**Helmikuun Helmet** marraskuu

Eli touhuillessa tahtoo jo mennä välillä into kun pelkää etukäteen että mahaa alkaa kiristää ja pistellä. Kun siinä sitten pilaa toisenkin hyvän fiiliksen kun joutuu kiihkeimmällä hetkellä sanoon että nyt pitää kuules lopettaa kun tuntuu että pentu tulee vatsanahan läpi... Ja yritä siinä nyt sitten vakuuttaa että muuten tuntu ihan kivalta, etten yrittänyt keksiä vaan jotain millä touhun sais loppumaan... :whistle:
Juupa...peesailen. :LOL:
 
Liirah, Siruko ja muut "hysteeriset", samat on täälläkin tuntemukset... milloin liikkuu liian vähän (kääk, onko elossa...?) ja milloin taas liian paljon (kääk, onko sillä kuolinkramppeja...?). Toisinaan taas kasvaa liikaa (mittaustulokset yli "viikkojen") ja toisinaan taas varmaan jotain vikaa, kun vastaa täysin viikkoja... Eli niin tai näin, niin aina keksin jonkin huolen aiheen... sitten samalla nolottaa tämä oma vouhkaaminen, kun kuitenkin tälläkin palstalla on monia niitä joilla on tosissaan ollut huolia ja murheita vauvan suhteen...

Cruellan sukunimigallupista, meillä on kyllä papin aamen takana, mutta olen niin omapäinen "akka", että olen pitänyt oman nimeni... :kieh: Olen aikaisemmassa elämässäni kertaalleen jo eronnut, joten olen kaikille todennut, että jos tässä "joka kerta nimeensä vaihtaisi (myös ekalla kerralla pidin oman nimeni) niin sitähän saisi olla alvariinsa maistraatissa papereita täyttelemässä..." :LOL: Mutta siis siihen gallupiin... Meillä mies saa valita haluaako oman sukunimensä vauvalle vai ei, eli eli miehen sukunimi silloin luonnollisesti tulee... Ja koska mies saa valita sukunimen niin minä sitten valitsen etunimen. :D Tai ainakin kovasti ehdottelen niitä...

Vanamobar, mikäli esikoisella on tällä hetkellä suuri huoli perheen nimiasioista, niin etkö voisi siirtää myöhemmäksi sitä miehen sukunimen ottamista itsellesi? Avioliiton (johon ilmeisesti olet menossa... pahoittelen, että en muista... :ashamed: ) aikana sukunimen voi vaihtaa miehen nimeksi milloin tahansa pelkällä ilmoituksella, eli sitä ei tarvitse tehdä siinä papin edessä. Esikoisen huoli nimistä taitaa hieman liittyä tällä hetkellä huoleen omasta asemastaan perheessä uuden vauvan tullessa taloon...? Tämä varmaan jossain vaiheessa kyllä sitten helpottuisi, jolloin voisit sitten myöhemmin ottaa miehesi nimen, mikäli niin haluat. Niin ja fiksun sekä aiheellisen kysymyksen minunkin mielestäni esikoisesi esitti...

Pöhinä 29+0 ;)
 
Zuku ja Babygirl ja muut ompelijat. Minäkin olen täällä väsännyt käsitöitä. Minulla on mahdollisuus olla paljon kotosalla ja välillä iskee masis ja huono omatunto kun "otan niin iisisti".... ei oo ihminen koskaan tyytyväinen. Suurimman osan asioista kun saa hoidettua tietokoneella.
Zuku- kertoisitko minulle istukka-aivolle mitä tuo PUL- kangas oikein on? Ja mistä sinä sitä oikein löysit? Minun pitäisi väsätä noita kertisvaippoja koneella, mutta kaavat on vielä hakusessa. Saan ehkä äidiltäni piakkoin Käsityölehden numeron, jossa pitäisi olla kaavat. Pitää vissiin käväistä jossain kaupassa ostamassa muutamat vaipat malliksi. Niissäkin näyttää olevan tosi paljon eroja. Olen silmäillyt joitakin nettiarvosteluja. Me ollaan ajateltu että käytetään sekä kertakäyttöä että kestoja. Tuntuu nuo vaippahinnat aika kalliille ja toisaalta pidän ompelusta. Vaikka suurin osa ei onnistukkaan :LOL: :LOL:

Minullakin on alkanut noita väsymysoireita tulla kehoon. Ja tissit ovat nyt sitten raskausarpiset. Huomasin tuossa yhtenä päivänä, että hei täällähän on ihan seeprakuvioita :kieh: ;) No ei mahda mitään... Elämä jatkuu arpikudoksenkin kanssa.

