**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Onnittelut Jahvetille tytöntylleröstä ja toivotaan etteivät löydökset merkitse mitään! Vai on Koksiin tullut 4d-ultra, saa nähdä pääseekö itse siihen vai saako tyytyä perusversioon! ;) Rakenneultraan on vielä kolme viikkoa, aika pitkälle menee kyllä mun mielestä, silloin olis kasassa 20+5...No, pääasia että ultra on kuitenkin tulossa, ei vaan malttaisi odottaa, olisi niin kiva tietää kumpi on tulossa-itsellä ihan poikaolo, mut en kyllä luota omiin oloihini yhtään!

Katselin tuota La-listaa ja huomasin ettei olla vielä listalla. Meille tulossa siis 2.lapsi ja synnärinä Koks...

hilunen + kuukkeli 17+5
 
En ole aikoihin kirjoitellut enkä ehtinyt käydä teidän juttuja lueskelemassa. Nyt ajattelin kumminkin kertoa pikaisesti kuulumisia eli keskiviikkona oli rakenneultra. Mitään poikkeavaa ei onneksi näkynyt ja yllätykseksemme saimme kuulla, että masussa potkiskeleekin poika! Olemme olleet tähän asti ihan varmoja että tulossa olisi tyttö, joten olihan tämä uutinen melkoinen yllätys. Oma veikkaus on perustunut lähinnä oireisiin eli esikoispojan aikana ei ollut mitään oireita ja tuon kakkostytön kohdalla taas pahoinvointia ja huimausta kuten nytkin. Mutta ihan sama muuten kumpi tulee, kunhan vaan kaikki menisi hyvin. Olen huomannut että nyt tämän kolmannen kohdalla pelottaa vielä enemmän se että onko hän terve. Tuntuu että voiko olla muka niin hyvä onni, että saisi vielä kolmannen terveen lapsen maailmaan...
Keskiviikko oli muutenkin jännä päivä, koska päätimme kertoa vauvauutisen omaisillemme. Ottivat asian onneksi asiallisesti tai eivät ainakaan suoraan sanoneet mitään kovin ikävää. Siskoni kyllä ihmetteli miten aiomme jaksaa, jos tämä kolmonenkin on valvottava tapaus. Itse totesin että pahempaakin kyllä voi olla edessä jos sitä alkaa etukäteen pelkäämään.
Zuku, minulla on kokemusta kohdunlaskeumasta. Esikoisen syntymän jälkeen aloin siitä kärsiä ja paheni tuon kakkosen raskausaikana ja synnytyksen jälkeen. Minulle lääkäri sanoi viime neuvolakäynnillä, että mahdollisesti leikkaus on edessä, kunhan synnytyksestä selvitään ja lapsiluku täynnä. Tosi kurja vaiva on, kun tuntuu ettei siitä oikein kenellekään viitsi/kehtaa puhua. Tuntuu että sitä pidetään vain vanhhenpien naisten vaivana...
Mutta tsemppiä kaikille odotukseen :wave: [/b]

Jijope 18+2[/b]
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
:D Siellä se toukka köllötteli ihan vastasi tarkelleen viikkoja ja kooksi arvio n.300 g ja 20 cm! Ja TYTTÖhän siellä oli 99% varmuudella, ei kiveksiä löytynyt! Ihanaa!!!!

Tarppa ja neititoukka 19+3

Siekin sait sen prosentin erehtymisvaran :LOL: ;)
Onnittelut =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
:D Siellä se toukka köllötteli ihan vastasi tarkelleen viikkoja ja kooksi arvio n.300 g ja 20 cm! Ja TYTTÖhän siellä oli 99% varmuudella, ei kiveksiä löytynyt! Ihanaa!!!!

Tarppa ja neititoukka 19+3
Tuhannesti onnea :flower: ihana kuulla ihania uutisia!!!!!

 
heippa taasen! :wave:

kävin tossa kirpparilla huvikseen kiertelemässä kun noita pieniä vaatteita ei oo jääny pojalta ku olivat lainassa et löytyskö. ja löytyhän niitä, äitiyspakkauslaatikollinen missä ei kukaan muu ollu vielä kerinny käydä penkomassa =) löysin hyvän satsin vaatetta et ei tarvi enää niitä hommata. ja samalla löyty myös kaukalo ja sitteri. kaukalo oli aktan aika uuden näkönen ja tosi siistissä kunnossa, ei tahran tahraa ja sitteriki vähän uudemman mallinen ja siisti sekin, nätti tummansininen. kaikki nää makso 53,50 ?, tolla hinnalla ei oltais saatu ees kaukaloo, et tyytyväinen oon =)

