**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huh..meinas eilen illalla jalkoja särkeä. Oli töissä lyhyempi päivä ni isäntä oli sadepäivän kunniaksi lämmittänyt leivinuunin. Tämä sit alotti leivontaurakan ku kotiapääsi n.20 rieskaa 30hiivaleipää ja 100pikkupullaa.. viel olis tehny mieli joku piirakka tms.pyrättää, mut oli uuni liian kuuma ja klo jo lähenteli 9. Isännän tosin patistin mulle paisto ja siivous kaveriksi! siitä eestä ku sille rieskaa leivoin :) tänään sit töihin raahasin muutaman leivän ja pullaa..kuulemma maistu :D isäntää lähtiissä härnäsin et pitää ottaa töihin kunnolla evästä mukkaan, jos vaikka sattuu ettei kotia ole enään tulemista, ja lähtiissä huomasin et sormuksetki jäi yöpöydän laatikkoon... :D
mäki tääl tuskailen et miten masun saa piiloon. Töissä on "pitänyt" liki kaikille sanoa, ku olen hoitoalalla, ja on tullu joitain rajoituksia työskentelyyn. Mut ku kaikille kavereille ja sukulaisille ei ole vielä oikein innostusta mainostaa. Eilen illalla viimeksi isännälle sannoin et en usko et olen raskaana :D pahoinvointi helpottanut ja ku liikkeitä ei vielä tunnu..on vain niin epätodennäköistä tämä kaikki..ihan kuin unta kattelis!
kyl se vain sana kiertää ku eräältä hyvältäkaverilta tuli onnitteluviesti. oli kuullu asian siskoltaan joka oli kuullut sen naapurissa asuvalta työkaveriltaan..et totisesti pikkulinnut laulaa :D no ei se enään tässä vaiheessa haittaa..
ja yes..olen muutamana päivänä voinut töitten jälkeen jättää päikkärit nukkumatta!!jospa se tuo väsymys alkas pikkuhiljaa helpottaan!!

Heips!

Mä sain eile varattuu täks aamuks neuvolaan taas pika-ajan, että saan sykkeet kuulla, kun toooooosi hiljasta masussa vaiks kuinka vatkais. No siellähän se pulla sykki taas, 130 noin oli syke..ja yli 145 ei oo viel menny :whistle: . Ja tytöistä ei alle 155 taas menny kertaakaan..joten jos legendoihin uskomista, ni poika ois, MUTTA tiedetään, ei pidä aina paikkansa. On kyllä iha poika olo. Maha nii erimuotoinen ja linea negraa ei edes ole, tytöistä tuli kunnon tumma ja pitkä napaan asti. Ja fiilikset on poikavauvaan, mutta samapahan se..silti tarttee tiirailla ite ja kysyä ens perjantaina rakenne ultrassa =) .
Sattu muute tämä oma neuvolantäti olee väliaikasesti paikalla ja oli aivan mielettömän ihana nainen! Harmi ku ei ole vakituiseen, joku preojekti meneillään. Nii, ja istukka edessä, siks ei potkut tunnu. Ja sano, että moni uudelleen synnyttäjä huolestuukin, koska on toisista jo aikasemmin tuntenut..mutta aina saa mennä kuunteluttaa, jos huolettaa. Voi mennä kunnon potkuihin viel 2-3viikkoakin, että tuntuuvat..yhyy. KUpinaa kyllä tunnen ja potkuja harvakseltaa..ku sattuu sivummalla olee, sillo.

Vietin viime yön Lauri Tähkän seurassa :p ! Ai että oli ihanaa..vaik kövin kolmesti pissalla, uni vaan jatku. Mä nii tykkään niiden musasta ja siitä pellestäkin :heart: . Vähäks koko päivän kelaillu Lauria..Piti mua nii hyvänä ja oli nii kohtelias jne.
Jep, mulla on aika levottomia öitä välistä, Heikki Paasosella alottelin tossa alkukesästä.. Se ei nii kauhee ihanaa sit ollukkaan :D .

