**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Heikunkeikun!

Kylläpä ihmisillä on ollut jännitystä ja hieman murhettakin matkassa...

Lumianna, :hug: onneksi, että lapsi voi kivuistasi huolimatta hyvin... Joka kipua ja kolotusta kyllä itsekin aina säikähdän, sillä automaattisesti sitä aina pelkää, että lapsella on asiat huonosti. Tulisi vain muistaa, että ei kaikki tuntemukset aina välttämättä johdu raskaudesta! Eräs ystäväni joutui nimittäin neljännellä kuulla kovien kipujen kanssa sairaalaan, jossa paljastui sitten umpisuolen tulehdus! No saman tien kiireellisesti leikkaukseen ja kaikki sujui hyvin. Itse asiassa myöhemmin ystävä sanoi, että hyvä kun tuli oltua siellä leikkauksessa, sillä sitä ennen hän oli ollut varma, että haluaa sektion synnytyspelkonsa vuoksi (kyseessä oli ensimmäinen lapsi). Leikkauskokemuksen jälkeen hän sitten totesi, että ei se synnyttäminen voi olla enää kivuliaampaa! Lopputulos oli, että hän olikin oikea "kumilantio" ja esikoisen synnyttäminen ei ollut kuulemma hieman kovempaa ummetusta tuskallisempi kokemus hänelle! Oho, taisi mennä hieman asian viereen, mutta joka tapauksessa jaksamista sinulle Lumianna! =)

Jahvetille onnea tyttövauvan johdosta ! :flower: Ja voimia tuon kaiken tiedon kanssa... :hug:

Pessi ja Evaellen, Itse olen aikaisemmin ollut muna, maito ja kala linjalla kymmenisen vuotta. Vuosi sitten, kun olin ensimmäistä kertaa raskaana, sai mies sitten "taivuteltua, maaniteltua ja uhkailtua" lisäämään ruokavalioon kanan. Nyt sitten tämän raskauden aikana olen jopa myöntynyt syömään riistaa, koska se on sitä aitoa "luomu-lihaa". Eli miehen sanojen mukaan olen ehkä hieman parantumassa siitä "ruoka-vammaisuudestani" (hänen terminsä...). Alkuun lihan syönti teki kyllä vaikeaa, mutta ajan myötä olen siihen taas tottunut, vaikkei se lempiruokaani ole edelleen... :kieh:

Kiin, :hug: , ei mikään sairaus / sairaskohtaus ole noloa!

Minustakin on kiva ajatus laittaa T/P merkinnät, eli tästä voi aavistaa, että itse kyllä haluaisin tietää sukupuolen. =) Evaellen, taidan olla kanssasi samalla lailla sitten outo, sillä itse vastustan aina periaatteesta luokittelua sukupuolen mukaan... Eli jos meille tulee tyttö, ei häntä vaaleanpunaiseen pueta... :kieh: Taidan siirtää omat "lapsuustraumani" eteenpäin, sillä äiti puki minut aina tumman siniseen, joka oli hänen lempivärinsä :p

Cruella deVille, Mä olen koko raskauden ajan syönyt e-epa -kapseleita, joiden pitäisi (ainakin mainosten mukaan) olla, jotain "farmaseuttista" kalanmaksaöljyä... Suosittelen, joka tapauksessa kalanmaksaöljyä sitten muodossa missä hyvänsä, sillä olen lukenut, että sen pitäisi pitää verikin "liukkaana" ja siten paremmin istukan läpi virtaavana. Niin ja sitten jostain olen lukenut, että odottavan äidin nauttima kalanmaksaöljy lisää tulevan lapsen älykkyysosamäärää... Ja kaiken lukemani tietysti uskon, sillä kuka "painettua sanaa" vastaan voisi alkaa väittelemään... :LOL:

Hulipumpsis, Osaanottoni miehesi sedän poismenon johdosta... :hug:

Tervetuloa jengiin Sahrami80 ja onnittelut niille, jotka ovat saaneet hyviä neuvolakuulumisia! :flower:

