EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niiks Jazz, tulipa hyvä mieli sinun sanoistasi :) Tulin oikeasti vähän surulliseksi siitä, mitä tuonne Kermeihin oli kirjoitettu. Mielestäni se, että sinne kirjoittaa, ei tarkoita sitä, etteikö keskenmenosta olisi päässyt yli. On hienoa, että ko. kirjoittaja on selvinnyt "vähällä", mutta olen edelleen sitä mieltä, että keskenmenoja on hyvinkin monenlaisia, kuten meitä ihmisiä ja elämäntilanteitakin, joten jokainen suree ja käsittelee asiaa ihan niin kauan ja miten haluaa. Eikä minulle ole tullut siellä missään vaiheessa semmoista oloa, että joku olisi jäänyt ns suruunsa rypemään. Antzi, Sanna ynnä monet muut, joilla km on tullut todella myöhäisillä viikoilla, ovat myös päässeet elämässään ja surussaan eteen päin.

Joo aika pysyvä kirjoittelukaveri taidan nytkin olla, tuntuu, että yhtenään olen tänne jotain raapustamassa ;) No varmaan kohta tämä ilo loppuu, sillä uusi työ alkaa parin viikon päästä. Tosiaan Ompun avustuksella ;) päädyttiin nyt siihen, että yritystä jatketaan entistä kiivaammin. Mun mieshän on ollut sillä kannalla koko ajan, mutta minä se tässä edes takaisin tätä asiaa pohdin. Se on se huono omatuonto, you know. Mutta katsotaan, kuinka käy ja kuinka elämä taas heittää.

Tuuli

Mitä, onko meidän ketjuun tulossa uusia plussanneita. Eli onnea ja tervetuloa Omppu ja Ruusa!! Ja onnea Ruusalle ultrakuulumisista tähän ketjuun (et oo täällä tainnut vielä tainnut vieraillakaan).

Onnea onnea Jazzille hienoista np-ultrakuulumisista! Rupesi hymyilyttämään, kun kerroit mahanheiluttelusta ja mehuakin olit joutunut juomaan. Voi olla, että tänään on matalapainetta ilmassa, kun eilen tuskastuin vekarani liikkumiseen, niin tänään on ollut sen verran hiljaisempaa, että yhdessä vaiheessa oli pakko vähän koputella kaveria hereille.

Kyllä sä Tuuli tänne voit ihan huoletta kirjoitella, jos vain tykkäät. Piti käydä laittamassa kommenttia tuonne Kermit ketjuun, rupesi niin paljon ottamaan päätyyn. Kermit -ketju elää valitettavasti hiljaiseloa nyt, mutta on sitä ennenkin ollut. Viimeksikin suvantovaihe ajoittui kesän kynnykselle. Syksyllä ja talvella kirjoittelu on vilkkaampaa.

Kunhan toivut alkujärkytyksestä Tehis, niin kyllä me susta vielä ennen kesäkuuta kuullaan, eiks jeh :-)

Kauris, vieläkö oot täällä vai joko oot joutunut tositoimiin?

Eilen oli neuvola ja tosiaan nyt niitä rupeaa minullakin olemaan viikon välein. Maha oli neuvolantädin mielestäkin laskeutunut. Sf -mitta on pysähtynyt 31 cm:n, pissa puhdas, verenpaineet ok ja hemppa oli noussut jopa 112. Syke oli 130 ja sitä sai metsästää ajan kanssa , kun lapsi pakeni dopplerin alta koko ajan. Lisäksi otettiin nähdäkseni viimeinen verinäyte vasta-aineiden määrittämistä varten. Sovittiin neuvolantädin kanssa, että jätetään se viimeinen neuvolalääkäri väliin, missä olisi tehty synnytystapa-arvio kun kävin aiemmin polilla samasta asiasta.

sämpy 35+6

Heips!
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista! Ja Jazzille myös liikkeiden tuntemisesta! Meilläkin oli tänään tuo np-ultra. Lukema oli 1,7 ja otettiin nyt myös se seerumiseula, vai mikä lie..vaikkei tuloksella ole meille mitään väliä. Meidän asukki oli kyllä sellainen pomppija ja pyörijä! Oli mahtavan näköistä kun oikein ponnisti vauhtia..kätilön täytyi käskeä mun olla nauramatta, mut minkäs tein, kun oli niin hassu! Asukki on sen pari päivää edellä, tänään pitäis olla 11+3, mutta vastasi 11+5. Laskettua aikaa ei virallisesti vaihdettu, mut vaihdan sen silti, koska pidän sitä oikeempana, sillä hedelmöittyminen on täytynyt tapahtua väh.sen 2 päivää aikasemmin kuin ois pitän.

