**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

heissulivei taas!

empä ollu vielä tietonen bb tiinan raskaudesta. selviskö eilisessä jaksossa? nauhotin sen enkä oo kerinny vielä kattoo.

neuvolakäynti takana ja kaikki ok. paineet 113/77, hemppari 126 vaikka raudan unohtelenki aika useesti. pissa puhdas. sf-mitta 19. painoo oli tullu 2,5 kk 700g, siihen oon tosi tyytyväinen.
 
Varasin huomiseks työterkkaan ajan :|
Ei todellakaan pysty olla töissä ettei supistas tai vihlois alapäähän :ashamed: Vihloo siis johonkin emättimen sisään tms :/ Neuvolalekurin oisin saanu vasta reilun viikon päähän...
 
Kiva päivä oli töissä. Pienen pieniä ihmisiä potilaina :) Että ne osaa inhota sitä pituuden mittaamista, jokainen huusi pää punasena. Edes rokotukset ei harmita niin paljon kun tuo "ruuvipenkkiin" vääntäminen :(

Minnuu ei kyllä ole oksettanut tai edes voinut pahoin viikon 11 jälkeen.
Iskias oli tänään (ja vieläkin) ärhäkkänä. Joka askeleella vihlasee kumpaankin pakaraan :kieh: Könkkäsin töissäkin pitkin käytävää ihan vaivasena. Illalla olis ohjelmassa närästystä ja Rennien napostelua, jos vanhat merkit pitää paikkaansa :D Röyhtäilin ruoan jälkeen töissä siihen malliin... :x
Perhevalmennuskin on illalla. Katotaan tänään se synnytysvideo.
 
Pahoinvoiville jaksamis :hug: !!!

nelHM ja Jahvetti jaksuja kans teille noiden kipujen kanssa. Toivottavasti hellittää pian!

Mäkin luin jo tuosta Tiinan positiivisesta tuloksesta. Mä ittekseni aattelin et varmaan lähtisin pois tuolta talosta sen uutisen saatuani mutta saapa nähdä mitä tekee Tiina. Musta olis muutenkin karmeaa et koko suomi kuulis et oot raskaana ja sit käviskin huonosti ja sais keskenmenon niin oi kauhea. En tietenkään hänelle sitä toivo.

ON: aamuyöstä heräsin kun supisteli, johtuen varmaan siitä kun jouduin tytön nostamaan kesken yön parikertaa keskelle nukkumaan kun oli niin kauhean levoton. Maha oli ihan järkyn kova ja alaselkää ja mahaa särki niin tajuttomasti. Onneks ei kuitenkaan kestäny kauaa. Nyt ei oo supistellukkaan ja hyvä niin. Ruokarintamalta hyviä uutisia. Oon vihdoin saanut syötyä kunnon ruokia. Tännäänkin söin makkarakeittoa ja voi jessus kun oli hyvää. :D Muuten ollu ihan jees fiilis.

Ai niin joo, Taloarvioinnista. Saatiin tajuttoman hyvä arviointi ja nyt kämppä vaan myyntiin. =) Melkein 30 000 eukkia enemmän kuin maksettiin.Jee! On asuttu täs noin 3v. Oon kyl ihan todella tyytyväinen.

Jepsu ja ¤ 17+1
 
Jepsu, vau =) Me saatiin kanssa edellisestä, rivitalosta n. 30te enemmän mitä ite maksettiin =) Siitä on tosin aikaa jo 5 vuotta =)
Nyt tämä menee perjantaina myyntiin ja hp on n. 120te enemmän mitä meillä on tähän menny ;)
Mutta mutta...se itelle uuskin taas maksaa maltaita enemmän :whistle:
 
Supersurffailija tulee paljastamaan aika jännän jutun jonka äkkäsin tuolta bb sivustoilta. Älkääkä naurako mulle! :LOL: :LOL:

Niin elikkäs kun tuolla on ne esittelyt henkilöistä niin kaikilla muilla naisilla paitsi Tiinalla on mukana ja listaan kirjoitettu siteet ja tampoonit et mua alkoi epäilyttämään että Tiina on kyllä tainnu tietää tosta sillä oishan se muuten kantanu läjäpäin kans siteitä vai mitä mieltä mammat ootte?

