HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Hömpänpömppä kysymys

Monellako on linea negra ilmestynyt?

Huomasin että mulle on tänään sellainen koko mahaa halkova viiva tullut (häpyluustä tissien alle) ja on eka raskaus jossa muuten tämä on! (aikaisemmat kaikki tyttöjä tosiaan)
Mites ne uskomukset menikään ;)?
Vai johtuukohan vaan tuplahormooneista:LOL:
Mä oon kyl alusta asti veikannut et ois tyttö JA poika, ja lääkärinkin veikkaus 2 tytöstä oli aika varovainen... :D jännää!!! Helmikuussahan sen sit näkee :D
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Linea negra oli esikoisesta, eli pojasta. Tummana ylhäältä alas asti. Kummastaan tytöstä ei ole tullut, ei minkäänlaista. Nyt tällä kertaa on rinnoilta napaan haalea viiva ja vähän vielä haaleampi navasta alas :) ja tyttöä luvattu.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Neiti-81 : Mulla ollut molemmista selvästi näkyvä linea negra. Esikoinen poika ja tämäkin tulokas on ainakin ultrien mukaan poika. Ja mulla on kyllä molemmissa raskauksissa itellä olu satavarma tunne pojasta :)

Hurjasti onnea Maaritille pienestä tytöstä!! :)

liikelaskukaavake... ai mikä?? ei täällä oo puhuttu mitään et pitäs edes mitään liikelaskentaa tehdä... ihme eroja kyllä... Sama tuo käyntien määrä, oon viimeks käyny neuvolassa joulukuun puolessa välissä ja seuraava käynti on lääkärissä 10. päivä. Siitä seuraava on 21.1. jos vauva ei vielä ole syntynyt... En kyllä usko et tääkään tulee ajoissa yksiöstään, eiköhän se aika lailla sinne la:n tienoille mene. :) Eipä haittaa kun oma olo on mitä loistavin :) Unirytmi on sekaisin, mut pienillä unilla (5-6 h oon jaksanu päivät touhuta, vieläpä ilman päikkäreitä :) Normisti tarvin sen 8-9 tuntia unta etten oo ihan tillintallin.

Hui, tasan kk laskettuun aikaa. Nyt oon jo jopa pessyt pienet lakanat ja kasannut pinnasängyn ja tuonut vaunut vintistä. Tänään viel makkarin uudestaan järkkäystä et saadaan lipasto ja pinnasänky omille paikoilleen. Ja pieniä vaatteita olis pesukoneessa pyörimässä <3

pitihän mun muutakin kommentoida muttei pysty nyt enää muistamaa et mitä :/

ja nyt makkarin järkkäykseen :)

hiippis ja hikkaava bilettäjä muru 35+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
linea negra löytyy täältä myös, poikaa luvattiin ultrassa. Esikoinen myös poika ja silloin viiva tuli jo todella aikaisin ja oli tosi tumma häpyluulta rintojen väliin asti, nyt viiva on ilmestynyt viimeaikoina pikkuhiljaa ja on vielä melko vaalea.

sf-mitta eilen rv 33+5 neuvolassa 27cm (ekalla mittauksella terkka sai 26cm mutta alkoi sitten epäilemään ja mittasi uudelleen) mitta on kasvanut kuudessa viikossa vain sentin ja käyrä on laskenut keskikäyrän yltä alakäyrän alle. Ensiviikolla kontrolli vielä neuvolassa ja ellei ole kasvanut niin sitten polille kasvukontrolliin.

Yöt tulee nukuttua todella huonosti, supistelee ja liitoskivut on aivan valtavat. Tyynykasoja on jokapuolella: jalkojenvälissä, mahan alla ja selän takana. Kyljen kääntäminen on oma operaationsa joka tehdään vasta kun on ihan pakko. Vessassa tulee käytyä 1-3 kertaa yössä.

