EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kapris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todellakin, olo on vähintään epätodellinen yhä. Meidän piti lähteä tytön ja E:n (sisko) kanssa Grönalundin huvipuistoon kesäkuun lopulla. E sairasti downin syndroomaa, joka oli hänellä lievä, down- piirteetkin näkyi lähinnä käsissä, kasvoissa ehkä vain vähän ja tietysti kehityspoikkeamana. Sen sijaan rakenteellinen sydänvika ja siihen liittyvät sydämenvajaatoiminta jne..oli ongelmia, tämä oli neljäs sydänleikkaus, mihin E siis menehtyi. Oli tarkoitus, että E tulee meille "hoitoon" eli viettämään lomaa, kun mulla on pitkä loma+ äippäloma. Äiti ja Isä olivat varanneet sellasen 11 pv:n "once in a lifetime" loman Etelä-Amerikasta, kun E:n hoito järjestyi. Onhan niitä kaikkia intervalli-hoitopaikkoja, mutta eivät ole koskaan jättäneet viikkoa kauemmaksi. No, musta on ollut aina ihanaa viettää aikaa E:n kanssa, oli yksi mun tytön kummeista. Tosiasiassa mun 8-v tyttö on ollut jo pari vuotta "edistyneempi", mutta koska tyttökin tietää että E on erityislapsi (tai oikeammin jo aikuinen), ne on aina tullut hyvin juttuun. Harvemmin on tavannut yhtä sympaattista ja aurinkoista ihmistä, jolla on aina pelkkää hyvää sanottavaa. Hirveä ikävä. Äiti ja Isä raasut, sääliksi käy. Nyt heillä on minä ja veli, meillä molemmilla tyttölapset.

Äiti toi mulle E:n pöydältä kortin, jonka se oli päivätoiminnassa mulle tehnyt. Siinä oli kukkia, niiden keskellä kehto ja siinä luki että onnea koko perheelle, tytölle veljestä ja meille poikavauvasta. Me ei olla paljastettu kenellekään sukupuolta, mutta E sanoi alusta asti että hänestä tulee pienen pojan täti. Ja poikahan meille on siis tulossa. 4-d:ssä sanottiin, että tästä ei tyttöä saa tekemälläkään=)

Lääkäri kirjoitti kriisitapaamisessa mulle sellasta kevyttä uni/rauhoittavaalääkettä (oxamin), en ollut kahteen yöhön nukkunut silmäystäkään. Hain lääkkeet, mutta luin käyttöohjeesta, ettei suositella raskaana oleville. Lääkäri sanoi, että on ihan ok, käytöstä ei ole haittaa, en sitten kuitenkaan ottanut. Sen sijaan join 12 cl punaviiniä illalla ja vaikutus oli ilmeinen, nukuin 12 tuntia viime yönä.
Mies sai töistä lomaa siten, että pääsee lähtemään mun ja tytön kanssa sinne Grönalundiin, jotain ohjelmaa pitää kehittää tytölle tietysti, vaikka oikeasti jaksaisi tällä hetkellä vaan maata sohvalla.
Heh...mulla on tiistaiksi sovittu mallikuvaukset yhteen ruotsalaisfirmaan, äippävaatteita esittelemään. Olen ehkä kertonut, että teen sivutyönä, joskus tein enemmänkin mallintöitä. Ensi talvea kuvataan täyttä häkää. No joo...ne ei varmaan halua mua ihan välttämättä, näytän ihan totta kaiken tämän valvomisen, huonosti syömisen ja itkemisen jälkeen lähinnä frankestainin hirviöltä. Voisin esitellä korkeintaan halloween-bileisiin jotain maskia=)

Vauva potkii täyttä häkää, on kääntynyt raivotarjontaan. Painoa on nyt tullut 4,5 kg, kaikki on jees. Raskausviikotkin on taas (yllättäen) vaihtuneet. Kiva kuulla jo synnyttäneiden kuulumisia. Luin pikaisesti läpi, onnittelut siis Niksulle ja olikohan muuta... Kiitos kaikille tuesta, olette tosi ihania.
T; BM ja poitsu (ompa ihanaa kirjoittaa se) rv 30+

Sinuna Bellamaria kyllä miettisin kannattaako sinun vaarantaa lapsesi henki alkoholin käytölläsi. Minusta on vastuutonta juoda alkoholia heti kun tulee murheita. No, tiedät ainakin ketä syyttää, kun ongelmia sitten ilmenee.

Uskomaton kommentti raittiilta äidiltä!! jos nyt itse saisin valita yhden annoksen alkoholia ja lääkkeen välillä niin kyllä minä ehkä sen annoksen ottaisin ennemmin alkoholina. Että olisipa joku voinut taas pitää omat ajatukset ihan omana tietonaan.

Osanottoni siis täältäkin BM:lle.

