Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

syysmyrsky Toivottavasti pieni jaksaisi vielä vähän aikaa kasvaa ennen kuin päättää tulla tälle puolelle. :hug:

(.) Tämä oli taas niitä päiviä, ettei tiedä ollakko onnensa kukkuloilla vai käärmeissään... Ultra meni hyvin, vaikka kätilöharjoittelija ultraamassa olikin. Aivan mieletöntä oli nähdä pieni liikkumassa ja heilumassa. :heart: Kyllä sai hammasta purra, ettei olisi alkan itkettämään. Kätilöiden iloksi pieni oli vain itepäisesti naama ultraan päin (ultrattiin alakautta) eikä heilutteluista huolimatta suostunnu kääntymään. Paitsi 360°. :D Kätilöt mietti, että keneen lie tullut ku noin itsepäisesti paikallaan pysyy. Mies sanoi jälkikäteen että jos itepäisyyttä ni äitiinsä, mutta jos laiskuutta ni isäänsä. :D Mutta joo.. niskaturvotus oli 0,6mm eli ok. :)

Ultran jälkeen mentiin sitten labraan ottaan verikokeita, joka oli kaikkea muuta ku miellyttävä. Sanotaanko näin, että näytteenottoon pääsin 15:15 ja ulos talosta 16:30. Tähän riemukkaaseen tunti varttiin mahtui kolme näytteenottajaa ja kuusi reikää. Ekat kaks näytteenottajaa tuikki yhteensä viisi kertaa, mutta ei saanut ja sitten jouduin tunnin verran odottamaan päivystäjää että hän ottaa kun muut ei saa. Kärsin siis pistoskammosta ja odotellessa päivystäjää ehti itkukin tulla. Toivottavasti ei usein tarvi vastaavaa käydä läpi. : /

Taiteilijatar 11+3 (tai 11+4, mut taidan pysyä vanhassa laskutavassa)
 
Mä jun menin hakemaan pelkkää sairaslomaa..sittenkun annetaan kaikkia tällasia mahdollisuuksia ja kun lukee oireita netistä niin luulotautisena on vähintäänkin kuolemassa näillä näppäimillä. Muutenki alusta asti ollut kauhea pelko perseessä ettei kaikki mene tälläkään kertaa hyvin. Jokainen viikko kun on arvokas niin pelottaa.
 
Laretzki
syysmyrsky kuullostaapa kurjalta. Sitähän sanotaan, että esikoisen odottajan ei koskaan saisi käydä keskustelupalstoilla ja googlettaa, koska äkkiä sitä ittelleen kuvittelee kaiken.

Vähän ollut hiljaiseloa, kun tuntuu ettei millään jaksaisi mitään.
Voisin tosiaan nukkua vaikka kuinka paljon. Mutta ihan rehellisesti olen sitä mieltä, että mieluummin näin päin kuin jo sitä etukäteen valvomista ja "vauvan hoitoon valmistautumista". Neuvolassakin sanoi, että on kyllä harvinaisempaa loppuraskaudesta olla väsynyt ja nukkua hyvin. Kun täällä menee sellaset 10-11 tunnin yöunet ja päälle parinkin tunnin päikkärit.

Kävinpä muuten tänään neuvolassa:
-Painoa tullut 505g viime perjantaista
-RR 139/71, pissa puhdas, Hb 128 (otettiin kun sanoin olevani niin väsynyt)
-Sf 34 cm; menee keski- ja yläkäyrän välillä tällä hetkellä, RT oli ja jotain yläaukileen kohdalla olemisesta puhui, sykkeet vauvalla 155 ja edelleen oli sitä mieltä että kolmikiloiselta vaikuttaisi. Viikon päästä selviää mitä äitipolilla sanovat painosta :)

Tuli kaivettua myös jumppapallo esiin. Tosin pumppua ei ollut, joten jouduin puhaltamaan sen ja voitte kuvitella miltä näytti kun mä puhalsin täydempää pallo kontallani :LOL: Tarvii hommata pumppu, toi ei meinaa vielä oo tarpeeksi napakka. Jos se vaikka sen päällä istuskelu edistäis sitä vauva laskeutumista ja oikeeseen asentoon asettumista. Mä oon meinaa jo niin korviani myöden täynnä tätä mahaa ja hitautta. Ja kun maha ottaa tällä hetkellä joka ikiseen paikkaan kiinni, vaikka kuinka on muka ottavinaan tarpeeksi tilaa.

Lare ja Spyro 35+5
 
Ihan tosi..mut tosiaan ei ollut tietoa mitä tuo sitten käytännössä tarkoittaa jos sellainen on..Isäntä tietysti luki vaan sen äitikuolleisuus osion ja luulin jo et oon kuolemassa.. Toivotaan parasta. Pitää vaan koittaa levätä.
 
tiuhti ja syysmyrsky huojentavaa kuulla että on muillakin ”vuotaa”, tuntuu olo vähän normaalimmalta :p Ja mä oon ainakin ihan siinä uskossa että tää lupaa vaan hyvää imetyksen onnistumiselle :)

syysmyrsky onpa sulle tullut ikävät oireet :( Toivotaan nyt kovasti että on ohimenevää :hug:
Meillä on periaatteessa suurimmat kimpsut ja kampsut vauvalle valmiina, mutta vaatteita en oo mäkään vielä pessyt tai laittanut paikoilleen, ja sairaalakassia en ole vielä edes miettinyt.. aattelen että kunhan näistä töistä selviää niin äitiyslomalla sitten ehtii...

