**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Ai kun kiva tietää että muillekin seksi ei aina niin maistu! Me ollaan oikeestaan aina oltu enemmän viikonloppuihmisiä senkin suhteen, arkisin on vaan niin väsy. Mutta nyt mä oon huomannut että en jaksakaan kuin sen kerran (aiemmin parikin kertaa..). Ehkä mäkin oon hieman kuiva limakalvoista tai jotain.. Onkohan se sit normaalia raskausaikana?

Mä oon kans vähän niin ja näin ton raskaudesta nauttimisen suhteen. Jos multa kysyy aamulla asiaa, niin en tykkää yhtään. Mulla on edelleen pahoinvointia ja väsymystä. Iltaisin ja erityisesti viikonloppuisin on parempi olo mutta enpä mä kauheasti siltikään mieti tätä raskautta. Antaa rauhassa kasvaa :)

Mulla oli neuvolassa taas paino laskennut, nyt tosin vaan 200g.

 
Se sininen/punainen sydän on myös hyvä, jopa parempi :D Jos vaan joku -muu kuin minä- osaa sellaisen tehdä :kieh: Tai miksei ihan vaan punainen/sininen pallukka =)

Koitan saada tuon 4d-kuvan jotenkin laitettua tänne, viimeistään huomenna. Meillä ei ole skanneria, mutta otan digikameralla siitä kuvan ja laitan sillä tavalla...on onnistunut ennenkin :D Mutta voi mennä huomiseen...Tarkemmin kun sitä kuvaa katsoo, niin on ihan kuin ilmetty tuo meidän kuopus :heart: :D
 
Jestas, oon vissii aikas väsyny. Kävin tossa parituntia sitten lukasemassa viestit. Vähän aikaa mietin et oonko käyny ku kerran iltapäivällä on tullu viestejä mitä en oo lukenu. Oli sitten jääny vikat sivut kokonaan lukematta :LOL:

oikeesti, koska alkaa se keskiraskauden hehkeä aika?? Ei tää kauheen hehkeetä oo kun töissäkin joutuu pinnistää et jaksaa, ja sit ku kotia pääsee ni paras olis kaikille jos pääsis suoraan nukkumaan. Mikä ei siis tosiaankaan onnistu :whistle:

Jahvettionnea tytön odotuksesta! Ja totta että tieto lisää tuskaa, se otetaan vastaan mitä annetaan. Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin!

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, musta tuntuu kyllä että poika mutta... Varmaan jää se rakenneultrakin väliin, sitä kun ei täällä tarjota. Kahden vaiheilla sen kanssa olen, just jos siellä sitten oliskin jotain häikkää niin miten sitä osais sitten nauttia loppuraskaudesta :/

Meni taas kerran ihan ohi mistä kaikesta ootte jutellu :ashamed: Yritän taas toisella kertaa kun oon vähän virkeempi... seliseli...


Vinja ja Urmi 16+2
 
mielikki laitappa se sun jättimasu näytille niin päästään ihailee... =)
jahvetti onnea tytön odotukseen :heart: =)
peiton heiluttelusta ollut puhetta,täällä on aika hiljasta ollu sillä rintamalla,syy minussa :ashamed: ei vaan nappaa nyt,oksettaa ajatuskin :/ ehkä tämä tästä muuttuu vie jossain vaihees...inhottaa vaan miehen puolesta :'(

saatiin tänään kuulla et miehen setä on kuollu,oli löytyny kuolleena kotoaan :'( kova oli alkoholia käyttämään mutta niin harmiton ja mukava tyyppi kuin vaan voi olla,ja nyt sitä ei ole enää :'( :/ tykkäs meidän lapsistakin ihan kamalasti =) tällaista tää elämä vaan on... :(
ei täällä kummempia,bb alkaa... :wave:

hulipumpsis 17+3
 
Onnea kaikille hyviä uutisia rakenneultrassa saaneille! :flower: Jahvetille onnea tyttöuutisista :flower: ja :hug: kystalöydöksistä. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin parhain päin! :hug: myös Lumiannalle ja muille, joilla on ollut jotain hämminkiä viime aikoina.

