**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

No niin, nyt on flunssa ehtinyt näillekin nurkille, räkä valuu ja kurkkuun koskee...Kunhan poika pysyisi terveenä niin ei haittaa vaikka itse sairastaisikin...Hunajateetä vaan naamaan niin helpottaa!

Cruella: Siitä raskausmyrkytyksestä kyselit, siinä on joku 5-10% riski että uusii-ei siis mikään mahdottoman suuri, mut eihän siinä todennäköisyydet auta jos napsahtaa uudelleen omalle kohdalle! Tiedän itse useamman ihmisen jolla uusinut myös seuraavassa raskaudessa, toivottavasti itse välttyisi tällä kertaa, vaikuttaa kuitenkin lapsen hyvinvointiin aika lailla. Kiva että on muitakin Kaakosta, tiedä vaikka Kotkassa kohdattaisiin!

Viime yönä poika heräsi kesken unien ja kun nousin laittamaan ukkelia takaisin nukkumaan, niin huomasin mahan olevan ihan toisella puolella. Siis samalla tavalla kuin myöhemmin raskaudessa kun vauva myllää itsensä toispuoleisesti, oli vaan jännä huomata että siellä se pieni tosiaan vääntää ja kääntää jo tässä vaiheessa! :) Onhan mahalla muutenkin kokoa, että sekin asiaan vaikuttaneen, selvästi tuntee kohdun olevan jo navan korkeudella. Supistelut vaivaavat ajoittain täälläkin, varsinkin jos kovasti touhuaa-sama juttu oli kyllä esikoisenkin kanssa, joten kaipa sitä vaan on supistusherkempi kuin moni muu. Esikoisen kanssa supistelut alkoivat ennen puoltaväliä ja kestivät ihan loppuun asti, harmittomiahan nuo olivat ja nyt näyttää että sama kaava nytkin.

Meillä periytyy yhdistelmät esikolta, joten niitä ei tarvitse nyt hankkia, sellanen seisomalauta täytyy kuitenkin hommata ja toivoa että poika suostuu siinä myös seisomaan! Turvakaukalo on oikeastaan ainoa isompi tavara mikä ajateltiin hankkia, pojalle saatiin käytetty, mutta se osoittautui pienemmäksi kuin nämä uudemmat ja jouduttiin aika aikaisin siirtämään poika turvaistuimeen. Menisi sitten pidempään siinä uudessa ja voitaisiin sitten ostaa pojalle turvavyöistuin kun ikää on tarpeeksi ja siirtää taas tämä tuleva jo olemassa olevaan turvaistuimeen niin ei tarvitse toista ostaa.

Jaahas, poika heräsi päiväuniltaan, jaksamisia kaikille!

hilunen & kuukkeli 16+2
 
Suotta hätäilin sieltä ne potkut taas tuntui illalla. :heart: Väsynyt olen työt painaa päälle, iltasin supistelee ja selkäkin alkaa vihotella no jospa tämä tästä. Isäntä oli tilannut mulle yllätykseksi vauvattaresta carenan yhdistelmä vaunut, tuossa ne nyt tököttää nurkassa! :D Alkaa pikku hiljaa tuntua todelta tämä vauvan tulo :heart:
Tarppa ja toukka 18 (jo tasan! :eek: )
 
nelHM Täällä Savonlinnan seudulla asutaan. Pienessä kunnassa niin en viitsi kauheasti mainostella :) Pari vuotta oon vasta täällä asunut, että en hirveesti tunne porukkaa, mutta voithan sie kokeilla yyllä, jos meillä olis vaikka yhteisiä tuttuja :)

melon Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. Eikös nuo harjotussupparit, kovatkin, kuulu ihan asiaan?

Jepsu Tiina on ihan kauhea horatsu!! |O :x En tykkää siitä yhtään! Einari on miun suosikki, vaikka onkin niin ärsyttävän hintti, että ei kehtaa edes kattoa :D Miulla ei siis ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan, mutta ärsyttää sellaset, jotka korostaa oikein erilaisuuttaan. "Minä olen homo, eli ruskean reiän ritari." Vaikka hetero se taitaa väittää olevansa...

Takun liikkeet on vaan vähentyny entisestään ja minnuu alkaa huolestuttamaan :'( Tänään ei oo tuntunu yhden yhtä liikettä, ainakaan sellasta mitä olisin huomannut! Mie soitan äitipolille.