Kyl mä kans kaikki huomaan...huh huh...
 
BBtä olen katsonut tasan jakson, mutta helposti tuohon koukuttuu... ;) Hienoa salapoliisityötä Jepsu :LOL:
Täytyy vissiin tänään katsoa telkkaa, että pysyy jutuissa mukana.

Ei olisi kiva olla Tiinan sijassa. Koko Suomi katsoo kun joutuu noin henkilökohtaisia asioita puimaan. Itse kyllä lähtisin talosta. Ei olisi tulevaa isääkään kohtaan minusta reilua, jos olisi 3 kk (vai kauanko ne siellä onkaan...) äityli poissa... Onhan se aika pitkä aika. Ja mahd. pahoinvoinnit, väsymykset, ei kiitos! Mielenkiintoista jos aikoo sinne jäädä. Jonkinlaista julkisuushakuisuutta noilla ihmisillä täytyy olla... kokemuksen lisäksi tietysti.

Minulla on ollut nyt jo viikon päänsärky.... :| Tänään soitin sitten neuvolaan ja kysyin, että mitä teen. Alkaa "ottaa päähän" tämä jatkuva kipu. Sanottiin, että ota buranaa tänään ja testaa menisikö ohi ja jos ei niin huomenna sitten verenpaine ja muihin mittauksiin... Ikävää.

Onko teillä muilla ollut päänsärkyä ja onko teille panadol auttanut. Minä en ole panadolia ottanut kuin muutaman, mutta tuntuu ettei niistä ole tähän mitään hyötyä...

Muutenhan kaikki ihan mukavasti. Selkeitä liikkeitä en ole vielä päässyt tuntemaan, mutta kohta kait niitä voisi ruveta odottamaan....
Ajattelinpa tehdä tänään jauhelihapizzaa... tuo jauheliha, jota en normaalista syö, on alkanut himottaa.... joten kauppaan heps!
Pupi (15+4)
 
BB:tä, Tänään siis Tiina plussasi! Ja aikoo jäädä taloon, lupasi jo antaa juomansa ja tupakat muille, ja muut antaa sitten herkkuja enemmän Tiinalle. Ihmettelen vain että jos kerran on jo toisella kuulla, niin eikö pian pitäisi päästä ultraan tarkistamaan ettei ole tuulimuna? Minä kans uskon tuohon että tiesi tästä jo taloon tullessaan, halusi vaan kohahduttaa ja saada sillä huomiota. Lähtisi pois, huonoa viihdettä kun on. Tänäänkin maannut koko päivän sängyssä..
Pupi, päänsäryt vaivanneet täälläkin, panadol kyllä auttaa yleensä aina. Sitähän saa reseptillä voimakkaampaakin jos tarve vaatii. Kipeänä ei kannata yrittää jaksaa kun kerran apu on olemassa :)

Oma napa, ei mitään erikoista.

-Siru-
 
siruko eihän ole mikään normaalikäytäntö käydä ultrassa tarkastuttamassa onko tuulimuna...!jokainen saapi yksityisellä käydä alkuraskauden ultrassa jos siltä tuntuu.
kipuilijat ootteko koittaneet kipuihin paratabseja?mulle määrättiin niitä selkään,saa ottaa 8kpl päivässä,ovat 500mg.maksoi 100kpl jotain 3?...en muista tarkkaan.ja ovat auttaneet hyvin.

oksentanut en ole enää toviin,jee.tää väsymys vois alkaa hellittää pikkuhiljaa |O
 
Meillä aika varattu kahden viikon päähän. Vähän jänskättää..

Hemoglobiinista: mites kun mulla viimeksikin oli hB 120, eikä terkka mistään rautatabuista maininnutkaan? Mulla särkee nyt neljättä päivää päätä :( Alhainen hemppa, verenpaineet vai yleinen väsymys lie? En viitsi joka päivä Panadoliakaan nappailla.

