**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Tarppa, ei muuta kuin lääkäriin lisää saikkua hakemaan ja sanot, ettei ole tarjolla kevennettyä työtä, voit saada saikun loppuun asti =)
Mullahan nyt se tilanne, että tän viikon olen ollut saikulla ja myös ensiviikon. Keskiviikkona menen uudelleen lääkäriin, koska työnantajalla ei ole tarjota kevyempää työtä (olen Postissa) ja voi olla, että sairasloma tulee loppuun asti... =) Kuka sitä nyt riskeeraisi ;)
Haet ennemmin sitä saikkua kuin riskeeraat pienen elämän sisälläsi!!! :hug: Minäkin olen asian nyt sisäistänyt =)

Jahvetti 20+3
Juu ajattelin että kokeilen paripäivää miten käy.. :whistle: mulla on tiistaina neuvola jospa siihen asti pystys tekemään. ;) No huominen näyttää kuinka käy!Nyt kyläilemään! :wave: :wave:
 
ehkä en osannu itseäni ihan oikein ilmaista, mut mul tosiaan särähtää tuo lause EN TARKOITA KETÄÄN HENKILÖKOHTAISESTI!!sukupuolella ei ole merkitystä pää-asia et lapsi on terve..
No en ala sitä sen enempää ruotimaan. Ku uskon kuitenki et nuita lauseita ei kannata lukea niin kirjaimellisesti!! Toki terveys meillekkin on tärkeä..Ehkä särähtäminen johtuu siitä, kun mieleen tulee nämä ystäväni jotka tietävät jo odottaessaan saavansa ei terveenlapsen.
 
Heipat kaikille PIIIITKÄSTÄ aikaa! En ole oikein ehtinyt/jaksanut viime aikoina kirjotella, mutta lueskellut olen kuitenkin teidän kuulumisia säännöllisen epäsäännöllisesti.
Onnittelut kaikille, jotka jo ovat saaneet mukavia ultrakuulumisia ja aika moni jo tuntuu tietävän sukupuolenkin! Ihanaa :heart:

Täällä joudutaan jännittämään ultraa vielä torstaihin asti, hui! Olo on ihan ok, väsymystä lukuunottamatta. Töissä jaksan oikeastaan ihan normaalisti. Tulee vaan välillä mietittyä, että otanko kuitenkin turhia riskejä, kun olen jatkanut hommia ihan samaan tapaan kuin ennenkin (siis mm. nostelut, kantelut...). Mutta kaippa pikkuinen sitten ilmoittaa, jos/kun pitää tahtia hiljentää...???
Paha olo on onneksi tipotiessään, ainoastaan suonenvedot ovat öisin vaivana.

Mä taidan kuulua kanssa näihin myöhäisiin liikkeiden tuntemisen suhteen. Kyllä mä nyt jo niitä tunnen, mutta kovin harvoin tuo pikkuinen itsestään ilmoittaa, eikä liikkeet todellakaan ole mitään kovin voimakkaita (eivät esim. mitenkään näy/tunnu vielä ulospäin...). Tästä asiasta olenkin ottanut aika paljon paineita, mutta kaippa tuolla masussa sitten vaan on rauhallinen asukas. Ja istukan sijainnistakaan mulle ei olla mitään mainittu missään vaiheessa, että tiedä sitten vaikuttaako se asiaan ja miten...noh, ehkä tähänkin tulee torstaina lisäselvyyttä.

Mahakin tuntui taas viikko-pari sitten jopa pienentyneen, mutta nyt tuntuu että viimeisen viikon aikana on taas otettu hiukan spurttia sillä saralla, tosin aamulla heti heräämisen jälkeen, se on edelleen aika lailla pienempi kuin iltaisin. Koitan kanssa jossain vaiheessa päivittää tuota masukuvaa...

Taas tuli vaan sepusteltua omaan napaan liityvää, anteeksi. Harvoin kun kirjoittaa, niin viestejä on tullut aina niin valtavasti, ettei millään muista, mitä pitäisi kommentoida. Jospa saisi tsempattua itseään vähän useammin kirjoittelemaankin...

