohdunsuun tilanteen..ja missä päin se vauvan pää on, siis kui alhaalla.
No kattelempa viel pari tuntia miltä tuntuu. Ku jotenki kehtuuttaa lähtee sinne asti, mut toisaalta taas tuntuu, että pitää mennä. LÄhempänä jos asuisin, oisin jo eile käyny! Hiton käpykylä tää, ku ei ees lääkäriä ole :kieh: :kieh:

Sori omanapasuus.. Ja Cruella :hug: hermoja näiden värkkien kaa..ei kai siin muuta :/
 
Cruella kiitos kysymästä, pojat voi ihan hyvin mutta kyllähän se henkisesti oli kova isku. Toinen ei muista koko tilannetta kun oli tajuttomana ja toinen muistaa sitäkin paremmin ja oli varmaan kauheaa katottavaa kun miehet tajuttomana makaa vieressä. :/
Pitävät nyt hiukan koulusta vapaata että saavat ajatuksiaan tasattua ja käytyä läpi asiaa. Oli se sen verran karmea. Autosta jolla ne ajo sain valokuvia ja kyllä on ihme et pojat on hengissä. Onneks niitä suojelusenkeleitä on välillä matkassa! =)
Fyysisesti pojat ei siis loukkantunueet juurikaan vaan ainoastaan toisella veljellä on 3 tikkiä keskellä päätä. Luojan kiitos noin pienet vammat.

Hilari ja pusuapina :hug: ja jaksamisia sinnekinpäin.

Nellille jaksuja kans! Toivottavasti suppailut ja jomottelut loppuu pian. Kannattaa varmaan kuitenkin sinne näytille mennä. :hug:

Nyt meen lepuuttaa jalkojani hetkeksi kun koko päivän ollaan menty ympäriinsä rakennuslupa papereiden kanssa ja vielä ois tehtävää.... Huomenna lähetään kattomaan niitä mun veljiä, en saa muuten mielenrauhaa vaikka tiiän että ne on kunnossa. :ashamed:

Martti möyryää kunnolla niin et olen pari kertaa saanu jalasta kiinni. :D melkonen kaveri tulossa kun nyt jo äitin nahka niin tiukoilla. :LOL:
Aika matalalla viihtyy meidänkin kaveri kun välillä tuntuu et tuleekohan se ulos jo. :eek:

Nytpä meen sinne lepuuttaan hetkeks!

Jepsu ja Martti 27+6 :heart:

ps. hertsyykkeli ku aika rientää! huomenna alkaa jo 29. raskausviikko :heart:
 
Jee, äitiyspakkaus tuli tänään! :D Kyllä sitä oli odotettukin, mut tosi nopsaan kyl tuli papereiden viemisestä. Ihania juttuja, oon tosi onnellinen ja tyytyväinen sisällöstä. Mieskin oli ihan että täh, näin paljon kaikkea.

Nyt ei oo tullu kovia supistuksia, kun oon kunnolla saanut levättyä viikonlopunkin. Eli lepo näyttäis kyllä auttavan onneks. Aika meinaa vähän kyllä käydä pitkäksi... :|

Nellille tsemppiä, kyllähän noin kovat kivut ja paineen tunne on hyvä käydä tarkistuttamassa. Kun eikös sulla ollut kohdunsuullakin jo jotain tapahtunut supistusten takia?

tillukas, kyllä noista rytmihäiriöistä kannattaa tosiaan vähintään neuvolassa mainita. Mullakin välillä on rytmihäiriöt vaivannu ja joku lääkekin mulle aikoinaan määrättiin, mut ei oo nyt raskausaikana onneks vaivannu.

