Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Laretzki
Emby Vanhempainrahaa verotetaan periaatteella palkkavero %+2%. Eli jos palkasta menee 22% veroa niin silloin ärahasta menee 24%. Se 20% on kuitenkin aina minimi eli jos sulla on alle ton 20% palkkaveroprosentti, niin sit se on se 20%. Verotoimistosta voi kuitenkin hakea etuuksille tarkoitetun muutosverokortin, jossa veroprosentti voi olla pienempi, riippuen tietysti ärahan suuruudesta. Esim. mä saan minimit, niin todennäköisesti mä tulen maksamaan jotain kymmenen prosentin luokkaa (näin ainakin ollut kavereillani jotka saaneet minimin). Ja kun mun palkkaverotuskin on 7% niin en todellakaan suostu tuosta minimirahasta maksamaan 20%, kun palkkaa saisin kuitenkin tienata tolla prosentilla 3 kertaa enemmän kuin saan Kelalta. Kannattaa ihan rohkeesti kysyä Kelasta ja verotoimistosta sitten näitä juttuja :)

Namppis Onnittelut oikein isosti! Onneksi kaikki meni sitten lopulta hyvin.
Seuraavaksi odotellaankin Jomin kuulumisia :)

tiuhti Samanlaisia ajatuksia joo, tosin mulla on aika paljon vähemmän odotettavaa että saan nyytin pinnikseen tuhisemaan kuin sulla :D

Apua muuten, alkanko mä olemaan seuraavien joukossa, jonka jakautumista odotellaan?! :O

Lare ja Spyro 34+2
 
Onnea Namppis88! Paranemisia :flower:

Täällä ei taas viikkoon oo tapahtunu mitään uutta. Paitsi oon siis viime tiistaista lähtien syöny rautalisää, koska hemppa oli 111 maanantain verikoetuloksissa. Lääkärineuvola-ajankin sain joka on sitten 1.2. Toivotaan että siellä hemppakontrollissa se ois noussu ees vähän. Olo on kyllä pirteämpi, eikä niin enää väsytäkään kuin aikaisemmin. Onneksi sai tuossa olla viikonlopun ihan kotona ja levätä riittävästi, kun oon nyt ollu pari viikkoa aika fyysisessä hommassa, talikonvarressa heilumassa.. Vielä tämä viikko perjantaihin pitäs sitä jaksaa, sitten taas viikonloppu vapaa, ma samapaikka ja sitten alkaaki 5päivän loma! Jes :D

Nyt sitten ootellaan ens lauantain nt-ultraa innolla, kun tosiaan ei ole mitään muita oireita enää ollut kuin rintojen aristus ja nännykät kutiaa niin pirusti! Ei siis niin mitään mahatuntemuksia ja voisin väittää ettei kohtu ole kasvanut yhtään.. Mutta sitten sen näemme lauantaina ja siitä jatketaan taas tilanteen mukaan eteenpän!

Jaksuja mammat! Tää jää taas viikoksi taka-alalle lueskelemaan teijän juttuja :)

-pansku- ja bubu 11+0!
 
Viimeksi muokattu:
Hello Ladies and babies =)

Täällä palattu häämatkalta ja voi miten ihania uutisia!!

Sylin täydeltä ONNEA Namppis ja pieni prinssi!! :heart: :kiss:

Ja täällä malttamattomana jo Jomin kuulumisia kyttäillään niin kaksplussan kun fb:n puolella :)

Niin ja kuumeilija oli kyselly millon oon rouviintunu niin tosiaan 1.9 käväistiin maistraatissa ja hääjuhlaa vietellään ja ehkä jopa kirkollisen siunaamisen kera sitten ensi syyskuun eka päivä =)

Vähän pihalla jutuista niin vain vähän omaa napaa:

Matka meni hyvin ja nyt on ehkä jopa kivut alkaneet hellittää, ainakin nyt pari päivää ollu jo parempia. Töihin lähtö ois keskiviikkona ekaa kertaa sitten joulukuun alun mutta sopparia tosin jäljellä enää tämä kuu, niin tämän pari vkoa ajattelin sinnitellä vaikka kivut palaisikin, jää parempi kuva töihin ja on sitten varmemmin paikka mihin palata äippäloman jälkeen. :)

Pieni neiti on ottanu varmaan kasvupyrähdyksen kun yhtäkkiä potkuihin tullu hirveesti voimaa ja välillä tunnen jo mahan läpi missä asennossa siellä majaillaan ja millä raajalla mammaa aina muksitaan :D Mahan läpi myös tuntuu jo potkut mutta iskän kättä yritetään kyllä viimeseen asti välttää :D Niin ja nyt olis sitten viimeinen kolmannes alkanu ja 15 vkoa jälellä :O Mihin tää aika oikein menee...??

Eipä muuta tällä kertaa, voikaa paksusti mammat :heart:

viida ja pikku eskimo 25+0 *POKS* :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Täällä poksutaan! :) :heart: ja välillä masussa muljahtelee, onko ne sitten niitä potkuja vai mitälie :) Who knows. Tasan kaksi viikkoa ultraan!!

