Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Hei kaikille ja anteeksi oma napa. Meidän pikkuinen ei kasva kunnolla ja ollaan nyt seurannassa, joudun käymään äpkl:lla useampaan kertaan ja liikkeitä pitää laskeskella tarkkaan. Pelko perseessä ja suru puserossa. Palailen asiaan kun jaksan.

Vanilja 87 Eli ihan normaalia oloa mulla sitten :D

Namppis :hug: toivottavasti kaikki on hyvin!

).( Meikäläisen unettomuuteen ja muutenkin hankalaan oloon saattoi olla osasyynä se että tuli flunssa!! Kurkku kipeä ja vähän kuumetta pukkaa.. Mutta muuten ihan hyvä fiilis ja mieli :) Masu ja tissit turvoksissa :D

synnytystarinaa oli täällä jotkut toivoneet. "Taavi" nukkumassa, joten jos sitä jonkinmoisen yrittäisi saada aikaiseksi :)

Eli silloin viime viikon keskiviikkonahan limatulppa tuli yöllisellä wc-reissulla. Muita oireita ei tuolloin ollut. Rv oli 39+6.
Torstai-iltana maha oli vähän oudon tuntuinen ja etova olo muutenkin. Miehelle sanoin, että toivottavasti ei mahatauti ole iskemässä kun sitä täälläpäin liikenteessä. Yö tuli nukuttua melko levottomasti.
Perjantai-aamuna heräsin klo 6 siihen, että mahaa kouristeli. Vessassa tuli käytyä useasti ja maha tyhjeni kunnolla. Edelleen kuvittelin, että olin saanut sen mahataudin koska kouristelu oli ihan samankaltaista. Mies lähti töihin ja itse jäin kotiin nukkumaan ja "sairastamaan". Yhden maissa päivällä olo alkoi olemaan jo melko tukala ja laitoinkin miehelle viestiä, että ei helpota yhtään. Sovittiin, että soitan sairaalaan ja kysyn tarvitseeko lähteä näytille kun ei olo ollut todellakaan hyvä. Sairaalasta antoivat luvan tulla. Mies tuli töistä kahden maissa ja lähdettiin kohti sairaalaa. Tässä vaiheessa olin vielä sitä mieltä, että ollaan kotiin tulossa vielä yöksi.
Automatkalla sairaalaan vasta ensimmäistä kertaa tuli mieleen, että jos ne kouristukset onkin supistuksia. Kellottelin niitä siinä matkan aikana sitten ja pisin väli supistuksilla oli 6min, lyhin 1min.
Klo 15:00 saavuimme sairaalalle ja olo alkoi todellakin olemaan jo tukala. Pääsimme suoraan tutkimushuoneeseen ja käyrille. Pojan sydänkäyrät hyvät ja tasaisesti piirtyi supistuksiakin näytölle. Sisätutkimuksessa olin auki 3cm. Sain luvan alkaa vaihtamaan sairaalavaatteita päälle. Kerkesin omat housut laskemaan alas, kun lapsivedet meni. Nappiajoitus siis. :D
Päästiin lepohuoneeseen lepäilemään. Lämpöpussin kanssa selvisin jonkin aikaa supistuksista ihan hyvin. Laiteltiin ystäville viestiä, että ei täältä taideta kotiin enää lähteäkkään. :) Jonkinlaisen puudutepiikin sain kankkuun, mikä auttoi oikein mukavasti reilu tunnin.
Klo 20:15 siirryttiin synnytys-saliin ja mua alettiin valmistelemaan epiduraalia varten. Epiduraalin sain klo 21:23. Puudutepiikki sattui ja kirveli jonkin verran, mutta muuten ei tuntunut oikein miltään. Epiduraalin laitoin jälkeen meni vain pieni hetki, kun olin autuaan kivuton. Ihana lääke :) Käyriltä vain seurailin, että milloin supistaa. Jossain vaiheessa sain oksitosiinin supistuksia vauhdittamaan. Käyn wc:ssä ja yritän viettää aikaa hetken pystyasennossa, jotta vauvaa saadaan tulemaan hieman alaspäin.
Klo 23 sisätutkimuksessa olen auki jo 7cm ja supistukset alkavat taas tuntua kipeämmiltä. Epiduraalin annostusta nostetaan pikkuhiljaa maksimiin, mutta siitä ei enää tunnu olevan mitään apua.
Klo 24 auki 10cm ja saan alkaa pikkuhiljaa kokeilla ponnistamista. Varsinaista ponnistamisen tarvetta ei kuitenkaan vielä ole. Kätilö kehuu ponnistamisen sujuvan hyvin. Jossain vaiheessa synnytyslääkäri käy huoneessa, koska supistusten jälkeen vauvan sydänäänet laskevat jonkin verran. Tasoittuivat aina kuitenkin suht nopeasti takaisin normaaliin, joten lääkäri lähti pois.
Jatkan ponnistelemista ja yhtäkkiä huoneeseen tulee synnytyslääkäri, lastenlääkäri, 2 kätilöä lisää sekä joku jonka virka ei selvinnyt itselle missään vaiheessa. Mies ajettiin huoneesta pois samalla selittäen sydänäänien laskevan aivan liikaa, joten pakko auttaa vauva imukupilla nopeasti ulos. Välilihan leikkaavat enkä edes tunne sitä. Tässä vaiheessa itsellä olo myös todella tukala. Ponnistaa piti joka supistuksen aikana niin kauan, kuin supistusta kesti. Supistuksia vain alkoi tulla yhtä kyytiä enkä saanut tilaisuutta levähtää missään vaiheessa. Saan lisähappea itseni ja vauvan takia.
Vauva syntyy ja kaikki kivut häviää. Kuulen meidän poikamme ensimmäisen rääkäisyn klo 1:52 ja harmittelen, että kun isä ei ole sitä kuulemassa. Joku lähtee hakemaan miestä paikalle. Itku pääsee miehen tullessa huoneeseen ja mies saa leikata napanuoran. Meistä oli tullut perhe :heart:
Poitsu syntyi toinen käsi poskella, napanuora kaulan, rintakehän sekä olkapään ympärillä. Toisella kädellään poika vielä piteli napanuorasta kiinni. :D
Hetken kuluttua saan pojan rinnan päälle ja päästään tutustumaan toisiimme samalla, kun minua aletaan tikkaamaan. Muualle ei tikkejä tullutkaan, kuin välilihaan.
Tikkauksen jälkeen poika pestään, punnitaan, mitataan ja tarkistetaan muutenkin jonka jälkeen saan hänet rinnalle imemään. Poitsu on vain niin kiinnostunut äänistä, että silmät pyöreänä katselee ympärilleen ja tissi ei kiinnosta pätkän vertaa hetkeen. :D
Saamme varhaisen aamupalan ja pääsen suihkuun jonka jälkeen siirrymme osastolle. Mies lähtee 5 aikaan kotiin nukkumaan ja itsekin pääse unille.