Välillä vatsa pingottuu ihan kovaksi ja on vaikeaa löytää sopivaa asentoa. Myös minulla on jonkinasteista kipu toisessa lonkassa, joka on aikaisemminkin oireillut. Ei vielä onneksi pahaa, mutta kyllä se tästä varmasti vielä... Olen myös huomannut, että jalan ja alaselän hermot saavat myös osansa tästä lisääntyneestä painosta. Viikonloppuna kramppasi ihan kunnolla yhden varpaan! Tosi inhottava tunne :| Piti ihan huutaa kun sattu niin pirusti...

Minullakin on välillä pelkoa, että onko vauvalla kaikki hyvin :ashamed: Etenkin kun vauva potki muutamia päiviä sitten todella voimakkaasti ja pitkään, aloin ajatella, että onkohan siellä kaikki kunnossa. Helpotti kun luin, että nyt vauvalla on vielä tilaa liikkua ja se on (kait ?) ihan normaalia, että siellä jytistellään menemään.

Että tämmöistä tänne. Minulla on tämä istukka-aivoisuus todellakin pahaa luokkaa :LOL: :LOL: Välistä tuntuu, että on parempi pitää suu supussa, tai sieltä loikkaa heti joku jättiläissammakko.... Siis jotain aivan järkyttävää kun tahtoo unohdella, kadottaa tavarat, ei löydä oikeita sanoja ja muutenkin kaikki on hakusessa...

Hauskaa päivää harmaudesta huolimatta.
Pupi
 
Jahvetti :hug: Jaksuja kipujen kanssa :( Auttaako siihen mikään särkylääke? Mie olen kohdun kasvukipuihin käyttäny ihan Panadolia ja on auttanu hyvin.

liirah ja siruko Miulla ei jostain syystä ole paniikkia vauvan voinnin suhteen :eek: Koen jotenkin, että sillä ei turvallisempaa paikkaa voi olla kuin miun kohtu, jossa se saa kelliä rauhassa kunnes syntyy :) Sillon oli pikkasen huoli, kun mie olin mahataudissa ja My liikkui tosi vähän, mutta taisi olla tytykin ihan väsy, kun miulla kaikki tuli vellinä ulos :x

babygirl Mie herään yleensä vaan kerran yössä ja sillonkin pissille ja nukahdan samantien uudestaan. Onneks miulla ei ole tuota yökukkumista ollu nytten, vaikka lapsuudesta asti olen kärsinyt unettomuudesta.

zuku Täällä myös hiki virtaa :wave: Peittoa renkutetaan edestakas päälle ja heitetään mäkeen. Mutta ei häiritse miun unenlahjoja :D Havahdun siihen, että olen hiessä, heitän peiton pois ja kuorsaus jatkuu.
Hikihän siinä tulee, kun tuollasta pientä 37- asteista lämpöpatteria kantaa sisällään :heart:
Seksi maistuu aina välillä, mutta huono olo miullekin tulee jälkeenpäin
:( Ei mistään hajuista tai muista, mutta kaikki asennot on jotenki hankalia, ettei saa hengitettyä tai sitten rupee pökryttämään :/ Nauti nyt siinä sitten läheisyydestä :kieh:

VanamoBr Mie olen perheestä, jossa oli 3 eri sukunimeä ja niiden variaatioita, kun oltiin sun-mun-ja-meidän-lapset uusperhe. Äiti ratkaisi asian niin, että otti yhdysnimen kun meni naimisiin miun isäpuolen kanssa ja piti sen, kunnes me muutettiin siskon kanssa pois kotoa. Tiputti sillon pois sen meiän isän sukunimen.
Joskus porukat suunnitteli, että oltais kaikki vaihdettu sukunimemme samaksi, mutta me laitettiin siskon kanssa hanttiin, että halutaan pitää isän sukunimi ja isäpuolen tyttären (ent. liitosta) äiti ei suostunu vaihtamaan tytön nimeä, joka oli hänen tyttönimensä. ...menipäs sekavaksi... Mutta siis ymmärrän ongelmasi :flower:

Mie lähen kohta Tokmannille ettimään ledtuikkuja miun joulukylään :xmas: Oli niin pirun kalliita Tiimarissa (3,50?/2kpl), että jäi ostamatta :eek: Tokmannilla samanalaiset ja laadukkaat Airamin tuikut on 1,99?/2kpl. Ne Tiimarin vinkuintialaiset ei olis palanutkaan kun 2 vrk. Nuo Airamit lupaa 80.000h paloajan.
Oon vissiin vähän herkkis :ashamed: Harmitti eilen tuo tuikkujen kalleus niin paljon, että koko illan ketutti, kun en päässy askartelemaan :D En kehannu ostaa niitä kartonkejakaan, että jos ei löydykään edullisia ledejä niin eihän se kylä miltään näytä ilman valoja.
Toinen nyyhkytyksen aihe tuli siitä, kun radiosta tuli Queenin Show must go on ja mie rupesin miettimään, että on sillä Freddyllä ollu kauheeta, kun se tiesi kuolevansa AIDSiin. Sillon ei paljoa tiedetty AIDSin hoidosta ja ihmiset ympärillä on osotellu sormella, ei uskaltanu koskettaa, kun ei tiedetty miten HIV loppujenlopuksi tarttuu. Ajattelin miten yksinäinen ja peloissaan se on ollu ja meinas itku tulla :'( :snotty: Kyllä tää raskaus vetää herkäksi...

Tarppa Ihana iso pallukka siulla :heart: Tuollanen siro nainen ole norsua nähnytkään :D Vilkasempa profiiliin niin näät oikean taistelunorsun :LOL:

Kiin ja My 29+1
 
c81


Tarppa, siulla on IHANA masu!!! *kateellinen* mie tuun kolme viikkoa jäljessä.. ja iso tuo on, muttei mitenkäänpäin nätti.. vaan iso - ja aina tiellä :(
Kuka se just sano että peiton heiluttelussa se alkaa olla tiellä.. ei viittis miehellekään keskenkaiken muistuttaa sen olemassa olosta, mutta ei kyllä mihinkään maratooneihin enää tee mieli osallistua - odotan jo innolla kun pieni on ulos masusta, ja voi joskus (toivottvasti!! jos on vaan aikaa..) keskittyä ihan kunnolal tuohon parisuhteenhoitoon peiton allakin.. :ashamed:
 
tere,

paaljon oli taas tullut juttua vajaassa viikossa... kaiken luin, huhhuh, mutten puoliakaan varsin muista...

jepsulla ainakin oli ollu pelokkaita hetkiä perheessä. onneks ei käyny pahemmin! :hug:

:hug: myös kaikille kipuilijoille & muille, jotka halausta tarvitsevat.

Tehyn palkkakiistaan saatiin sit onneks sopu! :D Loistavaa! Ja onneks asialliset palkankorotuksetkin saatiin sovittua. Itteäni sylettää kuitenkin tuo hallituksen pakoilu tilanteesta: olisivat joutaneet antamaan enemmän tukea kunnille, kun homman kerta lupailuillaan aloittivatkin! :kieh: Mietin myös, että näinköhän onnistuu, että palkankorotukset tulevat vain Tehyn sairaanhoitajille... Hesarin mukaan Super ja Jyty eivät tosin aio rettelöidä, mutta kyllähän samasta työstä pitäisi lain mukaan maksaa sama palkka riippumatta siitä mihin liittoon kuuluu... Onkos täällä ei-tehyläisiä sairaanhoitajia, jotka osaisivat vastata tähän?

