HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

ai niin onko muita joita seksiällöttää tällähetkellä?? multa meinaa laatta lentää pelkästä ajatuksesta ja noi teiän seksijutut eritteineen saa mut kakomaan täällä :D sama homma oli viimeks loppumetreillä kai se on jotain suojelen vauvaa efekti tms.

• Tykkää
Reactions: Viivi76
milli oon tosiaan kans kuullu pelkkää hyvää tästä kampaamosta. Mutta vähän jännittää se "vapaat kädet" kun mulle noi hiukset on aina ollu sillanen etten halua esim lyhyiksi. Kun aina ollu n. 50 cm omat. Saa nähä uskallanko mennä :D kovasti kiinnostaisi.tänään tulleessa turkulaisessa lukee siitä. :) ja netissä turkulaisen sivulla. :)

Olipas nopeeta toimintaa ä-polilta sen synnytystapa-arvio ajan kanssa. Maanantainahan terkka neuvolasta teki lähetteen ja tänään aika tuli postissa. Katoin että oli kirje kirjattu maanantaina. Synnytystapa-arvio siis 12.2.

Joku kyseli Hb-mittauksista. Miulla on joka kerta otettu neuvolassa sormenpäästä. Verikokeella en oo antanu kertaakaan. Ihan hyvä kun ovat ottaneet kun välissä laski alas.

Mie voisin ottaa oman äitini synnytykseen mukaan jos kukaan muu ei lähtis/pääsis. Äiti ei oo semmonen hössöttäjä tyyppi että menis ihan paniikkiin pienestä.

Tää päivä menny oman mummon seurassa. Käytiin kattelemassa yhellä kirpparilla vauvan vaatteita ja sain mummolta yhet hänen neulomat sulosen pienet hiiritöppöset. Iltapäivällä käytiin vielä mummon kanssa iskän luona (omat vanhemmat on eronnu ja mummo on äitinäiti). Päätin tänään etten välttämättä enää ajele hyvin pitempiä matkoja kun tuntuu tuo autoon istuminen/pois nouseminen jo pikkuhiljaa hankalalta. Mummo tietysti toivos että ajelisin sen iloks vaikka joka viikko. Tänäänki sain saarnan siitä kun en "harrasta" mitään vaikka oon kuulemma joutava kun oon nyt työttömänä ennen äitiyslomaa. Ja tällä "harastuksella" tarkotti sitä etten neulo tai tee mitään muutakaan käsitöitä. Sanoin että vaikka innostunkin välillä neulomaan niin se innostus saattaa laantua hyvin äkkiä ja sitten se jääpi kesken. Ei kuulemma saa innostus laantua kun on vauva tulossa. Minkähän minä sille mahan etten oikeestaan ikinä oo ollu kiinnostunu neulomisesta/virkkaamisesta/kirjomistöistä. Ennemmin ompelisin mutten omista ompelukonetta, joten ompelen aina vaan äitin luona käydessä. :) Mummo osaa kyllä sanoa asioita suoraan ja välillä sitten sanookin asioita mitkä ei ees välttämättä pidä paikkaansa.

Doris ja Kössi 33+3

Taikamaailma mä en kans voi ajatellakaan harrastavani seksiä enää... kun oon ihan kävelevä pierutyyny ja hengästyttää niin helposti, ei oikein pysty ajattelemaan seksiä missään kohtaa. Ei sentään ällötä nää muiden jutut, mut jätän ite välistä. :LOL:

Doris87 vanhemmat sukupolvet on vähän tuollaisia, ettei aina ihan ajatella, mitä sanotaan... Onneksi harvemmin tarkoittavat loukata, mutta kyllähän se pahalta tuntuu silti.

• Tykkää
Reactions: Kengumamma
Poks, tänään (siis keskiviikkona, nyt taitaa ollakin jo torstain puolella...) 36+0!

Linea negraa ei ole täällä tällä kertaa näkynyt. Ensimmäisessä raskaudessa sellainen tuli alhaalta hieman navan yli (tyttö), toisessa ylettyi pidemmälle navan yli, mutta hassusti vinoon (tyttö), kolmannessa ei ollut lainkaan (tyttö) ja nytkään ei ole näkynyt ja poikaa on tällä kertaa lupailtu...

Mielitekoja on nyt viime aikoina ollut hedelmät, jäiset marjat, vanukkaat, erityisesti creme brule (hih) ja jo kolmatta kertaa raskausaikoina iskenyt himo Jenkki fruitmix xylitol-purkkaan... Yritän hillitä itseäni, sillä en haluaisi mässyttää purkkaa taukoamatta, vaikka kuinka suu sitä kaipaisi (tai pää, en minä enää edes tiedä). :D

Vaunut
: Meillä on kolmet vaunut; Bugaboo Cameleonit "normaalikäyttöön", Carena Double Swingit (kova vaunukoppa vielä ostettava) silloin, kun kolmonen haluaa myös kärrytellä ja matkakäyttöön Quinny Zapp Xtrat. Bugiin ja Zappeihin on adapterit kaukalollemme, joten kätevästi päästään liikkumaan. Bugiin on myös seisomalauta nykyiselle kuopukselle, joka on lasketun ajan koittaessa 2v 9kk.

Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, vaikka kyllä kai sen voisi jo pikkuhiljaa pakkailla... Kosteusvoidetta täytynee käydä ostamassa, sillä en ehkä viitsi tuota melkein litran vetoista pumppupulloa mukaan raahata. ;) Sen lisäksi tärkeitä pakattavia ovat meikkipussi (juu, meinaan ainakin hieman värittää naamaani viimeistään pois lähtiessä, piristää väsynyttä olemusta enemmän kuin uni) hiustenhoitotuotteet (shampoo ja hoitoaine siis), harja ja pari pinniä otsatukalle (tuskin jaksan siellä varsinaisesti hiuksia muotoilla...) Pörrösukat ja lämpöinen torkkupeitto (olen palellut sairaalassa joka kerran) ja lisätyynykään ei olisi pahitteeksi. Lisäksi toki kännykkä ja laturi, ehkä pari sisustuslehteäkin voisi käydä ostamassa. Ja sitten vähän nameja myös ja soijakaakaota! :) Pitänee kohta tosiaan kassia alkaa pakkailemaan, laskettu aika koittaa nopeammin kuin tajuankaan.