Lapsivesi oli vihreää joten Taavi kävi säännöllisesti seurannoissa sairaalassa oltaessa. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Itselläkin olo oli muuten hyvä, mutta tikkejä kiristi ja kävely sekä istuminen oli melko hankalaa. Sairaalassa oltaessa Taavi tosi rauhallinen. Itki vain nälkäänsä ja syönnin jälkeen nukkui aina sen 3-4h.
Kotiin päästiin maanantaina, pari päivää synnytyksestä.

Kotona arki lähtenyt sujumaan ihan hyvin. Ilmavaivat alkoivat vaan samana yönä kotiin tultaessa ja niitä onkin jonkin verran itkeskelty. Yöt menee valvoessa ja päivät nukkuessa. :) Maito ei tahdo riittää, joten pullosta joudumme syöttämään osan. Poitsu todella kova seurustelemaan ja silmät auki, suu pyöreänä jaksaa valvoa parikin tuntia juttelemassa. :heart: Koiratkin ottaneet pienen todella hyvin vastaan. :)

Eli:
31.12 klo 1:52 syntyi poika 3640g, 50cm pitkä ja py 35cm. Rv 40+2.
Synnytyksen kesto: I.vaihe 19h 15min, II. vaihe 37min, III. vaihe 5min.
Napanuoran pituus oli yli metri ja istukka painoi 530g.

