Haaveena vauva 2025

@Hopeanopea et ole ainoa jolla sekavat fiilikset

Nyt kp24 ja vaikka en tikuttanut tässä kuussa, ovulaatio oli varmaan joskus kp12-13 aikoihin. Olen tuntenut kaikki mahdolliset raskausoireet tässä viimeisen viikon aikana, päässä vaan pyörii sellainen kela jota en saa pysäytettyä. Jotenkin joka päivä, varsinkin iltaisin on ollut hassuja kramppeja ja vihlaisuja ja rinnat ovat kipeytyneet ihan kunnolla. Pahoinvointikin vaivaa, mutta voi olla että tää on kaikki ylivilkkaan mielikuvituksen tuotosta.

Sinänsä tekisi mieli tehdä raskaustesti mutta yritän pysyä lujana ja odottaa nyt ainakin maanantaille, tai kp31 asti jos menkkoja ei kuulu. Ajatus negatiivisesta testistä on niin murskaava että mielummin odotan rauhassa menkkoja…
Mäkin ajattelin yrittää pysyä lujana ja testaan vasta jos menkat myöhässä 💪.

Moikka. Tääl on ollu jotenki pitkät päivät. Varmaan johtuu imetyksestä mut kierto tuntuu venyvän pitkähköksi. Oon hulluna tehnyt ovistestejä, en vaan osaa ottaa rennosti. Lisäksi tähän toki tulee oma haaste kun on tuo vauva niin vähän väkisinkin tulee seksistä sellainen suoritus mikä vaan hoidettava mahdollisimman nopeasti enneks vauva herää yms. Ja sen takia haluis vaan maksimoida mahdollisuuden ja saada sen ovisplussan.

Nyt menossa jo kp 20 tai 19 ja tänään sain vihdoin hymynaaman clearblue ovistestiin siihen vaaleanpunaiseen. Liuska ei vielä ole tasavahva. Epäilen et ovis on huomenna viimeistään. Eilen oli vielä ihan mitätön viiva ovistestissä. Oon tätä ennenkin näillä palstoilla ihmetellyt et itellä ei kyllä oviksen aikaa oikein haluta ja vatsa on niin kipeä ja olo ihan turvonnut et siin on kyl halut kaukana 😅

Tuo mun luteaali vähän huolettaa, on se sen 10 päivää mutta ilmeisesti olisi parempi et olis hiukkasen pidempi.

• Tykkää
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Heippa,

En ole jaksanut kirjoitella aikaan, lueskellut viestejä aika ajoin kyllä. Ensinnäkin valtavasti onnea kaikille plussanneille, @jauhopeukalo vissiin uusimpana. Ihanaa, että plussiakin täällä välillä tulee! 🥰

@Keltalilja kirjoitteli omituisen pitkästä kierrosta. Mulla oli sellainen viime kesänä, se oli n. kahden normikierron pituinen, tyyliin vajaat 60 päivää. Se oli eka kierto kuopuksen jälkeen, ja tulinkin siitä raskaaksi. Mutta ikävä kyllä meni aikaisin kesken; vuoto alkoi sellaiseen ajankohtaan, kun ilman raskautta toisten kuukautisten olisi laskennallisesti pitänytkin tulla. Sen jälkeen on kierto ollut normaalin rajoissa. Tulin uudelleen raskaaksi syksyllä, mutta sekin meni varhain kesken. Kyllä se vaan varmasti ikä vaikuttaa, vaikkei sitä omalle kohdalle haluaisikaan uskoa.

Vaikka ajattelen perheen olevan hyvän kokoinen näinkin, niin jotenkin sitä silti kaipaa vielä uutta pientä syliin. Ja haluaisi kokea vielä kerran onnistuneen raskauden ja synnytyksen. Toisaalta viime synnytys oli niin dramaattinen, että ajatus vielä yhdestä synnytyksestä myös pelottaa. Pitäisi kai jutella uudelleen jonkun ammattilaisen kanssa, mutta jäin siihen käsitykseen, että synnytyksen liian nopea eteneminen oli aiheuttanut vauvalle vaikean virheasennon, jota henkilökunta ei kuitenkaan tajunnut tai halunnut tajuta. Myös sitä edellinen synnytys oli kokonaisuudessaan supernopea, ja kun vauhtia on tullut lisää joka kerta, niin mitenkähän siitä turvallisesti selvittäisiin.