Anoppi ja appi ovat olleet hillitysti innoissaan nyt, kun meille vihdoin tulee se heidän ilmeisesti kauan odottamansa poika, joka jatkaa suvun nimeä. (ARGH!!!) Tuntui jossain vaiheessa jo inhottavalle, että yhdenkään tyttömme kohdalla ei samanlaista innostusta ole näkynyt, lähinnä järkytystä lastemme lukumäärästä. Omat vanhempani ovat onneksi iloisia ja oikealla tavalla innoissaan tästäkin tulokkaasta. Vaikka appi ja anoppi ovat nyt ensimmäistä kertaa raskausaikoinani kyselleet jopa vointiani, niin mitään apua eivät ole koskaan tarjoutuneet antamaan... Oma äitini onneksi on täällä nytkin auttamassa, kiitos kaunis hänelle siitä! <3

Isompien lasten hoito vauvan syntymän jälkeen
: Meillä esikoinen on tokalla, tulee koulun jälkeen kotiin, eikä käy missään iltapäivähoidossa, eskarilainen on eskarissa vain sen 4 tuntia, ei ylimääräistä. 2v 8kk on täysin kotihoidossa. Samalla kaavalla jatketaan niin kauan, kuin olen vauvaa kotona hoitamassa, eli todennäköisesti seuraavat 3 vuotta.

Täällä alkoi uusi vuosi sitten vähemmän hyvin... Tai ekat päivät olivat ihan jees, mutta tuossa viime lauantaina aloin ihmetellä, kun päänahkani kutisi oudosti... Juu-u, meillä on ollut sitten täitä täällä! Voi yäk sentään, niitä löytyi meiltä koko perheeltä. Koulussa on ollut ihan koko syksyn ajan täit liikkeellä ja sieltä tuo tokaluokkalainen ne meille on ilmeisesti sitten kantanut. Nyt on sitten hulluna häädetty epämieluisia vieraita päistämme pois ja siivottu ja pyykätty ihan tolkuttomasti. Kaikki pehmot on tungettu jätesäkkiin ja parvekkeelle ja siellä saavat olla kunnes olen ihan varma, ettei kenelläkään ole yhtä ainoaa otusta tai muutakaan päässään. Olen saunottanut yli 80 asteisessa kuivassa saunassa jokaikisen sohvatyynyn tuntikausia, samoin kaikki muukin tekstiili, jota ei voinut alkaa pesemään. Kaikki on imuroitu päivittäin, vaihdettu joka päivä uudet lakanat ja entiset pesty 60 asteessa ja tungettu kuivausrumpuun, samoin pyyhkeet... Kaikki tyttöjen hiuslenkit sun muut hiusnipsuttimet on pakastettu, harjat heitin roskiin... Olen putsannut ihan kaiken, mitä vaan voi ja joka päivä tarkastetaan jokaisen perheenjäsenen (ja mummin, joka saapui juuri sopivasti tänne meille auttelemaan) päät ja pestään illan päätteeksi ennaltaehkäisevällä pajunkuorishampoolla. Lisäksi suihkutan eskarilaisen ja koululaisen päihin täinestosuihketta aamulla ennen kouluun lähtöä... Ovat muuten ihan tolkuttoman kalliita nuo täishampoot sun muut aineet, saisi kunta tai koulu kustantaa! Taatusti osasyyllinen siihen, ettei epidemia katkea, on tuotteiden korkea hinta, joskin onhan tämä kalleuden lisäksi tosi vaivalloistakin. :/ Mutta sen verran mua kyllä nuo otukset ällöttävät ja oksettavat, että taatusti hoidetaan ne meiltä pois, maksoi mitä maksoi!!! (Saisikohan nuo muuten vakuutuksesta korvattua... pitänee ottaa selvää.) Onneksi ei ole sitten viikonlopun löytynyt yhtään elävää otusta kenenkään päästä, eikä edes saivareita (=munia). Huh. Mutta lauantaina vetäisemme vielä kertaalleen shampoot päähän ja ensi viikollakin tarkastelemme hiuksistoa joka ikinen ilta! Ja sitä estokäsittelyä jatkamme vaikka koko kevään!

Että tällaista tänne päin tällä kertaa. Ai niin, ja mulla säkenöi tänään silmissä. Sellaista kipinämäistä valoilmiötä oli näkökentässä jonkin aikaa (ehkä muutamia minuutteja) ja pariin otteeseen. Täytyy mainita perjantaina neuvolassa tai sitten huomenna soitella jo äitiyspolille, jos vielä jatkuu. Ei olisi kyllä ihme, jos verenpainekin olisi tässä täistressissä noussut. Huh. Täytyy kuitenkin toivoa, ettei kyse olisi mistään raskausmyrkytyksestä vaan ihan jostain vaarattomasta. Jalat tosin ovat melkoisen turvoksissa nekin ja yöt ovat olleet ihan järkyttävän huonoja ja olenkin nukkunut ehkä n. 3-5 tuntia yössä ja heräillyt siinäkin välissä pari-kolme kertaa. :/ (Ja tässä mä vaan jälleen kerran valvon nytkin... Ja juurikin tuon Netflixin syytä... ;) )

Stressaantunut Bliss ja Poikanen 36+0 (+1)

Bliss, täit ei elä yli vuorokautta ilman kosketusta ihoon. Täishampoita ja muita ei missään nimessä pidä käyttää ennaltaehkäisevästi, mutta ne on tehokkaita. Jatkossa suosittelen käyttämään ennaltaehkäisyyn lasten shampoon joukossa teepuuöljyä muutamia tippoja, pitävät kuulemma täit tehokkaasti poissa. Näin niin kuin ammattilaisen vinkkinä. Kaikki petivaatteet ja muut kannattaa pestä tehokkaasti, desinfioida myös kaikki kammat ynnä muut. Täit on kamalia ja se on jatkuva vaiva, ikävä kyllä. Toivottavasti tuosta teepuuöljystä ois apua, pahimpaan aikaan voi vielä sipaista lasten korvien taakse kouluaamuina ihan pelkkää teepuuöljyä niin pitäisi täiden pomppia toisten päissä vaan.