Esikoinen on hoidossa(piitkästä aikaa)ja päätettiin mennä illalla ravintolaan syömään, vaikkei oikeesti varaa oiskaan. Mun vanhemmat eivät vieläkään tiedä uudesta tulokkaasta, mut äiti jo eilen katseli mahaani siihenmalliin, et kohta jo arvaa!

Muuten mistä löydätte äitiyshousuja?? Olen epätoivoisesti kiertänyt H&M, Lindexin, KappaHallin, mut ei löydy hyviä. Etenkin lahkeet on kamalia, täysin pillit, eikä sellaset satu millään tälläselle 155 senttiselle!

Mut eipä täs muuta!

Ninni 11+5

EX-KERMIT
kauris 25v. LA 10.4.07 esikoinen
Maaria 28v. LA 23.4.07
sämpy 31v. LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 11.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)

Joko on kesäkuu??? :-) Oispa!
No, kyllä mä yritän edes pikaisesti käydä tervehtimässä.

Jazz, onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista. En tainnut muistaa edes etukäteistsemppejä lähettää, mutta kyllähän sä tiiät, että hengessä ollaan mukana AINA :-)
Ruusallekin onnitteluja.
Omppu, kovasti tervetuloa tälle puolelle! Ei se tosiaankaan keskenmenoa aiheuta, jos täällä rupattelet ;-)

Ninni on etsiskellyt äippähousuja. Ilmoitelkaahan tosiaan, jos jostain hyviä pöksyjä löydätte.
Aivan ihanat pöksyt viime raskaudesta mulla on tallella. Pellavahousut, joissa vyötärö sellasta joustotrikoota. AIVAN HUIPUT! Ne on Henkan&Maukan pökät. Sellaset kun löytäis jostain jotain muuta väriä ku valkoiset. Noi on vähän turhat kesäiset vielä. Ja enpä vielä kyllä tarviskaan...

Kirpulla kyllä ikävä tilanne tuon ystävän suhteen :-( Miten jotkut on niin ajattelemattomia. Kyllä se keskenmeno on aina keskenmeno, vaikka olisi kuinka monta lasta ennestään. Pakko se suru on pois surra.

Hieman juu asiatonta tuo Kermit-keskustelu. Eihän tuo ketju suinkaan ole ollut voivottelua ja vanhan asian vatvomista, hyvänen aika! Todellakin tapauksia on niin monenlaisia, että ei kukaan voi määrätä mitään yleispätevää suruaikaa. Itse pääsin nopsasti tuosta km:sta, mutta tuo ketju oli muuten niin ihana, ettei sieltä millään päässyt :-) Minusta se on niitä harvoja haaveiluketjuja, joissa todella tuetaan lähimmäisiä. Onneksi täällä saa jatkaa samojen ihanien ihmisten kanssa jutskailua. Toivottavasti sieltä pian kaikki ihanaiset kermitit tulevat tänne.

Onkohan Kauris tosiaan jo poksahtanut? :-)

Sämpylläkin näyttää nuo viikot jo niin hyviltä. Ja neuvolassakin kaikki hienosti, hyvä homma!

Mulla tuo työmaa on kolmasluokkalaisten kanssa. On joitakin tunteja isommillakin oppilaille, mutta tuo siis oma luokkani. Eli ihan pala kakkua nuo pikkuoppilaat, ovat järjestyksessä torstaihin mennessä :-) Paljon on sellasia perusjuttuja, joihin ei ole kiinnitetty huomiota. Olen tottunut painimaan isompienkin oppilaiden kanssa, joten nämä tuntuu tosiaan todella iisiltä. Olen pitäny tunteja myös yläkoulussa ja jopa tykännyt siitä ;-)

Nyt täytyy kiitää. Unohdin varmaan taas monta, mutta lähetän vilkutuksia kaikille "unohdetuille"!

Tehis rv 12+2

Iltaa!

Ninnille onnittelut hienoista ultranäkymistä! Hauskaa että teillä on vilkas masuasukki, varmasti on hymyilyttänyt seurata pientä vipeltäjää. =)

Sämpyllä oli hienot nla-kuulumiset. Hienoa että hemppakin oli noussut mukavasti. Ehkä se on tosiaan tämä matalapaine, joka on pistänyt masukkaat vaisuiksi.
Kiva kun kävit Kermiteissä puolustamassa meidän ketjua. Todella asiatonta tulla toisia neuvomaan täysin ulkopuolisena. Allekirjoitan täysin teidän kirjoituksenne ja mielipiteenne, Kermit ei ole ollenkaan epätoivoinen surussa märehtivä ketju. Mutta onneksi me kaikki sen ketjun nykyiset ja ex-jäsenet tiedämme sen!

Totta tosiaan, Kauriista ei ole kuulunut pariin päivään mitään. HUI! Onkohan Humu-Pekka päättänyt tulla maailmaan.