Mirtsu + Sintti 20+0
 
teretys :wave:

tänään ollu aika hektinen päivä, aamusta heti oli se kuntojudo/pilates ja sieltä heti hakemaan mun enon mökiltä meille grilliä. se kuntojudo/pilates oli muutes tosi kivaa, tietty mulla jäi osa liikkeistä tekemättä mikä harmitti ku oisin tosiaan halunnu kokeilla. mut kerkeehän sitä sitte ku ei oo vatsassa aarretta :heart:

ja tohon terbe lapsi-keskusteluun kommentoin sen verran et tietty toiveissa on terve mutta erityislapsikin on yhtä tervetullut. ja tervettä moni tietysti toivoo koska erityislapset ovat vaativampia. mut esim downin syndroomaa on montaa eri astetta ja monet pärjäävät aikuisena itsekseen.

jaa kai sitä on ulos mentävä ku eilinen meni sisätiloissa kurjan kelin takia. hauskaa illanjatkoa!
 
c81
heissan!
Minäkin hetkeksi linjoille vlillä jaksan. Viime viikko meni reissatessa - ja meni kumman hyvin, jaksoin otta tosi rauhallisesti. Ja mikä parasta - pikkuinenkin on alkanut vähän ilmoitella itsestään!!! Tuntuu tykkäävän kun laulan, ja jos se loppuu, alkaa potkua tulemaan.. Tai sitten se protestoi, ettei tarttis enää toiste kiekua.. Hmm.. Toivottavsti kuitenkin ennemin sitä ensimmäistä, sillä tää mami kyllä on aina laulanut, eikä aio sitä lopettaa :)
En kyllä muista nyt kommentoida kenellekään mitään.. anteeksi.. aika omanapaisia nämä miun viestit. Mutta tsemppaan ensi viikolla! Mie lupaan :)
sunnuntaiterveisin,
C81 + toukka 17+1
 
Oon ihan hirveessä flunssassa, kuume meinaa nousta :( Talouspaperia menny niistämiseen jo varmaan 5 rullaa tän ja eilisen aikana. Ihan kamala olo!!! Joka paikkaa särkee.
Tässä koneella oon istunu melkeen koko päivän kun muuta ei jaksa...mut samalla veetuttaa, kun kuitenki tekis mieli esim siivoilla |O
Toissapäivänä uhkasin, että nyt alan lenkkeilemään päivittäin, etenkin jos kotiin jään, koska nyt jo alkanut etenkin iltaisin olla turvotusta aikalailla, mutta eihän tässä nyt mihinkään lenkille pääse |O |O |O Tässä koneella istunu ja vetäny herkkuja napaan koko päivän, blaaaaah :|
Noh, sitkun paranee ;)
Tuo turvotus on tosiaan mulla ollu ennenkin riesana, etenkin 1. ja 3. odotuksissa ja sen halusiin nyt todellakin välttää :/

Jahvetti 20+3
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa!

Valtavasti on taas tullut juttua ja ihania rakenneultrakuulumisia monilla. Onnea siis tyttö/poika odottajille :flower: Oma rakenneultra on vasta viikolla 20+0, joten vielä on lähes pari viikkoa odottamista... Ei malttais millään odottaa, että kumpi tää meidän asukki on :heart:

Liikkeitä ei tahtonut viime viikolla tuntua juurikaan ja töissä oli koko ajan kamala kiire ja stressi, niin olin välillä tosi huolissani pikkuisesta. Kotona oon yrittänyt sit aina vaan levätä ja ulkoilla. En mäkään siis kauhean tarkasti niitä liikkeitä edelleenkään tunne.

Jahvetille flunssalohdutukseksi, et mulle tuli eilen kans taas flunssa. Nenä vuoti koko ajan ja heikotti. Sisulla siivosin kotona, otin vaan kunnon lepotauon imuroinnin ja lattian pesun välillä ;)

Ääh, en nyt muista, mitä muuta piti kommentoida. Huomenna taas mammajoogaan, kivaa. Mä oon ainakin tykänny, Evaellen vai kukas siitä kyseli =)
 
Tarppa Komia on kyllä siun maha! Ihana =)

Pusuapina Miullakin on tuota liikaläskiä (BMI 36) ja silti tunnen liikkeet. Ole ihan huoleti, jos kerran lääkärikin on sitä mieltä, että normaalisti liikkuu. Harmittaahan se varmaan, kun muut täällä hehkuttaa liikkeistä :hug:

Kiin ja Takku 19+6
 
pinja79
noista nimistä... esikko oli juuso, nimi on ollut odotusajan nimenä miehelläni... olihan se pakko sieltä ottaa kun oli niin vahva poikaolo vaikka ei tiedetty kumpi tulee. nyt ei sit oo ollu mitään oloo joten on sit vaan pikku kakkonen =)