Hilarille ja pusuapinalle :hug: ikävistä uutisista.

t. piipi + typykkä 27+3
 
tillukas Tuskin vauvalle vahinkoa aiheutat nukkumalla selällään, kun et herää huonoon oloon. Huono olo tulee siitä, kun selällään ollessa suuret laskimot painuvat ja verenkierto häiriintyy. Kohdun ja sikiön hapetukseen se ei vaikuta, koska happi kulkee valtimoissa ;) Tekee tosiaan vaan huonon/pyörryttävän olon.
Ei hyvältä kuulosta tuollaset korkeat sykkeet :( Ikinä en ole kuullut, että kellään olis raskaudesta johtuen ollu tuollasia oireita :eek:
Itelläni diagnosoitiin paniikkihäiriö viime syksynä ja sen yksi oire on tuollaset tykytyskohtaukset ja pyörrytyksen tunne. Minnuu ei siis rupea henkisesti ahdistamaan vaan tulee vaan fyysisiä oireita, joiden seurauksena alan hyperventiloida ja saatan pökrätä.
Miulla oli ollut nuita oireita jo monta vuotta ja kävin vaikka missä tutkimuksissa, kun epäiltiin, että miulla on sydämessä jotain vikaa, mutta mitään ei löytyny.

Olin koulutuksessa tänään ja My oli aktiivisena mukana :D Mukelteli menemään luentojen aikana niin, että miulla maha nytkähteli :heart:

Kiin ja My 29+0
 
Mulla kanssa joskus syke nousee rajusti mut liittyy kyllä aina joko saunomiseen tai sitten niin että on syöny huonosti koko päivän ja tulee sellanen heikotus.

Kiva kun Tehyn tilanne ratkes =) Päästään perhevalmennukseenkin. Ainakin näillä näkymin mennään, oisko ens viikolla ollut eka käynti.

Tänään on repiny selkää ja kylkiä oikeen kunnolla, joku kasvuspurtti vissiin taas päällä. On niin hankala olla! Ja voi ketunkettu että ottaa päähän kun kaurapuuroon on ilmestyny joku outo sivumaku ja enhän mä sitä enää saata syödä. Oli nimittäin yks niistä harvoista herkuista mitä sai syödä hyvällä omalla tunnolla.. :/

Olikos täällä vielä ketään jolle on suunniteltu sektiota tässä nykyisessä raskaudessa..?
 
siruko Miulla kans hankala olo :( Ei ole kipuja, mutta tuntuu, ettei happea saa. Seisaallaan ainoastaan on hyvä hengittää. Oli tuskaa olla koulutuksessa tänään, kun meinas happi loppua, eikä siinä ilennyt ruveta puuskuttamaan kauheesti :ashamed:
 
Mulla on lonkat kohta niin kipeet, etten oikeesti pääse liikkeelle :'( Oltiin aamulla miehen kanssa kaupoilla ja nyt juilii NIIN maan peevelisti :'( Tää on ollu oikeesti ihan kamalaa.

Keskiviikkona pitäs mennä labraan antaan uus paastoarvo, perjantaina sitten neuvolaan kuulemaan mitkä on tulokset :whistle:

Ei tässä nyt muuta...ajatukset harhailee tuolla kivuissa :'(

jahvetti 29+4
 
tillukas mulla kanssa noita tykytyskohtauksia, tosin niitä tulee pitkin päivää. alkaa ihan yhtäkkiä ja loppuu sitten jossain vaiheessa. inhottavia ne on, mutta pakkohan ne on kestää.

onko kukaan muu näin hysteerinen? pelkään jatkuvalla syötöllä että vauvalla on joku hätä kun päivisin tuntuu niin harvoin liikkeitä, pelkään että vauvalle tapahtuu jotain jne. tää pelko on ihan kamalaa ja nyt neuvolassa kun asiasta mainitsin niin pääsen/ joudun ehkä pelkopolille juttelemaan näistä asioista. tosin siitä mitään hyötyä ole.. tuskin ainakaan. kun ois joku kotiultraäänilaite ni saisin itteni rauhoitettua. :|
 