Nopsu&Pieni 33+6
 
Meillä se kaavake on näemma oikein sairaanhoitopiirin juttu, kun löytyi sama tuolta synnärin sivuilta, kun niitä nyt taas kahlasin lävitse. Ehkä täällä Etelä-Pohjanmaalla tehdään asiat erilailla?! :D

Linea negraa ei ole, blanco pikemminkin ja menee vaan tuolta rintalastasta napaan asti. Tyttöolohan mulla on ollut alusta asti, mutta jos nämä sykkeiden alhaisuus ja mahan muoto huomioidaan, niin poika olisi tulossa.. En muista oonko maininnut, mutta jännä, kun oon aina ajatellut ensimmäisen lapsen olevan poika ja nyt on tosiaan ollut vahva tyttöolo alusta asti. Mutta nimiä en tytölle keksi, pelkkiä pojan nimiä olisi kyllä..! No sittenpä sen näkee, kun tyyppi syntyy, että kumpi on. Ja kait sen nimenkin sitten löytää :)

Viime yö meni taas valvoessa, oon nyt sitten pilkkinyt sohvalla ja sängyssä vuoron perään koko päivän. Eli hommat ei etene mihinkään. Pitäisi tuo joulukin siivota pois. Eniten ärsyttää se verhojen vaihto tai oikeastaan se silitys! Meillä ei siis silitetä noita vauvan vaatteitakaan! Sitä ihmettelin tossa noita vaatteita pestessäni, että miksei Tutan vaatteita saa laittaa kuivuriin? Kun Lindexit ja H&M:t saa laittaa ja materiaalit on aikaslailla samoja.. En nyt sitten laittanut niitä, mutta tulevaisuudessa ne kyllä kuivuriin menevät! Järjellä ajatellen puuvilla ja puuvilla kun reagoivat samalla lailla... Outoa!

Jos nyt yrittäisi edes alkaa tekemään jotain, jotenkin kamala kiukkuolo. Ennen olisin lähtenyt juoksemaan, nyt hyvä jos pääsee tonne postilaatikolle lyllertämään, niin ei saa ees purettua tätä mihinkään!

Keisha 34+2
 
tervetuloa sokeritytölle

adiille onnittelut kotiin pääsystä!

onnea maaritille tytöstä

Hurjasti tullu tekstiä puolet kommenteista menee nyt kyllä ohi multa :)

sf noussu on, nyt 32+ , 31cm. sama ollu esikosta samalla viikolla joten hyvän kokonen kaveri näyttäs olevan tulossa <3 hyvä niin sillä isommilla sanovat olevan vähemmän infektioiden vaaraa, painon tippuminen alussa ei niin haittaa ja kätkytkuolematkin ovat kuulemma vähäisempiä, huu nous mutta näin seposti kätilö.

lämpöpussi on joskus saatu muttei ollu käytössä esikolla ainakaan kun meillä on semmonen kaukalon turvavyö aukolla varustettu haalaripussi joka mahtuu ekat kuukaudet päälle ja sit vaihetaan tavan toppapukuun. (nyt ei tosin tarvi enää sit toppistakaan :)

neuvolan kotikäynti musta oli kans viimeks tosi kiva kun täti tulikin tänne, toivon samaa nytkin mut en tiiä tuleeko muille kun esikoisensa saaville. harmi ois sillä esikon ja vauvan neuvolaan raahaaminen on työläämpää kun se että tätsy tulee tänne. meillä on sitäpaitti maailman ihanin neukkatäti joten hänet otan kahville koska vaan :)

hoitopöytä ei ollu viimeks eikä tuu nytkään, musta tarpeeton härveli koska käytän muovista hoitoalustaa ja vaihtelen vaipat milloin sängyssä milloin sohvalla milloin sylissä, lattialla tai autossa joten mitä sillä pöydällä tekisin :)

vauvan vaatteiden pesu hajusteeton pesuaine, itellä kans herkkäiho ja muut tärpätit aiheuttaa kutinaa hyvin herkästi.

synnytykseen äiti mähän synnyttäisin mieluusti yksin, mutta mies itse haluaa tulla taas mukaan, synnytys on mulle sellanen tapahtuma etten halua että kukaan höpöttää tai koskee muhun vaan haluun kuunella musiikkia ja olla omassa transsissani. Ainut juttu maailmassa missä mä haluun olla hiljaa ja rauhassa yksin :D Siks ei haittas vaikkei mies pääsis enkä haluais muitakaan mukaan.

