Ex-kermit 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
just ilouutinen--- pomo häipäsee kahdelta ja mä jään kolmeen ja vähä sivuki... hurraa!
Täytyy ruveta ettimään yhtä paperia jonka oon onnistunu kai hukkaamaan eli arkistoimaan jonnekki ihan hassuun paikkaan!

Kahvitauko lähestyy kovaa vauhtia. Nyt on aika hyvä aika toivotella kaikille oikein mukavaa viikonvaihdetta. Maanantaina nähhään taas.

Ps. kivaa kun haaveilupuolelta tullaan kurkkimaan ja onnittelemaan iloisista uutisista. Tulisivat vaan jo ihan pysyvästi tänne :)

Viikonloppua se tosiaan puskee taas päälle... Hitsi, miten äkkiä nämä viikot vierähtää!
Se samalla tarkottaa sitä, että h-hetki senkun lähenee. Vaikka siltä ei tunnu vieläkään yhtään! Tällä viikolla on muuten ollut havaittavissa jonkun verran menkkakipuilua... Onkos teillä muilla näillä viikoilla olevilla? Toinen uusi juttu on nyt parin päivän aikana ilmaantunut valkkari. Mulla ei tässä raskaudessa ole pahemmin ollut. Tuo on vielä sellaista vähän limaisen ja värillisen oloista. Ihania yksityiskohtia :-) Ei kait vaan limatulppaa ala ulos puskemaan??? En ole ikinä ennen ollut treffeillä moisen olion kanssa. Mua alkaa ihan oikeasti jänskättään, että tuleeko tämä ennen eräpäivää kuiteskin. Kun se painokin oli niin paljon tipahtanut hevosen annoksista huolimatta.
Olen kyllä ollut niin tarkka noudattamaan sitä laskettua aikaa... ;-)
Ja olisi vielä niitä konferensseja ja koulutuksia tässä syyskuun lopulla ja lokakuun alussa... Mutta olisipas hyvä syy olla pois :-)

Eilen muuten huvikseni palasin niihin muistiinpanoihin siitä oviksenmetsästyksestä... Pidin siis sillon tarkkaa kirjaa oireista sillon siitä tärppikierrosta, koska oli tarkoitus mennä lääkärille seuraavaksi. Ei siitä kyllä erkkikään ota selvää, koska oikeasti se ovis oli :-D Limaa, ovistikkuplussaa ja lämpöilyä oli kp15->kp25 (siihen päätty epätoivoiset merkinnät, kun tikutkin loppu). Aikas huvittavaa luettavaa. Mutta pääasia, että tässä ollaan!
Täälläkin siis nostalgisoidaan, mutta pikkasen eri aiheesta kuin Jazzilla :-D

Oikein mukavia viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!
Ja muistetaan sitten ilmotella, jos jotain tapahtuu, eikös juu??? :-)
Haleja!

Tehis rv 36+5

Tehikselle pitää heti kommentoida noista limoista. Kysyin niistä nimittäin neuvolassa tänään kun mullekin niitä on housuihin lumpsahdellut. Mulla ehkä vähän samanlaista kun ovislima. Tulee semmonen satsi kerralla ja sitten ei mitään. Eilen tuli sen verran että meni pikkareista läpi ja trikoista myös (siis märiksi). Neuvolantäti sanoi että se on limaa jota on kohdunkaulalla, jottei pääse kohtuun pöpöjä ja rupee tulee ulos kohdunkaulan lyhetessä kun vauva vielä painaa sitä. Ja ennen vanhaan uskottiin että siitä kaksi viikkoa menee synnytykseen. Mutta ei kuulemma ole niin. Muistan että esikoista odottaessa mulla kyllä meni juuri se kaksi viikkoa lapsivesien menoon.

Mulla on tänään taas vähän supistellut ja taas oli vessapaperissa vähän (nyt vain nimeksi) verta. Neuvolantäti oli siitäkin sitä mieltä että kohdunsuu on kypsymässä. Ja kerta ihan selvästi on yhteydessä tohon supisteluun. pariin päivään ei supistelua, ei verta. Ja kyllä mulla jomottelee sellasta menkkakipua. Taitaa olla Tehiksenkin vauva tulossa ennen eräpäivää....