Loppuun vielä kuva meidän pienestä rakkaudesta. :heart:

iseeyou & Taavi kohta 7vrk:heart:

Viimeksi muokattu:
Taitaa porukka olla vapaiden vietossa, kun on hiljaisempaa keskustelua.

Laretzki Meidän vauvelilla on kausia, että liikkuu useamman päivän putkeen kovastikin ja sitten taas niitä kausia, että on useammasta päivästä reilu viikkoon lähes tulkoon liikkumatta. Mäkin huolestuin aikaisemmin, kun oli se hiljaisempi jakso menossa. Varmasti osa liikkeistä ei edes tunnu, ainakin lääkärineuvolassa ja neuvolakäynneillä on monesti ollut niin, että vauva on liikkunut, mutta mä en ole sitä tuntenut. Mitä ne sano sulle siellä neuvolalääkärissä, että onko mitään merkkejä siitä, olisiko vauveli tulossa ehkä aikaisemmin maailmaan?

lemonade Pikaista parantumista ja nyt vaan lepoa, lämmintä päälle ja lämmintä juotavaa. Ja mies saa hoitaa kotihommat, että tuleva äippä saa nyt parannella rauhassa :D

Namppis88 Minä myös toivon sydämeni pohjasta, että kaikki olisi kuitenkin hyvin. Eikös sullakin ala olla jo viikkoja aika paljon kasassa?

Jomi Niin tosiaan, varmasti sektio on viikolla 39 juuri tuosta syystä, ettei lähtisi synnytys käynnistymään ennen sitä, en tullut edes ajatelleeksi tuota. Onko mitään merkkejä jo nyt, että pikkuinen alkaisi tulla? Voi vitsit, sulla alkaa kyllä olla jo jännät paikat siellä ja kohta pikkunyytti sylissä :heart:

Epa_88 Joo, aika menee ihan älytöntä kyytiä!! Ei sitä vaan olisi ennen raskautta uskonut, miten tämä aika loppujen lopuksi rientääkin.

tiuhti_ Älä sie muru hättäile siellä :D Vastailet sitten, kun ehdit ja jaksat! Oma vointi kuitenkin numero ykkönen. Itsekään en ole kovin hyvin jaksanut palstailla ja vastailla yksäreihin, kun mieluummin olen valinnut sohvan ja levon koneella istumisen sijaan. Lomaksi tätä ei kyllä vielä voi sanoa... ihan julmetusti tekemistä ja pää leviää! Mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa, huomisen jälkeen ainakin yksi suuri asia on pois päiväjärjestyksestä! =)

iseeyou Ihana synnytystarina, tässä ihan herkistyin pikkaisen :heart: Kiitos, kun jaoit kokemuksesi kanssamme!!

Omaa napaa Vuosilomalla olen, mutta ei tämä kyllä lomalta tunnu. Ihan liikaa kaikkea hoidettavaa (no, itsepähän olen osaan lupautunut :D) ja omaa aikaa ei tunnu jäävän. Viime yönä en saanut unta, vaikken mukamas jaksanut lukea kirjaa ennen unia, kun olevinaan väsytti niin kamalasti. Pitäisi jälleen mennä nukkumaan, mutta pelkään, ettei se uni kuitenkaan tule. Tiedän, pelkkä ajatuskin tuosta pitää unen taatusti loitolla. Aamulla olisi herätys jo viideltä ja kotoa pitäisi lähteä jo ennen seitsemää, pitkä päivä tulossa. Mutta mukava sellainen :D

Ressiä meinaa pukata vauvan huoneen kanssa, kun tapettejakaan ei olla vielä edes katseltu. Vauvan huone on tällä hetkellä mieheni punttihuoneena, jossa yhdellä seinustalla hänen veljensä sohva odottamassa omistajaansa. Vaatekaappi on täynnä rojua, mm. maalipurkkeja ja siivousvälineitä. Kaappi on muutenkin vanha ja huonossa kunnossa ja sille pitäisi keksiä jotakin ja äkkiä. Olen aloittanut jo vauvan lakanoiden pesun ja jonnekin nekin pitäisi saada laiteltua jo valmiiksi. En jaksaisi tehdä turhaa työtä, vaan toiveena olisi laitella ne suoraan vaatekaappiin...

