**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

nelHM, jee...toivottavasti hintansa väärtit ovat!! :D Jostainhan tietty täytyy luopua toiveissa, jos ei kamalasti viiti niihin sijottaa =) Emmaljungathan olisin halunu, mut mut...ja kun uudet haluun ehottomasti B) :kieh: Katsotaan! Onhan niillä 14pv palautusoikeus =)
 
Jahvetti mä oonki kauheen kranttu noide vaunujen suhteen. Oli ekalla ne abc diésing paskat yhdistelmät, selkä hajos vauva piti 6kk:n ikäsenä siirtää kantokassista pois, ku ei talvikamppeissa mahtunu.
Tuplat tuli seuraavaks aiheelliseksi ostaa, löysin Emmaljungat käytettynä, pari vuotta vanhat oli, ja oli niiiii sata kertaa paremmat työntää ku ne abc:t, ja kevyemmät, vaikka tuplat olikin. Siks mä en oikei muita ku emmaljungia taas halunnu, no briolla on hyviä kans.
Joten mä olen kranttu tässä asiassa. Liikun vaa nii paljon kävellen, niin pakko olla hyvät kaikille osapuolille :) . Nii, käytettynä mä nääki ammalj. ostin nyt, ei vara uusiin. Mut onneks ovat kuin uudet.
 
hmm.. mulla oli tossa audit jutussa se 8 pistettä viime syksynä, ja nyt tällä kertaa sitä ei edes tehty.
Kiin mulla ainakin masu häiritsee jo, ja vaikkei muuten niin se psyykkisesti. Vaikea keskittyä mihinkään kun päässä pyörii et pikkunen on tässä touhussa mukana :LOL: joo, tyhmää mut en voi sille mitään.
Täällä oli niin paljon juttua etten muista enää kaikkea :D Ainakin liitoskivuista , luulenpa että mulla on nyt alkanut niitä tuntumaan. Sellaisia vihlaisuja "alakerrassa".
Hankintoja ollaan mekin tehty, Brion vaunut on ja jonkin verran vaatteita ja vuodevaatteita.
Kello alkaa kyllä olla niin paljon että pitää mennä nukkupuuhiin, ja ehkä vähän kuulostella liikkeitä ensin :)
-Siru- 19+1
 
Audit -testistä ollut puhetta. En oo varsinaisesti tehnyt sitä itselleni, mutta asiakkaille joskus, ja epäilen, että jos olisin tehnyt sen ennen raskauttani, niin olis rajat paukkunu ja aika roimasti. :whistle: Plussauksen jälkeen en ole tippaakaan maistanut edes, ja vähentynyt on käyttö miehelläkin. Kaikenlaisia iltamenoja ja kissanristiäisiä on edelleen parina iltana viikossa, mutta nykyään olenkin niissä alkoholitta. On ollut mukava huomata, että kekkereissä voi olla myös ilman sitä viinilasia, ja että juhlista voi lähteä kesken illan pois ja herätä seuraavana aamuna ilman väsymystä ja kanuunaa. :)

Tarppa ja muut: Mä vetelin greippejä tossa aiemmin kesällä, mutta nyt oon siirtyny kotimaisiin omppuihin ja marjoihin. :p Kiisselit ja mehukeitot sekä tuoremehut on myös ihania; vois killittää litratolkulla, muttei viitti, kun niissäkin voi olla aikasta paljon turhaa energiaa. Kasveista maistuu parhaiten tomaatit ja persilja, niin kuin ennenkin. Kokis Zero on myös ihanaa ja tavan ruoista erityisen hyvää on perunamuussi. Musta tuntuu kyllä, ettei mulla ole tullu mitään inhokkijuttuja eikä uusia lemppareitakaan ruokatouhuissa, vaan aika samana on pysyny. Kala on alkanu taas maistua, mutten ole vielä lihan syöntiä lopettanut uudelleen. :ashamed: Olikos täällä muita kasvissyöjiä, jotka olis aloittanu lihansyönnin nyt raskauden aikan? Tai ees tehny mieli aloittaa?