Joo noista peloista.. Mä oon kanssa välillä ihan hysteerinen, jos vauva potkii paljon niin mietin että onko se mun tekemisten tai stressin takia levoton ja onko sillä paha olla, jos taas ei tunnu liikkeitä niin hirveä huoli että nyt se on varmasti kuollu jo.. Sitten kun meni jokunen päivä ettei potkuja tuntunu mutta nyrkin iskuja tuntui alas, olin varma että se on vammautunu eikä jalat toimi ollenkaan.. pelkään huuli ja kitahalkiota, ja kaikkia mahdollisia sairauksia migreenistä astmaan. Eihän sitä omalle pienelle halua mitään vaivoja! Koomista tästä tekee sen että melkein päivittäin rauhottelen muita jotka samojen pelkojen kanssa kamppailee. Mun mieltä ei oo kukaan saanu rauhottumaan, yksin oon kärvistelly kauhukuvieni kans. Välillä kun saan ihan muuta ajateltavaa niin helpottaa. Toisaalta tiesin tähän varautua, ja tiedän että äidin huoli lapsestaan on ihan erityinen.. eikä sitä muuta mikään. Täytyy vaan jaksaa toivoa ja uskoa että kaikki on hyvin ja menee hyvin. :heart:
 
Huomenta!
Kaks yötä ollaan tässä nyt oltu kerrostaloja juoksemassa ja pakarat aivan törkeän kipeet... Kyllä massun puolellakin vähäistä juilimista ollut, mutta kyllä tuo peppulihaskipu on ihan uskomatonta. Ehkä se on vaan treenin puutetta =)

Mulla tuo hysteerisyys ilmenee aina kun miehen kanssa puhutaan siitä, mitä sitten joskus lapsen kanssa tehdään, tai jos huomataan vaikka jossain pakkauksessa joku päivämäärä helmikuun kymmenennen jälkeen niin jutellaan että voooi, sillon meillä on jo pieni vaava... Yhtäkkiä vaan iskee sellanen hups-tunne että ei tälläsiä saa puhua kun voi sattua vielä vaikka mitä!

Kirjotin tässä valmiiks Isyyspakkaukseen kirjettä, jossa puhun vauvasta ja nyt kun se on täällä koneella tallessa niin oon välillä meinannut mennä pyyhkimään koko kirjeen pois etten manaa mitään pahoja henkiä...:ashamed:

Ainiin, ja kiitos kaikille myötäeläjille!
 
huomenia :wave:

vauvalla oli eilen hikka :heart: ekan kerran nyt tunsin sen, muistan et pojalla oli aika usein loppuvaiheessa. se on kyllä jännä tunne :D mulla ei noita ahdistuskohtauksia ole ku maha roikkuu nyt jo melkeen polvissa B) :kieh: pahempia kipujakaan ei oo, issias välillä ilmottelee ja jos reippaammin kävelee niin alamahaa pingottaa sen jälkeen. voimia kaikille tuskien kanssa taisteleville :hug:

tillukas: tajusin vasta myöhemmin mitä tarkotit sillä nukkumisjutulla :ashamed: mä oon blondi :whistle: B)

en muista onko ollu galluppia jo mut kuinka moni avoliitossa elävä meinaa antaa vauvalle oman sukunimensä? meillä vauva tulee ehdottomasti mun nimelle koska esikoinenkin on eikä ukko suostu puhumaan ees kihloista saati häistä. on se niin vaikeeta :kieh:

 
c81
Huomenia! :wave:
Cruellan gallupiin: mulla vaihtuu sukunimi ja siviilisääty tässä ennen vauvan syntymää näillä näkymin, niin ei tarvi enää miettiä. Mutta jos ei olisi, niin miehen nimelle ois silti muksu tullut.
(.) selkä pipi, pahaa tekee, flunssa vaivaa.. Ja mie niin muistin että tänään jo ois ollu neuvola jonne ois päässy valittaa - mutta ei :( Vasta huomenna. Onneksi en lähteny ajamaan ennen kuin tarkistin :D Tää raskausdementia on kamalaa :/ . Selkä on kyllä ihan hajoamassa.. eilen ei meinannu tulla kävelemisestä illalla enää mitään (siis edes kotona sohvalta suihkuun menosta..) Saisikohan loppuviikon levätä kotona? Jotenkin vaan iskee heti morkkis, mutta ei tästä istumisestakaan tule mitään :( Plääh.

Olisiko kenelläkään mitään piristävää ja kivaa tähän aamuun?? On niin harmaa olo.
 