:heart: nelli&pulla 18+1

joku kyseli tallinnassa olevia lastenvaateliikkeitä.merekeskuksessa on ainakin ennen ollut paljon lastenvaatteita,mikäli oikein muistan niin 2. kerroksessa.
omassa olossa ei mitään kummallista,väsyttää sikana ja tää maha kasvaa ihan liian nopeesti,alkaa olee jo turhan iso näille viikoille.peittäminen ei onnistu enää millään.

äitiyspakkauksesta meinaatteko ottaa?mä ajattelin ottaa,kaikille olen ottanut ja niin myös tälle :heart: se raha on niin pirun pieni ja mikään ei voita sitä tunnetta kun saa sen pakkauksen ja alkaa tutkimaan sisältöä =)

Äitiyspakkauksesta: se on ehdottomasti mun mielestä esikoisen odottajalle paras vaihtoehto, ku tulee nii paljo muutakin hyötykamaa, ku vaate. Tokalle mä en enää ottanu, koska en tarvinnu, ja en kyllä ota tällekkään, koska kaikki tarvikkeet on ja vaatteita on siunaantunu ja siunaantuu koko ajan, ni ei tartte. Mä mietin sen vaihtoehtosen 140? käyttää vaippoihin ja vaatteisiin. Ostelen unisex vaatteita, ja jos ny selkee kumpi tulee, ni sit niitä, mut kyllä tolla rahalla saa paljon bodeja yms esim. H&M:ltä. Toppapuku on ainut, mikä puuttuu, mut niitäkin saa iha 56cm esim. Prismasta alle 20?. Ku ei sil äippäpakkauksen puvulla tee mitään vasta ku ens talvena sit, ku vauva mahtus siihe vaik yhtee lahkeeseen..Aivan liian iso. Saisivat tehdä kesä- ja talvivauvalle erikseen pakkauksen :) .
Mut näin meillä.

22 vko muistaakseni sillon ku se 154 pvää on kulunu ja täytetää ne kelan paprut, mulla se on ens neuvolakerralla jo, ihq :D ja ehdottomasti otan pakkauksen, yhdyn täysin hulipumpsiksen sanoihin =)

zuku: ai vitsit et kävi tekee mieli omatekemää rieskaa ku sun juttus luin :p tekis mieli tulla kyläilee ku seuraavan kerran leivot :whistle: :D

zuku: Voi kun tekis mieli rieskaa ja pullaa! lämmittelin aamulla ennen töihin lähtöä leivinuunia, kovasti ois tehnyt mieli jäädä leipomaan. No lastenhoitaja aikoi lasten kanssa sämpylät pyöräyttää, ja jospa siellä ois vielä lämmintä niin, että edes jonkun piirakan iltapalaksi sais tehtyä.

äippäpakkauksesta, olen ottanut ekalta ja kolmannelta, ja siis "vuoro" ois tälle viidennelle tavallaan ottaa, mutta kun mulla on oma lastenvaateliike ja tarvikkeitakin saan omasta takaa, niin taidanpa tällä kertaa ottaa rahana ja käyttää uusiin vaunuihin. Edellisistä meni aisa epäkuntoon ja lapset rakens niistä mäkiauton :laugh:

En taida vielä ens kerraksi täytellä papereita, neuvola kun on viikoilla 20+4. Eipä tuolla sinänsä kiirettä, kun en nyt pääse pakkauksen ihanuuksia hipelöimään, ja rahat saa tuhlattua johonkin muuhun,jos liian aikaseen tulevat ;) Äippälomankin aion aloittaa vasta sen 30 päivää ennen. Mutta eiköhän se tosiaan niin ole, että kelan paprut saa jättää viikolla 22.

Äitiyspakkauksen meinaan ottaa vaikka on tuota vaatetta vaikka kuinka jo kaapissa. Ne haalarit tulee ainakin tarpeeseen ja makuupussi ja onhan siellä sitä pikkutilpehööriä vaikka mitä tarpeellista. Terkkari sano, että seuraavalla kerralla (1.10) täytellään ne Kelan paperit.

Ihanaa, kun tulee viikonloppu. Saa levätä ja lökötellä =)

Missäköhän se miun ukko viipyy... :/ On päässy töistä puol kolme ja on yleensä jo ennen minnuu kotona. Ei kaupassakaan pitäs mennä näin kauan.