Kenet muuten otat mukaan synnytykseen Doris87? Taisit olla myös yksinodottava jos muistan oikein? Mulla lähtee nimenomaan äiti mukaan synnytykseen jos kaikki menee hyvin, muuten toinen siskoistani. Äitini on lähihoitaja joka nähnyt yhtä sun toista eikä vähästä hetkahda, ja synnyttänyt itsekin neljä lasta joten tuntuu aika luonnolliselta valinnalta. Hänelle jos parit raivarit äksieraan niin kestää sen kyllä :LOL:

Ei tähän mennessä ole yksinäisyys niin paljon pelottanut eikä liiemmin synnytyskään, paitsi nyt ma-ti välisenä yönä tuli hieman uusia näkökulmia kuin kannoin tuliaisena sitten kotiin vissiin noro-viruksen neuvolasta. Karmaiseva kokemus!
Alkoi sitten yks kaks nukkuumaan mennessä kiertää vatsassa jonka jälkeen raivoisa tyhjennys kummastakin päästä ja siinä ohella jatkuvaa supistelua ja raivoisaa kramppailua vessassa läpi yön. Siinä sitten itku silmässä pakkailin sairaalakassia varmuudeks kun tuntui että vauvakaan tuolla hirmumyrskyn keskellä voi paikallaan selvitä ja haavanlehtenä vapisten siivoilin omia sotkujani. Ääneen taisin kirotakin siinä etten aio synnyttää jos se on tota kauheampaa. Maltoin olla soittamatta äidilleni ennen aamua mutta kyllä pelotti koko ajan että taju lähtee.
Noissa tilanteissa ei kyllä mukava olla yksin, ja mitenkähän jatkossa kun pikkunen vaavi tarvitsee hoitoa tossa ohella? Huh,huh.
No selvittinpäs pahimman yli, vauva parka varmaan mahassa kuin pesukoneen linkouksessa ollut. Ihana äitini toi sitten limpparia ja eväitä tiistaina, sen jälkeen olen ollutkin aivan koomassa ton jälkeen. Heräsin tänään (eilen) kolmelta iltapäivällä ja nyt olo alkanut kohentua huomattavasti! :) Ei tollasta kiitos enää näillä viikoilla, haluan kerätä voimia synnytykseen rauhassa, valelen itseni desinfiontiaineella jatkossa terkkarikäyntien yhteydessä!

Että semmosta tännepäin, unohtuipas hetkeksi aikaa rannekivut ja lannesäryt meikäläiseltä - ei sillä etteikös nekin inhottavia ole. :p

Jännää kun alkaa kohta monella tapahtumaan, kyllä sen huomaakin täällä porukan aktiivisuudella =)

Vempukka ja linkoutunut Kaveri-parka 36+5

Bettis Sitä samaa minäkin pohdin! Hiukset aina olleet n 50cm pitkät ja en niitä lyhyiksi halua, vaikka kuinka sopisi jonkun ammattilaisen mielestä :D mutta toisaalta olisi ihana mennä ja antaa laittaa niin kuin parhaaksi näkevät :) hankalaa

Seksi maistuu niinkuin yleensä. En ole haluissa juuri muutosta kokenut koko raskausaikana

Vaunuista Odottaminen palkitaan! Löysin Tukholmasta ne vaunut jotka halusin ja vielä reilusti halvemmalla kuin Suomessa myynnissä näkemäni :)) Käytetyt Emmaljunga mondial duo combi siis kyseessä.. miehen pikkusisko asuu siellä, joten käy tarkistamassa ja ostamassa ne meille <3 huh, taas yksi huoli vähemmän :)

Minä siitä Hb mittailusta kyselin.. Ehkä meillä ei neuvolassa sitä mitata lainkaan ja koska olo on ollut aina "ihan hyvä" niin ei ole laittanut sitten sinne verikokeisiin.. Nyt tarvisi käydä ennen ensi viikon neuvolaa!

Bliss toivottavasti kaikki inhotukset ovat poistuneet keskuudestanne jo! Inhottavia ja vaivalloisia tuollaiset tosiaan ;<

Vempukalle voimia yksinodottamiseen! Ja tulevaisuuteen :) toivottavasti ei tarvitse sairastella pitkään aikaan kun nyt oli kunnon myllerrykset!

(.) Menin "aikaisin" nukkumaan (n. 2 nukahdin) ja siitä syystä heräsin ennen kello 6.. Ei auttanut muu kuin nousta ja antaa edes miehen nukkua. Ehkä en sitten tarvitse muuta kuin sen 4h unta :eek: Ja pirun Ummetus on tullut takaisin (oli koko joulukuun poissa) pahempana kuin aikaisemmin. Kävin jopa ostamassa levolacia (neuvola suositus) ja huomasin myös omistavani pukamat :(( ei kipeitä mutta ällöttäviä kuitenkin.

Ainiin, pirun Elisan verkko! Netflix ei anna katsoa leffoja kun pätkäsee vähänväliä yhteys.. Murr

Onnellista odotusta toivottaa milli ja masukki 37+3

En ookkaan muistanu kirjottaa vielä raskausarvista! Luulin nimittäin ihan tuossa joulukuussa vielä, että selviän niitä ilman, mutta huomasin joulun aikoihin, että eipä se ihan niin mennykään ;) Aiemmin niitä on siis jo tullu tuonne "lantionseuvulle" eli oikeestaan takapuoleen, mikä ei minua oo haitannu, kun oon aatellu, että ne ei sieltä paljoo näy. Mut sittemmin on tosiaan venyny näköjään tuo iho tuosta navan päältä ja alta, jokseenki huvittavan näkönen maha. Ei ne minua sinällään haittaa, näkeepähän ainaki jostain sit jälkeenpäin, että raskaana oon ollu :) Ja nyt on oikeestaan tämän viikon aikana ruennu vähän enemmän kutittamaan tuota mahaa, mut rasvaus yleensä onneks auttaa siihen, en oikein tiiä venyykö se "koko ajan" tuo nahka vai mistä seki nyt sitte johtuu. Illalla varsinki kutitti aikalailla, kun vauva heilu tuolla ja näky vähänväliä, miten heilutteli jalkojaan tuota mahanahkaa vasten, en sit tiiä oliko ne polvet vai jalkaterät, mut veikkaan polvia =) Mies jo ootta sitä, että minä pääsen tästä laihuttamaan ja pienen taas "entiselleni". Saapa sitte nähä, miten pitkään hän saa tuota ootella :D

minä vaan -84 + juniori 36+5

Seksistä, Mulla kyllä tekee mieli mut alapää on jotenkin niin ei oman tuntuinen... siis vaikee selittää.. sit tietty tää möhis laskee omia fiiliksiä kun ainoa suunta josta pääsee lähelle on takaa:LOL: Ei siinä, asentonahan ihan kiva toki, :p mutta oon mä niin kömpelö valas jo ettei oo tosikaan...

