**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

Kylläpä porukka on taas kirjoitellut vinhaa vauhtia! Viime päivät on menneet flunssaa parannellessa, joten koneella käynnit on jääneet vähiin. Onneksi olo alkaa helpottaa, melkoisessa tukkeessa olenkin tämän viikon ollut!

Äitiyspakkauksestaon ollut puhetta. Ollaan vielä vähän kahden vaiheilla, mutta todennäköisesti kallistutaan rahan puolelle. Esikoiselta on niin paljon vaatetta, ettei sen puoleen tarvitse hankkia tuli sitten kumpi hyvänsä, mutta onhan se niin kutkuttavaa sitä pakkausta näpräillä ettei tosikaan! =) Tämän vuoden pakkaus on kyllä mun mielestä aivan järjettömän ihana niin väreiltään kuin vaatteiltaan, ainakin jos vertaa esikoisen pakkaukseen ja mintunvihreään toppapukuun vuodelta -05... Mutta ilmaista tavaraa kuitenkin ja käyttökelpoista myös toistamiseen. Se toppapuku on kyllä aivan järjettömän iso vastasyntyneelle ja vielä vähän isommallekin vauvalle, täytyy ostaa pikkuriikkinen puku lopputalveksi kuten tehtiin pojankin kanssa.

Meidän kuukkeli ilmoittelee itsestään tasaiseen tahtiin, aika rauhakseen tuo kuitenkin siellä vielä on. Tosin niin oli poikakin todella rauhallinen masuvauva, ei ollut kyljet potkuista hellänä eikä tarvinnut öisin valvoa, nyt on kyllä menoa sitten senkin edestä! Maha on komea pallo, ei tätä ole enää pitkään aikaan piilossa pidetty, näkyy kilometrin päähän. Vessassa ramppaaminen on kyllä selkeästi helpottanut, saa vaihteeksi nukkua yöt ilman vessareissuja!

hilunen & kuukkeli 17 tasan
 
Tervetuloa lumienkeli :flower: Teillähän on mahoton katras siellä :) Mihin menet synnyttämään? Meillä on tuossa pinon alussa lista kaikkien lasketuista ajoista ja synnytyssairaaloista :wave:

Cruella Toivottavasti tänään on parempi päivä :hug: Onkos ne bileet tänään?

Mie olen möllötelly koneella koko päivän :ashamed: Ukko laittaa tuota seinää kuntoon. Ja polttaa miulta "salaa" tupakkaa takapartsilla :eek: Ihan kun mie en muka huomais :kieh: Remottihommat kuulemma vituttaa niin paljon, että pitää savut vetästä. Pysyis sekin nyt polttamatta niin ei tarttis Takun haistella tupakalle lemuavaa isiä :/

Takun huonetta vois pikkuhiljaa ruveta sisustelemaan. Nyt ei vaan oikein oo inspiraatiota. Taulut sinne on jo. Pitää käydä Tiimarissa kattomassa erilaisia kivoja kuvakehyksiä. Meillä on Takun huoneessa ihana antiikkinen kirjotuspöytä-lipasto (miun iso-isotädin peruja), jonka päälle laitan kuvia Takun perheenjäsenistä ja sukulaisista :)

Kiin ja Takku 18+6
 
Liikkeistä.. Eilen kun olin huolissaan niin johan iltasella..tai yötähän tuo jo oli kun nukkumaan kömmin, pikkuinen jytisteli massussa selvästi menemään..ei siis ollu epäilystäkään. Ihan hymyilytti kun antoi itsestään niin selkeitä merkkejä että kaikki ok. Odottelen nyt sitten sitä torstaita että pääsen neuvolaan kuuntelemaan "pikkuneidin" sydänääniä :heart: :heart:

äitiyspakkauksesta aion ottaa sen tällekkin. Jokaiselle olen sen ottanut...jopa noille kaksosille aikoinaan kummallekkin oman paketin. Tarpeellista tavaraa siinä on ja mie kun aina olen entiset kerenny jo hävittää niin uusia saa hommata.
tarvikkeista muuten..olen niitä hommaillu jo tasaiseen tahtiin..on fisherpricen ihana sitteri..se on niin lämpösen näköinen pienei pesä että ihma on jos ei neiti siitä tykkää..ostin kaksosten kolmipyöräiset rattaat ja niihin kantokopan. Vaunut miulla on ennestään..vaikka ovatkin tumman siniset.. Turvakaukalon ostin ensimmäiseksi..sen sellaisen missä on se "asema" erikseen mikä tarttee vaan kiinnittää vöillä autoon. Vaatteita olen hommannu jo ison pinon ja lisää on tulossa.. rintapumppu on..tuttipulloja on ja tutteja.. =) Mie olen aina tällänen hamstraaja ja mie kyl hommaan odotusaikana jo kaikki.. olen sitämieltä että sit jos jotain käy niin sit käy..saanhan mie nuo sit laittaa myyntiin..
 
kiitos kaikille tsempeistä :hug: hyvin on menny tähän asti päivä ja kaikki leipomuksetki onnistu loppujen lopuksi ja on tehny hyvin kauppansa =) nyt meillä on päikkäritauko ja illemmalla tulee vielä muutama vieras ja ois homma hoidettu. oikeesti muutes toi mun tarina on tosi huvittava ja on sitä tänään naurettu mut eilen ei tosiaan naurattanu B)

Jepsu: pissan lirahtelua on täälläkin, nyt ehkä vähän helpottanu kun osaa vähän varautua ja oon yrittäny muistaa vähän treenailla. mut eiköhän tuo aika normaalia ole uudeelleen synnyttäjillä.

Kiin: juu tänään on synttäripäivä pojalla samoin kuin myös mun äidillä, heillä on tasan 60 vuotta ikäeroa :D

hilunen: se äpakkauksen toppapuku on pienempi nyt ku mitä oli sillo -05. meinaan silti kyllä hankkia sellasen pienen 50-56 senttisen kun onhan toi 68 senttinen aika julmettu seki vastasyntyneelle. ja kun meidän vauvat syntyy keskelle kylmintä talvea.

suurperheen äitylille on pitäny sanoo onnittelut pienestä tytöstä siellä masussa :heart: varmaan on mukava saada tyttö poikajoukon jatkoksi =)
 
Huh, innostuin nyt kuitenkin sisustamaan tuota lastenhuonetta :D Verhot laitoin, taulut seinälle ja niitä valokuvia, mitä miulla jo on kehyksissä.

Sisko soitti ja lupas miulle syöttötuolin ja hoitoalustan. Siskonpoika halus myös jutella mosterin kanssa ja höpötteli miulle krokotiileista ja autoista :heart: Hirveästi tulee juttua, mutta puoltakaan ei ymmärrä, kun on vielä niin epäselvää tuo reilu 2v. puhe. Poika oli kuulemma koko päivän puhunu miusta ja aamulla oli kattanu miullekin aamupalapöytään astiat :saint: Meinas tulla tippa linssiin liikutuksesta, kun sisko kertoi :heart: Asutaan kuitenkin 350km päässä toisistamme ja harvoin nähdään. Ikävähän siinä tulee :(

Cruella Onnea poitsulle ja mummille :flower: :wave:

*muoks* Miehen kaveri soitti äsken. Olivat saaneet pojan 2h sitten :heart: Illalla on varpajaiset tiedossa.
 
Huh, reissu tehty! Kyllä olikin rankka viikonloppu, mutta oikein mukava! Oltiin mun siskolla yötä, käytiin neidin kummitätiä katsomassa ja shoppailemassa. Sitten jäätiin vielä mun vanhemmille yöksi.

Ja saldo oli mukava, eteinen on täynnä vauvatavaroita :D Eipä meiltä paljon mitään enää puutukkaan, hoitopöytä on ainut mutta voi olla että sitä ei edes hommata, ainakin tytön kanssa sitä ei montaa kertaa käytetty.

