Voi hyvää iltaa rakkaat kanssasisaret, ikävä on ollut suunnaton :heart:
JA IHANAA UUTTA VUOTTA 2012 JA PALJON ONNELLISUUTTA :heart: Ja uusi vuosi onkin meille kaikille jännittävä!
Töissä pitänyt kiirettä ja illat menneet sohvalla maaten. Olette kyllä mielessäni olleet päivittäin! Vihdoinkin
LOMA LOMA LOMA eli olen nyt vuosilomalla kuukauden päivät, enkä kyllä laita yhtään pahitteeksi

Virallisesti äippälomalle jään tammikuun lopulla. Vauvan vaatteiden pesua (jo äitiyspakkauksen vermeissä on pestävää!), kaverin polttareiden ja häiden järjestelyä ja vauvan huoneen laittamista olisi tiedossa. Pientä remppaakin on suunnitteilla, jospa vihdoinkin saataisiin ne tapetit omaan makkariin!! Vauvan huoneeseen on tapetit vielä ostamatta. Maha on kasvanut tosi paljon ja unettomuutta on ollut ilmassa aika paljon. Yöllä vatsa on arka, johtunee varmaan vauvan painosta, kun joutuu nukkumaan kyljellään. Tyynystä on ollut iso apu tukemaan vatsaa öisin! Pohjetta veti jossakin vaiheessa ihan urakalla, mutta nyt tuntunee hieman helpottaneen, onneksi, meinaan se oli AINA yöllä :kieh: Muuten kaikki on mennyt tosi hyvin! Alkaahan tuo jo olla aika tankkimainen olo ja ketteryys hidastua pikku hiljaa :heart: Sokerirasitus meni hyvin, odotin siitä jotakin paljon pahempaa kokemusta! Ei se ollutkaan kovin kummoinen, ei ainakaan kamalaa. Puhtailla papereilla selvisin, ja hemppa + verenpaineet on ollu koko ajan tosi hyvissä lukemissa

Synnytysvalmennus käyty ja minusta oli ihan hyvä. Mies ei tosin kuulemma ollut kovin tyytyväinen, ihan turhaa hänen mielestään. Synnytysosastoon tutustuminen oli minusta sinänsä ihan hyvä juttu, tietääpähän minne sitä sitten h-hetken tullen mennään. Mutta toisaalta taas niiden vempeleiden näkeminen olisi voinut jäädä välistä! Ihme kyllä, lähenevä synnytys ei ainakaan vielä pelota, mutta synnäriin tutustuminen sai kyllä ajatuksia pyörimään. Meillä oli kyllä älyttömän ihana ryhmä valmennuksessa ja päätettiin yhteistuumin tavata samalla porukalla keväällä, jahka kaikilla on nyytti sylissä
PÄIVITYSTÄ!!! ME ODOTETAAN POIKAA
iseeyou ONNEA ONNEA ONNEA PIENEN PRINSSIN SYNTYMÄSTÄ :heart: Teillä onkin nyt ihmeteltävää uuden tulokkaan johdosta, ihanaa! Vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle
Sokruli Voi että, sulla on jännät paikat! Eikö ole mitään merkkejä siitä, että pienokainen haluaisi ulos?
syysmyrsky Oletko saikulla? Voi ei!!! Miten sinä oikein olet voinut ja jaksellut? Ja poikalupaus :heart: Täällä kans!
lemonade Ihanaa saada haaveilijoiden puolelta lisää tuttua porukkaa tänne odottajien puolelle! ONNEA valtavan paljon plussauksesta :heart: Ja kyllä vain, oireet ovat hyvin yksilöllisiä ja voivat yllättää hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Se on vaan hyvä merkki, nyt vaan uskot ja luotat siihen

Ihan varmasti kaikki on hyvin ja kun viivakin on vahvistunut!!
atl Onnittelut tuplaodotuksesta :heart:
Joku oli aloittamassa harjoittelua, niin hänelle kovasti tsemppiä uuteen harkkapaikkaan! En nyt vaan muista, kuka on kyseessä :ashamed: Onko kyseessä opintoihin liittyvä harjoittelu ja minkälainen harkkapaikka? *täällä yks utelias vaan kyselee*
Emby^ Voi muru, selkävaivat on ihan kamalia! Mun mielestä kannattaa ehdottomasti kertoa neuvolassa tuosta, jos saisit sieltä hyviä ohjeita selän hoitoon. Mulla kun oli se paha pullistuma, niin hoitona oli mahdollisimman paljon rauhallista kävelyä. Siis kävelyä, kävelyä ja kävelyä!! Pitkälleen oleminen ja selän lepuuttaminen on pahinta mitä voi tuossa tilanteessa selälleen tehdä. Toki jos on niin kipeä selkä, ettei yksinkertaisesti pysty kävelemään, asia erikseen. Mutta jos suinkin vaan pystyt, niin kävele mahdollisimman paljon. Ja venytelläkin voit, mikäli se tuntuu hyvältä. Eli yksi hyvä neuvo on, että voit tehdä ihan mitä tahansa, kunhan se tuntuu hyvälle, oma kroppasi ilmoittaa kyllä, mikäli täytyy lopettaa. Minä saan olla onnellinen siitä, että selkä on pysynyt kunnossa! *koputtaa puuta* Olin ihan varma, että mun tapauksessa selkä menee, mutta ainakin vielä se on ihan kunnossa.
Jomi Pieni on siellä masussa väärinpäin, mutta varmasti odottaa jo kovasti näkevänsä vanhempansa :heart: Miten se ulkokäännös tehdään? Minulle täysin uusi asia. Varmasti tuntuu hurjalta tietää etukäteen, milloin vauva syntyy! Minusta ainakin tuntuisi. Milloin teillä on sektio? Miksi se on muuten jo viikolla 39? Viimeksi neuvolassa mulle sanottiin, että meidän poju on pää alaspäin. Jäin vain miettimään, että onko se jo kääntynyt vai oliko hän vain sillä hetkellä kääntyneenä siellä? Kun minusta vaavi on jatkuvasti pää alaspäin, koska potkii aina samaan paikkaan eli ylävatsaan jaloillaan.
tiuhti_ Poikalupaus :heart: Aivan mahtavaa! Odotetaan sitten molemmat poikia! Meidän naapuriin syntyi heinäkuussa tyttö, niin hän saa nyt sitten poikakaverin

Milloin teillä oli rakenneultra, onhan kaikki hyvin?
Kysymys Miten muilla, painaako vauva keuhkoja? Mulla on aika ajoin hankala hengittää ja välillä tulee myös hetkellistä sydämen tykytystä (tykytyksen olen kyllä yhdistänyt kahvin juontiin). Onko muillakin?
"kuumeilija" ja poika 32 + 3