(.) aamulenkillä on alkanu parina aamuna tulemaan harkkasupistuksia jos menen liian juosten, ärsyttävää kun joutuu sentakia hidastella kun maha kiristyy ja jos en hidasta niin happi loppuu kun kiristys ei lakkaa :mad: eipä muuta tällärintamalla tälläkertaa :)

taikamaailma 33 poks poks <3
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran piti vielä tohon neuvolan kotikäyntiin palata, että meillä on siis se normaali ensimmäinen neuvolakäynti lapsen syntymän jälkeen aina kotikäynti, paitsi varmaankin jos nyt ei millään halua sitä. Mutta tosiaan se neuvolan täti tulee nyt jo ensi viikolla lisäksi meille kotiin käymään ja juttelemaan.. Mistä, niin kait se sitten selviää :)
 
Tänään sain siivottua, joten saatiin siirrettyä toisesta huoneesta tavaroitakin toiseen huoneeseen. Nyt tuolla "olohuoneessa" on: 120cm mun sänky, tytön juniorisänky, pinnasänky, hoitopöytä, lipasto, sohva ja ruokapöytä. Muut huoneet asunnossa ovat keittokomero ja työhuone (ent. makkari). Että pistääkös joku paremmaksi kämpän ahtauden??? ;)

Tyttö halusi verestää vauvamuistoja ja kömpi pinnikseen päikkäreille. Toivottavasti luopuu pinniksestä ennen uutta tulokasta. :) Mutta että kyllä tuo pinnis tuntuukin isolta, kun on sen 120cm pitkä. Teen varmaan samalla tavalla kuin viimeksi, että rajoitan alan puoleen reunapehmikkeillä, sitten toisella puolella voi säilyttää liinavaatteita tai jotain. Säilytystilaa kun ei ole järin liikaa.

Muistin tuossa eräät tärkeät hankinnat, mitä tarvii ehdottomasti. Yövalo on ehdoton, sellainen mahdollisimman himmeä, että voi polttaa läpi yön, mutta näkee kummiskin. Viimeksi oli sellainen pistorasiaan työnnettävä ja se oli kätevä, mutta nyt on sänky sen verran hankalassa paikassa, että pitää miettiä asiaa toisin. Toinen ehdoton juttu on kello, sitä kummiskin tulee katsottua monta kertaa yössä ja pitää vaivatta nähdä, että paljonko se on. Mulla ei ole rannekelloa ja kännykkä on siinä mielessä haitallinen, että siitä tulee säteilyä, ei viitsisi pitää sitä tyynyn alla ylimääräisesti. Mulla on yksi tuttu sairastunut sähköyliherkkyyteen ja hänen elämänsä on nyt mahdotonta, kun ei voi asua enää missään sähköisessä paikassa, muuten on kaameat jysärit jne. Eli jos yrittäisi välttää sitä kännykkäsäteilyä...

Linea negraa ei ihme kyllä ole tullut, vaikka esikoisen kanssa (tyttö) oli ja nytkin on luvattu tyttöä.

Keisha. Jotkut vaatteet kutistuu ihan älyttömästi, jos ne laittaa kuivuriin. Olisiko Tutalla joku varatoimenpide? Me saatiin tutuilta paljon käytettyjä vaatteita esikoiselle. Siellä oli tosi paljon kutistuneitakin. Erityisesti villaneulokset mutta myös jotkin trikooneulokset oli kutistuneet hurjasti. JOpa kaksi kokomerkintää alaspäin. Ja jotkin halvemmat merkit kutistuvat niin, että leveyttä tulee lisää, pituudesta häviää. Mä teinkin aina niin, että en enää katsonut kokomerkintää, vaan vertasin vaatteitten kokoja toisiinsa. Nyt olen huomannut samaa juttua neitin sukkahousuissa. Neiti on 97 cm pitkä tällä hetkellä ja lyhytjalkainen sekä normaalipainoinen, mutta sukkahousuissa menee monet 120 cm koot. Käytetyt sukkikset on niin moneen kertaan pesty ja siksi kutistuneita. Ja tietty kuviolliset on aina ahtaampia kuin yksiväriset tai raidalliset.

Minua himottaisi tuo lämpöpussi, mutta kun esikoisen kanssa pärjäsi ilman, niin jospa sitä nytkin... Jos laittaa äippäpakkauksen makuupussin ja haalarissa siihen. Mikähän se olikaan ihan pienen vauvan ulkoilun pakkasraja??? Oliko se -10 vai -15, kuka muistaa? Ja eikös se ollut niin, että ensimmäiseen kahteen viikkoon ei ulkoilua ollenkaan? Aiotteko pitää millaista harsoa/kangasta kärryissä aukon suojana? Tässä tällaiset ihmeelliset asiat mietityttää, vaikka ei siitä ole kauaa, kun sitä vauvaa puki pakkaseen. Tosin kun syntyi huhtikuun lopulla, se oli aika helppoa, ei ollut enää pakkasia.

