**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä tuo Laura N:n ilmoitus mun mielestä oli todella pahaenteinen. Kuulostaa siltä, että joku on nyt mennyt pahan kerran pieleen. Just kun pääsin hehkuttamasta, että vaihteeksi kaikilla tuntuu olevan asiat kunnossa...

Itsekästä tietysti, mutta nyt alkoi meikäläistäkin taas pelottaa kahta kauheammin. Kun ei niitä mun verenvuotoja ole pystytty selittämään, niin joudun tätä uhkaavan keskenmenon diagnoosia raahaamaan mukanani. Ja Pöhinä, kiitos ymmärryksestä tuon "julkisen raskauden" suhteen! Taas äsken, kun kävin tavaratalossa, törmäsin kassalla vanhaan koulukaveriin. Se vilkaisi mun mahaa, hymyili aurinkoisesti ja kysyi, että miten on raskaus sujunut. Mä en siis kestäis en jaksais kaikille sanoa, että juu, raskaana ollaan, mutta onnellisesta lopputuloksesta ei nyt kyllä ole takeita... Ja niinkun mä vielä muutama viikko sitten toivoin, että maha alkais näkyä.

Toivotaan nyt kuitenkin, että LauraN:n tilanne ei olisi niin paha kuin miltä kuulostaa. Jos se on, niin Laura, miljoonia halauksia ja voimia!

toivottavasti ei enää km tässä vaiheessa lauralla :/ toivotaan että palstailu ei vaan enää kiinnosta.

hulipumpsis: tässäpä ohjetta:
audiolinjan käyttö, äänien tallennus:
1. liitä yhdyskaapelin toinen pää laitteen toiseen liittimeen Tässä kuvat myös ohjeena)
2. yhdistä kaapelin toinen pää haluttuun tallennuslaitteeseen (tietokone, nauhuri jne)
3. sydänäänten kuuluessa aloita tallennus (esim windowsissa käynnistä ääninauhuri ja tallenna sillä)

toivottavasti onnistut näillä ohjeilla vaikkei kuvia olekkaan apuna.

Heips
Kauheesti juttua, en jaksanu lukee kaikkee, sori :ashamed: .
Istukasta etuseinämässä: mulla kanssa näin ja liikkeet erittäin vaimeat, jos pulla sivulle uiskentelee, ni sieltä ne tunnen, mutta harvakseltaan, kuiteskin päivittäin. Minun neukkutäti sanoi, että ensisynntyttjät eivät osaa edes huolestua, mutta tois- ja useampi kertalaiset säikähtää monesti asiaa ja huolestuu. Istukka vaimentaa niin huomattavasti potkuja, että voi hyvinkin mennä 22-23 viikoille, enne ku selkeet tuntuu. Joten ei kants huolestua :) .

Jaahas..en muistakkaan mitä muuta olitte jutelleet :/ , sorge.

(.): Ummetus on ihan hirveen kauhee uusi riesa. Pakki nii jumissa vkl, että eilen marssin apteekkiin ja pahimman sain laukastuu iha mikrolaxilla ja lisäks ostin levolacia, jota ajattelin ottaa säännöllisesti..suoraan sanottuna perse ei kestä! Apteekin tätikin kysy, että kumpiakos nää sun aikasemmat on, ku päivittelin, että iha uus vaiva mulle..ja tuumas, että josko se poika ois, ku kaikkee uutta ilmenee oireina ;) . NO en tiä, mutta kyllä on niin erilaista tämä oottaminen, ku aikasemmin..paitsi liitoskivut ja supparit, mut muute. Mahaki aivan eri muotonen. Ja mulle tähän mennes 3.7kg on tosi jees painoakin..vois olla enempi. Eikä naama ole levinnyt, ainakaa vielä. Ainoastaan perse ja reidet hiukan, muuten vaa masussa näkyy. Iha ok mieli nyt tämän asian suhteen, ku siitä nii teillekin olen täällä marissu.

Aurinkoista päväjatkoa kaikille!

