**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Heipä hei, pitkästä aikaa tänne kirjottelen. Varailin rakenne ultra-ajan yksityiseltä ja sain sen 18.9.
Ajattelin kyllä kysyä vauvan sukupuolenkin =)
Odotus on mennyt ihan hyvin, mutta liitoskivut on karseita ja nyt tähän pläjähti vielä iskias kipukin :/
Sokerirasituksessakin kävin ja arvot oli ihan ok, paitsi paastoarvo oli 4.8 ja se raja oli just 4.8. Nyt sain sen sokerimittarin kotiin ja sillä seurailen sokereita ja katson vähän mitä syön.
Tämmösiä tänne ja koukussa ollaan big brotheriin :D
Nyt 18+3

Pitipä tulla tänne kommentoimaan,kun huvikseni kävin lueskelemassa teidän ketjua.

Tosta sokerirasituksesta meillä terkka sanoi ku ekaa kertaa siel kävin et arvot on noussu,ku mulla oli ja ekas raskaudes ton 4.8 ni totes et nyt saisin puhtaat paperit käteen noilla arvoilla :whistle:

huomenet helmimammoille!
pitkästä aikaa taas täällä, kylläpä oli lukeminen noissa aiempien viikkojen jutuissa. mukavaa, kun keskustelua riittää :).
monta ihanaa lomaviikkoa takana ja olo tuntuu tosi virkistyneeltä, energiseltä ja muutenkin on ihan loistofiilikset, kun reissussa tarttunut syvä rusketuskaan ei oo ehtiny vielä haalistua. harmi vaan, että niinkin monella on vielä pahoivointia ja muutamilla näyttäis ilmenneen vaikka mitä muutakin kremppaa (liitoskivut, issias,..). jaksamista vaan teille ja toivottavasti pystytte siitä huolimatta nauttimaan tästä toisesta kolmanneksesta!
tänään aamusta kävin neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. vatsa on edelleen pieni (sitä ei kyllä tosiaankaan mittailtu) ja täti sanoi, että hyvä vaan. sellaseen isoon mahaan ehtii kuulemma moneen kertaan kyllästyä ;). liikkeitä oon tuntenu ehkä jo parin viikon ajan ihan satunnaisesti (ei siis tod. joka päivä vaan joskus harvakseltaan) ja täti sanoi, että ensisynnyttäjilläkin voi tuntua helposti tässä vaiheessa jos ei oo vatsanpeitteitä (eli rasvaa). huomasin muuten, että toi vatsan koko on tosi riippuvainen ihan siitäkin mitä syö. koko italian loman ajan pieni kumpu erottu ihan kivasti, mutta heti kun palasin suomeen ja siirryin pastapainotteisesta ruokavaliosta takas täysjyvä-, salaatti-, kasvis- ja lihasafkaan ni johan se painui takaisin :).
liikunnasta joku kyseli kans jossain vaiheessa. mä oon käyny salilla ihan samaa tahtia kun aiemminkin (joka toinen päivä) ja sit oon tehny rasittavaa aerobista treeniä ne välipäivät. toki harjoittelun luonne on vähän muuttunu, mutta aikalailla pystyy tekemään samoja asioita kuin aiemminkin ja aikalailla samoilla painoillakin. neuvolastakin sanoivat, että niin kauan kun tuntuu hyvältä, voi tehdä kyllä ihan kaikkea.. kyllä se kroppa ilmottaa sitten kun on aika lopettaa. eilen kohtasin tämän rajan juostessa, eli mun juoksulenkit on nyt vähäksi aikaa heitetty. mulla on jo jonkin aikaa tuntunu oudolta alavatsassa juostessa ja eilen rupes vihlomaan niin törkeesti, että jouduin keskeyttämään :(. eli se oli sit siinä, pitää näköjään siirtyä spinning-tunneille, mutta ihan hyvä vaihtoehto sekin, kun ulkona rupee oleen vähitellen niin kylmät ilmat. ja pilateksen ajattelin ottaa muun lisäksi ohjelmaan, kun mun salilla ei mitään mammajumppaa tai -joogaa tarjota.
BBstäkin olit puhuneet. teema on mulle ihan vieras, kun katson vaan tosi harvoin telkkaria (leffoja lähinnä joskus viikonloppuisin, mutta nekin sit tietokoneen kautta koska vihaan mainoskatkoja). ihan hauska kuitenkin seurata keskustelua, pysyypä sitä kautta sit kärryillä.
hankintojakin oli muutamat jo ehtineet tekemään. mä luulen, että lykätään niitäkin vielä aika tovi.. eka varmasti kysellään muutamalta tuttavapariskunnalta, joilla rupee lapset oleen sen ikäisiä, ettei pinnasängyt ja muut oo ihan hetkeen olleet käytössä. ja mammavaatteitakaan en oo pahemmin hommannu (yhdet caprit hommasin lentoja ajatellen), mutta kävin ostamassa muutaman pidemmän topin ettei tarvi syyskeleissä vatsan palella. mahdollisimman pitkään haluaisin kyllä käyttää omia vaatteita ja huomasin, että tiukoissa farkuissakin on lantioleikkaukset niin matalia, että nekin sujahtaa ihan sulavasti päälle.
ok, eiköhän tässä ollu taas kuulumisia ihan tarpeeksi. nautinnollista syyspäivää kaikille ja voikaahan hyvin!