Tarppa: ei noi siivous hommat oo helppoja... ihme et pomo ei voi laittaa sellasiin kohteisiin mis ei oo rappu siivousta! luulis et ois hänellekkin helpompi kuin se et oot paripäivää töis ja sit taas sairaslomalla... no ei noit pomoja aina ymmärrä! :hug:

Cruella: mut on kans kerran unohdettu porin tk:ssa... ilmottauduin ja sain laskun odottelin 4 tuntia ja mun jälkeen tulleita otetaan jo sisään... siin vaihees ihmettelin et mitä v****a!? menin luukulle ja kysyin et kauvan mahtaa viel mennä? vastattiin et ei sun nimees oo täällä ollenkaan! laskun kyl sain! sit sanoin vaan et kyl alkas oleen jo mun vuoro, niin nainen tiskil sano et laitan sut nyt tänne listalle... kysyin et kauanko menee? no kyl ainakin pari tuntii! pikkuset pultit otin! menin kotia nukkuun ja aamulla yksityiselle! keuhkoputken-, kurkunpään- ja virtsarakon tulehdus joka oli sit jo aika paha! et sellasta! kannattaa niist aina valitus tehä!

harrastuksista: alotin juuri sen odottaville äideilla tarkoitetun vesijumpan! kivaa oli ekalla kerralla!

pinja ja pikku kakkonen 17+ 5
 
No huh huh! On sulla Pinja ollut aikamoinen terkkarikäynti.
Voi vain kuvitella millaiset pultit vetää tuollaisesta kohtelusta!
Tällaista se vaan tuntuu olevan joka paikassa. Kamala kiire ja ruuha kaikkialla.

Munkin mielestä kannattaa mennä yksityiselle jos rahatilanne sen vaan mitenkään sallii. Silloin ainakin tuntee saavansa kunnollista hoitoa...ja nopeasti.
 
Jahvetti voimia flunssan kaa! Mäkin oon lupaillu ja puhunu itelleni, että lenkkeilisin, mutta mä en kertakaikkiaan enää jaksa päivän päätteeksi! Liikun kuiteski tyttöjen kaa kävellen joka paikkaan ja muutenki pitäävät mut jaloillani aamusta iltaan, ni illasta vaan istun/makaan sohvallani, ei pysty kaikkeen. Ja turvotus se mullakin vissii alkaa vaivaamaan :kieh: . Voi viulu, että voin inhota sitä, ihanko noi läskit ei riittäs, mitä tulee |O |O . Mulla esikosta tuli n. 10kg turvotuksesta, iha järkky oli, ei nilkkoja, ei mitää, sormet ku nakit jne. Myös tokasta, helmivauvasta tuli, vaik ajattelin, että talvivauvasta ei nii tulis, mutta tulihan tuota. Nyt oon huomannu, että pikkasen turvottelee illasta, jaloissa mulla eniten.

(.): tuli sit "uutena" vaivana tänää todella paha alaselkä-kannikka-jalka kipu vasemmalle, siis sama kohta ku issias, mutta tää kipu on jatkuvaa viiltävää jomotusta ja oikeesti sattuu. Otin grammasen panadolin, mut ei ne mitää auta, yhtä tyhjän kaa. Toivottvasti vaan ohimenevä vaiva!
Mulle iski masis, ku isäntä reissussa ja äitiki läks iltapäivällä. Kaikki puistokamut ja perhetuttavat viettävät perhesunnuntaita, joten seuraa ei ollut tänää. Tuli mielee yh ajat, pahinta niissä varmaa oli mun yksinäisyys! Ku ei ollu sitä aikuista, kelle puhua jne..läheisyyttä. Onneks on toi ukko! Tuleehan se keskiviikona takas, eikä mihkää meitä oo hylänny.. Kaipa tää tilakin vetää tällaseks.