*muoks* Heti kun laitoin tän viestin tulemaan Takku potkas kaks kertaa :D "Täällä mie olen ihan kunnossa, älä nyt viitsi ruveta soittelemaan mihinkään" :heart:

Kiin ja Takku 18+1
 
Kiin: aino einari on bisse, eilisessä jaksossa selvis. mua alkuun ärsytti siellä aika moni mut nyt osa on jo ihan symppiksiä. ainoo ketä en voi sietää ni se neekeri-aki :x jotenki ihme brassi "mulla on ollu 200 seksikumppania" joopa joo... ja mikä ihmeen sarvi sillä on päässä... (ja kohta on taas joku ulkopuolinen haukkumassa rasistiksi...) ja noista liikkeistä, ei ne tässä vaiheessa vielä oo niin selkeitä et kannattas huolestua jos ei aina tunnu. mä olin edellisessä raskaudessa kauhee hysteerikko, nyt oon vähä löysänny mut onhan noita kotkotuksia vieläkin :whistle: mä en tunne vaavin liikkeitä kunnolla kun mahallaan tai kyljellään, sillon tuntuuki kunnon muljauksia ja pikku potkuja.

Melon: tsemppiä :hug: ja kaikki menee varmasti ihan hyvin. uskon kyllä että tommonen pysäyttää ja huolestuttaa.
 
Kirjoitin jo pitkästi kuulumisia, ja ne hävis yhtäkkiä jonnekin :headwall:

Eli pitkästä aikaa :wave: Tämä raskaus ottaa sitten kunnolla voimille. Se kuumetauti sitten yltyi ja labrassa todettiin elimistössä kuivumisen merkkejä, ja kiidätettiin tiputukseen. Nesteytystä on jatkettu viikonlopun ajan, nyt vointi jo parempi ja supistelut saatiin loppumaan. Kreatiiniarvot jäi tosi matalaksi, ja sain ohjeen aloittaa rautalisän ottamisen. Huomenna on neuvola, kyselen siellä vielä asiasta. Kuumeen lisäksi sain kamalan vesiripulin, ja kiloja tippui kolme parin päivän aikana (eikä niitä ennestäänkään ole tarpeeksi :( ) Näytän tosi kurjalta, enkä hehkeältä kuten vois kuvitella.
Maha-asukki sai nimen sisu, koska selvisi ensin niistä alun kamalista vuodoista ja nyt vielä tästä kuume/ripulitaudista :heart: Kiitokseksi parantumisesta sain tuntea varmasti ekat liikkeet!
Tänään kuitenkin jo töissä, ja eka kertaa äippähame päällä!
Mahaa mulla ei kyllä ole paljonkaan, mutta koko keskivartalo on levinnyt :LOL: Tyttöä povaavat, sairaalassakin hoitaja totesi tyttöjen aiheuttavan äidilleen tällaisiä kummallisia harmeja ja vaivoja...

Tyttö oliskin varmasti mieluinen yllätys kolmella veljelle ja lauman ainoalle neitokaiselle. suurpeheen äitylille onnittelut tyttöuutisesta!

Huippailusta joku mainitsi. Mullakin tätä vaivaa erityisesti raskausaikana, ja verenpaineet on suht alhaiset. Luulisin, että liittyy just verenpaineeseen. Tosin mulla myös niskat toooosi jumissa, ja olenkin menossa torstaina hierojalle. Toivotaan, että siitä ois jotain apua.

Synnytyksestä on jo ollut puhetta myös. Mulla on takana kaks tosi vaikeaa synnytystä, ja sen jälkeen pelkopolin kautta seuraaviin, jotka olivatkin jo lähes helppoja! En kyllä niinkään usko siihen pelkopolin auttavaan vaikutukseen kuin omaan oivallukseen: Luin kuin raamattua jotain "luonnollinen syntymä" kirjaa, ja älysin, että vauvat syntyvät, niitä ei synnytetä. Ymmärsin myös sen, että synnytys sujuu helpommin kun koko kroppa, erityisesti kasvot, ovat rentoutuneet... Kaikkea muutakin luomuapua olen raskausaikana käyttänyt poppakonsteina
;)

Työt kutsuu, vielä ois vähän aikaa jäljellä...joten jatkan paremmalla ajalla.
 
