Poks, tänään (siis keskiviikkona, nyt taitaa ollakin jo torstain puolella...)
36+0!
Linea negraa ei ole täällä tällä kertaa näkynyt. Ensimmäisessä raskaudessa sellainen tuli alhaalta hieman navan yli (tyttö), toisessa ylettyi pidemmälle navan yli, mutta hassusti vinoon (tyttö), kolmannessa ei ollut lainkaan (tyttö) ja nytkään ei ole näkynyt ja poikaa on tällä kertaa lupailtu...
Mielitekoja on nyt viime aikoina ollut hedelmät, jäiset marjat, vanukkaat, erityisesti creme brule (hih) ja jo kolmatta kertaa raskausaikoina iskenyt himo Jenkki fruitmix xylitol-purkkaan... Yritän hillitä itseäni, sillä en haluaisi mässyttää purkkaa taukoamatta, vaikka kuinka suu sitä kaipaisi (tai pää, en minä enää edes tiedä).
Vaunut: Meillä on kolmet vaunut; Bugaboo Cameleonit "normaalikäyttöön", Carena Double Swingit (kova vaunukoppa vielä ostettava) silloin, kun kolmonen haluaa myös kärrytellä ja matkakäyttöön Quinny Zapp Xtrat. Bugiin ja Zappeihin on adapterit kaukalollemme, joten kätevästi päästään liikkumaan. Bugiin on myös seisomalauta nykyiselle kuopukselle, joka on lasketun ajan koittaessa 2v 9kk.
Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, vaikka kyllä kai sen voisi jo pikkuhiljaa pakkailla... Kosteusvoidetta täytynee käydä ostamassa, sillä en ehkä viitsi tuota melkein litran vetoista pumppupulloa mukaan raahata.
Sen lisäksi tärkeitä pakattavia ovat meikkipussi (juu, meinaan ainakin hieman värittää naamaani viimeistään pois lähtiessä, piristää väsynyttä olemusta enemmän kuin uni) hiustenhoitotuotteet (shampoo ja hoitoaine siis), harja ja pari pinniä otsatukalle (tuskin jaksan siellä varsinaisesti hiuksia muotoilla...) Pörrösukat ja lämpöinen torkkupeitto (olen palellut sairaalassa joka kerran) ja lisätyynykään ei olisi pahitteeksi. Lisäksi toki kännykkä ja laturi, ehkä pari sisustuslehteäkin voisi käydä ostamassa. Ja sitten vähän nameja myös ja soijakaakaota!
Pitänee kohta tosiaan kassia alkaa pakkailemaan, laskettu aika koittaa nopeammin kuin tajuankaan.
Anoppi ja appi ovat olleet hillitysti innoissaan nyt, kun meille vihdoin tulee se heidän ilmeisesti kauan odottamansa poika, joka jatkaa suvun nimeä. (ARGH!!!) Tuntui jossain vaiheessa jo inhottavalle, että yhdenkään tyttömme kohdalla ei samanlaista innostusta ole näkynyt, lähinnä järkytystä lastemme lukumäärästä. Omat vanhempani ovat onneksi iloisia ja oikealla tavalla innoissaan tästäkin tulokkaasta. Vaikka appi ja anoppi ovat nyt ensimmäistä kertaa raskausaikoinani kyselleet jopa vointiani, niin mitään apua eivät ole koskaan tarjoutuneet antamaan... Oma äitini onneksi on täällä nytkin auttamassa, kiitos kaunis hänelle siitä! <3
Isompien lasten hoito vauvan syntymän jälkeen: Meillä esikoinen on tokalla, tulee koulun jälkeen kotiin, eikä käy missään iltapäivähoidossa, eskarilainen on eskarissa vain sen 4 tuntia, ei ylimääräistä. 2v 8kk on täysin kotihoidossa. Samalla kaavalla jatketaan niin kauan, kuin olen vauvaa kotona hoitamassa, eli todennäköisesti seuraavat 3 vuotta.
