**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Vaikean kysymyksen Sutska heitit... :)

Nautinko raskaudesta tässä vaiheessa...? No periaatteessa pahoinvointi on nyt takanapäin ja onnekseni olen (ainakin vielä) säästynyt niin monien kiroamilta issias- ja liitoskivuilta. Lisäksi tunnen pikkuisen liikkeet ja potkut, eli kaikki pitäisi ainakin siltä osin yhtä onnea... Nauttia en kuitenkaan voi sanovani... koko ajan on pieni huoli ja pelko, että mitä jos...? Tietysti minulla asian voi selittää huonot kokemukset aikaisemmista raskauksista ja myös tässä on ollut hieman "jännitystä". Eräs ystäväni sanoi kuitenkin, että niin hänkin "panikoi" koko ensimmäisen raskautensa alusta loppuun vaikka mitään konkreettista syytä ei olisi ollut.

Eli vastaus lienee, että en nauti... Mutta onnentunteita kyllä koen, varsinkin juuri kun on käynyt lääkärillä tai neuvolassa ja nähnyt tai kuullut pikkuisen... :heart:

Niin ja miltä sen raskaudesta nauttimisen sitten pitäisi tuntea... kertokaahan joku onnellinen, joka niin tuntee!? :wave:

Pöhinä 19+1
 
Heipparallaa! EevaRouvalle halauksia ja tsemppiä. Muistan itekin viime syksyltä sen tunteen kun tyhjennyksen jälkeen ekat menkat tuli, se oli sellainen toivonkipinä joka mut sai sängynpohjalta ylös :)
Ja onnea kaikille joilla on ultrat menny hyvin, mulla on vasta 24. päivä oma. Jänskättää niin paljon! Olin huolissani kun Onni oli niin hiljainen muutaman päivän, noh, viime yönä en oikein saanut nukuttua ja pötköttelin valveilla, niin tuntu Isoja Potkuja. Luulenpa että ne ois tuntunu jo sormiinkin jos olisin kerennyt laittaa kädet masulle :D
Mitäs sitä muuta.. nään aivan karseita unia! Aamuyöstä oli kiihkeät tuulet BB-hekan kans :LOL: en todellakaan oo tykännyt siitä ohjelmassa, mistä lie sitten tuli mun uniin ja vielä ilman rihman kiertämää.
sutska heitti gallupin. Kyllä minä ainakin pystyn jo nauttimaan tästä ihan eri tavalla kuin aiemmin, mutta en "täysinrinnoin" vieläkään kun on noita vaivoja riittänyt. Sanoin neuvolatädillekin suoraan että nämä 18 viikkoa on ollut mun elämäni pahimmat, enkä halua enää ikinä tulla uudestaan raskaaksi. Täti meinasi että mieli muuttuu sen siliän tien kun vauva syntyy, ja niin luulen itsekin.. :D
Sain eilen taas shokkihoitoa kun olin kummipoikaa ja sen veljeä hoitamassa. On ne niin ihania, mutta täytyy sanoa että nostan hattua teille joilla on 2 tai useampi pikkuinen samaan aikaan.
No eipä tässä kummempia tänään, hyviä vointeja kaikille :)
-Siru ja Onni- 19+2
 
heippati! :wave:

täällä taas aamu alko mukavasti ku huomasin että ukko oli heittäny kakun lopun roskiin |O oisin mä sitä vielä syöny, kele. sunnuntaina tehty ni ei ees mitään vikaa. ja muutenkin tuntuu pahalta heittää syömäkelposta ruokaa pois ku muualla nähdään nälkää :(

kiitos kaikille ketkä kommentoi tota isien suhtautumista, helpotti vähän vaikka kirpoo kyllä vieläkin kun tää on kuiteski meidän eka yhteinen eikä herraa pahemmin tunnu kiinnostavan :/
hilunen: mun mies sano just samalla tavalla kun sun mies et kaippa se sitte niin käy, hope so.

zuku: hitsi kun oot kaukana, ei pääse maistiaisille B)

eevarouvalle tsemppiä ja pikaista plussaa!