Kävin katsomassa niitä reilun vuoden vanhoja teutonioita ja kaupat tuli! Oli tosi hyvässä kunnossa, ihan uuden veroset. Ja pyöristä näki että ei niillä paljon ole kärrytelty. Saadaan ne tän kuun lopussa kun sisko tulee meille, eihän ne olis vielä autoon mahtunukkaan kun oli niin paljon kaikkea muuta(syöttötuolia, turvakaukaloa, vaatteita, leluja ym). Ihan kiva että ei tarvi stressata kun kaikki on hyvällä mallilla. Oli hauska kun etukäteen pelkäsin niitten vaunujen väriä et on tosi tylsät, mut sitku näin ne ni heti tykkäsin. Sit kun pyörittiin hesas niin vastaan tuli samanlaiset ja katoin et ihanat :D Että ainakin mun silmää miellyttää!

Äippäpakkausesta ootte puhunu, kyllä mekin se otetaan. On se vaan niin ihana kun sen saa ja vaikka vaatteita taitaa olla aika paljonkin niin on ne uudet aina uusia.

Nyt täytyy lähteä pyykinpesuun(jos sattuu kone toimimaan...) , jostain syystä sitä on tonne kertyny.

Vinja ja Urmi 15+6
 
Tervetuloa lumienkelille! =)

Vinja: Mitkä Teutoniat ostitte? Saitteko käytettynä vai liikkeestä? Suurperheen äityli: Meillä on kans tarvikeasiat aikasta hyvällä mallilla. Puuttuu enää isommat hankinnat sänkyä lukuun ottamatta eli kärryt, vanna, ja turvakaukalo. Sitteri aiotaan myös hankkia, vaik ei välttämätön olekaan. Vaatteista puuttuu joitain talvikamppeita ja sitten tietty kaikkee pientä. Kaiken näköistä saadaan lainaks tai omaks käytettynä onneks. Viimeisinpänä työkaveri kysyi, onko käyttöä matkasängylle. Lupasin ostaa pois 15 egellä. :D Oon muuten saanu jonkin verran semmoisia vaatteita, mistä väreistä en oikein tykkää. Ajattelin värjätä niitä kangasväreillä vähän itteä miellyttävämmiks.

eva & helmieemeli 18+4
 
Meinasin tänään tehdä inventaariota jäljellä olevista vauvanvaatteista, mutta herranjumala...mulla ei ole enää mitään säästössä!!!! :eek: :eek: :eek:
Oon näköjään "suutuksissani" viimeksi vienyt aivan kaiken kirpparille...ja loput roskiin muistini mukaan :ashamed: Voi jösses...muistin että kaikki 50cm vaatteet piti olla (iso läjä) ja 60cm toppapuku jne...mut EI MITÄÄN |O
Noh, saampa ostaa uutta :D
 
evaellen meillä nuo vannat ja sängyt oli vielä tuolta pienimmältä jäljellä sentään että ei niitä tarttee enää hommailla. Pienimmäinen on nyt varmaan reilu kuukauden nukkunu jo jatkettavassa sängyssä että tuo pinnasänky oottelee uutta tulijaa.. tietyst siihen pitää hommailla katosverhot ja pinnasuojat tytön värityksellä..eihän samoja voi käyttää kun tuolla pojalla oli :D

Miulla on nyt viikonlopun aikana ollu joku ylimääräinen virtapiikki. Olen pessy pyykkiä hulluna, lajitellu, imuroinu tietenkin :) ja tänään tuossa leipasin perheelle pullaa.. niin sitten olen käyny koko porukan kaappeja läpi ja pistäny säkkitolkulla tavaraa vaatekeräykseen..siistin tuon meidän eteisen ison kaapin..ostin isomman kenkätelineen pikkueteiseen niin sain koko porukan kengät järjestykseen..entisen sijoitin tuonne kaappiin kun sielki kenkii niin sain nekin nätisti sinne :)
Pienimmäisen vaatteita en kehtaa vaatekeräykseen laittaa kun on paljo uusia silleen mitä vaan hällä ollu..aattelin myydä jotain kautta..vaikka huutiksessa. Jos joku tarttee niin miul olis siistii 80 senttistä pojan vaatetta myynnissä.. :)
Kiva lähtee huomen rehkimään taas työmaalle kun on kotona ottanu oikein lokoillen :LOL:
 
moikka!