Vaunut, meillä VIHDOIN lähti triplat tilaukseen :D Triplat siis siksi, että tuo kuopuskin vaatii vielä vaunut/rattaat. Melkoiset pelit, mut en halua jumittua sisälle vain siksi, etten saa 3 lasta samaan kyytiin. Tarkoituksena ois kuitenkin ulkoilla keväällä ja kesällä paljon, kun toi kolmonen sitä kaipaa tietysti.

Bliss, voi ei, täit on kyllä sellanen kammotus! Me ollaan niiltä ONNEKS vielä vältytty. Tsemppiä! Toivottavasti ette noihin kammotuksiin enää törmää!

Sairaalakassi on täälläkin pakkaamatta...

( . )
ostin eilen koivunlehtiteetä ja hyvin lähti nesteet liikkeelle! Eilen olin tosi turvoksissa taas, jalat särki tuhottomasti! Yön sain nukutuksi tosi hyvin, joten tänään taitaa olla projektina laittaa vauvanvaatteet kaappiin ja kuopuksen vaatteet siirtää sen huoneen kaappiin. Sit tarttis isompien muksujen vaatekaapit tutkia.. ja huone. Jestas, niil on yhteinen huone, niin miks hitossa 8 ja 7vee pennut ei osaa pitää sitä siistinä!!
Ennen joulua laitoin sen tip top ja sanoin et mun siivoamiset oli nyt tässä, pitäkää siistinä... no juupa juu, ja lehmät lentää
Jos nyt KERRAN vielä järjestän kaikki oikeille paikoilleen, ja Käyn niiden kans läpi mitä missäkin on (kuten viimeksi) niin jokohan tajuaisivat En mielestäni vaadi liikaa:ashamed:

Mut joo, nyt ite aamupalalle, isojen pentujen lähetys kouluun, Pienin tunnin päästä ekoille päikyille (heräsi 6 aikaan) ja sit työn touhuun :) Josko pienelle lenkillekin tänään pääsis :)

T:Neiti+masukit 33+6

Huomenta täältäkin!

Vempukka Ei niin kivaa tuo norovirus! Onneksi olet jo parantumaan päin.

Sairaalakassia olen täällä jo harkinnut, mutta vielä se odottaa pakkaajaansa. Tuntuu hassulta pakata kassia, jota tarvitsee ehkä noin kuukauden päästä.

Seksiä ei täällä tee mieli, mutta satunnaisesti on sitä kyllä harrastettu. Viime viikolla Emmanuellen katsominen sai vähän vireystason nousemaan :p

Raskausarpia minulla oli ennestään jo tosi paljon. Olen lihavimmillani painanut aiemmin niin paljon, kuin nyt painan eli 95 kiloa. Siitä laihdutin 74 kiloon ja arvet oli sen projektin jäljiltä juuri sellaiset, että olisin ollut raskaana. Arpia on niin lantiossa, vatsassa kuin tisseissäkin. Eli nyt, kun olen oikeasti raskaana niin saan vihdoin hyvän tekosyyn niille arville :D

Keltakukka 35+5

• Tykkää
Reactions: minä vaan -84
POKS 37+0

Raskausarpia ei onneksi näy, toivottavasti ei tulekaan. Painoin ennen raskautta 55 ja nyt painan 65. Pituutta 168 cm.

Seksi periaatteessa haluttaisi, mutta se on nykyään jo niin hankalaa, ettei sitä nyt ihan hirveästi tule tehtyä. Pari kertaa viikossa vain. Täälläkn mies (ja minä) odottelee normaalin vartalon palaamista. On tottunut olemaan niin ketterä, ja nyt yhtäkkä ja kyljen kääntäminen on oma operaationsa.

Vempukalle ja Blissin perheelle paranemisia taudeista ja täistä! Ei todellakaan kivoja vaivoja kumpikaan : /

Plaah, elättelin viime viikolla toivoa supistelujen takia, että synnytys voisi olla lähellä. Lääkärikin epäili niin, kun paikat oli kypsät, kaulaa vain 1,5 cm, pehmeä ja jotain muuta vielä. Mutta ei ole kyllä pariin päivään supistellut enää. Nyt on mun tuurilla varmaan kanavaakin palannut jotenkin ihmeellisesti lisää. Paikat nyt ei sentään taida kiinteytyä enää. No, kovin paljoa yliajalle perätiloja ei päästetä, eli onneksi tämä nyt alkaa olla lopussa jo. Tahdon vain vauvan ulos tuolta, jotta pääsisin eroon tästä kammottavasta kohtukuoleman pelosta. Vähän lohdutti, että teillä muillakin on pelkoja. Osaisinpa iloita vain odotuksesta ja luottaa vauvan tulemiseen. Nyt huomaan, että aina jotain hankkiessa on olo, että turhaankohan tässä tätäkin laittelee. Luin juuri, että kohtukuolemia Suomessa tapahtuu vain 0,197 %:ssa raskauksista, eli ei se todennäköistä ole, mutta silti pelkään, että jotain tässä vielä käy. Etten minä vain voi saada niin suurta onnea, kuin lasta.

Kävikö Bettis kampaajalla? Millainen tuli?

PoKs 36+0!

Vielä mä viikon sinnittelen.... 21.1. tuulee kuluneeksi vuosi keskenmenosta. Menisköhän niin, että ympyrä sulkeutuu ja saan elävän pienokaisen samana päivänä syliini. (Km oli aika traumaattinen kun "synnytin" 12-viikkoisen sikiön...)

Nyt en jaksa muuta. Tuntuu että oon vieläki ihan tötterössä toissayön valvomisen takia. Ei sopisi mulle yötyö...

Pink

PS. Vieläkö Adii sinnittelee kokonaisena?

Vempukka. Norovirusta ei ole raskaana hauskaa sairastaa, ei. Toivottavasti olet selviytynyt pikaiseen. Sehän muuten sitten tarttuu esim. tekstiileistä pari viikkoa eteenpäin.
Mulla oli norovirus esikoista odottaessa, se oli silloin 26 vko meneillään, sairastettiin joulun aikaan vanhemmilla, jonne meitä oli kerääntynyt 13 ihmistä, jouluaatto oli kyseessä silloin:(. JOkaikinen sairastettiin se ja se tarttui kyläläisiin yhdestä pahaisesta lakista vielä reilu 2 viikkoa meidän sairastettua.
Mulla oli ilmeisesti huonoin tilanne silloin, kun sain oksentamisesta ja ripuloinnista rytmihäiriön. Ambulanssilla ne veivät 100 km päähän tiputukseen. Onneksi sydän korjasi itsensä, kun sai natrium- ja kaliumtasot ennalleen. Sain silloin vinkiksi, että paras suolatasapainon korjaaja on mehukeitto, jos joskus oksentelee. Ja olikohan se banaani myös hyvä parantaja?