Ruokahalu on palannut :ashamed: Nykyään tekee jopa karkkiakin pikkuisen mieli, vaikka muutama viikko sitten ei maistunut ollenkaan.
Tuntuu, että maha on yhtäkkiä pullahtanut vaaaltavaksi! (heh, vai onko se se lisääntynyt ruokahalu..)
Yöllä heräsin ihme tuntemuksiin, olin kai kääntynyt unissani mahan päälle, joka sitten pääsi muljahtamaan. Auts!!

Alkaako BB-ekstra puolelta? Jos siellä kerran Pasia haastatellaan...
 
En kenenkään iloa halua pilata, mutta eilen luki mtv 3:n sivuilla jo että joku tarkkasilmä oli huomannut saman ku Jepsu.. ehkä se oli juuri Jepsu:)

Kävin siellä työterveyslääkärillä, oli muuten sikakomea, luulin että ne on vaan kaupunkitarinoita... :p
Antoi se pari päivää lisää lomaa, ois antanut enemmänkin, mutta ei tässä tilanteessa voi kun Kela käy kuulemma kimppuun, en sit tiedä miksi.

Mulla on sitten flunssan lisäks joku nielualueen paise :eek: Sanoi että kun pahaks pääsee niin leviää kaulaan ja rintaan ja pitää puhkasta. Pitää mennä huomenna kontrolliin, eli ei taaskaan saa jäädä aamulla vaan makoilemaan sänkyyn...

Sain antibioottikuurin, V-Pen Megaa, lääkäri luki ihan mun mielenrauhan vuoksi oikein Pharmaca Fennicasta ettei ole haittaa sikiölle, niin kultainen mies =)
On vaan hirmu kipeä kurkku toiselta puolelta, muuten olotilan kestäisinkin...

BB:sta sen verran vielä että inhoan Hekaa yli kaiken, muistuttaa niin ulkonäöltään ja vähän muutenkin yhtä *ittumaista exää.. :kieh:
Onneks joutu äänestykseen, mutta Eikkahan sieltä tietty lähtee... :|
 
Pusuapina en mä kuitenkaan ihan niin koukussa oo et maikkarille ilmoittelisin tosta tiinasta. Luin sen vasta tänään tuolta noiden kilpailijoiden esittelystä ja päättelin ihan itse kun hänellä ei noita siteitä tms mainittu listassa. :D Sama homma Hekan suhteen...sais tippua pois nyt.

Muutes tosta nielu paiseesta vielä, mun serkuilla on monella ollut ja ambulanssilla kiidätetty sairaalaan joka ikinen. Henki ei kulkenu ja ahdisti. Toivottavasti sulla ei mee siihen asti et joutuu puhkasemaan vaan helpottaa ittestään. :hug: En siis halua pelotella.

Sitten omanapainen kysymys... Voiko vauva potkut tuntea selässä?
Äsken tuntu kaksi oikein napakkaa tumpsausta selkärankaan ja luulen et se oli meitin pikku-erkki. :D Outoa sillä tuollasta en kokenut neitin kanssa...

Siskokin pyörähti tuossa juuri meillä ja kauhulla totesi et onpas sulla iso maha. Kasvanu ihan hujauksessa. Nähty siis oisko pari viikkoa sitten viimeks.

Nyt pitää alkaa laittaa neitiä yöpuulle kun tuntuu olevan aivan yliväsynyt!

Öitä toivottaa
Jepsu ja ¤ 17+1
 
Mulla on pahatunne :/ Mulla tuli maha kipeeksi nyt illan aikana, jotenki tuntuu olevan vähän aaltoilevaa, välillä kovempi ja välillä vaan sellanen outo tunne vatsassa. Nyt kyllä pelottaa kauheesti :'( Voihan tää olla ihan harmitonta (niitä liitoskipuja??) mutta parin keskenmenon jälkeen kyllä pelkään pahinta.

Muutenkin tänään ollu kamala päivä, nukuin tosi huonosti viimeyön ja sen on sitten huomannu olosta. Että sänky taitaa kutsua ihan kohta...