Meillä on neukku kanssa aivan ihana. Ja ehdottomasti saa tulla kotio. Voisi tehdä sit enemmänkin kotikäyntejä, mutta ei sille vissiin kuulu kuin kerta.
 
Hei mammat, kertokaas minkä merkkisiä vaunuja ootte hankkineet? Käytiin tänään kattelemassa ja oon ihan pyörällä päästäni että mitä me sit loppujen lopuks niiltä vaunuilta oikeen halutaan :D Onks noi kalliimmat merkit oikeesti niin paljon parempia että niihin kannattaa panostaa?
 
Hei mammat
Juokaa oikeesti hyvin, vaikka vaan talvi onkin. Sain nimittäin kärsiä äsken turhista suppareista kun en ollu muistanu juoda koko päivänä ja hikoillu autokaupoissa kuin possu!
Muutaman tunnin tuli säännöllisesti suppareita, ja kun join nestettä reilu puoli litraa, niin ne loppu puolessa tunnissa. Olen siis herkkä supitelemaan muutenkin, mutta oma tyhmyys harmittaa!!

kengu
Maaritille kovat onnittelut ja voimistumiseen molemmille voimia!!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Onnea ja jaksamista Maaritille ja tytölle!

Liikelaskenta: Meille siitä kerrottiin ultrassa kun kysyin, sekä annettiin lappu mukaan jos tarvetta laskuille.

Linea negra: Ilmestyi pikkuhiljaa tummuen alhaalta ylöspäin. Nyt selkeä ja loppuu kohdun kanssa samoihin kohtiin. Poikalupaus saatu.

Sf oli viimeksi lääkäri neuvolassa ennen joulua RV 34 29cm. RV 27+ kävin jo kasvukontrollissa pienen Sf mitan takia, jolloin ultrattiin ja todettiin vauvan vastaavan täydellisesti viikkoja! Ja nyt siis seuraava käynti ensiviikolla RV 37+, joten ei kyllä mitään tietoa tieheentyneistä käynneistä...

Neuvolan kotikäynti Muistan lukeneeni tästä jostain esitteestä, mutta kukaan ei ole puhunut mitään. Ja muuton takia vaihdamme neuvolaa heti syntymän jälkeen. Nyt en halunnut enää vaihtaa kun kuukausi enää jäljellä, sekä vain 10km matka vanhaan ja mukavaan neuvolaan!

Äiti synnytykseen Ei mikään mahdoton ajatus, mutta kuitenkin miehelle niin tärkeää olla mukana etten ole edes ajatellut muuta. Mies ollut mukana kaikilla neuvola sekä ultra käynneillä!

Hyvää viikonloppua masuilijat!

-milli ja masukki 36+5
 
Meille annettiin ohjeet liikelaskentaan, kun epäilivät raskausmyrkytystä. Ja samalla saatiin se lomake, mutta se nyt on vaan käytännössä paperi mihin voi merkata ne laskennat. Ja ohjeet siinä on kanssa. Viimeksi neuvolassa täti muistutti, että liikkeitä pitää muistaa laskea ja minä sanoin, etten ole laskenut, kun muksu muljaa tuolla koko ajan. Tämä olikin sitten tädin mielestä ok eli vain silloin pitää laskea, jos on hiljaista.

Neuvolan kotikäynnistä meillä ei ole mitään puhetta ollut, mutta huhua olen kuullut eli kai sieltä syntymän jälkeen joku tulee käymään.

Lajittelin tänään kaikki saadut lastenvaatteet ja voi jestas niitä on paljon! Saatiin eilen siis äitiltä hänen säilömät vaatteet ja niitä oli kaikkiaan viisi kassillista vauvanvaatteita. Eipä tarvitse paljoa enää mitään ostella. Rupesi oikein heikottamaan, kun siinä lajittelussa meni niin kauan :D

Ainiin ja koottiin pinnasänky! Mutta siitäpä puuttuikin ärsyttävästi kaksi ruuvia ja nyt pitää sitten rautakauppaan marssia, jotta saa kaksi tismalleen samanlaista.

Äiti synnytykseen on kyllä aika villi idea. Meillä voi hyvinkin käydä niin, että isä ei synnytykseen ehdi ja sitten minulla on varalla sisko, mutta sisko taas tekee vuorotyötä. Eli jos ei nyt näistä kumpikaan kykene, niin kyllä mieluummin otan äitin mukaan kuin menen yksin. Äiti on eläkkeellä oleva sairaanhoitaja ja saanut kolme lasta, joten varmasti on hyvä myös tukemaan ja vaatimaan hyvää hoitoa.