Pessi: Mulla on kans muna, maito ja kala käytössä. Alkuraskaudesta alkoi jostain syystä ällöttämään kala, ja olinkin pari kuukautta kalatta. Myöskään soijatuotteet eikä pavut tms. maistuneet ja iski ihan hirveät lihan himot. Elimistö varmaankin ilmoitti proteiinin puutteesta... Aloin siis syödä jonkin verran lihaa, ja sillä tiellä olen pysynyt. :ashamed: Nyt syön vähän kalaakin jo, eli jossain vaiheessa voin varmaan taas jättää lihan. =)

Pupi puhui alkottomista viineistä. Mä oon oikeestaan hämmästynyt siitä, miten hyviä ne on! :saint: Punkku on liian mehumainen, mutta skumppa ja kuiva valkkari menee ihan hyvin, jos on juhlissa/ ravintelissa syömässä. :)

Kukas se kyselikään multasormia? Meikku on kanssa viherpeukalo, mutta asustellaan kerrostalossa, joten viljelykset on rajoitteiset. Parvekkeelle onneks saa ihan kivasti, ja kun on lasit, niin kasvukausi alkaa jo aika varhain keväällä. Sisäkasveja sitten hoitelen talven. Mökillä tulee jonkin verran möyrittyä mulloksissa, mutta siellä käydään niin harvoin, muutaman kerran kesässä, joten ei ne silleen omilta viljelyksiltä tunnu. Miehen mummo niitä pääasiassa hoiteleekin. Olen miettinyt, että josko yrittäisi joskus saada semmoisen viljelypalstan tai jopa siirtolamökin puutarhoineen. Ensi kesälle ei tosin viitsi edes yrittää semmoista projektia. =)

:hug: hulipumpsisille. Toivottavasti teillä jäi paljon mukavia muistoja sedästä.

Öitä nyt,

evaellen & helmieemeli 19+0

ps. Mäkään en saa enää kuvaa profiiliin.

pps. Olen tuntenut varmaankin liikkeitä nyt neljänä iltana peräkkäin! :D Illalla, kun köllöttelen sängyssä kyljellään, on tuntunut semmosta jännää möyrinää. Ja eilen ihan kun ois tuntunu semmosta pikkusta nakutteluakin! Taidanpa mennä kuulostelemaan... :heart: :heart: :heart:
 
Laitetaan vaan sukupuoletkin listalle, mutta mie en osaa mitään hienoja sinisiä ja punasia palluroita tai sydämiä tehdä :/ Laitan vaan T tai P ja seuraava päivittäjä saa sitten laittaa hienommin.

Miulla tuli tänään paniikkihäiriökohtaus töissä :'( Että oli noloa... Lääkkeitäkään miulla ei ollu mukana niin jouduin päivystyksestä pyytämään ja sitten kotiin lepäämään. Meen ihan reporangaksi kohtauksen jälkeen. Nukuinkin sitten jostain kahdesta kuuteen.

Jahvetti Oikein isot onnittelun pikkuisesta prinsessasta :flower: :saint: :heart:

Vinja Mie olen miettinyt ihan samaa asiaa, kunnes yks äiti tuolla töissä sano, että hänellä ei ainakaan alkanu se hehkeys koskaan. Väsytti vaan alvariinsa ja oksenteli raskauden loppuun asti. Ilmeisesti me ollaan samaa porukkaa |O

Kiin ja Takku 19+2
 
:hug: sulle Kiin, äläkä ajattele, että se ois noloa. (Helpommin sanottu kuin tehty.) Ihmisiä tässä ollaan, ja jokaiselle voi joskus sattua jotain. Toisille sattuu useammin, toisille harvemmin. =)

Niin, ja musta tuo T/P on oikein hyvä. Voitte pitää outona, mutta mua vähän vituloittaa, kun luokitellaan värejä sukupuolen mukaan. Tai että yleensäkään luokitellaan ihmisiä sukupuolen perusteella. |O