Meijän mies tahtoo kyllä ehdottomasti oman nimensä lapselle. Vaikka jos oikein veemäinen olisin niin en antais, mutta kun joskus me kaikki tullaan samalla sukunimellä olemaan kuitenkin niin mitä sitä turhista tappelemaan. Onpa joku asia mihin vedota sitten kun MEIKÄ tahtoo jotain päättää =)

Mun siskolla on neljä lasta ja niillä on yhteensä kolme sukunimeä, (suomeksi tarkoittaa että kahdella on sama nimi, kahdella muulla on omansa, toisella heistä on äitinsä tyttönimi...) että jos mä nyt tekisin asiat vähän yksinkertasemmin:) Kun se naimisiinmenokin on kohtalaisen varmaa joskus tulevaisuudessa... :D
 
(.) Terveisiä aamun neuvolakäynniltä. Asiat suht mallillaan, RR 115/66, paino noussut nyt 100g/vko, sf-mitta oli pompsahtanut ollen nyt jo 27 ja hb oli laskussa, nyt siis 110. Mulla on lokakuun puolivälin elämäni ekan migreenikohtauksen jälkeen ollut tuo inhottava vaiva jo neljästi ja laskusuunnassa olevalla hb:lla saattaa olla osuutta asiaan. Eli nyt sit kokeillaan mitä masu pitää rautakuurista. Välillä rauta heittää mahan aivan löysälle ja toisinaan taas tekee täyden stopin :| Niin ja vauvan tarjonnaksi saatiin RT :heart:
Päivät vaihtelee suppareiden osalta ihan hurjasti. Välillä on päiviä jolloin tuntuu supistavan koko ajan ja välillä päivässä saattaa tulla vain 10 supistusta. Myös alaselkäkipu tuntuu vaihtelevan lähes päivittäin.
Yöt on täälläkin jo aika heikoissa kantimissa... Joka yö herään vähintään 2 kertaa ja saatan hyvinkin olla keskellä yötä pari tuntia hereillä aivan virkeänä :/ Nyt kun vielä sais nukkua, niin olis se ihanaa ku vaan vois vetää unta palloon, mut ei...
Nyt olen jotenkin "antanut itselleni luvan" olla kotona. Enää en niinkään pode huonoa omaatuntoa tästä. Olen nyt täyttänyt päiviä surruttelemalla ompelukoneella. Vauvalle on tullut ommeltua jo aika paljon ja mm. leikkimattojakin on jo kolme ;) Ehkä me ei ihan kaikkia tarvita, joten liikenee siitä pari poikamaisempaa sit myyntiinkin =)
Nyt tuolla on odottamassa vanutäytettä jouluisia sisustussydämiä, joten niiden pariin.


:wave: :wave:

babygirl rv 28+3
 
Pikakurkkaus :wave:
Ja sukunimigallupiin sen verran, etä enää ei noita tarvi miettiä, kun naimisissa ollaan, mutta sillon kun esikoinen syntyi, niin ei oltu naimisissa, mutta ehdottomasti olin sitä mieltä, että miehen nimi tulee =)

Pakko mennä yrittää tekee jotain, että sais ton lonkan liikkeelle :ashamed:

Jahvetti 29+5
 
babygirl ihana tuo sun ompelu innostus! Mäki täällä olen siitä taas haaveillu.. kone oottanu olkkarin nurkassa, et sais jotain aikaiseksi! Lakanakangasta ja tikkikangasta (unipussia varten), kävin jo ostamassa.. nuissa lakanoissa säästää ihan mukavasti, ku ite ompelee. Niin ja muutaman kestiksen tuossa jo väsäsinkin! Oli tuo pul-kangas vain pikkasen hakusessa.
Lonkka jne. kivuista oli puhetta, mulla tuo issias kipu meinaa ajoitain, vaivata. Ei kuitenkaan ONNEKSI ole niin "paha" ettei sais yötä nukuttua tai liikkeelle pääsis..tuo tyyty jalkovälissä ja kainalossa helpottaa kummasti..isäntä nauroki et on sänkytäynnä tyynyjä..ku enhän mä tarvi ku 3-4 :LOL:
Onko muilla ongelmana, et yöllä on KUUMA! Nukun käytännössä pelkällä t-paidalla ja ilman peittoa.. peiton alle ku erehtyy, ni herää hiihen että on ihan hiestä märkänä..
kivuista vielä: mulla todetiin tuossa jokuaika ennen raskautta lonkissa limapussi tulehdukset + selkärangassa "mutka", joka rasitti ala selkää ja lapaluiden väliä. Pitempään n.1h ku istu ni liikkeelle lähtö oli tosi kivuliasta.. muutaman kerran meias jalat mennä alta..eilen huomasin ettei tätä vaivaa ole enään raskausaikana ollut. Meinasivat silloin et pistävät kortisonia, en antanut..
saa nähä vaikuttaako synnytykseen jne. mitenkään, ku tuo mun toinen lonkka on "löysä".. normaali elämään ei vaikuta, mutta esim. vatsalihaksia ei voi perinteisesti tehdä, ku tuo lonkka paukkuu ja muljahtelee..onneksi sitä vaaraa ei ole että lähtisi pois paikaltaan.
:hug: kaikille kivuista kärsiville!!
 
meillä kans sama sukunimi.. mut "hankaluuksia" etunimeen tuottaa sen verran et nimi alkaa N:llä ja loppuu n:n. ja sisältää 2 Ä:tä :LOL: ei ole nään :LOL: :LOL: no mun tyttösukunimessä on 3Ä:tä :LOL:
Tuotti englannin tunnilla "pieniä" ongelmia ku suku nimi piti kirjain kirjaimelta tavata :LOL:
 
Pakkashuomenet.!

Sukunimestä, meille tulee lapselle miehen sukunimi, mutta en kyllä panis pahakseni jos mies suostuisi minun sukunimen antamaan :whistle:

Täällä on nyt alkanu melkoiset kivut, iltaisin varsinkin ärtyvät, liikkeelle pääse enää jos sänkyyn on päässyt. Eilen iltana menivät melko pahoiksikin pienen peittojen heiluttelun jälkeen. Taitaa jäädä traumat siitä hommasta :LOL:

Perjantaina olisi neukkulääkäri, on sitä odotettukin :D Kateellisena kuuntelen ku sisko pääsee viikottain neuvolassa käymään ku on jo lopuillaan (la oli viime lauantaina) No eiköhän ne minullakin tihene sitten loppua kohden.. :heart:

Ultra-aikaa ajattelin tässä alkaa varailemaan, pitää käydä kaiken varalta tarkistuttamassa sukupuoli vielä :D Ettei turhaan kovin poikajuttuja ostele jos käykin toisin.. Olisi kiva käydä siinä 4d ultrassa, mutta en taida raaskia, tai no kyllähän ne veronpalautukset tulee pian :whistle:

Mut seuraavaan kertaan :wave:
 
issiaskivuista: tuntuuko teistä ikään kuin häntäluunkohdalla olisi "pallo".. mulla tuo tuntuu lähinnä vain kankun oikealla puolella.
peittojenheiluttelusta: nyt on isäntäki alkanu hoksaamaan et ai niin sulla on tuo maha :LOL: ite en vielä(kään) koe mitenkään et olis tiellä..siinä hommassa! Muutaman kerran on vain tullu tosi äklöttävä olo sen jälkeen..ku alkaa närästään jne. niin ja pari kertaa on pitäny yökätä ku on peitonheiluttelun jälkeen käynyt pesulla ja miehen tuoksut on tulvahtanu nokkaan :ashamed: en siitä hajusta/mausta nyt niin muutenkaan välitä :snotty: et no huh huh...taas näitä mun juttuja :eek:
 
Hei vaan!! Äitiyspakkaus tuli meillekin ja on ihania vaatteita. Vähän ohkaisempia kuin esikoisen pakkauksessa oli, mut nätin värisiä.

Tsemppiä Nelli, Hilari ja Pusuapina! Kaikilla tahollaan :hug: .