Kävin sitten kellarista hakemassa vauvanvaatteet pesuun. Noita ihan pieniä, 50-70cm kokoisia, onkin kolme täyttä banaanilaatikollista sekä lisäksi äippäpakkauksen vaatteet, eli riittää!!! Silti tekisi vielä mieli sellaista ihan pientä ulkohaalaria. 70 cm haalareita oli 5 kpl, mutta on se alkuunsa vähän iso. Äippäpakkauksen ohuempi haalari oli vissiinkin vähän pienempi. Kellarista tuotujen vaatteiden mukana tuli sitten koiperhoset. Niitä on lennellyt nyt ympäriinsä. Sitä olen pähkäillyt, että miten pääsen niistä eroon, etteivät ne vaan pesiinny mihinkään?!

Viimeksi muokattu:
Vempukka hui hitsiläinen, noro on karmee kaveri... frendi, joka on about nyt puolivälissä raskauttaan, vietti joulupäivän vessassa oksennellen ja ripuloiden. Sitä on sit ihan kunnolla liikenteessä... tosta syystä itekin välttelen pahinta ruuhkaa terveyskeskuksessa, kun meen sinne vikaan vasta-aineverikokeeseen parin viikon sisällä. Toivottavasti siellä on jo olo parempi! :)

Vielä tuosta ilmaisesta hiustenlaittoyöstä sen verran, että kyllähän sitä voi pyytää, etteivät kauheasti leikkaa, mutta yrittäjän näkökulmasta on siis valotettava sen verran, että tuo vapaat kädet uusien värien, tekniikoiden ym. testaamiseen on puhtaasti verotuksellisista syistä - kaikki, mitä kampaamossa tehdään ammattituotteilla, -välineillä kuuluu ALV:n piiriin, vaikkei asiakas mitään maksaisikaan eli jos haluaakin tehdä jotain ilmaiseksi niin sitähän se ei sit kampaajalle ole vaan joutuu tilittämään ilmaistöistäkin omasta pussistaan arvonlisäveron valtiolle. Älkää siis oikeasti jättäkö menemättä siksi, että pelkäätte vapaita käsiä - aivan varmasti kuuntelevat kyllä, jos toiveena on säilyttää hiukset mahd.pitkänä. :)

Eipä ole täälläkään vielä sairaalakassia pakattu... voisihan sen joidenkin vaatteiden/tarvikkeiden osalta tehdäkin, mutta niin kuin Keltakukka sanoi, tuntuu todellakin hassulta pakkailla jotain, mitä tarttee ehkä kuukauden päästä. :)

Helvetin närästys taas... olen nukkunut ruhtinaalliset kolme varttia viime yönä ja nekin pätkissä. :headwall: Mikään ei vaan tunnu enää auttavan siihen, kun kaikki johtuu tuosta mahasta, joka on todella ylhäällä. Tekee mieli itkeä, kun ei saa nukuttua... Alkuyöstä ei ole mitään ongelmia, silloin nukahtaa helposti ja nukkuu ihan hyvin sen 30-60min, kunnes se saatanan korvennus alkaa. :mad: On tasan yksi asento, missä se antaa nukkua - vasemmalla kyljellä. Heti jos kääntää oikealle kyljelle niin se korvennus todella alkaa. Ei oikeasti pysty nukkumaan koko yötä yhdessä asennossa, kun vasen jalka puutuu ja alkaa särkeä. Tuossa juuri muistelin, että taisin viimeksi nukkua kunnolla ilman häiriöitä viime vuoden puolella. Ja todellakin, jos joku tuntemattomampi tulee missään vaiheessa sanomaan, että nyt kannattaa levätä ja nauttia olosta niin saatanpa jopa lyödä. :kieh:

Vähäiset on mun vaivani, niin vähäiset, että oikeasti hävettää, mutta ne häiritsee mun normaalielämää ja rytmiä tosi pahasti. Närästyksestä olen kärsinyt ennenkin, mutta se on mennyt yhdellä tai kahdella Renniellä ohitse (tai Samarinilla) ja nyt sitten on niin karmeat korvennukset, ettei oo mitään väliä, mitä syö tai onko syömättä. Jos nyt edes jotain positiivista, niin oppiipahan hyvissä ajoin univajeeseen. :D

Peräpukamat jäi tännekin sen ummetuskauhun jälkeen, onneks ei oo kivuliaat eivätkä ole sen jälkeen kauheasti ärtyneetkään. Mutta synnytyksen jälkeen saa varmasti hoitaa oikein urakalla niitäkin sitten.

Näköjään, kun mamma on väsynyt, pitää tirriäinen kunnon eloa mahassa - koko yön oikeastaan heilunut kuin heinämies, saattaa kyllä johtua siitäkin tuo tavallista pahempi korvennus ja unettomuus... Hitsi vieköön. Kyllä se on äitiinsä tulossa. :D

Parin tunnin päästä neuvolaan. Saapa nähdä, mitä tällä kertaa - kohtahan ne käynnit onkin sitten jokaviikkoisia. Hui.

MrsR&MrR ja EePee POKS 35+0

Täit Meilläkin oli viime syksynä tai keväällä (en muista) koulussa ja tarhassa täitä ja luojanlykky ettei tullut meille, minäkin kävin samaa kuumaa ku tarhasta kuulin tiedon apteekissa ostamassa estoaineen ja käytettiin vain sitä estoainetta ehkäpä 1-2kk ja sit lopetettiin, mutta kyllä siinä oli pelko persiissä kokoajan =(

Seksi maistuu mulle ihan kuin aina ennenkin, nou problemo =)

Vaunut On edelleen hyvät jotka uutena ostin esikoiselle; Emmaljunga pehmeellä kantokopalla ( mutta jos nyt ostaisin uudet niin haluaisin ehdottomasti kovalla kopalla), sit meillä on Gracon matkarattaat johon kaukalo mukavasti naksahtaa kiinni jos käy kaupassa ni ei tartte raahata kaukaloa käsipuolessa.