*muoks* N*** ehkä pilkkua, mutta voiskos tonne ekan sivun listaan laittaa nuo sairaalat Kättäriläisten osalta yhteneväisesti, kun siellä on nyt osalla KOS ja osalla Kätilöopisto, eli että ois kaikilla sinne menevillä joko KOS tai Kätilöopisto. Mun mielestä mieluummin KOS, kun muillakin on sairaalan lyhenteet. :whistle:
 
Huomenta!Eskarilainen heräs jo ja pikkuäijä nukkuu vielä,eipä ihme kun möyrys koko yön taas unissaan.Ihme epeli.. me kun luovuttiin kokonaan lastensängyistä,kun käytännössä mukulat kuitenkin jossain vaiheessa kömpii viereen(no,ei tuo 18v onneksi! :LOL: )eli nyt makkarissa 160cm leveen jenkin vieressä 120cm levee toinen mokoma ja silti toi pikkujätkä tippuu välillä sängystä! :eek:

Mä en vielä kovin muista teitin nimimerkkejä,kun olen niin vähän täällä pyörinyt.Anteeksi!Eiköhän ne tästä ala muistumaan hiljalleen.

Jollakin muullakin paniikkihäiriökohtauksia.Mulla alotettiin mielialalääkitys noihin ja masennukseen viime talvena..km:n jälkeen.Hyvin on pysyneet poissa ainakin tähän asti..tosin mä käyn myös terapiassakin ja luulen että silläkin iso vaikutus.Sain sieltä yksinkertasia käytännön ohjeita,mitä tehdä jos kohtaus tulee ja kaikessa yksinkertasuudessaan ne toimivat! =)

Peiton heiluttelut on mulla aina loppuneet raskausaikoina,en vaan yksinkertasesti pysty!enkä suostu itteeni moiseen pakottamaankaan,onneksi ukko on ymmärtäväinen TÄSSÄKIN asiassa! =) Toi juontaa ilmeisesti juurensa mun lapsuuteen ja traumaattisiin kokemuksiin. :(

Mää en ole ikunaan ollut mikään lihan ystävä,mutta nyt joutuu ukko paistaan jauhelihan ja meikäläinen menee takapihalle,kun se haju saa mulla jonku oksennusrefleksin toimimaan!Mä varmaan eläisin leivällä ja hedelmillä ja salmiakilla! =)

Onnea sulle joka tyttöä odotat kolmen pojan jälkeen! =) Ja toivottavasti kaikki menee hyvin!
Mulle aukes ihan uusi maailma vauvan hoidossa,kun kolmen tytön jälkeen sain pojan!Ensimmäiset viikot vaipanvaidossa äiti oli märempi kuin poika! ;) :LOL: ym.ym.

Nyt täytyy oikeesti nostaa persus tästä penkistä ja alkaa valmisteleen eskariin vientiä jne.
Ainiin..juu,en varmaan laita kuvaa tästä mammuttivatsasta! :LOL: :LOL: Joku vois vielä saada supistuksia! =)
 
Huomenta allihuupsan!

Entäs tällaset:
ja
??

Nuo saat viestiin mukaan laittaa [ img ] alkuun ja [ /img ] loppuun (ilman noita välejä ennen ja jälkeen hakasulun tietty). Ja siihen väliin sitten osoite joko
- poika: http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k030.gif
- tyttö: http://www.cosgan.de/images/smilie/verschiedene/k035.gif

eli esimerkiksi: [ img ]http://tämä/on/esimerkki/kuva35.gif[ /img ]
Niin se napsahtaa näkyviin, ei vielä sun omassa näkymässä kun viestiä luot, mutta sitten lukuvaiheessa kyllä.

Mutta sinänsä mulle siis on ihan sama, ilmoitetaanko sukupuoli miten tahaan :) aikaani tässä vaan netissä tälle aamulle oon kuluttanut ja tollaiset hymiöt osuivat silmään. *me edelleen pohditaan kysytäänkö sukupuolta edes vai ei*



Aamuterkuin huonosti nukutun yön jälkeen; Piiju
(tämä kävi yösyöppöilemässä puol neljältä yöllä :ashamed: oli vaan niin järkky nälkä jostain syystä... oijoi...)
 