Goldy: mulla vaivaa nälkä jos syön vaan vähäsen kerrallaan mut sit jos erehdyn vähäkään enempi syömään ni ähky kestää monen monta tuntia :/ pitäs löytää semmonen kultanen keskitie. niistä sykkeistä ja laskemisesta, kai sulla on neuvolassa kuunneltu dopplerilla? siinä ne samalla kattoo sykenopeuden mut kaikki ei ilmeisesti sit sitä kerro ku ei sillee oo oleellinen ellei jotain häikkää ole. meillä ei ultrassa muistaakseni ees mitään syketiheyttä ilmoteta kun tutkitaan kaikkee muuta. kysyppä seuraavalla kerralla neuvolassa asiasta =)

onnittelut kaikille ultrissa olleille hyvistä kuulumisista :flower:

Kiin: meillä onki samana päivänä rakenneultra =)
 
Rakenne käyty. Kaikki hyvin, vastasi viikkoja, istukka etuseinämässä, vettä normaalisti, syke hyvä, liikettä löyty. Sydämen lokeroista ei saanu tarpeeks hyvä kuvaa pullan asennon vuoksi, joten pääsen 2viikon päästä uusiks ultraan :) :heart: . Ja nii, poikahan se siellä köllöttelee äipän masussa :heart: :heart: :heart: !! Ei yhtään kätilö epäröinyt "löydöstään" ja kyllä me se pippeli itekki nähtiin :) . Ihanaa, poika oli kyllä toiveissa, tytöt saa pikku veikan :heart: :) .

Ei muuta nyt, niiiiiiiiiiiin onnellinen äippä täällä :heart:

:heart: nelli&pulla pojan pallero 19+1
 
Onnea Tarppa, Jijope ja nelHM tytöstä ja pojista :D En malta odottaa omaa ultraa :heart: Cruella Yhessä jännitetään :wave:

hilunen Mikä siun la on? En jaksanu ruveta laskemaan :ashamed: Laitan siut sitten oikeeseen paikkaan listalla. Olet nyt siellä vielä ilman la:aa.

Miulla ei ole missään vaiheessa päivää erityisen nälkä. Syön niin säännöllisesti. Makeeta tulee vaan napsittua :p

Takun liikkeet on pari päivää ollu aikas vahvoja. Mylläyshetkiä on parikin päivässä =) Ja isi on pop, kun se iltaisin silittelee ja painelee mahaa B) Takku vastaa sille potkasemalla takasin :heart: Mie saan kyllä olla toistaiseksi viestinvälittäjänä, kun ei ne potkut päällepäin tunnu. Mies on arvatenkin innoissaan =)

Kiin ja Takku 19+4
 
onnittelut nellillekki :flower: =) aika hyvin osasit vauvan sukupuolen aavistaa, saa nähä kuinka mulle käy.

ihan kun jotain karmaa ku "uhmasin kohtaloa" ja ostelin vauvatarvikkeita ni tänään on sitte ikävästi suppaillu :/ voi kyllä olla siitäki et veivasin fillarilla 20 km :whistle: pitänee jättää maratoonit myöhemmäks. liikkeet on alkanu tuntuu selkeemmin istuessaki ja muutenki eikä vaan mahallaan, aika ihqua :heart:
 
Kyllä vaan, ruokahalu on kasvanut täälläkin. Koko ajan voisi mussuttaa leipää tai jukurttia.

Taidetaan sitten tarttua vaunutarjoukseen, munkin mielestä kuulostaa ihan kohtuulliselta. Elleivät nyt sitten ihan räyskät ole.

Huomenna kavereiden häät =) Saa nähdä moneenko asti jaksan siellä kukkua.. Löysin Mangosta kivan mekon, jossa "kasvunvaraa" mahan kohdalla, mahtuu varmaan muihinkin alkutalven juhliin.

Onnea kaikille ultrassa käyneille!
Meillä isukki vihdoin suostui selvittämään sukupuolen tulevassa keskiviikon 4D:ssä :) :) Kuulin, kun se kertoili kissalle, että parin päivän päästä ehkä tiedetään kumpi tulee.. Jos vaan vauveli suostuu vilauttamaan ;)
 
Heissan!

Kirjotampas huviks pitkästä aikaa jotain... Neuvoloissa on rampattu... Hb ollu tosi matalalla, eli toissa kerralla 101 ja joutuin rautakuurille, mutta silti viime kerrallaki hb oli vaan 100. Nyt joudun sit syömään rautaa kaksinkertasen annoksen, joten suapi nähä nouseeko nuo arvot yhtään...