Hulipumpsis, aika suuria eroja paikkakuntien välillä näkyy olevan näissä ultra-asioissakin.. täällä meillä jokainen pääsee alkuraskauden ultraan neuvolaan, toki siitä voi kieltäytyä jos niin haluaa. Ja mielestäni alkuraskauden ultra pitäisi ehdottomasti olla normaalikäytäntö ja kaikilla siihen oikeus kunnan tarjoamana! Itselläni todettiin ensimmäinen raskaus keskeytyneeksi alkuraskauden ultrassa, ja onneksi näin. Olisi varmasti ollut aika kova pala kantaa kuollutta sikiötä vielä kauemmin kohdussa. Silloin selvisin parilla viikolla.

Käytiin tänään neukkulassa, sydänäänet 150-159, verenpaineet ja mitat kaikki ok. Ainut mikä jäi huolestuttamaan, täti huomasi että mulla on todella kapea lantio.. Mutta toivotaan että se vielä ehtisi leventyä, haluaisin niin kovasti kokea normaalin alatiesynnytyksen. Noh, sitä seuraillaan.

-Siru- rv18+3

Hui kun olitte olleet ahkeria kirjoittelemaan =)

Jepsun kanssa samaa mieltä että tämä bb Tiinan Pasi oli kuin Sarasvuo ja ihan asialliselta kaverilta ainakin eilen vaikutti extrassa.

Mä kans alan epäillä et tää Tiina tiesi etukäteen raskaudestaan mutta halusi vähän extrajulkisuutta tuomalla asian tällä tavalla julki. Noh kukuin tyylillään :D

Siruko, myös meidän neuvolassa ultra jolla ekalla käynnillä ultrattiin mutta taitaa olla vähän kuin luksusta että neuvoloissa on ultra =) Toivottavasti lantiosi kuitenkin antaa sen verran myöden että saisit synnyttää alateitse, onhan tässä vielä aikaa!

Pusuapinalle :hug: , toivottavasti paise paranee nopeasti!

Masukuva eiliseltä profiilissa :D

Ihana jumppareissu oli tiistaina, keskityttiin syviin vatsalihaksiin ja lantionpohjaan mikä on tosi hyvä juttu. Eilen tuli käytyä reippaalla kävelylenkillä ja voi kun se teki terää =)

Tänään pitäisi suoriutua hammashoitajan luo visiitille, aina yhtä kamakaa kun sinne pitää mennä :ashamed:

Nyt on mentävä taas muihin juttuihin :wave:

äitsy ja pieni 16+5

Heipps Kaikille! :wave:

Heti alkuun kaikille raskauden takia pahoinvoiville, supistelijoille ja kipuilijoille sekä muulla tavoin sairastaville super paljon tsemppiä! :hug: On varmasti todella kurjaa, kun vielä puolta väliä lähetyttäessä voi vielä huonosti tai joutuu olemaan koko ajan huolissaan supistuksista ja muista kivuista + sairauksista.

Itselläni ei mitään suurempia kipuja ole ollut, mutta tuntuvat nuo pienetkin vaivat aina välillä harmittavalta... :ashamed: Pari kertaa olen aivastaessa tuntenut kuin puukkoa väänettäisiin alavatsassa, eli kyse oli varmaan niistä liitoskivuista, joista osa porukoista täällä kärsii päivittäin? Supisteluja en ole mielestäni tuntenut, vai olikohan se tunne supistelua, kun yksi yö vatsa tuntui "kipeän" kovalta ja kiristävältä? Se ei kyllä ollut mitään aaltomaista vaan lähinnä tasaista "kiristämisen" -tunnetta koko yö... Vatsa on myös mulla välillä aivan vesiripulilla ja taas toisaalta kovana, mutta se lienee normaalia.