Aamupäivää vaan kaikille!

Mulla on ollut viimeiset pari päivää ihan ihmeellinen maku suussa. Ihan mitä tahansa syön, pesen hampaat kuinka usein tahansa niin maku on ja pysyy. En oikein osaa kuvata millanen se on mut jos joku on joskus syönyt kromitabletteja, jotka estää makeanhimon niin samanlainen maku on suussa kun aikoinaan niitä syödessä :(

Ei kellään sattuisi olemaan tietoa mistäköhän tämäkin johtuu?
 
http://www.aijaa.com/img/00012/964470.jpg
Tässä vauveli edestäpäin, kädet ristissä

http://www.aijaa.com/img/00051/964474.jpg
Sama kuva uudelleen

http://www.aijaa.com/img/00083/964479.jpg
Tässä vauvelista kasvokuva, istukka(?) hieman eessä

http://www.aijaa.com/img/00027/964481.jpg
Ja sama vielä

http://www.aijaa.com/img/00004/964484.jpg
Sekä masukuva rv 20+0

Vähän nuo on epäselviä nuo kuvat, kun piti ottaa niin pienenä, niin tuli samalla epätarkat :/
Mut kyllä niistä selvän saa :heart:

Jahvetti 20+0
 
Ai niin, ja Postista soitettiin, että tuovat mun vaunut tänään iltapäivällä!!!! :heart: :heart: :heart: Nopeeta toimintaa kertakaikkiaan!! Toissa iltana tilasin :whistle:

Ja pomo soitteli ja ehdotteli erityisäitiyslomaa tms...että jos lääkäri laittas saikkua mulle loppuun asti, niin saisin kelasta rahhoo...kun ei nyt vissiin oo tarjolla sellasta työtä mikä ei millään muotoa vahingoittaisi sikiötä :whistle: Katsellaan =)
 
jahvetti Aivan ihana tyttönen teillä tulossa :heart: Ja suhtautumises ultralöydöksiin ihailuttaa (ja herättää myös kateutta :ashamed: ). Toivottavasti kaikki tosiaan menee parhain päin :hug:

Mahat teillä on kyllä jo mahtavan kokoisia, ei mulla vaan tommosta vielä... Meillä "sisu" köllöttelee tuolla ihan alhaalla - ottaa rennosti selällään kohdunsuuta vasten maaten :D Kohtu on tosi matala, ja vain iltaturvotuksen aikaan voi huomata, että oon raskaana :whistle:

Mulla yleensäkin raskausaikana kovasti nuo halut tahtoo puskea pintaan - onneksi miehellä samoin! Kovasti viihdytään sängyssä ihan kahdestaan kun lapset saadaan nukkumaan :kieh: Kaipa se sitten on niin, että me kerätään näitä kokemuksia ja kertoja "talteen" kun sitten lapsivuodeaikana ei ihan heti seksi maistukaan :/

Kiva idea, jos haluaa tuon sukupuolen laittaa näkyviin. Jokaiselta ollaan saatu etukäteen tietää, kumpi tulossa, ja nyt on sellainen olo, että rakenneultra on niin aikaisin, ettei mahda lekuri veikkailuaan paljastaa - hänellä kun ei ole tapana arvailla! Meillä siis rakenne tulossa ens keskiviikkona. Mies ei ekaa kertaa taida päästä mukaan, uudessa työpaikassa ei työvuorojen järjestely olekaan niin helppoa :( Seuraavan päivän vuoroja piti jo muutella lasten lääkärikäyntien takia. Kyllähän mä siellä yksinkin pärjään, mutta kovasti harmittaa miekkosen puolesta kun ei pääse "vauvaa katsomaan".
 
Kääk ja ääk! Rakenneultra tänään yhdeltä! Pelottaa ettei pallero oo enää elossakaan, tuntuu ettei vatsassa tapahdu mitään. :(
Voi kun mies kerkeis mukaan, se on niin hilkulla... lupas yrittää kuitenkin.