Tyttiliini: Sulla onkin ihan eri tilanne. Mulla ei ole vastaavaa taustaa, mutta olen kokenut, että joudun selittelemään varhaisia hankintojani. Ja itsestä tuntuu, että useammin aikaisia kuin myöhäisiä hankintoja ihmetellään. Koska jokaisen tilanne ja tausta on subjektiivinen ja siten ainutlaatuinen, niin väkisinkin jokaisen kokemus on erilainen. Kukin tekee siis tavallaan. :)

Petitouhuista ollut myös puhetta. Täällä on ollu aika hiljasta niitten suhteen. :/ Unia oon nähny hyvinkin paljon, mutta jostain syystä ei oo oikein kumpaakaan lähiaikoina innostanu. Läheisyyttä kyllä on päivittäin; nukutaan kainalossa, halitaan ja pusitaan. No, turha tosta on ainakaan ruveta ressaamaan, tai mitään keskiarvoja "montako kertaa viikossa" ajattelemaan, kun se ei sen enempää mietitytä. Eiköhän niille touhuillekin taas ole aikansa.

öitä taas,

eva & helmieemeli 18+6
 
nelHM, jos ne Jovit oli susta ees kohtuulliset, niin sit ne on minusta varmaan ihan hyvät :LOL:
Emmojahan me ekana meinattiin edullisen hinnan takia, mut kyllä nää taitaa olla eri luokkaa kuitenkin ku Emmat :whistle: :/
Noilla 3 ekalla mulla on ollu Emmaljungat ja tykkäsin aivan mahottomasti. Meillä oli ne Coronette-kuomurattaat, hyvin olis palvellut vielä tän nelosen, mutta ehdin myydä pois jo yli 3v sitten =) Harmittaa!! :kieh:
Ja nyt on tullu jotenki niin turhamaiseks, et pakko saaha uudet :whistle: :whistle: Enkä 500-600e maksa Emmaljungista, nää sai ny puolet halvemmalla :D
Jos ne ees 1½v olis ehjät ja hyvät lykkiä...sit meillä onkin nuo Emmaljungan Softyt odottamassa :D :kieh:

Tänään rakenneultra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jahvetti 19+6
 
pinja79
meillä on nuo emmaljungan smert duot joista olen tykännyt tosi paljon, tuplien osto on nyt sit eessä ja en edes harkitse muita merkkejä! ystävällänimeni jarru brioista kuukausi takuun päätyttyä eikä sitä korjattu (tosi vähän käytetty) ja toisella ystävällä on emmat... musta aika raskaat työntää... jos liikkuu niin kannattaa satsata vaunuihin tai ostaa käytettynä!

mä oon myymässä omiani pian pois! on kuin uudet!
 
Heippatihei!
Kylläpä minusta tuo Meillevauvan neuvolatäti kuulosti pikkusen tiukkikselle. Ai etteikö lapsiperheessä saisi saunaoluttakaan juoda? No voi hyvät hyssykät! Minulla ollut vähän samanlainen tilanne kun Evaellenilla eli alkoholin käyttö ennen raskautta oli ihan huomattavaa, mutta nyt se on jäänyt tyystin. Olen viinin ystävä ja paljon kaikenlaisia tilaisuuksia, joissa sitä tarjoillaan. Minunkin mieheni on samalla vähentänyt omaa kulutustaan ja ollaan molemmat tyytyväisiä. Testasin juhannuksena alkoholitonta viiniä. Se ainut kuiva valkoviini mitä on tarjolla, oli aivan karseeta :LOL: Määrittelyssä luki että persikkainen ja persikkaista se todella oli...Kuohari oli kohtuullista. Mutta hyvät mehut kyllä kaikista parhaimpia.

Onnea Jahvetille sinne rakenneultraan! Minulla vasta parin viikon kuluttua ja hieman ajatus jännittää...