tosta kuvien laitosta, tää palsta taas tököti töks tökkii joten johtunee siitä. että ne ei saa tätä toimimaan |O

peittojen heiluttelua meillä harrastetaan säännöllisen epäsäännöllisesti kun siltä tuntuu. mulla ei ainakaan vielä paikat oo kuivunu et sen puoleen ei oo hätää. halut on vähä vähentyny alusta, sillon olin ku kani :whistle:

sutska kyseli et nautitteko raskaudesta, mä en oikeen tiedä, hirmu onnellinen oon vauvasta ja tykkään olla raskaana. tykkään kun vartalo muuttuu yms mut nyt on ollu aika rankkaa noitten pahoinvointien takia ja sitte ku mielialat heiluu niin älyttömästi. eka raskaus oli paljon helpompi ja seesteisempi mut sillon tilanne niin kovin erilainen kun nytte et neki seikat pitänee ottaa huomioon.

meillä rakenne tasan vkon päästä, tuntuu aika monella olevan samoihin aikoihin =) btw, mitenköhän sen jahvetin ultrakuulumiset, jokohan olis kohta linjoilla :)

cruella ja ötö 19+2
 
mehän ollaan kaikki täällä yhtä aikaa :D cruella, unohdin aivan täysin että just tuohon isäasiaan munkin piti kommentoida. nimittäin meilläkin on siis molemmille ensimmäinen muksu, mutta tähän mennessä on tuntunu että isän mielestä tää on vaan mun "projekti". se ei halua neuvolaan, ei ultraan, on koko ajan vastaan jos haluan hankkia jotain.. kerran sitten paloi pinna ja sanoin että älä sä äijä puutu tähän :D kävin ostamassa ne vaunut, mut siitä se isukki sitten muuttui täysin: onnesta pyöreenä kokosi vaunuja kasaan, ja on alkanu jopa puhumaan vauvalle. tosin, masu on kasvanut että ehkä tästä tulee isällekin nyt jotenkin helpompi asia ymmärtää. luultavasti kuitenkin menen oman äitini kanssa rakenneultraan. että näin meillä.
 
Onpahan ollut viikko. Sunnuntaina iltana kesken saunan alkoi järkyttävä kipu vasemmalla puolella navan ja kyljen välissä. Yöllä soitin kaksi kertaa päivystykseen ja sain ohjeeksi kokeilla panadolia..otinkin sitä 1000mg ensin ja 4h päästä 1000mg. Aamulla ei kipu ollut helpottanut, joten yksityiseltä hain lähetteen kättärille ja sinne selvittämään asiaa. En päässyt suoraan, kun rakenneultraa en ollut käynyt :headwall: .... rakenneultra aika oli 11.9.

No joka tapauksessa maanataina ultrassa oli epäselvää onko lapsi oikeassa paikassa ja ottivat mut osastolle sisään odottamaan tiistaina olevaa rakenneultraa. Voitte kuvitella, että oli elämäni pisimmät tunnit ja kaikki kauhukuvat kävin mielessäni läpi.

Tiistaina sitten rakenneultrassa selvisi kolmen lääkarin ja yhden kätilön tutkimana, että lapsi on oikeassa paikassa, mutta istukka ehkä hieman matala. Istukanpaikka kontrolli varattiin sitten viikolle 30. Kauhukuvissa en ollut ajatellut selviäväni noille viikoille, joten mielettömän hyvä tunne tuli jo tostakin tiedosta, vaikka huoli jäi hieman kalvamaan.

Pääsin sitten eilen kotiin verikokeitten tuloksien jälkeen. Selville sain siis,että lapsi voi hyvin, mutta kipu jäi arvoitukseksi. Kotiin päästyä kipu alkoi uudelleen ja jouduin ottamaan panadolia 1000mg kaksi kertaa.

Viime yönä ja tänään kipua ei ole ollut, mutta pelkään koko ajan milloin se taas alkaa. Olen syönyt nyt vain puuroa, leipää, ja mustikkakeittoa, ja íhan kun niistä olisi jotain apua. Rupesin meinaan epäilemään ärtynyttä suolistoakin jo tässä kun kivut vaan jatkuu...mitään mahataudin oireita ei kuitenkaan ole.

No nyt toivon parasta ja kokeilen huomenna mennä töihin, onneksi perjantai on vapaa. :)

Sorry omanapainen kirjoitus mutta oli pakko purkaa....