Kiva Taiteilijatar että sait hyviä ultrakuulumisia :flower: Vaikka olikin kurja labrakokemus siihen päälle : /
 
Lare oot aika urhea kun oot jumppapallon saanut puhallettua :D Mä ostin sellasen pari kuukautta sitten ihan raskauden ajan istumista ajatellen ja se on kyllä ihan paras istuma-asento ainakin mun selälle. Siinä on kiva sitten synnytyksen alkaessakin keikutella, tai ainakin niin kuvittelisin :)
 
syysmyrsky, no jo on hitto! :( Toivotaan nyt kuitenkin tosiaan, et olis vaan normaalia raskauteen kuuluvaa turvotusta ja kaveri jaksais kölliä siellä viellä :heart: Jalat kohti kattoa ymsyms. Laita vaikka tyyny hiukan pyllyn alle, ni on vähän koholla? ..jos tuo ny mitään helpottaa, mut siis vaikka ny mielenrauhaks. :hug:

Emby^ ja nökö 19+3

ps. Maanantaina ultraan :heart:
 
atl
syysmyrsky Tsemppiä sinne! Nyt vaan levon kannalta sitten :)

Meilläkin täytettiin jumppapallo ja raskauden alussa, mutta en ole siin toviin enää pystynyt istumaan. Mulla on muutenkin sitä hengenahdistusta, ja jotenkin niin joustavalla alustalla istuminen painaa mahan entistä enemmän lysyyn eikä siinä sitten pysty olemaan..

-atl + maha-apinat 24+1
 
Voi syysmyrsky, tsemppiä sinne ihan hirveästi :hug: kuulostaa kyllä tosi pelottavalta!

mynttis, kiva kuulla! Mekin voitais tässä joku torstai saada aikaiseksi ja mennä sinne pällisteleen. Tietääpähän ainakin mies, minne pysäköidä yms. sitten tosipaikan tullen :D

Namppis, voi mikä ihana rakkauspakkaus! :heart:

(.) Jee, muutetaan isompaan asuntoon! Ja se asunto sattuu sijaitsemaan samassa kerroksessa, mitä nykyinen :D Kaksiosta kolmioon tiemme käy siis, vastike nousee vaivaiset 75€. Ei paha ollenkaan! Lisäksi saadaan jatkossa katsella ysitietä naapureiden ikkunoiden sijaan ;) päästään ehkä muuttamaan jo ensi viikonloppuna.

Äippäloma alkaa kuulostaa yhä houkuttelevammalta... olisi enää vaivaiset 34 työpäivää jäljellä, kunnes aloitan 16.3. vuosiloman ja siitä suoraan äitiysloman. Meinaa ottaa töissä koville jo! Yritän sinnikkäästi jaksaa loppuun saakka, vaikka pahoin pelkään ettei kunto kestä.

Meidän poika on käynyt vilkkaaksi viime aikoina. Vähän väliä tuntuu kantapää tai joku vatsan läpi :D ihanaa! Ai niin, käytiinhän me lääkärineuvolassakin tässä eilen. Tässä siitä:

hb 124 (126)
paineet 114/60 (123/61)
painon muutos +519g/vko, kokonaisnousu ~7kg lähtöpainoon.
sf 25cm (melkein yläkäyrällä)
syke 160
liikkeet ++
pissa puhdas

kohdunsuu oli supistuksista huolimatta kiinni, kiinteä ja lyhentymätön. Jee jee!

Eskapismi & Onni 26+0 POKS!
 
Huuuuuuhh!!

Miltä ne ennakoivat supparit tuntuu? o_O
Nyt sattuu kyl tonne oikealle nivuseen.. ja välillä alavattaan.. vähän menkkamaista jomotusta, mut ei siltikään sellasta.. OUTOA ja UUTTA! o_O :( Aaaapuuuuuva.. Ehkä turhaan pelästyn, mut joko soitan vai annanko olla? :p

Emby^ ja nökö 19+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Emby Varmaan tiuhti ja viida osaa noista kertoa kun eiks kummallakin ollut kipeitä ennakoivia suppareita? Mulla ei vieläkään mitään tietoa mistään supistuksista,kuulemma olis ihan hyväkin jos niitä ei kivuliaita tulis joskus.. mut ettei vaan olis lantion löystymistä? päivystykseen mars jos hiukanki tuntuu siltä!!


(.) Tuosta torstaisestä lääkärineuvolasta juteltuani äidin kans ni ei oo enään onneks mitkään kauheet tutinat housuissa. Kyllähän ne haluaa sulkea sen myrkytyksen pois mut vähän huonosti ne asiat siellä esittää. Ihan samallai ku se et nyt alotetaan iltainsuliini. Vaan eipäs alotettu ja sain ihan uudet ohjeet sairaalasta ja sen jälkeen ei ole tullut ENSIMMÄISTÄKÄÄN ylitystä. Joten iltainsuliini in my ass.:kieh: Plaah istuin täällä tupot kummassaki sieraimessa ku verta tulee ihan solkenaan. Ihan tulee lapsuusajat mieleen.
 
Huuuuuuhh!!

Miltä ne ennakoivat supparit tuntuu? o_O
Nyt sattuu kyl tonne oikealle nivuseen.. ja välillä alavattaan.. vähän menkkamaista jomotusta, mut ei siltikään sellasta.. OUTOA ja UUTTA! o_O :( Aaaapuuuuuva.. Ehkä turhaan pelästyn, mut joko soitan vai annanko olla? :p

Emby^ ja nökö 19+5 :heart:
Maha menee tosi kovaksi ja mulla koko maha jotenki nousee kun tulee supistus, ja kipu tuntuu sellaselta kauheelta menkkakivulta, kestää jonki aikaa ja menee ohitse, jopa ehkä vähä verrattavissa siihen ku olis kauhee ripuli ja vääntää vatsaan..

jos sua koskee nivuseen ja jomottaa pitkäaikasesti niin se on varmaan kohdun kasvukipua, sitä mulla on aika usein iltaisin jov oon paljon rehkiny päivän mittaan!

menkö ohi?
 