mites teillä muilla, onko harjoitussupistuksia jo tullut? mulla kun niitä tulee aina sillon tällöin, yleensä vain kun makaan selälläni.
ja onko muut tunteneet jo liikkeet? itse olen muutamia kertoja tuntenut jotain pientä, mutta en todellakaan mitenkään säännöllisesti. perjantaina oltiin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, syke oli 147. :heart:
yksityisellä käytiin ultrassa viikko takaperin ja silloin se lääkäri povasi ehkä-jos-voisi-ehkä-olla-varmaksi en tiedä: poikaa. :heart:

liirah ja mymmy 18+2
 
Evaellen:Mistralit ne on. Ne on käytetyt (vaikka ei sitä niistä huomaakkaan :D ) ja tutulta ne ostetaan.

Ainii, ostin sitten eilen elämäni ensimäiset äitiyshousut :D Ton tytön odotuksen aikana en yksiäkään varsinaisia mammahousuja ostanu vaan pärjäsin vähän isommilla ja väljemmillä. Kylläpäs noi olikin mukavat jalassa, näytti massukin paljon isommalta :D

Juu, pesin sitte pyykkiä ja huomasin että kone vuotaa, sitten kun käytiin saunassa ja tyttö meni "perähuoneesta"(= romuvarasto/sähköhuone mikä lie) kattomaan mulle jakkaraa ni tuli sanomaan että sielläkin on vettä lattialla |O Että on sitten semmosen kevyen seinän läpi menny ne vedet, onneks siel on lattiakaivo et ne valuu sinne mut kuitenki :headwall:

Vinja
 
Ainii, täytyy kertoo teille ku meitin iskä (siis mun iskä) heitti hyvän. Olin siis siellä käymässä ja se sano mulle et tuus kattoo et mistä tää kone (siis tietokone) tietää et sä oot raskaana?? Mä olin et häh? Nii, mitä tää strology tarkottaa?
Siinä vaiheessa hokasin et ahaa, hän tarkottaa mun mesessä olevaa sitä tervehdystekstiä (vai mikä onkaan) kun siinä lukee babystrology...
Iskä ymmärsi vaan ton baby-sanan siitä ja ihmetteli mistä niitten tietokone sen voi tietää :LOL:

 
Onpas täällä keskusteltu kovasti taas :)
Lindexille suuntaan minäkin sitten kun rakenneultraan mennään, täällä meidän tuppukylässä kun ei ole vaatekauppoja.. Ja kirpparit oon myös minä todennu hyviksi. Äiti tosiaan osti mulle sen tukivyön, kokeilin sitä tänään ja tykkäsin kyllä! Se sattui vielä olemaan pientä kokoa, ja just näihin aikoihin sopiva. Voipi olla että hankin vähän isomman sit kun on ihan kunnon massu :) pessi kyseli mahakommenteista. Olen jo aikaisemminkin sanonut että tykkään kovasti kun saan huomiota, mutta esimerkiksi yksi opettaja tuli etusormella tökkimään masua ja totesi "no ei se tosiaan oo läskiä". Jos olisin sattunut huonommalle tuulelle niin olisin ehkä tintannut nenään! Niin paljon se otti päähän. Kommentit itse masusta ei hirveästi ole haitannu, enemmänkin se että kukaan ei anna mun itse enää nostaa/kantaa mitään, ja muutenkin joka suunnasta tulee kommenttia tyyliin " levähdä nyt, ei sun tartte, jaksatko..." En siis todellakaan ole sairas vaan raskaana!
Vinja, vanhukset on niin hellyyttäviä noiden koneiden kanssa :D

Omaa napaa: Tänään on taas liikkeitä tuntunut mukavasti :) Nyt aletaan kattomaan BB:tä ja sitten ajoissa nukkumaan. Hyvää alkavaa viikkoa!