Lumianna ja masuasukki 19+4 (ultran mukaan 20+4 la kuitenkin pysyi samana)
 
Heips! Huomenna olis 17 viikkoa täynnä.
Jos joku muistaa niin tämä mun viides raskaus sai alkunsa vasektomian jälkeen sekä kumeista huolimatta! :eek: Aikaisemmissa raskauksissa mulla ei ole ollut ensinkään mitään vuotoja,joten kun aloin vuotamaan,varasin ajan ultraan tarkistukseen että kohtu tyhjentynyt.Olin varma,että keskenmeno...kohdusta löytyi sitten 9 viikkonen "keskenmeno" :eek:
Tässä nyt alettu kumpikin suhtautumaan ihan positiivisesti tähän yllätykseen.Paitsi mulla hurjia pelkotiloja ettei tämä raskaus voi olla normaali,kun alkukin oli tollanen.Pelkoa siittä että vielä jotain kamalaa sattuu viimeistään synnytyksessä ja jos ei siinäkään niin varmaan on lapsi jotenkin sairas tmv.Ukko meinaa seota näitten mun kelailujen kanssa! :ashamed: :LOL:
Kävin veriseulassakin,mutten ole vielä vastauksia saanut.
19 viikolla olisi 4d rakenneultra.
Lihonnut olen sitten niin että tietää,näin paljon en painanut edes neljännen loppuraskaudesta :eek: :eek: ...elämä on... =)
Tälläsiä mulle...lähden taas kutomaan,ukko sanoikin että mulle paras raskaustesti on kutimet!!Muuten en kudo,mutta raskausaikoina kyllä!Enkä suinkaan mitään nuttuja tulokkaalle vaan ITSELLENI villasukkia!! :LOL: :LOL:
 
voi, toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin lumianna. voiskohan ne kivut olla vaan rajuja venymisiä ja liitoskipuja..? mulla oli nimittäin pari viikkoa taakse päin todella kovat kivut navasta ylöspäin, niinku olis jotain lihaksia revitty kahteen suuntaan. otin samaa panadolia 1g, ja sillä se sitten helpotti aina hetkeksi. lopulta kivut loppui omia aikojaan. neuvolassa sanottiin että johtui melko varmasti kohdun nousemisesta ja kasvusta.

mielikki, teille on vaan tarkoitettu vielä tämäkin taapero :) aika jännä alku. toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Terveisiä rakenneultrasta :wave: :wave:

Nyt en jaksanu/ehtiny muiden juttuja lukea, kun kiire pukkaa, mutta vähän omaa napaa :D

Rakenneultra tänään Koksissa, sinne on tullut uusi 4D ultra, pääsin koekaniiniksi :D :D
Kaikki muuten hyvin, laskettu aika on jotain välillä 31.1-9.2, mutta pidettiin se siinä 31.1 eikä lähdetty muuttamaan =) Paino oli jotain 280g, ehkä, en muista :kieh: Se 4D kuva oli NIIN sulkku :heart: :heart: :heart: 2 kasvokuvaa niistäkin sain muistoksi, tosin mustavalkosia. Se paha mitä pelkäsin kävi toteen :'( :'( Tälläkin vauvalla löytyi kystiä, niinkuin meidän kakkoselta 7 vuotta sitten, mutta lääkärin mielestä ok (lääkärikin kävi katsomassa), koska muuten rakenteellisesti ihanne mitat jne. Voi olla että tulee kontrolliaika jossain vaiheessa :'( kyllä vähän mieltä latisti :'(
Sukupuolen kertoi 99% varmasti...meille olis 3 poijaan jälkeen tulossa tyttö :heart:

Jahvetti 19+6
 
Onnea tuhannesti tytön johdosta :hug: toivotaan että kaikki ok, ja lääkärihän sanoi että näyttäis olevan ookoo niin sillä mennään eteenpäin, eikös. Mä odotan myös innolla 4D:tä ja kauhulla ensi viikon rakennultraa.. saas nähdä miten meidän käy.
 
:heart: Voih, onnittelut pikku-tytöstä Jahvetti!!!

Me ollaan niin kahden vaiheilla halutaanko tietää kumpi on tulossa vai ei, hankalaa kerrassaan!

Päivitin juuri masukuvan profiiliin. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa pullistuu... ;)

Piiju 18+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Se paha mitä pelkäsin kävi toteen :'( :'( Tälläkin vauvalla löytyi kystiä, niinkuin meidän kakkoselta 7 vuotta sitten, mutta lääkärin mielestä ok (lääkärikin kävi katsomassa), koska muuten rakenteellisesti ihanne mitat jne. Voi olla että tulee kontrolliaika jossain vaiheessa :'( kyllä vähän mieltä latisti :'(
Sukupuolen kertoi 99% varmasti...meille olis 3 poijaan jälkeen tulossa tyttö :heart:

Jahvetti 19+6
Onnittelut tytöstä! Anteeksi, kun kysyn, mutta voisitko kertoa noviisille, että mitä noista kystistä aiheutuu? Vaikuttaako jotenkin missä ne on tms.?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
:heart: Voih, onnittelut pikku-tytöstä Jahvetti!!!