:heart: nelli&pulla 18+4

LauraN toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! :hug:

Itsekin olen välillä ajatellut pinosta pudottautua, kun ehdin nykyisin niin harvakseltaan käymään ja juttuja on aina tullut hirveästi siinä välissä. Ei millään pysy kärryillä toisten kuulumisissa, ja itsekin olen tainnut jäädä vähän vieraammaksi tuttavuudeksi kun ei yleensä paljoa noteerata. Minkäs sille voi, kun ei pääse kirjoittelemaan niin ei pääse, mutta ehkä jokin toinen pino olisi mullekin järkevämpi... no, ainahan voi käydä toisten juttuja lukemassa kuitenkin. =)

Surukseni huomasin tuolla vauvakuume-puolella vieraillessani että Pupuvaimo siellä oli myös kuumeilemassa kesäkuisen km:n jälkeen. :'( Joten valitettavasti taitaa pinomme vielä vähän lyhentyä. :(

Mulla on taas kurjuus-ja-itsesääli-päivä, koittakaa kestää :headwall:

Hissukka rv19+0

LauraN toivottavasti kaikki ok siellä! :hug:

Älä Hissukka pudottautu minnekkään. Käy morjenstamassa kun kerkeet. Toivottavasti mieli Kohentuu pian :hug:

nelHM mulla oli kans ummetus viimeraskaudessa ja nytkin välillä vaivaa. Oon hörppiny duphalacia ihan kiitettävästi ja onneks nyt maha on toiminu.
Toivottavasti sullakin alkaa toimimaan pian. Hyväksi kikaksi totesin myös sen että aamulla söi pari-kolme kuivattua luumua niin kyllä toimii.ja tietty veden juominen.

Laitettiin just talo sitten myyntiin. Hui kun jännittää. Keskivkona on lehdessäkin ilmoitus.. :whistle:
Toivottavasti menee pian kaupaksi.

Nyt ruuanlaittoon...

Jepsu ja tiitiäinen 17+6

dodiin..neuvola lääkäri takana..mun RR-arvoja vähän moitti. mut jännitin aika kovasti. oli yläpaine jotain 150 luokkaa. kotona olen mittaillu ni on olleet 110-116. Käski edespäin kaks kertaa viikossa mittailla.
Onko täällä vielä muita keillä paino vain puttoo? :wave: hitaasti mut varmasti menee edelleen n.100g/vk alaspäin. No eipä se vielä näillä viikoilla edes tarvi noustakkaan :) ja on kuitenki lähtöpaino liki 70, et on vara mistä puotakki.
niin ja mul on kohtu kuulemma tavanomaista alenpana..ihmetteli et ku ensimmäistä odottelen ja nyt jo on kohdunlaskeumaa. onko muilla? kohdunsuu kuitenki oli napakka. Istukka on kuulemma edessä(tämän tiesinki), mutta se et se on etinen. mitä se tarkoittaa?
liikkeitä en odota tuntevani vielä aikoihin...
eletään nyt nuiden uä:n muikaisten 16+4 viikkojen mukaan. menkkojen mukaan olis 17+4.

nelHM ummetus on riesana täälläkin ja Levolacia vetelen ja niitä suppojakin olen joutunut laittaa (microlaxia vai mitä lie).
zuku etinen istukka tais olla sellanen, joka on osittain tai kokonaan kohdunsuun päällä.
Mulla ei ole painoa tullut yhtään lisää.... viime neuvolassa oli jopa laskenut yli 200g viikossa....
Edellisissä raskauksissa on painoa tullut yli 20kg, niin outoa, että nyt paino ei nousekkaan samaa tahtia.
Nyt 19+0
:wave:

tossa tietoa etisestä istukasta:

http://tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=51

ja googlettamalla löytyy vielä enempi tietoa. asutko zuku missäpäin suomea et onko mitään mahkuja tulla kyläilemään seuraavana leipomispäivänä :p :whistle: :D

saadaan jotakin kummityttöni vanhoja, esim. pinnasänky, syöttötuoli, itkuhälytin. Vaatteitakin tietysti olisi tarjolla, jos tämä olisi samaa sukupuolta.. Toivon asian selviävän viikon päästä rakenneultrassa :D Mies edelleenkin vastustaa, haluaisi pitää sukupuolen yllätyksenä syntymään saakka.
Vaunut/rattaat ollaan alustavasti ajateltu hankkia käytettyinä, jos löytyy siistit.
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti. Se on kuitenkin sen verran kattava ensimmäistä odottavalle.