BB:stä, koitin kerran kattoa sillon ekalla kerralla mutta ei iskeny joten oon suosiolla jättäny väliin koko ohjelman joten ei mitään hajua mistä puhutte :D

Nyt en jaksanu sisäistää mitä muut on kirjottanut, anteeksi :ashamed:

 
Mie oon kyllä ollut ihan koukuttunut alusta asti, siis eka BB minkä näin oli brittien kolmas vissiin... =) Tosin mies tuon miulle huikkas kun sattui sen silmään.

Lääkäri sano että on niin alkuvaiheessa ettei voi vielä sanoa satavarmasti onko se se mutta vahva epäilys kuitenkin, siks meen kontrolliin...

Mun isä kans kertoi kun kävin siellä että sillä joskus nuorempana oli samanlainen paise. Se oli tansseihin menossa äitin kanssa, mutta sen kurkku turpos niin ettei voinut hengittää, ja lääkäri sano sille että ois voinu olla viimeset tanssit jos ei olis tullut käymään ... :whistle:

Eli siks sain kiireesti määräyksen ottaa sitä vee-penniä jo tästä illasta alkaen, ettei sitten äidy kovin pahaks, vaikkei varma olekaan.

Kaikki tuntee liikkeitä, jotkut esikon odottajatkin, oon niin kade :|
Menossa 17+3 vasta, mutta katkera olen silti...
 
tere,

hauska käänne tosiaan BB:ssä... Ja loistavaa nuuskintaa Jepsu! :flower:

:hug: kaikille, joilla on jotain vaivoja: päänsärkyä, pahoinvointia, selkäkipuja, supisteluja, närkkimistä jne... Mulla onnellisella ei oo nyt mitään, oikein hyvin voidaan ja on jotenkin todella tarmokas olokin. Äsken pakastelin marjoja litratolkulla, ja töissäkin oon ollu oikein ekstratehokas. =)

Käytiin tänää ostamassa se Brion pinnasänky (Stokkan kantisalessa oli siis, jos joku ko. kortin omistava ei oo huomannu. :) ). Saadaan se tosin kotiin onneks vasta kuun vaihteessa, kun se valkosia ei ollu enää. Piti varastosta tilata. Ostin myös reunapehmusteet ja yhdet lakanat. :D

Pusuapina: En mäkään mitään tunne vielä, PMMP:n keikalla viime viikolla tunsin "karhean pensselin sivelyn" sisälläni. Saattoi olla vauvan liike, saattoi olla olematta... :/ Kyllä ne vielä sieltä tulee!

eva & helmieemeli rv18+0

ps. Lindexillä on mammavaatteita alessa! Farkkuja 19,90,- ja puseroita kans ihan edullisesti.
 
Kyllä mä yritän rauhotella itseäni, että tulen vielä jostain päivästä alkaen väkisinkin tuntemaan ne potkut, ei saa olla malttamaton! Mutta... se on niin uuttaa ja ihmeellistä, että ei vaan jaksa odottaa =)

Ehdin tosiaan ostaa sen meidän pinnasängyn ennen kun näin sen Stockan, mutta ilokseni huomasin, että vaikka se meidän onkin halpa ja käytetty niin se oli itseasiassa hyvin paljon samanlainen kun se siinä lehdessä, eli ei ennää harmita :)
Ja tänään muistin just että mullahan on oma kehtonikin tuolla verkkokomerossa! Siitä voi sitten tulla sellanen olohuonepeti, vaikka... :)
 
Aika outoa ollut se sen toiminta. Ykskin päivä se siellä toikkaroi (omien sanojensa mukaan) ilman alushousuja, kuinka moni teistä on ilman alushousuja (ja pikkuhousunsuojaa), kun odottaa menkkoja alkavaksi hetkellä millä hyvänsä? Ihan suunniteltu juttu tuntuu olevan.
 
Heh, oon ihan samaa mieltä tosta, et BB-Tiina on kyl tienny raskaudestaan jo ennen taloon menoa... Ihmettelin kans sitä ilman alkkareita oloa, jos muka menkkoja odottaa!