Cruella deVille ja Piipi79, täällä kanssa on noita uniongelmia. Itse olen "kuorsausterrorismin" uhri... Mies kuorsaa yöt läpeensä ja kun menen alakertaan sitä karkuun, niin eikös vaan koira kuorsaa kolminkertaisella volyymillä! :headwall: Lisäksi mulla on jatkuvasti nenä tukossa, jonka takia on vaikea nukkua. Mainitsin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti passitti heti lääkärille, mutta eipä hänkään osannut oikein mitään sanoa... totesi vain, että muuten määräisi kortisolinenäsuihketta, mutta niiden vaikutusta ei ole tutkittu raskaana olevilla.

Niin, kävin tosiaankin neuvolassa ja paineet, hemppa ja sydänäänet olivat ok. Paino taas ei... olen kerännyt lähes koko raskauden ajan kiloja 500 gr viikkovauhtia! Lähes kiihtyneenä selitin neuvolatädille, että miten se voi olla mahdollista, kun koko ajan vahdin syomistä, en käytä juuri lainkaan suolaa tai sokeria ja rasvaiset ruoat ällöttävät... :o Neuvolatäti sitten yritti rauhoitella, että kun kerran ruokailutavat ja liikuntatottumukset ovat ok, niin asialle ei voi juuri tehdä mitään. Käski vain olla stressaamatta asiasta ja totesi, että joidenkin kroppa vain kerää niitä kiloja alusta saakka. Mutta ei se paljon lohduta, kun kaupungilla "kateellisena" katselen toisten raskaana olevien "simsakoita" olemuksia, joista raskauden huomaa vain siveästi pyöristyneestä masusta. Itse muistutan lähinnä (lyhyt kun olen) sitä paksuinta Lumikin kääpiötä (mutta onneksi ei ole vielä sitä partaa... :laugh: )

Tuttemui, miten tytön sydänäänet eroavat pojan sydänäänistä? Itselläni on koko ajan ollut "tyttö-olo", ja olenkin nähnyt monta unta tytön synnyttämisestä =) Tosin viime yönä olin mukamas rakenneultrassa (johon tosiasiassa on vielä puolitoista viikkoa) ja siellä sanoivat, että poika on ja olin sitten asiasta kovin hämmästynyt... :laugh:

Pöhinä + pikkuinen 18+2

BB:stä heti aluksi. Muistatteko viime vuodesta ne huhut, että BB on käsikirjotettu? Ja asiaa miettineenä ja sillon ohjelmaa seuranneena, hyvin mahdollista! Se monkeyn&Sorella juttu ym. Joten mä kyllä luulen, että tuottajalla tämä Tiinan raskaus ollut tiedossa ja sovittu vaa kaikki tää härdelli tähän ympärille. Väärässäkin varmaan olen, mutta osaksi kyllä luulen, että tiedossa tämä oli! Paitsi, että se kyllä ryyppäs lauantaina ja kessukin palaa..ja ne alushousuttomat hetket :/ . On aika hölmöä jäädä taloon. Tietty viihdettähän se hotmoonomyrsky ja laattaaminenkin on, jos näin käy. Mut se väsy mua eniten huolettaa..eihän siitä oo mihkää, jos normaalisti väsyy, niiku moni alkuraskaudessa!

Hemoglobiinista.. Joku sitä ihmetteli, kun arvo oli 120ja ei saanut rautakuuria. Juuri varmistin lääkäriltä viime viikolla, mite asia menee, että onko joku tietty ala-arvo, jonka jälkeen kuuri alkaa vai vaikuttaako yksilöllinen lasku rautakuurin alottamiseen. Kuulemma saa laskee iha 110 tienoille, ennen kun suositellaan ja alotetaan rautatabletit. Mullahan hb on normaalisti aina 159 ja ekasaa neukussa oli 130 ja siinä nytki pyörii, mutta vaikka kuinka mulla laskis 120 ja se ois mulle lähes 40 pykälää alempana, ei rautaa aloteta. Näin sain minä tiedon.