Vauvan hoitopöytäasia on meillä vielä mietinnän alla, että miten olisi järkevintä tehdä ja mikä vaihtoehto olisi juuri meille paras ja etenkin myös tulevaisuudessa käytännöllinen. Vaihtoehtoina on, että ostetaan hoitopöytä, joka olisi siis ihan säilytystilana tarkoitettu, siihen päälle lisävarusteena se hoitotaso, josta tulee itse hoitopöytä. Olisi käytännöllinen, kun olisi myöhemminkin käyttöä sille. Mutta sijoitusongelma olisi... alakerran pesuallas on niin pieni, ettei siinä mitään vauvan pyllyä mahdu pesemään. Joutuisin tulemaan hankalat kierreportaat ensin yläkertaan ja pesemään vauvan pyllyn yläkerran pesualtaassa, joka on ihanteellinen sille puuhalle, ihanan iso allas. Mutta väsyneenä huono yhdistelmä lähteä vauvan kanssa noihin portaisiin... ja mihin ihmeeseen se hoitopöytä sitten? Pitäisi mun mielestä olla sitten samassa kerroksessa, missä pyllyn pesukin tapahtuisi, mutta ei meillä yläkerrassa ole oikein mitään järkevää tilaa hoitopöydälle. Toinen vaihtoehto olisi tehdä vähän remppaa kylppäriin: tilat ovat ahtaat, mutta olemme miettineet sellaista ratkaisua, että uusittaisiin pesuallas, hana ja allaskaappi niin, että se laitettaisiinkin kulmaukseen, jolloin olisi mahdollista suuremmalle altaalle. Se antaisi myös ilmettä kylppärille! Siihen yhteyteen laittaisimme tason, jonka alle saisimme ovien taakse nätisti piiloon pesukoneen ja pyykkikorin, taso toimisi vauvan hoitopöytänä ja olisi muutenkin siisti ratkaisu ja myöhemmin taso toimisi säilytystilana, ajattelin laittaa siihen punottuja koreja. Mutta tämä vaihtoehto tulisi kustantamaan sen verran, että mistä rahat? Mutta toisaalta minusta taas tuntuu, että tämä jälkimmäinen olisi paras ratkaisu meille ja saatais samalla rempattua sitä kylppäriä. Mutta... kallista.

Ostettiin kaverin kaverilta melkein kuin uusi turvakaukalo ja kaksi rintapumppua, toinen käsikäypäinen ja toinen sähköpumppu. Saatiin yhteensä hintaan 70e!! Todella edullisesti mun mielestä. Tammikuun aikana olisi tarkoitus lähteä kiertelemään kauppoja ja ostoksille. Sitteri, amme, hoitoalusta + muuta pientä olisi listalla. Sitten olisi suurimmat hankinnat tehty, kunhan saatais nyt tuo vauvan huone vielä kuosiin ja se hoitopöytäasia päätettyä. Tosin tapetoinnilla ei ole kiire, mutta sen vaatekaapin haluan kyllä kondikseen.

Mutta nyt minä lähden koittamaan sitä unta!

Laretzki
iseeyou Kiva kun jaksoit kirjoitella, näitä on aina niin ihana lukea...

kuumeilija Meillä taas sellaisia hiljaisia kausia ei ole ollut, niin siksi se säikäyttikin niin kovasti. Mutta taisi olla vaan joku "säikäytetään äiti"-hetki vauvalla olla menossa, nyt on puljannut ja pelannut ihan taas tyypilliseen tapaansa. Mun edellinen neuvolalääkäri ei kommentoinut juuri mitään muuta kuin että kaikki ok. Itellä tosin on jo jonkin aikaa ollut sellainen fiilis, että tää vois tulla maailmaan aikasemmin kun LA:na. Ihan sillä, että meillä on mm. koko vastannut täysin viikkoja, kaikissa kolmessa ultrassa, ja ymmärtääkseni se on kuitenkin kohtalaisen harvinaista. Kaverini on myös sitä mieltä mun juttujen perusteella, että voisi tulla ulos aikaisemmin.

Ens torstaina saan lähetteen äitipolille synnytystapa arvioon, että siellä pitäisi tulla joku arvio painosta ja koosta muutenkin.