Raskausarvet Nyt ei ole tullut ollenkaan, eikä siltä ees näytä, mutta ekasta ja kolmannesta raskaudesta on tullut eikä netkään ole nyt ees sinnillään =D

Sairaalakassin olen jo pakannut valmiiksi, ko en usko että kerkiän siinä hötäkässä sitä pakata ku pitää aika nopeeta lähteä, että jos vaikka ehtis sinne sairaalaan tällä kertaa. Vaikka äitipolin lääkäri oli sitä mieltä viimeksi ku kävin, että pitäis jäädä jo sairaalan lähelle ensi viikon tuntumassa, mutta arvatkaas haluttaako lähteä kotoa pois ei sit nää lapsia eikä miestä =( Niin ja jos sit menee muutama viikko siellä ootellessa, sit huonolla tuurilla se ei ees ehi synnytykseen ja sekö sitä ressaa (sille eka lapsi). Hankalaa! No onneksi tänään on viiminen neuvolalääkäri joka tarkistaa kohdunsuun tilanteen niin sit on taas hieman viisaampi.

HB otettu joka kerta paitsi nyt enään joka toinen ko on joka viikko neuvola ja arvot on olleet väliltä: 123-145, 2vko:a sitten oli 140, tänään varmaan taas katsotaan.

Synnytykseen mukaan saattaisin ehkä ottaa äidin, mutta ko se on vähän semmoinen, että sanoo just sen mitä ajattelee ja ei välitä miltä se toisesta tuntuu niin voi olla, että ennemmin menisin yksin. Kahdessa synnytyksessä on ollut minun kummitäti mukana (äidin sisko) kun isä ei silloin päässyt ja se toimi hyvin, varsinkin esikoisen kohdalla ku joutu sit sinne keskolaan ku sokerit heitteli jne. Hän tiesi minulle jo sanoa ennen hoitajia, että varmaan joutuu keskolaan ku se ärisee eikä alkanut tissille (on ollut keskolassa töissä).

Isompien lasten hoito Minun äiti tai miehen äiti tulee meille olemaan lasten kanssa kun tulee synnärille lähtö oli yö tai päivä niin järjestyy.

(.) Joka päivä polttaa selkää ja mahaa, tuikkii alakertaan ja supistanutkin on muutaman kerran hyvin napakasti, mutta aina vain yhden tai kahden kerran. Viime viikolla ku th katsoi kohdunsuuta (ei uskaltanut vasiten ärsyttää kokeilemalla) jollakin vempaimella en muista nimeä niin sanoi, että kyllä tuonne ainakin sormi menee ja todella pehmeä on kohdunsuu pituudeksi se arvoi noin 1,5cm ja sanoi, että limaa näkyy eli ilmeisesti limatulppaa sieltä hiljokseen valuttelee, nyt tiistaina tuli paperiinkin sitä. Monesti tuntuu että housut kastuu, mut sit ei siellä oo kuitenkaan mitään, ollut tätä samaa tunnetta kahdessa aikaisemmassa raskaudessa synnytyksen lähistöllä alkanut ehkäpä noin paria viikkoa ennen jos oikein muistan.

Pipsa4 Poksista 36+0 Poks

• Tykkää
Reactions: Viivi76
POKS 34+0

Pink89 Hyvä että oot vielä kasassa. Vaikka ei sulla varmaan kauaa enää mene kun on pieni sylissä.

Bliss Täioperaatio kuulostaa tosi työläältä ja iljettävältä, ei kyllä käy kateeksi! Voimia vaan sinne, toivottavasti pääsette iljetyksistä eroon kertaheitolla.

Sairaalakassia en oo pakannut. En tiedä miksi, yhtenä päivänä meinasin mut sit en keksinyt että mitä ihmettä olisin sinne pistänyt niin jäi pakkaamatta. Kai mä nappasen neuvolakortin ja hammasharjan vaan mukaani kun lähtö koittaa.

Seksiä tekis kovasti mieli, eipä oo tullu pitkään aikaan harrasteltua. Mut toki kielto mun tilanteessa on ehdoton ja sitä noudatettava, ehtii sitä seksiä harrastella myöhemminkin. :p

Raskausarpia on maha täysi. Osa kipeitäkin. Kuulemma laventeliöljy auttais, mut sitä ei ilmeisesti saa raskausaikana käyttää. Mulla on kyllä pullollinen jo valmiina aikaan jälkeen raskauden.

Omaa surkuhupaisaa napaa:
Toissa- ja viimeyönä supistellut aika tavalla, mutta on sitten mennyt onneksi parissa tunnissa ohi panadolilla ja lämpökääreellä. Herkästi mun kyllä pitäis lähteä näytille jos ei noilla helpottais.

Pääsin siis kotiin viime viikolla ja tänään, 34+0, piti olla se suuri päivä kun tämä mamma pääsee liikkeelle. No, aloitetin liikkumisen raahautumalla neuvolaan, jossa sitten oli protskut plussalla ja verenpaineet selkeesti koholla. Tuohon kun lisää vielä mun pari yötä sitten olleen oksentelu/päänsärkykohtauksen niin ei se terkkari kovin innoissaan ollut. Huomenna siis uusiksi neuvolaan stixaamaan ja katsomaan verenpaineet.

rv 34+0
paino +200g viikossa (1,6kg lähtöpainosta)
RR 130/95, 137/92
pissan sokerit -
pissan proteiinit +
hb 123
sf 34
lapsivesi N
tarjonta RT
syke 140+
liikkeet ++

Että tällaista tällä kertaa. Toivotaan etten mä nyt viel kehitä jotain raskausmyrkytystä tähän lisäksi. Alan olla aika kypsä tähän raskaana olemiseen...

Adii ja prinsessa

pilkku_ se hiustenlaitto yö on vasta pe-la yöllä. Voi että kun tekisi mieli mennä.. Saas nähdä mitä teen ;D

Raskausarvet minäkin menin hehkuttamaan taannoin että ei oo tulllut, no nyt on ja on niiiiiin punaisia että! On tossa navan sivuilla, hieman alempaa. Ja ne kutiaa, mutta rasvaaminen ja hellästi rapsuttelu auttaa.