Onnea plussanneille ja ultratuille, (nyt oon niin laiska et en jaksa kommentoida erikseen, vaikken oo sitä kyllä ikinä juurikaan harrastanut)

Mulla on verensokereiden mittaukset vähä taas heitelleet jne.. on ollu noita juhlia ja tässäkin kävin eripaikkakunnalla useamman yön ja ei tullut mitattua sitten ollenkaan.. Jospa se diabeteshoitaja ei aivan minua tuomitsisi, kun kuitenkin mitatut arvot on olleet ok lukemissa.
Äippäpolilla hötkyilivät minun verenpaineesta (se on ollut siis aina siellä korkea) ja käskivät ottaa neuvolasta verenpainemittarin lainaa, no minähän otin ja ei oo valittamista ollut niissäkään, kuten ei ollut neuvolassakaan. jospa ne sitte uskosi ettei ne oikeasti pompi miten sattuu =)
Nyt ei ole virtaa kirjoittaa enempää, pitää rueta siivoilemaan elikoiden häkit ja sitte mennään porukalla jätskille (jos minä ihan vaan jotain kevyttä ottaisin.....)

Mervi 31+1

Pahoittelut Bellamariia! Ikävä ja suru on varmasti valtava!

Onnittelut Niksulle ja pikku2 hyvistä uutisista!

Vihdoin hieman aikaa kirjoittaa..uutta tekstiä tulee tänne niin kamalan nopeasti, että vaikea pysyä perässä.

Kirppu: Mulla oli kans eka raskaus samankaltaista. Jotenkin niin jännää, kun itsekkin odottaa, että erityisesti toivottu raskaus toisi vain onnentunnetta. Mutta elämässähän on tapahtumassa jotain käsittämättömän suurta ja kaiken mullistavaa, ei se ole ihme että siitä masentuu... Mulla tämä toinen raskaus on sujunnut tunnepuolella paljon helpommin.

Puoliväli on nyt ylitetty!! Tiistaina on rakenne-ultra, se vähän jännittää.. Ois kiva jos sukupuoli selviäis, mulla sekä miehellä on vahva poika tunne.. Osaksi sen takia, kun mulle ei enään makea maistu ja ennen olin kamala sokerihiiri.
Potkut tuntuu jo voimakkaasti, etenkin illalla..mieskin jo päässyt niistä osalliseksi. Parina iltana tuntunu, et vauva aistii isin läsnäolon ja alkaa potkimaan kunnolla.
Olot on ollu hyvät, vatsa vain paisuu ja paisuu..painoa tullut 2-3 kg..ei kait sitä voi estää, liikun paljon ja syön usein,mutta vähän ja herkkuja tosi vähän.

Tässä pikaiset kuulumiset!

Ninni rv 20+4

Näitä fiksuja kommentoijia sitten tuntuu täällä riittävän! :-/
Vaikka täällä voikin nimettömänä kommentoida, niin maalaisjärjen ja empatian käyttö ei ole kiellettyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Piti jotain muutakin kommentoida, mutta tuo älykääpiön kommentti sai ajatukset katkeamaan.

Bellamariialle vielä kovasti voimia.

Tehis rv 21

Olen ollut pari päivää pois koneelta. Bellamariia, otan osaa suuren menetyksenne johdosta. Olen myös äärettömän pahoillani siitä, että joku ilkee tulla tänne nimimerkin takaa antamaan tuollaisia asiattomia kommentteja. Joillakin se elämä on niin mustavalkoista...

Halauksin,

Tuuli

Bellamariialle vielä syvät osanotot. Älä välitä ilkeistä kommenteista alkoholin suhteen. Tiedän monta ystävääni jotka ovat ottaneet lasin viiniä silloin tällöin raskausaikana ja kaikki ovat synnyttäneet terveet lapset. Luulen, että oman hyvinvointisi kannalta nukkuminen ja rentoutuminen ovat lapsellesi parhaaksi. :o)

Nyt pitää joutua tytsyn kanssa ulos, sillä aivan ihana keli jälleen kerran. Yllättävää että juuri tällä viikolla meikäläinen menee sitten töihin -sisälle. No, illat sitten pitää nautiskella ulkona auringossa... Kyllä muuten kelitkin piristävät kummasti!

Kirppu

Bellamariialle syvät pahoittelut suuresta menetyksestä. Olen todella pahoillani...

Niksu: Hurjan paljon onnea! Pidetään peukkuja pystyssä että pikku sydän alkaa pomppia lähiviikkoina!

Olin tuossa viikon raksalomalla ja jäi sitten samalla tämä nettailu vähemmälle. tehikselle mukavaa kesälomaa ja tulevaa äippälomaa. Muillekin onnittelut kivoista kuulumisista : ).

ON: Elossa ja suht hyvissä voimissa taidetaan olla. Kilojakin on tullut ihan riittämiin. Mulle "jostain" syystä tulee aina alussa monta kiloa, mutta onneksi sitten kilojen tulo hidastuu. Toivottavasti näin käy tälläkin kertaa. Viikot tuntuvat nyt menevän vauhdilla. Rakenneultrakin pitäisi varata yksityiselle tuohon kuun loppuun, mutta jotenkin olen vain ollut hieman saamaton. Rautaa on nyt popsittu sitten 1/pvä. sivuvaikutuksena on vain että maha toimii välillä turhankin hyvin, mutta on se parempi kuin ummetus ; ). Ennen juhannusta on sitten seuraava neuvola, joten siihen asti pitää yrittää tsempata tuon raudan kanssa.

Mutta nyt pitää jatkaa töitä! aurinkoista päivää kaikille!

Ruusa 16+1