Ihanaa maanantaita naikkoset :wave:

Poksumisen kunniaksi ultrassa käyty ja nökö nähty :heart: :)

Kaverilla kaik loistavasti, ihana lääkäri oli ultraamassa :) ..En tiennykkään, et turussa on 3D, khihihi :) Saatiin siis pari sellastakin kuvaa :heart:
Ei tiedetä kumpi siellä köllii, on niin ahtaat paikat ja mun iso arpi haittaa näkyvyyttä. Mut 8 viikon päästä uudestaan, et josko sillon :) Hihihi!

Ihana maanantai! ^_^

tiuhti, ohi meni, juu :) Kohdun kasvukipuja nuo varmaan on.. Mikäs vointi sulla nyt?

Emby^ ja nökö 20+0 :heart:
 
Emby, hyvä jos ne on ihan vaan kasvukipuja!!! olot ihan okei :) itselläni oli taas pe-la yönä niin kauheet supistukset, tuli 5 kunnon napakkaa supistusta jotka kesti melkein minuutin putkeen, mut meni ohi sen 5 jälkeen, ONNEKS! mä luulin jo että tuli lähtö!

Namppis, kaunis pikkumies (voiko sanoa kaunis pojasta?) :heart: tuo nenä on kyllä niin ihana!!!! :kiss:

(.) Tosiaan, kipeitä suppareita taas sain pe-la :( mä jo ihan oikeesti luulin et nyt tulee lähtö ja istuin samaan aikaan pöntöllä vääntämässä itkua pelosta ja ku tuntui samalta ku mahassa vääntäis ja oksetti! huomenna olis onneks neuvolalääkäri ja keskiviikkona seurantaultra :) saa ainakin tilanteesta tietoa! nyt ei oo onneks tullut enää sen jälkeen! noh :) huomenna viisaampana!

tiuhti ja ihanaakin ihanampi pikkumies :heart: 25+4
 
Jomi Ihana synnytystarina sulla :heart: En muista olenko jo onnitellut sinua, joten täältäpä tulee suuren suuret onnittelut pikkuprsinssin johdosta ison halauksen kera :kiss:

Emby^ Samaa minäkin olen miettinyt, että ketäköhän sitä äänestäis... raha se on loppupeleissä aina se ratkaiseva tekijä, sanopa kuka mitä tahansa! Moni asia on pelkkää sanan helinää ja säästöjä tehdään ihan ihmeellisistä asioista, mutta kyllä sitten uusia kirjaston pöytiä tai järkyttävän rumia maiseman kaunistajia on vara laitattaa. Suututtaa :kieh: Mä en koskaan oo ollu kiinnostunut äänestämisestä juurikin sen takia, että sama se ketä äänestän, raha ratkaisee aina. Ja toisekseen ei löydy yhtäkään ehdokasta, jolla olisi aatteet hyvin pitkälti sellaiset kuin itsellä.

viida Mun mielestä jokainen tekee niin kuin on itselleen/omalle perheelleen parhaaksi eli jos joku haluaa pitää pienimuotoiset juhlat (vaikkakin häät) ja on vaikkapa joku budjetti, jonka sisään juhlat on järjestettävä, myös raja täytyy jonnekin vetää. Eikä kellekään tartte alkaa selittää syytä, miksei jotakuta ole kutsuttu. Mä mietin pitkään muutamien ihmisten kohdalla, että kutsunko vaiko jätänkö kutsumatta. Päätin, että kutsun vain ja ainoastaan minulle/meille läheisimmät ja nimen omaan sellaiset, joiden kanssa olemme olleet yhteydessä. Jätämme vieraslistalta pois kaikki, jotka tulisi kutsutuksi vain velvollisuudesta eli just tällaiset, joiden kanssa olen ollut läheinen vaikkapa lapsena ja sen jälkeen en oo ollu juurikaan missään tekemisissä. Esim. mun kummilapsen perhe on yksi perheistä, joita ei kutsuta... he ovat vähän "outoa" porukkaa, elävät omissa oloissaan enkä koe heistä yhtäkään läheiseksi minulle, yhteyttä pidän ainoastaan kummitytön kanssa muutaman kerran vuodessa kirjeen muodossa - eivät tulleet mun valmistujaisiinkaan, vaikka kutsuttu oli. Tällä hetkellä mietin yhtä kaveria, että mitä tekisin hänen kohdallaan... vaikea asia. En välttämättä haluaisi kutsua monestakin eri syystä, mutta toisaalta taas... niin, vaikeaa. Meillä on ristiäisten yhteydessä siis avioliittoon siunaaminen eli ollaan jo naimisissa ;) Mentiin maistraatissa naimisiin 2.12.2011. Eli meillä kaikki tietää jo!