Onko teissä multasormia? Minä kävin ostamassa ohimennessä yhdessä puutarhaliikkeessä kevään kukkasipuleita mökille. Tarkoitus olis lähteä perjantaina kohti "pakopaikkaa". Omenasato oli ihan mitätön tänä vuonna. Taisi omenarupi iskeä omenoihin. Kaikki ihan mustia pilkkuja täynnä ja osa homehtui puihin :| Harmittihan tuo, kun ennen ovat niin mahtavaa satoa antaneet. Nyt pitäisi jaksaa raaputtaa ja raahata omput kauemmas ja haudata ja sama homma pitäisi tehdä lehdille, ettei sinne jää "paha muhimaan". Onko teillä omenapuita ja kuinka teidän sadonkorjuu sujui? Marjoja tuli ihan mukavasti. Kyllä huomaan mökin pihapiiristä, että emäntä ei ole ollut "vedossa"... kaikki rehottaa :whistle: Olin sen verran väsy alkuraskaudessa, että en yksikertaisesti jaksanut rehkiä.

Sieneen tekisi taas mieli, kun viikko sitten näin, että suppilovahverot ovat jo nousullaan.. Mutta Helsingissä sataa tällä hetkellä ja pitäisi noita "tärkeimpiä hommia" tehdä ;)

Minullakin ollut samanlaista "epätietoisuutta" kun joillakin muilla raskauden suhteen. Aika hissukseen sitä haluaisi olla. Kuten joku kirjoittikin se on varmaan jonkinlaista itsesuojelua ja muiden suojelua. Ei haluaisi kenenkään pettyvän.
Ja varmasti moni nainen kokee samankaltaisesti. Kyllähän tämä on vaan niin iso juttu. Edelleen minulla mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Toisena päivänä ajatus vauvasta tuntuu aivan mielettömän ihanalle ja seuraavana hetkenä valtaa ahdistus ja pelko mielen. Meni tämä lapsen hankinta minulla sen verran myöhäiseksi :whistle: , että on jo urautunut omiin rutiineihinsa ja kuvioihinsa. Ehkä sitä pelkää, että menettää "oman vapautensa", mutta uskon vakaasti, että lapsi tuo elämään jotain sellaista, mitä mikään muu ei voi tuoda ja uskon, että suhteellekin tämä tekee kyllä hyvää. Ainakin kaikki tuntuu luontevalle ja oikealle ratkaisulle. Mutta kaikkea tämmöistä sitä mielessään pyörittelee ja kelailee... Meitä on niin moneksi ;)

Mielenkiintoista lukea tätä vaunu ja ratasosastoa. Ensi viikolla meillä on työmatka, mutta sen jälkeen voisi suunnata tuonne vaunukauppaan mietiskelemään ja maistelemaan tuota asiaa. Suattaapa tuo hinta kirpaista aikalailla... ja "joudutaan" tyytymään niihin miehen siskon rattaisiin. Tekisi niin kovasti mieli omantyylisiä vaunuja. Ja jotain ihan uutta haluaisi hankkia tälle ensimmäiselle tulokkaalle. =)
 
Onneks tänään ei oo niin kiukkuinen päivä kun eilen, toivottavasti. :whistle:

Olikos kukaan niitä tuplia katellu netin kautta? oisko jossain ok hinnalla? Ne yhdet briot ois varmaan vielä halvalla(399,-) tuol mut sinne on matkaa hiukkasen niin en tiedä milloin sitä tulee lähdettyä.
Ai niin, kannattaakohan mun niitä vielä ostaakaan eteen tänne jos nyt muutellaan kovasti. Pitääpä tuumata ukkelin kera.

Peiton heilutteluista oli puhetta. Meillä ollu aika hiljaista sillä saralla. Mies eilen kyl vihjaili et töistä kun hän iltapäivällä saapuu niin vois vähän jousia paukutella. :LOL: :LOL:
ei oo kyl mieli nyt tehnykkään pahemmin...