Teille onkin monilla piinailijoilla lupaavia oireita, toivotaan niiden merkitsevän onnistuneita raskauksia. ❤ Itsellä ei oikein mitään oireita, menkkoja odottelen alkaviksi milloin vain jo eilisestä lähtien. En bongannut ovulaatiota ollenkaan varmaksi tässä kierrossa, joten vaikea sanoa. Tiistaiaamuna jouduin tekemään muutaman tunnin pidätyksellä Clearbluen varhaisen testin, kun olin menossa rokotukseen, josta huomasin vasta siinä vaiheessa, ettei sitä saa antaa raskausaikana ilman todella pätevää syytä. Se oli niin nega kuin vain olla voi.

Toki sitä vielä vähän toivoo, että josko ovis olisi vaan ollut tosi myöhään ja tämä kierto vielä toisi raskauden tullessaan... Nyt olisi ollut viimeinen mahdollisuus jatkaa suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle. Hirveän nopeasti mennyt aika, vaikka kuopus vielä niin pieneltä tuntuukin.

Tuo hormonien tasapainotushoito kuulosti tosi hyvältä ja mielenkiintoiselta. Menin heti eilen aikaisemmin nukkumaan! 😄 Kuopuksen imetyksen kanssa on ollut vähän on-off -meininkiä. Kovasti hän sitä kaipaa iltaisin. Aika usein jätän väliin ja hän nukahtaa lukemiseen, mutta välillä sitten hellyn antamaan kuitenkin.

Jotenkin ristiriitainen fiilis siitä, kun toisaalta sanotaan, ettei imetys vaikuta ainakaan alkaneeseen raskauteen tai muuhunkaan, jos ovis kuitenkin tapahtuu, mutta toisaalta prolaktiinitasojen selvitys kuuluu hedelmällisyystutkimuksiin. Eikä kyllä ole itselläkään nyt nämä raskaudet onnistuneet, mutta taas toisaalta kuopuksen raskauden aikana imetin edellistä koko ajan ongelmitta. Ja sitten sitä miettii, että jos tämä nyt on se viimeinen pieni, niin kannattaako väkisin lopettaa.

Olin kyllä jo ajatellut, ettei sieltä varmaan mitään maitoa enää tulekaan. Mutta yhtenä aamuna kuopus oksensi ennen aamupalaa, ja sieltähän tuli ihan paksut valkoiset kermat ulos.

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Tarkennus vielä tuohon, kun kirjoitin siitä pitkästä kierrosta kesällä: mulla oli siis ilmeisesti ovis vasta joskus kp 30 tms. En sitä ovista siinä vaiheessa tajunnutkaan, ihmettelin vain rintakipuja. Keskenmeno tuli sitten n. 10 päivää haalean plussan jälkeen.

ON: ei ihme että paleli eilen (mitä kyllä siis tekee aina oviksen jälkeen) kun lämmöt sahaa kuumeen puolella. Enköhän ole saanut jonkun viruksen napattua itselle.

Toivottavasti saadaan pian lisää plussia, kun monella kierto jo pitkällä 🥰

vierailija
Rautainfuusio tiputettu eilen. Ja viime yönä täti kurvasi paikalle. Krampit alkoi jo ke ja kesti to. Eilen ei mitään. Laskeskelinkin, että uusi kierto alkaisi nyt viikonloppuna. Tässä kierrossa voikin taas tikuttaa ovista. Onneksi on vielä puoli purkkia tota vuotolääkettä ja resepti laitettu uusittavaksi, ettei tule taas 6 viikon verilöylyä. Vuoto meinaan alkoi reippaasti niagaralla (mikä on mulle normaalia ekat vuotopäivät).