Kin on aika aikasiin perhevakmennuksessa :/ . Mähän pyysin sitä kans viime neuvolassa ja ois heti ollu ryhmä, mitä tarjos, mut en mä näillä viikoilla viitti. Marraskuun tenoilla seuraava, mennään siihen. Nii, ihan ton isännän tautta, mulle kyllä ihan tuttua hommaa =) .

(.): Liikkeitä ei juuri tunnu :( . Kuiteski kolmas raskaus ja 19. viikko alko! Siis iha satunnaisesti joskus saattaa pieni hento tumps käydä, mutta aivan liian harvoin! Tokasta kuiteski aloin säännöllisesti tuntee rv16 alkaen. Kaipa ne sieltä, jos se istukka vaikuttaa, ku eessä on ja lapsivettä oli np-ultrassa reilusti, kuten muissakin raskauksissa ollut. Viikon päästä rakenne-ultra, joten siellähän sitä taas pullan tapaa kuvakontaktein :) .
Ootte kohdun korkeudesta kans puhunu, mulla tuntuu selkeesti iha tossa navan alla, joku sentti navasta alas, joten kasvu ainakin normaalia, eiks ni? Saa nähä mikä on sf mitta eka neukussa.. Tytöistä molemmilla mitattu rv22 ja yläkatkoviivan yläpuolella mentiin :D ..varmaa aika lähelle päästään taas.
Liitoskivut tänä päivänä hiukan helpompana, mutta johtuu siitä, että ulos päästii vaa hetkeksi, joten liikkunu en ole juuri mitään vielä.

Päivänjatkoja!

:heart: nelli&pulla 18+0 :o

:/ Heräsin napakkaan kivuliaaseen supistukseen! :o Meni onneksi ohi mutta aamulla vuosi verensekaista limaa.. :/ kävin äsken lääkärissä, sairaslomalle 16.9. saakka ja kohdun suu oli aavistuksen pehmennyt ulkoreunasta mutta onneksi oli kiinni. Nyt vaan sitten viikko lepäillään.. ensi viikolla 14.9 on rakenneultra...

Tarppa ja toukka 18+2

siruko juu ei läheskään kaikissa kunnissa pääse neuvolan ultraan :/ eka ultra on sit np-ultra sairaalassa viim. rv 12.yksityiselle täällä joutuis jos ennen tuota ultraan haluaa...!mulla on tuulimunasta kokemus,viime kesänä rv 8 alkoi vuoto ja selvisi sitten tuulimunaksi :/ sen jälkeen sain joulukuussa vielä keskenmenon :'(
toivottavsti tällä kertaa päästään loppuun saakka... =)

vai sarasvuo :laugh: no eihän se paha :whistle:

pöhinä: ei ne sydänäänet kerro varmaksi mitään, sanotaan että tytöllä korkeemmat kun pojalla. joskus näin on ja joskus ei =) ja toi kuorsaus on kyllä kamalaa |O oon joskus yrittäny sellasen vieressä nukkuu mut ei tuu mitään, oon niin herkkäuninen. tiiän paljo sellasia tyyppejä et vähintään 5 mottii pitäs olla aamulla halkoja vieressä... mikäs koiruus teil on ku tollaset volyymit nostaa? joku iso tai sitten näitä lyttykuonoja veikkaisin. koirat kyllä osaa kans ton kuorsauksen :whistle:

niille kellä ongelmia niin :hug: koittakaa jaksaa.

mun pitäs siivota mut jotenki oon ihan loppu :/ ukko saa kyllä raikota noi lastenhuoneet :kieh: pikku-ukko nukkunu ihan kiitettävän pitkään et oon jotain ehtiny tehäkki. oisin paljo enempi jos oisin heti alottanu mut en viiti rehkii ku kostautuu sit supistelulla. hiljaa hyvä tulee.

kevytmelankolia: aika aikasin sulla toi sokerirasitus, mä joudun vasta vkolla 26-28. paikkakunnittain näköjään tuokin vaihtelee. yritän kyllä nytte jo noudatella sitä ruokavalioo kun hyvin todennäkösesti nytteki tulee ku edellisessäki oli.

piilottamaan mahan? Mulle iski kauhea stressi, kun huomenna palaan töihin saikulta ja huomasin eilen sukujuhlissa, että näköjään tää raskaus ei olekaan enää mikään salaisuus... Tai siis kaikki näköjään tietää, ja kun sitä ei kuitenkaan ole kuuluteltu kauheasti, niin pitää kait otaksua että se sitten näkyy päälle.

