Onnea kaikille uusista vauvoista
oila Ymmärrän ton sun harmituksen ja itseäkin harmittaa, ettei ole viikkoon ehtinyt edes käydä tietokoneella! Mutta mä ainakin yritän ehtiä silloin tällöin lukemaan ja onnittelemaan myös loppukuulaisia

Ajatuksissa olette!
RouvaRuusunen Mäkin pelkäsin kolmannen raskauden ajan, että kaikki ei mee hyvin. Olin aivan varma siitä, että synnytyksessä sattuu jotain kamalaa. Mutta ei sattunut, oli vielä helpoin synnytys mulla näistä neljästä. Uskon, että sullakin kaikki menee hyvin

Jos se on jotain "3. lapsen odotuksen pelkoa". Tsemppiä sulle! Ja muillekin tietysti!
Brooklynmami Mä varmaan kirjoitin joskus, että 2 meidän lapsista on oppinut pienenä kuivaksi. Täysin päiväkuivia ovat olleet 1v2kk (poika) ja 1v3kk (tyttö) vanhana. Mutta poika oli kyllä päivät ilman vaippaa jo n 10 kk ikäisestä. Kestovaippoja heillä siis käytin ja pissatin. Tämänkin vauvan kanssa olen jo pikkuhiljaa alottanut harjoittelun, eli aina kun vauva pissaa vaipanvaihdon yhteydessä hoitopöydällä, sanon "psssss", että osaa yhdistää pissaamisen tuohon ääneen. (Jotta sitten myöhemmin pissattaessa kun sanoo pssss, vauva pissaa

) Sitten vähän isompana (ennen kuin vauva täyttää 6 kk) alan pissattaa lavuaarin yläpuolella tai kesällä ihan vaan pihalla (asutaan maalla

) sylissäni sillai, että vauva "istuu" mun käsien varassa. Pidän siis reisistä kiinni. Vitsi, ku mä oon niin huono kirjottaa.

Mutta ihan näin yksinkertaisesti mä oon saanut noi muksut aikaisin kuiviksi. Ja kakka on tehty pottaan jostain 8 kk ikäisestä asti.
Tsemppiä vielä kaikille masukkaille!
kiikkalainen ja nuhainen poju 2,5 vk
Aloin muuten miettiä, että miten niin nykyään syntyy isoja vauvoja? Ainakin tässä ketjussa tuntuu, että iso osa on ollut alle 3-kiloisia!