Joku puhui, ettei hieronta ois sallittua raskauden aikana... Tietynlaista kevyttä hierontaa kylläkin jopa suositellaan erityisesti synnytykseen lievittämään kipuja. :/

Eilen oltiin ultrassa tsekkaamassa istukan paikkaa; istukka on noussut ihan kivasti, ja lääkärin mukaan ei varmaankaan esteenä alatiesynnytykselle. Tsekataan kuitenkin vielä lopullisesti myöhemmin, en nyt muista millä viikolla tehtävässä, synnytystapa-arviossa. vauvalla oli kaikki ok; painoarvio oli 1400g eli lääkärin mukaan keskikokoinen. Ajatelkaas, meidän vauvat on jo niin isoja! :heart: =) Peppu oli vielä alhaalla, mutta mahtuuhan se vaavi pyörähtämään vielä monta kertaa siellä! =) Kiin muistaakseni kertoi tuntevansa vaavin piirteet vatsan päältä. Mä tunnen kanssa pepun ja pään ja joskus kädet. Jalkoja en yleensä tunne vatsan päältä, kun ovat tuolla ala- ja sivuvatsassa, missä on omaa jenkkakahvaa himpun verran. Potkut sen sijaan tuntuu tosi kovina! :heart:

Vaatteista oli vissiin myös ollu puhetta: Täällä ei oo ollu vielä niin kylmiä ilmoja, että ois toppahousuja tarvinnu. Mammaleggareitakaan en oo alureina käyttäny ku pari kertaa. Toppatakki (siis se tilaamani MissyMom) on kyllä käytössä, mutta ei todellakaan tule mahtumaan enää tammikuussa päälle... En tiedä mitä sit teen... :/ En varmaan ulkona pitkiä matkoja liiku... :whistle: Ei vaan, täytyy varmaan käydä kirppiksiltä kattelemassa jotain miesten xxxxxl-takkia... Samoissa kaksissa farkuissa täälläkin on elokuusta asti liikuttu ja ne varmaan tulee mahtumaan kyl hyvin loppuajankin, kun on vielä säätövaraa jäljellä.

Ainiin, pakkaus on postissa! Pitää käydä tänään hakemassa, nim. sormet syyhyää jo... :D

eva & helmi 28+5 :heart:
 
evaellen joo siis varmasti synnytykseen suositellaankin, mutta sitä odotellessa ei kuulemma sais hieroa ettei synnytys lähde käyntiin. Näin mulle sanottiin. Mut eiköhän tuossakin voi käyttää omaa harkintakykyä, jos esim. on tämmönen minimaha niinku minä eikä kertaakaan oo supistellu tai ollu kipuja, niin tuskin ihan kevyestä hieronnasta suurta haittaa on.

Sukunimistä, oon kovasti ajatellut että miehen sukunimi tulee, mutta aina sillon kun sattuu pienikään riita syttymään, oon satavarma että mun sukunimi tulee :kieh: mut joo luultavasti miehen nimi. Meilläkään ei isäntä oikein oo innostunu edes kihloista, mutta toivossa elelen, ehkä joskus.

Siru 29+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Tehyn palkkakiistaan saatiin sit onneks sopu! :D Loistavaa! Ja onneks asialliset palkankorotuksetkin saatiin sovittua. Itteäni sylettää kuitenkin tuo hallituksen pakoilu tilanteesta: olisivat joutaneet antamaan enemmän tukea kunnille, kun homman kerta lupailuillaan aloittivatkin! :kieh: Mietin myös, että näinköhän onnistuu, että palkankorotukset tulevat vain Tehyn sairaanhoitajille... Hesarin mukaan Super ja Jyty eivät tosin aio rettelöidä, mutta kyllähän samasta työstä pitäisi lain mukaan maksaa sama palkka riippumatta siitä mihin liittoon kuuluu... Onkos täällä ei-tehyläisiä sairaanhoitajia, jotka osaisivat vastata tähän?
Palkankorotus tulee kaikille sairaanhoitajille työtehtävän mukaan riippumatta siitä, mihin liittoon kuuluu.

