HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Mua oli näköjään taas kaipailtu. On tapahtunut niin paljon muutamien päivien sisällä, luultiin jo että lähdetään synnyttämään kun suli koko kanava pois mutta nyt oli palautunut 1.5cm.

Kasassa siis ollaan, kotiuttivat mut tiistaina, tänään oli kontrolli ja nyt oon lopullisesti kotona. Viikon verran mun pitäisi pysytellä suht vaakatasossa vielä, mutta kun 34+0 pärähtää mittariin niin saan liikkua sitten ihan omien vointien mukaan mielinmäärin. Sanoivat mulle tänään että yksikään lääkäri tai kätilö koko osastolla ei olis uskonut että meikäläinen pääsee vielä yhtenä kappaleena kotiin, ja vielä näin hyvillä viikoilla!
Sairaalassa ottivat multa samalla kaikki "neuvolajutut" vielä:

RR 119/86
pissa puhdas
paino-arvio 2097g (31.12)
raivotarjonta
syke KTG (n.150)
liikkeet ++
kohdunsuu: pehmeä, auki 2-3cm, pituus 1.5cm. Vauvan pää tuntuu siellä sormin sisätutkimuksessa...Hullua!

Paino on nyt noin 1kg yli lähtöpainon.
(SF-mittaa ei sairaalassa oo mittailtu kun on ultrattu joka viikko.)

Vauvan tarvikkeista on nyt suurin osa hankittu. Jos syntyy pian niin varmaan tarvii ostella pikkuruisia vaatteita. Pinnasänky, hoitoalusta ja lakanoita saadaan viikonloppuna kun mun vanhemmat käväsee autollaan IKEAssa. Kaukalopussin ostoa oon minäkin harkinnut ja ilmeisesti se on sitten ihan kannattavakin ostos. Onko vinkkejä mistä kannattaisi ostaa tai tilata??? Noiden lisäksi tarvitaan viel jotain pikkuista kuten vaippoja, tutteja, harsoja yms. Muuten on kaikki. :)

J+ Kyllä sulla on ehdottomasti oikeus kuulla kaikista käännökseen liittyvistä riskeistä hoitavalta lääkäriltä sekä mahdollisuus kieltäytyä toimenpiteestä. Ja ei, se ei tee sinusta hankalaa tai valittavaa potilasta. Eli rohkeasti vaan suuta auki!

POKS 33+0 !!!

Adii + prinsessa
 
Tuulianna kyllä täältäkin löytyy painajaisia, et ole yksin ja ainoa asian kans :D Tiettyä teemaa ei mun unissa ole, mutta kun yksi loppuu toinen alkaa ja uniaika on todella katkonaista. Siihen päälle yövessat ja krampit ja vauvan muljuamiset.. Hyvää yötä vaan :kieh:

Mie niin ootan, ettää saa nukkua taas mahallaan!
 
Adiille onnea kotiinpääsystä! :) oot kyllä sitkeesti jaksanu maata, ei taida viikko tuntuu enää missään :)
Nyt vielä jännätään Maaritin kuulumisia.

Täällä edelleen flunssan kourissa, pää täys räkää ja kova yskä. Onneks ei oo kuumetta enää :)

ja takas sohvan nurkkaa teetä hörppimään..

hiippis ja muru 35+2 <3
 
Tuuliannaliina pahanhajuinen valkovuoto ei kuulu asiaan, joten kipinkapin neuvolaan/lääkäriin. haju ja koostumus toki vaihtelee, mutta virallisesti pahalle ei saisi haista.

Unet muuten nään paljon kaikkia utopisia seikkailu unia, mutta painajainen liittyy aina keskenmenoon. Tai kohtukuolemahan se jo tässä kohtaa olisi, mutta se on aina aiheena. Ja niin todentuntuisena, että pakko saada aina varmistus, et olinkos raskaana vai en.

:)
 
Hienoa Adii! Ihanaa vaihtelua varmasti tuo kotiin pääseminen.