Taiteilijatar Niinhän moni sanoo, ettei mukamas saisi syödä klo 19 jälkeen illalla, että iltasyöminen on pahasta ja lihottaa. Mä en henkilökohtaisesti usko tuohon, koska on olemassa vaikka minkälaisia teorioita sun muita. Mä uskon siihen, että kun syö pääsääntöisesti terveellisesti, monipuolisesti ja kohtuudella, niin asiat on hyvin :D Joten anna mennä vaan, kunnon iltapalat kehiin!!! Onko muuten ollut apua siitä? Asiasta kukkaruukkuun... puhuit vauvan vaatteista ja tavaroista. Mulla oli ihan sama juttu, etten uskaltanut ostaa yhtään mitään. Päätin jo alussa, että odotan maltillisesti ja olin jopa yllättynyt, miten hyvin pystyin olemaan ostelematta :O Eikä oikeastaan vieläkään ole tullut mitään himoshoppaajan oireita, vain tarpeellista olen hankkinut näin loppusuoralla ;)

Emby^ Mä oon kans tosi vahva persoona ja miehellä on taatusti kestämistä! Joskus olen miettinytkin, että miten se oikein jaksaa minua ja mun oikkuja :O Mutta tuossa se vielä näyttää olevan kaikesta huolimatta :D On se mulle sanonut, että olen hemmetin vaikea ihminen ja tottahan se on, en kiellä sitä. Mies vaan sanoo, että antaa mennä tiettyjen asioiden ohi korvien, koska muuten se ei kyllä jaksais eikä taatusti enää ois tässä. Ja raha taitaa olla tosi monilla pariskunnilla yksi riidan aihe! Niin se on meilläkin...

Sokruli Onnittelut pienestä prinsessasta, toinen on kovin valloittava :heart:

Pikkumyy87 Kiitos tsempeistä, niitä tosiaankin tarvitaan. Kauhee ressi vaan koko ajan päällä. Aika vaan hupenee ja laskettu aika lähestyy, miten ehdin saada kaikki asiat tehdyksi. Onneks ei oo omat häät nyt kyseessä, vaan ystävän hääjärjestelyt, niin on kuitenkin apua ja hyvällä mallilla. Mutta siltikin paljon tekemistä. Ja sitten vielä itse juhlapäivä, miten ihmeessä mä kykenen olemaan jalkeilla niin pitkään??? Ja kun reinot on ainoot kengät, jotka menee jalkaan... voi tsiisus :D Omien häiden järjestelyssä ei onneksi ole muuta kuin hääsopimuksen teko, joka on jo aluillaan. Sitten ois kaikki omien juhlien kohdalta kondiksessa ja hoidettu, myö ristiäisten osalta, kun ovat samassa molemmat :D Ei tartte enää kuin tehdä kutsukortit vauvan kanssa, mutta muut asiat on silloin jo tehty. Jospa tää kiire helpottaisi tässä viikon päästä. Ei oo sullakaan kiireetööntä ja ressitöntä! Ja vielä muutto, ja raskaana. HUH! Ei voi muuta kuin nostaa hattua, että jaksatte :D Ja jos yhtään alkaa työt tuntua liian raskaalta, niin rohkeesti vaan lääkäriin juttelemaan ja hakemaan saikkua!! Tsemppiä! Oma koti on kyllä ihana asia, ei tartte kysyä joka asiaan lupaa keneltäkään. Millaiseen muutatte??? :D Joudutteko tekemään remppaa uudessa kodissa? Niin, ja oletteko päässeet miehesi kanssa yksimielisyyteen siitä, kysyttekö vauvan sukupuolta? :D

syysmyrsky Tuohon anoppijuttuun kommentoin, että vaikka kuinka on ollut kännissä, niin se ei oikeuta käyttäytymään tavalla, jolla hän käyttäytyi. Alkoholi ei ole mikään syy! Ja mä en ainakaan antais asian vaan olla. Miten sun mies ottaa tämän kaiken, että ajatteleeko hänkin, että äitinsä oli "vaan humalassa" käskiessään pysymään kaukana? Entäs, jos pitäisitte vähän taukoa koko siihen sakkiin? Auttaisko yhtään? Minä varmaan laittaisin ainakin hetkeksi välit tauolle, koska etenkin nyt raskaana ollessa en jaksaisi mitään tuollaista "ylimääräistä".

Laretzki Kyllä tää raskaus vaan imee kaiken energian, siitä ei pääse mihinkään. Mulla ihan sama juttu; suuremmat liikkumiset on nyt hetkeksi liikuttu ja on tyydyttävä katselemaan omia jo tutuksi tulleita seiniä päivästä toiseen. Omaa oloa on nyt kuunneltava ja jos keho sanoo, että ei jaksa, niin silloin on vaan pysähdyttävä. Vaikeempaa vaan toteuttaa käytännössä... :LOL:

atl
"Vaikkei oma ehdokkaani selvinnytkään toiselle kierrokselle, mulle on ihan selviö äänestää Haavistoa toisella kierroksella. Olispa hienoa jos Suomi vois olla seksuaalisen tasavertaisuuden ja sukupuolineutraalin avioliiton suhteen edelläkävijämaa Niissä maissa, missä homous on edelleen rikos tms, taitaa olla aika paljon muitakin pahoja ihmisoikeusongelmia." Minusta sinä sanoit atl aivan ihanasti nämä sanat, minä olen täysin samaa mieltä!!!!!!!! Asenteisiin ei koskaan tule muutosta, jos ei uskalleta ottaa uusia askeleita. Ja homous ei tee ihmisestä yhtään sen huonompaa pressaa, jos muuten on tehtävään kykeneväinen. Minusta on hienoa, että Haavisto on päässyt noinkin pitkälle, on sekin jo jotain :D

Laretzki Minäkin ottaisin mieluummin kunnon väsymyksen ja unen kuin tämän saakelin unettomuuden ja väsymyksen. Ei ole kovin hyvä yhdistelmä, kun olisin kyllä kuoleman väsynyt, mutta kun pääni saan tyynyyn ja olisi yö, niin tsädää eipäs nukutakaan!! Sitten aamulla olisi joka tapauksessa aikainen herätys, että ehtii tehdä kaiken tarvittavan, niin kyllä sitten väsyttäisi vaikka kuinka. No onneksi on öitä, jolloin saan myös nukutuksi, mutta näitä öitä seuraa sitten ne unettomat yöt. Ja yö tuntuu niiiiin pitkältä, jos itse ei saa unta ja mies sekä koira vaan kuorsaa vieressä.

syysmyrsky Voi kurjuus tuon turvotuksen kanssa :( Mikä siihen on hoitona? Ootko miten pitkään nyt saikulla?