Emby^ ja nökö 18+0 :heart:

..ja mä oon kyl sit niin, suoraan sanottuna, saatanan tyhmä noitten Kela juttujen ja raha-asioiden kans, et ihan hermo palaa :( Kuulemma saa pyytää joko 2010 tulojen mukaan tai sitte viimisen 6kk:den tulojen mukaan.. :eek: Höh.. ja sit sen saa jollain ihme konstilla vaihdettua sen veroprossan minkä Kela määrää, ettei se oliskaan 20%, vaan se minkä sä itte haluut, mut en tiiä millä konstein.. o_O AAAARRRRGGGHH!!

..ai joku muutosverokortti :O Voi hyvää päivää o_O ..onneks mulla vielä hetki näihin asioihin : /
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
syysmyrsky Mä en nyt oo ihan varma, että saako tuon etuuksien muutosverokortin netin kautta. Kun netistä voi hakea kyllä palkalle muutosverokortin, johon voi ite vaan vaihtaa veroprosentin. Soittamalla ainakin pitäisi saada. Ja paras keino on aina hakea verotoimistosta. Ja tuota ei kannata varmaan hakea ennen kuin näkee sen paljonko Kela oikein maksaa, koska jos on hyvät tulot, niin on ärahakin ja sitä kautta verotus korkeampi.
 
Mun äraha oli niin kauan ihan ok kunnes tajusin siitä lähtevän vielä 20prosenttia verottajalle..

Tänään soittivat sitten synnytyslääkärin ajan joka on to 8.30 ja heti perään aika diabetes lääkärille. Täällä ei taas näissä tunnelmissa lippu ole hirveen korkeella.. Ja sisko on edelleen maailman rasittavin kämättäjä.
 
Kiitos kaikille :heart: Jos Jomi on puoliksi edes niin kipeä kun mä olin eilen sektion jälkeen niin täydet sympatiat sinne ja voin luvata että huomenna on jo helpompi kun pahimmat jälkisupistukset on ohi. Älä anna kätilöiden pihdata kipulääkettä! Täällä voidaan jo paremmin paitsi sain spinaalin sivuvaikutuksena karmean päänsäryn joka iskee aina pystyasennossa. Oon kuitenkin jaksanu käydä katsomassa vauvaa osastolla muutaman kerran. Pieni on vieläkin tipassa eikä pääse mun luo kun vasta ehkä huomenna jos sokeriarvot pysyy hyvänä. On hän kyllä niin pieni raukka kun nenässä on letku ja päässä kanyyli ja teippiä koko pää täynnä että pysyy piuhat kiinni. Sit vielä happisaturaatiomittari jalassa ja kantapäät siniset kun verinäyteitä otetaan kolmen tunnin välein. Onneks tietää itse mistä on kyse kun oon ollu tolla samaisella osastolla harjoittelussa aikoinaan. Palailen taas asiaan kun jaksan.
 
Namppikselle ja pienelle miehelle pikaista paranemista :heart: en omakohtaisesti tiedä miltä sektio tuntuu, mutta mun äitillä on 3 sektiota takana ja on kyllä kipeä ollut! eli mullakin isot sympatiat molemmille, sulle niinku Jomillekkin! oot mielessä :heart:
 
Täälähän minä.. :wave: Väsynyt, ja mahataudissa..! :x Tuvan remppa edistyy hurjaa vauhtii ja viim. 2vko päästä ollaan muuttamas! :D Rakastan meidän uutta keittiöö nyt jo! :D

Onnea Namppikselle pienestä miehestä! :heart: ..voimia..


Napaalua: Koska oon ihan pihalla mitä teille kuuluu, nii kerron edes omia kuulumisia.. Väsy ei ota lähteäkseen ja siihen syynä laskenu hb 135-> 117. Eli nyt syön rautaa. Toivottavasti se auttaa tähän väsyyn. Haluaisin jo niin kovasti jaksaa tehdä jotain! Selkä ei oikee tykkää työnteosta, mutta oon sinnitelly.

Meillä oli esimiesten ja työterveyslääkärin kans tapaaminen missä keskusteltiin mun työn kuvasta ja miten sitä vois helpottaa.. Eli nyt siirryn hoitopuolelta keittiöhommiin, mutta.. Epäilen, että se ei muuta tilannetta mitenkää. : / Mutta oon tyytyväinen, että esimies oli valmis tekemään muutoksia, että pystyisin olemaan paremmin töis. Katotaa kuinka menee..