Keltakukka 35+0
 
Onnittelut Maaritille ja pikaista toipumista :)

Vaunut hankin käytettynä huuto.netistä ja ne ovat Emmaljungat. Arvostan merkissä sitä, että ovat ns. ajattomat ja hyvin pidettyinä erittäin pitkäikäiset. Näihin vaunuihin tuli se istuinosa muistaakseni mukaan, en siis ole vielä edes avannut pakettia, ovh oli reilun tonnin uutena, mutta maksoin noista reilun satasen eli löytöjä voi tehdä :) Edellisetkin olivat saman merkkiset, mutta 80-luvulta peräisin olevat, sisareni vain onnistui jotenkin homehduttamaan ne. Välissä minulla oli Emman Twinjogger-juoksurattaat, joissa kuopus nukkui lämpöpussissaan :) Tai siis ne vaunut minulla on vieläkin jostain syystä...

( . )Tänään mies haki vauvan sängyn sisälle ja tilanne hieman konkretisoitui. Samalla pesin myös toppapuvun, vaikka se onkin ihan liian iso, se äitiyspakkauksen puku siis, mutta kyllähän siellä on kiva pussukassa köllötellä, onpahan lämpöisempi. En taida pienempää ostaakaan suotta, kun kesäkin tulee.

Nyt saunaan :)

Viivi+Tiiti 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Pikku_Pallo
Hopsansaa, lauantaiehtoota mammoille ja masuille! :)

Maaritille ja prinsessalle paranemisia sinne ja toivon mukaan olette pian jo kotosalla. Pääasia, että leikkaus meni hyvin ja olette olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa. :heart:

Linea Negraa ei näy, mutten sitä ole odotellutkaan - tyttöähän mä odotan, vaikkei mitään lupauksia ole saatu aiheen tiimoilta. :D

Neukun kotikäynti ei mullakaan ole mitään sitä vastaan, että tulevat käymään - toki en ole moisesta kuullut, niin tuskin sitä sitten tapahtuukaan. Noin muuten olen kyllä hyvin samoilla linjoilla kuin pikku yllätys, vihaan sitä, että tullaan ilmoittamatta käymään tai jopa luvatta. Tähän taloon muutettiin miehen kanssa vuosi sitten lokakuussa ja silloin miehen mummi asui tuolla erillisessä perähuoneessa eikä oikein ymmärtänyt käsitettä yksityisyys... ravasi täällä jatkuvasti omine lupineen ja toi vielä omia vieraitaan katsomaan meidän tekemiä muutoksia sekä koiriamme. Olin oikeasti aivan raivona harva se päivä. Kun mummi viimein huhtikuussa muutti pois niin ei ole sattumaa, että toukokuun aikana on tämä pieni ihmeemme alkunsa saanut... :D Aikoinaan, kun asuimme kerrostalossa kaupungissa niin sielläkin tultiin huoltomiesten toimesta ihan kylmästi omin avaimin sisään mm.la-aamuna kahdeksan aikaan. Soittivat kyllä ovikelloa, mutta kymmenen sekuntia sen jälkeen kääntyi jo avain lukossa ja olivat sisällä. Saatoin hieman huutaa siinä tilanteessa, että nyt perkule takas sinne käytävään siihen asti, että saadaan vaatteet päälle jne. Törkeää touhua. :mad:

Vaunut on meillä Emmaljungan Duo Edget ja ne ostettiin käytettynä. Mikäli ei ois löytyny käytettynä niin oisin ostanu juuri samanmoiset uutena. Semmosia olin siis sillä silmällä kattellu muutenkin niin oli sit helppo päätös, kun löytyi lähes uudenveroiset käytettynä tästä samasta pitäjästä. :)

Täällä taas meni yö sillai kivasti hereillä, jäätävä närästys koko ajan seurana. Ei sentään hapot nouse kurkkuun, mut korvensi koko yön. Eikä mikään meinannu auttaa, edes istualtaan oleminen. Se vaan on toi masu niin ylhäällä, kun haukottelukin jo sattuu. :) Pitää vaan ottaa näemmä joka kerta, kun jotain syö, yksi Rennie ja yöksi olen ottanut Gavisconia lisäksi. Se onneksi auttaa jotenkin.
Onneksi oli se tuttu ja turvallinen iPad Netflixeineen yöpöydällä niin sain katottua sitten Charmedia (Siskoni on noita) pahimman ohi. :)

Repeilen täällä paraikaa Putousta katsellessa... :LOL:

MrsR&MrR ja EePee 34+2
 
J+
Limatulppa(ko) tuli jo viikkoja sitten valkoinen räkäklöntin näköinen homma. Mutta äsken vessassa oli sellainen tunne kun värkistä roikkuisi jotakin. En viitsinyt heti paperilla pyyhkäistä. Sitten paperiin jäi kirkas hyytymä, ei verta seassa. Vaaleita valkovuodon viiruja kylläkin. Sitä kyllä tulikin, ehkä 1.5 ruokalusikallista.