Tuuhan Jahvetti kertoilemaan ultrakuulumisia kun tulet sieltä niin ei tarvii täälläkään jännittää :D

Meil tosiaan se ultra maanantaina ja mua jänskättää jo nyt. Ukkokin illalla sano et voi ku ois jo maanantai ja ekaa kertaa oikein silitteli masua ja oli niin isipappaa että . Oli niin hellyyttävää. :D :heart: :heart: :heart:

On: liikkeitä tuntuu vähän väliä. :heart: Suonenvedot alkaneet vaivata->magneesiumkuurille. Masu kasvaa vauhdilla, uskomatonta miten voikin olla näin iso jo. :heart:

Kuulin eilen et kaveri saa maaliskuussa vauvan. :heart: tosi kivaa!

jepsu ja ¤18+1
 
Aapupäivää kaikille! Mikä on kun en saa kuvaa päivitettyä profiiliin? Ei mulla sitä koskaan ole ollutkaan ja kun vihdosta viimein sain siirrettyä masukuvani koneelle niin eihän se päivitys toimi, onko muilla samoja ongelmia?

Mullakin tuo rakenneultra lähenee, viikko vielä ja sitten pääsee. Jännittää jo nyt ihan kamalasti, täytyy vain toivoa että pikkuisella olisi kaikki hyvin =)

Mitä tohon alkoholinkäyttöön tulee niin ennen raskautta käyttöni oli aika huomattavaa kun noita juhlia tuntui piisaavaan. Olen itse myös hyvän viinin ystävä ja luulinkin että vieroitusoireet tulee olemaan mutta ei todellakaan. Ei tee mieli sitten yhtään ja kaikki löytämäni alkoholittomat viinit ovat aivan kamalia, hyvä niin ;) luulen että vauvan synnyttyä sama meno jatkuu, ei kyllä ole minkäälaisia mielitekoja.

Tänään alkaakin odottaville äideille tarkoitettu vesijumppa. Ajattelin kokeilla ja toivottavasti olisi kivaa niin saisi edes jotain aktiviteettiä tähän ainaseen työntekoon. Töissä on niin kiire, että saa olla myös viikonloput töissä. Muutto painaa päälle ja tavaroita pitäisi pakata... no kuukuaden päästä helpottaa.

Matilda 19+4
 
Hei vaan kaikille!

Me käytiin eilen siinä rakenneultrassa, ja kaikki oli hyvin!! Tai siis korjaus, niiltä osin hyvin, mitä lääkäri pystyi erottamaan... :LOL: Eli taas sain kuulla kommentin, että "en minä nyt tuota vatsalaukkua ja sydäntä saa tarkemmin näkyviin kun äidillä on tuota rasvaa!" Meinas palaa hermo... Totesin vain rauhallisena, että kun paikkakunnallamme on myös todella laihoja odottajia, ja heilläkään näkyvyyttä ei saada, niin en todellakaan aio enää ottaa itseeni! Kyllä muuttui lääkärin ääni tämän jälkeen kellossa, eipä piruillut enää!

No, siis aivot näkyi, selkäranka, kaksi kättä ja jalkaa, ja kovasti juniori tykkäsikin nyrkkeillä ultran aikana! Menkkojen mukaan eilen oli 19+1, pään mittauksen mukaan 20+0 ja reisiluun perusteella 19+4. Mutta la:ta ei tämän vuoksi muutettu! Mutta kasvu on siis hyvää. Ja lapsiveden määrä oli normaali mikä tarkoittaa sitä, että juniorin vatsa toimii normaalisti, vaikka lääkäri ei sitä pystynytkään todentamaan, kun äiti on liin lihava!!!!

Voi että jos saisi tuon lääkärin vaihdettua mutta se ei täällä pikkupaikkakunnalla ole mahdollista!!!