Tehis, kiitos onnitteluista. Totta kai mä tiedän että olette hengessä mukana, sen takia mä täällä kirjoittelenkin kun olette kaikki niin ihania!
Vai että kolmasluokkalaisia opetat. Uskon täysin että tulet saamaan porukan kuosiin torstaihin mennessä, sen verran napakka olet. =)

Tuulille piti vielä kirjoittaa tuosta huonosta omastatunnosta. Tuttu tunne. Rasittavaa mutta totta. Itsekin olen tässä pohtinut että mihin jamaan tulen työnantajani jättämään kun syksyllä jään äippälomalle kesken projektin. Mutta elämää ei voi suunnitella, jos työnantaja ei tätä ymmärrä ei sitten sille voi mitään. Ja tullaanhan äippälomalta takaisin töihin, ainakin jossain vaiheessa.

Meillä on ihana oksutauti kylässä. Yöks. Tyttö oksensi kotimatkalla autoon ja kotiin tultuamme ripuloi potan täyteen ja oksensi vielä pari kertaa päälle. Puoli tuntia vikan oksun jälkeen söi kuin hevonen jugurttia ja juustoa ja kaikki on onneksi pysynyt vielä toistaiseksi sisällä. Tällä hetkellä nukkuu ja minä käyn vähän väliä katsomassa ettei oksenna unissaan.

Hurjaa ja rankkaa, mutta toivottavasti selvittiin näin vähällä. On kuulemma ollut aika rankka tauti iskiessään.

Nyt menen sohvalle katsomaan telkkaria. Mukavaa iltaa teille!

*vilkutukset ja halit* kaikille kamuille täällä... kaikille yhdessä ja erikseen...
Ihana huomata että käytte myös tuolla haaveilupuolella... Kermit-ketju on tosiaan hiipumassa. Ei sinne uusia tämän vuoden puolella ole tainnu tulla yhtää...
Omat kommenttini sinne laitoin. Mutta empä muuta viittiny...

Kirppu kyselit sitä Syntymätön-kirjaa.. Sen on kirjoittanu Ulla Järvi. Ilmestyi tässä kevään korvalla. Pitäis löytyä kirjastosta... Tuuli kait kirjastosta lainasi. Mä tilasin Kirjapajan (muistaakseni) verkkokirjakaupasta.

jazzille voimia oksutaudin kourissa olevien muksujen hoitoon...Toivottavasti oli vaan yhden illan tauti... :)

Tehikselle erikoisterkut.. Mä muuten näin susta unta siellä etelässä ja viime yönä taas ... Pidä lippu korkeella!

Huomenta!

Vilkutukset Senoralle, kiva kun piipahdit. Käyn taustailemassa WABeja ja hihittelen itsekseni sun kirjoituksille, olet niin hassun hauska tyyppi. =)
Kiitos voimien lähettämisestä, taisi olla tauti vain yhden päivän pituinen. Yöllä tuli ylös kaikki illalla syödyt ruuat, mutta sen jälkeen on tyttö ollut ihan ok. Hieman löysä vatsa mutta toistaiseksi on aamupala pysynyt sisällä. Nyt sitä vain odotellaan että tarttuuko tauti meihin aikuisiin... sopivasti pääsiäiseksi.

Mitä pääsiäissuunnitelmia teillä on? Me lähdetään käymään mökillä. Mulla on tosin kampaaja juuri sopivasti torstaina klo 16.30, joten mökille lähtö siirtyy illalle tai sitten perjantaille. Kotiin tullaan varmaan jo sunnuntaina koska ensi viikolla alkaa mulla kauhea työmatkarumba kun lähden pariksi yöksi työreissulle. Tätä jatkuu tuonne toukokuun puoleen väliin asti ja tahti vain kiihtyy. Saapi nähdä kuinka poikki sitä on.

Kiva, lähdenkin tästä vaihtamaan kakkavaippaa.... aika löysältä kuulosti.

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille teille!

Jazz rv13+2

tervetuloa kaikille uusille!
Ja onnitteluja hyvistä ultra- sekä neuvolakuulumisista!!

Toivottavasti Jazzin tytön vatsatauti oli nopeasti ohi menevää laatua.

(.) eipä mitään uutta, maha kovettuu silloin tällöin, muttei mitään kivuliasta ole vielä saatu aikaiseksi. Vauva liikkuu kyllä ERITTÄIN paljon joka päivä, ei ainakaan tarvi alkaa laskea liikkeitä tms :)
Mulla, sämpy, oli sf-mitta kasvanut taas sentillä viime viikosta, nyt siis 32 cm. Eikä ole laskeutunut eikä kiinnittynyt vielä... eipä ole tosin vielä niin kiirekään, mutta ensi viikolla voisi jo alkaa valmistautumaan ;)

Onkohan kauris tosiaan jo synnyttämässä?!