Mulla on nimittäin sellainen ongelma, että mullahan oli aika hurjaa verenvuotoa tossa viime viikolla ja diagnoosiksi läppäistiin uhkaava keskenmeno. No, verenvuoto loppui toistaiseksi, mutta koskaa selvää syytä ei löytynyt, ei myöskään ole tietenkään varmaa, etteikö keskenmeno yhä uhkaisi. Niinpä en jaksaisi kauheasti mahan kanssa pörhistellä töissä. Kauhea selittäminen sitten, kun että älkää nyt vielä hirveästi onnitelko kun voi mennä kesken...

Onko kellään mitään vippaskonstia mahan peittämiseen? Mä kokeilin sekä löysiä että kireitä vaatteita, mutta molemmat jotenki onnistuu näyttämään paljastavilta :p Ongelma on ihan uusi, vielä reilu viikko sitten maha oli ainakin omasta mielestäni suht näkymätön, nyt se on taas on ihan selkeä pallo...

Pöhinä, Mulla on sama terkka ollut jo neljässä aiemmassa raskaudessa ja pojilta syke ollut alusta asti 130-140 välillä ja ainoa tyttö sykkeilikin sitten aina yli 150krt/min. Nyt tässä raskaudessa sykkeet olleet 160 ja 152, ja tästä täti antoi oman arvionsa. ;)
Sanotaan, että tytön äänet on korkeammat. Pitää sitten paikkaansa tai ei...

Muutenkin mulla on tyttöolo, pojilta on ollut vahva linea negra, ja nyt ei ole nimeksikään, kuten ei myöskään tyttöä odottaessa. Ja sitten on vaan joku sellainen "sisäinen tunne" :saint: Toivon todella, että ultrassa paljastuis!!! Inhottava, kun oma olo on jotenkin niin varma, ja tuntuu, ettei ilman vahvistusta voi poikaa alkaa odotella :D

Niin ja Pöhinä, mulla mitattiin sikiöltä esikoista odotellessa aika korkeat sykkeet, 150-160 ja tyttösykkeiksi niitä kaikki sanoivat, mutta ihan selkeä poika tuo kyllä on :laugh:

juu luksustahan se on jos neukkuloissa on ultra. lähinnä ajattelin sitä että jos ei ole, niin kuntien tulisi ostaa palvelu sitten sieltä mistä mahdollista, ja säästää siihen rahat esimerkiksi katkolaisten hoidosta, tai 90-vuotiaille suunnatusta elämäntapaohjauksesta. kalliita juttuja nuokin. toivottavasti en loukkaa ketään kärkkäillä mielipiteilläni, joskus vaan kertakaikkiaan tympäännyn yhteiskuntaan ja systeemiin. säästetään aivan väärästä päästä. minulle on yhden tekevää jos yksi alkoholisti kuolee sairauteensa, jos sen kustannuksella moni äiti saa asianmukaisen hoidon alkuraskaudessa. (huom! omassa perheessäkin on alkoholismia, puhumattakaan muusta suvusta, joten tiedän kyllä mistä on kyse). Toivon niin että asiat muuttuisivat joskus parempaan.

Kova päänsärky vaivaa joten en nyt jaksanut perehtyä muiden kirjoituksiin. Hyviä vointeja kaikille :)

Siruko täällä päänsärkykohtalotoveri! Otin Buranaa eilen kun viikon kipua kestänyt ja sillä taantui hieman. Olo oli kuitenkin tänään täysin vetämätön ja kysyin apua neuvolasta. Kävin itse mittaamassa verenpaineet ja syy selvisi miksi niin väsyttää... Lähtöarvot raskauden alkumetreillä olivat 110/70 ja nyt näytti mittari 92/61. Minulla on kyllä aina ollut hieman matala verenpaine, mutta ei tunnu kivalle.
Mitähän haittaa tästä matalasta verenpaineesta mahdollisesti voi olla ?
Tietysti huimaa ja väsyttää, puhti ihan poissa.... Onneksi on sellainen työvaihe, ettei ole ihan pakko puurtaa, joten on levättävä.

Onko teillä jollain muilla ongelmia matalasta verenpaineesta. Tietysti lääkkeiden vähentäminen (se paniikkilääkitykseni) saattaa olla osasyynä tähän...