Mutta pääasia, että kaikki on hyvin ja kohtahan tuo puolivälikin on täynnä! Ei millään malttaisi odottaa sinne ensi helmikuuhun...
:heart:
 
Goldy, onnea hirmusti hyvistä uutisista!!! :heart: :hug:
Itse olen tunnin päästä lähdössä rakenneultraan...meinaa pistää vatsan ihan sekaisin jännityksestä |O :kieh: :kieh:
Noh, eniten jännittää kai se, että löytyykö sieltä tällä kertaa mitään "ylimääräistä"...kakkosen rakanneultraahan varjosti ne löydökset.Mutta onhan tämä jo 2 kertaan ultrattu, rv 16 (sen kolarin jälkeen) vieläpä tosi tarkasti, että ei PITÄISI mitään ylimääräistä olla :whistle: Mutta silti olen kuin tulisilla hiilillä :kieh:
 
Onnittelut Goldylle hyvistä uutisista myös minulta! :flower: Ja Jahvetille tsemppiä ultraan! Jepsulla ja mulla taitaa olla samana päivänä eli ensi maanantaina omat ultrat... jännittää... toivottavasti kaikki on hyvin...

Peiton heiluttelusta (kuten Jepsu hauskasti asian ilmaisi...), meillä on miehellä käynyt paljon huonompi huono tuuri kun Pikki-Katin miehellä... Ensin olin kolme kuukautta niin huonovointinen, ettei tehnyt mieli edes sormea nostaa saatika sitten jotain "romanttista" kehitellä. Nyt sitten on tuo maha olevinaan jo tiellä ja häiritsee keskittymistä. Lisäksi on mua ainakin häiritsee kun "paikat" on kuin hiekkapaperia... :/

Nelli, Mä olen kärsinyt nesteen kerääntymisestä jo alkumetreistä... :eek: Jalat on niin turvonneet nilkkoja myötä, mun ohuet "kanakoipi" -sääretkin näyttävät ihan muhkuraisilta ja selluliittia täynnä olevilta... niin ja puhumattakaan mun takapuolesta ja reisistä... Mä näytän ihan siltä, kun mulla olisi jääkiekkoilijoiden pehmustehousut päällä, eli turvotus on maksimissaan vyötäröstä polviin... :ashamed: Onko muuten kenelläkään tietoa / kokemusta lymfahieronnasta raskauden aikana ? :wave:

Pöhinä 19+1
 
Tulin vakoilemaan teidän kuulumisia nyt ekaa kertaa keskenmenon jälkeen. Onnea kaikille! Tajusin just pari päivää sitten, että puolivälissä menisin itsekin, mikäli kaikki ei olisi mennyt huonosti... :'( Ekat menkat alkoivat tänään, 6 viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Nostatti vähän mieltä, että edes kroppa toimii vielä jotenkuten. Päivät on onneksi täynnä vilskettä 1v4kk pojanviikarin kanssa :) Onnea kaikille helmimassuille tasapuolisesti! Kohta kaikilla jo liikkeetkin alkavat tuntua :D
 
Kiitoksia kaikille tsemppauksesta =) Kyllä mä täällä pysyn, käyn lukemassa juttuja ja kirjoittelen silloin kun ehdin. Oli vaan sellainen yleisharmitus päällä kun tuntuu välillä ettei tämän remontoinnin lomassa ole omaa aikaa ollenkaan |O niin sitten alkoi harmittamaan sekin ettei tahdo pysyä jutuissa mukana. Vetoan hormoneihin :D Tarvisi olla olemassa jokin sellainen alkometrin tapainen laite, millä voisi mitata päivittäisen hormonitason ja tarpeen mukaan painua takaisin peiton alle ja vetää peitto korviin. :LOL:

No, nyt jo paremmalla mielellä. =) Tällainen synkistely ei ole lainkaan mun luonteeni mukaista, sen on raskaus tuonut tullessaan. No toiveita on siis piristymisestä joskus helmikuun jälkeen. :whistle:

Hankinnoista mulla on sikäli päinvastainen kokemus hankintojen tekemisestä, että mieluummin hoidan ne pois alta mahdollisimman aikaisessa vaihessa. Meillä on aika hyvin kaikki kasassa esikoisen jäljiltä, mutta muuten haalisin tavaraa jo kovaa kyytiä. Esikoista odottaessa loppuraskaudessa supisteli niin paljon, että haaveeksi olisi jäänyt kauppojen kiertely äippäloman aikana, joten hyvä oli että oli siinä vaiheessa tarpeelliset hankinnat tehty. Mutta kukin tavallaan =) Tarvisikin oikeastaan alkaa tehdä listaa kaikesta puuttuvasta mitä aina välillä mieleen tulee, pikkutavaraa lähinnä mutta ei niitä kaupassa sitten muista kuitenkaan. Se kantoliina pitäisi kyllä hankkia, kunhan tietäisi millaisen.