Täällä alkoi uusi vuosi sitten vähemmän hyvin... Tai ekat päivät olivat ihan jees, mutta tuossa viime lauantaina aloin ihmetellä, kun päänahkani kutisi oudosti... Juu-u, meillä on ollut sitten täitä täällä! Voi yäk sentään, niitä löytyi meiltä koko perheeltä. Koulussa on ollut ihan koko syksyn ajan täit liikkeellä ja sieltä tuo tokaluokkalainen ne meille on ilmeisesti sitten kantanut. Nyt on sitten hulluna häädetty epämieluisia vieraita päistämme pois ja siivottu ja pyykätty ihan tolkuttomasti. Kaikki pehmot on tungettu jätesäkkiin ja parvekkeelle ja siellä saavat olla kunnes olen ihan varma, ettei kenelläkään ole yhtä ainoaa otusta tai muutakaan päässään. Olen saunottanut yli 80 asteisessa kuivassa saunassa jokaikisen sohvatyynyn tuntikausia, samoin kaikki muukin tekstiili, jota ei voinut alkaa pesemään. Kaikki on imuroitu päivittäin, vaihdettu joka päivä uudet lakanat ja entiset pesty 60 asteessa ja tungettu kuivausrumpuun, samoin pyyhkeet... Kaikki tyttöjen hiuslenkit sun muut hiusnipsuttimet on pakastettu, harjat heitin roskiin... Olen putsannut ihan kaiken, mitä vaan voi ja joka päivä tarkastetaan jokaisen perheenjäsenen (ja mummin, joka saapui juuri sopivasti tänne meille auttelemaan) päät ja pestään illan päätteeksi ennaltaehkäisevällä pajunkuorishampoolla. Lisäksi suihkutan eskarilaisen ja koululaisen päihin täinestosuihketta aamulla ennen kouluun lähtöä... Ovat muuten ihan tolkuttoman kalliita nuo täishampoot sun muut aineet, saisi kunta tai koulu kustantaa! Taatusti osasyyllinen siihen, ettei epidemia katkea, on tuotteiden korkea hinta, joskin onhan tämä kalleuden lisäksi tosi vaivalloistakin. :/ Mutta sen verran mua kyllä nuo otukset ällöttävät ja oksettavat, että taatusti hoidetaan ne meiltä pois, maksoi mitä maksoi!!! (Saisikohan nuo muuten vakuutuksesta korvattua... pitänee ottaa selvää.) Onneksi ei ole sitten viikonlopun löytynyt yhtään elävää otusta kenenkään päästä, eikä edes saivareita (=munia). Huh. Mutta lauantaina vetäisemme vielä kertaalleen shampoot päähän ja ensi viikollakin tarkastelemme hiuksistoa joka ikinen ilta! Ja sitä estokäsittelyä jatkamme vaikka koko kevään!
Että tällaista tänne päin tällä kertaa. Ai niin, ja mulla
säkenöi tänään
silmissä. Sellaista kipinämäistä valoilmiötä oli näkökentässä jonkin aikaa (ehkä muutamia minuutteja) ja pariin otteeseen. Täytyy mainita perjantaina neuvolassa tai sitten huomenna soitella jo äitiyspolille, jos vielä jatkuu. Ei olisi kyllä ihme, jos verenpainekin olisi tässä täistressissä noussut. Huh. Täytyy kuitenkin toivoa, ettei kyse olisi mistään raskausmyrkytyksestä vaan ihan jostain vaarattomasta. Jalat tosin ovat melkoisen turvoksissa nekin ja yöt ovat olleet ihan järkyttävän huonoja ja olenkin nukkunut ehkä n. 3-5 tuntia yössä ja heräillyt siinäkin välissä pari-kolme kertaa. :/ (Ja tässä mä vaan jälleen kerran valvon nytkin... Ja juurikin tuon
Netflixin syytä...
)
Stressaantunut Bliss ja Poikanen 36+0 (+1)