-Siru- 18+6
 
Täällä taas kuulumisia lukemassa... =)

Täällä on viikonloppu remontoitu ja siivoiltu ja tässä touhutessa huomasin ekaa kertaa jo supistuksiakin. Toivottavasti niitä ei yhtä paljon ala tulemaan kuin viime raskauden loppupuolella, silloin en edes postia uskaltanut hakea sadan metrin kävelymatkan takaa kun supisti niin paljon etten tiennyt selviäisinkö itse takaisin. :/ Silloin oli vielä helppo lepäillä ja ottaa rennosti kun alkoi supistamaan, mutta tuon kohta kaksivuotiaan kanssa ei paljon sängyllä makailla... no, aika näyttää, ei se stressaamallakaan parane. Tämä supistelu oli vaan juuri se asia raskaudessa (synnytystavan lisäksi) mikä raskaudessa eniten mietitytti jo etukäteen, kun viimeksi vei tosiaan melkein liikuntakyvyttömäksi.

Tarvikkeita meillä löytyy vanhastaan... pinnis on, samoin vaunut, sitteri ja turvakaukalo... ja vaatteita varmaan kolmostenkin tarpeisiin, yli-innokas mummo :LOL: Oikeastaan tarvii hankkia ihan vaan pikkutavaroita, rintakumeja ja tuttipulloja yms. Rintapumppukin tuli hankittua jo esikoisen aikana. Ainoa uusi juttu mitä on tullut mieleen on kantoliina, onko kellään suosittaa mitään hyvää aloittelijalle? :wave: :attn: Olisi varmaan ykköshyvä kapistus esimerkiksi imettäessä, esikoinen ainakin vietti rinnalla tunninkin kerrallaan ja nyt on vähän vaikeampi sellaisia aikoja aloillaan istua, kun on tuo kaksivuotiaskin perään katsottavana. Tietty jos tässä sektioon joudutaan, niin sitten voi olla ettei liinailu onnistu. :/

Jaahas... iltapalalle ja nukkumaan =)

Hissukka rv18+6
 
Kotona ollaan kun ei muutakaan voi... :/ vähän tekemisen puute kun yksin olen. Joten piti tänne tulla lueksimaan kuulumisia :D Supistukset toistaiseksi aisoissa ja vuotokin loppui! Onneksi!!! En tosin ole tehnyt mitään ja koko viikko pitää vielä olla varovainen ja perjantaina sitten äit.pololle ja jos lupa irtoaa niin maanantaina töihin. ;) Vauva potkiskelee kovasti, onneksi, ei tartte miettiä että onkohan kaikki ok! :D Ai niin ja sain "uuden" auton. :heart: isäntä oli ostanut uudemman auton mulle kun mulla oli sellanen vanha toyotan rohjake jolla työvälit kuljin. Nyt kelpaa punasella hondalla päästellä menemään. ;) Tämmösiä tänne.. kohta varmaan pitänee lähteä maidon ostoon :wave:

Tarppa ja toukka 18+6
 
Tyttiliini
Hui olettepa rohkeita kun uskallatte nyt jo tarvikkeita hommata! Mä olin esikoista odottaessakin niin taikauskoinen, että kamat hankittiin vasta reilua kuukautta ennen laskettua aikaa. Ja nyt kun on ollut noita verenvuotoja, olen niin varovainen, etten käytä edes äitiysvaatteita vaan paria numeroa tavallista isompia "normaaleja" vaatteita. Ihan niinku taikausko nyt muka näihin juttuihin vaikuttaisi.. Ehkä kyse on siitäkin, että jos joku menee vikaan, en kestäisi niitä tavaroita katsella.

Niin ja Siruko, vaikka olenkin hirvittävän vanha, en minäkään kauheasti rakasta noita äitiysvaatteita vaan mieluummin pistä jotain kivaa päälle :LOL:

Joku kyseli mahakommenteista, mä olen saanut niitä aika paljon, yllättävänkin paljon, ja on siinä kyllä naurussa pitelemistä... Kun tavallaan tietysti on hauskaa, että maha näkyy ja että sitä ei voi erehtyä luulemaan läskiksi. Mutta toisaalta taas pelottaa vielä ne verenvuodot ym. niin, etten haluaisi olla hirvittävän "julkisesti" raskaana. Muutenkin tuntuu, että ennen rakenneultraa olisi halunnut pitää vähän matalampaa profiilia.