Eilen ja tänään on ollut jotain ihmeellistä nykivää pistelyä alapäässä, en tiedä onko se nyt niitä kuuluisia liitoskipuja, joka tapauksessa se tuntuu tosi alhaalla...

Katselin myös että mun tiedot on vähän puutteellisia tuolla alussa, että sitten kun kerkiää päivittämään taas niin Pusuapinalle voi tehdä lisäykset
1. lapsi ja TAYS. Sukupuolta me ei edes haluta vielä selvittää =)

Tosta Matildan makujutusta tuli mieleen... Mulla oli muutama vuos sitten kans joku ihme maku suussa, huomasin vaan yks lauantai että hetkinen, kaikki mitä laitan suuhun maistuu liimalta! Myös vesi. Enkä nyt tarkoita että muuten liimaa maistelisin tai haistelisin erityisemmin, liima vaan oli se mikä siinä mausta tuli mieleen :) Poikaystävä sanoi, että myös mun hengitys haisi ihan liimalta, vaikka olin pessyt hampaani... Tosi piristävää...

Kävin lääkärilläkin sitten kun maku ei ollu kolmeen päivään lähtenyt mihinkään, eikä voinut syödä mitään vaikka yritti ja nälkä kurni. Lääkäri ei keksiny mitään syytä, sanoi vaan että hae tällästa suun huuhteluainetta apteekista ja kokeile. Kokeilin eikä auttanut.

Viikon siinä sitten kärvistelin, ja laihduin neljä kiloo, kun kuitenkin kävin töissä ja siinä on niin paljon liikuntaa että väkisinkin paino tippu. Toisaalta se oli hyvä puoli koska sitten seuraavana lauantaina oli siskon häät ja olin häikäisevän hoikka :D Mutta kaikki ihanat hääruoat maistu silti liimalta. Sitten se vaan seuraavan viikon alussa yhtäkkiä hävis se maku. Mutta en kyllä toista kertaa tahtois samaa vaivaa...

En sitten tiedä voiko sama vika tulla eri maulla, paljon mahdollista kun toikin oli niin mystinen...
 
Heippa vaan!

Jahvetille onnittelut tyttöuutisista :heart: ja :hug: kystalöydöksistä mutta toivottavasti ne osoittautuvat harmittomiksi! Ihania kuvia olitte saaneet ultrasta!

Ootte kirjoitelleety niin paljon etten enää muista edes mitä piti kommentoidakkaan, ihanan aktiivista porukkaa täällä =)

Seksijuttuja pohditte ja täällä yksi jota kiinnostaa muu läheisyys kyllä mutta ei itse seksi :ashamed: Mieshän siitä kärsii mutta toivotaan että tämä totaalinen haluttomuus on ohimenevää niinkuin viime raskaudessakin kun lopussa haluja oli taas normaaliin tapaan isosta masusta huolimatta :D

Satskun kysymykseen vastailen myös eli mä nautin kyllä raskaudesta vaivoineen päivineen. Rakastan tuota pientä ihmisen alkua tuolla masussa ja nautin kasvavasta masusta vaikka tiedänkin että liitoskivut, selkävaivat ja suonikohjut vaan pahenevat samaa tahtia =)

Ainoa mikä tietysti pelottaa on ne korkeat sykkeet mutta edelleen jaksan toivoa että kaikki olisi ok pienellä :heart: Enää kolme viikkoa rakenneultraan ja sain tänään ajan 4d-ultraankin johon olisi pari päivää päälle kuukausi. Jännittää kyllä hurjasti kun kokemuksena aivan uusi ja tutkimus kun on erittäin tarkka niin toivon että sieltä saataisiin ns. puhtaat paperit niin saa huoletta sitten nautiskella loppuun saakka tästä raskaudesta =)

Mies on alkanut olla uteliaampi ja haluaisi kysyä sukupuoltakin etukäteen vaikka aluksi ajattelimmekin yhdessä pitää sen salaisuutena loppuun saakka. Ja pahasti pelkään että jos tuo uteliaisuus onkin tarttuvaa :LOL: Ei vaan meille on molemmat odotettuja ja toivottuja joten tärkeintä noissa molemmissa ultrissa olisi vaan se että vauvalla kaikki kunnossa.