Pöhinä 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
moih :wave:

jahvetille nyt täälläkin vielä onnittelut :flower: ja se 4d oli koksissa eilen vaan kokeilussa eikä ne tiiä et millon tulee vakituiseen käyttöön. niin tyypillistä :kieh:
Soititko sinne ja kysyit asiaa? :LOL:
Kyl tuo laite on mun mielestä siellä jo yli kuukauden päivät ollu :whistle: Kun sillä samalla laitteella ultrattiin (mun mielestä) sillon kolarin jälkeen... :whistle:
Noh, katsellaan...eikös sullaki pian se oo, et tiiä vaikka pääsisit :D
no hemmetti :LOL: pakko oli soittaa ja udella :D ens ke on rakenne, saa nähä sitte et onks laite siellä. pitäsköhän ilmottautuessa viel kysästä :whistle: :LOL:
 
Mä oon nyt puolisen tuntia surffannu kelan sivuilla, enkä löydä enään mistään sitä laskuria, jolla vois laskea koska se äippäloma alkaa. Töissä keksivät haluta sen päivämäärän just nyt ja mulla vasta neuvola kuukauden päästä ... :(

Onko kenelläkään tietoa mistä se löytyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Mä oon nyt puolisen tuntia surffannu kelan sivuilla, enkä löydä enään mistään sitä laskuria, jolla vois laskea koska se äippäloma alkaa. Töissä keksivät haluta sen päivämäärän just nyt ja mulla vasta neuvola kuukauden päästä ... :(

Onko kenelläkään tietoa mistä se löytyy?
etkö voi soittaa neuvolaan ja kysästä?
 
Rakenneultra on ohi ja terveenpaperit sai vauva =) Ja mies pääsi just ja just mukaan vaikka terkka ottikin mut aiemmin sisään kun piti.

Nyt saan vaan tosi ristiriitasta tietoa mitä mun pitäs noiden rautatablettien kanssa tehdä. Kun se toinen terkka sano että ei mitään hätää, että alat ottamaan niitä kun Hb on se 110... Sillon oli 117.
Tänään sit tää toinen sano että syö syö syö niitä tabletteja, vauva pärjää, mutta SINÄ tarviit rautaa! Ja Hb oli nyt 120, ekassa neuvolassa 126, että eipä tuo muutos nyt mikään huikea ole kai. Kun verta oon käynyt joskus luovuttamassa niin se on ollut jotain 132 yleensä.

Ajattelin nyt eka kuitenkin syömällä korjata tilannetta. Ei tee yhtään mieli alkaa mitään nappeja napsimaan.... mieskin sanoi, kun sille asiaa tuskastelin, että mitäs jos tekisit niin kuin susta ITSESTÄ tuntuu. Niinpä teenkin.

Lääkäri tutkaili vauvaa masun päältä, mittas pään ja noin pois päin ja sano sitten, niin nätisti kun asian voi ilmasta, että kuva on vähän huono kun on niin paljon noita vatsan peitteitä tossa välissä.. =)
Tutki sitten muut elimet alakautta, ja mies oli ihan innoissaan, kun pääsi sitäkin toimenpidettä todistamaan lopulta :D

Kerron joskus lisää, vaikkei ketään kiinnostakaan, pitää mennä töihin taas :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Mä oon nyt puolisen tuntia surffannu kelan sivuilla, enkä löydä enään mistään sitä laskuria, jolla vois laskea koska se äippäloma alkaa. Töissä keksivät haluta sen päivämäärän just nyt ja mulla vasta neuvola kuukauden päästä ... :(

Onko kenelläkään tietoa mistä se löytyy?
etkö voi soittaa neuvolaan ja kysästä?
Meidän neuvola ei vastaa luuriin kun tiettyinä kellonaikoina 8-9 =) joten oottelen aamuun.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Mä oon nyt puolisen tuntia surffannu kelan sivuilla, enkä löydä enään mistään sitä laskuria, jolla vois laskea koska se äippäloma alkaa. Töissä keksivät haluta sen päivämäärän just nyt ja mulla vasta neuvola kuukauden päästä ... :(

Onko kenelläkään tietoa mistä se löytyy?
Äippäloma alkaa 30-50 päivää ennen laskettua aikaa.

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication tässä linkki laskuriin

Jos linkki ei ostain syystä toimi, niin www.kela.fi, YLÄLAIDASTA "Laskennat" ja sieltä "Vanhempainpäivärahakausi" (se kun ei enää ole nimeltään äitiys... =) )

Toivottavasti näillä löytyy...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Goldy:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Mä oon nyt puolisen tuntia surffannu kelan sivuilla, enkä löydä enään mistään sitä laskuria, jolla vois laskea koska se äippäloma alkaa. Töissä keksivät haluta sen päivämäärän just nyt ja mulla vasta neuvola kuukauden päästä ... :(

Onko kenelläkään tietoa mistä se löytyy?
Äippäloma alkaa 30-50 päivää ennen laskettua aikaa.