Namppis88 Ihana poika :heart:

eskapismi Jos yhtään tuntuu siltä, ettet jaksa olla töissä vuosilomaan asti, niin kuumaa linjaa vaan tohtorille ja saikkua pyytämään! Mä en olisi jaksanut loppuun asti töissä mitenkään...

Emby^ Voi kun kiva, saitte ihanan yllärin, kun näitte pikkuisen 3D:nä :heart: Eikö ollutkin aivan mahtava kokemus ja hieno kuva??? Nyt teillä jännitystä kerrakseen, kun ei näkynyt pikkuisen sukupuolta. Millä fiiliksillä sen suhteen? Ja sullakin jo puoliväli!!!!!!! Ihan älyttömän nopeesti menee aika :O Mä epäilen, että mulla on ollut muutamia kivuttomia supistuksia ja mä kuvailisin niitä sellaisiksi, että vatsassa alkaa ensin tuntua kireältä, vähän samalta kuin olisi kamala ähky! Vatsa on kovana ja olo on tukala, aivan kuin ähkyssäkin, mutta jotenkin eri tavalla hankala olla.

Hengenahdistuksesta Taitaa olla yleinen vaiva raskaudessa. Itse olen huomannut, että yöllä auttaa korkeampi tyyny, pysyy hengitystiet enempi auki. Välillä tulee oikein semmoisia ällöttäviä tuntemuksia, kun ei saa kunnolla henkeä, mutta ne menee kyllä ohi aika nopeasti.

Omaa napaa En muista onko ollut jo puhetta, mutta viimeksi neuvolakäynnillä kaikki ok, paitsi hemppa oli nyt laskenut kertarysäyksellä. Sain suosituksen ottaa yhden rautatabletin vuorokaudessa. Kaveri vaan makoilee siellä pää alaspäin, on viihtynyt tuossa asennossa jo kohta 3kk :heart:

Tänään synnytystapa-arviossa oli omalaatuinen nuori mieslääkäri. Ihan asiansa osaava, mutta minusta ynseä... tuli sellainen olo, että tekee vain työtänsä sen kummemmin panostamatta asiakaspalveluun. Vauvalla kaikki niin hyvin kuin vain voi olla :heart: Voi tsiisus, että sisätutkimus koski!!!!!! Lääkäri kokeili kohdun suuta, joka on siis vielä täysin kiinni. En tiedä, johtuiko kipu lääkärin kovista otteista vai oliko hällä kenties pitkät kynnet?? Sitä en tiedä... vai onko mulla vaan paikat jotenkin herkistyneet nyt raskauden aikana, hormonit sun muut muuttaneet väliaikaisesti kehoa herkemmäksi ja aremmaksi. Mies näki mun ilmeestä, että minuun koski. Eikä kestänyt kuin hetken... mä en kestä, jos synnytyksessä kohdun suun kokeilu tuntuu juuri tuolta, noin kivuliaalta kaiken muun kivun ohella... oon siis todella kipuherkkä ja pelkään kipua! Ja tiedän, että synnytyksessä alapäätä ronkitaan vähän väliä... että terve vaan mitä tuleman pitää. Mies oli ihana ja hieroi mun hartioita :heart: kun näki mun ilmeen kivusta. Niin, ja pojan painoarvio tällä hetkellä on 2,8kg!

Makkarissa tapetit onnellisesti seinillä. Laminaattia vielä odotellaan, tilattu on. Mies kävi Ikeassa ostoksilla, toi tullessaan uuden vaatekaapin, pari yölamppua yms. pientä. Minua harmitti, kun en päässyt mukaan, mutta parempi olikin jäädä kotiin, kun mun päkiät on niiiiiiiiiin älyttömn kipeät, etten olisi mitenkään kyennyt kävelemään Ikeassa. Koiran kanssa pääsen enää vain pyörähtämään ulkona, ja sekin kävely tekee tuskaa. Kotona liikkuminen on jo hidasta ja hankalaa.

Nyt on Prismassa hyvä ale vauvan vaatteissa! Ostin muutaman vaatteen kokoa 56 ja yhden kokoa 62. Huomasin, ettei kokoa 60 ollut ollenkaan saatavilla... päädyin 56, koska niissä saa hihat ja lahkeet käärittyä, ja koko menee ehkä muutaman kuukauden. Ihan pieniä eli kokoa 50 en kyllä osta. Nyt kun olen pessyt ja lajitellut pieniä vaatteita, huomasin, että tarvitaan lisää nimen omaan pitkähihaista ja -lahkeista vaatetta, kun tulee talvivauva. Ihastuin täysin Muumi fleece-haalariin, aivan ihana, 10e alessa! Otin kokona 62.

Oletteko muut miten tarkasti lajitelleet vaatteita??? Mä laitan yhdelle hyllylle aina yhden koon vaatteita niin, että lajittelen päällekkäin samantyyppiset vaatteet. Esim. pitkähihaiset bodyt, t-paidat, pitkälahkeiset ja -hihaiset bodyt yhteen omaan pinoon jne. Ajattelin, että on sitten helpompi löytää jotakin tiettyä esim. lyhyttä bodyä kuin alkaa kaivelemaan jostakin isosta pinosta, jossa kaikki pitkähihaiset ja erilliset housut on sekaisin.