Vauva oli parissa viikossa kasvanu ihan uskomattoman paljon! (täällä siis neuvolassa joka kerta ultrataan). Seuraavaksi oiski sit rakenneultra. Mulla vauvan pää näyttää joka mittauksessa viikkoa isommalta, joten hyvällä säkällä saadaan vauva aiemmin ulos masusta. :) Meillä isukki on ihana, ku se aina taputtelee mahaa ja on ollu molemmilla kerroilla mukana neuvolassa, vieläpä omasta vapaasta tahdostaan. Tuntuu, et nyt seki alkaa pikkuhiljaa hahmottamaan uuden tulokkaan todellisuuden, ku saanu nähä sen.

Maha on kasvanu ihan huimaa vauhtia, sanottasko että silmissä! Siis se kasvaa ihan älytöntä vauhtia ja jos se tätä menoa kasvaa loppuun asti, nii oon varmaan melkonen virtahepo sit lopussa. Mutta ei se mitään. :) Äitiksi oon aina halunnu ja sen eteen mielellään kärsin! :)
Vois sanoa, että mulla on raskaus ollu kaiketi vaikeimmasta päästä, ku pahoinvointi/oksentelu alko jo viidennellä viikolla ja jatkuu edelleen, issias alko kans tosi aikasin vaivaamaan, samoin muut säryt siellä täällä. Myös peräpukamia oon saanut seurakseni ym ym ym... Siis sanottasko, että kaikki maholliset vaivat, mutta silti olen varsin hyvin pystynyt nauttimaan raskaudesta ja nautin kyllä, kun saan nähdä OMAN lapseni kasvavan mahassani. :D Kyllä sitä mielellään oireista kärsii, niin tietää kaiken olevan "hyvin"! Varsinkin kun on yksi keskenmeno takana... Sehän oli niin oireeton, että pelotti koko ajan että se menee kesken, kuten menikin...

Mutta nyt tää neiti menee nukkuu.... Huomenna aikanen herätys ja töihin lähtö!

Heipparallaa!

Napsu ja nöpö 17+4
 
Piiju iha mä täällä oman kylän äitipolilla kävin. Täällä sentäs tarjotaan molemmat, tai siis ei tarjota, maksaa joutuu, mut tehdään. Kuopiossa kuulemma ei mitää muuta, ku lekurit :eek: .
Oon kyllä tyytyväinen siihen kätilöön, joka täällä ultraa, hirmu kokeneelta vaikuttaa, rauhallinen, asiallinen ja ennen kaikkea täsmällinen. Ultras meinaan 45minuuttia!!! Yritti epätoivoisesti saada pullaa kääntymään, yskin, heilutin, oli kylelläni jne, mut ei. SIt päädyttiin 2vkon päästä uuteen aikaan. Tykkäsin, sama oli ku np-ultrassakin.

Napshu Mulla kasvaa masu kans iha silmissä =) . Mahoton tahti, mutta kyllähän sillä vauvalla nyt juuri pitää ollakin, joten siitä vaan! Hankalaks ja tukalaks se viel menee, ja haluaa kaikin keinoin päästä mahastaan vielä eroon.. JOten nautittakoon vielä suht pienestä masusta =) .

Isäntä läks kuuden jälkeen :'( . On nyt sit keskiviikko iltaan/yöhön asti reissussa, byääääh! No, huomenna pääsen teatteriin ja ulos syömään mamma kaverin kanssa, jippii! Äiti tulee yheks yöks ja tytöt tietty onnessaan. Sunnuntaiks tarttee keksiä jotain, no nyt on auto, ni lähetää vaiks sukuloimaan. Ma, ti, ke meneekinkorvapoli, neuvola, kerhot ja jumppa hommissa, joka päivälle tiukka aikataulu, ni eiköhän tää tästä. Kaipa se tekee parisuhteellekin hyvää olla erossa joskus..tosin ei siinä vikaa nytkään ole, mut you know.
KOhta syön leipää ja teetä, sit nautiskelen suklaalla hiukan.

Illanjatkoja!

:heart: nelli&pulla-poju :) :heart:
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja Jijopelle ja Nellille poikauutisista, Tarpalle tyttötiedosta :heart: :flower: :heart:

Muoks! Piti tulla korjaamaan viestiä heti aamusta sillä Nelli ei ollut saanut tyttäuutisia niinkuin ensin olin onnitteluihin laittanut :ashamed:
 
Ensiksi onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

Itsellä jännä olo, kun puolivälissä ollaan ja rakenneultraan menossa ensi maanantaina. Toivottavasti kaikki on hyvin ja saisimme tietää sukupuolen. Isukki lähtee tottakai mukaan ja on myös innoissaan. Nyt ei voi masuakaan enää kovin piilotella, kuin ehkä telttavaatteisiin. Normivaatteista näkyy pieni kumpu, jonka työkaveritkin oli jo tunnistaneet vauvamasuksi. Vielä mahtuu ihan tavalliset farkut, kun ovat lantiomallia, muutoinkin tuntuu, että masu pullottaa eniten juuri navan kohdalta ja vähän korkeammalta. Johtuneeko lyhyestä koostani.