Oon kanssa katellu sitä Stockkan kanta-asiakasalessa olevaa Brio-sänkyä, hyvältä näyttäis ja ollaan jo puhuttu, et pitäis ostaa pois. Reunapehmusteetkin ois ihkut :whistle:

Muuten, Zaraan on tullut myös mammamallisto! Kävin eilen shoppaamassa sieltä farkut ja neuleen, farkut varsinkin oli ihanat =)
 
Olin tuossa viimeyön töissä. Yövuoro meillä kestää 10 tuntii plus siihen päälle vielä reilu puolentunnin kotimatka. Ajattelin tuossa viimeyön aikana että tää alkaa olemaan jo ihan hulluu puuhaa.. Millään en jaksas valvoo ja tuol meillä kun ei voi yhtikäs mitään tehdä kun potilaan vierellä ollaan ja hän nukkuu. Unentarve kun muutenkin tuntuu että on lisääntynyt niin noi yövuorot ei tunnu yhtään hyvältä. Lisäksi aamuyöllä alko supistelemaan.
No, mie soitin aamusella töistä päästyäni työterveyteen ja menin sit siel käymäänkin. Kysyin terkalta että kuinkahan kauan miun ihan oikeesti pitäs näitä öitä jaksaa tehdä..en vaan jaksa ja olen sitä mieltä ettei minun tässä tilassa tarvikkaan. Sain tän yön saikkua ja lääkärille varattiin aikaa 14pv.

Mitenkä muilla vuorotyöläisillä. Tuntuuko yöt ylimääräsen rankoilta vai valitanko turhaan vaan. Mie olen sitä mieltä että miun ei tartte öitä enään tehdä. Jos ei työterveyslääkäri kirjota niitä vapaaksi niin menen sitten yksityiselle. Aamu ja iltavuorot vielä menee mutta nyt yöt on nukkumista varten..
 
Takun hoitopöytä oli tullut Ikeasta, mies kävi hakemassa ennenkun lähettiin valmennukseen :) En kerennyt vielä avaamaan, kun rojahdin ihan väsynä sohvalle kotiin tullessa ja sitten pyykkäystä ja muuta mukavaa |O Nyt vasta pääsen tutumaan, kun kone pyöräytti pyykit loppuun.

Ällövaroitus Miulla on hirmu kippee patti alapäässä nivusen lähellä :ashamed: Ei siis värkissä vaan tuossa ylempänä "edessä". Tuntuu, että ihon alla olis oliivin kokonen paise... Taian näyttää sitä gynelle, kun mennään ultraan parin viikon päästä, jos ei siihen mennessä ole parantunu :snotty:

Öitä tytöt :saint:
 
Mun nielupaise on turvonnut lisää ja nielemisestä ei tuu mitään, heräsin ehkä neljä kertaa siihen ja nyt meni hermot, ei tuu uni. Jännittää vähän myös koska joka kerta kun heräsin niin alavatsaa kivisti... Vessassa käynti auttoi vähän, mutta kyllä sitä edelleen vähän jomottaa. En tiedä minkä syyks sen voi laskea, kun nää on ekoja "outoja" vatsakipuja raskauden aikana mulla...

Suurperheen äityli mun työ on ikuista yövuoroo, kun muita ei ole, ja kyllä sen huomaa, että jo se töihin herääminen tuntuu vähän rankemmalta kun ennen vaikka meen ihan ajoissa nukkumaan (herään siis kahdelta.)

Mulla ei itselläni ole ollut VIELÄ mitään vaivoja mikä tekis töissä olemisesta sietämätöntä, mutta en aio arastella pyytää sairaslomaa kun niitä ilmaantuu. Jos olisin tässä liemessä ihan yksin niin varmasti nytkin olisin töissä enkä kotona tulehtuneiden risojeni kanssa. Mutta tää vauva on pistänyt terveyden niin etusijalle että ei paljon väliä mitä muut ajattelee...

Eli äityli, jos yöt tuntuu liian raskailta, niin lääkärille vain! Kyllä niistäkin jotkut on ihan ihmisiä ja ymmärtää tilanteen...

