Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Jomille isot onnittelut! :heart: Teillä kun oli suuniteltu sektio niin sinun mies pääsi mukaan. Mun joutui odottelemaan hermorauniona synnärin puolella että kätilö meni vauvan kanssa alas kun mua jäätiin kursimaan kokoon. Mäkin sain spinaalin noin 6.lla yrityksellä ja siinä vaihdettiin vielä anestesialääkäriäkin välissä, lisäksi mulle tuli spinaalin seurauksena päänsärky, joka jouduttiin korjaamaan veripaikalla keskiviikkona kun en enää voinut nousta ylös pääkivun vuoksi ja menemään lastenosastolle hoitamaan vauvaa.

Meillä siis pikkuinen joutui lastenosastolle vielä sunnuntaina kun verensokeriarvot eivät näyttäneet hyvältä. Sain pienen vierihoitoon vasta torstaina puolenpäivän jälkeen ja eilen päästiin sitten kotiin kun kätilöt huomasivat että selvittiin hengissä ensimmäinen yö yhdessä. Nyt ollaan siis kotona. Sektiohaava jomottelee aina välillä ja tänä aamuna se oli niin kipeä että itkin vain kun en päässyt sängystä ylös. Siitä vaan kauhealla tuskalla ja irveellä oli noustava kun piti saada pienelle ruokaa. Meillä on "pakkoruokinta" vauvalle vähintään kolmen tunnin välein kun oli niin mini syntyessään. Imettäminen sujuu jo jotenkuten mutta annan silti aina lisäruokaa pullosta kun en tiedä minkälaisia määriä tuo pieni saa rinnasta. Pumppaamalla oon kyllä saanut aika hyvin suuntaa mut pelataan vielä varman päälle. Ihan ihmeellistä tää on, en mä viime lauantaina ajatellut kun käyrälle lähdettiin että meillä on seuraavana päivänä lapsi. Itku tulee aina välillä kun pientä katsoo ja toteaa että onneksi lähdettiin sairaalaan tai olisi voinut olla suuri suru edessä. Pakko kehua vielä että mulla oli maailman ihanin kätilö joka sattui vielä olemaan useamman päivän töissä peräkkäin ja piti musta todella hyvää huolta. Tiuhtille kiitos kauniista ajatuksesta tulla katsomaan, mutta et olisi edes vauvaa kyllä nähny kun lastenosastolle ei pääse kun vanhemmat.

Toivon teille kaikille todella mukavaa loppuraskautta! Käyn yhä lukemassa kuulumisia mutta todennäköisesti nyt hieman harvemmin. Yritän saada jossain vaiheessa laitettua kuvaa pikkuisesta.

Namppis ja pikkuruinen poika 6vrk

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Oikein paljon onnea Jomi! Ihanaa :)

Täällä on nyt sitten käyty se nt-ultra ja kaikki oli hyvin! Nt oli 1.2 ja pikkunen vastasi täysin viikkoja ja ihan päivälleen! Oli se aika ihana tunne, kun näki pikkuisen kasvaneen hurjasti sitten viime kerran :heart:
Aika vaisuna se oli juuri silloin, mutta suostui kuitenkin välillä liikkumaan. Istukka on nyt sitten etuseinämässä eli liikkeet tuntuu ilmeisesti vähän myöhemmin, kuin jos olisi takaseinämässä...

-pansku- ja bubu 11+5

Onnea Jomi vielä tälläkin puolella :heart:

kuumeilija Pienet juhlat ois myöskin tulossa! Laskinkohan että 26hlö sisältäen lapset. Tässä mukana vain vanhemmat ja sisarukset perheineen ja pari kaveria. Meillä molemmilla on niin isot suvut että jos otettaisiin enot ja sedät perheineen niin alkaa 100 olla lähellä :O eli johonkinhan se raja ois vedettävä vaikka ihmiset siitä varmasti suivaantuvatkin, mutta juhlat kun on tarkotus pitää täällä meidän talossa. Eikä tänne kyllä mahdu enempää kuin tuo alkuperäinen suunnitelma antaa myöten. Pienellä budjetilla siis tarkoitus rakentaa niin että itse tehdään syömiset ja koristeet jne :) Puvusta en oo vielä varma, oishan se toisaalta ihana se päivä prinsessana :heart: Varmaan puku on ainakin sillon jos päädytään tuohon kirkkoon. Jos ei mennä enää papin puheille niin varmaan siisti juhlamekko saa riittää. Ootteko te kertonu kaikille että meette naimisiin ristiäisten yhteydessä vai tuleeko yllätyksenä?