Heippa,

täällä ollaan lomalla vielä. Otin pari lomapäivää, kun käytiin porukoilla viikonloppuna (asuuvat siis muualla) ja hoidatin siellä hampaat tutulla hammaslääkärillä eilen. Kunnossa ovat: ei reikiä, eikä pahempia ientulehduksia tms. Tänään kävin kampaajalla ja oon tehny kotihommia. Kiva, kun oli viikonlopun jäliltä vielä tämmönen vapaapäivä.

Cruella: Kirjottelinkin jo tuolla aiemmin, että olen aiemmin käynyt salilla säännöllisen epäsäännöllisesti, kesän ajan taukoilin ja nyt aloitin uudelleen käymään. Teen liikkeitä pienillä vastuksilla, enkä pysty joitain liikkeitä enää tekemään. Selkäpenkki ei tunnu hyvältä, eikä joitain selällään vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä tee mieli tehdä. Paljon on kuitenkin liikkeitä, joita pystyy tekemään ihan hyvin. Aerobisen kunnon oon vaan huomannu laskeneen tosi paljon... :(

BB:a kytätään täälläkin... :whistle: Suosikiks on muodostunut Eikka ja jostain syystä Kadi ja Tiina, vaikka aluks aattelin, et niistä en kyl ainakaan tykkää! Ne miehet on jotenkin tasapaksuja Eikkaa lukuun ottamatta. Niin samanlaisia kaikki. :| Saulissa vois olla jotain erilaista, mut sitä näytetään musta jotenkin vähän. :/

Ajateltiin, et hankitaan noi isommat tarvikkeet vasta joulun jälkeen, mutta Stokkalla on tän kuun kanta-asiakasalessa Brion pinnasänky. Joutuu vissiin hakee sen pois sieltä. :whistle:

eva + helmieemeli 17+6

ps. Enää reilu viikko rakenneultraan, jippii!!! :D
 
Terkkuja neuvolasta!
Pelko oli että sykettä ei kuulu :ashamed: Mutta hyvin kuulu, oli 140. Muuten kaikki oli ok, verenpaine normaali ja samoin hemoglobiini. Laskettu aika muuttu nyt sitten viikkojen mukaseksi, eli on 25.2. Kohtu oli kivasti kasvanu, oli sormen leveyden verran navan alapuolella.

Nyt tulikin lähtö joten palaan paremmalla ajalla!

Vinja ja urmi 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ainoo ketä en voi sietää ni se neekeri-aki (ja kohta on taas joku ulkopuolinen haukkumassa rasistiksi...)
Niinhän se on, että sinä saat kyllä haukkua ihmistä neekeriksi, mutta sinua ei saisi "haukkua" rasistiksi.

Muuten, Suomessa on jo tuomittu ihmisiä sakkoihin neekeri-sanan käytöstä.

t. ulkopuolinen

 
Ja pahoinvoinnit vaan jatkuvat!Nyt niistä on tullut sekä aamupäivä että iltapainotteisia. Aamupäivällä laattaa taas lensi kun erehdyin laittaa leipää suuhuni ja siitä asti on ollut äklö olo, tosin ruoka on ainakin vielä pysynyt sisällä..

Täshän menee voimat!
 
Cruella Ei "se" aki oo munkaan ykkössuosikki. Varsinkaan kun se niillä panoillaan leveilee....Jännä se pauka sen päässä :headwall: :LOL:

Oonkohan määkin nyt rasisti??!!! :D No joo...

Ehkä tää vois nukkumaan mennä.

Öitä toivottelee Jepsu ja ¤ 17+0
 
Pakko kait se on tunnustaa että katon minäkin BB:tä.. mulla ei ole siellä suosikkia, ne on kaikki jotenkin niin teennäisiä. Inhokkeja siis ovat jokaikinen. Tosin onhan se aivan epäluonnollinen tilanne tollanen että kuka siellä osais täysin oma itsensä ollakaan?