:heart: nelli&pulla-poju
 
Huomenta!
Hirveä ilma ulkona,sataa kaatamalla ja pitäs tyttö viedä kävellen eskariin.taidan herättää tuon vanhimman oleen ton 2v:n kanssa.Kaikilla nenätkin vuotaa jne. :(

Olipas "kiva" lukea,että muutkaan ei tunne liikkeitä.Eilen illalla tuli jo luotua kaikkia mahdollisia mielikuvia :'( vielä kun neljästä aiemmasta lapsesta olen tuntenut liikkeet hirmu aikasin.Tänään olis neuvola niin josko sydänäänet rauhottas äidin mieltä...ens viikolla 4d.
Vitsit kun tämä raskaus on ollut henkisesti raskas..niin etten ole edes fyysisiä vaivoja tunteen,mikä toisaalta ihan jees!Mulla ongelmana taaksepäin kallistunut kohtu ja kamalat alaselkäkivut,mutta niitäkään vaivoja ei ole nyt pahemmin ollut,kun tuntuu,että "yläkerrassa" omat sinkoilevat ajatukset pitää meikäläisen "virkeenä".
Eka raskaus oli tietysti pelkoja täynnä jne.vielä kun yksinäni odotin,samoin toinen.Mutta kolmonen ja nelonen oli fyysisesti vaikeita,mutta oikeesti nautein koko raskausajan ja otin tosi rennosti..ja nyt sitten tämä.. :(
nyt aamiaista tekeen mukuloille..moi!

Mielikki+salamatkustaja 17vko
 
Kiitos Kiin lohdutuksesta... =) Kyllähän se vähän kiusaa että ei ole mitään merkkejä siitä että olis raskaana, paitsi paisuva maha, joka toisaalta ei muiden silmään näytä muulta kun ihralta...

Mahasta puheen ollen, tässä viikonloppuna huomasin, että ylävatsa turpoili välillä tukalan paljon. Pullotti melkein enemmän kun alavatsa, ja olo oli todella ahdistava. Tuntui että maha oli koko ajan tiellä...
Sanoinkin miehelle että tuntuu siltä että jos tohon ylävatsaan työntäs paksun neulan niin se pamahtais varmaan kun ilmapallo :p

Onneks helmikuuhun on vielä aikaa, nimittäin noiden nimien takia... Tiedän että siitä tulee sellanen tahtojen taisto ettei ole tosikaan =) Meillä on niin eri maku noitten nimien suhteen, että siinä on töitä jotta saadaan joku molempia miellyttävä lopputulos aikaseks...

Me ollaan päätetty miehen kanssa että pidetään jännitys yllä synnytykseen asti, että kumpi meitä tulee ilahduttamaan, tyttö vai poika... Kun mun siskolla on parin vuoden sisällä syntynyt sekä tyttö että poika niin vaatteita tulee kyllä kumpaisellekin, tuli masusta kuka vaan :) Ja onko se nyt niin noloa pukea poikaa vaaleanpunaiseen :D :p
Mun äiti on kyllä vähän ollut käärmeissään ettei me oteta selville, kun se niin haluais ostella "kaikkee kivaa". Koittaa mummi nyt vaan kestää... ;)

Jännä juttu kun lääkärit ja terkkarit jotenkin jatkuvasti sanoo vähän niinkun ohimennen että ei sitä painoa tarvi sitten juurikaan tulla, että vauva ottaa kyllä omansa... Harmittaa, kun ihan itse päätin jo ennen raskautta että jos en saa laihdutettua tarpeeks niin yritän kaikkeni, ettei paino lähtis huitelemaan taivaisiin raskausaikana...

Ne vaan katsoo mun painoo ja ajattelee että tää tyttö varmaan syö kolmen edestä, jos sitä ei toppuuttele. Mutta hyvinpä on tähän asti mennyt, paino tänään sama kun ekassa neuvolassa, enkä aio antaa aihetta tulla töksäyttelemään mulle painonnoususta jatkossakaan. Pitäs vaan enempi liikkua vapaa-ajalla, onneks töissä saa sitä liikuntaa jonkin verran... mutta ei ylimääränenkään liikuskelu varmaan pahaa tekis...