-pansku- Mulla on istukka etuseinässä ja ekat liikkeet tunsin rv 14+6 =) Eli ei välttämättä tarkota myöhempää tuntemista, kyllä se siellä kyljissä alkaa kutittelemaan :heart: Toki nytkin mulla liikkeet ei tunnu mahan läpi istukan kohdalta ja liikkeet on selkeempiä kun ne tulee sivuille mut kyllä niitä silti tuntee ja paljon :) Ihana että kaikki oli hyvin ultrassa :heart:

ON Mitähän varten tarvii aina tapella ukkelin kanssa kun sillä on vapaa vkonloppu?? :kieh: Viimeks ollaa puhuttu perjantaina päivällä ja loppua ei näy.. (itsehän en aina jaksaisi olla antamassa ensimmäisenä periksi) Ja ihan typeristä pienistä asioista taas. Onneks näitä vapaita ei sentään oo kun max kerran kuussa :| Ja ei ainakaan mulla hyrrää hormoonit ei ollenkaan enkä varmana kiihdy nollasta sataan alle sadasosa sekunnin :ashamed:

viida ja eskimo prinsessa 25+5

Viimeksi muokattu:
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Jomi Onnittelut pienestä pojasta! :)

-pansku- Hyvä, että nt-ultra sujui ja tulokset oli hyvät. :) Itse joudun varmaan tiistaina soittelemaan Naistenklinikalle, jos ei huomenna oo kutsua tullu. Ehtii sitten käydä ajoissa. :)

viida ja "kuumeilija" Kiitos kommenteista. Pitää alkaa panostaa tuohon iltasyömiseen normaalia enemmän. Sitä on vain niin aivopesty, ettei iltaisin saisi tankata. ;)

(.) Täällä kaikki ihan ok. Mielialat vähän heilahtelee, mutta en onneksi oo mitään kauheita hepuleita saanu. Oikeestaa vähän ihmetyttää, miten rauhallinen sitä on. Mies vahingossa rikko mun yhden lempijuomalasin, ja totesin että ei voi minkään. En ees jaksan hermostua moisesta. Lisäksi oli mies unohtanut hellan päälle ku lähti ulos... Ei käyny mitään ja en hermostun. Yleensä vähintään tästä viimeisestä vahingosta oisin saanut jäkä-jäkä kohtauksen. No, kaikkea sattuu...

Vaatteista olitte keskustelu. Vaatteita yms. tarviketta uskallan todennäköisesti ostaa vasta kesällä. Onhan niitä kiva hypistellä, mut en uskalla ostaa vielä. Katsotaan nyt miten kauan periaate pitää... ;)

Taiteilijatar 10+6

viida Täällä kans tapeltu koko helvetin viikonloppu. Nyt alkaa mitta olla jo niin täynnä tota tavaroiden paiskomista,huokailua,rummuttamista ja kiroomista et sai lähteä ihan yksin syömään sunnuntai päivällistä. Oon mielummin yksin ja syömättä ku kattelen tollasta hermoja raastavaa kiukuttelua.
Lisäksi meidän perheessä on yksi ajokelpoinen auto joka kylläkin on minun ostama ja vakuuttama ja johon minä ostan bensat ja maksan verot,mut joskus itse harvoin kun meinaan sillä liikahtaa täältä korvesta, on tankki niin tyhjä et tuskin pääsee edes lähimmälle jakajalle. Ja sit jos lähden isännän kyydillä täältä johonkin on sen pakko ajaa tuolla peilijäisellä kinttupolulla kokoaika vähintään 110 ja niin reunassa tietä et auto on koko aika kallellaan. :(
Perjantaina piti käydä ostamassa imuri meille,koska vanha hajosi syyskuussa, mut sitten mä olinki idiootti kun menin koko asiasta kysymään kun hänen koko tilinsä oliki menny laskuihin. Vihaan koko viikonloppuja kun näiden pitää aina olla näin helvetin raskaita.