Liikkeitä on jo hetken aikaa tuntunu, jopa vahingos tunsin omalle kädellekki!! :heart:

Mutta, eipä meillä muuta, työ, tupa ja ainaanen väsy pyörittää mun arkee.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Paranemisia kaikille sairastuneille! :hug:

(.) En tiedä mitä kevyitä kasvukipuja tuntuu, mut nivusissa on vähän sellaista juilintaa välillä. Ei koske kovaa eikä sinällään tunnu kamalan pahalta, mutta kyllä vieläkin on kauheen vaikee uskoo, että kyllä se keho meinaa kaverin pitää mukana. Vielä kun 3 viikkoa päästään eteenpäin, ni sitten varmaan alkaa psykologisestikin helpottaa. Sitten tietysti tulee uudet miettimisen aiheet, mutta niitä voi murehtia sitten. :)

Kutsua ultraan odottelen malttamattomana. Haluaisi päästä näkemään, että kaveri on kyydissä ja kunnossa. Eniten tietty toivoo että on terve, vaikka todennäköinen allergialapsi. Mutta allergiat tuntuu pieneltä murheelta verrattuna moneen muuhun, joten ei niitä viitti miettiä. On sitä itsekin pärjänny. :)

Väsymys on vieläkin ihan uskomatonta. Tänään iltapäivällä harjoittelussa jo harkitsin nukkumista siihen työpöydän ääreen. Iski totaali väsy. Lähdin sitten vähän jalottelemaan, ettei oikeesti nukahtais. :LOL:

Pahoinvointia on ja ehkä sen ärsyttävin muoto on yöpahoinvointi. Oon monena yönä heränny pahaanoloon. Ei oo onneksi jääkaapille tarvinnu (vielä) mennä vaan lasi vettä on riittänny siihen, et saa nukuttua uudestaan. Onko teillä ollu yöpahoinvointia? Miten voisi ehkäistä? Oon yrittän iltapalaa vetkuttaa viimiseen asti, mut en tiedä riittääkö. Hedelmiä ja ruisleipää on tullut iltapalaksi syötyä (ennen raskautta kuppi kahvia ja ehkä jotain ;) ), mutta pitää varmaan lisätä tohon viel jotain... Vinkkejä otetaan teiltä kokeneemmilta vastaan. =)

Namppikselle piti tuossa jo aiemmin laittaa, et itse olin suunnilleen syntyessäni samankokoinen kuin teitin poika ja ihan hyvin meni kaikki tuolloin. On sitä kyllä tullut päiviteltyä vanhoja valokuvia, että miten sitä onkin voinut olla niiiiiin pieni ja nyt on tällainen keskivertokokoinen naisihminen. Toivottavasti pian pääsette kotiin pikkuisen kanssa. :) Onnea vielä!! :)

Tulipas taas kirjoitettua. No välillä näinkin. :)

Hyvää viikonjatkoa kaikille! :)

Taiteilijatar 10+2
 
Tää lähtee nyt sit sinne sairaalaan kuulemaan tuomionsa :( Ja koko loppupäivä sen jälkeen onkin siskon PIKKU pullukan hoitamista. Sisko ei ihan oo ymmärtäny et sen läski sisko on siksi sairaslomalla töistä ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Mut oma on vikani kun en osaa sanoa ei. Olis meinaan jopa lepposampaa olla töissä ku heen rakkauden hetelmän kanssa..
 
Ihan kiva et ne tuolla neuvolassa valmentaa varautumaan pahimpaan mut aika jännä et sairaalan diabeteskätilö ja synnytyslääkäri oli sitä mieltä et lapsi vastoin neuvolan arvioita on pieni,alle keskikäyrän ja painoarvio 1200g,mutta kuitenkin ihan ok kokoinen. Neuvolassa vielä viikko sitten se oli SUUUURI,toki on voinut viikossa pienentyä ihan radikaalisti. Insuliinia ei myöskään aloitettu niinkuin täällä olivat varmoja. Käskivät jatkaa samaan malliin koska ei ole suuria ylityksia ja selvästi parempaan suuntaan jo.
Suuri helpotus!
 
syysmyräkälle tsemppiä lääkäriin :) ja tästä lähin opettelet sanomaan EI! niin minäki oon tehnyt, ennen annoin kaiken periksi, yhtäkkiä munki suusta on alkanu kuulua EI, en tee, en ota.... ;)

Myy, koitahan parantua siellä :) ja toivotaa jotta rauta auttaa! montakos viikkoa sulla on kasassa jo? et laittanu olleskaa ;)

viida onko kivut helpottanut kokonaan? kuinka jakselet nyt? :) kiva kuulla onnistuneesta lomasta!

mieki oon ollu aika lähelle Namppiksen pikkumiehen mittoja, tulin noin 1kk liian aikasin :) ja hyvin menee :D mitähä heille kuuluu?

Namppis, ootko sie vielä yhtä kipee? kuinka hurisee? :) mulla olis mieli tehny tulla käymää ja moikkaa teitä, mut oon kauheessa flunssassa niin mulla ei oo mitään asiaa sinne!

entäs Jomille, jomi on toki varmasti kovin kipeä! :hug:


täällä poksutaan :heart:
POKS POKS 24+0
tiuhti ja Pikkumies
 
Huomenna laitan vähän lisätietoa kun pääsen aamulla neuvolalääkärille, on nimittäin kauhee pahoinvointi päällä ja töissä en pysty olla. Toivottavasti ultrais samalla niin näkee että kaikki ok. Mutta yritän saada pidettyä jotain sisällä, eli mehujäillä mennään! Ihana neuvolatäti meillä :heart: vaikka en oo vielä henkilökohtasesti tavannu, mut puhelimitse ainakin asiat järjestyy! Innolla odotan ensimmäistä käyntiä!

Mutta huomenna lisää!
 

Yhteistyössä