Huomen aamulla neuvola. Aina jotenkin jännittää, että kuuluuko sydänäänet jne. Saapi nähdä, josko nyt olisi jo painoa tullut. On taas alkanut ruoka maistumaan vähän liiankin hyvin :ashamed: Vanhoista farkuista huomaa, että muutama kilo on reisien kohdalta lähtenyt, jeeee!!

Nähtiin tänään anoppikokelaan kanssa pitkästä aikaa (ts. vauva-ilmoituksen jälkeen ekaa kertaa). Eihän se malttanut pitää näppejä erossa mun mahasta :laugh: Onnesta soikeena.

Noniin, luotin tänään töihin mennessä että musta tunika peittää kivasti mahaa.
Noh, peittihän se mutta yksi näppärä täti tais vaan pelkästä tunikasta arvata mistä on kyse.... Tuli luo ja kuiskas että "tuleeko susta äiti?" Mitäpä sitä kieltämään.
Sanoin että ei tarvi kertoo muille niin se sano että ei siinä ole paljon kertomista, kyllä se kuule näkyy... :o Toisalta iha nkiva, mutta ku ei jaksais niitä pälyileviä katseita, enkä kyllä jaksa kaikille kertoakaan, niin menköön juttu omalla painollaan...

Sellasta vaan tällä kertaa, mut on nyt siis eka kertaa bongattu ulkonäön perusteella tulevaks äidiks :)

Tänään oli taas neuvola, pikkusen syke oli 147. Mites se olikaan, kumpi ois tulossa tuon perusteella? ;) Muutenkin neuvolatäti oli jotenkin asiallisempi kun viime kerralla, mikä on hyvä koska kaavailin jo vaihtavani häntä.
Tarvikkeista on puhe ollu: mä en mitään osta vielä, on niin kovin aikaista. Kaikenlisäks ku on tuo erityisongelma, niin en hirveetä määrää sälää edes viitsi etukäteen ostaa. Me kuitenkin saatiin just serkun vaimon pakkaama kassi, missä oli tuttipulloja ja muuta pientä, mitä innoissani hipelöin sitten. Muutenkin lähinnä saadaan enemmän kun ostetaan, on niin paljon naperoita lähipiirissä nyt.

Neuvolassa ei mitattu hb:tä, mutta epäilen sen olevan tosi alhainen. Oon hirmusen väsynyt, kun lopetin niiden rautatabujen syönninkin vahingossa. Nyt toki alotin sen uudestaan. Alkaa ärsyttää, kun viikonloppukin meni sit lähinnä siihen, kun nukuin. Tänäänkin neuvolan jälkeen nukahdin vaikka olis ollut tekemistä, ei voi mitään. Heräsin sitten syömään, ja nyt pitää lähteä ajamaan hetkeks. Ei kyllä jaksais. |O No, pakko kai. Onneks sen jälkeen pääsen takas nukkumaan, ja huomenna on suht helppo työpäiväkin. :)

:hug: LauraN:lle.