Kiin ja Takku 18+4

Niin mahtavalta tuntuu herätä joka aamu kun sen helvetillinen kurkkukipu alkaa välittömästi siitä hetkestä, kun tulee tajuihinsa... Antibiootit kolme päivää käytössä eikä mitään, näyttää vaan että tulehdus siirtynyt toisellekin puolelle, kurkku lähes ummessa. Lääkäri vaan sanoi eilen, että jos toi "lirpake" (en muista sen nimee.) alkaa siirtyä toiseen suuntaan niin olis tultava takasin...
Kiitos muuten kaikille tuesta, olette niin suloisia, vaikka jotkut itse olette joutuneet raskauden sivuoireista kärsimään alusta asti!
Ehkä mulle itselle piti sitten tulla joku tällanen "raskauden ulkopuolinen" tauti, etten aivan liian helpolla pääse.. :kieh:

Ei täälläkään kauheasti olla huudeltu vauvauutisia, varsinkaan työpaikalla. Tosin kun miehellä alkoi kahvihuoneessa soida puhelin ja siinä sattuu olemaan soittoäänenä meidän palleron sydänäänet, niin kaikki työkaverit vaan sano että "onko toi jotain koiranhaukuntaa..." :D
Sattumalta kun ollaan äitin ja miehen kanssa samalla työpaikalla (joo, vähän ollaan sumpussa koko perhe =)) ja kun äiti oli ollut siellä kahvihuoneessa kans, niin sen oli pakko illalla soittaa että eikö ollutkin syydänääniä ne vai mitä ... =)

Rakenne-ultraan enää vajaa viikko! Toivottavasti edes kurkku paranee siihen mennessä, painoakin vois ehkä tulla, oon tän viikon aikana laihtunut yli kilon kun kurkku ei pysty ottamaan ruokaa vastaan... Miehelle en uskalla edes kertoa...

Luin just joskus rv. 8 kirjottamaani "päiväkirja"tekstiä ja siinä valitin olevani aivan kuolettavan väsynyt vaikka nukkuis ja tekis ihan normaalimäärän hommia... Kuulostaa nyt ihan oudolta, vaikka tää sairaus väsyttääkin, mutta kyllä mä oon ihan yllättävän virkeä siihen nähden. Raskaana en tunne silti olevani. Maha toki vähän pönöttää, mutta sitä se aina tekee. Välillä kun tunnen että vuodan jotain muuta, niin säikähdän että alkoko kuukautiset :D

Äitiyspakkauksen otan, ihan jo sen makuupussin innoittamana. Ja onhan se aina kiva saada jotain vauvatavaroita hivellettäväks :)

Jahvetille onnea ja menestystä talokauppoihin :wave:

Huoh.. Heräsin juuri vasta, onneksi on viikonloppu!

Liikkeistä, olen mielestäni niitä tuntenut nyt enenevissä määrin. Tosin silti, kun en tiedä mitä odotan niin voivathan ne jotain muutakin olla..
Äitiyspakkauksen otan, ehdottomasti!

Mies on muuttamassa kaveriaan, ärsyttää kun ei olla oltu yhdessä pitkään aikaan, koko ajan niin kiire.
Lupasin myös mennä Tavastialle myymään levyjä tänään, miksi? Heti kun töistä pääsin menin nukkumaan, ja nyt heräsin pakon sanelemana.. Yritän juoda kokista niin pysyis edes hereillä.

Pusuapina : tulee mieleen aika, jolloin mulla oli joku nielupaise. Ei pystynyt lopulta enää edes vettä juomaan kun sattui niin saatanasti (sitten taivuinkin lääkäriin). Puhkastiin lekurilla ja sain nappeja, oli elämäni inhottavin kokemus, että tsemppia sinne kurkun kanssa! :)

kyllä me kans otetaan äippäpakkaus, on se sen verran hyvä kokonaisuus kaikkea hyödyllistä. vaatteitahan löytää muutenkin, mutta siinä on niin paljon muutakin! en hirveesti tykkää niistä väreistä tällä kertaa. tykkäsin silloin joskus.. 2002(?) kun oli sellainen liila, hoitomuksulla oli.

tänään tuntui jo päivällä jyskettä alavatsaan :) ihana tietää että pikkuinen siellä vahvistuu ja kasvaa! Meillä on seuraava neukku 3.10. eli 22+2 niin sillon kuulemma tehdään siellä ne kelan paperit. tosi kiva että ne auttaa noinkin paljon, ettei tarvi sitten yksinään sompailla niiden kans. toki tarviihan sieltä ne todistukset mukaan.

huomenna ois sitten miehen veljenpojan synttäripäivä :) oli tarkoitus pyykkäillä, mut kiva kun tulikin hauskempaa tekemistä!