Huomaa kyllä, että loppua kohden mennään koko ajan. Supistuksia on alkanut tulemaan paljon herkemmin, ihan levossakin esim. öisin kun nousee vessaan, niin vatsa täysin kivikova. Ja joutuu päivisin pitkään oleskelemaan sohvalla, että vatsa pehmenis, ja saman tien kun nousee ylös niin alkaa kovettelut. Ovat kuitenkin käsittääkseni kivuttomia. Kun joku epäili yhdessä FB-ryhmässä, että johtuisko juomattomuudesta, mutta siitä ei voi olla kyse. Usean kerran päivässä juon 0,4 kokosen lasillisen vettä, plus siihen sitten ruokajuomat ja teet... Pikkasen on myös ne menkkajuilinnat alavatsalla lisääntyneet ja paineen tunne samaten. Että kai kroppa alkaa oikeesti pikkuhiljaa valmistelemaan synnytykseen, eihän tässä kuitenkaan ole enää kovin kauaa!!!

Lare ja Spyro 33+0

Onnea sokrulille pienestä prinsessasta :hug:

Onko kellään muulla huonoja kokemuksia pomolle kertomisen kanssa?
Mulle kävi näin:
Kerroin reiluviikko sitten että olen raskaana ajattelin olla reilu ja kertoa heti että saataisiin mulle etsittyä sijainen. Ajattelin että se otti sen ihan hyvin mutta sitten seuraavana pävänä tuli viesti että koska voidaan pitää palaveri, se oli torstaina ja mulle ilmotettiin että jos en ala yrittäjäksi niin joku muu etsitään mun tilalle yrittäjäksi.
eilen ilmotin että en raskauden takia halua alkaa yrittäjäksi. saa nähdä miten käy.

Vanilja: Tosiaan raskauden takia ei voi irtisanoa tai mitään, ja muutenkin pitää olla hyvä syy jos niin tapahtuu. Ja on ihan turha alkaa mitään uhkailemaan tommosia. Liittoon puhelua vaan! Toivottavasti kuulut siis johonkin liittoon :)

Epa ja Jokke 29+6 (huomenna poksuu!!)

Hei kaikki!

Kirjoitan nyt vain lyhyesti.

Raskauden takia ei saa lopettaa työsuhdetta ellei kyse ole toiminnan päättymisestä, eli ei ole tarjota työtä. Ne kuuluisat tuotannolliset ja taloudelliset syyt...

Tässä linkki työsopimuslakiin: FINLEX

Kirjoittelen myöhemmin lisää. Piti vain käydä kommentoimassa. :)

Taiteilijatar 8+6 (hui kun viikot menee :) )

Viimeksi muokattu:
Ihan ekaks onnea sokrulille ja iseeyoulle! :heart:

Hoh hoh! Meinaa vaa tästä mammasta puhti loppua, ku on niin paljo kaikkee.. Ei millää meinaa jaksaa. Työmotivaatio on ihan Nollas, vois vaa nukkuu! Mielenkiintosta nähdä huomenna neuvolas, että mikä on hb!?

Ajattelen usein teitä, mutta yleensä toi sohva vie voiton ku siihen vaa saa ittensä tämmättyä! :ashamed: Josko tämä vointi tästä kohenis, nii sitte..

Hirmusesti voimia teille kaikille ja Oikein Lämpimiä ajatuksia! :heart:

-Pikkumyy & "nimetön" 16+2-

Hei tytöt!

Onnea vauvoista sokruli ja iseeyou! Ihanaa vauva-aikaa:flower: :)

Täällä ei mitään kummempia kertomisia.. Melko oireettomana edelleen mennään, varsinkin nyt kun etomisetkin loppu ihan justiinsa! Vajaan kahenviikon päästä on sitten se nt-ultra. Jospa pääsis seuraavaan neuvolaan ennen sitä, ni voitas taas kurkata mitä siellä näkyy. Pitäs vaan muistaa soittaa aikaa..
Tänään kävin ekassa verikokeessa ja vein myös pissanäytteen. Tuosta verinäytteestä tulee tutkittu ilmeisesti myös se seulajuttu. En sitte kysyny, mutta näin käsitin terkan puheesta kun tuon ajan mulle varasi..