Onko muut huomanneet nälän tunnetta aamuyöllä?
Mulla on alkanu olemaan aamuöisin kauhea nälkä :D Varmaan vauva kasvaessaan alkaa tarvita enemmän evästä? Mutta muuten ruokahalu on ehkä huonontunut päiväsaikaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Moikka pimut.. :heart: Täälä on muutettu tukka putkella ja sen päälle lyhyt nettipimento ku ei uuteen osotteeseen ollu nettiä viä kytketty.. Mutta, siis Nyt Asutaan onnellisesti uudessa kodissa! :D En voi sanoin kuvailla tätä fiilistä!

Syysmyräkkä Voih, onpa ikävää, että tollai pelotellaan niinkin vakavalla asialla ku raskausmyrkytys!! Onko sulla ittellä verenpainemittari? Kuinka muuten sun paineet oli viimeks ku olit siä lääkäris?

Emby Mulla on tullu tosi paljo kaikenlaisia vihlontoja jotka oon tulkinnu kohdun kasvukivuiks.. Mutta öisin oon heränny juurikin siihen Outoon Uuteen tunteeseen mistä säki kerroit.. Maha on aivan kivikova ja mahassa on erikoinen paineen tunne, niinku olis nielly aavistuksen liian ison korispallon! ;) Kipeetä se ei tee, mulla ainakaa.. Ja sillonhan se on ihan normaalia, kohdun normaaleja harjotussupistuksia. Neuvolas sanottii, että jos niitä tulee useita esim aamupäivän aikana nii kannattaa käydä kattoos tilanne.. Mutta siis satunnaisina ihan normaaleja. Meillä isäntä aiva pelästy yks yö (ku sattu olee hereillä ku supisti) ku se koitti mahaa.

Kuumeilija Joo, hoksasin, että olit kaason roolis. :) Muistan vaa itte ku olin kaasona ni taisin ressata enemmän ku omia häitä.. Oli niin kova "paine" siitä, että saa järjestettyy hääparille mieluisat polttarit ja hääohjelman. Mäki oon nyt kaasona, mutta tää homma on ihan erilainen ku viimeks. Tällä kertaa itte pari on järjestäny kaiken ja hommannu kaiken mahdollisen valmiina (kutsut ym..). Polttarit pitäis viä jaksaa suunnitella ja järjestää. Inhottava sanoo, mutta en millää jaksais.! Kyse ei oo halista vaa yksinkertasesti voimista.. : / Mutta, eiköhän se onnistu. Oma haasteensa siinä, että molemmat kaasot ja morsian, Kaikki Raskaana! Ja nää häät on kuukausi ennen meidän laskettuu aikaa, toisella kaasolla on La kk ennen häitä.. Hihihi, mihinkähän jätesäkkeihin me pukeudutaan! :D
Joo, siis me nukuttii eka yö uudes kodis viikko sitte.. :D Niin Happy!! Tavaroita on viä paljo laatikois, koska muutto oli pitkäs liemes. Olin ensi töis ja sitte illat pakattii ja muutettii. Mutta, oon nyt sairaslomalla, koska selkä sano sopimuksensa irti. Eli, nyt viikko s.lomaa ja viikko talvilomaa. Saa pikkuhiljaa touhailla kotona. Nii, ja rempasta.. Me tehtii täys pintaremppa, kesti 3vko. Keittiö ja khh uudet kalusteet ja katot maalattii, samoin takka, koko tupa tapiseerattii ja laminaatit laitettii. Eli, täys remppa, mutta onpa nyt meidän näkönen ja mieluinen.. Viä ku sais kaikki tavarat paikoilleen. =)
Joo, päästiin me yhteisymmärrykseen isännän kans.. Eli kyllä me kysytään, mutta tuloksen on oltava sellanen, että ultraaja on valmis syömään hatullisen paskaa jos punnaan pihalle toisen merkkisen mukulan! :LOL: Mitää "mä luulen" -arvauksia en ota vastaan.. Ja sovittiin, että tieto jaetaan vaan kaks plussan kans! :D Nyt yritetää päästä yhteisymmärrykseen siitä, että koska mennään katteleen ja tilaamaan vaunut ja sänky.. =) Toivon, et tällä kertaa isäntä joustaa ja me mennään samalla kattelee ku mennää ru:aan 9.pv, samalla ku tuonne isolle kirkolle mennään.. :p

Tiuhti Hui, varmasti pelästytti tollanen sarja supistuksia!? :O Mitäs se lääkäri sano, eikös se tänään ollu?
 