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication tässä linkki laskuriin

Jos linkki ei ostain syystä toimi, niin www.kela.fi, YLÄLAIDASTA "Laskennat" ja sieltä "Vanhempainpäivärahakausi" (se kun ei enää ole nimeltään äitiys... =) )

Toivottavasti näillä löytyy...
Löytyi, tosiaan en mä tosta nimestä ymmärtänyt :snotty:
Kiitos!

 
Jahvetille onnea tytöstä :heart: :flower:

Meidän pulla se potkas eile sillai, että viis mistää istukasta :heart: =) . Laur Tähkähän se telkussa pauhas, niin kantsi het ilmasta, että hyvä on!! Äitin pulla :whistle: :D :heart: ;)!

Huomenna ultra, jippiii! Vähä alko mietityttää jahvetin ultran jälkeen, että toiv. kaikki olisi kaikki ok! Mut asian kelaaminen ei kannata, sen näkee huomenna, uskon ja toivon että on, mutta eletään sit tilanteen mukaan. Isännän puolesta toivosin, että sukupuoli näkys, ku hää niiiiiiiin haluis sen tietää.

Mut nyt ei muuta, tytöt just heräs.

:heart: nelli&pulla 19+0
 
Jahvetille onnea "pikkurimpatin" odotukseen :heart: Mulla on huomenna rakenneultra, meinattiin udella että kumpi ois tulossa... :whistle: mulla on itelläni ekasta liitosta poika ja 2 tyttöä ja miehellä 2 tyttöä joten tää on meidän eka ( ja vika myös)yhteinen ja minä oottelisin mielelläni tyttöä mies taasen poikaa ;) mutta ei kai sillä ole väliä yhtä RAKAS lapsi on oli tyttö tai poika. :heart: :heart:

Tarppa ja toukka 19+2
 
teillä joillain onnellisilla jo rakenne ultrat takana. mulla on vasta 20.10..en kyl ymmärrä miks nuin myöhään.
Onko kenelläkään kokemusta kohdunlaskeumasta? ku neuvola lääkäri ihmetteli et miten mulla voi olla jo nyt kohdunlaskeumaa, vaik ensimmäistä odotan. Meinas et lantiopohjan lihaksilla tietty voi vähän vaikuttaa,mut ei juurikaan..pitää kuulemma sit lopputarkastuksessa kattoa uudestaan. Liekkö tuolla mun endometrioosilla jotain yhteyttä? Onko kukaan muu joutunut aloittamaan tulehduksiin estolääkettä. Mä syön nitrofur-C rv26 saakka, ja mietiskelen et onko tuosta vauvalle jotain haittaa...!
 
Päivittelin tuota listaa. En laita nyt mitään vaaleen punasia/- sinisiä palleroita, kun pari on sitä vastustanu niin ei jää kenellekään paha mieli :) Mennään vaan T ja P kirjaimilla.

Ihanaa, kun niin monella on tuo rakenneultra samoihin aikoihin :D Meillä on keskiviikkona, jännää B) :heart:

zuku Tuskin siulle on sellasta lääkettä annettu, josta vauvalle olis haittaa. Lääkärin valvonnassa voi käyttää useimpia lääkkeitä raskaudenkin aikana :)

Miulla on hirvee makeenhimo kokoajan :ashamed: Eilen oli tän viikon ainut karkkivapaa päivä tähän mennessä... Tänään piti taas saada suklaata... Tää paino ei ikinä pysy kurissa tätä menoa :'( Taitaa olla kromikuurin paikka.

Väsyttää.

Odotan jo hirveesti, että Takku syntyy :heart: Olis niin ihanaa pitää omaa pikkuista sylissä :saint:

Kiin ja Takku 19+3
 
Ekat hankinnat tehty :ashamed:. Sain TOSI halvalla suht uudet yhdistelmärattaat (Hauck-merkkiset) tilpehööreineen, turvakaukalon ja hoitopöydän pehmusteen. Jouduin toteamaan että mä en tule mahtumaan meidän talon pieneen hissiin rattaiden ja kahden koiran kanssa.. Auton takakonttikin on ahdas kun siellä pitää olla koirien häkki ja sit kun siihen ymppää rattaat niin ahdasta sielläkin on..
Eli jonkin sortin matkarattaat tullaan tarvitsemaan.
Mutta nyt mulla on syksy aikaa miettiä miten ihmeessä mä saan rattaiden sen aisan niin että vauva katsoo mua eikä vastaantulevia :ashamed:

Kaikessa rytäkässä mä sain raivarin että meidän koti on kuin "mustalaisleiri" ja ihan on suurimmaksi osaksi meikäläisen krääsää. Samalla sai ukko osansa raivosta, hän kun joutui olemaan pidempään töissä (ei siis vieläkään kotona..).