Aurinkoista päivää kaikille, ennen kaikkea töissä puurtaville ex-kermeille!! Ja tietty meille äippälomalaisillekin :)

Maaria 37+2

Moikka! Oltiinkin Jazz samaan aikaan Kermiteissä puolustamassa meidän ketjua. Kiitos kaikille muillekin puolustuspuheenvuorojen käyttäjille ;)Pakko oli jokunen sana vastineeksi laittaa, vaikka tapani mukaan pari sanaa on yleensä puoli sivua juttua. Joo olen huomannut Jazz, että meidän molempien omatunto on aika kova kolkuttamaan...mutta siis tosiaan, minulla on ainakin vakaa aikomus palata äitiyslomalta työelämään. Toivottavasti tyttösi selvisi yhden päivän taudilla! Olen kuullut kanssa, että voi olla kovinkin ärhäkkä tauti.

Kiitos Sämpy, mielelläänhän minä täällä jutustelen teidän kanssa. En vain oikein osaa kommentoida täällä kaikkia juttuja, kun ei ole kokemusta, mutta toivon, ettei kukaan täällä siitä pahastu ja jos pahastuu niin sanokoon ;) Kaikilla näyttääkin olevan vain pelkkiä hyviä kuulumisia! Piti ihan tarkistaa Kauriin la ja tosiaan tässähän on jo jännittävät ajat käsillä. Niin ja Ninnille paljon onnea ultrakuulumisista!

Tehiskin se jo painaa täyttä höyryä töissä! Muisutat todella läheisesti yhtä hyvää ystävääni, joka on kanssa opettaja. Hän tykkää kanssa laittaa lapsukaisia järjestykseen :) Hyvähän se vaan on, ei semmoinen lepsuilu ole mistään kotoisin. Hän muuten tekee väikkäriä. Äippähousuista tuli mieleeni, että ehdin ostaa jo parit silloin viime elokuussa, kun oltiin Italiassa lomailemassa, kun olin saanut tietää olevani raskaana. Tosi ihanat housut, valitettavasti en ole vaan päässyt testaamaan käytännössä...

Ja Kirppu siitä kirjasta; kirjastosta sain sen lainattua.

Nyt täytyy mennä, mutta mukavaa päivän jatkoa tasapuolisesti kaikille lomaileville ja työssä pakertajille!

Tuuli

Heippa kaikille!!

Ekaks onnittelut ihanista ultrakuulumisista Jazzille ja Ruusalle. olikos joku muu?? hetki... Ja Ninnille =))))

tehis on palannut töihin. Kyllä täälläkin on hurja usko siihen, että saat lapsoset hyvinkin nopeasti "käyttäytymään"!

Kauris on tosiaan ollut poissa nyt luvattoman pitkään ;) tai sit on hyvä syy! peukkuja sinne ja halit, missä sitten oletkin bd

Kiva kun Tuuli ja senora ja muut tutut tulette tännekin kirjoittelemaan! On tosiaan ikävä teitä ja toivon NIIN sydämeni pohjasta, että tekin pääsette tänne puolelle pian!

ja aivan unohdin, tervetuloa vaan Omppu :)))

(.) Ahdistaa ihan hirveesti edelleen!!
Eilen oli eka neuvola. verenpaineet huiteli ihan taivaissa ja muita kokeita ei sit voitukkaan ottaa, kun tyttö pelästyi, että mitä äipälle tehdään ja laittoi niin paniikki-itkut päälle ja kipus syliin, että se siitä...
tänään haen pissapurkin ja vien näytteen huomenna, jotta saavat sen sentään otettua...
sit aivan mieletön herpes hyökkäs huuleen ja leukaan?!?!?!
no, 20.4 on np-ultra, eli ei sinne ole "kuin" reilu 2vk, niin saa taas hetkeks huilahtaa.

nyt tyttö taas kutsuu..

palaan myöh!!

kapris 9+4

Heippa kaikille!!

Ekaks onnittelut ihanista ultrakuulumisista Jazzille ja Ruusalle. olikos joku muu?? hetki... Ja Ninnille =))))

tehis on palannut töihin. Kyllä täälläkin on hurja usko siihen, että saat lapsoset hyvinkin nopeasti "käyttäytymään"!