Liikkeitä olen tässä pohtinut. En osaa varmaksi sanoa tunnenko niitä vielä vaikka jo 19+6 menossa. Jotain on viime viikolla tuntunut, kuin ilmakuplia tai miten sen nyt kuvailisi kuin aavistus kalamaisista liikkeistä alamahalla. Saattaa olla että kuvittelenkin, kun jo niin liikkeiden tuntemista odottelen, mutta esikko kun kyseessä kaikki on niin uutta.

Aika kyllä hurisee vaihdilla eteenpäin ja nyt alkaa todella tuntua, että kohta tässä tullaan äidiksi. Neuvolassa lupailtiin, että seuraavalla kerralla saan jo paperit, millä tilataan äitiyspakkaus. Miten muuten on, riittävätkö ne vaatteet alkuun, vai mitäköhän pitää ostaa lisäksi. Ei ole oikein mitään käsitystä kun ei ole kokemusta...
Hyviä vaunuja voisi tässä ennen joulua ruveta etsimään, semmoisia kevyitä ja kestäviä millä pääsee myös metsäteillä ym. Koirien kanssa kun paljon liikutaan.

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Hedukka 19+6
 
Onnea Jijopelle ja Nellille poikauutisista ja Tarpalle tyttöuutisista! :flower: :flower: :flower:

Meiilä oli kans tänään rakenneultra ja kaikki oli hyvin! =) Ultraajana oli semmonen vanha, about 60v. mies, ja mä aattelin aluks vähän että ei helvetti... Olikin tosi asiallinen ja asiantuntevan olonen, joten turvallinen olo jäi. :heart: :n osat ym. tärkeät jutskut näky hyvin ja vauveli vastas viikkoja. Ainoo erityisyys (vaikkakin kuulemma on n. 20%:lla odottajista tässä vaiheessa) oli, että istukka oli aika alhaalla ja edessä. Lääkäri sanoi kyllä, että se tavallisesti siirtyy ittekseen parempaan paikkaan, mutta varattiin kuitenkin uus ultra-aika kahden kuukauden päähän. Se onkin sitten meikulle jo neljäs, kun käytiin sillon alkuvaiheessakin kaks kertaa. Nyt en muista, onko joku muu puhunu jo tästä istukan paikasta, joten kysyn nyt, että onko jollain muulla nyt tai ollut aiemmin istukka edessä ja alhaalla? Sukupuolta ei nyt sit kuitenkaan kysytty, vielä... Aiotaan mennä siihen 4D-ultraan joka tapauksessa, ni pitää pitää itteensä jännityksessä sinne asti. ;) Kuvittelen kyllä nähneeni boltsit siinä jalkojen tienoilla, että alkaa munkin tyttöfiilis muuttua yhä enemmän ja enemmän poikafiilikseks... :whistle: No, samapa tuo, kumpi on, tärkeintä et on terve! :heart:

Mammaharrastuksista on ollu jossain vaiheessa vähän puhetta, ja joku kertoi aloittavansa mammasalsan, vai oliko se bailatino? Ilmoittauduin tänään mammajoogaan. :) Ja täytyy sanoa, että oon tosi innoissani! Odotan kovasti sen alkua! :D

Huomenna ois edessä kirppiskierros, Cruella ainakin oli tehny hyviä ostoksia. Toivottavasti mäkin löydän jotain nastaa! Huusin muuten huutiksesta tossa hiljattain ihanat retroset, aidot 70-luvun froteepotkarit. On muuten hienot! Ja uusia vaatteita oon tilannu muutamat kappaleet www.sisukas.net ja www.seimi.fi -nettikaupoista. On mun mielestä kivan näkösiä ja persoonallisia vaatteita. =)

Nyt BB:n pariin... :wave:

evaellen & helmieemeli 19+2
 
Huomenta!