Peittojen heiluttelu on täällä ollut täyspannassa jo pitkään :kieh: Johtuen ärtyneistä limakalvoista mitkä ei millään tahdo parantua. Haavoilla on koko alapää... :x Tällä hetkellä kokeilussa on Daktarin-salva, mitä neukkutäti ehdotti kun saattaa olla jo hiivakin sinne pesiytynyt :eek: Siitä on vähän apua ollutkin, toivottavasti lähtee nyt kokonaan pois pian.

Goldy tuo sun lääkärisi on kyllä jotain käsittämätöntä :kieh: Hyvä että sanoit napakasti vastaan, taitaa kuvitella voivansa sanoa ihmisille mitä vain kun on lääkäri. Käytöstapoja voisi silti noudattaa!

Jahvetille tsemppiä ultraan =) Ainahan se jännittää, mutta varmasti kaikki on kuin olla pitääkin!

Pupi kyllähän sitä välillä tahtoo noita epäileviäkin tuntemuksia tulla raskauden suhteen. Tai siis oikeastaan vauvan kanssa elämisen :/ Välillä kun esikoisella on oikein uhmispäivä, niin kieltämättä mieleen tulee että ehkä se isompi ikäero olisi ollutkin parempi... mutta vaikka kuinka asiaa mielessään pyörittelee, niin lopputulos aina se, että ihanaa se on että on pieni nyytti tulossa =) :heart:

Joku multasormi saisi muuten tulle meille kyläilemään :D Piha on kuin viidakko :D No, ehkä sitten joskus kun on remontointi ohi, niin ehtii pihassakin möyrimään ja marjastamaan ja sienestämään ja kaikkea.... *haaveilee*

Jos en nyt lähde kahvia keittämään niin juomatta jää kun esikoinen herää päikkäreiltä. (Miten voi alle kaksivuotias olla niin kahvinhimoinen, oikein vaanii aina kuppia, vaikkei hänelle kahvia edes anneta?) Joten menoksi :wave:

Hissukka rv19+2
 
Eevarouva, jaksamista sinulle ! :hug: Itse voin kahden keskenmenon tuomalla kokemuksella sanoa, että aikaa se henkinen toipuminen vie, vaikka kuinka yrittäisi itselle tai muille muuta selitellä... :snotty:

Hissukka, itsekin olen huomannut melko lailla synkisteleväni tällä palstalla... ehkä tämä "nimettömyys" on saanut aikaan sen, että muuten ulospäin iloinen ja positiivinen suomalainen on vihdoin antanut periksi sisäiselle "slaavilaisuudellensa"... :LOL:

Pöhinä 19+1
 
Heipskukkuu!

Oikein mukava aamupv tänään ollut, kerrankin! Vietiin isäntä töihin ja oltii jo puol ysi kaupassa. Leivottiin sämpylöitä ja tehtii herkku ruokaa! Tytötki oli niin kiltisti. Hyvä mieli. Äsken vietiin vanhempi kerhoon ja nuorempi vetää hirsiä yläkerrassa. Mä söin suklaapatukan :p ja nyt ajattelin vaan olla.

goldy aika tökerö tohtori tosiaan! Älä hei välitä!

Eevis kiva kuulla susta, vaiks oon mä teitä käyny lukee tuol kuumeilijoissa. Te kaikki siinä porukassa ootte mun mielessä useasti, että joko on tärpänny. Onneksi sulla kroppa alko pelittää, toivotaan pikaista plussaa! :heart:

Jahvetti tuuppas sit het kertoon ultrakuulumiset!!!