Laretzki Me taidetaan olla sun ja Memelisan kanssa seuraavat jakautujat :heart: Ihan älytöntä, miten nopeasti koko raskaus on mennyt... ja nyt ollaan jo loppusuoralla ja pikku hiljaa tässä aletaan odottaa sitä h-hetkeä! Oletko pakannut jo sairaalakassin? Mä en ole vielä, ensi viikolla ajattelin sen laittaa kuntoon. Kuitenkin mennään jo niin pitkällä, että lähtö voi tulla milloinka vain. Teillähän on kissoja, muistanko oikein? Oletteko miten suunnitelleet kissojen hoidon synnytyksen ajaksi? Meillä on suunnitelmana, että mun vanhemmat hälytetään tänne meille hoitamaan koiraa, kun lähtö sairaalaan tulee. Mun porukat asuu vähän kauempana, mutta tulevat vaikka yöllä, jos on tarve. Jos on nopea lähtö, mies ei mitenkään ehdi pissattaa koiraa kuin korkeintaan yläpihalla, joten mun porukoihin voi luottaa 100%, että myös tulevat muutamien tuntien varoitusajalla. Ensin mietittiin, että koira olisi mennyt mun porukoille, mutta en oikein halua koiraa sinnekään, koska on tuota välimatkaa ihan kiitettävästi ja porukatkin oli sitä mieltä, että koiran on parempi olla kotona ja hoitaja täällä meillä ja tällä tavalla koirakaan ei sitten pääse ajattelemaan, että "tuonko takia minut laitettiin kotoa pois?". Onko sulla minkälaisia ajatuksia liittyen synnytykseen? Pelottaako, jännittääkö? Mulla ei ihme kyllä ole ainakaan vielä ollut kummoisia ajatuksia, mutta en ole kyllä ehtinytkään miettiä. Kipu nyt on aina pelottanut, mutta sekin pelko varmaan konkretisoituu tuossa parin viikon päästä enemmän. Eilinen lääkärikäynti kyllä sai vähän miettimään... meinaan se sisätutkimus (lääkäri kokeili kohdun suuta, että onko jo auennut) koski aika kovasti ja nyt mä pelkään sen sattuvan myös synnytyksessä, kun siellä saa varautua siihen, että alapäätä ronklitaan vähän väliä... ja sama tutkimushan se on, kun sormella kokeilevat, onko kohdun suu auennut ja paljonko. Aion kyllä pyytää siihen jonkun puudutteen, olen kuullut suihkutettavasta puudutteesta. En aio leikkiä mitään "sankaria" ja kestää yhtään ylimääräistä "turhaa" kipua, mikäli siihen on saatavilla jotakin helpotusta. Tiedän sen itsekin, etten kestä kipua ja myönnän, että ehkä liian helpolla ottaisin puudutteita, mutta koska olen todella kipuherkkä, niin miksi ihmeessä kiduttaisin tieten tahtoen itseäni? Ajatelkoot kuka mitä tahansa tästä, mutta ainakin nyt olen sitä mieltä, että kaikki mahdollinen kivun lievitys on mulle tarpeen ja otan oikein mielleläni avun myös vastaan. Mutta mitään piikkipuudutuksia en alapäähäni suostu ottamaan, muuta kuin epiduraalin.
 
Pikkumyy87 Mä ymmärrän täysin, mitä tarkoitat! Mulla meinaan on ollut täysin samanlaisia ajatuksia kaasona olemisesta just nyt. Todella inhottavalta tuntuua sanoa ääneen, tai pikemminkin myöntää itselleen, että voimat ei nyt vaan riittäisi mihinkään "ylimääräiseen". Vaikka ei ystävä koskaan ole ylimääräinen, en sitä nyt tarkoita! Omastakin takaa kun on tätä tekemistä, kun pitäisi saada oma makkari valmiiksi ja vauvan tavarat kuntoon sun muuta, niin tuntuu ihan siltä, ettei aikaa jää muuhun kuin asioiden hoiteluun... olen aika lailla unohtanut itseni ja oman vointini tämän kaiken kiireen ja hässäkän keskellä. Tiedostan kyllä, etten jaksaisi ja tarvitsen lepoa, kroppa suorastaan on joinakin päivinä HUUTANUT lepoa... mutta kun ei ehdi levätä. Silloin tulee tunne, että voi kun voisin vaan delegoida kaiken tarvittavan jollekin toiselle. Teillähän on aika ainutlaatuinen tilanne :D kun kaasot ja vielä morsiankin raskaana! Ja lasketut ajat kaasoilla aika lähekkäin toisiaan! Sulla on sinänsä samanlainen tilanne mun kanssa, että mun ystävän häät on nyt tulevana lauantaina ja mulla laskettuun aikaan tuolloin tasan kolme viikkoa :D Mitä sä ajattelit pukea päällesi ystäväsi häihin? Mulla on tuollainen aika "tavis"mekko, ei mitenkään kovin ihmeellinen, mutta menee juhlamekkonakin. Väriltään vaalea-beessi, jossa "tummempia pystyraitoja" ja tissien kohdalla/alapuolella rusetti. Mekko ulottuu polvien alle. Mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin tämä mekko, koska tää on ainoo, joka menee päälle :LOL: Vatsan kohdalta tää mekkomalli on tällanen "avoin", joten ei haittaa, vaikka ois minkäkokoinen maha tahansa, mahtuu taatusti mekon alle. Mutta kengät on ongelma... tuskin saan yksiäkään juhlakenkiä (huom: en kyllä ede somista kuin kolmet juhlakengät) mahtumaan jalkaan! Ystävä sanoi, että jos kirkkoon saisin tungettua ja sit juhlapaikalla vaikka reinot :D Mut mua huolettaa myös se, miten jaksan olla pystyssä koko päivän. Voi itku sun selän kanssa, selkävaivat on aina pyllystä. Ja selkä kuitenkin vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti koko kropan toimintaan. Mulla oli vuonna 2009 paha pullistuma vitosnikamassa (7mm painoi jotakin ykköshermoa) ja meinasin halvaantua, ja se kipu!!!! Nyt otat nainen rennosti, mä käsken :D Jos joudut nyt muuttohommissa ja tavaroiden paikalleen laittamisessa kyykistelemään, niin laskeudu alas jalkojen varassa ja selkä suorassa!!! Älä missään nimessä kyykisty etukenossa, vaan aina selkä suorassa ja tuki on koko ajan siis jaloissa, ei etenkään ristiselässä. Ja jos tiputat jotakin lattialle, konttaa nelinkontin niin ei muuten käy selän päälle :D Mähän olisin voinut olla juurikin nelinkontin eikä koskenut yhtään, siis kipeimmilläni kun olin. Työ ootte tehny kyllä hurjan ison urakan uudessa kodissa :heart: Mutta nytpähän voitte sitten nauttia kaikesta täysin rinnoin ja niinkuin itsekin sanoit: onpahan nyt mieluinen ja oman näköinen!
 
tiuhti_ Mä vähän lueskelin, että sulla ois ollut kivuliaita supistuksia? Tuli muuten mieleen, että sähän teet istumatyötä? Oletko kokeillut pyllyn alle semmoista pyöreänmuotoista kumimaista "lölly"tyynyä? Siis sellaista, jota käytetään paljon esim. selkävaivojenkin hoidossa. Samaa materiaalia kuin jumppapallo, ja työtuoliin laitettuna pyllyn alle se antaa erilaisen istuma-asennon ja siinä voi itsekin etsiä sopivaa asentoa esim. heijaamalla lantiota puolelta toiselle. Vähän samanlainen kuin jos istuisit jumppapallon päällä. Tuli vaan mieleen, että olisiko mitään apua noihin sun supistuksiin, kun saisit istuma-asentoa vaihdeltua tuon avulla?
 