Evaellen, mulla oli viime raskaudessa istukka suht alhaalla ja edessä mutta kyllä se sieltä nousi niin että alatiesynnytys oli mahdollinen. Mulla sanottiin että kohdun kasvun myötä nousee ja siellä 36 viikolla tehdyssä lääkärikäynnillä todettiinkin että kaikki ok. Toivotaan että sinullakin seuraavassa ultrassa istukka on jo noussut =)

Liikkeistä, vajaan parin viikon ajan olen nyt miettinyt mahdollisia vauvan aiheuttamia tuntemuksia ja eilen tuli sellainen varmuus että pienihän se siellä liikuskelee :heart: Tähän saakka en ole ollut varma kun sen verran hentoisia ovat olleet ja melko harvakseltaan on tuntunut. On mennyt välillä päivä tai parikin etten ole tuntenut mitään mutta eilen oli kaveri sen verran aktiivisella tuulella ettei enää erehtymisen varaa jäänyt :D

Ja taas alkoikin uusi viikko, ihanaa =)

Josko me nyt tänään sitten tuon miehen kanssa mentäis jonnekkin kun eilen alkoi puheyhteys palautua ;)

Mukavaa lauantaita helmimammoille :wave:

äitsy ja pieni 18+0
 
Onnea teille kaikille rakenneultrassa pienokaisen jo nähneille :heart:
On aivan ihanaa nähdä oma vauveli masussa telmimässä =)

Edit: Niin, ja malttia teille muillekin jotka vielä odottelette ultraa
Vielä vajaa kolme viikkoa aikaa :p

Lauantaiterveisin: Katti+pieni 16+6 :heart:
 
Ensikisi kaikilleultraonnittelut!!! Ihania uutisia tullu! :heart:
Maanantain ultraa täällä jo kovasti jännitetään ja erkkikin on villiintynyt tuolla masussa ihan hirveästi. Koko ajan tumpsuttaa et täällä ollaan! :wave:

Cruella oli tehny hyviä kirppislöytöjä. Minäkin oon jo monta päivää haaveillu lähdöstä kirppikselle ja tänään sen aion toteuttaa kunhan typykkä herää.

Mahan kasvusta oli kans kirjoteltu ja kyllä, täällä kans masu kasvaa ihan hulinalla. Ihan outoa (mutta aivan ihanaa) että tää kasvaa niin nopeasti.

Aiemmin oli kyselty et nautinko raskaudestani? Voin nyt sanoa että kyllä, täysin siemauksin. Ihana tuntea kun pikkunen liikkuu ja kasvaa mun masussa. On se niin uskomatonta. :heart: Vaikka välillä kolottaa ja potuttaa niin ehdottomasti olen sitä mieltä että raskaana olo on ihanaa. :heart: :heart: :heart:

on: viimeyönä ja eilen illasta supisteli, masu oli oikein pinkeä. sit tuikki sellaisia kylkien läpi pistoja et sattu maan p......sti. Nyt onneks rauhottuneet. Potkut siis tuntuu vähän väliä ja muutenkin oloa alkaa flunssan jäljiltä olla pikku hiljaa ok. Hiukkasen vielä flunssattaa. :snotty:

Haluaisinkohan mä jo aamukahvit...sais ylhäisessä yksinäisyydessä juoda. Nam...

Lauantain jatkoja mammat!

Jepsu ja Erkki 18+4 :heart:
 
Jepsu: Mistä keksit Erkin? Söpöä :) Mulla on sen niminen eno.

Onko teidän kaikkien vaavilla jo työnimi? Meillä ei ole varsinaista nimeä, kutsutaan vaavia vaan Pieneksi.
Miten olette keksineet työnimen? Oletteko miettimällä miettineet vai onko nimi vaan putkahtanut mieleen ja jäänyt käyttöön? Olisi hauska tietää =)
 
Meillä kutsumanimenä on helmieemeli ja se syntyi siten, että itse kutsuin lasta helmeks. Tuli varmaan tosta helmikuun la:sta ja mies joskus totes, että lapsesta tullee kalastajaeemeli (on innokas kalastuksen ja muun eräilyn harrastaja), joten masuvaavista tuli sitten helmieemeli. Kutsutaan sitä kylläkin välillä myös nimellä hynttyrä.

Onkos teillä muuten nimet valmiina jo tulokkaalle? Meillä on sekä pojan että tytön nimet, sekä eka että toka, valmiina. :whistle:

*muoks* Mutta saattaahan nuo nimet tosin vielä muuttua... :D
 
Kahden kesken miehen kanssa kun puhutaan, niin pieni on Peppi.
En muista mistä nimi sai alkunsa, Pepistä on puhuttu jo monta vuotta..

Yhtenä nimivaihtoehtona on tuo Peppi, jos on tyttö.
Minusta vauva pitää ensin nähdä, ennen kuin lyö lukkoon nimivalinnat. Eihän kaikki ole kaikkien näköisiä :snotty:
 

Yhteistyössä