Hissukka en mäkään täällä niin ahkeraan jaksa käysä, monasti luen kyllä, mutta eipä huvita kirjotella..joten multakaan harvoin kommenttia tulee, jolloin myöskään mulle ei nii tuu, mut ei se mitää. Tää on tällasta ajanvietettä, mukavaa sellaista, käy kun jaksaa :) . Mä en ole ikinä aikasemmin palstaillu. Alotin tuolla kuumeilijoissa helmikuun porukassa..ja helmikuun porukkaan päädyin täällä. Palstailen nyt, ku ehdin, sit ku kolmas mukana kuvioissa, tulee tuskin kauheesti koneella oltua.

(.): Hiukan on menkkamaista jomotusta alaselällä ja alavatsalla tänää ollu :( ..oisko menkkojen aika..ehkä, vai joko ne ois menny? No en tiiä, kuhan loppuu pian. Pien tumps tuntu äske syödessä, on nii ihana tuntea ne, kun todella todella harvoin tuntuu mitään. Eilenki makailin sängyssä ja hytkyttelin pullaa, mutta tuntu vain mahdoton kupina, ei siis potkuja, vaan sellasta kupinaa, jotai se siel möyhäs :heart: . Ja tosiaan potkut tuntuu vain ja ainoastaa viel tuolla sivulla, kun on.
Ylihuomenna ultra jee, kyllä niitä vaan odottaa aina niiiin paljon! Kivakiva!

:heart: nelli&pulla 18+6
 
Pitkästä aikaa ajattelin kans kirjoitella. Tuntuu ettei ole mitään kirjoitettavaa aikoihin ollut, lukemassa käynyt kuitenkin päivittäin.
Vaivoja ei ole pahemmin ollut, paitsi kamala väsy ja saamattomuus, joka vaivaa edelleen.
Eilen oli rakenneultra, kaikki siellä ok ja koko vastas viikkoja. Neuvolan täti ei ollut iloinen painon reippaasta noususta, no munhan on kilot. Muutenkin on huumorintajuttoman oloinen, onneksi on muutto edessä ja sen myötä vaihtuu neuvolakin.
Raskaudesta taitaa tietää lähes kaikki, näkyy jo sen verran. Töissä ei kaikki suoraan uskalla kysyä kun oon aika vasta laihduttanut 15kg, luulevat että oon repsahtanut. :kieh:
Mä taidan olla kans niin taikauskoinen että vasta pyörittelen kaupassa tavaroita. Lastenhuoneeseen sopivaa kangasta hain yhteen tuoliin, jos sais sen päällystettyä uudestaan. Mut sitähän ei lasketa vauvan tavaraks, kuten ei farmariautoa eikä uutta asuntoa... ;)
Galluppia:
Joskus 10 viikkoa sitten joku kyseli kuka nauttii raskaudesta, moni vielä silloin epäröi. Joko nyt nautitte raskaudesta?

t: Sutska ja Onni 19+0
 
Kunnon "monottelua" pitänyt toukka koko päivän! :D Mikähän spurtti lie menossa :whistle: Sataa, sataa vaan... ei paljoa viitsi ulos nokkaansa näyttää :/ Ylihuomenna ois rakenneultra! ;) Kyllä alkaa jo jänskättää. Piti sen verran käydä kaupassa että uusi satsi greippejä odottaa tuossa pöydällä! :p

Tarppa ja toukka 19+1
 
hei ja onnea teille kaikille helmikuisille. :flower:

Cruella DeVille:n vihjailemana tänne nyt eksyin huhtikuisista. kertoi että täällä jollain teistä ollut veristä vuotoa johtuen hematoomasta. olisi hienoa jos voisit vaikka yv:nä kertoa miten sinulla on mennyt?
ja miten voit tällä hetkellä?
itselläni alkoi verinen vuoto eilen ja mahakivut. tänään ultrassa löytyi elävä sikiö ja iso hematooma.
olisi kiva saada vertaistukea miten tuon kanssa elää?

kiitos etukäteen :hug: :wave:
voikaahan paksusti kaikki.
:D
 

Yhteistyössä