vierailija
Okei, nyt on 3kk kierukan poistosta. Taas vissiin sama pska homma kuin viime kierrossa, että ovis n.19 pvä ja tästä viikko niin alkaa tiputtelu. No tietääpä jo viikkoa etukäteen ettei onnistunut. Viimeks tiputteli viikon ennen menkkoja :) :) :). Mukava vuotaa enempi tai vähempi lähes puolet ajasta. Eli ilmeisesti toi luteaali on liian lyhyt. Jos meen lääkäriin niin auttaako se mitään? Mitään lapsettomuushoitoja en ota mutta eihän tää nyt oo normaalia?! Toki vielä voi olla sekaisin toi kierto kierukan jäljiltä. Siis harmittaa ihan hirveesti ettei tämän takia onnistu ja taas pitää olla ilman seksiä/yritystä kaks viikkoa, sitten äkisti yrittää jotakin touhuu monesti viikossa ja sama pska alkaa alusta.

-Tikkunekku

vierailija
Vai tarkoittaako tuo että itse luteaali on sopiva mut tiputtelu on ongelma? Miten tuolla mikään hedelmöittynyt solupallo voisi kiinnittyä jos tiputtelee. Siis viimeks ton tiputtelun jälkeen alkoi kunnolla menkat ja ero on erittäin selkeä tiputtelujen ja menkkojen välillä.

-Tikkunekku

Vai tarkoittaako tuo että itse luteaali on sopiva mut tiputtelu on ongelma? Miten tuolla mikään hedelmöittynyt solupallo voisi kiinnittyä jos tiputtelee. Siis viimeks ton tiputtelun jälkeen alkoi kunnolla menkat ja ero on erittäin selkeä tiputtelujen ja menkkojen välillä.

-Tikkunekku
Ajattelisin että ongelma on keltarauhasessa ja sen takia alkaa tiputtamaan viikko ennen menkkoja. Se on suht helppo ratkaista esim terolut kuurilla oviksen jälkeen tai jollain muulla progesteronituella. Tuon saa aika helposti ihan terveyskeskus-/ neuvolalääkäriltä kun kysyy apuja vuotohäiriöihin

-Tikkunekku
Hmm. Ei kai tiputtelu sinänsä estä kiinnittymistä tai raskautta, sillä sehän voi johtua monestakin eri syystä ja tulla eri lähteistä. Tiedän kyllä, miten masentavaa se on, ja vaikea siihen onnistumiseen on uskoa, jos vuotoja. Ja kuitenkin; mulla oli yhdessä rakkaudessa lähes menkkojen veroiset vuodot joskus rv. 9-10, ja olin jo melko varma kolmannesta perättäisestä keskenmenosta, kun sitten ultrassa selvisi, että se tuli istukan reunasta ja sikiö voi erinomaisesti, vilkutteli vain äidille.

vierailija
Hmm. Ei kai tiputtelu sinänsä estä kiinnittymistä tai raskautta, sillä sehän voi johtua monestakin eri syystä ja tulla eri lähteistä. Tiedän kyllä, miten masentavaa se on, ja vaikea siihen onnistumiseen on uskoa, jos vuotoja. Ja kuitenkin; mulla oli yhdessä rakkaudessa lähes menkkojen veroiset vuodot joskus rv. 9-10, ja olin jo melko varma kolmannesta perättäisestä keskenmenosta, kun sitten ultrassa selvisi, että se tuli istukan reunasta ja sikiö voi erinomaisesti, vilkutteli vain äidille.
Ah, mä oon jotenki aatellut, että varsinkin alussa se ois huono juttu jos alkio ei limakalvon takia pääse ees kiinnittymään tai vuotaa heti pois.. Toisaalta kai osalla on sitten kiinnittymisvuotoakin. No, täytyy mun seurailla jokunen kierto ja miettiä sitten mitä tekee jos jatkuu, en kuitenkaan kauaa haluais katsella pitkiä vuotoja 😂.