Mutta, nyt lepäilemään vähäks aikaa, ja jos sitten vaikka siivoilis, sadepäivän kunniaks =) Sade on ihuna, inhoon syksyllä paistavaa aurinkoo.... oon ehkä vähän synkkä ihmine :wave:
 
Nyt on kuopuskin jo flunssassa |O Varmaan kiertää koko porukan läpi. Itellä meni viime yö tosi tosi huonosti :'(

Painonnoususta mulla on nyt oman vaakan mukaan tullu n. 3kg lisää, saa nähdä mitä neuvolan vaaka sitten aikanaan sanoo. Varmaan ainakin 2 kiloo noista on tullu nyt kipeenä ollessa, kun KOKO ajan tulee pupellettua jotain, jotenkin helpompi olla kun on suulla touhua :kieh: Ja liikkumaankaan kun en ole kivuiltani kuukauteen päässyt :ashamed:
Mullahan viime raskaudessa tuli komiat 30kg lisää elopainoa, että tavote olis että korkeintaan puolet siitä :whistle: Ekassa 20kg, tokassa 16kg =) Mutta se tlee mikä tulee...vaunuillen sitten pois mitä jää ;) :whistle:

Jahvetti 20+4
 
Sukupuolesta vielä: Mulla tuli mieleen, että sopivasti ehtii tammialet alkamaan ennen muksun syntymää... pitäisiköhän sekin pistää vaakakuppiin painoksi, että sittenkin sukupuolta koittaisi udella :D Voisi tehdä pidemmän päälle isojakin säästöjä kun tietäisi mitä ostaa!
 
Huomenia vaan kaikille! Minä sain vihdosta viimein ladattua masukuvankin profiiliin, ongelmahan oli se, että se pitää itse pienentää oikeaan mittasuhteeseen, jotta lataus onnistuu. Vaikka tossa ohjeessa sanotaankin, että se itse automatik sen pienentää mutta ei tehnyt sitä ainakaan minulla. Eli siellä olisi sitten maha-asukki, eipä tuota masua juurikaan ole vaikka viikkoja jo 20+3. Rakenneultra olisi sitten torstaina, maha ihan sekaisin jo kun jännittää. Liikkeitä en ole tuntenut ollenkaan, toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Mä mietin myös tota tammikuun alee, ajattelin säästellä sinne saakka ja ostella sieltä sitten enimmäkseen. Vaikka mä olenkin kyllä haalinut jo aikalailla pikkuisia vaatteita mut esim toppapuvun aattelin ostaa vasta silloin ja vaunut. Toivottavasti ehdin, eikä ole liian myöhä :hug:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

 
huohmenta :wave:

jahvetti ja nelli: mullaki alkanu turvotus vaivaamaan vaikka aattelin et nyt siltä säästyisin kun talviaikaan suurimmaks osaks odotus. mut sormenpäät on hurjat pallot ja nilkoissa illalla sukanrajat :/ painoo ei oo onneks hirveesti tullu ja yritän välttääkki ja eiköhän toi aisoissa pysy jos saa liikuttuu ja syö terveellisesti. ei oo mullakaan tavotteena esikosta kerätyt reilut 20 kg :whistle:

Pinja: aikamoista toimintaa teilläkin siellä, vähän helpottaa että on kohtalotovereita :)

nelli: mulla toi sama kannikkakipu, todella inha :/ mulla pistää niinkun läpi tosta takapuolesta ja alamahasta ja sit selkää juilii. ja häpyluu on kans tosi kipee, välil tuntuu niinku puukolla tuikittas. ilmeisesti tokassa ja useemmissa raskauksissa nää vaivatki lisääntyy ku kroppa antaa helpommin periksi. sullahan oli lekuki vissii niin sanonu et vaikeempaa on?

Mielikki: sinäkin joskus oottanu yksin? koitko millaseksi tilanteen? mulla on toi 2vee "isätön"

Pusuapina: kiistää tulee meilläki nimistä taatusti et tiiän tunteen, onneksi helmikuuhun on vielä aikaa :whistle: :D
 
Järjetön flunssa! Kurkku on kuin raastinrauta ja eilen nousi kuumekin, mikä on mulla harvinaista. Tänään oon sit kotona, iltapäivällä käväisen varmaan lekurissa. Jotenkin ei halua kiusata itseään saati vauvaa menemällä puolikuntoisena töihin, varsinkin kun mä oon puhelimessa lähes koko päivän eikä tää kurkku kauheasti anna armoa..

Huomenna meillä on sit rakenneultra :). Sukupuolta aiotaan kysyä, jotta voitais miettiä vaan yhtä nimeä. Mun äidille tieto, ettei kerrota sukupuolta muille, tuntui olevan tosi suuri juttu :kieh:. Meidän kummankin vanhemmista huomaa että tulossa on eka lapsenlapsi, koska hössöttämisen taso on noussut. Mikäs siinä, ei sit mun tarvi hössöttää.