Jahka Kengu kerkiät, niin kerro toki miksi on kurja olo?

Täällä on nukkuminen kanssa ihan yhtä hullunmyllyä. Nukahtaminen on vaikeaa ja sitten yöllä herää kaiken maailman kipuiluihin. Välillä vatsa on kireä ja välillä taas vaan lonkkiin sattuu huonot asennot. Kaikkein parhaiten nukun tällä hetkellä valtava tyynypino sekä jalkojen että pään/niskan alla "selälläni". Kuorsaan kuin hullu ja jos ei mies herätä niin herään siihen itse. Vessassa ravaan kerran tai kaksi joka yö.

Painajaisia on silloin tällöin, mutta ei onneksi joka yö. Lähinnä mua yritetään tappaa. Vauvaan liittyviä unia on näkynyt vain muutamia, mutta ne on kaikki olleet positiivisia.

Käveleminen on semmosta vaappumista nykyisin. Neuvolatäti sanoi, että ne on nyt niitä liitoskipuja. Se kipu jatkuu ihan yönkin läpi, mutta se tyynypino jalkojen alla helpottaa. Lapsi kai vähän valahtaa pois sieltä häpyluun päältä painamasta.

Meidän äiti rupesi tänään puhelemaan, että hän oli havahtunut, että kohtahan se muksu jo syntyy! Oli alkanut kaivaa esiin meidän vanhoja vauvan vaatteita. Kertoi samalla, että veljeni ja siskoni ovat syntyneet viikon ennen laskettua aikaa ja minä olen syntynyt pari päivää ennen laskettua aikaa. Josko minäkin jakautuisin edes vähän etuajassa? :)

Valmistautuminen on täällä täysin vaiheessa! Olin kuvitellut hoitavani kaiken joululoman aikana, mutta en ole tehnyt vielä mitään. Mies on pessyt vaatteita eli jos nyt hirmuinen äkkilähtö tulisi, niin olisi lapselle joku vaateparsi kotiutuessa valmiina.

Vatsa hikkailee taas :)
Keltakukka 34+5
 
Uni ei tule.. Väsyttää mutta ei silti ja aina tuntuu että tähän aikaan mulla iskee hirmuinen nälkä :D

Miettisin tässä, että mitä aijotte (jos aijotte) laittaa sänkyynne suojaksi jos lapsivesi sattuu menemään yöllä? Kun ei olisi kiva siinä alkaa pesemään patjaa ja viskelemään sitä minne sattuu niin siksi mietin. :)

Meillä on tosiaan nyt kaikki vauvaa varten. Pinniskin on tuossa sängyn vieressä :heart:

Minäkin odottelen maaritin kirjoittelua. Toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Ehkäpä käperryn tuon miehen kainaloon ja Koitan saada nukuttua.
Hyviä unia kaikille. :heart:

Bettis ja rakas prinsessa 35+6 (ollaanhan jo perjantaissa)

Huih!! TJ on jo VAIN 29!! eli kyllä ne päivät vähiin käy. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sängyn suojaamiseenB] mä olen laittanut sellaisen lapsille tarkoitetun kosteussuojan omalle puolelle sänkyä. Vielä tässä lähipäivinä laittelen siihen jonkun pehmoisen pyyhkeen, niin ei tule tehtyä kamalaa tuhoa koko petauspatjalle :D

(.)
Yö meni taas ihmeen hyvin, vaikkakin katkonaisesti. Vessaan pitää nousta parin tunnin välein ja kertaalleen syödä välipalaa, mutta se on ihan ok vielä. Nyt pitää lähteä viemään autoa huoltoon. Pitää toivoa, että pysyy tuon viimeisen ajomatkan vielä kasassa. Laakerivika kun voi pahimmillaan tiputtaa koko hiton renkaan irti. Hinausautoa kokeilin tilata, mutta olisi tullut aivan törkeän hintaiseksi eikä vakuutus korvaa kun auto on kotipihassa :kieh:
 