Omaa napaa: Ilmeisesti mullakin on nyt suppareita, tai jotain venymisiä ainakin.. jännästi vaan tuntuu tuosta navasta ylöspäin niinkuin revittäis jotain lihasta. Samalla koko masu menee ihan kovaksi. Ei satu, mut ei oo kivaakaan. Pahoinvointikin on tullut takaisin, ei niin pahana kuin alussa oli, mutta tänä aamunakin piti oksentaa :x Issias ei oo enää vaivannut, kiitos kipulääkkeiden :) Kävin tänään mummun kirpparilla, ja löysin tosi paljon pikkuvaatteita, miehelle työkamppeita ja itelleni ihan mammamalliston vaatteita ja kahdet verhot. Muovikassillinen tätä kaikkea maksoi 4,5euroa!
Alan olla aika varma että liikkeitä tuntuu. Ei kait niistä kovin kauan voi erehtyä? Noita viikkojakin kun alkaa olla. Torstaina mennään kuuntelemaan taas sydänääniä :)

-Siru- rv18+1
 
Siis nyt ne sit alko, ja iha kunnolla! Liitoskivut ja supistelut :( . Varsinki ekana mainittu vaiva. Tuntuu että toosa pamahtaa, kaikki luut, lihakset ym sen ympärillä iha hellät, just saan jalan toisen päälle, jos haluun polvet ristissä istuu |O auts. No kyllähän se gyne varotteli jo tokalla kerralla, että mitä useempi synnytys, sitä kipeempää..Ja mulla pitää varmaa paikkansa. Aikasi alkaavat, viel pitäs toine mokoma jaksaa :eek: . Siis mä pidän raskaana olemisesta, hienoa aikaa..nää vaivat vaan sattuu mulla olemaan aika rankan puoleisia. Asiaa varmaa pahentaa myös nämä kaksi pientä neitokaista täällä kotipuolessa..vietetään aktiivista elämää, ei juuri laakereilla lepäillä, jos vaan kelit sallii. Noo, tietääpähän, että siellä se pulla kasvaa, ja kasvaa, ja kasvaa.. :heart:

Ootte varmaa muutki huomannu, että nää sivustot alkaa taas tökkimään :kieh: . Viime talvena tökki ja pahasti, nyt sama taitaa toistua. Joka päivä melkei huoltokatkos, n.1-2h..ja eile illasta ainaki tähän iltapäivää asti ei mulla aukassu olleskaan.

Mut illanjatkoja siskot!

:heart: nelli&pulla 17+5
 
nelli Miulla kesti kans tuo "parin tunnin huoltokatko" eilisillasta tänään iltapäivään asti :/ Kerhoihin pääsi, mutta ei keskustelualueelle.

Takku on tasaseen nakutellut koko illan :D Meinasi varmaan, että täältä pesee äiti, kun kerran oikein huolissaan piti olla :saint: Pikkuinen hupsulainen :heart:

Söin miun mieliteko herkkua, salmiakkia, ja sain hirveän närästyksen |O Ylävatsaa on poltellut koko illan, eikä Rennie näytä auttavan :ashamed: Auuuuh!! :'( Pitää ettiä ne isännän reseptilääkkeet jostain. Ne on ainoot jotka auttaa kovaan närästykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina34:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
ainoo ketä en voi sietää ni se neekeri-aki (ja kohta on taas joku ulkopuolinen haukkumassa rasistiksi...)
Niinhän se on, että sinä saat kyllä haukkua ihmistä neekeriksi, mutta sinua ei saisi "haukkua" rasistiksi.

Muuten, Suomessa on jo tuomittu ihmisiä sakkoihin neekeri-sanan käytöstä.

t. ulkopuolinen
Jesss!! eipä tarvinnu pettyä B)

tietääkseni suomen laissa ei oo kielletty neekeri-sanan käyttöä....
 
huomenta siskot!

tök tök tökkii joo aika useesti, eipä tunnu mitkään uudistukset auttavan |O

jepsu: ehkä me sitte ollaan rasisteja :whistle: no ei vaan, mua ärsyttäs se aki vaikkei se oliskaan neekeri.