..raha on ainainen riidan aihe täälläkin. Siitä saa riidan aikaseks, oli hetki mikä tahansa.. :( ..mut koitetaan nyt kuitenkin nauttia noitten höpönassujen seurasta, onhan niilläkin kestämistä :) tai ainakin täällä on, mä olen aika vahva persoona, ni voi mies raukkaa välillä :D :heart:

Ja voi että noita potkuja! :) Ihania!

Emby^ ja nökö 18+6 (huomennaaaaa pokspoks!) :heart:

• Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Emby Mulla tuli pahoinvointi takasin viime viikolla.. :x Pitää olla tarkkana ku syöö ja prismas tuli Niiiin huono olo.! Mutta kahvin juontiin se ei liity, koska oon kolmisen viikkoo sitte alottanu uudestaan juomaan kahvii. Siitä toki usein seurauksena närästys! Yök!

Jomille lämpimät onnittelut! :heart:

Namppiksella oli Onni matkassa! :saint: Koitahan jaksella sen haavan kans, ja nauti pikkusesta.! :heart:

Kuumeilijalle Isosti Voimia jaksaa toi rumba! Häiden järjestäminen on ihanaa, mutta todella raskasta, varsinki raskaana!

Napaalua: Tää odotetaan malttamattomana ens viikkoo! =) Puoles viikos on tuvalla siivousKökkä ja sitte muutto! Vapaaehtosia Siivoojia?? ;) Ihanaa ku vihdoin päästään omaan kotiin..

Perjantaina olin ensimmäisen "kevennetyn työvuoron", mutta mutta, olin Niiiin kipee ku pääsin kotio, että en meinannu päästä autosta ylähä.!!

Täälä odotellaan RU:ta, se olis 9.2. Isäntä haluis kysyy kumpi siä majailee, mutta mä en oikee tie haluunko tietää.. Toisaalta.. No, on täs viä aikaa miettiä. Onko joku katunu sitä, että on kysyny? ..tuskin..

Jomille Isot onnittelut tuuheatukkaisesta nyytistä :)

Pikkumyy Miten säkin oot jo noin pitkällä!! :) herranenaika miten aika rientää. Ja odotas vielä kymmenen viikkoa. Niin paljon sattuu persauksiin liikkuminen et välillä on päiväkausia niin et joko polvet ei taitu tai sit jalat ei liiku ku polvesta alaspäin ku jotenki vaistomaisesti yrittää pitää sakset kii ettei se vauva pulpahda ulos :D Ja tuosta sukupuolen kysymisestä. Ei meidän edes tarvinnut kun hää niin auliisti itseään siellä esitteli :D Eikä kyllä jäänyt harmittamaan. Jotenki sekin tekee kaikesta konkreettisempaa paisumisen lisäks et tietää mitä täältä kuvusta ulos on tulossa :)

Emby Ihan sama se taitaa olla kuka siellä pressanpallilla istuu kun ei se kuitenkaan mitään päätä missään asiassa.. : /