No joo, nyt tuli ihan turhaa synkistelyä, kaikki on siis täällä ihan hyvin ja ilmeisesti muillakin, se on ihanaa!

Tyttiliini 16+4
 
voi ei, en pidä ketään täällä vanhana :LOL: onhan noita mammavaatteita ihan tyylikkäitäkin, mut ne on sellaisia aikuisille sopivia farkkujuttuja tms.

ihan hurjaa, 19+0 tänään! Miten aika meneekin niin nopeeta?!
 
huomenta! Meillä on ollut kone jumissa ni ei ole päässy nettiin :/
No kaikille pullan ja rieskan tuoksusta haaveileville :wave: tervetuloa koko konkkaronkka meille maistiaisille!! :wave:

Lauantaina öysin H&M:n urheiluosastolta hyvät housut ulkoilu/kotihousut. Vyötäröllä oli n.20cm resori ja nauhakiinnitys..et menevät sit odotus ajan jälkeenkin. Muuten sainkin siskola muutamat hyvät housut ja paitoja. on tuo nykymuoti onneksi meitä odottavia mammoja suosiva :p
pakkauksen olemme mekin ajatelleet ottaa! on tänä vuonna mukavan näköinen tuo pukukin. muutaman 50/56cm vaatteen aattelin etukäteen hankkia, muuten hankin sit ku vauveli on syntynyt. Rattaat ja istumen hankitaan sit lopuvuodesta tai joulunjäleen.
Rattaiksi olemme aatelleet mah. yhdistelmärattaat, johon kova kantokassi. ja istuimeksi ehdottomasti sellainen jossa on se "kiinteä" kiinnitysjuttu. On tuosa autossa sen verran lyhyet turvavyöt takana, ni ei sit tartte jokakerta tapella niitten kanssa.
hui..tänään on lääkärille aika..ajattelin valitella tuota alaselkäkipua ja päänsärkyä..no näitä pikkuvaivoja :D
illalla olis tuskarääkkiin meno eli hermoratahierojalle..mua peloteltiin et se käy si tosi kipeää :eek: no onneks en ole kovin kipuherkkä. pitää vain juoda kunnolla ku meinaa tuo RR, olla välistä malatan sorttinen ja tuon "hieronnan" jälkeen laskee varmasti entisestään
 
Tyttiliini
Ääh sori Siruko, mä olen jotenkin tosi ärsyttävällä päällä tänään, tuntuu että pitää takertua joka asiaan :ashamed:

Nyt pitää keksiä jotain kivaa... Hei, kuinka monella näkyy linea negra? Mulla alkaa pikkasen näkyä, se jostain syystä tuntuu kauhean hupaisalta.
 
Cruella DeVille ei mulla ole niitä tallennus ohjeita,et jos vaan viitsit niin voisit kyl ne ohjeet laittaa =) jos niistä nyt mitään ymmärtää... :D
unet mä nään ihan hullui unia,tuntuu et joka yö menee vaan hullummaks unet :|
eipä tässä kummempia tällä kertaa,aika tuntuu menevän tosi nopsaan,hyvä niin =)
ai niin,tarvikkeita en ole vielä uskaltanut hommata,emmaljunga ceroxit on jo meil valmiina,kantokoppa pitää ostaa niihin.sit ajattekin ostaa uuden pinnasängyn,hoitopöydän ja sitterin =) kun ei nuo vanhat käy meidän uuden asunnon väreihin...joo ehkä vähä pikkumaista :whistle: mut näin me nyt päätettiin =)

hulipumpsis 17+1 :eek:
 
Moikka vaan tytöt!!

en taas oo kirjoitellut mitään mut lueskelen kyllä ahkerasti!! Ei mitään uutta,liikkeitä en kai ole vielä tuntenut,jotain ihme kuplintaa kyllä mutta voi olla pierukin eksyksissä!! :LOL:

Neuvolakin vasta 19.9 eli viikolla 17+0 joten sitä odotellessa!!