Laretzki
Eilisilta oli tosiaan aikamoista kärvistelyä: särki päätä, selkää, supisti tai sit muksu liikku niin että teki kipeetä. Maha tän lisäksi ollut pari päivää yhtäkkiä ihan löysällä ja pitää kummallista pulputusta ja mulinaa vähän väliä...Ja vaikka supistaa välillä niin että on tosi huono olo, en vieläkään oikein ole varma millasia ne kipeämmät supprit on, jotka sais jotain aikaa kohdunsuulla..
Mä olin oikeesti niin kypsä tähän tilaani jo. Ja mä tiedän että mitä kypsemmäksi mä muutun, niin sitä varmemmin menee yli LA:n ja reilusti tai sit se syntyy silloin karkauspäivänä. Perjantaina varmaan lääkäri sanoo että kaikki paikat on kiinni ja kiinteenä.

Mieskin jo sängyssä eilen kommentoi että kylläpä sä oot kipeä tänä iltana ja käski olla synnyttämättä vielä tällä viikolla kun viimein sai kutsuttua kavereita tupareihin :LOL: Muuten tuntuu että mies käy hermoon niin täysillä koko ajan. Sovittiin et oltais viime pe imuroitu ja siivottu, ettei pölyä, kissankarvoja ja -hiekkaa pääsis kertymään niin hirveästi, niin ei. Imurin sai eteiseen ja siinä se oli vielä sit eilenkin kunnes mä imuroin. Ja yöllä kehtasi sitten sanoa, että mee sä tonne toiseen huoneeseen nukkumaan, kun kahen aikaan heräsin supistuksiin enkä niiden ja kuumuuden takia meinannut saada enää unta. Kiitti hirveesti taas. :kieh:

En tainnut tänne kirjottaa siitä miten vauva yhtäkkiä "katosi". Tapahtui siis yhtäkkiä mahan alaspäin humpsahtaminen, jonka seurauksena hukkasin vauvan. Eli en enää tunne sitä omiin käsiin samallalailla mitä se pitkään tuntui. Liikkeetkin muuttui jotenkin selkeesti erilaisiksi, ei peppu pyöri enää siinä missä ennen. Ja lauantain kuvaa kun vertasin viikon takaiseen niin jo oli iso ero mahan suunnassa...

Tänään ollut parempi päivä, vaikka jonkin verran kipeää tekeekin. Ompelin kapan keittiöön jouluisen tilalle. Totesin että ostan jatkossa verhokankaat Jyskistä, 5m pakka 100% puuvilla kangasta oli metrihinnaltaa alle 3 euroa. Ei paljon halvemmalla saa mistään ja tosi kivoja kuoseja oli. Teki melkein mieli ostaa lastenhuoneeseenkin jo kangas, mut ehkä kuitenkin maalataan se keväällä ensin, niin näkee värit. Nyt olis tarkotus syödä, leipoa juustosarvia ja laittaa mustikkavispipuuro tulemaan...

Huh kun tulee romaania heti, sit kun kuvittelee, ettei pariin päivään oo mitään kirjotettavaa :D

Lare ja Spyro 36+3
 
Laretzki
kuumeilija En oo pakannut vielä sairaalakassia, mutta se on johtunut ihan siitä, että tahon kerralla pakata sen valmiiksi, eikä mulla oo ollut kuin yhet istuvat liivit. Saan tällä viikolla postissa kahet lisää, niin tällä viikolla varmaan pakkaan, varsinkin kun lauantaina tulee jo täysaikasuus täyteen.

Meillä ei kissojen hoitoa suunnitella mitenkään sen kummemmin, meiltä synnärille se n kilometri. Ja täällä ei todennäköisesti saa perhehuonetta, joten mies yöt kotona, ja samalla sit ruokkii kissat normaalisti. Kun täällä on isälle samat vierailuajat kuin muillekin, 2h/pv, mistä oon aika katkera. No, täytyy toivoa, että tulee kivat kätilöt ja huonetoverit, niiden kaa voi sopia pidemmistä oleskeluista ilmeisesti.

Mä oon ajatellut lähteä synnytykseen mahd. avoimin mielin. Eli katotaan mitä eteen tulee. Eniten mua pelottaa ajatus siitä, että joutuisin sektioon, mä ehdottomasti haluaisin mieluummin tehdä sen itse, vaikka kipeää tekeekin. En mäkään aio kivunlievityksestä kieltäytyä, mutta jos näyttää siltä, että pystyis luomuna/ilokaasulla synnyttää niin miksei. Ainoa mitä mä ehdottomasti haluan, on se, että ponnistan pystymmässä asennossa. Jakkaraa oon miettinyt, mut ne on niin matalia että mun pituudella mun lonkat saattaa alkaa krampata. Sen takia oon miettinyt polvillaan synnyttämistä pystyyn nostettua sängynpäähän tukeutuen...Mut sitäkään lopullista asentoa ei voi vielä tietää, sen saa toivon mukaan kohta tietää :)
 

Yhteistyössä