Limatulpaksi mä sen nielin, mutta nyt mietin hysteerisenä oliko jopa lapsivettä?
:ashamed:

Linea negra tuli ajoissa, mutta mies huomasi sen jatkavan vähän alempanakin. "Huusi hyi, sullahan menee joku ruskea viiva pi***un asti". Mulla se menee suorana viivana navasta sinne p-alueelle, navasta ylöspäin se tekee jännän s-tyylisen mutkan. poika meille tulossa 100% sillä niin usein ollaan pippeli bongattu ultrassa :LOL:

(.) mä imuroin tänään, piiiitkästä aikaan. Ei kyllä suppareita tullut vatsan puolelle. Selkään ne lähinnä poltteli. Koottiin ukon hakemat malm lipastot, ja sain yhden lipaston täyteen vauvan vaatteilla, peitoilla ja alariville lypsykoneet ja muut vempaimet.

Vauva on perätilassa joten sektioon mennään, vaikka syntyisikin hieman aikaisemmin.

PS. Onnea Maaritille, olin kovin huolissani teistä. Hyvä että kaikki pelitti hyvin :flower: :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
J+ kyllä tuo nyt oli se sun limatulppasi :D lapsivesi ei ole noin paksua muistaakseni, se oli sellaista lotisevaa ja sitä oli siis paljon. Ne kenellä olen kullut lapsivettä tihkuneen raskauden aikana, niin ollut vain housut märkänä, ei koskaan mitään tuollaista hyytymätyylistä. Eli voisin veikata, että parin viikon sisällä syntyypi sinun vauvelisi :heart: Mulla on mennyt limatulpasta aina se vajaa viikko synnytykseen :) Ihanaa, nyt saa jänskättää sun puolesta, onneksi Maaritillakin meni kaikki hyvin :)
 
J+
Mää pyyhiskelin ekasta limatulpaa vasta salin vessassa, ja että sitä tuntu tulevan ja tulevan, aina vaan paperiin jäi tavaraa. Ihan kirkas tai kellertävää oli tavara, tosin kohdun suun ollessa auennu jo 5cm, olihan siinä muutama veriviirukin mukana. Muista lapsista ei ole moista tullu..
Lima tulpaa voi tulla vaikka kaks kuukautta tai juuri ennen synnytystä joten ei välttämättä ole synnytys alkamassa. kohdun suu on vaan auennut sen verran että se sattaa irtoilla osittain.. Kai.

kengu
 
linea negra ilmestyi mulle tossa 1.5 viikkoa sitten. Mies vaan huomasi. :) ja aika vaalea viiva navasta alaspäin. Ja tyttöä lupailtu. Kahdesti ultrassa. :heart: jos tuleekin poika niin mulla on aika paljon vaaleenpunaisia vaatteita, että ehkä joutuu kauppaan :D

neuvolakotikäynti on meillä ainakin n. Viikko siitä kun on kotiutunut. Mulle se on ihan ok ja odottelen sitä vähän :) tai ehkä odotan vauvaa. :D

äiti synnytykseen olis mulle iha heti miehen jälkeen. Mutta kyllä mun mies pääsee paikalle. Äiti on varmaan oven ulkopuolella odottamassa :D on tuo niin tohkeissaan vauvasta. :heart:

Mulla on ollu hirmu kiva viikonloppu! Tänäänkin oli sitten pienet vauva kutsut ja sain kaikkea kivaa <3

Nyt ei puutu enää mitään! No tietty imetysliivit mutta sen nyt saa ostettua ja aijon vielä ostaa rintapumpun ja tuttipullon. Mut kaikki muu löytyy!

Nyt lepäämään ja teetä juomaan! Ihanaa viikonloppua mammat ja masut ja kaksi vauvaa! <3

Niin ja onnea maaritille tytöstä!

