huomenet helmimammoille!
pitkästä aikaa taas täällä, kylläpä oli lukeminen noissa aiempien viikkojen jutuissa. mukavaa, kun keskustelua riittää

.
monta ihanaa lomaviikkoa takana ja olo tuntuu tosi virkistyneeltä, energiseltä ja muutenkin on ihan loistofiilikset, kun reissussa tarttunut syvä rusketuskaan ei oo ehtiny vielä haalistua. harmi vaan, että niinkin monella on vielä
pahoivointia ja muutamilla näyttäis ilmenneen vaikka mitä muutakin kremppaa (liitoskivut, issias,..). jaksamista vaan teille ja toivottavasti pystytte siitä huolimatta nauttimaan tästä toisesta kolmanneksesta!
tänään aamusta kävin
neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. vatsa on edelleen pieni (sitä ei kyllä tosiaankaan mittailtu) ja täti sanoi, että hyvä vaan. sellaseen isoon mahaan ehtii kuulemma moneen kertaan kyllästyä

.
liikkeitä oon tuntenu ehkä jo parin viikon ajan ihan satunnaisesti (ei siis tod. joka päivä vaan joskus harvakseltaan) ja täti sanoi, että ensisynnyttäjilläkin voi tuntua helposti tässä vaiheessa jos ei oo vatsanpeitteitä (eli rasvaa). huomasin muuten, että toi vatsan koko on tosi riippuvainen ihan siitäkin mitä syö. koko italian loman ajan pieni kumpu erottu ihan kivasti, mutta heti kun palasin suomeen ja siirryin pastapainotteisesta ruokavaliosta takas täysjyvä-, salaatti-, kasvis- ja lihasafkaan ni johan se painui takaisin

.
liikunnasta joku kyseli kans jossain vaiheessa. mä oon käyny salilla ihan samaa tahtia kun aiemminkin (joka toinen päivä) ja sit oon tehny rasittavaa aerobista treeniä ne välipäivät. toki harjoittelun luonne on vähän muuttunu, mutta aikalailla pystyy tekemään samoja asioita kuin aiemminkin ja aikalailla samoilla painoillakin. neuvolastakin sanoivat, että niin kauan kun tuntuu hyvältä, voi tehdä kyllä ihan kaikkea.. kyllä se kroppa ilmottaa sitten kun on aika lopettaa. eilen kohtasin tämän rajan juostessa, eli mun juoksulenkit on nyt vähäksi aikaa heitetty. mulla on jo jonkin aikaa tuntunu oudolta alavatsassa juostessa ja eilen rupes vihlomaan niin törkeesti, että jouduin keskeyttämään

. eli se oli sit siinä, pitää näköjään siirtyä spinning-tunneille, mutta ihan hyvä vaihtoehto sekin, kun ulkona rupee oleen vähitellen niin kylmät ilmat. ja pilateksen ajattelin ottaa muun lisäksi ohjelmaan, kun mun salilla ei mitään mammajumppaa tai -joogaa tarjota.
BBstäkin olit puhuneet. teema on mulle ihan vieras, kun katson vaan tosi harvoin telkkaria (leffoja lähinnä joskus viikonloppuisin, mutta nekin sit tietokoneen kautta koska vihaan mainoskatkoja). ihan hauska kuitenkin seurata keskustelua, pysyypä sitä kautta sit kärryillä.
hankintojakin oli muutamat jo ehtineet tekemään. mä luulen, että lykätään niitäkin vielä aika tovi.. eka varmasti kysellään muutamalta tuttavapariskunnalta, joilla rupee lapset oleen sen ikäisiä, ettei pinnasängyt ja muut oo ihan hetkeen olleet käytössä. ja mammavaatteitakaan en oo pahemmin hommannu (yhdet caprit hommasin lentoja ajatellen), mutta kävin ostamassa muutaman pidemmän topin ettei tarvi syyskeleissä vatsan palella. mahdollisimman pitkään haluaisin kyllä käyttää omia vaatteita ja huomasin, että tiukoissa farkuissakin on lantioleikkaukset niin matalia, että nekin sujahtaa ihan sulavasti päälle.
ok, eiköhän tässä ollu taas kuulumisia ihan tarpeeksi. nautinnollista syyspäivää kaikille ja voikaahan hyvin!