Löysin kaupasta aivan ihanan suloiset fleecetossut vauvalle. Ne näytti pieniltä mutta eipä mulla ole hajuakaan kuinka pieni jalka vastasyntyneellä on.. Enkä siltikään osannut ostaa niitä :ashamed:. Mä kyllä kattelen kuvastoista vauvan vaatteita mutta ostaa mä en ole vielä alkanut. Vauvan vaatteita tarvii vissiin aika paljon..

 
Huomenia =)

Meillä mies keksi lauantaina loistavan pojan nimen joka luultavasti otetaan käyttöön mikäli poika tuolla masussa piileskelee :D

Oltiin sitten kaksistaan kahvilla, kyläilemässä ja syömässä lauantaina ja kyllähän teki hyvää. Saatiin loppuviikon riidat sovittua ja paljon muustakin puhuttua =)

Vakaasti mies on sitä mieltä että tulokkaan sukupuoli nyt kysyttäisiin kuitenkin ennakkoon ja alkaa se ajatus houkutella itseäkin ;)

Ihania masuja olitte taas lisäilleet profiileihin =)

Eilinen sai liitoskivut piehumaan jo puolilta päivin kun aamusta saakka menossa ja touhussa kun puutarhasta tehtiin puuton eli isot koivut ja männyt sai kyytiä. Oksasavottaahan siinä piisasi koko päiväksi ja pimeys yllätti niin että vielä jäikin mutta tämä päivä on niin sateinen ollut jo aamutöstä alkaen että saas nähdä milloin homma saadaan päätökseen. Eipä tarvi ens syksynä haravoida :kieh: :D

Eilenkin tuntui liikkeitä jo vähän useampaan otteeseen, potkuja ja kuperkeikkoja :heart: Niin ihana tunne :heart: Miehellekkin sanoin että perjantaista asti olen erottanut vauvan liikkeet ja eilen kerroin illalla kun vauva potki muutaman kerran mutta vielä ei näy päällepäin niin että mies pääsisi osalliseksi.

Pyykit tuolla kutsuvat joten mukavaa alkanutta viikkoa :wave:

äitsy ja pieni 18+2
 
Minä en uskalla uskoa siihen, että mulla olis tyttö tuolla masussa!!! :eek:
Kun kuitenkaan ei ihan 100% tulosta antanut, mutta eipä siellä mitään "ulokkeitakaan" näkyny :whistle:
Kolmosesta katottiin sukupuoli rv 28 ja selvästi pippeli näkyi :whistle:
Pöh...uskaltasko tuohon nyt luottaa vai ei? :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Mielikki: sinäkin joskus oottanu yksin? koitko millaseksi tilanteen? mulla on toi 2vee "isätön"
Olihan se raskasta,opiskelin silloin(80-luvun lopulla)eikä tukijoukkoja ollut,ei edes omasta äidistä,jonka kanssa jo monta vuotta välit totaalisesti poikki.Aika paljon joutu äitiyttä kokeen kantapään kautta.Inhottavina muistan synnytysvalmennuksen,kun olin siellä ainoana yksinäisenä,muut katseli kummeksuen ja tuli vähän kakkosluokan kansalais-olo!
:( noh,paljon nuo vuodet opettikin,jos positiivisesti haluaa ajatella! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Mielikki: sinäkin joskus oottanu yksin? koitko millaseksi tilanteen? mulla on toi 2vee "isätön"
Olihan se raskasta,opiskelin silloin(80-luvun lopulla)eikä tukijoukkoja ollut,ei edes omasta äidistä,jonka kanssa jo monta vuotta välit totaalisesti poikki.Aika paljon joutu äitiyttä kokeen kantapään kautta.Inhottavina muistan synnytysvalmennuksen,kun olin siellä ainoana yksinäisenä,muut katseli kummeksuen ja tuli vähän kakkosluokan kansalais-olo!
:( noh,paljon nuo vuodet opettikin,jos positiivisesti haluaa ajatella! =)
sillon on ollu varmaan vähän eri tilanne, yksin odottajia ei niin ollu eikä päätös lapsen pitämisestä varmaan oo ollu niin "helppo" kun nykyään kun ei yksin odottajia katsota ns kieroon. nykyäänhän "isättömiä" lapsia syntyy vuodessa n. 2000. saanko vielä udella minkä ikänen olit kun yksin odotit?
 

Yhteistyössä