Nyt pitää lähteä raivaamaan kotia kun meille tulee serkkuja koko viikonlopuksi ja lauantaina ryntää puolisukua yöksi.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Kirppu 36+1

Ilmoittaudun pikaisesti, tänään on surkea päivä.

Kirpulla ja Tehiksellä kyllä kuulostaa lupaavalta tuo limailu.

Kirppu: jeps, se nuoruuden ihastus asustaa nykyään Perussa ja on naimisissa perulaisen naisen kanssa.
Ohjelma tulee yle teemalta, vissiin torstaisin klo 18. En ole kyllä aivan varma. Miehestä on ollut paljon juttua myös lehdissä viime aikoina.

Nyt täytyy mennä yrittämään tyttöä uudestaan päikkäreille. Eka pätkä oli vaivaiset 15 min... juuri tänään kun olisin itse kaivannut paljon lepoa.
En tiedä johtuuko eilisestä kaatumisesta vai onko ihan "normi"liitoskipuilua, mutta eilen illalla mulla kipeyty nivuset niin etten päässyt mummoköpöttelyä lujempaa etenemään. Taitaa olla liitoskipuihin liittyvää. Kipu on piinaavaa kun koko ajan jomottaa ja välillä vihlaisee niin että jalat meinaa mennä alta. Luoja paratkoon jos joudun kärsimään moisesta vielä neljä viikkoa! En tiedä miten sitä pärjää tuon tyttelin kanssa.

Hermo on kireällä ja tietysti tänään on tullut kaksi pissavahinkoa ja päikkärit jäivät lyhyiksi... tyypillistä.

Palailen asiaan paremmalla ajalla ja mielellä.

Ihanaista viikonloppua teille kaikille!

T. Jazz

Voi Jazz, kuullostaa niin tutulta. Meilläkin on tänään tytölle tullut pissavahinkoja (kaksi) ja tytöllä oli lyhyet yöunet. Kaikki onkin sitten mennyt hänen mielestä pieleen. Voi apina!

Minä olen myös mummoköpöttelijä kun alapää (siis häpyluu) on kaiketa halkeamispisteessä. Neuvolantäti sanoi että pää on siellä tosi alhaalla ja vauva vielä vähän saa liikutettua päätä ja sen kyllä tuntee. Välillä tuntuu että kun tulee supistus ja vauva liikkuu niin oikeesti alapää räjähtää. Vähäksi aikaa kun istuu ja sitten nousee ylös niin voi taivas, mummotkin juoksee ohi.

Nyt menen sohvalle köllimään kun tytsy on mummin, ukin ja serkkujen kanssa ulkona. Ihana hiljaisuus!

Kirppu

Täällä ja yksi "mummoköpöttelijä" ilmoittautuu.. Varsinkin tuo tuolista nouseminen tai ylipäätään mistään liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa.. Mikä siinä onkin, että keppi kädessä ja kyyryssä liikkuminen ei tuota ongelmia, mutta yritäppä oikaista selkää suoraksi..

Samoin tuo alapää tuntuu valskaavan.. Ei se taida pissaa olla, mutta ei varmaan lapsivettäkään.. on siis jotain limaa/nestettä.. vähän väliä pitää jännätä, että minkä väristä nestettä sieltä alapäästä tulee..

Pitää suunnata tuonne sohvalle isännän kainaloon katsomaan BB. Nyt annoin isännälle "ulkonaliikkumiskiellon".. en suostu enää ennen lapsen syntymää olemaan yksin useaa yötä kotona.. Tuumailin viime yönä kun ei uni meinannut tulla ettei taitas olla pahitteeksi vaikka olis oma kassi pakattuna eteisen nurkassa ja jos vaikka lähtö tulee keskellä yötä niin tuolle esikoisellekin olis hyvä olla kyläilykassi valmiina.. eipähän tarvii sitten tuskissaan ruveta vaatteita keräilemään..

No, nyt sohvalle..

Öitä!