Ihania pimeneviä syysiltoja kynttilöineen kaikille!!

T:Hanni & Helmi 15+5

 
Hei taas pitkästä aikaa..

Mullakin unet on vallan hauskoja joinakin öinä, muutama viikko sitten näin kahtena peräkkäisenä yönä unta oikein tummatukkasesta tyttövauvasta :heart: Oli kyllä sellanen pörröpää että mahoton :D
Kasvoja vaan en nähnyt, mutta meitin vauva se silti oli siinä :heart:

Eilen olin mukamas tuntevani jotain tuolla vatsassa ku kyljelleen sängyssä makoiliin, ihan pientä hipsaisua vain, joten saattoi olla ihan mitä tahansa muutakin kun vauvan liikettä. En malta enää odotella että alkais tuntumaan, mutta varmaan vierähtää tovi vielä, vkonloppuna alkoi jo 17. viikko :heart:

Ensi viikolla olisi jo se rakenneultakin, harmistuttaa vaan kun on niin aikasin eikä sitä saanut siirrettyä enää myöhemmäksi koska ei ollut aikoja vapaana.. Ja vielä neuvola olisi kerran tälle omalle tätille ( jos nytkään sattuuu olemaan sama täti) ennen muuttoa, jolloin katsellaan niitä kelan papereita sun muuta. Ja sitten onki muutto edessä ja taas kaiken kertominen uudelle neukkutädille.. :)

Mut takaisin työntouhuun. :wave:
 
pupi aikoo ottaa äitiyspakkauksen. Minusta se vaikuttaa aivan mainiolle jutulle. Käytiin eilen miehen siskon luona vauvan tavaroita ja vaatteita katsomassa ja nyt on auton takapaksi täynnä vaatepusseja. Kyllä sitä vaatetta tulikin... Ei ihan kaikki mieluisia, mutta ehkä joku järki pitää säilyttää, sillä aika kalliiksi se taitaisi tulla kaikki ostaa...Sänky ja hoitopöytä ja turvaistuin jäivät vielä odottamaan myöhempää noutoa. Mutta todella mielellään nuo vastaanotetaan, sillä eipä tuota rahaa ihan kamalasti ole törsätä, vaikka mieli tekisikin.

Minäkin olen "hieman" taikauskoinen ja en mitään oikein haluaisi hankkia, mutta luulen, että sitä on nyt vaan antauduttava sille ajatukselle, että kaikki menee hyvin! Näin mies minulle vinkkasi kun kävin noita negatiivisia vaihtoehtoja läpi joku ilta...

Sain lahjaksi unisoittolelun ja soittelin sitä jo heti iltasella massunpäällä. Linea negraa ei näy ja varsinaisia potkuja ei vielä tunnu. Jotain hassua kutitusta ja kuplintaa tuntuu ja olettaisin että vauveli se siellä ilmoittelee itsestään =)

Vaunutkin meille olisi tarjolla. Emmaljungat, joissa on matkustanut nyt 7 vuotias tyttö. Ihan mielettömän siistit olisi, mutta kun kuosi ei tahdo olla ihan meidän makuun. Sovittiin, että käydään ennen päätöstä hieman vaunukaupoissa katselemassa.
Oltiin miehen kanssa ajateltu sellaisia kolmipyöräisiä, mutta kertokaas te viisaimmat ja kokeneemmat, minkä ikäiselle ne oikeastaan sopivat? Onko niihin siis olemassa koppaa erikseen? Olen kuullut että niiden asento ei pienelle vauvelille oikein sopiva... Vai onko nämä kolmirattaat tarkoitettu vähän vanhemmalle vauvalle. Tyhmä kysymys, mutta kun kaikki on niin uutta ja ei ole ehtinyt vielä asiaan tutustua netissä tai muualla

:whistle:

Työntouhuun lähtee nyt tämäkin mami!
Mukavaa maanantaita kaikille. :wave:
 
Tyttiliini ei se mitään, ymmärrän täysin :) Linea negraa ei oo näkynyt ainakaan vielä, itse erotan ihan himmeästi viivan mutta mieskään ei sitä nää, niin ehkäpä itsekin kuvittelen sen :D Mulla on nykyään koko ajan nälkä :whistle: äsken söin ihan hyvän lounaan, ja nyt taas massu murisee.
 