evaellen: kiitoksia kokemuksista :flower: oon pe menossa salille et katotaan sen ohjaajan kanssa niitä mulle sopivia liikkeitä. ja sit sunnuntaisin ruvetaan miehen kanssa käymään pilateksessa :D

kiin: mites ne ressulääkkeet, voiko niitä ottaa raskauden aikana? vissiin hirveen moni ei oo sallittu noista närästyslääkkeistä, voin olla väärässäkki kun ei oo tarvinnu käyttää paitsi nyt pitää marssia apoteekkiin. inha vaiva kyllä :x

siruko tekiki hyviä löytöjä ja tosi halvalla =) ihan pitää olla kade :whistle: :D

oma (.) tänään ois neuvola ja 2 vkon päästä sit rakenne. kivaa taas päästä vauvelia kurkkimaan :heart: aika kylmä aamu, äsken ei ollu ku 2 astetta lämmintä mut hallaahan ne lupaskin. sieltä se talvi pikkuhiljaa tulee. vaikka eilen oli kyllä tosi lämmin päivä. se näissä keleissä on vähän inhottavaa ku aamulla hirmu kylmä mut päivällä sit tosi lämmin jos aurinko paistaa. siltä kannalta meinaan jos aamulla pitää lähteä liikenteeseen ja ip vasta takasin ni pitää olla tolle pojulle vaatteita useempia mukana. pitäs ruveta pikkuhiljaa miettimään tota sunnuntain tarjoiluaki, vinkkejä otetaan vastaan ;)
 
Huomenta :wave:

Piipahdan tässä nopeesti ennenkun pitää lähteä töihin. Kiva kun harjottelupaikka on ihan tuossa kylällä niin voi lähtee 10min aikasemmin :)

Cruella Juu, jos jokaisesta neekeri- sanasta saisi linnaa niin mie istuisin varmaan elinkautista :D Närästyslääkkeestä: En sitten tarvinnutkaan sitä tujumpaa lääkettä eilen, meni ohi se polttelu kolmannen Rennien jälkeen :snotty: Rennie on sallittu raskauden aikana :) Onhan nuo reseptilääkkeet aika tujuja, mutta jos satunnaisesti ottaa yhden niin ei niistä ole haittaa sikiölle. Miulla on pitkäaikaislääkitys ja sen rinnalla tarvittaessa- lääkkeitä, joita ei sais ottaa raskauden aikana, mutta lääkärin valvonnassa kyllä. Lääkäri oli sitä mieltä, että enemmän vauva kärsii siitä, etten hoida itseäni kunnolla myös raskausaikana, kuin että ottaisin ne lääkkeet... :/ Se on vähän, että kumpi on pienempi paha.

Nyt pitää lähteä kiitämään :wave: Hyvää päivänjatkoa naiset B)

Kiin ja Takku 18+2
 
Moikka kaikille!
En oo vähään aikaan kirjoitellut, kun palsta on tuntunut tökkivän joka kerta, kun oon yrittänyt kirjautua :kieh:

BB:n katsojaksi tunnustaudun minäkin... Jotenkin en tykkää tällä kaudella yhtään kenestäkään, kaikki on jotenkin tylsiä tai sit ällöjä, kuten lääppijä-Einari. Ja ei kyl jaksa kuunnella sen Akin ja Jarkon panoillaan kehuskelujuttuja... Mut silti sitä pitää kattoa :D

Mä oon tällä hetkellä niin väsynyt ja stressaantunut, olin koko vlopun töissä ja nyt perään sit vielä täysi työviikko... :/ Viime yönä mies järjesti shown, kun meidän ilmastointilaite on kai jotenkin rikki ja pitää ihmeellistä ääntä. Mies ei sit saanu nukuttua, oli ihan ku pikkulapsi eikä antanu munkaan sit nukkua vaan meuhkas ympäri taloa ja yritti löytää vikaa. Vähänkö meni hermot! Ihan ku en ois muutenki jo tarpeeks väsynyt ja nyt jotain muutaman tunnin yöunilla pitää viel töissä sinnitellä :'(

Liikunnasta oli myös ollut puhetta, mä aloitan ens viikolla mammajoogan. On varmaan ihan kivaa, vaikka eihän se mitään hikiliikuntaa ole.

Jaahas, koitanpa jatkaa töitä....
 
c81 kyllä muutkin oksentaa! minä ainakin :x ei usein mutta joinakin aamuina.. etova olo on kyllä muulloinkin. Muutama viikko meni tuossa välissä ettei ollut mitään, nyt yökkäyttää tosi monet hajut! Eilen aloin keittään pottuja miehelle, pussista putosi pikkuinen mato altaaseen, oli se kuin maailmanloppu! Minä kun en voi muutenkaan sietää mitään luikertelijoita, ja nyt kun hormonitkin hyrrää niin itketti ja oksetti. En voinut edes laskea vettä altaaseen ja hukuttaa sitä :kieh:

3 vapaapäivää putkeen! Taidan mennä takaisin pötköttelemään :)

-Siru- 18+2
 
Kyllä oksentaa, tosin säännöllisen epäsäännöllisesti enää.