Huomenta :)

Pikku yllätys ei se laakerivika rengasta irroita, mutta voi jumittaa kylläkin, että hiljakseen ajelet vain, niin ei satu mitään! Mulla oli aika kovakin meteli jo tossa syksyllä ja korjaamolle melkein 30 km, mutta kuuttakybää sen sinne ajelin kyllä ja korjaaja sanoi, ettei niistä koskaan tiedä, voivat kestää kauankin tai sitten ei. Mutta rengashan on pulteilla kiinni, että ei se siitä irtoa minnekään, ole huoleti :)

Nukkuminen ei oikein ole kanssa viime aikoina luonnistunut. Eilisaamuna heräsin siihen, taikka yöllä jo, että peitto oli litimärkä. Eikä hajuakaan mitä unta näin, vaikka yleensä kyllä muistan ne hyvinkin, olin vain ihan hiestä märkä koko muidu. Viime yönä taas en meinannut saada unta lainkaan, kun sydän hakkasi ihan tuhatta ja sataa ja välillä supisteli. Sitten kun meinasin nukahtaa, mies puristeli unissaan mun tissejäni ja se ei kyllä tuntunut kivalta... Sitten kun nukahdin, kissa tuli herättään ja luulin, että se halusi ulos, mutta halusikin ruokaa. No siinä sitten kävin pissalla ja söin banaanin, jonka jälkeen nukuinkin tosi hyvin, kunnes kissa halusikin ulos... kuudelta sitten jo luovutin, että otetaas raudat ja aletaas lämmittään tupaa. Toinen kissa halusi sisälle... :LOL:

Sängyn suojaaminenei tullut pieneen mieleenikään, mutta nyt kun siitä tuli oikein puhe, niin voisi kai siihen kyllä tosiaan jotain laittaa... esikoisestahan vedet meni sängyssä, en kyllä yhtään muista, että mitä sille sitten tapahtui, luulen, että kuivui vain, koskapa suurin osahan tuli sitten lattialle, kun nousin tietenkin ylös. Kuopuksen vedet meni sairaalasänkyyn, joten he hoitivat ne siellä sitten. Nyt on kyllä niin uutukainen sänky, etten ehkä halua sitä alkaa pilaamaan.

Jokohan tänään haettaisi vauvan sänky sisälle pestäväksi, ollut tuolla ulkovarastossa jo muutaman vuoden :D Vitsailin miehelle, että unohtuu koko asia ja sitten se hinkuttaa pölyjä siitä viime hetkellä ennenkuin hakee meitä kotio :D

Jospa keittelisi aamupuurot ja herättäisi vintiöt, äiti on kerrankin voimissaan näin aamusta, mutta parin tunnin päästä sitten jo taas väsyttää. Ja meille on tulossa vieraita aamupäivästä, joten ei kyllä tarttis väsyttää... näin tässä aina käy :LOL:

Mukavaa päivää ja olipas Adiilla hyviä kuulumisia :)

Viivi+Tiiti 35+1
 
Sängyn suojaaminen ei tääläkään ole käynyt mielessä. Ja sama kun Viiville, esikoisesta meni vedet yöllä, muttei sitä mitenkään litroittain tullut. Pienehkö läntti, mies sille tuskin teki yhtään mitään ja sänkykin on myyty aika päiviä sitten :D Muista onkin sitten kalvot puhkottu ja vedet menny salissa. Siinä sitä onkin tullut aika paljon. Esikoisesta tosiaan tuli vielä sairaalassakin, ettei kaikki tullut siinä heti.

Hitto kun en kans saa nukuttua kunnolla. Komas yö ihan reisille.. Olin ihan kuoleman väsynyt kun iltapäivällä lähdettiin remppakaupoille ja sitä uunia hakemaan, saunan jälkeen oli pakko päästä nukkuun ja pöh, mitään unta taas saanut. Heräsin 23.22 et mitäh, vielä tarvis nukkua vaikka kuinka kauan! Pyörin ja pyörin ja heräilin. Sitten kun vaihdoin tyynyn jalkopäähän niin nukahdin. Hassua, et se usein auttaa :)

Kahvia koneeseen ja sitten saisi alotella pikku siivousta..