(.) Täällä olis kans tarkotus pistää parista asunnosta hakemusta menemään,jos vielä ehtis muuttaa ennenku peffa repee. Ja pääsis sellaseen paikkaan et olis tsäänssit keretä ees ambulanssikyydillä sairaalaan synnyttämään täältä korvesta jos isäntä on just sillon töissä.
Ja kyllä noi hormoonit taitaa nyt alkaa mua kiusaamaan. Oon viimeset kaks viikkoa räjähtänyt ihan kaikesta ja kaikille eikä asiaa oo helpottanut yhtään se et kotona tarttis olla ajatustenlukija vielä sen lisäks et on ympärivuorokautinen kodinhoitaja. Eilen sit ku alko oikein miettimään kaikkea niin ajattelin et ei kestä yhtään poikkinaista sanaa kun tuntuu et on niin paljon selvittämättömiä asioita mitkä takaraivossa painaa. Anoppikin on edelleen ihan niinko mitään ei olis tapahtunut,tais olla tosiaanki niin helvetillisessä seko kännissä ettei ees muista mitä kaikkea mulle ja pojalleen sanoi. Nyt lähettää ruikutusviestejä perään kuinka kova ikävä on. Miehen pikkusisko on hokenu et "ei se tarkottanu se oli vaan kännissä". Mut ite en sanois kyl kellekkään eniten vihaamalleni ihmiselle edes tollasia asioita,en edes kännissä. Ja nyttenkin tiedän et se syyttää vaan ja ainoastaan mua siitä et ei ole poika käyny kylässä,vaikka käski senkin pysyä poissa ikuisesti hänen silmistään. Ihme sakkia.
Että paljon on kurjia ajatuksia pää täynnä vaikka pitäisi olla vain onnellinen ja nauttia olostaan. :(

syysmyrsky & viuhahtelija 29+2

syysmyräkkä, jjooo, se on kyl totta, et eihän pressalla mitään valtaa ole. Mut siis, jos otetaan Niinistö, ni sehän liittää meiät Natoon, no sehän on varma kuolema. Ja jos sit taas otetaan Haavisto, ni sehän saatana kivitetään kuoliaaksi tuolla arabimaissa, kun menee rakkaan toisen puoliskonsa kanssa sinne.. ENKÄ sano, että olen homo- / lesbofobinen. En. Mut maailma ei oo valmis siihen, et jollain on homopressa. Annetaan ruottin tehdä se ekaks..
Ja toi on kyllä kurjaa, kun sun täytyy mielessäs pohtia noita sukukriisejä :( miehelläs pitäs olla sen verran munaa, et sanois omalle äitilleen mitä on asiasta mieltä! ..alkoholismi on kyllä.. hirvee riesa kaikille..

..mun miehen äiti oli tuurijuoppo. Se oli kyl miekkoselle tosi rankkaa. Vaikkakin anoppi oli aiiiiiiivaannn ihana selvinpäin :) Valitettavasti lähti liian aikasin :heart:

Täällä oli eilen kolmen sairaslomapäivän jälkeen hyvin kiireinen työvuoro. Jumalauta että sattu tonne pakaroiden alle!! En oikeesti päässy sohvalta ylös kävelemään ilman huutamista. Meinas jalat lähtee alta. HIRVEETÄ! Ja tohonko muka auttaa joku olematon vyö?! ..ja sitte, kun nukun kyljellää, ni on kyl hartiat hellänä. Voi elämän käsi sanon minä.. Ei oo helppoo, mut silti on ihanaa :)

Noh, täällä puolväli lähenee :) Viikko enää!! UN-BE-FUCKING-BELIVEBLE! :LOL:
Eli poksspokss!

Emby^ ja nökö 19+0 :heart:

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Emby Tottapuhut! Mut onpahan ainakin rohkea homopressa jos näin käy. Kun Halosenkin on pitäny tohtorin kanssa pitää kulissiliittoa vaikka kaikki tietää sen olevan lesbo. Mut onhan se varmasti sen työtä helpottanut..

Oon tossa etusivulla nähnyt noita hengenahdistus ketjun alotuksia. Onks täällä jollain ollu? välillä kun istuu jossain oikein pehmeessä sohvan kolossa ni hyvä ettei persus tuu kurkusta ulos,niin se punkee tonne kylkiluiden alle. Pitäiskö siitä poistaa muutama luu :D

Laretzki
Pressasta Mä veikkaan että ei Haavistoa lähetettäis samaan tapaan joka paikkaan kuin Niinistöä, jos se presidentiksi pääsisi. Mutta sama hommahan se on ollut Halosenkin kanssa, ei sitä naisena oo voinut ihan joka paikkaan lähettää edustamaan.