Noista panikoinneista. Mä olen ihan huolena koko ajan ties mistäkin syystä. Iltaisin huimaa tosi usein kun meen nukkumaan ja laitan silmät kiinni. Silloin olen ihan varma että istukka irtoo just. Ei ole vielä ainakaan irronnut. Ja jos tosiaan rauhatonta tuolla masussa, niin stressihän se ehdottomasti on heti vauvalla. Joo-o, en voi tehdä mitään muuta kuin olla ja toivoa parasta. Kaikki on tarkistettu ja kaiken pitäis olla hyvin.

Noista sukunimistä.. vihdoin tuli tänne aiheeks. Meillä on pieni esikoisen kokoinen ongelma niiden kans. Sillä on isänsä sukunimi, koska mustakin se tuntui luonnolliselta silloin että tulee sama sukunimi sitten kaikille... No ei tullu, erottiin sitten kuitenkin. Ja nyt toivon että olisin laittanut omalle sukunimelleni, sillä esikoinen ei meinaa millään hyväksyä että musta tulee pian miehen kanssa samaa nimeä kantava ja vauvalle tulee myös tuo sukunimi. Esikoinen jää siis ainoaksi jolla on eri sukunimi ja se oikeasti suree sitä. En tiedä mitä tekisin. Olen miettinyt että otan itselleni yhdistelmä nimen, jolloin meillä olisi kaikilla vähän niinkuin eri sukunimi. Tai sitten jos vaihtaa esikoisen nimeä, se kylläkään ei oikeen tunnut hyvältä vaihtoehdolta. Musta lapsella pitää jostain syystä olla isänsä sukunimi, en tiedä miks, ei mullakaan ole kun äiti oli yksin mun kans. Olen yrittänyt selittää tytölle että ei sillä sukunimellä ole niin merkitystä, mutta se fiksuna kysyy että miks sä sitten vaihdat nimeä? Oliskos kellään ideoita??
 
Pusuapina noista sukunimistä... :whistle: meillä on minun lapset entisen miehen eli isän sukunimellä, miehen biologiset lapset on sen sukunimellä ja yksi lapsi (ei biologinen mutta ollut hänelle isä 13 vuotta) äitinsä nimellä ja mulla on eri sukunimi kun muilla eli oma tyttönimi siis meidän perheessä on yhteensä 4 sukunimeä ja tuleva saa isänsä sukunimen ;) naimisiin ei olla menossa mulle riittää kerta ja mies on ollu jo kahdesti eli tiedetään mitä herkkua se on... :ashamed:
Jahvetti :hug: jaksuja lonkka kipujen kaa.. mulla on itelläni taas yksi yö valvottuna lonkkien takia |O Tää on yhtä tuskaa!!!!

Tarppa ja toukka 29+0 :eek: jo!!!!
 
Mie en tiä oliko se issiaskipua vai mitä lienee, mutta tuossa viikonloppuna jossain vaiheessa alkoi tosi ihana kipu joka tuntu just tossa häntäluun kohdalla, tai siis siitä vasemmalla. Kaikenlainen liikkuminen sattu, varsinkin istumasta tai makuultanousu.
Se meni sitte siinä parissa päivässä ohi, toivottavasti ei tuu takasin.
Mutta siinä tuntu just sellanen pienen pieni muhkura, missä se kipu oli... Sekin kyllä sitte hävis...

Ja kun noista peitonheilutteluista aloitte kertomaan, niin pakkohan se on itekin änkee kokemuksensa tänne =)

Eli touhuillessa tahtoo jo mennä välillä into kun pelkää etukäteen että mahaa alkaa kiristää ja pistellä. Kun siinä sitten pilaa toisenkin hyvän fiiliksen kun joutuu kiihkeimmällä hetkellä sanoon että nyt pitää kuules lopettaa kun tuntuu että pentu tulee vatsanahan läpi... Ja yritä siinä nyt sitten vakuuttaa että muuten tuntu ihan kivalta, etten yrittänyt keksiä vaan jotain millä touhun sais loppumaan... :whistle:
 

Yhteistyössä