Joo, taidanpa tietää mitä teen parin viikon päästä kun on loma!

 
zuku miulla oli kahdelta vanhimmalta pojalta jatkuvasti noita tulebduksia ja söin estolääkkeenä just tuota nitrofur c: tä. Eipä noihin poikiin ainakaan se mitenkään haitallista ollut. Enemmän haitallista olis ollu ne tulehdukset mitkä ois voinu käynnistää synnytyksen ennenaikaisena. On nuo lääkkeet ihan turvallisia raskaana ollessa ole huoletta.

Jahvetti Ihania uutisia siulla..siekin saat tytön =) Voimia myös tuon ikävämmän uutisen kanssa. Jos käsitin oikein niin tuon ei pakosti tarvii vaikuttaa vauvan kehitykseen mitenkään??? Miulla itselläni on kaksi kehitysvammaista lasta (kaksoset) ja odotusaikana en tiennyt että odotan erityislapsia..mutta, vaikka oisin tienny niin en olis keskeyttänyt kummiskaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äityli:
Jahvetti Ihania uutisia siulla..siekin saat tytön =) Voimia myös tuon ikävämmän uutisen kanssa. Jos käsitin oikein niin tuon ei pakosti tarvii vaikuttaa vauvan kehitykseen mitenkään??? Miulla itselläni on kaksi kehitysvammaista lasta (kaksoset) ja odotusaikana en tiennyt että odotan erityislapsia..mutta, vaikka oisin tienny niin en olis keskeyttänyt kummiskaan..
=) Sulla sentään on 100% varmaa jo, mulla jätettiin se 1% erehtymisvara :LOL: Mutta samahan tuo oikeesti on...olis vaan niin jännää, jos vielä 3 pojan jälkeen saatais tytteli =) Sitten se nähdään =)
Joo tosiaan tuo löydös ei välttämättä tarkoita mitään, ne voi hävitä sieltä ihan itsekseen pois jälkiä jättämättä, kuten meidän kakkoselle kävi =) Ja tosiaan, en keskeyttäisi, vaikka jotain todettaisiinkin olevan enemmän vinossa, niin päätin kakkosenkin kohdalla :hug: =)

Ne vaunut tuli, ne on niiiiiin ihkut :heart: Haiseeki niiiiin hyvälle :kieh: :kieh: *nuuskuttaa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äityli:
zuku miulla oli kahdelta vanhimmalta pojalta jatkuvasti noita tulebduksia ja söin estolääkkeenä just tuota nitrofur c: tä. Eipä noihin poikiin ainakaan se mitenkään haitallista ollut. Enemmän haitallista olis ollu ne tulehdukset mitkä ois voinu käynnistää synnytyksen ennenaikaisena. On nuo lääkkeet ihan turvallisia raskaana ollessa ole huoletta.

Jahvetti Ihania uutisia siulla..siekin saat tytön =) Voimia myös tuon ikävämmän uutisen kanssa. Jos käsitin oikein niin tuon ei pakosti tarvii vaikuttaa vauvan kehitykseen mitenkään??? Miulla itselläni on kaksi kehitysvammaista lasta (kaksoset) ja odotusaikana en tiennyt että odotan erityislapsia..mutta, vaikka oisin tienny niin en olis keskeyttänyt kummiskaan..
Saako kysyä, kävitkö rakenneultrassa kaksosia odottaessa ja siellä ei huomattu mitään poikkeavaa?