On kyllä oikeesti tältä mammalta kaikki sen suuremmat menemiset nyt menty. Viikonloppuna oltiin lauantaina anopin luona ja sunnuntaina miehen siskontytön synttäreillä. Molempina päivinä ihan puhki, vaikka ei muuta tarvinnut tehdä kuin syödä ja keskustella vähän ihmisten kanssa. Tänään oon vaan makoillut sohvalla ja ollut. Kirjastossa piti käydä, mutta taidan oottaa miehen tuloon, niin käydään sit pienellä iltalenkillä. Kohta voisin syödä ja käydä autolla Prismassa (hakemassa karkkia :LOL:) ja samalla apteekissa hakemassa rasvoja tohon alakerran hiivaan.

Käy muuten kalliiksi nää lepopäivät, laitoin äsken tilaukseen Ellokselle vaatteita ajatuksella "sitten viiden viikon päästä" jotka toivon mukaan toimii imetyksessä. Ihan törkeitä hintoja meinaa pyydetään ihan imetysvaatteista. Tosin, voipi olla että kaksi ale imetyspaitaa tilaan vielä yhestä puljusta. Huomaa että tulee enemmän rahaa ens kuun alussa, kun uskaltaa tilata enemmän vaatteita (en muista koska viimeksi oon ostanut vaatteita) H&M:lle on jo yks tilaus mennyt.

Lare ja Spyro 35+2

atl
Presidentinvaaleista Vaikkei oma ehdokkaani selvinnytkään toiselle kierrokselle, mulle on ihan selviö äänestää Haavistoa toisella kierroksella. Olispa hienoa jos Suomi vois olla seksuaalisen tasavertaisuuden ja sukupuolineutraalin avioliiton suhteen edelläkävijämaa :) Niissä maissa, missä homous on edelleen rikos tms, taitaa olla aika paljon muitakin pahoja ihmisoikeusongelmia.

Mutta politiikan puhuminen tällaisella palstalla taitaa olla täysin tuloksetonta ja turhaa, ja aiheuttaa varmaan vielä riidankin.. :D

Lare kyllä on meikäläisenkin suurimmat huitelemiset huideltu. Kyllä on kroppa niin paskana illalla jos päivällä tekee vähänkin jotain. Allekirjoitan myös täysin sen, että kotona oleminen tulee kalliiksi. Ittellä on menny ihan hirveät rahat noihin nettikirppiksiin :D Mutta onpa sitten pirpanoille vaatettakin..

syysmyrsky Mulla on lähes jatkuvaa hengenahdistusta. Ihan normi tuolilla, seisaallaan, maate.. Mitään korkealle vatsaan tulevaa masutuubia ei voi housuissa olla, ja tukivyökin on ihan poissuljettu, kun siinä on tuubiosa. Ihan tuskaa!

Pikaseen huutelen :)

Jomille onnea :flower: ihanaa kuulla että oot jo noinkin hyvin parantunut! Onnea vauva-arkeen! :heart:

Namppikselle myös onnea ihanaan vauva-arkeen :heart: pikkuhiljaa kaikki alkaa sujumaan, ottaa aikansa! kuulumisias odottelen!

Onnea poksujille, ihanaa! koko ajan mennään eteenpäin kohti päämäärää :)

tiuhti ja T 24+4

Hyvää viikonalkua kaikille!

(.) Piti sitten soittaa sen nt-ultran perään. Kuulemma ruuhkaa klinikalla... Eli jos oisin vain jäänny oottelemaan, ni näiköhän oisin saanu aikaa 12+6 mennessä... Mutta onneksi sain ajan puhelimitse. Kauhean mukava täti oli puhelimen päässä. Siis oikeesti miellyttävä eikä äyskinny yhtään, vaikka varmaan oli kiirettä. Hän etsiskeli mulle aikaa ja sitten totesi, että nyt ois tasan kaksi vaihtoehtoa: joko huomenna tai ylihuomenna. :D Otin ylihuomisen, ku huomenna on pakollinen palaveri, josta ei kehtaa olla pois. Alko kyllä jännittää ihan kamalasti. Olin jotenkin henkisesti varautun, että menee ensi viikkoon joka tapauksessa. No, mieluummin näin. :)