Kauris on tosiaan ollut poissa nyt luvattoman pitkään ;) tai sit on hyvä syy! peukkuja sinne ja halit, missä sitten oletkin bd

Kiva kun Tuuli ja senora ja muut tutut tulette tännekin kirjoittelemaan! On tosiaan ikävä teitä ja toivon NIIN sydämeni pohjasta, että tekin pääsette tänne puolelle pian!

ja aivan unohdin, tervetuloa vaan Omppu :)))

(.) Ahdistaa ihan hirveesti edelleen!!
Eilen oli eka neuvola. verenpaineet huiteli ihan taivaissa ja muita kokeita ei sit voitukkaan ottaa, kun tyttö pelästyi, että mitä äipälle tehdään ja laittoi niin paniikki-itkut päälle ja kipus syliin, että se siitä...
tänään haen pissapurkin ja vien näytteen huomenna, jotta saavat sen sentään otettua...
sit aivan mieletön herpes hyökkäs huuleen ja leukaan?!?!?!
no, 20.4 on np-ultra, eli ei sinne ole "kuin" reilu 2vk, niin saa taas hetkeks huilahtaa.

nyt tyttö taas kutsuu..

palaan myöh!!

kapris 9+4

Hei vain vanhat kermit-tutut ja uudet tuttavat!

Ilmoittautuisin nyt mukaanne kirjoittelemaan raskausajatuksista ja vähän muustakin. Ensin lyhyt esittely, vai mikä se käytäntö onkaan ollut?. Eli pikkukakkosta alettiin tekemään tuolle meidän neidille viime kesänä. Kaikki meni ihan hyvin, ei varoituksia tulevasta, kunnes np-ultrassa todettiin tm-raskaus rv 12+3. Tuo silloin pysäytti koko elämän aika pitkäksi aikaa, vaikka ulkoisestihan sitä osasi "elää" eteenpäin. Uutta raskautta alettiin yrittäämään heti ja viime kuussa lopulta tuli ne II viivat : ). Maanantaina kävin sitten yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa tilanteen ja sieltähän löytyi mytty, jonka sydän sykki : ). Neuvola-aikaa en ole saanut vieläkään varattua, meillä eka neuvola on rv 9+, joten vielä on aikaa...

En nyt tällä kertaa ehdi kommentoimaan muuta, kuin että tosi harmillista tuo KERMIT-ketjun saama kritiikki tai sabotointi : (.

Ruusa

EX-KERMIT
Maaria 28v. LA 23.4.07
sämpy 31v. LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04

Synnyttäneet:

Tervetuloa Ruusa! Ihanaa kun uskaltauduit tänne o-puolelle. Hienoja ultrakuulumisia sinulla.

Voi että, Kapriksen tyttö hätääntynyt äidin ronkkimisesta. Harmillista. Toivottavasti saatte kokeet otettua ja toivottavasti tuo verenpaineen huiteleminen oli vain väliaikaista.
Ikävää että herpes on iskenyt sun huuleen, voin vain sanoa että täällä on toinen kohtalotoveri. Tosin tällä hetkellä olen onneksi herpeksetön, mutta tämän raskauden aikana niitä on jo ollut kaksi. Tulevat ilman ennakkovaroitusta ja paisuvat Euroopan isoimmiksi rakkularykelmiksi...

Voi tuo ahdistuksen tunne on kyllä niin tuttu. Mullakin fiilikset seilaavat laidasta laitaan. Välillä olen todella onnellinen ja sitten hetken päästä kaikki tuntuu pelottavalta ja ikävältä. En tiedä miksi mun pitää koko ajan murehtia jotain, mutta nyt mä olen saanut jonkin ihme fiksauman siitä kätilön jykevä leuka-kommentista. Mitä jos se ei tarkoittanutkaan veikata sukupuolta vaan epäili jotain vammaa...? Se leuka nimittäin näyttää aika hassulta tuossa ultrakuvassa, eikä nenäkään näy kovinkaan hyvin. Hui, mä en ole oikein uskaltanut tätä ajatellakaan mutta nyt kun sain sen ääneen sanottua tulee kauhea ahdistus päälle. Mä en edes uskalla ajatella rakenneultraa...

Hölmö minä, hölmö minä... mistä saisin nyt jotain muuta ajateltavaa.

Moikkelis!

Ei ole ollut hyvää syytä olla poissa : (
Anteeksi...

Eli läjässä ollaan vielä.
En vain jotenkin ole saanut itseäni raahattua tähän koneelle.

On kyllä supistellut ihan kiitettävästi, mutta ei kuitenkaan mitenkään maata järisyttävästi...
Neuvolan täti kyllä uhkaili, ettei enää ensi viikolla nähtäisi, kun kerroin miten on jo tukala olla ; ) Saas nyt nähdä kuin ämmän käy.

Neuvolassa on siis taas käyty ja lääkärissä myös.
Kaikki ok. Paineet 134/73. Kohdunkaula oli taas vahän lyhentynyt.
Nyt vaan odotellaan vähän lisää...

Tulin juuri kauneushoitolasta, olen sitten vetävännäköinen laitoksella : ) Buahhaa!!
Oli kyllä ihanan virkistävää kun kasvot puhdistettiin ja hierottiin...