-Siru- rv 18+4

Pikainen tervehdys ja ilmoitus, että hengissä ollaan... =)

Reissusta ollaan siis palattu, tänään istuttu autossa 600 km ajomatka, että osaakin väsyttää |O Tuo esikoinen kun ei ole niitä helpoimpia automatkustajia. Mutta kotiin päästiin, ja kiva reissu oli... nyt taas paluu arkeen ja keittiöremontti jatkuu täysillä. :p

Olen romaanin verran teidän jutuista jäljessä enkä lähiaikoina ehdi kiinni ottamaan, kun tosiaan remontti jatkuu täyttä vauhtia... joten yritän taas päästä kiinni teidän jutuista sitten kun aikaa on paremmin. Harmi, tuntuu että olen ihan tippunut kuvioista :/ Mutta ehkä mä vielä ehdin palstailemaan ennen LA:ta :D

En tiedä onko tästä ollut puhetta jo, mutta onko teillä kokemusta liitoskivuista? Mua on alkanut vaivaamaan sellaiset vihlaisut, yleensä tietyissä asennoissa istuessa, ihan kuin joku tökkäisi yhtäkkiä puukolla alapäähän. Sattuu tosi paljon, melkein tekisi mieli kiljaista. Tällaista ei esikoisesta ollut ollenkaan, joten vähän ihmetyttää. :/ Kuulostaako liitoskivuilta, vai pitäisikö soitella neuvolaan?

Nyt laukkuja purkamaan...

Hissukka rv18+4

huomenia! :wave:

ihan normaaleja on, hissukka, oo huoleti. mulla samanlaisia kans, eilen yskiessä tuntu et joku ois tuikannu puukolla alamahaan, auts |O

huomenna synttärit ja tää päivä matalalentoa, ysiltä kampaaja ja sit kotio leipomaan ja siivomaan, jee...eli nyt aamupuuhiin ja katotaan millon kerkeen taas linjoille B) pusuapinalle tsemppiä ja pikaista paranemista :flower:

Huomenta =)

Äitiyspakkauksesta oli juttua ja mekin ajateltiin tälle kolmoselle ottaa kun kakkoselle ei otettu. Nyt olenkin vienyt kirpparille vauvanvaatteita niin saan niitä vähän hyvällä omalla tunnolla uusia :D Tuplarattaisiin tietenkin se rahakin tulisi tarpeeseen mutta eiköhän se asia nyt hoidu muullakin tavalla.

Hissukka, mä luulen että ei syytä huoleen. Mulla liitoskipuja myös jo nyt ja siihen lisäksi näitä kohdun kasvukipuja jotka tuntuvat erittäin voimakkaina repäisyinä vatsassa eli tuntemuksia piisaa :kieh: Mulla liitoskivut vaan sellaista tasaisempaa jomotusta ja särkyä mutta nehän ilmenee eri tavoin.

Hurjaa miten aika menee, kahdeksastoista viikko alkoi täälläkin. Ajatelkaahan, juurihan me plussailtiin ja nyt alkaa puoliväli lähestyä hurjaaa vauhtia :o :D

Nyt lahden minäkin aamupuuhiin :wave:

äitsy ja pieni 17+0

Nyt voin varmuudella sanoa että liikkeitä tunnen.Ihanaa.Eilen löysin prismasta aivan ihanan sitterin,hinta vaan oli kamala 87e.Mut siin oli se värinätoiminta,sai musiikkia ja sit oli joku kolmas ja siin oli ihanan pehmeä peitto mukana.Eikä ollu tavallisen muotonen kun semmonen aika pyöreä.