Ihanaa että yksi kohtalontoveri... voi meitä mummoköpöttelijöitä ! No, ehkä se on merkki siitä että synnytys pikkuhiljaa rupeisi käynnistymään! Minä olisin jo ihan valmis synnyttämään.
Meillä on tarkoitus että mummi ja ukki tulevat esikoista hoitamaan tänne meille, joten heillä on kassit ollut pakattuna maanantain verentulon jälkeen. Tai nythän ne on meillä valmiina, joten ensi yönä voisin huoletta lähteä.
Eilen illalla oli vatsassa sellanen ralli että huh, huh. Kyllä vihloi tota alapäätä kun vauva siellä heilui. Tänään on ollut rauhallisempaa.

Pikaisesti täytyy teitäkin vähän infota...
Täällä on ollut kummallisen tiheätä supistelua ja vihlontaa iltapäivästä asti. Ei mitään kauhean kivuliasta, mutta tunnissa 5-6 supparia. Eilen illalla oli kans aika paljon, mutta rauhottui nukkumaan mennessä. Saas nähdä loppuuko nämä tällä kertaa vai pareneeko vain :-) Pienellä kävelylenkillä kun tuossa illalla käytiin, niin maha oli kyllä kestosupistuksessa. Kokeillaan, jos tämä saunassa loppuisi... Toivotaan!

Viikonlopun jatkoja!

Tehis rv 36+6

Huissan, meinaako Tehis lähteä tässä kohta synnyttämään.
Piti toivottaa sulle tsemppiä appivanhempien vierailun ajaksi. Ainahan se vähän hermoja kiristää kun on vieraita nurkissa pyörimässä, vaikkakin tulisi hyvin juttuun. Nyt ennen kaikkea kun on aika luonnollista että ajatukset alkavat keskittymään siihen omaan napaan. Muista ettei sun tarvitse olla mikään superehtoisa emäntä ja sulla on täysi oikeus levätä ja keskittyä itseesi! Saapi nähdä vietätkö osan vierailusta laitoksella. Hyvin lupaavalta ainakin näyttää. =)

Onpas lohdullista kuulla että löytyy kohtalotovereita noiden pissavahinkojen suhteen. Supertsempitykset myös sinulle Kirppu! Ihanaa että sait eilen omaa aikaa.
Täällä muuten myös aikamoista rallia masussa ja jokainen liike tuntuu melkein peräaukossa asti. Häpyluu tuntuu halkeavan ja alapäätä vihloo.

Tulikin siitä mieleen, että tänään hempeiltiin piiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa miehen kanssa ja hän muuten myös tuumasi että alakerta tuntuu erilaiselta, aivan kuin pää jo siellä tuntuisi... voiko edes olla mahdollista, mutta jotain siellä nyt kuitenkin on tapahtumassa.

Pikku2:lle tsemppiä mummoköpöttelyyn! Se taitaa tosiaan jo enteillä lähestyvää synnytystä. Täällä muuten myös miehellä ulkonaliikkumiskielto ja mummilla jo laukku pakattuna yökyläilyä varten kun hän tulee sitten esikkoa hoitamaan. Pitäisi vissiin itsekin pakata laukku valmiiksi... no, ehkä ensi viikolla sen synnytystapa-arvion jälkeen.

Ninni, veikkaisin että tuo syömättömyys on juuri sitä varten että pääset heti leikkaukseen jos on tarvis. Lähettelen kovasti tsemppiä ja voimia kääntöyrityksen odottamiseen ja toivon että vauveli nyt kaikesta huolimatta päättäisi vaikka vielä ihan itsekseen kääntyä.

Katzulle kovasti plussapuhalluksia! Samoin Papulle! Kiva kun kävitte piipahtamassa. =)

Mitäs vielä, kauhiasti oli viestejä ja kommentoitavaa mutta nyt tuo ukkokulta tuli videovuokraamosta, joten ryhdytään leffankatselupuuhiin.

Ihanaista iltaa teille kaikille!