 
Huomenta pikaisesti =)

Tervetuloa Sahrami mukaan helmikuisiin =) Sykkeistä olit kysellyt eli meillä oli tuolla viikolla 13+risat vauvan sykkeet 170-180 eli vartin ajan jonka vuoksi neuvola antoi lähetteen äippäpolille. Siellä eivät tehneet asialle mitään kun eivät saaneet edes dopplerilla kunnolla sykkeitä kuulumaan :kieh: Kävin seuraavana päivänä seuvolassa uudelleen kuuntelemassa sydänääniä ja edelleen olivat yhtä korkeat ja taas vartin ajan. Neukkatäti soitteli äippäpolille että mitä tehdään niin vastauksena että ei mitään tässä vaiheessa kun sydämen rakenteita ei pysty näin aikaisein tutkimaan ultrallakaan :( Eli rakenneultraa odotan niin saa selvyyden tilanteeseen, toivoen tietenkin että kaikki olisi hyvin. Sykkeethän saattavat hetkellisesti olla noissa lukemissa kun vauva liikkuu mutta neuvolassa on ohje jonka mukaan äitipolille lisätutkimuksiin jos sikiön sykkeet on yli 10 minuutin ajan yli 160 tai alle 120. Millaisia sykkeitä teidän pikkuisella on ollut?

Pessi, mun mielestä ei ainakaan olisi paha hinta vain pari vuotta vanhoista brioista =)

Vaunuista vielä sen verran kun niistä juttua on ollut yleisesti että me ostettiin tälle kakkoselle uudet emmaljungan duo classicit ja ovat kyllä edelleen erittäin loistavat menopelit. Niin kevyet työntää lenkilläkin vaikka meillä enimmäkseen hiekkateitä. Mutta emmaljungan tuplia en ehkä halua koska haluaisin tuplat kääntyvillä etupyörillä. Emmaljungalla on kyllä twin cerox 360 mutta siinä on niin pikkuiset ne etummaiset pyörät että niiden toimivuutta täällä sivukylän sorassa ja talvella lumessa epäilen. Nyt onkin mietinnässä teutoniat tai hartanit joita käydään 4d-ulrtan yhteydessä katsomassa Tampereella vauvatalo Johannassa.

Harakoille meni tämän päiväinen ukon kanssa suunniteltu laatuaika vaikka ammakin jo puhuttiin etukäteen. Saatiin aikaiseksi sellainenkin riita eilen että ei mitään mielenkiintoa lähteä minnekkään sen jälkeen. Ja varsinkin kun tuota miestä ei ikinä kiinnosta puhua asioita selviksi :kieh:

Nyt mentävä antamaan aamupuuroa pienimmälle :wave:

äitsy ja pieni 17+6
 
Huomenta,

Kiitos äitsy80 kun valotit tätä syke asiaa. Vähän rupes huolestuttamaan. Ei niistä sykkeistä mitään neukkatäti sanonu, mutta 165-170 oli syke kokoajan ku niitä kuunneltiin, ja se kesti alle 10 min. Että en tiiä sitten olisko jatkunu sama syke meno pidempäänkin..Ehkä noilla neuvoloilla on eri käytännöt sitten tai jotain. Onneksi rakenne ultra tosiaan tulee pian niin saa selvyyttä asiaan. Toivotaan että on molemmilla pienokaisilla kaikki hyvin!

Onkos teitä muita vaivannut päänsäryt? Itsellä se on melkeen joka toinen päivä vaivana, rupee menee hermot!!

Meillä on kanssa parisuhderintamalla vähän kireetä, mies on yli stressaantunut töistään ja käyttätytyy kuin pyllyyn ammuttu karhu..ja minä kun haluaisin extra huomiota "tässä tilassa" Nih!

Mites ton painon nousun kanssa olikaan, olisko siinä joku suositus paljonko per vko sais tulla lisää? Pohdin tätä kun viimeksi neuvolassa täti vähän sanoi, ettei saa samaan tahtiin painon nousu jatkua..oli tullut lähtöpainoon 5kg lisää, mikä ei musta vielä oo mikään paha, painoindeksi oli kuitenkin normaali raskausden alussa, yläkantissa kylläkin..

Ei kuulosta yhtään pahalta hinnalta, päinvastoin noi Pessille tarjotut vaunut!

Jahvettikin oli saanut vaunut, on niitä niin ihana hiplata :D Meilläkin vaunut jo odottelee käyttäjäänsä, ostettiin Emmaljungan duo edget. Voi kun se sisältö niihin jo pian tulisi, tai siis että helmikuu olis pian!

Mukavaa perjantaita kaikille!
 