Eipä muuta. Voikaa hyvin mammat! :)

-pansku- ja bubu 10+0 (POKS!)

• Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
Kaunista maanantaita kaikille :wave:

Onnea Sokruli! :flower:

Täällä poksutaan :) :heart: 17+0 jo kasassa! Uskomatonta!! Kolme viikkoa vielä rakenneultraan! Hittolainen. Sit ollaa jo puolessavälissä ja sithän tuo nökö jo syntyyki! Huiiiiiijj!! :heart:

..ainii, neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :) Kaverin syke oli 147 ja siellä hää potki doppleria. Sitte karkas toiselle sivulle ja toisella kertaa syke oli 153 tms :p Ihana murunen!
Painoa oli tullu neljässä viikolla sellanen 300g ja ottaen huomioon, et joulu oli välissä. Jeejee! :) HB mulla oli 134 :) ..jumpatki alkaa tällä viikolla \\o \o/ o//

Emby^ ja nökö 17+0

• Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
ihan pikaseen huutelen:

ONNEA Sokruli ja iseeyou :kiss: ihanaa ihanaa ihanaa :heart: nyt se on ohi!

iseeyou, aika hurja loppu synnytyksessä! kiitos kun jaksoit rustata :) ja oikein ihanaa alkanutta vauva-arkea :heart:

Sokruli, odotan "innolla" synnytyskertomustasi, kuulosti meinaan jo aika pahalta kun sanoit että oli ihan kamalaa :( onneks aika kultaa muistot :) koitahan jaksaa ja lepäile aina kun voit! haleja ja oikein ihanaa vauva-arkea :heart:

tiuhti ja T 22+4

Sokruli :hug: Hurjasti onnea pienestä nyytistä! :heart:

Laretzki Neiti päätti vähän tehdä jäynää äidille, hieno juttu että oli vain hetkellistä!

Vanilja87 Yhdyn Emby^n sanoihin, että raskaus ei ole mikään syy irtisanoa ketään! Onko sulla vakituinen vai määräaikainen työsuhde tällä hetkellä? Jos vakituinen, sun tilalle tulee etsiä sijainen äippäloman ajaksi. Jos taas määräaikainen, sun määräaikaisuus jatkuu siihen saakka, miten työsopimuksessa lukeekin ja sijainen etsitään siksi aikaa, kunnes määräaikaisuus päättyy. Pidä kiinni siitä, ettei tule kierreltyä lakia ja ota ihmeessä yhteyttä liittoon hetimiten ja kysy neuvoa, miten toimia! Mulle neuvottiin liitosta, että mun kannattaa ottaa yhteyttä kunnan luottamusmieheen ennen äippälomalle jääntiä, joka valvoo mun oikeuksia sillä aikaa, kun olen äippälomalla, kyse mulla siis määräaikaisesta työsuhteesta, joka ehtii päättyä mun vanhempainvapaan aikana. Tsemppiä! :hug:

atl Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Vai että tyttö- ja poikalupaukset :heart: Taitaa olla aika harvinaista, että tulee molempaa sukupuolta kerralla, monesti tulee kaksi pikaa tai kaksi tyttöä. Ihanaa, että sekä tyttö että poika! Mitkä on fiilikset sen suhteen? :D Todella inhottavaa, jos lääkäri ollut tympeä asiakaspalvelija. Tuossa ammatissa ei riitä se, että osaa hommansa, vaan pitää osata myös se tärkein työväline eli asiakaspalvelu ja toisen ihmisen kohtaamistaidot. Mutta tärkeintä, että kaikki on hyvin :heart:

Emby^ Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! :D Toinen potki doppleria, kun haluaa tervehtiä tulevia vanhempiaan, ihana pikkuinen :heart: Tunnetko miten hyvin vauvelin liikkeitä jo? Eikö ookin aivan mahtava fiilis?