Tytteliini kysyi että saako massun vielä piiloon? Minulla ei taida enää onnistua, ja siksi ostinkin hieman väljempiä vaatteita. Luulisin, että varmin tapa jos ei massuaan halua korostaa on kuitenkin ei-kireä vaatetus... ei tietenkään mikään hehtaarimekkokaan... nythän löytyy kaupoista aika mukavia- ei äitiysvaatteita, joissa on jonkin verran väljyyttä. Oikeastaan juuri nyt on sellaisia vaatteita ja malleja, että pari vuotta niitä ei ollut kuin odottavien osastolla. Ollaan siis aika onnekkaita! Kuulostaa kuin olisin joku vaatetietoinen....Itse en pahemmin seuraa kyllä muotia. Harvoin mitään vaatetta ostankaan, mutta nyt on ollut pakko tutustua valikoimiin, kun entiset kiristää-- Selkeät linjat ja tumma väri mielestäni hoikentaa, vaikkei se massua poista tai liikakiloja pudota. Ehkäpä ne työkaverit tajuaa kun kertoo totuuden, vaikka kaikenmoisia kommentoijia sitä löytyy... Tsemppiä
=)

On siis vissiin vaan levättävä ja huomenna soitettava lääkäriin, joskos tässä olis tarve jotain tehdä. Ois niin kiva vaan touhuta kaikkea, mutta kun ei vaan jaksa...
Töllöttimen äärestä Pupi

Tietääkö kukaan kivoja ja halpoja lastenvaateliikkeitä Tallinnassa? Siis muita kuin joku Kaubamaja (jos siellä nyt vauvanvaatteita ees on..).
Oon menossa parin viikon päästä työporukalla ja vois jopa ostaa jotain.

Mä sain hyvän vinkin tutulta mm rattaista ja turvakaukalosta. Halvalla lähtis ja ovat melkein uusia:). Ehkä sitä pikkuhiljaa uskaltais jotain ostaa, eipähän tule kaikki hankinnat samaan syssyyn..

Alkuperäinen kirjoittaja Goldy:
Kiin:
Takun hoitopöytä oli tullut Ikeasta, mies kävi hakemassa ennenkun lähettiin valmennukseen
Mitenkäs teillä on jo valmennukset? Etkös ollut TAYSin porukkaa vai muistanko ihan väärin??

Muistat kyllä ihan väärin :) SKS:aan olen menossa. Tää on niin pieni paikkakunta, että valmennusryhmiä on vaikee saada täyteen niin ottavat odottajia aika isolla haarukalla mukaan. Tosiaan aika aikasin pyysivät, mutta seuraava valmennus olis alkanu tammikuussa, että ei välttämättä oltais keretty käydä loppuun.

Mie olen aivan tajuttoman väsynyt |O Tästä ei kertakaikkiaan tuu mitään! Nukun varmaan koko viikonlopun varastoon ens viikkoa varten. Parin tunnin päikkärit pitää nukkuu joka päivä ja sit oonkin ihan pöhnässä koko illan :ashamed:
Makeenhimo on tullu takasin. Suklaata pitäs saada päivittäin, vaikka koko alkuraskauden oli tuo himotus poissa. Kahvia ei vielä tee mieli.

Mie meen taas makoilemaan tuonne sohvalle...

Kiin ja Takku 18+3

paljo se body shopin kaakaopuikko maksaa? mä en ekaa odottaessa rasvannu ollenkaan mut ei niitä arpiakaan mitään pahoja tullu eikä kyllä montaakaan, eikä ne oo kyllä pahemmin haitannukkaa, mut nyt oon rasvannu ihan koekilumielessä että onko sillä väliä, ku oon kuullu että rasvaus ei paljo vaikuta että se oma ihotyyppi ratkasee.

piipero: 14 eeroo näyttäs tuol sivuil olevan sen puikon hinta, en tiiä sit vaihteleeko myymälöittäin, ei kait. pitäsköhän munkin käydä ostamassa :whistle:

viime yö tuli aika hyvin nukuttua, piti nousta samaa aikaa ku ukko ku vien ton minin tarhaan 3 tunniks. meen ite shoppailee synttärijuttuja. ja huominen menee sit leipoessa. saas nähä kuin käy B)
oon nyt ollu kokonaan ilman makeeta eikä tää nyt niin vaikeeta oo. ei oo oikeestaan tehny ees mitään hyvää mieli. kerran vkossa meinasin herkutella jos tekee mieli. on sinne rasitukseenki vielä aikaa pari kuukautta ainaki.

tiina sitte lähtee talosta, hyvä päätös =) toivottavasti kaikki menee hyvin kun koko maailma nyt tietää hänen tilastaan B)

Huomenia!