Tänne on ilmottautunut uusiakin.
Ruusa, tervetuloa ja onnea odotukseen ; )

Niin kauheasti on taas tapahtunut (ei pitäisi olla kauaa täältä pois, niin kestäisi edes jotenkin kärryillä), etten kyllä nyt millään muista yhtään mitään... Taidan siis jättää kommentoimiset väliin.
Sen muistan, että Kermiteissä on tapahtunut jotain ja sinne suuntaan siis nyt lueskelemaan.

kauris rv 39+1

Tervehdys kaikki!

Ja ihan ekaks onnitukset ihanista ultrakäynneistä kaikille tasapuolisesti !!! On se niin ihana nähdä masunasukas =D

Tervetuloa Ruusa ja omppu! =D

Kaprikselle tsemppiä ahdistuksen selättämiseen, tutulta kuullostaa. Mun hysteria on loppunu kyllä ton kotidopplerin ansiosta.

jazzia kans ahistaa... ajatukset välillä tekee tepposia mielelle... Tota nuorempaa tyttöä oottaessa pelkäsin ihan kauheesti! Vaavilla oli sekä np-ultrassa että rakenneultrassa suu ammosen auki, ja mä pelkäsin että sillä on leuat sijoiltaan tai joku vika... kaikki oli kuitenkin ihan ok.

Äippälomalaisille kans vilkutus!

(.) Tänään oli neuvola, masussa kaikki ok doppleria sai vedellä ympäri masua kun oli tyyppi taas vilkkaalla päällä =D Syke oli 145 ja iskä on sitä mieltä että poika tulee! Hemppa oli laskenu 109 ja siinä siis syy mun väsymykseen... kräuterblutsaftit haettu ja korkattu ( YÄK ). Seuraava nla on vasta 6 vkon päästä ja sillon täytellään kelan paperit!!! Mulla kun on toi kotidoppleri niin suostuin tohon 6 vkon odotteluun, muten tuskin olisin suostunu. Toukokuun alkupuolella on rakenne ultra, en malttais odottaa...
Pieniä potkuja tuntuu kun sattuu sekä minä että tyyppi oleen osuvassa asennossa, mutta ihan satunnaisia on noi liikkeiden tuntemiset vielä.

Esikoinen sai tänään postia, pääsi juuri siihen kouluun mihin haettiinkin!!! Tosi hyvä juttu! =D

ÄssÄ +tyyppi 15+6

Paljon tulee tekstiä yhden päivän aikana, apuva. Ei millään muista, mitä piti kommentoida :-(

Vai ei se Kauris vielä ollu poksahtanu? ;-) Mutta hyvältä näyttää, kun paikkoja jo kypsyttelee! Mulla ei ole koskaan tapahtunu mitään ennen synnytyssuppareita.

Voi Jazz, eiköhän kaikki ole ok. Se on vaan niin kummallinen tuo odottavan mieli :-) Ylämäkeä, alamäkeä...

Tuuli, ei yhtään haittaa, vaikket muistakaan kommentoida meidän odottajien tylsiä juttuja :-D Tosi kiva, jos käyt täällä pölpöttelemässä. Aihe on vapaa!!!

Kiva, kun Ruusakin uskaltautui tälle puolelle!

Vai Senora näkee pimeitä unia :-D Ja uskallatkos yhtään valottaa, mitä meikäläinen niissä sun unissa touhuili. Todennäköisesti istui kinkereillä ja kutoi sukkaa kuten oikeassa elämässäkin...

Voi, Kapriksella vähän hankala neuvolareissu. Nuo pikkuihmiset on joskus tosi yhteistyökykyisiä :-)

Mulla ahdistaa kans raskaus&työhommat tosi pahasti. Taisin jo aikaisemminkin kertoa, että ihan liikaa suunnittelevat ensi vuotta. Kaikenlaista kauppaa tehdään jo tunneista yms. Nyt erityisopettaja on kovasti kysellyt, että ottaisinko yhden erityisoppilaan ensi vuonna luokkaani. Todella vaativa ja hankala tapaus. Byääh, en ole siihen oikein kovin painavaa sanaa uskaltanut sanoa. Oli tosi lähellä hänelle kertominen tänään. Voipi olla, että huomenna otan kahdenkesken hänen kanssaan asian puheeksi. Ahistaa niin kovasti. En halua, että hän laskee nyt sen varaan, että tosiaan luokka on mulla syksyllä. En tiedä, mikä on tuon oppilaan paikka siinä tapauksessa jne. Tekisi niin mieli paljastaa kaikille, niin ei tarvitsis kärsiä näistä ahdistuskohtauksista :-) Mutta enpäs vielä taida kuitenkaan, yritän kestää.

Nyt kaikille kovasti terkkuja. Pitää kiitää taasen.

Tehis rv 12+3

P.S. Ei tarvinnu odottaa torstaihin. Oppilaat on jo ojennuksessa :-) Työrauha, ihanaa...