Perjantaille suunniteltiin miehen kanssa jotain pitkästä aikaa kaksistaan, oikeestaan ihan sama että mitä tehdään mutta kahdenkeskeinen aika on viime aikoina ollut niin kortilla että sitä kyllä kaipaa jo kovasti. Ajateltiin käydä kyläilemässä tuttava pariskunnan luona ja ehkä sitten syömässä jossain :p

Profiileissa oli ihania pyöreitä vatsoja jo monilla :D

Nyt täytyy mennä laittamaan pikkumies unille :wave:

äitsy ja pieni 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
jahvetti Aivan ihana tyttönen teillä tulossa :heart: Ja suhtautumises ultralöydöksiin ihailuttaa (ja herättää myös kateutta :ashamed: ). Toivottavasti kaikki tosiaan menee parhain päin :hug:
Kiitos :heart:
Ekalla kerralla suhtautuminen noihin samoihin löydöksiin olikin aivan eri kuin nyt...olin sillon kieltämättä aivan löysät housuissa :ashamed:
Mutta nyt kun tietää mitä odottaa ja löydökset ei ollu kovin suuria, niin se rauhottaa mieltä =)
ja toisaalta, haluaisinko mä edes tietää, että kuin vakavaa se oikeesti on, keskeyttäisinkö raskauden? EN =) Sen päätöksen tein kakkosenkin kanssa, vaikka koksin lääkäri antoikin aborttituomion =)
Noh, mut nyt ootellaan onnellisina tammi-helmikuuta ja ihmetellään pitikö sukupuoliveikkaus paikkansa ;) Saako 3 vellosta sen kaipaamansa pikkusiskon ;)

Jahvetti 20+0
 
Heips kaikille :wave:

Taas mennyt pitempi aika ku kirjotellu oon, yksinkertaisesti tuntuu ettei sitä asiaa ole, mutta päivittäin tulee luettua ja useampaankin kertaan :D

Ensi viikon tiistaina oli minulla se ultra, tais samalle päivälle sattua jollain muullakin.. Meillä ei mies pääse matkaan kun työt ei löystä. Mut kai mie pärjään yksinkin. Kysyin kyllä kaveria eilen jos se tulis henkiseksi tueksi mutta hänkään ei sitten päässyt. Eli yksin on mentävä, ehkä parempiki niin ku oon niin herkkä aina ku kuulen tai näen vauvan, saapahan tirrata rauhassa =)
Tuosta herkkyydestä muutenni, se ei ole kadonnut ihan mihinkään. Ei kyllä tarvi jonku pahastikkaan sanoa nii itku tulee silmään. :ashamed:

Petipuuhista, meillä on ollu aika tasasta nyt alun jälkeen. Haluja kyllä löytyy mutta jaksaminen sitten on molemmilla vähän kiikun kaakun, mutta kyllä ne peitot heiluu ihan mukavasti :whistle: :p
Viikonloput on sitte vähän aktiivisempaa aikaa.

Tarvikehankintoja ei ole täällä tehty vielä. Siskon kanssa ostettiin nyt viikolla matkasänky yhteiseksi kun sitä aika vähän loppujen lopuksi tarvii. Vaunuja olen kovasti katsellut ja hintoja vertaillut, ja jovi aireja ollaan käyty kattomassa, kivat ne on ja kohtuuhintaset mutta joku niissä tökkii vielä. Briot, herqulesit ja emmaljungat ovat myös listoilla.. Uutena mieluummin vaunut ostan.

Tuo on kyllä kiva juttu tuo T ja P merkinnät, itellä varmaan käy niin että näkee sitten synnärillä kumpi tulee. Toisaalta olisi mukava tietää kumpi on tulossa mutta toisaalta taas kiva pitää jännityksessä itteä. :)

mutta seuraavaan kertaan :wave:
 
Pupi laittaa lyhyet terkut, kun tänään näyttää hommaa riittävän.