En eilen kerinnykään kirjotella mitään, kun puunattiin miehen kanssa kämppää, kun tänään tulee välittäjä ja virtuaalikuvaaja kuvaamaan tän :D

Kävinkin sitten eilen siellä lääkärissä. Antoi 2 viikkoa(!!!) huililomaa :D :D
Ja sen jälkeen en mielellään saisi mennä takaisin entiseen työvuorooni, vaan mulle pitäs keksiä sellasta hommaa jota voin tehdä kivuitta :whistle:
Eli etten saisi nostella juurikaan mitään ja ettei tarviis kauaa seisoa kerralla :/
Määhän siis voisin vaikka palstailla töissä :laugh: Se täyttää nuo kaikki kriteerit B)
Ja jos ei sellasta voija järjestää, niin edessä voi olla loppuraskauden pituinen sairasloma :/ Noh, katsotaan mitä pomo sanoo, kun meen tänään käymään kun pitää toi saikkulappu viedä =)

Ens keskiviikkona ultra!!!
:attn: :heart: :D

Muuten ei mitään uutta =)

Jahvetti 19+1

Niin, en nyt enää muista kuka tuolla aijemmin meille kipuilijoille jotain särkylääkettä mainitsi, niin minä en normaalitilassakaan syö juurikaan lääkkeitä, niin saati sitten nyt :whistle: =)
Tosin yksi syy lääkkeiden syömättömyyteen on mun sihtikurkku :laugh: :laugh: ;)
Enkä mä lääkkeitä syö sen takia, et töissä pystysin olla :whistle: Periaatteesta ;)

Cruella DeVille Mulla oli sokerirasitus aikaseen siksi, kun mun kolme edellistä lasta ovat olleet niin isoja syntyessään.
Vaikka raskausdiabetesta ei ole ollut kuin yhden lapsen aikana ja nyt tämän tulevan lapsen aikana.
Nyt 18+4 :wave:

kevytmelankolia saako udella kuinka isoja? =) Mulla nuo 3 on ollu sellasia "just sopivia" ja jotenkin nyt pelkään iiiiihan hirveesti, et tää kasvaakin jättiläiseksi!!! :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Kun ei yli 3,5kg juuri mahtus hyvin ulos tulemaan...

Töistäni sen verran että kävi siellä ilmottamassa pomolle mitä lääkäri sanoi ja pomo lupasi etsiä mulle muuta hommaa :D :attn:
Oli jo osannut vähän varautua tähän, kun on jo muutaman viikon katsellut mua, että oon tosi kalpakka ja väsyneen oloinen...mikä on kyllä totta :/
Mut katotaan 2 viikon perästä mitä se on keksiny!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Tietääkö kukaan kivoja ja halpoja lastenvaateliikkeitä Tallinnassa? Siis muita kuin joku Kaubamaja (jos siellä nyt vauvanvaatteita ees on..).
Oon menossa parin viikon päästä työporukalla ja vois jopa ostaa jotain.

Mä sain hyvän vinkin tutulta mm rattaista ja turvakaukalosta. Halvalla lähtis ja ovat melkein uusia:). Ehkä sitä pikkuhiljaa uskaltais jotain ostaa, eipähän tule kaikki hankinnat samaan syssyyn..

Hei! Miuu kiinnostais kansas !Toki olen tallinnasas jo maanantaina.. Sama jos joku tietää Vilnasta ja Riikasta vastaavia paikkoja, niin kiinnostaisi. On Balttian kierros edessä..
Olen päätäänyt että jaksan.. otan vain rauhallisesti. Kun ei nyt ihan mahdottomia vuotojakaan ole, eikä suppaile kuin stressatessa.
Tietääkö kukaan noista sairaslomista, että kauan välillä pitää olla aina töissä, ettei joudu KELAn korvauksille? Uhka leijuu koko ajan, että saikkuputkeen vielä tästä joutuu, mutta talous ei kestä oikeasti sitä että korvauksille joutuisi. Toki lapsen henki ja vointi menee kaikesta edelle - mutta silti.

Yhteistyössä