Torstaita kaikille,

Tänne oli tullutkin taas roppakaupalla viestejä. Anteeksi etukäteen, jos jokin tärkeä juttu jää kommentoimatta.

Ninnille onnittelut upeista ultrakuulumisista ja tosiaan Ruusalle vielä kerran tervetuloa tähän ketjuun. Kivasti tuo lista vaan pitenee pitenemistään. Ninni kyseli äippähousuista. Minä olen tykännyt mama liciouksen housuista, joita myydään erikoisliikkeissä (esim. Stocka, Bebes muistaakseni, Oz baby, jne.). Ovat ovh:lta kalliita, mutta mulla on käynyt säkä noiden housujen suhteen. Löysin yhdet farkut alennuksesta 25 eurolla ja toiset suorat mustat housut 20 eurolla. Lisäksi mulla on yhdet ruskeat housut ja äitiyshaalarit, joita vois pitää muutenkin kuin raskaana (tuskin kuitenkaan pidän). Kaikista oon tykännyt, enkä meinaa myydä eteenpäin ennen kuin lapsiluku on varmasti päätöksessä :-)

Ässälle tsemppiä rakenneultran odotteluun ja onnittelut neuvolakuulumisista :-) Minäkin olen paininut alhaisen Hb:n kanssa ja söin ensin Obsidania (-> vatsa sekaisin), sitten Maltoferia (melko kallista) ja nyt ostin sitten Kräutersaft Blueta. Jostain syystä neuvolantäti ei ole kannattanut viimeksi mainittua, mutta neuvolalääkäri on sitä minulle aina suositellut. Kapriksellekin tsemppiä tulevaan np-ultraan. Toivottavasti verenpaineet laskee ja saat hyvät tulokset lopuista kokeista.

No niin, Kauris taas paikalla, hyvä juttu. Ei saa pelästytellä tuolla tavalla :-) Minullakin olisi kasvohoito ens viikolla tiedossa, mutta en tiedä kestääkö kauneus synnytykseen asti :-)

Höh, Jazzin perheessä vatsatautia. Toivotaan, ettei tartu teihin muihin pääsiäislomalla. Ja Tehiskin näyttää toipuneen ensimmäisten työpäivien jälkeen ja saaneen luokan järjestykseen ennätysajassa. Vaikeita juttuja nuo työnantajalle kertomiset, mutta kehottaisin olemaan terveen itsekäs asiassa ja kertomaan sitten kun itsestä sopivimmilta tuntuu. Eihän se valehteleminen tai totuuden kertomatta jättäminen mitään kivaa ole, mutta kyllä ne työnantajat tiedostavat täysin tällaisen 'riskin' meidän ikäisten naisten kohdalla.

Jazzille vielä, tuttuja nuo sinun ajatukset. Minäkin olen aina miettinyt ultrien jälkeen, kun ylähuulta on syynätty niin tarkasti, että onko siellä huulihalkio vai ei, mutta sitä on vaan tutkailtu hurjan tarkasti (mielestäni). Minun gynegologini sanoi, että hän rupeaa siinä vaiheessa metsästämään poikkeavuuksia, jos pään halkaisija ja reisiluun mitta poikkeavat toisistaan paljon laskettuihin viikkoihin nähden.

Terkut senoralle ja Tuulille. Ei tosiaan tarvitse meidän raskautuneiden juttuja kommentoida, enkä usko että siitä kukaan pahastuu. Ihan kivaa jutella muitakin juttuja.

Sitten (.): Luulin eilen illalla, että nyt tuli lähtö synnytykseen.Tuli hemmetin kivulias supistus tai kaksi, ja olivat jotenkin kummallisia. Kestivät useita minuutteja ja tarkkaa väliä oli niiden välillä oli vaikea määrittää. Lisäksi oli paljon mahankovettumissupistuksia, kivuttomia, mutta jotenkin kertaluokkaa 'kovempia' kuin aiemmin. Mutta eipä ole noin kivuliaita supistuksia ennen ollutkaan ja siitäkö ne kivut vielä kymmenkertaistuvat :-), hui.

Ei erityisempiä pääsiäissuunnitelmia, paitsi että pikkuveli tulee kyläilemään, enkä viitsi täällä palstalla silloin vierailla kun se on niin hemmetin utelias. Kaikille oikein hyvää ja rentouttavaa pääsiäistä
toivoo sämpy 36+1

Jippii, tänään tulee meikäläiselle neljännesvuosisata täyteen, eli synttärikahvit tarjoillaan anopille, omalle äipälle ja sisaruksille. Aamupäivä on mennyt leipoessa ja siivotessa -vielä pitäisi jaksaa koristella kakku. Ihan mukavaa on touhuilla rauhassa kotona vielä kun pystyy :) Mutta saa olla viimeiset kahvitukset ennen vauvan tuloa, sitten mahtaa riittää vierailijoita riittämiin.