Hissukka: Suurin osahan täällä taitaa olla pääasiassa taustailijoita, eikä varmaankaan kenenkään viestejä ole joka kerta "noteerattu" vastakommenteilla. Kyllä ne viestit tulee luettua, vaikkei kaikkia aina kommentoitaisikaan! =) Pysy nyt vaan mukana! =)

Tyttiliini ja muut taikauskoisuudesta liittyen hankintoihin kirjoittaneet: Kyseessä on varmaankin perisuomalainen pessimismi ja ajatus "Kel onni on, se onnen kätkeköön.". Itte olen taas aika positiivinen tulevaisuuden suhteen yleensäkin ja haluan nauttia äidiksi valmentautumisesta mahdollisimman pitkään ja kaikilla tavoilla. Mulla vauvan tuloon valmistautumiseen kuuluu tän palstailun lisäksi esim. hankinnat vähitellen. Tokihan sitä pelkoja on päivittäin täälläkin, mutta itse ajattelen, että samalla laillapa sitä voisi pelätä monia muitakin asioita ja pelkojen takia jättää monia mukavia asioita tekemättä. Yleisesti ottaen mulla on semmonen tuntuma, että katsotaan vähän kakkosella, jos tekee hankintoja tässä vaiheessa, vaikka ollaankin jo puolivälissä. Tuntuu, että aikaisin tehtyjä hankintoja joutuu selittelemään, vaikkei hankinta-ajankohdalla ole mitään tekemistä raskauden etenemisen ja sujumisen kanssa. :/ No, tulipa nyt tilitettyä... Olis kuitenkin mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä te muut tästä olette. :)

Linea negraa ei näy. Mutta ei kai se kaikille ilmaannukkaan?

Pupi: Viisaammasta en tiedä, ja kokeneempi en missään nimessä ole (ekakertalainen märkäkorva =)), mutta kolmipyöräiset yhdistelmät sopii ihan yhtä hyvin vastasyntyneelle kuin vanhemmallekin lapselle. Kärryjen selkänojan saa makuuasentoon, kuten muissakin ja myös kopan/kantokassin voi hankkia ihan samoin kuin nelipyöräisissä. Ainakin Teutonialla kopat ja kassit on samat oli kyseessä kolmi- tai nelipyöräiset mallit. Joku kyseli Bugaboo-merkkisistä vaunuista ja kertoi hintojen olevan suolaiset. Mitäs nuo Bugaboot maksaa? Tai no,voinhan sen kyllä kattoa googlettamallakin... :)

Asiasta kahdeksanteen, miltä ne supistukset tuntuu? Oon aatellu tuolla salilla käydessä esim., että mitä jos alkaa supistelemaan.

Jepjep, kello on melkein kakstoista ja täällä valvoskellaan. Mä oon kyllä semmonen yökukkuja että. Tosin, tulipahan nukuttua pikku päikkärit tossa töiden jälkeen joten ehkä sikskään ei nyt nukuta...

eva & helmieemeli 18+5

Linea negraa googlettelin ja löytyi linkki, joka kokoaa useamman olettamuksen samalle sivulle. Tiiä vaikka osalle tuttu jo, itse en ollut aiemmin tuolle sivulle törmännyt.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Tämä aamu alkoi oksentamalla :o Häh, mitä tämä nyt mukamas on??? Jotenkin koirien ruoka muka haiskahti nokkaan kovin rasvaiselle tänään ja pakko oli juosta vessan puolelle. --- On tosiaan monta monta monta päivää jo välissä, että ei ollenkaan edes yökköoloa.

Evaellen ja muut... puhuivat hankinnoista. On ne meilläkin jo pikkuhiljaa aloitettu. Ikinähän ei voi olla tietenkään varma, jos joku meneekin mönkään, mutta pitää vain ajatella, että on sitten seuraavalle(?!) valmiina, tai jotain, pakko vain sivuuttaa negatiiviset ajatukset. Minä koen tarvikkeiden haalimisen tietynlaisena valmistautumisriittinä tulevaan ja se onkin konkretisoinut aika paljon minun päänupissani asioita. Lähinnä kirpparilöytöjä olen haalinut, ja joka kerran tuntuu että saapi hyviä neuvoja kyseiseltä konkari-mammalta mukaan :).