T. Jazz rv 37+5

Sauna rauhotti, mutta hiukan orastavaa uutta supistusten alkua... Varmaan menee levolla kuitenkin ohi. Eipä tästä vielä varmaan synnärille lähdetä. Meinas jo iskeä paniikkia sekä isännällä että mulla. Ei välttämättä ole ne parhaat lastenvahdit tässä päivystysvuorossa!
Nyt katsomaan uutiset netti-tv:stä...
Jazzille kivaa leffailtaa!

Yö meni hiukan levottomissa merkeissä, mutta ei tullut kovia supistuksia, huoh!
Aikamoista vihlontaa alapäässä aina kääntyessä ja muutama suppari.
Nyt tuntuu olevan alapää ja alavatsa vähän höllänä. Yksi tujumpi suppari tässä aamulla.
Jänskä, että tuosta kolmosesta ne ekat supparit oli just tollasia eilisen kaltaisia. Siitä sitten lähdin käynnistelemään kävelemällä ja kävelemällä... Ei ole ennen tollasta supistelua ollut ellei ole synnytys käynnistä. Onneksi tällä kertaa kuitenkin näin!
Anoppi täällä hurrailee, että jospa se syntyisi nyt sillä aikaa kun ovat täällä. Ja meillä vähän erilaiset toiveet :-)

Ja todella pyörii oman navan ympärillä, antakaa anteeksi:-( Kommentoin teidän juttuja huomenna ajan kanssa.
Nyt lähdetään ulkoilemaan!

Tehis rv 37

Sunnuntaita..

Vai meinaa tehis olla anopin vierailun ajan koivet ristissä.. No, ymmärrän, joten peukut pystyssä..

Täällä ja levoton yö takana.. Esikoinen oli vieressä koko yön niin nuku siinä sitten kahden "miehen" välissä ja ramppaa parin tunnin välein vessassa.. Ja sitten tuo liikkeelle lähtö, olo on kuin tonnikeijulla.. mennä pitäs vaan kun ei kykene.. Meillä on esikoisen kanssa sopimus, että lauantaina pääsee äidin ja isin viereen nukkumaan kun muut yöt nukkuu reippaasti omassa sängyssään..

Isännällä taas tänään jonkinmoinen morkkis päällä.. Yritti käydä tuolla varastotyömaalla tekemässä jotain, mutta kun ei saa nostella jne. ei siis oikein mitään päässy tekemään.. Tuli sitten tippa silmässä takaisin sisälle ja löhöää nyt tuolla sängyssä.. tuntee itsensä kuulemma laiskaksi.. Jospa kävis vaikka vähän piristämässä sitä.. ; )

Hetkeksi pitäs vielä tekemistä keksiä ja sitten syömään eilisiä tähteitä.. Iltapäivällä meinasin tekasta pari pellillistä pizzaa, onpahan siinä sitten anopille ja appiukollekkin kun tulevat tuota varastoa rakentamaan kunhan sienimetsältä ehtivät..

Ei muuta kun palailemisiin..

Pikku2 RV35+3

Tehiksellä onkin jännät paikat, kyllä varmaan viikon sisässä pääset synnytttämään!

Mulla myös liikkuminen todella hankalaa, kaikki paikat niin kipeät. Ylösnousu tekee todella ikävää ja kyljenkääntö on kanssa yhtä tuskaa ja aiheuttaa kivuttoman supistuksen, joka ei meinaa hellittää. Mulla tulee myös aika reippaasti vetistä vuotoa, joka on varmaankin sitä valkkaria. Kipujen takia alkaa täälläkin raskaana olo jo riittämään. Mut mulla menee varmasti vähintään 5 viikkoa vielä.
Niin ja vauva on edelleen ja varmaan pysyykin samassa asennossa.

Ninni rv 36+3

Huh, Tehis meinaa lähteä kohta synnyttämään. Kuullostaa tutuilta noi oireet, mullakin oli alkuviikosta samanlaisia. Nyt vaan ei mitään kovempia (eikä juuri minkäänlaisia) supistuksia tule. Ihan harmittaa. Meillä on iskä kotiutunut reissuistaan ja itekin olen tänään ulkoillut esikoisen kanssa tuolla urheilukisoissa 4h ja ihan puhki. Mutta ei vaan supistele. Illalla pitääkin kokeilla saunaa ja sauvaa ;o) eli jos noilla kahdella ässällä vaikka jotain tapahtuisi. Mutta en usko. Tietty parempihan se on jos vauva vielä kasvaisi vatsassa. Nyt vaan on niin kärsimätön olo....