Tästä tulikin mieleen, että jos olis aikonut alottaa äippäloman 30 päivää ennen laskettua, ja sitten huomaakin tarvitsevansa saikkua jo sen 20 päivää aiemmin, niin siirtääkö ne väkisin sen äitiysloman alkamaan varhennettuna, vai saako sen ihan sairaslomana? mä en mielellään ottais tota varhennus-vaihtoehtoo...
 
on se hemmetti ettei saa enää nukuttua! |O |O |O en luullu niin vanha vielä olevani et öitä rupeen kuppaamaan... osasynä tähän valvomiseen on toi ukon läski kissa, mouruaa aina aamuyöllä ja jos sillo herään ni turha unta oottaa. eli tässä on nyt useempi yö valvottu |O ei tässä muuten mitään mutta kun pitäs sitte päivä jaksaa ton elohopeen kanssa ja saan väsymyksestä aika pahoja rytmäreitä :/

mä en kerinny eilen nähä koko bb extraa, oliko se pasi minkälainen? B) vähän alkaa toi tiinan juttu haista, ihan kun joku julkisuuskikka. ite en kyllä varmaan lähtis raskaana ollessa mihinkään eristyksiin. ja sit vielä jos tulee pahoinvointia yms ni ykäile nyt sit siellä ku kamerat kuvaa jatkuvasti... ja muutenki tuntuu vähän oudolta toiminnalta et kertoo raskaudesta telkkarin välityksellä ja koko kansa saa kans tietää. no kukin tyylillään. ja se kalsarittomuus ihmetytti mua myös.

ukon pitää nousta kohta töihin, hah! mul on kone makkarissa... ehkä oon sika mut sen kissan takia mä en saa nukkua, kele! ja samalla tavalla mun pitää päivä jaksaa enkä voi nukkua vaikka kuinka haluisin. pojan päikkäritki niin lyhyet ettei siinä ajassa kerkee ees sänkyyn...
jospa sitä vielä oikasis hetkeks vaikka mun tuurilla toi junnu herää samaan aikaan ku ukko. sit en kyl tiiä miten tän päivän klaaraan...
 
Heipä hei, pitkästä aikaa tänne kirjottelen. Varailin rakenne ultra-ajan yksityiseltä ja sain sen 18.9.
Ajattelin kyllä kysyä vauvan sukupuolenkin =)
Odotus on mennyt ihan hyvin, mutta liitoskivut on karseita ja nyt tähän pläjähti vielä iskias kipukin :/
Sokerirasituksessakin kävin ja arvot oli ihan ok, paitsi paastoarvo oli 4.8 ja se raja oli just 4.8. Nyt sain sen sokerimittarin kotiin ja sillä seurailen sokereita ja katson vähän mitä syön.
Tämmösiä tänne ja koukussa ollaan big brotheriin :D
Nyt 18+3
 
|O Huomenta vaan täältäkin... |O
Melkein koko yö tuli valvottua kun typykälle iskenyt jostain ankaran flunssan ja röhän päälle ja koko ajan yskii ja räkii. Sääliks pientä käy. Luulin et se meni jo ohi mut vaan paheni ja ollaan jo käyty lääkärissäkin neuvolan kautta tänä aamuna ja jonon ohi et hujahti.(onneks! en kyl ois jaksnu millään jonottaa)
Nyt sain kuitenkin nukutettua hänet et jospa se nyt alkais helpottaan... :snotty:

Cruella Kyselit et minkälainen se Pasi oli? niin mun mielipide oli et se on aivan kopio Jari Sarasvuosta. :D Ihan fiksun olonen tyyppi kai.

Pusuapinalle :hug: ja jaksuja sen paiseen kanssa. Toivottavasti antibiootiit alkaa pian vaikuttaa.

Vinja Mulle tuli noista sun kuvailiusta mieleen harjoitussupparit. Sehän voi olla niitäkin.

On: liikkeitä tuntuu vähän väliä. Oikein superliikkuja.
Tänään ilmoitetaan kämppä myyntiin...jännää et miten menee kaupaks. Toivottavasti pian.

Nyt sumpin juontiin,
Jepsu ja ¤ 17+2
 

Yhteistyössä