Jos joku ystävällisesti korjailee noita tietoja, niin minun laskettu aikanihan muuttui 23.2. (aikaisemmin oli 25.2) ja synnytyssairaala on siis Kätilöopisto.

Meillä ei mies halua tietää ennakolta sukupuolta. Minua ehkä kiinnostaisi tietää, mutta saahan se yllätyksenä pysyä. Odotan joka toinen viikko poikaa ja joka toinen viikko tyttöä :LOL: ja yksi lapsi kuitenkin pitäisi olla tulossa... Taidan siis valmentaa itseäni kumpaankin vaihtoehtoon. Jostain kumman syystä jo alusta asti olen ajatellut poikaa, mutta lienekö syynä se että pikkupojat ovat vieraampia ja siksi tyttöä ehkä "toivonkin". Mieskin toivoo hieman tyttöä.

Sittenkun mietin tuota pientä masussa kasvavaa vauvaa, joka niin uskomattomalla tavalla nopeasti kehittyy ja tekee tuloaan maailmaan, tuntuu aivan tyhmälle ajatella, että voikun se olisi tyttö/poika... Eipä siinä meillä vanhemmilla ole kummempaa sananvaltaa ja yhtä iso ihme syntymä on olipa se kumpaa sukupuolta tahansa.

Voi Jahvetti kun hienoja kuvia. Noin tarkkaan vauvelin piirteet jo näkyvillä!
Mielikki kerroit että sinullakin paniikkia. Minäkin olen ihmeen hyvin pärjännyt vaikka lääkitystä parinkymmenen vuoden käytön jälkeen olen nyt vähentänyt jo aikalailla. Puolikas tabletti pitäsi vielä jättää, niin sitten ei tartte enää lääkityksestä murehtia. Toista lääkettä voisi lääkärin ja teratologisen palvelun mukaan syödä sinne viimeiseen kuukauteen asti. Sitten vähentää puolella ja lopulta jättää kaikki pois, ettei niitä vieroitusoireita vauvelille.... Tsemppiä sinulle, jos paniikkia pukkaa! Kiva kuulla että sinäkin olet voinut hyvin. Uskon, että hormonitasapainon lisäys ja luonto pitää tuota tautia kurissa raskauden aikana. Näin ainakin minun oma lääkärini sanoi ja lohdutteli.

Matilda puhui omituisesta mausta suussa. Minulla on ollut toisinaan (eritysesti iltaisin) sellaista raudan makua suussa, ja olen joutunut naukkailemaan vettä kun tuntuu jotenkin omituiselta. Ei se kovin vahvaa ole ollut ja eikä haittaavaa. Ainakin alkuraskauden oireena taidetaan mainita tuo raudanmaku ja olen lukenut että siitä "kärsivät" myös pidemmällä raskaana olevat naiset. Minullekin on mysteeri mistä tuo maku tulee. Välillä se on poissa ja toisinaan sitten taas yllättää...

Hauskaa torstaita, nyt pitää touhuta jotain "konkreettista" eli pyykkikoneet ja tiskikoneet soimaan!

:wave:
 
vielä Pupi,

ai että laitoin vain taas "lyhyen kommentin". Geenini ovat savolais-karjalaiset joten yrittäkää ymmärtää :LOL: :LOL:

Jossain vaiheessa kyselin että milloin se pieni alkaa kuulemaan ääniä ja nyt luin että rv 17 tienoilla vissiin kuulo kehittynyt niin, että unilelun soittelu massun päällä ei ole ainoastaan äitin ja isin nukkumaan menoa helpottamaan... :LOL: :LOL:
 
moih :wave:

jahvetille nyt täälläkin vielä onnittelut :flower: ja se 4d oli koksissa eilen vaan kokeilussa eikä ne tiiä et millon tulee vakituiseen käyttöön. niin tyypillistä :kieh:

mulla on kanssa raudan maku suussa hyvin usein ja jos ei raudan niin joku paha maku kuiteski. aika ällöttävää :x se sitte tekee sitä pahoinvointiaki. ja nyt ei oikeen noi pastillitkaan maistu ja purkka on totaalisen pannassa, hyi :x :x