Ai meistä alkaa jo saamaan kohta porukat pakkauksia,kivaa.Aika menny tosi äkkiä.
Mä meinaan ottaa sen rahana kun noita vaatteita saa sukulaisilta niin paljon.hmm...saisin sen sitterin sitten =)

Eilen oltiin kattoo vaunuja ja mä haluan Emmaljungat.Siel mis ny käytiin ei ollu ku muutamat hassut ja aivan kauheet.Tääl oli joku muuki ketä oli jo varannu emmaljungat?Mimmoset otitte?

Mutta nyt aamu hommiin.

:heart: :heart: :D

Huomenia :wave:
Ihanaa, kun päänsärky on helpottanut. Eilen oli jo puuhakkaampi olo ja suuntaisin kaupungille. Oli ihan kuin olis ollu ulkomailla, kun en pitkiin oo kaupuntilla käyny. :laugh: :laugh: Halpaa matkailua meikäläisellä.

Toivottavasti muillakin kipuilevilla olo helpottuisi tai ainakin olis mahdollista levätä, ettei väsy iske.

Zuku se siellä on varmaan levittäny "tuore pulla- hysteriaa". Onkohan ostoluvut noussu viestin takia. Minulla tekee ihan kamalasti mieli nyt pullaa! Harmi ettei näissä interaktiivisissa toiminnoissa ole vielä ruokalähetysmahdollisuutta mukana.. :laugh: :laugh:
Tuo leivinuuni on aivan ihana. Meillä on vapaa-ajan asuntona eli mökkinä vanha sukuni "pappala" ja siellä on vanha leivinuuni. Siinä tulee ruuista ja herkusta niin makoisia aina...

Ja sitten nauratti tuo koiranhaukunta- sydämenlyönti-soittoääni :laugh: :laugh: Voipihan sitä noikin infottaa vauvelin tulosta! On siinä äitin korvat varmaan höristyneet kuusinkertaiseksi!

En ehtinyt soittaa vielä tuosta matalasta verenpaineestani ja kysäistä että minne asti se saa vajota ennenkin kannattaa huolestua. Luin kyllä jostain, että (erityisesti matalan verenpaineen omaaville), keskiraskauden aikaan verenpaine saattaa laskea ihan normaalisti. Tietty sitten pyörryttää ja huimaa...ja joku kommentoi, että sitten kun se taas nousee, tietää odottaa lähtöä synnytykseen! Joku kirjoitti, että suolaa pitäisi lisätä ruokaan, mutta en kyllä halua. En yksinkertaisesti pidä liiasta suolasta! Suolahan tuo sitten vastaavasti muita haittoja jos sitä alkaa "mättämään". Joku taas neuvoi, että turkinpippureita käsveskaan hätätabletiksi. Tuon neuvon otin jo käytäntöön :laugh: Salmiakki ja tuollaiset ärjykarkit kun himottaa jo muutenkin....kohtuus tietysti kaikessa, etenkin kun salmiakkia pitäisi raskaana välttää, jonkun ainesosan takia (en tarkemmin muista). Kunhan pysyy suositusmäärän paremmalla puolella.

Minä vasta heräsin :whistle: :whistle: Pitää paiskia vähän urakalla töitä, kun illalla on rapufestarit naapureiden kanssa. Muuten olen ajatellut nukkua ja levätä niin paljon kun vaan mahdollista, kun ei VIELÄ ole pikkukaveria/kavereita aamuvirkkuina herättelemässä. Saattaa olla että tämän raskaan unen nukkujallakin tulee pakosta muutos lötköttelyyn... voikun tulis tuossa äitiinsä pieni, sais minulta nämä mahtavat unenlahjat!

Oikein mukavaa lauantaita kaikille. Hesassa paistaa aurinko! Olis mahtava sienikeli... mutta nyt pakko pusata pakollista duunia.