Äiti maa & Alli 35+6
 
Olipa kiva kun sai pitkästä aikaa nukuttua hyvin :)

Sängyn ym suojaamisesta, mie olen enempi murehtinu juurikin suojaamisasioita entä itse synnytystä :D Sänky sais jo mennäkkin vaihtoon, mutta jos kuiten pyyhkeitä laittas lakanan alle varalta. Mites sohva sitten! Tai lankamatto jos sen päällä ollessa menee vedet! Viimeksi meni sairaalasängyssä, pitää toivoa että nyt taas.
 
Heipä hei kaikille =)

Adii: Kiva kun olet päässyt kotiin =)

hiippis: Paranemisia siulle!

Bettis: Sänkyä en oo koskaan suojannu enkä suojaa nytkään...autoon otan pyyhkeen pehvan alle =)

Nukuin viime yönä 11 tuntia ja vessassa kävin siinä välissä vain 2 kertaa! =) Monena yönä pitäny 1-2 tunnin välein käydä vessassa...kunnon treenit ku ylä ja alakerran väliä ramppaa ;)

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin...mitä nyt painoa tullu 1.8kg 3 viikossa!!! Nyt yhteensä 10.5kg et nyt se kymppi meni rikki =( Seuraavaksi jännätään millo menee 70kg rikki...kahesta aiemmasta se on menny ja nyt on niin lähellä et menee varmasti nytkin...

Tänään ois ohjelmassa sämpylän leipomista, lenkkeilyä, pyykin pesua ja lasten kans uimahalliin =)

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

äitx2 ja riesa rv 34+3.
 
J+
Perätila Lääkäri ihmetteli kovasti miksi jo nyt tulin käännytykseen. Kuulemma raskausdiabetes saattaa hidastaa keuhkojen valmistumista joten vasta viikolla 37 loppupuoliskolla käännös olisi pitänyt tehdä.

Mutta siellä meidän herra on ja pysyy. Lääkärin mukaan kääntö ei edes onnistuisi. Sillä ei edes kädellä saanut tuntumaa peppuun.

Suunniteltu sektio olisi 28.1 joten tammikuisia siis ollaan :heart:
 
Heippa!

Kuinkahan Maarit jaksele? :) Kiva että Adi pääsit kotiin :)

Mie tulin kyselemään onko kellään kokemuksia seinään kiinnitettävästä hoitopöydästä esim vaikka Brio wall kun meille ei kertakaikkiaan saa minnekkään hoitopöytää fiksusti ja selkääni ajatellen sänky on liian matalalla ja pakastin liian kaukana.. niin olisi hyvä tuommoinen vaihtoehto? vai olisiko :D
 
neiti-81 mä kävin just eilen huippailun takia käyrillä ja labroissa ym että täällä myös voidaan pahoin ja korvissa humisee. :S ei onneksi juuri nyt mutta toisinaan iskee.

Saatko tarpeeksi rautaa? Yllätyin että siinä on jopa 2h ero pidettävä maito ja mielellään viljatuotteisiin että imeytyis paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole varmaan tänne ikinä neuvolakuulumisia laittanu joten tässä tulee:

paino: +700g/vko (yht 12kg) Näää on näitä joulukiloja :saint:
rr: 120/80 (tota ollu koko raskauden)
sf-mitta : 32cm (viim 29cm 2kk)
hb:tä ei otettu kun viimeksi oli 126