Pitää käydäkin kurkkimassa että kuka täällä lähtee ekana synnyttämään!

Kirppu

no hui teitä!!!

Täällähän supistellaan ja mummoillaan kilpaa... :)

Taitaakin se Tehis ehtiä kirpun edelle, vaikka toista väitin. Ja kattelin just kalenteria, niin eihän Jazzilla ole kuin pari viikkoa siihen laskettuun.
Kovasti tsemppiä jos tulee lähtö jollekkin enkä ehdi sitten tulla tänne tsemppailemaan.
Tosin mies lähtee huomenna töihin, eikä ole enää niin häiritsemässä tätä arkirytmiä ;)
joten ehdinkin paremmin linjoille jännäilemään.

Täällä myös mummoilua joka toinen pvä ja yö. On siis myös häpyluu tulessa ja nukkuminen yöllä on tosi huonoa ja tän ruhon kääntäminen vaatii oikeesti voimaa.. ja HERMOT MENEE!!! Mutta joka toinen pvä ja yö on sitten ihan hyvä, eikä kipuilua yms ole...
mä kanssa laskin Ninnin tapaan, että jos menee sen 2vk yli ja käynnistellään, niin mulla jäljellä vielä 7,5vk !!!!! EIKÄ!! En kyllä ala siihen.
Mutta sehän olisi se klassinen, että eka alkaa kipeät/oikeat supistelut liian aikasin ja pelkää niitä "turhaan" ja kun olisi aika syntyä, niin ei tule suppareita ei millään...

tyttö huutaa...

mutta hirveesti haleja ja voimia teille mummoilijoille ja pian synnyttäville.
Kyllä se palkitaan (valvotuilla öillä, kakkavaipoilla, ihanilla uhmakohtauksilla ... =DD )

kapris 34+3

Piti tulla vielä ihmettelemään tätä olotilaa... Siis ette voi uskoa mutta mun häpyluu ei ole enää yhtään kipeä. Eikä paina eikä jomota. Äsken tossa miehelle ja tytsylle esitin vähän jumppaliikkeitä ja ne katto mua ihan pöljänä että mikä tolle mummo-kävelijälle on tullut. Ja energiaakin olisi. Pitänee käyttää hyödyksi ja vähän antaa iskälle illalla kyytiä ;o)

Heh, tuo mummoilutermi kuulostaa kyllä hauskalle :-)
Jos mulle nyt on varattu joku hetikohtasynnyttäjän paikka, niin voisin sen hyvin luovuttaa jollekin sitä enempi kaipaavalle. Mulla nimittäin ei ole yhtään sellainen olo, että haluaisin eroon tästä olotilasta. Olo on tosi kevyt ja epämummo :-D
Tänäänkin ajelin tuossa nurtsin, tein vähän lapiohommia ja kitkin rikkaruohoja. Iskäkin sai kyytiä jo eilen illalla ;-) Täytyypä koklata alkasko tuo tänään taas. Täytyy nyt tankata ennen pitkää taukoa... Sekään homma ei tunnu mitenkään hankalalta.

Tänään ei ole supistellu pahasti täälläkään taas enää... Nyt on kyllä selkä vähän tulessa tuosta lapioinnista :-/

Kirpulla taitaa paikat olla valmiit, kun tuo mummoilu nyt loppu. Nyt vaan odotellaan...

Jänskä muuten huomata tästä vauvasta, että se tuntuu jo ihan sellaselta valmiilta. Jotenkin muistaa elävästi aiemmista ne loppumetrien liikkeet... Ne liikkeet jotenkin on niin erilaisia tässä vaiheessa. Sellasta pientä ojentelua ja jalan tunkemista kyljestä läpi. Välillä ilmeisesti pyörittää päätään tuolla alakerrassa.

Palaillaan huomenissa paremmalla ajalla...

Tehis rv 37