Me ollaan niin kahden vaiheilla halutaanko tietää kumpi on tulossa vai ei, hankalaa kerrassaan!

Päivitin juuri masukuvan profiiliin. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa pullistuu... ;)

Piiju 18+0
Miten ihmeessä sulla onnistuu toi profiilin päivitys kun mä en saa millään omaani :(

 
Goldy, kiitos ensinnäkin =) kuten myös kaikille muille onnittelijoille =)
Plexus chorioideus-kystat nimellä löytyy googlettamalla tietoa paljon =) En nyt oo varma tosta oikeinkirjotuksesta, mut hakusanaksi plexus kysta riittää =)
Eli ne sijaitsee päässä, mein kakkosella oli isot aivojen molemmin puolin. Yleensä ne on ihan normaaleja ja häviävät synnytykseen mennessä, mutta joskus niihin liittyy kohonnut riski eri kromosomipoikkeavuuksiin, yleisin taitaa olla lähes poikkeuksetta kuolemaan johtava 18-trisomia :| Näin lyhykäisyydessään =)

Mutta näillä eväillä mennään ja nautitaan odotuksesta. Toisaalta empä enempää haluaisikaan tietää asiasta, koska tieto vain lisää tuskaa enkä minä tätä keskeyttäisi!!! Sama homma oli kakkosesta =) Ensi vuonna nähdään pitikö sukupuoli ja terveys paikkansa =)

Tuli mieleen, että nyt kun meitä alkaa pian olla enemmänkin ketkä sukupuolen tietää/luulee tietävänsä, niin voi tuonne eka sivun pinon laittaa aina T tai P sinne perään??? :wave: :wave: Mitä muut mieltä? =)
 
Mulle sopii ainakin että sinne perään voi laittaa =) itekin aion kysyä ensi viikolla josko siellä näkyisi jotain. Poikafiilis on ja masukin näyttää siltä mutta silti mietin josko se olisikin tyttö :hug: samapa tuo kunhan olisi terve
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
:heart: Voih, onnittelut pikku-tytöstä Jahvetti!!!

Me ollaan niin kahden vaiheilla halutaanko tietää kumpi on tulossa vai ei, hankalaa kerrassaan!

Päivitin juuri masukuvan profiiliin. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa pullistuu... ;)

Piiju 18+0
Miten ihmeessä sulla onnistuu toi profiilin päivitys kun mä en saa millään omaani :(
No höh, en mitään erikoista mielestäni tehnyt. Kuvan päivityksessä pitää muistaa ne kokorajat pikseleille, olikohan 150x200 tai jotain... ainakin itsellä on se joskus unohtunut ja siksi ei ole onnistunut päivitys. En sori osaa kyllä sen paremmin auttaa/tiedä missä mättää.. :|

 
Oih... olisitko Jahvetti innokas skannaamaan kuvaa vaavista ja laittamaan profiiliin? Kun kerran ihan 4D:hen olet päässyt, mahtaa olla tosi selkeä kuva =) kiva olisi nähdä miltä sellainen näyttää, itse kun ei sellaiseen tule pääsemään mikäli ei nyt itse sitten rahaa pistä likoon ihan vain sen vuoksi.

Kyselee utelias Piiju
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda81:
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
:heart: Voih, onnittelut pikku-tytöstä Jahvetti!!!

Me ollaan niin kahden vaiheilla halutaanko tietää kumpi on tulossa vai ei, hankalaa kerrassaan!

Päivitin juuri masukuvan profiiliin. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa pullistuu... ;)

Piiju 18+0
Miten ihmeessä sulla onnistuu toi profiilin päivitys kun mä en saa millään omaani :(
No höh, en mitään erikoista mielestäni tehnyt. Kuvan päivityksessä pitää muistaa ne kokorajat pikseleille, olikohan 150x200 tai jotain... ainakin itsellä on se joskus unohtunut ja siksi ei ole onnistunut päivitys. En sori osaa kyllä sen paremmin auttaa/tiedä missä mättää.. :|
pitäs mennä automaattisesti se pienennys/suurennus, mä en meinaan ainakaan ite osaa niitä ja aina oon kuvan rohviiliin saanu.
 