Minnuu jotenkin hävettää tuo hoitajien ahneus :ashamed: Onhan se kiva tietää, että tulevassa työssä saa kunnon palkan (lisineen tulee olemaan n. 3000?/kk), mutta silti... Miusta oli hyvä korotus se mitä me Superilaiset saatiin, 12%, koska se on lähihoitajan peruspalkkaan kuussa about 160? lisää. Miulle olis sairaanhoitajana riittäny esim. 18% korotus.
 
ihania masuja teillä,,,ilmeisesti itsestä aina tuntuu se oma masu kauhealta ja isolta jne,,,niin minustakin tuntuu oma masu aivan järkäleeltä...tuosta sänkypuuhista,,,juu täälä vissiin suurimmalla osalla mies kuiten haluaa puuhata?meillä ei taho :( eli en tiiä ees miltä se nyt tuntuu ja oisko kipuja vaiko eikö,....hmmm,,,niin tais olla edellisessäkin raskaudessa,,,,välill vaan surettaa :ashamed:
 
Kiin Minä en vaan ymmärrä miksi sanotaan, että sairaanhoitajat ovat ahneita. Mun mies ei ollut itse missään tekemisissä koko lakon kans. Vain hänen ammattinsa oli. Eikä ole vaatinut lisää palkkaa. Silti hän nyt vaan sattui oman ammattinsa takia tähän pyöritykseen mukaan ja sai vielä asian takia paskaa niskaansakin, vaikka koko vöyhötyksen aiheutti Tehy.
MInkäs mies ja niin moni muukin sairaanhoitaja sille voi, että Tehyyn kuuluu.
Mutta tuo tuosta aiheesta.
Hiki virtaa täälläkin, siis ihan älytöntä hikoilua :|
Nyt 29+1
 
Kiin, ei ole mitään syytä olla nolona, sillä ne Tehyn laskemat hoitajien palkankorotusprosentit on luonnollisesti laskettu siten, että voivat omilleen olla "voittajia". Lopulliset, toteutuvat summat yltävät harvalla Tehyn ilmoittamiin korkeampiin prosentteihin, vaikkakin kunnon korotuksia ovatkin. Lisäksi kyse on lähes kaksi kertaa yhtä pitkästä sopimuskaudesta, eli muut (esim. Superiin kuuluvat lähihoitajat) saavat kyllä oman osuutensa seuraavissa palkkaneuvotteluissa. Moni onkin todennut, että Tehyn sopimus myötäilee melko lailla mm. Superin solmimaa sopimusta ensimmäiset kaksi vuotta ja sittenhän Superilla ja muilla on jälleen uudet neuvottelut edessä, joissa korotuksia määrittäessä varmasti jatketaan heidän palkkakuopan korjaamista. Itse hlökohtaisesti hieman mietin, että mitä Tehy loppujen lopuksi näillä pelottavan radikaaleilla työtaistelutoimenpiteillään saavutti... Eli mitä enemmän, kuin että olisi hyväksynyt alkuperäisen sopimuksen ja sitten neuvotellut vastaavat korotukset kahden vuoden kuluttua seuraavalla kierroksella... Mutta pahoittelen, nyt meni turhaan "politiikan" puolelle... :ashamed: Saatiinhan näiden neuvotteluiden ansioista ainakin varmuus hoitajien palkkakuopan korjaamisesta sekä Tehyn osalta työrauha seuraavaksi neljäksi vuodeksi. :) Joka tapauksessa, hienoa että työrauha hoitoalalla säilyi =)
 
Pupi ja muut kestoilijat... pul-kangas on kangasta joka "eipäästä" nestettäläpi. Käy siis kuori=päällimäiseen vaippaan päälimäiseksi kankaaksi.
suosittelen kaikille ompelijoille sivustoja= kaavat todella yksinkertaisia ja helppoja toteuttaa!! täällä lehdet ovat myös kirjastossa! http://www.ottobre.fi/ottobre_design/index.html

lehdessä 3/2005 on helppo ohje kestovaippoihin! olen tosin soveltanut tuota ohjetta siten, että teen vaippaan vain ulko ja sisäkerroksen! Täyte imua varten olen jättänyt vaipan "takaosan" avoimeksi (kuminauha kannattaa laittaa sekä sisä/ulko kuoteen). edessä olevan tarranauhan olen kiinnittänyt vain ulkokuoreen! Tarranauhojen sekä kuminauhojen alle olen kiinnittänyt tukikankaan. näin yksinkertaistettuna vaippa kuivuu huomattavasti nopeampaan! sisäpinnan olen tehnyt fliisistä ja ulkopinnan pul-kankaasta. "yksiväriseen" pulkankaaseen leikkasin toisesta kankaasta autonkuvia koristeiksi! hyvin ovat pitäneet (sisko on testaillu näitä mun tekeleitä)

http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf löytyy villapöksyihin ohje näitä ei tosin tarvi käyttää, jos vaipassa on vettähylkivä ulkokuori!