Taiteilijatar 11+1

Viimeksi muokattu:
Vauvautuneille Namppikselle ja Jomille onnittelut omista pikku nyyteistä :flower: Seuraavaks sitten odotellaan helmikuisten vauvauutisia :)

Kun nyt oon ihan pihalla nykyisistä keskustelunaiheista niin palailen vanhoihin :D eskapismi taisi kysellä joskus TAYSiin tutustumisesta. Me oltiin siellä viime torstaina, ja jäi kyllä ihan hyvä mieli siitä käynnistä (varsinkin kun ennakko-odotukset ei ollut kauhean korkealla). Kätilö oli tosi positiivinen ja mulle jäi ainakin sellanen kuva, että siellä oikeasti välitetään ja halutaan mahdollisuuksien mukaan toteuttaa synnyttäjien toiveita. Se oli tietty harmi, että tiloihin ei päässyt ilmottautumisluukkua pidemmälle kurkkaamaan, mutta ymmärtäähän sen toisaalta, en mäkään ehkä haluais synnyttämään mentäessä että siellä käytävillä olis 30 henkee pällistelemässä :p

tiuhti sanoit joskus viime ketjussa jo varmaan että sulta tulee maitoa, onko sulta vielä tullut? Mulla viime viikolla oli muutamana peräkkäisenä yönä yöpaidassa tahrat, mutta sen jälkeen ei ole taas tullut mitään.

Hengenahdistusta mulla on vaan silloin, kun siirtyy pystyasennosta makuulle, tuntuu että keuhkot oikein lysähtää hetkeks kasaan. Muutenkin oon kyllä huomannut, että hengitys ei ole yhtä syvää makuuasennossa.

mynttis & papu 29+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eskapismi
on joo aika kuollutta :D noh! kyllä tää vielä henkiin herää ;)

mynttis, joo maitoa tulee! joudun pitää nyt liivinsuojia! aluksi tuli silleen, että jos kävin saunassa niin pari seuraavaa päivää siitä tihrutti vähä maitoa, yöpaita oli märkänä :) mut nyt sitä tulee joka päivä jo! ja saunan jälkeen enemmän.

enää 15 viikkoa jäljellä :O mihin aika menee!
POKSPOKS 25+0
-tiuhti ja pikkumies :heart:

• Tykkää
Reactions: lemonade
Emby Mulle ainakin sanottiin että tk':n fysioterapiasta saa jotain rekvisiittaa.. en oo käyny tutustumassa tai kyselemässä kun niillä ei taida kyl olla tähän "haaroissani on lihakirves"-fiilkseen apuja :D kannattaa kysyä neuvolasta. Oli muuten juurikin noilla viikoilla kun itellä iskias oli pahimmillaan mut ei onneks kestäny ku muutaman viikon.

mynttis Itse kans tein rintsikoista hämmentävän löydön kun menin äsken suihkussa käymään kun sitä oli nyt ihan ensimmäisen kerran oikein tullut! Toinen kuppi oli nyrkin kokoselta alueelta aivan märkä.. Ja mäku oon miehelle naureskellu kun se on sanonu et haisen ihan vauvalle,tai sellaselle ku vauvalle joka on juur syöny..Ku toiset sanoo et hikikin haisee ihan maidolle :D Ootkos sä laittanut jo kaiken vauvalle valmiiks? Musta tuntuu et oon ihan jäljessä kaikkia kun muut hirveesti jo varautunut,sairaalakassit ja kaikki pakattuna. Mulla on vaatteet pesemättöminä laatikoissa enkä kyl oo ajatellut mihin niitä alan ees valmiiksi laittamaan : / Tai millä uskaltaa pestä ja kaikkea..

Omaa napaa.. Viikko sit keskussairaalassa kaikki hyvin tänään kohdunsuu neuvolassa pehmeä ja vauvan pää tuntui sormella läpi. Valkuaista virtsassa,verenpaineet nousussa ja kauhea turvotus kasvoissa ja käsissä.. Ensi tiistaina uudestaan jos ei mitään radikaalia tapahdu. Epäilivät mm raskausmyrkytystä.

Yhteistyössä