Hui kamala, miten aika menee juosten! Enää vajaa seitsemän viikkoa h-hetkeen, alkaa se vaan oikeesti sieltä lähestyä. Pitänee sairaalakassi pakata hyvissä ajoin. Mulla vähän samat fiilikset Laren kanssa, että saattas tulla laskettua aikaa aikaisemminkin, tämä perustuu siis ihan omaan tuntemukseen =)

Viikonloppu oli aivan mahtava. Kaksi unetonta yötä juuri ennen ystävän polttareita verotti osansa, minä väsyin kerta kaikkiaan jo puolen yön aikaan, mutta sinnittelin sinne puoli kolmeen asti ennen kuin vetäydyin ensimmäisenä nukkumaan. Oli todella hauskat polttarit ja kaikki saatiin uusia kokemuksia mm. sukelluksen ja savusukelluksen muodossa! Tänään aika onkin mennyt lähinnä laiskotellessa, boxilta olen katsellut talletuksia pois ja illasta touhuilin vauvajuttuja, nyt on vauvan vaatteet lajiteltu valmiiksi pesua varten :D Vauvan lakanat yms. sellaiset on jo pesty!

"kuumeilija" ja poika 33+2

Viimeksi muokattu:
atl
kuumeilija Enpä olekaan perillä siitä, mikä on yleisin yhdistelmä, mutta epäilisin että kaksi poikaa on yleisin. En osaa sanoa myöskään tuon lääkärin veikkauksen vahvuudesta, että kuinka tarkkaan se sinne haaroväleihin näki :D Mutta olen pähkäillyt, että luultavasti ainakin yksi poika on tulossa, sillä sen usein taitaa nähdä selkeämmin. Se on kiva, sillä toivottiin molemmat (eikä kovin salaa) poikaa :)

syysmyrsky Ei ollut Pösö, oli ihan osaston ylilääkäri. Nyt jälkeenpäin olen kuullut siitä paljon huonoa muutenkin.. Nt-ultrassa meillä oli ihana kätilö joka selitti meille kaiken, mutta tämä ei puhunut meille lainkaan, vaikka oli yksi poikkeavakin mitta..

Oltiin eilen myös tuplavalmennuksessa ja siellä iski sitten tuska päälle. Hieno että raskauden puolivälin jälkeen olevassa valmennuksessa kerrotaan, että viikolta 12 olis pitänyt tulla 750g/viikko painoa. Ja nimen omaan OLIS PITÄNYT, viikolle 26 asti. On kuulemma tosi tärkeää tuplaraskauksissa. Lievästi harmittaa, itte oon alusta lihonut 3,5kg. No, on mulla tässä nyt neljä viikkoo aikaa lihotella :D

atl En mä oikein muutenka tiedä tosta keskusairaalasta :/ jotenki on jääny niin paljon enemmän niitä huonoja kokemuksia sieltä ku hyviä. Keskenmenon jälkeenki mut vaan heitettii sinne huoneeseen yksinäni "soita kelloa jos nyt ihan pakottava tarve tulee". Ni jotenki pelottaa synnytyskin valmiiksi. Varsinkin kun on kuullut kaikki kauhutarinat kauheista synnytyslääkäreistä ja muuta. Mut joka tapauksessa aika ihanaa et teille tulee nyt sit kummatkin,tyttö ja poika :) Ja painosta,kyl se sieltä tulee! Mulla ei ollut ennen thaimaan reissua noussut paino yhtään eli viikkoon 24 asti ja nyt se on sit oikein levahtanut käsiin. En ees kehtaa sanoa paljon on yhtäkkiä tullu. ainaki 5kiloa ja aika varmasti enemmänkin.

atl
syysmyrsky Itteki näin jo painajaisia synnytyksestä, pelottaa muutenki ja sit jos siel on tuo lääkäri vastassi ni morjes..

Painoasiasta vielä se, että ilmeisesti vaan tuo viikkojen 12-26 aikanen tasanen painonnousu on tärkeää kaksosten kehityksen kannalta. Arvaa vaan aloinko syyttää itteäni B-vauvan pienestä vatsanympäryksestä nyt sitten.. Että en oo syöny tarpeeks ja se on jääny ilman. Se oli aika paljon pienempi kun A-vauvalla.

atl Harvoin nuo geminit kehittyy tasaisesti! Siellä on väkisinkin toisen oltava pomo,kenties tyttö? ;) Älä itteäs soimaa tuollaisen takia. Kyllä sulle neuvolassa oltais sanottu et ruokaa nassuun,jos paino ei riittävästi olis nousussa. Ihan hyvinvoivat lapset sieltä tulee :)

Yhteistyössä