Sairaalakassin olen pakannut vauvan osalta valmiiksi :D en siis omia vaatteita tai mitään vielä oo laittanut :D Ja laskettuun päivään on vielä 23 päivää.. KYLLÄ EHTII :D

( . ) Minä oon sitte laiska! Voi että kun ottaa päähän. Nyttenkin tuntuu ihan mahdolttomalta mennä yläkertaan ja vaihtaa sänkyyn lakanat. ARGH! Menin nukkumaan 1 yöllä (OHO) ja heräsin kun mies lähti töihin 7 aikaa, ja siitä sitten tulin sohvalle ja olin n. puol 9 hereillä ja nukahdin taas tähän ja heräsin nyt puol 12.. Eli tarpeeksi oon nukkunut, mutta voimat on ilmeisesti naapurissa. :D Mitä teen että saan itseni tästä ylös. PAKKO SE ON! Tästä kun nousen niin onnittelen itseäni :D Postistakin pitäisi paketti hakea, mutta kuka jaksaa.. Odotan että mies tulee kotiin ja autolla mennään tuo 15 min kävelymatka :D

Tuun kertomaan jos päätän huomenna lähteä sinne kampaajalle! Lehdessä kyllä luki siitäkin että aikovat tehdä leikkauksia, joita ei joka päivä kadulla tule vastaan.. Hmmm... No siinä on 2 ääripäätä. Upeat (toivottavasti) ja sitten jotkut ihan kammottavat. Katsotaaan...

Bettis (nimen voisi vaihtaa laiskis) ja rakas 36+5 :heart: :heart:

Raskausarvet
Ei ole, ei toivonmukaan tule eikä todellakaan tilata :D Jännä sinänsä kun tämä maha on kasvanut niin valtavasti enkä ole mikään kovin isokokoinen ihminen näin muutenkaan. Kai mulla sit on vaan joustava kudostyyppi. Arpia ei kyllä muutenkaan tule kovin helpolla, ehkä se vaikuttaa asiaan. Öljyillyt kyllä olen itseäni, mut tuskin se jokaista "sotavammaa" ehkäisee :)

Sairaalaan tutustuminen olisi tänään edessä. Täytyy toivoa, että kokemus vastaa etukäteen ollutta mielikuvaa valitusta sairaalasta. Ainakin on meidän lähin ja helpoiten saavutettavissa oleva sairaala, joten todella toivon ettei tarvi mieltä muuttaa näin loppumetreillä mentäessä. Ainakin ultrien aikana on ollut tosi ystävällistä henkilökuntaa. Toivotaan, että sama juttu on myös synnytysosaston ja lapsivuodeosaston puolella. Tänäänhän sitä näkee myös niiden puolien henkilökuntaa ainakin ohimennen.

Jee, mun yöunen laatu on pysynyt taas tosi hyvänä. Jälleen sain nukuttua 10h unet ja ensimmäisen kerran heräsin vasta aamulla joskus kuuden aikaan. Sen jälkeen kyllä heräilin vähän useamminkin, mutta silti on ihanan levännyt ja virkeä olotila.

Nyt pitää lähteä laittamaan tämä peikonpehko ihmismäiseen kuntoon, jotta kehtaan lähteä ihmisten ilmoille omasta pikku kotiluolasta. Kun on ollut niin hiton laiska viimeaikoina, ei ole tullut edes mietittyä että miltä sattuu milloinkin näyttämään :LOL: Kunhan nyt on suihkussa muistanut käydä ja hampaat tullut pestyä niin se on riittänyt hyvin. Mahdunkohan mä edes mun farkkuihin enää, kotihousut on olleet aika pop viime päivinä...

Seksiä tekee mieli sillontällön, mut mies ei oikein oo innoissaan ajatuksesta ja sitte ku alan itekki miettiä sitä tarkemmin, niin kyllä se innostus lopahtaa aika äkkiä, kun en tosiaan pystyis juuri muuta kun makaamaan jossain yhessä asennossa, kun mikäki valas :LOL:

Multa on mitattu hb pääosin jokatoinen käynti, mut välillä ku on ollu vähän alempana, ni sen jälkeen on aina katottu jo seuraavalla käynnillä, että on korjaantunu.

Sairaalakassin pakkasin tälläviikolla, enpä tuohon keksiny laittaa, kun puhtaat vaatteet, muovipussin likasille, shampoo+hoitoaine+suihkusaippua, hiuskampa+ponnari, naamarasva, kännykän ja kameran laturit, hammastahna. Päälle kirjotin vielä listan tavaroista, jotka pitää laittaa mukaan sitte lähtiessä kuten hammasharja.

(.) Leivoin eilen pullaa ja se kohos niin kauheesti, että huh-huh. En jaksanu rueta vääntämään korvapuusteja, niin tein vaan pitkon ja voi luoja miten paljon se levis! Se on varmaan jotain 30cm levee, että tuli kyllä kunnon superpitko :LOL:
Tajusin oikeestaan vasta eilen, että se lääkäri tosiaan puhu sillon KYS:llä ultratessaan, että katotaan sit myöhemmin sitä kasvukontrollia, että jos tarvii käynnistää! Viikonloppuna kyläiltiin sitte kaveripariskunnan luona, heillä on nyt reilun vuon vanha poika, niin se äiti sano, että häneltä oli käynnistetty se synnytys ja ne suppistukset oli ollu tosi paljon voimakkaammat kuin hänen esikostaan. Ja joo, kun mietin millasia ne supistukset oli itellä, kun joutuvat kans käynnistämään viimetalvena, että se kuollut sikiö tuli pois, niin ne ei kyllä ollu mitenkää kivan tuntusia :| Siispä rupesin oikeesti miettimään, että millä ihmeellä minä nyt saan sen synnytyksen sitte käynnistymään tässä ens- tai viimeistään seuraavalla viikolla, ettei tartteis mennä tuohon käynnistykseen ainakaan?!! Tiiän kyllä, ettei siihen oikeesti mitään toimivaa keinoo oo, eikä ne kolme s:kään taija toimia ;) Äskettäin tästä tais olla puhetta, mutta nää minun aivot ei ainakaan pysty muistamaan enää, että mitä te sillon niistä puhuitte :headwall: Joten jos jollakulla nyt ois ees jonkunlaista vinkkiä, niin voin kokeilla kyllä melkeinpä mitä vaan.

minä vaan -84 + juniori 36+5

Hei,
En oikein ole ehtinyt kirjoitella alun jälkeen. Tarkoitus oli kyllä, mutta kaikennäköistä on ollut niin paljon. Lueskellut olen kyllä. Mutta nyt jos vähän päivittelisi.