Pupi :wave:

Täällä mamma on ollu aivan reporankana sängynpohjalla flunssankourissa yhessä tytön kanssa. Kaksi yötä valvottiin ja yskittiin ja yökittiin ja nyt tuntuu tytöllä ainakin hiukan laantuneen, mullakin ehkä vähän iisimpää.
Eilen aamulla jouduin limaa oikein oksentamaan ja se oli aivan kauheata. :x
Jotenkin on alkanut tuntumaan ettei tää vaan oo keuhkoputken tulehdusta kun yskii niin sattuu rintaa aika kipeästi. Täytyy nyt seurailla vielä josko se alkais helpottaa. Muuten kai joutuu menee lekuriin. :(

Ruoka ei oo täälläkään menny alas, mu ei oo nälkäkään ollu. Mies oli ihana eilen ja kävi hakemas mulle kana-aterian hesestä mutta enpä mä muuta alas saanu kun limun ja pari haukkua purilaista. Toivottavasti mun paino ei kuitenkaan oo kovin laskusuunnassa, viimeks oli sen 1,4kg laskenu ja neuvolantäti sitä vähän voivotteli. Noh,katellaan.

Pakkauksesta oli ollu puhetta ja kyllä me taidetaan ottaa se nyt kuitenkin. On siinä niin paljon tavaraa ja se ihanuus kun paketti saapuu ja sen hakee niin se penkominen. :D :D

En nyt jaksa muistaa mitä muuta oli kirjoteltu....pitää mennä kun typy heräs uniltaan.
palataan astioille.
Jepsu ja ¤ 17+4

Aurinkoista aamupäivää B),

äitiyspakkauksesta ollut puhetta... Me otetaan myös pakkaus, tottakai, mä oon käyny kans katteleen Kelan sivuilla tota pakkausta, ja musta värit on oikein mainiot, lukuunottamatta niitä vaaleansinisiä juttuja. Erityisesti ne raikkaan vihreät on kivoja! Sirppana ei tainnu tykätä väreistä, mutta niinhän noi aina menee, että kaikkia ei voi miellyttää. Itse en taas vois sietää vauvan vaatteissa kokovaaleanpunaista tai -sinistä, pidän kovasti ns. retrovaatteista ja reippaista väreistä. Enkä vierasta myöskään mustaa vauvalla. Kiin: meillä on kanssa seuraava neuvola 1.10., ja täytellään tuolloin ne Kelan paprut.

Civindal: Mikäs keikka Tavalla oli eilen? me käydään kans aika useesti siellä. Nyt ei tosin olla pariin kuukauteen käyty, kun kesällä on jotenkin niin paljon muutakin touhua.

Nyt rattoisaa lauantaipäivän jatkoa, nää lähtee nyt kävelylle rantsuun.

B) B)

eva & helmieemeli 18+3

kotidopplerista osaisiko joku viisas ja ystävällinen neuvoa että miten ihmeessä saan tallennettua sydänäänet koneelle?mulla siis angelsounds doppleri.mun tietotaito ei riitä noinkin vaativaan tehtävään... :/
pissaamisesta miten muilla,joudutteko juoksee vessas koko ajan?tää on ihan järetöntä,yöllä joutuu moneen kertaan käymään pissal ja jos ei jaksa yöllä mennä niin sit aamul alavatsa on ihan tajuttoman arka :| kipu häviää melkeen samantien sit ku on päässy pisulle :D tää alkaa olee jo inhottavaa kun kauppareissuillakin on ihan pakko päästä vessaan... :/

hulipumpsis 16+6

Mies lähti autoa myymään ja sitten kaverin avuksi taloa rakentamaan. Mie saan olla yksin lauantaipäivän :( Pitäs imuroida, raivata yks seinä vapaaksi, kun ukko laittaa siihen illalla lisää eristevillaa (seinän takana takka-uuni). Rakennustarkastaja käski laittaa. Ja kaalilaatikko olis tarkotus vääntää.

Oltiin eilen kavereiden kanssa pubilla syömässä, kun Takku potkas minnuu niin, että säikähdin :D Tuntu ihan kun olis joku pikkunen lihas nytkähtänyt kovaa. Ne hennommat liikkeet on kyllä häipyneet jonnekin. Tunnen Takun liikuskelun painon siirtymisenä, mutta se "hipsuttelu" on jääny pois ja potkut lisääntyny.

BellyBelt on käytössä, housut on ruvennut puristaa. Varsinkin iltapäivällä, kun maha on päivän mittaan pikkusen turvonnut. Vieläkään en ole löytäny sopivia äippähousuja. Kokoja ei ole "isoille tytöille" tai sitten hinnat on niin suolasia, ettei perse kestä (esim.80? :o ).

Kiin ja Takku 18+5

Yhteistyössä