Bettis ja rakas 36+0!! Oho POKS! :heart:
 
Hei kaikille :wave: taas on vierinyt aikaa kun on kerennyt kirjoittelee..

Onnea Aidii, pitkä urakka takana :flower: ja Maaritille pikkuneidistä :flower:

(.) Liikelaskenta on täällä tullut hyvin tutuksi, meidän hissukka on mennyt hiljaistakin hiljaisemmaksi. Ja neuvolassa toissapäivänä alkoi neuvolassa sykkeiden kuuntelu 116 saatiin kyllä pitkällä kuuntelulla nousemaan, mutta kävin eilen sairaalalla käyrillä. Kaikki oli onneksi ihan hyvin ja käyrä hyvää, just niinkun pitääkin. Mutta siis liikkeitä lasketaan koko ajan, kun menee tunteja kun ei tunnu yhtäkään. Eli hilja hissukka on hän. sf oli 30, joten 3cm vähemmän kuin edellisissä odotuksissa tähän aikaan. Rv 32+6.

Lämpöpusseja kaukaloon löytyy kaksi super paksu ja ohuempi, oli ihan tosi näppäriä käytössä, elämää helpottavia:)

Hoitopöytä ongelma meillä ratkaistiin viime kerralla niin että se löytyy keittiön kaapista, eli yksi täysi korkea keittiön kaappi sinne sisään semmoinen metallinen vetokori systeemi päälle hyllynlevy jossa on jatke pienosaranalla. Jonka päällä on hoitoalusta. Seinässä on led valo joka syttyy kun kaapin avaa ja taka seinässä somisteena tapettia ja ylähyllyn pohjassa kiinni mobiili. Verkkokorien sivuun mahtuu vaipat. Kompakti systeemi, vaateet ja hoitopöytä ja kaikki vauvan tavarat samassa kaapissa. Ja kaapin ovi vaan kiinni ja auki :D kun tilaa on vähän niin sitä rupiaa luovaksi:)

synnytys kassiin tai mukaan synnyttämään lähtee vaan kaikki tarvittava. Eli vauvalle vaatteet koti matkalle ja itselle sekä passi eli äitiyskortti ja hammasharja. Kaikki muu on todettu turhaksi. Miehen otan mukaan muita en edes ole ajatellut, tai sitten menen yksin niin saa synnyttää rauhassa :D mitä vähemmän väkeä sen parempi. Jos kaikki menee hyvin niin korkeintaan se yksi yö sairaalassa ja kotiin kuten viimeeksi. Mutta jos on kauheasti väkeä osastolla niin lähden heti jos mahdollista pois.

lineaa ei ole ollut ennenkään eikä ole nytkään tullut, edelliset siis tyttö ja poika, niin kai se on vähän kenelle sattuu tulemaan, mulla ei ainakaan ollut mikään "poika merkki".

Vaunut meillä on brion kombit -07 kovalla kopalla. Olleet tosi hyvät vauvat sopineet hyvin koppaan, kaikki siis talvitamineissa. Sitten oli I'coon Platon duot tuossa välissä myös, sekä O'babyn sport tuplat, olivat kuin p&t eli päällekkäin istuttavat, sekä nyt ostin reissu rattaiksi gracon tuplat, tosin ei se perinteinen letka malli vaan jenkki tuonnit jossa on vielä enempi muunneltavuutta, saa kaikki muksut matkaan. Joten täällä on kokeiltu vaikka mitä :D vaihdetaan niitä autojakin tarpeen mukaan niin miksi ei rattaita :LOL:

Kantorepuista/liinoista löytyy Manduca ollut aivan ehdoton, päästy metsään, messuille, markkinoille, kauppaan, laittaa ruokaa, siivoo pyykkää.. Eli suosittelen jotain kantoliinaa tai reppua lämpimästi! Olisi ollut koliikki esikoisen kanssa paljon helpompaa jos joku olisi vinkannut liinoista ja repuista. Ne on kädet vapauttavia :)

villavaatteetmeillä on itse kudottuja villa pukuja ja nuttuja ja takkeja, sukkaa pipoa ja töppöstä, saan olla iloinen että on suvussa kutoja vimmaisia ihmisiä, itse ei täynnä oikeen kerkee jostain syystä..

Taikamyrsky ja Hiljahissukka 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja MrsR
Linea negra hento viiva navasta rintojen alle (mutta ei navan alla mitään). Sukupuolesta ei tietoa, tyttöä veikkailen.