Sahrami, meillä onkin sama laskettu aika ja mikäli vuosiluku sun nikin perässä on sun syntymävuosi niin ollaan vielä samaa laadukasta vuosikertaakin :LOL: Meillä on 4d-ultran vielä kuukausi mutta rakenneultra on onneksi vajaan kolmen viikon kuluttua. Musta tuntuu että eri neuvolatädeilläkin jo on omat käytäntönsä noiden sykkeiden kanssa eli ei huolehdita tässä vaiheessa turhia =)

Päänsäryistä, mulla oli viime viikkoon saakka joka ikinen päivä lähes kolmen viikon ajan pää kipeä ja sitten se loppui luin seinään, luojan kiitos. Panadolia otin tarvittaessa vaikka tuntui ettei nekään auttanut. Toivottavasti sinullakin menee ohi pian!

Ja vielä painonnoususta että 500g/viikko on ihanne mutta eihän se ole niin kirjaimellista koska välillä voi tulla vähemmän jolloin sitten kun tulee enemmän niin sehän tasaantuu. Mulla ei painoa ollut viime neuvolassa ollut kuin vajaa kilo tullut koko aikana mutta nyt oma puntari kertoo ainakin painon nousevan =) Ei toi 5 kiloa todellakaan tunnu pahalta koska puolivälissähän tässä kohta ollaan!

Nyt meen häiritsemästä aamupalan pariin :p

Viikonloppuja kaikille =)
 
Matilda81 Kyllähän mie erinäisissä ultrissa ravasin kun kaksosraskaudessa tutkitaan vielä tavallaan tarkemmin ja useammin kun hiukan riskaabelimpaa on. Ei niissä mitään ilmennyt mistä olis voinu olettaa jotain tulevaksi. Mie tosin kieltäydyin silloin noista seuloista muuten kun verikokeen tulos olis näyttäny mahdollisesti väärää tulosta kuitenkin kun kohdussa kaksi sikiötä ja niiden yhtenäistulos ois jotenkin mahollisesti sekoittanu..ja lisäksi aattelin että otan vastaan sen mitä tulee. No nyttemmin sitten kun on jo nuo erityislapset ja lisäks toisiks vanhimmalla pojalla adhd niin hommaa on niin paljon ihan rehellisesti että näiltä kahdelta nuoremmalta..eli tuolta pienimmäiseltä ja tältä tulevalta olen käyny testeissä..
 
Onko kellään muulla, mulle on tullut aivan järkyttävä nälkä??? Ja erityisesti aamulla voisi syödä hevoskuorman ja vähän päälle... Oliskohan juniorilla menossa joku kasvun kausi??!

Kun lueskelen noita teidän juttuja niin huomaan, että se meidän rakenneulta ei todellakaan ollut rakenneultra vaan ihan tavallinen ultra mille he ovat antaneet näin hienon nimen!!! Että ottaa aivoon... |O Meillä ei ole vielä tähän mennessä LASKETTU sykettä kertaakaan, ei edes tuossa "rakenneultrassa"... Eli ei mitään havaintoa missä lukemissa mennään...

Tekis mieli itkee kun pitää täällä maalla kärsiä pienen terveyskeskuksen kaikki huonot puolet!
 
Heips,

Kyllä vain äitsy80 olen kanssasi samaa loistokasta vuosikertaa -80 :LOL: Ehkä tällä vuosimallilla ja tuolla lasketulla ajalla saa vauhdikkaita lapsia joilla kova syke! Pitäisköhän tehdä asiasta väitöskirja :D Panadolin olen myös manannut alimpaan helvettiin, ku ei ne auta!! En oo viittiny niitä enää edes ottaa. Ja kiitos tosta painon nousu infosta, täytyy pitää sisäinen herkuttelijani kurissa, ettei pääse täti taas nälvimään.

Mulla on Goldy usein hevosen nälkä, joinain aamuina aivan käsittämätön!! Ja nyt uutuutena on hillitön makean nälkä, nyt just kun ei pitäs..inhaa, tahtoo karkkia, on perjantai :whistle:

Täytynee vielä tehdä töitäkin ennenkuin pääsee viikonlopun viettoon!
:wave:
 
Ensi keskiviikolle sain ajan lääkäriin joka nyt sitten arvioi tilanteen, palaanko vielä töihin vai en. Pomo kun ilmoitti, että kevennettyä työtä ei ole tarjolla :whistle:
Tämä ja ensi viikko nyt kuitenkin on jo saikkua laitettu, että katsotaan miten tilanne kehittyy.
Olishan se toisaalta kiva jäädä jo kotiin "valmistautumaan" :whistle: Tulis sitten n. 2 vuoden loma, kun vasta syksyllä -09 olisin menossa takaisin :kieh:

Jahvetti 20+1
 

Yhteistyössä