Tiedä vaikka sais jotain vauvatarvikkeita jo lahjaksi :D Mieheltä sain romanttisesti lenkkarit (omasta toivomuksestani), että pääsee sitten kävelemään kunhan pikkuinen tulee.

Miten muuten olette ajatellee tuon synnytyksen jälkeisen ajan, milloin olisi hyvä aika ottaa vastaan onnittelijoita? Miehen suvulla on tapana äkätä kylään tyyliin seuraavana päivänä kotiutumisesta. Pitäisi jotenkin sievästi osata vinkata, että ei ihan niin pian :)

Naks 32+5

Onnea Naks!

Huh miten minua alkoi jännittää sinun puolestasi Kauris! Tosin minua jännittää oma synnytyskin, vaikken ole edes vielä raskaana... Jotenkin minun on niin vaikea kuvitella sitä tilannetta. Milloin sairaalaan pitäisi lähteä, mitä siellä sitten tehdään jne. Minulla mies menee ihan kipsiin, jos sattuu jotain sairauksiin, vereen tms liittyvää. Oikeasti en ymmärrä, miten me tullaan ikinä selviämään koko synnytyksestä.... Mutta varmaan se tilanne sitten jotenkin konkertisoituu siinä raskauden loppumetreillä ja siihen synnytykseen alkaa henkisesti valmistautua vai? Niin minä ainakin olen toivonut käyvän...Olisi kiva kuulla, mitä te esikoisen odottajat ajattelette synnytyksestä? Sämpy tuossa jo vihjaisi kivuliaista supistuksista, pelottaako teitä se kipu, joka synnytykseen liittyy?

Kaprikselle terkut ja koita pärjäillä! Pianhan se np-ultrakin jo on :) Ja Ässälle tsemppiä rakenneultran odotteluun!

Vilkutukset kaikille ja mukavaa pääsiäisen aikaa toivottelee

Tuuli

Hyvät kiirastorstait!!

Onnea Naks!!! En viitsi laulaa, pelästyy pian vauvat mahassa... =/
Tosta vierailusta, niin se pitää/ kannattaa katsoa sitten kun se aika on.
Meillä(mulla) meni synnytys niin hyvin ja helposti ja tyttö on ollut NIIN helppo tapaus, että meillä kyllä oli ekat 3vk kotiutumisesta joka päivä ainakin yhdet vieraat... ja hyvin jakso. Oli siis muutamat (kuten mun äiti) monena päivänä ja sen tein selväks, et jos pienintäkään nuhantynkää on, niin huspois!! Ja kädet piti pestä ennen ku pääs vauvaa katsomaan.
Mut jos tuntuu, et väsyttää ja haluu rauhassa kotiutua, niin sanoo ihan suoraan vaan!
Tuskin kukaan siitä loukkaantuu ja jos loukkaantuu, niin omapa on häpeä.

Tuuli jännäilee synnytyksiä =)
Onhan se kyl niin ihmeellistä. Vaikka olenkin kerran synnyttänyt, niin en siltikään käsitä, että miten sieltä voi vauveli mahtua.... =) mutta niin noita vaan "pulpahtelee"
Kyllä sen ihan oikeesti sit tietää kun on aika lähteä. Tai ainakin useimmat tietää =)
Sehän on sit helppoo jos lapsivedet menee eka, mut suppareita täytyy sit laskeskella ja miettiä. Mutta hyvin se menee!!
*halaa kaikkia tulevaan koitokseen menijöitä*

Sämpyllä on siis jännät paikat jo ollut - hui =)
Mitenkäs Maaria?

Kiitoksia taas kaikille tsemppailijoille. Ne mun verenpaineet varmaan johtu siitä, kun oli "hiukka" hankala se neuvolakäynti. jäi kertomatta että samalla kun astuimme huoneeseen, tyttö vääns hirveet skeidat ja lemu oli ihan järkky koko 45min... eikä mulla ollut vaippaa mukana, kun ei yleensä kakkaa kahta kertaa päivässä. Eikä ollut neuvolassakaan kuin niitä pienimpiä vaippoja, joten raukka joutu olee kakit housussa koko ajan =(
mut, menin eilen sit mittauttaa uudestaan paineet ja oli ihan normaalit. Kuulemma jopa tosi hyvät, eli kiva niin.

Kauris, saat anteeksi poissaolon =)))

Mites Mervi? Onko sopu jo miehen kanssa tullut?

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!!

Kapris 9+5

EX-KERMIT
Maaria 28v. LA 23.4.07
sämpy 31v. LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Kapris 27v. LA 3.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04

Synnyttäneet:

Yhteistyössä