meillevauva: se limakalvojen kuivuminen raskausaikana on ihan normaalia. mulla oli ekassa raskaudessa ihan älyttömän kuivat, sisätutkimuksetki teki tosi kipeetä :/

mä meinasin ruveta syömään noita kalaöljyvalmisteita kun meillä ei oikeen kalaa syödä. ja pojallekki meinasin niitä lasten juttuja jos suostuu syömään. noita jackyn jukurtteja oonki antanu missä niitä omega 3-rasvahappoja, kai niistäki hyötyä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
moih :wave:

jahvetille nyt täälläkin vielä onnittelut :flower: ja se 4d oli koksissa eilen vaan kokeilussa eikä ne tiiä et millon tulee vakituiseen käyttöön. niin tyypillistä :kieh:
Soititko sinne ja kysyit asiaa? :LOL:
Kyl tuo laite on mun mielestä siellä jo yli kuukauden päivät ollu :whistle: Kun sillä samalla laitteella ultrattiin (mun mielestä) sillon kolarin jälkeen... :whistle:
Noh, katsellaan...eikös sullaki pian se oo, et tiiä vaikka pääsisit :D
 
Heippa kaikille, mahtuisiko mukan turinoimaan? Laskettu aikani on 16.2 ja sairaalana Kättäri.

Tosi makeita kuvia Jahvetilla ultrasta! Ja onnittelut tyttösestä!

Varasin juuri 4d ajan, joka on 19 pvän kuluttua =) Ei malta odottaa ei..

Äitsy80 puhuit huolestasi korkeisiin sykkeisiin liittyen, Onko korkeet sykkeet huono asia? Meijän pikkusella neuvolassa mitattiin aivan vinhat lukemat, siksi kyselen.

Mä olen syönyt noita Cruella de Vilen mainitsemia omega3 nappeja. Tuntuu että toi kalansyönti on jääny liian vähäseks (lue: on jäänyt kokonaan) niin ajattelin turvata noi hapot sillai. Syön myös raskausvitamiineja, rautaa ja kalcium valmistetta, eli pillereitä konsanaan..

Hyviä vointeja kaikille!
 
Eli tänään kävin neuvolassa ja kaikki näyttäis olevan hyvin. Sydän tykytti niin vahvana pienellä että neuvolatäti sanoi sieltä tulevan sellaisen neitin että se laittaakin miesväen ojennukseen :LOL:
Paino oli noussut 150g/vko..eli ihan hyvin. Kohdunpohja navan korkeudella ja mitta oli 17cm. Päivitteli tuota miun mahaa kun on jo niin iso =)
Hemppari oli 114 ja ei ois ollu pakko alkaa ottamaan rautaa mutta mie alotin nyt kun olo on aika väsy. kävin apteekista obsidanit ostamassa kun niitä kehuskeli. Kuulemma vauvalle parempi kun on hemppa hiukan alhaalla (ei kuiteskaan alle 110)..veri kiertää istukan kautta paremmin vauvalle ja vauva kasvaa paremmin kuin niin et arvot olis huipuissaan..sillo olis niin paksuu toi veri et huonommin menis istukasta läpi..

Huomenna oliskin sitten tuo työterveyslääkäri niitten yötöiden tekemisen osalta..saas nähdä kuin käy..josko niitä ei enää tarttis tehdä.

Supistelut on muuten aikasta mehukkaita jo. Viimeyönä heräsin siihen että pitäis kylkee kääntää..alkokin supistelemaan niin ei tehnytkään mieli liikkuu mihkään..ihan oli repivää kipua. Koko päivän on tuo kohtu tuntunu aralta ja suppareita on nytkin välistä tullu..ei vaan niin kovia mutta ilkeitä kummiskin.

Petipuuhista..meillä touhutaan säännöllisen epäsäännöllisesti mutta kummankin osalta tuntuu tahti olevan ihan riittävä..mies ei valita eikä miunkaan tarttee :LOL:
 

Yhteistyössä