-Tikkunekku

Hei! Tekis mieli vähän tulla listoille mutta ehkä katselen hetken..meillä on toive 2. Lapsesta, kierukka poistettu tammikuun alussa. Nyt tiputtelee ja kierto näyttää jäävän 24 päiväseksi. Noh hyvä vaan uutta kiertoa ja mahdollisuutta kohden!! Hetken jo mietin olisiko nyt tullut tiputtelu kiinnitysvuotoa mutta en siihen jotenkaan usko kun on menkkamaisia kipuja seurana.

Esikoinen on nyt kohta 2 vuotias ja häntä toivottiin useampi vuosi ennen tärppiä, saa nähä miten nyt käy!

Tsemppiä kaikille yrittäville, onnea plussanneille ja jaksamista menetyksen kokeneille ❤

Vauva 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Heidihuu ★ 1/25 ★ 3.lapsi (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

26.1.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Ainoaksi kp 38/29
@Min204 kp 38/23-30
@marik91 kp 33/28-33
@Heimi89 kp 31/25-26
@Jennnuli kp 26/27-28
@gaoxiaojie kp 26/28-31
@Hopeanopea kp 22/28-30
@Heidihuu Kp 20/30-35
@Kultakataja kp 14/25-26
@Lunni~ kp 10/28-31
@KolmattaKehiin kp 4/30-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Jennnuli DPO 12
@jeshan DPO 11

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25

Viimeksi muokattu:
Onko täällä kellään kokemusta liian lyhyen luteaalivaiheen pitenemisestä vähitellen synnytyksen jälkeen?

Mulla synnytyksestä 8kk ja ekat menkat oli lokakuun alussa eli noin 4kk kohdalla. Kierron pituus on vähitellen normalisoitunut 44->31->26 päivää mikä se oli ennen raskautta. Luteaalivaihe taas on nyt ollut 8->10->11 päivää. Mietin että piteneeköhän tosta vielä kun toi 11 ois kaiketi liian lyhyt. Vai voiskohan oma ikäkin vaikuttaa siihen että luteaalivaihe lyhenee? Täytin just 40v. Aiempia raskauksia ennen en oo pitänyt kirjaa ovulaatiosta joten ei tietoa mitä se on nuorempana ollut.

Onko täällä kellään kokemusta liian lyhyen luteaalivaiheen pitenemisestä vähitellen synnytyksen jälkeen?

Mulla synnytyksestä 8kk ja ekat menkat oli lokakuun alussa eli noin 4kk kohdalla. Kierron pituus on vähitellen normalisoitunut 44->31->26 päivää mikä se oli ennen raskautta. Luteaalivaihe taas on nyt ollut 8->10->11 päivää. Mietin että piteneeköhän tosta vielä kun toi 11 ois kaiketi liian lyhyt. Vai voiskohan oma ikäkin vaikuttaa siihen että luteaalivaihe lyhenee? Täytin just 40v. Aiempia raskauksia ennen en oo pitänyt kirjaa ovulaatiosta joten ei tietoa mitä se on nuorempana ollut.
Ei suoraan vastaus kysymykseen, mutta sen verran, että 11 päivää on lyhyehkö, mutta ei käsittääkseni kuitenkaan liian lyhyt. Käsittääkseni luteaalista sanotaan, että lyhentyy iän myötä. Sulla ei kuitenkaan synnytyksestä paljon aikaa ja jos satut vielä imettämään niin voisin hyvin kuvitella, että kierto voi vielä elää jonkin verran :) .

Mun tekis mieli päivittää tänne jotakin mut ei oo oikeen mitään päivitettävää.. Pelkkää odottelua nyt sitten vaan. Pitäis malttaa odotella ainakin viikko vielä ennen testausta.

Jotenkin kun se ovis oli niin myöhään niin tuntuu että oliko sillä mahiksia hedelmöittyä mutta onko varsinaisesti myöhäisestä ovulaation ajankohdasta haittaa jos luteaali on normaalin pituinen?

Toi hormonidieetti-nettivalmennus kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja hyödylliseltä!