Toivottavasti selvensi :saint:
 
http://www.leppistuote.com/17
http://www.kestovaippainfo.fi/ ..tätä kautta pääsee tilaamaan useista eri nettikaupoista erilaisia tarvikkeita... myös kuviollisia pul-kankaita
googlettamalla löytyy lisää
tulooa kestovaippainfo http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=listarticles&secid=2 on myös ohjeita vaippa kuorien jne. tekemiseen!
 
zuku, tuota pul-kangasta olen minäkin yrittänyt metsästää, mutta huonolla menestyksellä. Täällä sitä oli Ideaparkin Eurokankaassa vielä alkusyksynä enkä tietenkään silloin tajunnut sitä ostaa, ihastelin vain onnellisena, että jihaa täältähän tätä sit saa :ashamed: Voi, mikä pahviaivo! Nyt olen käynyt varmaan koko loka- ja marraskuun ajan joka viikko kangasta kyselemässä, mutta ei oo... Saas nähdä ehtiikö tulla vielä ennen ku vauva syntyy. Kokemuksesta tiedän, että se ompelu jää sit vauvan kans "pikkasen" vähemmälle.
Kestoista täällä oli muutenkin ollut juttua. Niin...meillä siis on tarkoitus tällä vauvalla ainakin kokeilla osittaista kestoilua. Olenkin jo hankkinut 3 Fuzzi Bunz, ja 2 Mollavauvan vaippaa sekä sit on 2 äitiyspakkauksen vaippaa. Noita omatekoisia ku vielä sais väsättyä, niin näkis jo hieman, että mikä sopii vai sopiiko mikään vaaville.
Kiitos zuku vielä tosta nettilinkistä, täytynee tilata tuo valmispaketti. Ja Ottobre-lehteä minäkin olen näissä ompeluksissa aika paljon käyttänyt =)
 
Sairasloma jatkuu joululoman alkuun saakka ja joululoman jälkeen onkin vuorossa äitiysloma. Eli kolmisen kuukautta saan nyt kotona odotella vauvaa tulevaksi, voipi käydä aika pitkäksi. Supistuksia ei enää ole mahdottomasti, mutta liian herkässä ne ovat kuulemma töihin mennä.

Vauva on kasvanut hyvin. Painoarvio oli 1200g ja vauva on lääkärin mukaan pysyvännäköisesti pää alaspäin. Oma painonnousu on hidastunut, nyt vaan pitää pitä huoli siitä jatkossakin hyvin.

Vaan mitä minä tekisin seuraavat 3 kuukautta?

Tillukas 27+6
 
Hei tuolta sivustolta löyty myös se vaippa ohje!!Muistelen kylläki et lehdessä olisi ollut isompi ja pienempikin koko

http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/vaippa.pdf

Onko kukaan löytänyt mistään lehdestä hyvää äitiyspaidan ohjetta?
Yllätyksekseni nuista ottobreen lehdistä en ole löytänyt. Olen muutoinki kyl pettyny nuihin naistenvaate mallistoihin..tosivähän käypiä vaatteita.. imetyspaidan ohjettakin olen kaipaillu
 
Kiin, siekään mikää sotanorsu ole :LOL: Näyttää aika samanlaiselle tuo siun masu kun mulla....tuollai aika "matala" ja etupainonen :D
Ja mitä särkylääkkeisiin tulee, kun ehdotit, niin minä kun en muutenkaan tykkää napsia mitään, niin en ole nytkään mitään aatellu ottaa...kyllätää sit helmikuussa viimestään helpottaa, terv. RouvaHerkkäkurkku B) :kieh:

Tillukas, kovasti vaan pitää kehittää joka päivälle jotain hommaa, niin yllättävän nopeesti se aika menee =) Minä oon ollu sairaslomalla lokakuun alusta asti, jatkuen aina 23.12 saakka, jolloin alkaa äitiysloma. Tylsiä päiviä riittää, mut nyt taaksepäin kun aattelee (3kk oon nyt kotona melkeen ollu, aluksi lyhyemmillä saikuilla), nii TOSI nopeesti aika on menny =) Maksimissaan enää toinen samanlainen pätkä =)

Empä nyt enää muista mitä muuta piti kommentoida :whistle:

Käytiin isännän kanssa shoppaamassa löydettiin esikolle sen monta vuotta toivoma radio-ohjattava (80e) ja olkkariin aivan ihana nukkamatto (100e)...kummasti tuo törsääminen helpottaa :D :D
Ja kunhan välimalli tulee kotio, niin lähdetään kaupunkiin akvaarioliikkeeseen hakemaan täydennystä tuonne meidän 100 litran saaviin =) Alkanu kato käymään siellä liikaakin... :kieh: :ashamed:
Kamala oksettava olo ollu jo pari päivää ja päätä ihan himppusen jomotellu :/ Onneks perjantaina on neuvola :/

Jahvetti 29+5
 
Tsau.

Varmaan elämäni hurjin neuvolakäynti. Melkein tuntui siltä kuin olisi ollut makkarapakettina hk liukuhihnalla. :LOL:

Omasta navasta paino muutos 2kg/vko :eek: onneks ei ollu oma neuvolan täti ottamassa lukemia vastaan.
Verenpaine noussut 120/70
Pissa puhdas.
Kohdun suu kiinni/kiinteä 3cm eli sama tilanne kuin viikoilla 12
Sf-mitta 26cm keskikäyrillä mennään.

Vauvelille kuulu ilmeisesti hyvää tosin syke 133-135 Eilen ja tänään ollut rauhallinen. Ja heikki sanoi vaan että vauvan on liikuttava ja äiti sen parhaiten tietää. Passitti mut sokerirasitukseen TAAS! Vaikka käyn joka kk antamassa paastonäytteen. :kieh: Ja ei edes miettinyt vauvelin kokoa??? Eikö joku painoarvio olisi tässä vaiheessa pitänyt tehdä. Olin huoneessa maks 5 min ja hän kertoi kaiken tämän.

Hauskanen käynti kyl oli. Käskivät vaan kaikki soitella jos tulee jotain. :/


Noh kait tää tästä.

Niisku-neiti & rinsessa 29+0
 
Niisku-neiti, mullakaan ei lääkäri kommentoinu vauvan koosta muuta, kuin "on hyvin sirorakenteinen", kun itse asiaa kysyin...eli ei mitenkään ns. kuulu mitään arvioita antaa =)
Ja mullakin vaan käski olla yhteydessä, jos jotain tulee, vaikka kohdunsuu auki, pehmennyt jne jne...kiva kiva...olis toivonnu jonkunlaisia ohjeita jne :/
No, paras ottaa rauhallisesti...
 
kevytmelankolia En sano, ettei sairaanhoitajat olisi olleet oikeutettuja kunnon korotuksiin. Tuntuu vaan niin hurjalta, kun kerralla runnottiin tuollanen korotus läpi. Tyytyväinen pitää toki olla, mutta jotenkin nolottaa :ashamed: En sano, että mitään tehtiin väärin, kyllähän miekin nuista rahoista pääsen osalliseksi, kun siirryn työelämään. Jotenki on vaan kauheen hämmentyny olo, vaikka lopputulos oli hyvä... Kunnatkin pärjää varmasti korotusten kanssa, kun nostetaan kunnallisverotusta ja priorisoidaan rahan jakoa erilailla.

Niisku-neiti Tuskin lääkäri ilkeyttään sinnuu katteli vaan 5min. Kiire on ihan kauhea joka paikassa :/ Ja siulla kuitenkin kaikki oli ihan kivasti :)

Tää lähtee askartelemaan :flower: Sain ne tuikut ja kartongit, kimalleliimaa, tarroja ja muuta sööttiä :D
 

Yhteistyössä