Piiju 17+6

Oltiin viikonloppu porissa eikä päässyt käymään koneella... tänään ois neuvola, laittelen sit kuulumisia. Olo on ollut kauhea, ilmaa vatsa täynnä joka ei meinaa tulla ulos! Varmaan johtuu tuosta autossa istumisesta! Liitosluu on tullut tosi kipeäksi jo nyt, esikosta tuli vasta joskus rv32 ja nyt on tasan 17 viikkoo.

huomenia :wave:

linea negraa ei mulla ainakaan ole enkä muista et pojastakaan ois ollu, ainakaan mitään selkeetä. tyttöolo mulla kyllä onkin, heh. jos noihin tutkimustuloksiin siis on luottamista :whistle:

evaellen: supistukset on niinku menkkakipuja, kyllä sä sitte huomaat jos salilla rupee siltä tuntumaan ni osaat kyllä jarruttaa vauhtia. meillä ei kanssa kiirettä noitten hankintojen kanssa, ehkäpä siinä on ripaus taikauskoa mut luultavasti suurin osa laiskuuttaki ku tässä on niin paljon muutaki hommaa. ja esikoisesta kerkesin hyvin vaikka alotin tavaroitten kasaamisen vasta aika lopussa. se on sitte tietty eri jos vauva päättääkin tulla jo hyvissä ajoin kun koskaanhan ei tiedä.

Huomentapäivää!

Me ostettiin viikonloppuna siitä Stockkan kanta-asiakastarjouksesta Brion pinnasänky, eli nyt on virallisesti meilläkin hankinnat startattu. Vähän mäkin aina välillä mietin, että mitä jos jotain sattuu jne., mut sit ajattelen just kuten Piijukin, että onpa sit seuraavalle.

Eilen olin äitiysjoogassa ja oli kyllä tosi kiva kokemus! Suosittelen kaikille, joilla ois mahdollisuus sitä harrastaa. Kiva, kun mennään vauvan ehdoilla ja kaikki harjoitukset tähtää synnytyksessä pärjäämiseen =) Jotenkin tuli siellä sellainen olo, että synnytys ei pelota enää yhtään, kun se ohjaava kätilö puhui niin kannustavasti.

Jepsulla ja Jahvetilla tais molemmilla olla jännät paikat asuntokauppojen kanssa, tsemppiä! =)

Huomenta!

Jepsulle ja Jahvetille tsemppiä asuntokauppoihin =)

Laura N :hug: mitä sitten ikinä onkaan tapahtunut niin voimia toivotan kovasti!

Pissalla ravataan täälläkin yötä päivää :kieh: Päivisinkin saa käydä normaalia useammin ja öisin ainakin pari kertaa.

Civindal, uskomushan on että tytöillä korkeammat sykkeet kuin pojilla mutta meillä kaksi poikaa ja sykkeet olleet siellä 140-150. Mutta onhan se kiva arvuutella kumpi tulee kaikkien eri asioiden kautta :D

Linea negra näkyy mulla mutta se näkyy oikeestaan aina, nähtäväksi jää tummuuko entisestään =)

Hankinnoista, eilen tuli ellokselta paketti pieniä vaatteita ja sitten se talvihaalari on tullut ostettua. Isompia hankintoja tehdään varmaan sitten kun ollaan lähempänä helmikuuta eli tuplat, sitteri ja toinen pinnis täytyy hommata.

Piipi, mitä stokkalla maksoi se Brion pinnis? Miehen sisko kun asuu pk-seudulla niin voisi laittaa asialle jos oli etuisa ?=)

Hissukka, kirjoittelet vaan sitä tahtia mikä sinulle tuntuu hyvältä. Eihän sitä itsekkään joka päivä ehdi kirjoitella vaikka kuulumisia käynkin ainakin kerran päivässä katsomassa =)

Olen vertaillut kovasti tuplien hintoja ja ollaan harkittu josko sitten tilattais ne netistä kun ovat parisataa halvempia kuin täältä ostettuna.

Nyt täytyy mennä syömään aamupalaa mutta sitä ennen täytyy tehdä kyselyä yhdestä nettifirmasta palstalle :wave:

äitsy ja pieni 17+3

Yhteistyössä