...ja @Keltainenkukka92 halaus sinne.💗 Toivottavasti saatte plussan vielä, luomuna tai hoidoilla! 💗 Saanko kysyä miksi julkiselta hoidon saaminen on epävarmaa?

Mun (yksityisen) gynen kanssa puhetta että hän laittaisi lähetteen julkiselle jos raskautta ei ala kesän alkuun mennessä kuulumaan. Ja sitten pääsisin tarkempiin tutkimuksiin yms. Tuli vaan mieleen että kuinkakohan pitkiä odotusajat ovat julkisella about? Täytän reilun parin kk päästä 35v että en ole kyllä liian aikaiseen liikkeellä..

Mun tekis mieli päivittää tänne jotakin mut ei oo oikeen mitään päivitettävää.. Pelkkää odottelua nyt sitten vaan. Pitäis malttaa odotella ainakin viikko vielä ennen testausta.

Jotenkin kun se ovis oli niin myöhään niin tuntuu että oliko sillä mahiksia hedelmöittyä mutta onko varsinaisesti myöhäisestä ovulaation ajankohdasta haittaa jos luteaali on normaalin pituinen?

Toi hormonidieetti-nettivalmennus kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja hyödylliseltä!
Miulle gyne sanoi että kiinnittymiselle ei ole niin hyvä mahdollisuus jos kierto on pitempi kuin 35pv, limakalvon rakenne muuttuu epäedulliseksi. Mutta itse olen sitä mieltä että on ennen lapsettomuushoitoja näillä ongelmilla tultu raskaaksi tai sitten väliin on vaan sattunut se parempi kierto.

...ja @Keltainenkukka92 halaus sinne. Toivottavasti saatte plussan vielä, luomuna tai hoidoilla! Saanko kysyä miksi julkiselta hoidon saaminen on epävarmaa?

Mun (yksityisen) gynen kanssa puhetta että hän laittaisi lähetteen julkiselle jos raskautta ei ala kesän alkuun mennessä kuulumaan. Ja sitten pääsisin tarkempiin tutkimuksiin yms. Tuli vaan mieleen että kuinkakohan pitkiä odotusajat ovat julkisella about? Täytän reilun parin kk päästä 35v että en ole kyllä liian aikaiseen liikkeellä..
Olemme yrittäneet alle vuoden, se saattaa olla ensimmäinen kompastuskivi. Toiseksi niin julkinen terveydenhuolto hoitaa vain jos on vähintään 10% todennäköisyys onnistua ja voi olla, että olen liian toivoton tapaus. Kolmas huolenaihe on aikataulu, kuulemma olisi todella hyvä päästä alkuun viim kesällä koska munasarjat vetävät viimeisiä.

• Surullinen
Reactions: merin
Täälläkään ei mitään päivitettävää. Kuumeilu meni onneksi päivässä ohi. Olin viikonloppuna pitkästä aikaa kaupoilla ja ai että ne vauvanvaatteet on kaikki niin söpöjä . Voi kun saisi vielä toisen lapsen. Ennen esikoista en mitenkään varsinaisesti odottanut vauva-aikaa. Nyt haluan kokea sen uudestaan.
Siis mulla oli tai on ihan sama! Ennen ekaa lasta en oikeen ees ”tajunnu” et mikä homma ja sit se vauva vaan ilmesty siihen ja kaikki lähti menee kivasti. Tokan raskauden aikana jo ihan eri tavalla odottelin milloin hän jo saapuu ja imetyskin onnistui tokan kohdalla ja se oli niin ihanaa! Eka sai jo sairaalassa niin paljon pullomaitoa ettei siitä suostunut enää pois vaihtamaan mutta en siitä mitään tuumannut tai ollut pahoillaan. Nyt sit kun kohta ois kolmas on toiveissa ni haaveilen jo etukäteen siitä että saa olla toivottavasti vielä kerran raskaana ja imettää. Hassua miten itellä mennyt aikaa päästä sisään tähän vauvamaailmaan 😅

• Rakkaus
Reactions: Hopeanopea

Yhteistyössä