Voi että mää vihaan tätä läppäriä,kirjotin äsken pitkästi ja antaumuksella ja taas viesti hävis johki bitti-avaruuteen! :kieh:
Voi kääk miten ihanan pieniä teitin masut! :heart:
Toisin kuin meikäläisellä!Ja huomenna vasta 17 viikkoa täynnä! :kieh: Noh,lohduttelen itteeni että ikää on jo aikalailla ja viides tulossa! :whistle: :whistle:
Oletteko tehneet jo hankintoja kuinka?
Mää tein niin "fiksusti" neljännen jälkeen,että hävitin kaikki vauva-kamat!Kun kerran piti viimonen olla! :whistle: Mutta toisaalta ihan kiva alkaa hommata sellasia,mitkä on aiemmin hyväksi kokenut. =)
Kestoja olen jo hiukan hommannut:harsoja,nauhiksia,kuoria
Kimperin kantoliinan ja kantopontchon,mikä on tosi kätevä jo nyt!
Pakkausta en aio siltikään ottaa,kun aiemmin jäänyt suurin osa käyttämättä.
Pöydällä on jo "mukava" lista hommattavista kestoista ja vaatteista jne.
En vaan meinaa mistään löytää vanhanliiton narupaitoja valkosina...eikö niitä tosiaan enää kukaan käytä! :(
Bambuisen kapalonkin haluisin..ja...ja... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä jouduin käydä pienentämässä sitä kuvaa tuolla en muista missä niin onnistui. :D

Siel omis tiedoissa lukee et pitäs automaattisesti pienentää mut ei vaan mulla tehny niin. Oon kauan Yrittäny ja nyt onnas ku pienensin kuvaa.

Mielikki meillä ei oo hankintoja tehty mitään vielä kun esikon tavarat on tallella, neiti vasta reilut 9kk. Jos ultrassa poikaa sanotaan niin ehkä muutaman bodyn jne. ostan. Hirveästi en aio hankkia. Tuplarattaat on nyt ainoa suunnitteilla oleva ostos.

Jahvetilla oli hyvä idea tosta T tai P kirjaimen laitosta. Tai toinen vaihtoehto ois punainen tai sininen sydän. Mulle käy kuitenkin miten vaan.

Jäi peiton heiluttelut väliin kun typy heräs päikkäreiltä kun iskä tuli töistä. :whistle: :headwall:
Otti pikkasen pattiin. :kieh:

nyt kattomaan mitä toi tytsy kolistelee tuolla...

jepsu ja ¤ 18+1
 
En millään malttaisi odottaa viikkoa 4D:hen :headwall:
Olisi todellakin kiva nähdä teidän kuvia, jos vaan saatte laitettua profiiliin?

Eilinen neuvola: painoa tullut viime käynnistä 2kg :ashamed: Nyt pistän karkkihanat kiinni.
Sydänäänet eivät meinanneet kuulua, pikkuinen liikkui sen verran sukkelasti, että kuului vaan siitä johtuvaa rahinaa.
Säikähdin jo kovasti! Sieluni silmin kuvittelin jo ties mitä. Vaihdoin sitten jalkojen asentoa, niin jo alkoi sydänkin löytymään. Kyllä vetää vakavaksi tuollainen :(

Sutskan gallu: Mitähän tuohon nyt sanoisi? Olen huomannut tämän paino-asian olevan kova pala itselleni. Ikinä en ole mikään tikku ollut, vaan koko "aikuisikäni" olen tasapainoillut normaalin/lievän ylipainon rajoilla. Nyt kun sitten muotoja tulee, ja painokin toki kasvaa, ei se tunnu kovinkaan kivalta.
Mies kyllä tiukasti sanoi, kun tuskailin taas kerran vaatteiden kanssa, että se on kuule vauva siellä mikä kasvaa!!
Ihana ajatus, että pian meitä on kolme :heart:

Joku kyseli kasvissyöjiä. Itse käytän maitotuotteita, munia ja kalaa. Lihaa+kanaa en ole syönyt noin 10 vuoteen.
Ei todellakaan voi sanoa, että nyt olisi himo herännyt :x Työn ja tuskan takana, että pystyn edes ohittamaan kaupan lihatiskin sen järkyttävän lemun takia....

rv18+3
 

Yhteistyössä