Hei Tytöt!

Itsellä tuli töissä hieman hiljaisempi hetki ja ajattelin heti hyödyntää sen palstailemalla tehokkaasti =)

Tervetuloa messiin Lumienkeli!

Tarvikkeista ja taikauskosta, mä itse olen kanssa melko taikauskoinen noiden hankintojen suhteen, kun on ollut noita keskenmenoja. Eilen tuli sitten sorruttua ja ostettua huutonetistä hoitopöytä ja heti tuli kauhea morkkis... Ei siis itse ostamisesta, vaan ns. "jumalten uhmaamisesta"... Miehen kommentin mukaan mä kuulemma "rankaisen" aina itseäni, jos hetkenkin uskallan olla optimistinen asioiden suhteen ja taitaa hän kyllä olla siinä asiassa ihan oikeassa... :ashamed:

Masukommenteista, niitä en ole vielä paljoa saanut, ihmiset ovat vain katsoneet mun "leviämistäni" ehkä hieman pitkään. Sitten vielä kun olen niin taikauskoisen varovainen, en edes haluaisi, että muut niin tietäisivät... Lopputulos on, että mies aina mun mielestäni "möläyttelee" melko vieraillekin ihmisille, jonka jälkeen mä olen sitten ihan vaikeana, koska en haluaisi asiasta niin puhuttavan... Olen yrittänyt sanoa hänelle, että olisi hiljaa siihen saakka että vauva olisi syntynyt ja antaisi ihmisten vain ajatella, että "ompas tuokin nainen lihonut". No, kuten arvata saattaa, eihän se ole onnistunut ja melko outoa käyttäytymistähän se muutenkin olisi... :LOL:

Tyttiliini, kuten edellä olevasta tekstistäni saattaa arvata, ymmärrän hyvin pelkosi "olla julkisesti raskaana" :hug: Niin, ja linea nigraa ei häy muuta kuin silloin, kun yhdet isokokoiset ei-mammahousut ovat olleet päällä... niistä nimittäin jää vetskarista jälki mun masuun, kun olen niin kerännyt nestettä + läskiä vauvamasun lisäksi... :LOL: :LOL:

Tarpalle muuten onnea supistusten ja vuotojen loppumisesta/vähenemisestä sekä tietysti myös uudesta autosta! :flower: =)

Vaunuista on ollut myös puhe. Onko kenelläkään muuten kokemusta Bugaboon vaunuista? Suolaisen hintaisethan nuo ovat, mutta kun olen tälläinen onneton rääpäle, niin minua kiinnostaisivat ne ennen kaikkea keveyden takia. Tosin ne oli kyllä niin kevyen näköisetkin, että miehen (jota yltän itse juuri ja juuri kainaloon...) käsissä ne näytti ihan nukenrattailta :D Mies tosin sanoi lojaalisti, että kyllä hänen egonsa yhdet nukenrattaat kestää, mikäli ne olisi mun kevyemmät kärrätä... :)

Vinjan isän kommentti nauratti kovin :LOL: Itse nauroin appiukon vaimon kommenttia, kun mieheni pyynnöstä appiukko oli kysynyt häneltä, että olisiko heidän nuorimman jäljiltä vielä jotain vaunuja etc, muuta tavaraa annettavaksi meille (miehellä ja hänen nuorimmalla velipuolella on siis melko lailla ikäeroa...). Vaimon kommentti oli, että "Eihän nyt ensimmäiselle lapselle missään nimessä mitään KÄYTETTYÄ hankita..." :LOL: En taida uskaltaa kertoa hänelle, että heti ensimmäinen ostos (se aikaisemmin mainitsemani hoitopöytä) oli käytetty, eli ei hyvin alkanut... :saint:

Pöhinä + pikkuinen 18+6
 

Yhteistyössä