Oma raskaus on mennyt hyvin tai suht hyvin. Äitiysloma alkoi tammikuun alussa ja nyt sitten kotosalla esikoisen kanssa (vajaa 2 vuotta nyt). Tuntuu raskaammalta kuin töissä olo, kun kokoajan kotona saa hypätä ylös alas tms. Mutta kivempaa on tietysti kotona. Muutama kipeä supistuskin on tullut, viime yönä muutama taasen.

Itsellä on huomenna synnytystapa-arvio, kun tuo esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla virhetarjonnan ja pysähtyneen synnytyksen takia. Vähän jännittää miten tällä kertaa mennään, päädytäänkö sektioon vai lähdetäänkö yrittämään alakautta. Huomenna sen kuulee.

Raskausarvet Viime kerralla tuli mahaan paljon, ja nyt näyttäisi, että ne on lisääntymään päin. Ei taida tulla nättiä enää mahasta...

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, vauvan vaatteet ja pinnasänky on vielä kellarissa. Eli kaikki vielä tekemättä, hankintoja ei onneksi taida tarvita tehdä mitään. Tarkoitus olisi kyllä ensi viikolla laitella vähän edes jotain valmiiksi.

Ja siis tyttö pitäisi olla tämän uuden tulokkaan.

Mulla on ihan oikeasti känkkäränkkä-päivä enkä edes aio tehdä sille mitään.
Ja tuntuu, ettei toi neuvolakäynti kyllä yhtään auttanu, kun ihan oikeasti tulee sellanen fiilis, et taas ihan turhasta säikytellään ja aiheutetaan ylimäärästä stressiä.
Hemppaa ei tänään multa otettu, kun ei ole tarvis (129-146 välillähän ne on mulla sahannu) ja ilmeisesti rv36 jälkeen riittää yksi mittaus. Pissa puhdas edelleen eikä turvotuksia. Tietty tän julmetun hyvin nukutun yön jälkeen oli verenpaineet sitten kohillaan 151/105... notta moro. :mad: Sen kyllä tiesin heti mennessä, että korkealle ne paukkaa kolmen vartin yöunien ansiosta. Oh well, sitten siihen suurimpaan vitutuksen aiheuttajaan - sikiön sydänäänet. Tää meidän vauveli on oikeasti tosi liikkuvaa sorttia, alkuun sai leposykkeeksi 130 ja pian sitten alkoi tsembalot kohdussa ja sykkeet pyöri 160-180 hujakoilla, luonnollisesti välillä laskikin, kun pitää sitä tasottaa sykkeitä pienenkin. Tästä nyt sitten otti terkkari itselleen uuden elämäntehtävän - kun ne sykkeet ei saa laskea alle 100 ja nyt sen 20 minuutin kuuntelun aikana laski kolmesti (max.puoleks minuutiks) 94 ja sitten taas nousi sinne 160. Soitettiin konsultaatiot kätilölle ja sitten mennään huomenna uudestaan mittauttamaan omat verenpaineet (toki ensin pitää illalla mitata kotonakin) ja vauvan sykkeet - jos huomennakin sama vauvan sykkeissä niin pääsenpä sit varmaan päivystyslähetteellä keskussairaalaan... Ohhoijaa.

Mä ymmärrän kyllä, että sitä ollaan tarkkoja noiden rajojen kanssa ynnä muuta, mutta jos se kerran on ihan normaalia, että ne sykkeet välillä laskee ja kun oli niinkin kauhean paljon alle 100 kuin 94 niin taas kyllä haiskahtaa siltä, että pitää vaan lietsoa hysteriaa. Niin kuin ei täs jo muutenkin ois hermo ja pinna ja päreetkin vielä kovilla. :headwall: Ja kuitenkin sanotaan, että on niin liikkuvainen lapsi ja liikkeisiin reagoi sykkeellä jajajajaja mutta kyllä nyt on pakko tehdä näin, kun ei saa laskea alle 100 noi vauvan sykkeet... Niin ne mun sokerirasituksen tuloksetkin oli ainoat poikkeamat sokerimittauksissa. ARGH.
Kyllä, taatusti suurennan asian härkäseksi, kun vituttaa ja väsyttää. Tekee mieli itkeä. Mur.

Ai niin, sf-mitta oli pysynyt samana eli 32cm ja lähestytään taas sitä keskikäyrää. Ilmeisesti näyttää siltä, ettei mun kohdalla tuo mitta kauheasti enää kasva, kun tulee fysiikka vastaan - on jo nyt ihan kylkikaaren alla. :)

Jospa sitä ottais pienet päikyt, mikäli sellainen onnistuu tän kaiken ärsytyksen keskellä... Phuuh.

Kiitos ja anteeks tästä avautumisesta. :D Helpottaa kummasti. :)

Ja hirmu kiva kuulla, et Adiillakin menee kivasti siellä kotona :) On muuten yllättävän rankkaa toi kävely neuvolaan ja takasin, vaikka tässä on matka tooooooooosi lyhyt. Haasteita toki aiheuttaa huonosti auratut tiet ja miten sattuu autolla ajavat teinit. :D

Varasin muuten maanantaiksi ajan ripsihuoltoon ja ensi viikolla äitee varmaan leikkaa ja värjää tän kuontalon uuteen kuosiin. Jos nyt olo on paska niin voipa ainakin näyttää hyvältä. :LOL:

:wave:

Täit voisiko joku valaista että mistä ne vihulaiset tunnistaa? Ei olla onneksi koskaan vielä saatu, nyt yllättäen tietysti on täi varoitus kerhosta tullut jossa isompi käy. Ja nyt sitten hullunlailla syynään esikoisen hiuksia, mikä on aika homma kun ovat pitkät ja paksut. Saako sillä täi samppoolla pestä etukäteen, siinä lukee että antaa 2vko suojan? Ei huvittaisi täi humppa, niin kävin jo valmiiksi hakemassa apteekista.

vatsatauti varoitus tuli myös kerhosta, on tautista aikaa. Joten eikun käsi pyykin lisäämistä että ei tulis meille.

(.) PItäisi alkaa huomenna leipomaan esikon synttäreitä jotka lauantaina, tänään onkin sitte hullunlailla siivottu ja haettu leipomus tavaroita kaappi täyteen. Alkaa tuo imurointi olla vähän epämukava puuhaa tän mahan kanssa. Täytyy nyt toivoa että täit ja oksennustaudit pysyy poissa ainakin tulevana viikonloppuna, tuo lapsukainen kun niin odottaa juhliaan..

Taikamyrsky 33+6

Yhteistyössä