Monta kertaa päivässä rytmistä pääsin lopulta kerran päivässä rytmiin ja nyt ollaan siinä vaiheessa tosiaan että ei ihan joka, eikä jokatoinenkaan päivä B)

Piiju 17+0
 
BB:tä en oo yhtenäkään kautena seurannut, eikä mua muutenkaan vois vähempää kiinnostaa! Just tän Akin satun ainoana koko ohjelmasta tietämään ihan vaan yhden lehtijutun perusteella ;) eikä kyllä voi mitään arviota ihmisestä antaa :LOL:

:hug: teille, jotka vielä oksentelette! Itselläni ei oo yhdessäkään raskaudessa tätä vaivaa ollut, mutta siskoni oksenteli itsensä sairaalakuntoon, ja kesti jotain viikolle 16-18 molemmissa raskauksissa.

melon, onko supistelut rauhoittuneet? Mulla neuvolantäti oli kovasti huolissaan, kun sanoin, että oli supistellut. Onneksi rauhoittuivat nesteytyksellä.

Mulla oli tänään neuvola, ja kaikki kunnossa. Sain yllättäen ultra-ajan jo kahden viikon päähän, silloin 18+3. Sen sairastelun takia haluavat tarkistaa istukat yms. En oo koskaan käyny rakenneultrassa näin aikaisin, tokihan kaikki rakenteet on jo tuolloin nähtävissä, mutta mitenhän sukupuoli? Uskaltaakohan lääkäri tuolloin vielä antaa arviota ;)

Taas neuvolantäti veikkas tyttöä (sydänäänistä arveli), alan kohta itsekin uskoa!!! Ja vaikkei sillä niin suurta väliä oliskaan haluaisin kyllä tietää, kun kaikki vaan povaa tyttöä...

Neuvolassa ei muuten mittailtu kohdunkorkeutta ei edes sormimittoja navasta alaspäin? On kuulema vielä niin matalalla
:eek: Tosin katoin, että edellisessä tyttöraskaudessa oli viikolla 18+5 ollut kohdunpohjankorkeus 13cm... Onko kellään muilla näin "pientä" kohtua, vaikka kuulemma pitäis ihan vastata viikkoja?
 
Ihan pikakäynti...

Tuttemui, pienuudesta en tiedä, mut mulla oli viimeksi (3. raskaus)sf-mitta synnyttämään mennessä 27cm (rv41+1)...ja 2. synnytyksessä 29cm... =)
Itse kohdun koosta ei kukaan ole koskaan mitään sanonut, ainoostaan, että se on :heart: :n muotoinen, samoin kui äidilläni =)

En oksentele, mutta aamupahoinvointi on palannut :ashamed:

Alapäätä vihloo töissä TOSI kovasti, kun monta tuntia seisoo, sanoin selkä sanoo ihan justiinsa *poks*, mietin et soittasko sitä lääkäriä.

Jahvetti 18+6
 
BB:n Tiina on raskaana..piti nyt ekaks manita, tiiättekin varmaa jo. Mitähän meinaa?

Mä tossa soittelin jo neuvolaan, ku mulla tosiaan kerrasta iski kauheet liitoskivut kera issias kipuun nyt MOLEMMILLA puolilla :kieh: . NO ekassa lekuritarkastuksessa pitää miettiä lääkitystä tmv..Sanokin, että aikasimpa nuo tuollasina alkaa. Käski liikkua mahd. paljon, ja teenkin nii, hyötynä, ja siitä vaa pahenee. Sattuu alapäähän koko ajan :snotty: . Häpyluu murskaantuu varmaa pian. Olihan mulla erityis pahat nää tokassa raskaudessa, mutta ilmeisesti olin unohtanu.

Onneks saan isännän kotia tänää, iha kauhee ikävä. Ikinä ei ole ollu 3 yötä poissa aikasemmin..

:heart: nelli&pulla 17+6
 

Yhteistyössä