Vaunut ostimme uudet Emmaljunga Duo Edget. Onhan ne vähän isot, mutta olivat tarjouksessa, niin tarttui mukaan. Muuten oltaisiin ehkä päädytty Emmaljunga Classic Sportiin. Noissa on kivaa tuo kopan korkeus, joissain vaunuissa se vauvan koppa on todella alhaalla, ja itse tykkään korkeammasta. Ja metallisen tavarakorin halusin, kun sen voi helposti suihkauttaa puhtaaksi.

Sairaalakassissa on imetysliivit ja -toppi, pikkareita parit, sukat, liivinsuojat, hygieniakamat + omia siteitä, kamera, limupullo, pari suklaapatukkaa ja pussi kuivattuja aprikooseja. Näillä aion pärjätä:)
 
Heipsuli vei!

Kyselitte linea negrasta.. Juu täällä löytyy. Tumma viiva emättimestä napaan asti :) ! Ja tyttöö lupailtiin saas nähdä ;P

Vaunut on miulla löydetty Tori.fi kautta käytettyinä tosin kuin uuden veroisina! Emmaljungat ovat :) -pitkän harkinnan jälkeen päädyin niihin ja en varmasti tule katumaan päätöstäni. Työkaveri lupasi tuoda testiin kantoliinan . Sit alkais olla kaikki krääsä kasassa :vampire:

Tissien vuotamisesta :D: Kyllä on ollut! Eräänä yönä tapahtui varsin nolo juttu. Kävin mieheni viereen lähes alasti nukkumaan ilman mitään paitoja. Siinä sitten mies heräsi sanoen; "Heii laita joku paita päälle, siun tissit vuotaa miun päälle"! Hahah :D Luulin ensiksi hikoilleeni, mutta valot päälle pantuani totesin, että lakana oli ihan kostea, samoin miehen selkä ja oma käsivarsi ihan tahmea :LOL: Sellaisen tempun se tissi miulle teki, tosin en enää voi nukkua alasti !!!

Maaritille kooovasti ONNEA!

Ei meillä muillakaan kauaa mene :popcorn: Itsellä on vielä ensi viikko töitä niin pääsisi kauan odotetulle äippälomalle. Kauheaa, miun pitäis jo olla nukkumassa mutta jotenkin ei vielä malttaisi . Ensi viikolla pitää mennä neuvolaan käväseen verenpaine kontrollissa, oli hiukkasen huolissaan kohonneesta alapaineesta ja turvotuksesta. Noh.. pissa on kuitenkin ollut aina puhdas paitsi yhden kerran heikolla plussalla , tuskin tässä hätää on .

Öitä kaikille !

-P.P ja mahassa möyrijä -
 
Tämä meikäläisen nukkuminen on varmaan jollekin aivan luksusta, mutta taas meni yö ihan miten sattuu. Ensin ei tullut uni ja ravasin vessassa vielä yhden aikaan. Sen jälkeen torkahdin ja taas kahden jälkeen sai käydä vessassa. Ennen seitsemää heräsin taas pyörimään ja tunnin pyörittyäni luovutin ja nousin koiran kanssa lenkille. Tulihan siinä viisi tuntia unta, mutta enempikin maistuisi. Hauskaa tuossa hereillä olossa oli se, että sai katsella miestä, kun se unissaan tuhisi :) Olisi vain tehnyt mieli herättää seuraksi, mutta eihän sitä raaski.

Villavaatteita meillä on yllättävän paljon. Yksi kokonainen haalari, jonka äitini on neulonut aikoinaan minulle, sitten kaksi villatakkia, jotka äiti on neulonut toisen veljelleni ja toisen siskon vanhemmalle tytölle ja lisäksi yhdet housut ja takki, jotka äiti on neulonut siskon nuoremmalle tytölle. Eiköhän noilla tämän talven pärjää. Villasukkia olen neulonut jonkin verran itse, kaverin äiti neuloi yhdet ja äitiltä on vielä tulossa jotain. Lisäksi on niitä sellaisia hyvänmallisia neulottuja hattuja, missä on se kiila siinä otsalla. Niin ja tumppuja on tietysti parit.

Mies on ollut nyt kolme viikkoa lomalla ja lähtee huomenna taas töihin. Palaa vasta perjantaina. Täällä tulee varmaan aika pitkäksi. Onneksi on vielä järjesteltävää ja sentään koira, joka haluaa vähintään kolmesti ulos :) Joulunkin saa jo korjata pois.

Keltakukka 35+1
 

Yhteistyössä