Niin en päivitelly eilen vaan merkkasin jolla saan nostettua itselleni aina ryhmän etsimättä tuolla etusivulla.
Nuppi väsähtää, naapurit oli järjestäny mulle oikeen uuden vuoden yllärin. *aakelin kyttääjät. Niin käy hermoille ettei ihmiset tajua omaansa keskittyä. Meillä oli kuulema koira huonosti hoidettu ja joku tantta oventakana. Eipä ollu koiralla mitään hätää.. Esikko kiukkuaa ja pojalla uni hävöksissä liikkumisen riemusta.. Autosta hajos kaukosäätö.. Joulunpyhinä rengaskin tyhjentynyt... oi voi.. Uni on kateissa myös minulla.. tänäänkin ylös vaikka toiset nukku, varttia vajaa viisi.. Nyt sitten tietty nukuttaa jollon siihen ei oikeen voi mitään...
Meni maku jotenkin naapureihin että viimesillään olevaa kytätään ja kiusataan.. Ollaan vielä uusia ettei ees tunneta ketään näistä..

Sängyn suojaamisesta:
oon aina jotenkin onnistunu olemaan kastelematta sänkyä, pojasta meni vasta salissa puhkomalla kalvot, saas nähdä mitä käy nyt. Auton penkillä oon tosin aina istunu pyyhkeellä :)

Että väsymystä on ilmassa ja paljon, hautauden tänne kotiin enkä nenääni näytä ulkona..

kengu rv 33
 
Syysvuokko Me hommattiin nyt seinään kiinnitettävä hoitopöytä. Vielä ei olla testaamaan päästy ku puuttuu se vauva. :D Mutta vaikuttaa tosi näppärältä. Asennettiin se vessan seinälle pöntön päälle. Siinä sit saa kätevästi pyllyn pestyä altaassa eikä tarvii pitkin taloa vauvaa kannella. Se on myös helppo avata ja sulkea yhdellä kädellä, eikä vie tilaa. :) Sisällä myös on hylly mihin saa vaipat ja pyllyrasvat yms. Merkkiä en nyt muista enkä osaa linkkiä puhelimella laittaa mutta tilattiin se muksutalli.fi (?) sivustolta. Siinä se taso on aika iso, ehkä olis pienempikin riittänyt. Painoraja on 15kg.

Pink 35+1
 
Ikäviä tuommoiset naapurit, pistää vihaksi :mad: onko teillä sitten aikaisemmin ollut mitään eripuraa? Miksi edes lähteä tuollatavalla kiusaamaan naapuria jos koiralla kaikki hyvin.. haukkuuko teidän koira? Jospa naapurisi ajatteli että sillä keinolla se vietäisiin pois? uskomatonta kyllä Itse olisin ainakin erittäin vihainen ja menisin kysymään että mikäs *piip* on ongelma :mad: koitahan kengumamma jaksella :hug:
 
Kiva kuulla J+, että sulle on nyt tehty ainaki kunnon suunnitelma :)

Hyvä, että Adiille kuuluu vaan hyvää! :)

Tervetuloo uusille!

Ehkäpä Maarit käy valistamassa meitä tilanteestaan, kun pääsee taas koneen äärelle eli ehkä vasta kotoo. Itellä ei ainakaan läppäriä oo enkä kännykällä käytä nettiä ollenkaan, oon niin vanhanaikanen, että pelkkä kotikone riittää :D

Minä aattelin laittaa varuilta sänkyyn jotain suojaa, meilläkään ei oo ku muutaman vuon vanha tuo sänky, niin ei sitä viiti pilata. Toisaalta siihen ois ehkä aika ostaa uuet petarit... ne vois varmaan hommata sit jossain vaiheessa, kun lapsi on syntyny.

Täälläki pitäs rueta vähän lattioita siivoomaan, sit aattelin koota sen pinnasängyn tuonne meijän makkariin ja laittaa siihen äitiyspakkauksen laatikkoon aluks sen nukkumapaikan.

Huomenna mennään synnytysvalmennukseen, joka on meillä siis vaan auditoriossa istumista. Saapa nähä, onko siitä mitään hyötyä vai ei.

minä vaan -84 + juniori 35+6
 

Yhteistyössä